Normale weergave

Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar. Klik om de pagina te vernieuwen.
Vandaag — 23 November 2024Regio Amstelland

Column: ‘Brief aan 2024’

Door: Arjen Vos
23 November 2024 om 09:00

Door: Rinus Zuidervaart.

Wanneer het ondoorgrondelijk Nationaal dictee der Nederlandse taal is gepasseerd,
dan weet je het.
Het jaar zit erop.
Top 2000 in voorbereiding
Queen staat toch weer in de top
De chocoladeletters zijn al drie maanden te koop
Tijd voor een brief aan 2024:

Wederom een winter
Zonder jou, de ‘tocht der tochten’
Hele generaties gaan nu zonder dát voorbij
Maar volgens Erben Wennemars komt-ie elke dag een dagje dichterbij.
De Oranjemannen kwamen ver maar niet ver genoeg
Joost Klein ging roemloos ten onder
Niemand weet waarom. Misschien een nieuwe kans of is dát dom?
Over politiek vanaf hier geen commentaar.
Elk slachtoffer valt te betreuren
Uit wélk land óf van alle kleuren
‘Geen beter front dan het thuisfront’
Zei een Generaal b. d. ooit.
Dan moet het thuisfront natuurlijk wel intact zijn.

Grote bedrijven wankelen of gaan failliet
Alleen wat minder online of bij de Action kopen.
En je had nog lang bij de Blokker naar binnen kunnen lopen
In ’24 ging over de Hema een gerucht.
‘Voortaan ook de Hemaworst langs de weg’ bij de drive-thru kopen!
Argwaan kwam pas toen werd vermeld dat het per 1 april zou gaan lopen.

Op het moment van schrijven, zijn de vier partijen nog bij elkaar
Geen cynisme alhier
Laat ze er nu of later uitkomen met elkaar
AI kan alles griezelig doen veranderen.
Wat is nep? Wat is fake? Of een complot?
Een Trump die straks zegt zich druk te maken
Over het klimaat?
Is vast ook slachtoffer van bovenstaand resultaat
Hopelijk in 2025 minder overstromingen en moddertroep
Op zoveel delen van moeder Aarde.

Het jaarlijkse golfje anti-Moorkoppen, Jodenkoeken en zigeunersaus is wel zo’n beetje opgedroogd bijna.
Persoonlijk heb ik het moeilijk met blanke vla…
Een wijze les uit bijna elk jaar: laten we wat aardiger zijn tegen elkaar.
Hoe moeilijk kan het zijn niet te oordelen naar een groep
Maar naar persoon.
Of leven en laten leven,
heel gewoon.

Rinus Zuidervaart is parttime ‘bewoner’ van de gemeente Aalsmeer. Vermaakt zich als cliënt op de dagbesteding van Ons Tweede Thuis, locatie Mendel, met onder meer schaken en computerzaken. Heeft een neus voor taal en laat zich inspireren door Godfried Bomans. Verzamelt op zijn eigen tijd en in zijn eigen tempo columns van gebeurtenissen uit zijn leven.

Het bericht Column: ‘Brief aan 2024’ verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Gisteren — 22 November 2024Regio Amstelland

Beroving met geweld in Abcoude

22 November 2024 om 00:00

Wie bedreigde en beroofde donderdag twee minderjarige jongens in Abcoude? Heb jij iets gezien? Of heb je misschien camerabeelden? Deel ze met de politie. Donderdagmiddag 21 november werden twee minderjarige jongens bedreigd en beroofd van waardevolle spullen. Dit gebeurde vermoedelijk Achter de Kerken in Abcoude. Wie bedreigde en beroofde hen?  Volgens de verklaring van de slachtoffers zagen zij de verdachte al rond 15.45 uur bij de Albert Heijn aan het Dokter van Doornplein in Abcoude. Later die middag, rond 17:00 uur, fietsten de twee slachtoffers door de straat Achter de Kerken in Abcoude, toen zij werden tegengehouden door de jongen bij die zij eerder bij de Albert Heijn zagen. HIj bedreigde de slachtoffers ernstig en heeft hen toen beroofd van waardevolle spullen. Signalement verdachte De politie onderzoekt wat er gebeurd is en wil vooral weten wie de jongen is die volgens de slachtoffers de bedreigingen uitte. Zijn signalement is: Jongen van ongeveer 16/17 jaar oud; Donkergetinte huidskleur; Donker krullend haar; Zwarte jas van het merk Moncler; Zwarte joggingbroek; Zwarte schoenen, merk Balenciaga Speed Runner Heb je iets gezien van deze straatroof? Of heb je videobeelden van beveiligingcamera’s, videodeurbellen of dashcams? Of was je er zelf misschien bij? Dan komt de politie graag met je in contact. Dat kan via 0900-8844 of via het tipformulier. Anoniem iets doorgeven kan ook; bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.  

💾

AA probeert zich met Kasteleinweg te onderscheiden

Door: Arjen Vos
22 November 2024 om 20:04

Door: Joop Kok. (Beschouwing)Toen ik vorige week donderdag de raadsvergadering bezocht stonden er een aantal behandelstukken op de agenda waarbij vooral de oppositiepartijen, de ruimte namen om zich te onderscheiden. Maar lukte dat ook?

Als eerste behandelstuk een actualiteitendebat dat was aangevraagd door AA. Het betrof de verkeersveiligheid van de burgemeester Kasteleinweg, u weet wel die weg met die knip, die rotondes en snelbussen. “Elke keer wanneer daar een ongeluk gebeurt lopen de emoties hoog op en leidt dat tot heftige emoties in de lokale pers,” aldus fractievoorzitter Werner Koster.

De diepte in
Het college had naar aanleiding van het initiatief tot dit debat, een raadsbrief verstuurd waarin glashelder werd uitgelegd hoe men tot nog toe met de situatie is omgegaan en hoe men dat denkt te verbeteren. Koster vraagt zich echter of het niet beter is om met elkaar, in welke werkvorm dan ook, de ‘diepte’ in te gaan. Graag wil hij van de andere fracties horen wat ze daarvan vinden. Ronald Fransen neemt als eerste het woord en verwijst naar een motie ingediend in 2021 samen met D66 en AA. Ietwat triomfantelijk van ‘had men toen maar geluisterd’. Koster reageert wat geïrriteerd, het is duidelijk dat Fransen de reactie van het college niet gelezen heeft en met een oplossing komt die al lang is achterhaald. “Het gaat om de situatie nu,” zegt hij. Fransen probeert zich eruit te redden: “Ja, maar ik gebruikte dit voorbeeld alleen om te illustreren dat we het van harte eens zijn met het verzoek dat u doet. We hebben nu nog niet zo nagedacht in welke vorm dat zou moeten. U stelt twee vragen; willen we het er met elkaar over hebben? En hoe?”

‘Wij hebben daar geen verstand van’
Joost de Vries, VVD: “je schrikt er iedere keer weer van, we willen graag een oplossing, maar we zijn geen deskundigen. Als een debat helpt, dan willen we dat wel doen.”                                        Voor Koster aanleiding om zijn plan te ontvouwen: “natuurlijk we kunnen ons laten adviseren door externe deskundigen, maar misschien is het ook wel iets om vanuit deze raad met een kleine groep samen met de portefeuillehouder en enkele ambtenaren aan de slag te gaan. Of wachten we, zoals in de raadsbrief staat, tot er een onderzoek is gedaan en we pas in Q2 2025 zien wat het resultaat is? Is dat wat de voorkeur heeft? Of willen we actief participeren in de oplossingen die we met elkaar kunnen bedenken?” Joost de Vries: “wij hebben die kennis niet, zet een opdracht uit en vraag: los het op.”  Thirza van der Meer, CDA: “wij hebben daar geen verstand van, we willen oplossingen die we kunnen onderbouwen en geen paniekvoetbal.” Ze heeft duidelijk de raadsbrief van het college gelezen en vraagt aan de portefeuillehouder of er ook wordt gemonitord naar wat voor ongelukken er gebeuren en of daar rekening mee wordt gehouden. Sybrand de Vries, D66, sluit zich aan bij de woorden van Thirza en verwijst naar een al eerder ingediend plan om jaarlijks aan de hand van ongevallen de verkeersveiligheid van wegen te bespreken om te kijken hoe die verbeterd kan worden. Het CDA haakte daar toen op in en stelde voor om dat uit te breiden richting ambulance- en brandweerincidenten. D66 is duidelijk op zoek naar meer context en continuïteit.

Judith Keessen, FlorAalsmeer, vindt dat het debat gevoerd moet worden, ze ziet op de socials dat er veel reacties op komen waarbij men de gemeente aanspreekt. Zij distantieert zich daarvan met de opmerking: “Dit is een uitvoeringsding, uiteindelijk ligt de bal bij het college.” Ze is benieuwd naar de vorm die AA voor ogen heeft.

Samen werkvorm opzetten
Koster: “Ik raak in de war van deze reacties. Aan de ene kant vind ik het weinig ambitieus van deze raad dat we wel heel nieuwsgierig zijn naar wat er eigenlijk aan de hand is en op welke manier we ons laten adviseren, maar aan de andere kant vraag ik me dan ook af in welke mate we dit probleem nu serieus nemen. Als we afwachten tot er geluid vanuit het college komt dan zal dat onder anderen zijn van: we gaan weer een onderzoek instellen en we laten ons professioneel adviseren. Dan komt er een rapport zoals ook in 2022 en komt er een bordje van ‘matig uw snelheid’. Ik vrees dat we blijven hangen in dergelijke maatregelen.”

Voor Judith Keessen aanleiding om opnieuw de vraag te stellen wat AA nu wil. Thirza van der Meer maakt eerst even duidelijk dat het niet bevoegd zijn tot het doen van uitspraken niet hetzelfde is als laksheid en ook zij zegt benieuwd te zijn naar de door AA te nemen maatregelen. Koster komt opnieuw niet verder dan “het samen met het college een werkvorm opzetten. Dat we kunnen laten zien dat we er daadwerkelijk bij betrokken zijn.” Het CDA is altijd betrokken geweest, reageert Van der Meer en wijst erop, net als eerder De Vries, dat “als we iets willen zeggen over de veiligheid van Aalsmeer dat we dan verder moeten kijken dan alleen maar de Burgemeester Kasteleinweg.”

‘Kastelein-zonder-pijn-clubje’
Fransen spreekt over het inrichten van een proces en het binnen drie weken komen tot een concrete aanpak. Even vaag als Koster en evenmin de vraag of het wel verstandig is om de huidige portefeuillehouder te verplichten samen te werken met de voormalige portefeuillehouder, Dick Kuin, waarin het vertrouwen was opgezegd. Evenmin komt de gedachte op dat bij dat te vormen ‘Kastelein-zonder-pijn-clubje’, eveneens deskundigen noodzakelijk zullen zijn om gedegen beslissingen te kunnen nemen. Loop je dan als raadslid niet gewoon in de weg?  Met name het college?

Compliment voor wethouder
Die komt aan het woord wanneer burgemeester Oude Kotte aan het college vraagt of dit probleem niet binnen drie weken is op te lossen.

Het betoog van portefeuillehouder Bart Kabout is in lijn van de raadsbrief en glashelder. Gedetailleerd legt hij de aanpak uit die het college op het oog heeft. Na afloop is Koster heel eventjes stil maar complimenteert de wethouder met het prima verslag en hoopt dit in de toekomst vaker mee te maken. De wethouder is eveneens complimenteus en geeft aan dat het een goede zaak is dat op deze manier dit probleem in het openbaar in de raadzaal wordt besproken. De vraag naar vervolg vindt hij samenhangen met die van het CDA en D66 om met een bepaalde frequentie de brede verkeersveiligheid van Aalsmeer in ogenschouw te nemen. Hij zal met de organisatie overleggen hoe daar vorm aan te geven.

   

Het bericht AA probeert zich met Kasteleinweg te onderscheiden verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Tweede editie Gasterij Live | Rick FM

22 November 2024 om 17:43
Op zaterdag 11 januari opent Gasterij De Kwakel opnieuw haar deuren voor een avond vol sfeer, muziek en lekkernijen tijdens Gasterij Live. Dit keer kun je genieten van optredens van maar liefst drie Kwakelse bands en heerlijke Kwakelse snacks.

Programma
Live muziek van:
*Alice¿Good - verrassende covers en eigen nummers.
*Boxin' the Vox - Ierse klanken en prachtige harmonieën.
*Hollands Diep - Nederlandstalige hits en klassiekers.

Tijd: 17:00 - 23:00 uur
Locatie: Gasterij De Kwakel

Tickets
Kosten: € 15,00 per kaartje

Kaarten bestellen:
Via WhatsApp: 06-13143904
Via e-mail: info@gasterijdekwakel.nl

Proef de sfeer, ontmoet dorpsgenoten en laat je meevoeren door het talent van Kwakelse bands.

 

Door redacteur Jolanda Koppenol.

Detectiveparadijs met Hans Aarsman | Rick FM

22 November 2024 om 17:20
Ben je benieuwd hoe je waarnemingen om kunt zetten in theorieën, en weer terug? Op zondagmiddag 15 december neemt Hans Aarsman, bekend fotograaf en meesterverteller, je mee in het fascinerende proces van observeren en analyseren tijdens zijn voorstelling 'Detectiveparadijs'.

Ontdek de kunst van het kijken
Van wetenschappers tot detectives: iedereen maakt continu theorieën op basis van wat ze waarnemen. Vaak zonder erbij stil te staan. Maar hoe vaak gaat dit fout? Hans Aarsman laat zien hoe we ons kijkproces kunnen verbeteren aan de hand van intrigerende nieuwsfoto’s. Het resultaat? Minder zorgen, betere ideeën en slimmere beslissingen.

En dat is nog niet alles: na de methode van Hans wordt het spannend met het oplossen van een echte cold case.

Wanneer: 15 december 2024
Locatie: De Schutse, De Merodelaan 1, Uithoorn
Aanvang: 14.30 uur (zaal open vanaf 14.00 uur)

Kaartverkoop:
*Online: Bestel je kaarten via SCAU Tickets.
*Fysiek: Een week voor het evenement zijn tickets te koop bij Read Shop (Zijdelwaard) en Bruna (Amstelplein).
*Aan de zaal: Overgebleven kaarten zijn een half uur voor aanvang te koop.

Kosten:
Volwassenen: € 17,50
Jongeren onder 16 jaar: € 10,-

Laat je inspireren door Hans Aarsman en ontdek hoe een andere manier van kijken je leven kan verrijken.

De organisatie is in handen van Stichting Culturele Activiteiten Uithoorn (SCAU).

 

Door redacteur Jolanda Koppenol.

Sinterklaas in Kudelstaart

Door: Ilse Zethof
22 November 2024 om 13:06

Kudelstaart maakt zich op voor een feestelijke ontvangst van Sinterklaas. Morgen, zaterdag 23 november, komt Sinterklaas samen met zijn Pieten om 12:00 uur aan op de Loswal aan de Herenweg. De organisatie nodigt alle kinderen en hun ouders/verzorgers van harte uit om Sinterklaas te verwelkomen. Café op de Hoek staat tijdens de intocht klaar met een heerlijk glaasje chocomelk voor iedereen.

Rondrit geannuleerd
Helaas heeft de organisatie, vanwege de slechte weersvoorspellingen, moeten besluiten dat de geplande rondrit van 14:00 uur niet doorgaat. Het is niet fijn om Sinterklaas in een open auto door de wijken van Kudelstaart te laten rijden. Door de wind zou zomaar zijn mijter af kunnen waaien.

Feest en meet & greet
Zondag 24 november kunnen kinderen van vier tot en met acht jaar naar Dorpshuis ’t Podium voor een heus Sinterklaasfeestje. De tijdsloten zijn van 13.30 – 14.15 uur en van 14.30 – 15.15 uur. Ga naar www.sinterklaasinkudelstaart.nl en reserveer je gratis kaartje.

En lukt het niet om bij de intocht of het Sinterklaasfeest te zijn? Je kunt Sinterklaas ook nog zaterdag 30 november ontmoeten tijdens de Meet & Greet in Winkelcentrum Kudelstaart. Je kunt tussen 11.00 en 13.00 uur gratis op de foto.

 

Topseizoen voor Westeindersloeproeiteam | Rick FM

22 November 2024 om 12:36
Het Westeindersloeproeiteam heeft een geweldig seizoen gehad. Ze hebben de grachtencup gewonnen. Dat zijn vier wedstrjden door de grachten van Amsterdam, Utrecht, Zwolle en Leeuwarden.

Ze voeren met hun oude reddingsboot van 1100 kilo door de grachten met alle obstakels die daar bijhoren, zoals bruggen. 

Ook wonnen ze dit jaar de Grand Slam en werden ze vijfde in de hoofdklassen van dit roeionderdeel, zei Ronald Stolwijk tegen Rick FM.

Handicaps
Het is een bijzondere vorm van roeien, waarbij er verschillende handicaps zijn. De boten hebben namelijk allemaal een andere afmeting en gewicht.

De boot van het Westeindersloeproeiteam is 7,5 meter lang en dus 1100 kilo zwaar. Dat is groot en wordt gevaren door acht roeiers en een stuurman. 

Ronald noemt het liefkozend "een grote badkuip", die jaren geleden is gekocht bij de zeevaartschool in Rotterdam.

Weerstand
De sloepen worden gemeten op weerstand. Dat gebeurt achter een sleepboot met allerlei apparatuur. Hoe hoger de weerstand, hoe hoger de handicap. De handicap van dit lokale team is hoog.

"Hierdoor kun je in een race een veel langzamere tocht hebben geroeid, maar toch hoger eindigen dan degene die het snelste was."

Poldersport
Het Westeindersloeproeiteam bestaat sinds 2016 en ontstond uit een vriendengroep die altijd in De Kwakel survivaldingen deden bij Poldersport. Ze wilden een nieuwe uitdaging en kwamen zo op roeien van Harlingen naar Terschelling.

Dat roeien beviel zo goed dat ze een sloep huurden en gingen meedoen aan wedstrijden met uiteindelijk het gevolg een gedeelde vijfde plaats in dit seizoen.

 

Door redacteur Marco Koeleman

 

Lokale kunst voor Sinterklaas bij pop-up galerie | Rick FM

18 November 2024 om 17:39
Lokale kunstenaars houden in Mijdrecht deze maand een verkoopexpositie speciaal voor Sinterklaas. Dertien kunstenaars bieden hun werken aan voor lagere prijzen.

Ze vinden dat iedereen kunst moet kunnen geven en er is daarom in winkelcentrum De Lindeboom in Mijdrecht op 28, 29 en 30 november een pop-up galerie georganiseerd door KunstRondeVenen Kunstkado.

Het aanbod zal op die dagen bestaan uit schilderijen, tekeningen, collages, keramiek, sieraden en beelden. Elke kunstenaar biedt op persoonlijke titel haar werk aan.

 

Door redacteur Marco Koeleman

Sinterklaas komt zaterdag naar Kudelstaart

22 November 2024 om 11:11

Kudelstaart – Voor alle kinderen in Kudelstaart komen Sinterklaas en de Pieten aanstaande zaterdag 23 november aan bij de Loswal aan de Herenweg om 12.00 uur. Natuurlijk hopen de Sint en de Pieten door vele kinderen welkom te worden geheten.

Rondrit afgelast

Nadat voet aan wal is gezet, wilden Sinterklaas en de Pieten een rondrit door de straten van Kudelstaart maken, maar deze gaat helaas niet door. Afgelast vanwege het slechte weer dat is voorspeld voor zaterdag. De intocht gaat uiteraard wel gewoon door.

Feestmiddag

Maar de festiviteiten houden niet op bij de aankomst. Op zondag 24 november kunnen alle kinderen van 4 tot en met 8 jaar terecht in dorpshuis ’t Podium voor een gezellige middag voor verrassingen en activiteiten. Om zeker te zijn van een gratis plekje wordt aangeraden om snel op te geven via www.sinterklaasinkudelstaart.nl en boek een van de beschikbare tijdsloten. Vol is vol. Ouders zijn welkom in de bar van het Dorpshuis, niet in de feestzaal.

Bezoek Winkelcentrum

Een week later, op zaterdag 30 november, brengen Sinterklaas en de Pieten een bezoek aan Winkelcentrum Kudelstaart. Van 11.00 tot 13.00 uur krijgen kinderen de kans om met Sint en de Hoofdpiet op de foto te gaan. Vergeet niet een verlanglijstje mee te nemen, want dit is de perfecte gelegenhed om de wensen persoonlijk aan Sinterklaas te overhandigen.

Foto: Sinterklaas in het Grote Huis. Foto: www.kicksfotos.nl

Het bericht Sinterklaas komt zaterdag naar Kudelstaart verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Knutselen in Ontmoetingslokaal Amstelveen | Rick FM

22 November 2024 om 10:58
Beleef een gezellige ochtend vol creativiteit en winterse gezelligheid. Op zaterdag 14 december wordt het OntmoetingLokaal omgetoverd in een knutselparadijs.

Samen met papa, mama, opa of oma kun jij de mooiste winterkunstwerken maken. Het is voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Het kost 2,50 euro voor de knutselmaterialen. 

Locatie: OntmoetingLokaal, Ouderkerkerlaan 14, Amstelveen van 11.00 tot 13.00 uur. Inschrijven kan via de mail: knutsel@ontmoetinglokaal.nl


Basisschoolleerlingen ruimen zwerfafval op | Rick FM

22 November 2024 om 10:37
Leerlingen van basisschool De Zon uit De Kwakel en De Kajuit uit Uithoorn lieten zich deze week niet afschrikken door het slechte weer.

Zij trotseerden de hagel en kou en gingen aan de slag met het rapen van zwerfafval rondom de school.

Ze vonden veel verpakkingen, peuken, hout, kleding, muntgeld en zelfs vuurwerk. Dat wordt de laatste tijd al geregeld illegaal afgestoken. De kinderen mochten uiteraard dat vuurwerk niet oprapen, dat werd gedaan door volwassenen.

Zomeractie
In juni gingen leerlingen van basisschool De Zon ook al aan de slag om de buurt schoner te maken. Met vuilniszakken en grijpers gingen ze toen de wijk 'De Kuil' in.

Dat was onderdeel van een actie, waarbij de school ook grijpers cadeau kreeg. Die grijpers kwamen deze week goed van pas. 

 

Door redacteur Marco Koeleman

VI Travel; voetbalreizen op Champions League-niveau

Door: Arjen Vos
22 November 2024 om 07:00

AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt Karl Veldman, vertegenwoordiger bij VI-Travel, dé specialist op het gebied van voetbalreizen.

Door: Hans van der Linden. “Of je nu droomt van een spannende wedstrijd in een iconisch stadion, een volledig verzorgde reis naar jouw favoriete club, of een exclusieve ervaring die verder gaat dan alleen het voetbalveld, wij regelen het voor je!” Aan het woord is Karl Veldman. Hij leerde Mike Tol – eigenaar van de Football Travel Group – kennen in zijn tijd bij FC Volendam. “Na twee jaar werkzaam te zijn geweest voor de club, was ik klaar voor een nieuwe uitdaging en nam contact op met Mike. Dit bleek precies het juiste moment. In het voorjaar van 2023 had de Football Travel Group namelijk de handen ineengeslagen met Voetbal International. VI Travel als unieke reisorganisatie was geboren en ik mocht het team komen versterken.”

Reispartner van Voetbal International
VI-Travel is de officiële reispartner van Voetbal International, het grootste en betrouwbaarste sportmedium van Nederland. “Met VI ben je altijd op de hoogte van het laatste voetbalnieuws en met VI Travel kun je live bij alle actie aanwezig zijn. VI-travel is aangesloten bij Stichting Garantie Fonds Reisgelden. Uniek is dat wij ook cadeaubonnen uitgeven, leuk om te geven voor een verjaardag of met de feestdagen.”

Onvergetelijke belevenis
Met jarenlange ervaring en een passie voor zowel voetbal als reizen, zorgt VI-Travel ervoor dat elke trip een onvergetelijke belevenis wordt. “Bij ons staan persoonlijke aandacht, unieke ervaringen en kwaliteit voorop. Niemand zit alleen en jouw voetbalreis is tot in de puntjes verzorgd. Onze missie is om voetballiefhebbers door heel Nederland kennis te laten maken met onze unieke voetbalreizen, en zo voetbalteams, trainers, coaches, businessclubleden, partners en sponsoren dichter bij elkaar te brengen terwijl we tegelijkertijd lokale clubs en ondernemingen ondersteunen. Door samen te werken met onder andere de Businessclub van FC Aalsmeer creëren we unieke nieuwe voetbalmomenten.”

Korting voor leden
Voor het speelseizoen 2024 – 2025 is VI-Travel sponsor van de zogenaamde ‘Man of The Match’ die na iedere thuiswedstrijd wordt gekozen. Daarnaast krijgen alle leden van FCA 5 procent korting bij het boeken van een voetbal reis via VI-Travel. Voor meer informatie zie de website FCA

VI-Travel
Julianaweg 141 JJ
1131 DH Volendam
Tel: 085 4011 653

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

Het bericht VI Travel; voetbalreizen op Champions League-niveau verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Imanse Aanhangwagens brengt 25 jaar kennis en ervaring mee 

Door: Arjen Vos
22 November 2024 om 09:00

Door: Conny Vos. Vijfentwintig jaar geleden begonnen Hans en Petra Imanse aan de IJweg in Hoofddorp met reparaties op locatie met hun mobiele bus. Het begin van een bedrijf dat nu een eigen pand van twee verdiepingen aan de Witteweg heeft, waar aanhangwagens en paardentrailers verkocht worden, maar ook onderhoud en reparatie van caravans en vouwwagens wordt uitgevoerd.

De weg ernaartoe verliep vaak met hobbels. “Nadat we veel geïnvesteerd hadden in de verbouwing van een oude bloemenkas aan de Legmeerdijk, kregen we te horen dat we daar weg moesten, omdat Westwijk daar gebouwd ging worden. We moesten op zoek naar een pand dat hoog genoeg was om caravans te repareren. Op deze locatie werd een nieuw pand gebouwd door een projectontwikkelaar. Toen we dat gekocht hadden, kwam de kredietcrisis, dat heeft veel creativiteit gevraagd.”

Hoge waardering
In 2006 werd het pand aan de Witteweg geopend en begon de periode van groei. Veel bedrijven in de omgeving stopten en Imanse nam hun klantenbestand over. “We hebben veel vaste klanten; de meesten zijn erg tevreden en geven een hoge waardering. Ze komen een plantje brengen of laten foto’s zien. Sommige klanten komen al vanaf het begin bij ons. We hebben mensen uit het hele land, zelfs uit België.”

Groei
Imanse is niet alleen gegroeid qua klanten, maar ook in personeel. In de werkplaats achter de showroom werken vijf monteurs die zes bruggen en drie remmentestbanken ter beschikking hebben. “Ik zou er nog wel twee monteurs bij kunnen gebruiken,” zegt Petra, “ik vind dat alle monteurs ook gecertificeerd keurmeester moeten zijn. In april en mei komen veel mensen hun caravan laten keuren. Ze krijgen dan een digitaal onderhoudsrapport en een sticker als hij goedgekeurd is. Dat gebeurt niet bij elk bedrijf. Sommige niet gespecialiseerde bedrijven keuren op slechts een paar onderdelen en dat geeft een misplaatste veiligheid.”

Aanpassingen aan caravans
Veel klanten komen bij Imanse voor reparaties of aanpassingen. “We zien dat veel mensen tijdens corona een caravan hebben gekocht en nu luxe zoeken. Ze laten luifels monteren of een level systeem om de caravan waterpas te kunnen zetten. Daarnaast hebben we veel asrubbers van caravans vervangen. Na zeven tot tien jaar zijn die asrubbers verdroogd en dat gaat ten koste van de vering. Verder plaatsen we veel movers waarmee mensen met een afstandsbediening de caravan of vouwwagen makkelijk op zijn plek kunnen zetten.”

Imanse is servicepunt voor het merk Dometic. Daarnaast is er een uitgebreid assortiment reinigingsartikelen verkrijgbaar en is het een verkooppunt van Wasgeurtje. In het magazijn heeft Imanse een uitgebreide voorraad materialen, waardoor ook veel collega’s even langskomen voor banden, dempers, achterlichten, spatborden of het persen van een gasslang op maat.

Hans en Petra Imanse

Paardenwereld
De taken tussen de eigenaren zijn goed verdeeld. Petra werkt zes dagen per week op kantoor en doet samen met een andere dame de administratie en de pr. Hans is verantwoordelijk voor het technische gedeelte en regelt met een werknemer de verkoop. In de showroom staan aanhangwagens en paardentrailers voor zowel professionals als particulieren. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld afdeknetten en disselkisten in diverse maten en prijzen beschikbaar. Voor het transporteren van paarden zijn er trailers te huur en te koop, maar er zijn ook allerlei accessoires te vinden.

“Mijn dochter en Hans zijn actief in de paardenwereld. Zij mennen op wedstrijdniveau. We hebben dus zelf ervaring met de artikelen. We zijn officieel verkooppunt van het merk Manmat. De beenbeschermers en springschoenen zijn gemaakt van materiaal dat geen vocht vasthoudt. We hebben halsters in verschillende kleuren en maten van kleine Shetlanders tot Belgische trekpaarden en touwen met een handvat zodat het niet losschiet.”

Om het 25-jarig bestaan te vieren, zijn er maandelijks wisselende acties die wij op onze sociale media plaatsen zoals vijftien euro retour bij het huren van een paardentrailer, wanneer de klant een foto met tag plaatst op sociale media.

Volg Imanse op Facebook of Instagram om op de hoogte blijven van hun acties. Of geef u op voor de nieuwsbrief via deze link.

(Foto’s: Arjen Vos)

Het bericht Imanse Aanhangwagens brengt 25 jaar kennis en ervaring mee  verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Aalsmeer maakt verwachtingen waar

Door: Arjen Vos
22 November 2024 om 08:55

Door: Fred Ottenhof. FC Aalsmeer heeft ambities en komt daar ruiterlijk voor uit, het doel is het behalen van het kampioenschap en promotie naar de 4e Divisie. Afgelopen zondag werd de eerste stap gezet, het behalen van de 1e periode.

Het zou een moeilijke uitwedstrijd worden tegen het in vorm verkerende AGB maar FC Aalsmeer haalde de drie punten overtuigend binnen. Was het in de vorige thuiswedstrijd Vincent Noordam die het net meermaals vond (drie maal), in Amsterdam was het Yassin Kaabouni die met twee treffers de periodetitel veiligstelde. Een prestatie van formaat voor het team van trainers Verdonkschot en de Jong. Al vier wedstrijden moeten zij het zonder spits Luke Vahle stellen en om dan toch nog zonder een wedstrijd te verliezen de 1e periodetitel te veroveren is een compliment waard. Het bewijst des te meer dat het met het scorend vermogen wel goed zit.

De hardwerkende gelegenheidsspits Daan Vaneman kan Vahle natuurlijk niet doen vergeten maar de verdediger maakt er het beste van, ook hij verdient de complimenten. De twee flankspelers scoren er gelukkig luchtig op los en dat voorspelt zeker als Vahle weer terugkomt van zijn blessure veel goeds. Op het moment van dit schrijven is het nog niet bekend wanneer de spits weer speelklaar is en trainer Verdonkschot zal er zeker voor waken om hem niet geheel blessurevrij op te stellen. Geduld is dus geboden.

Zaterdag dus de thuiswedstrijd tegen HBOK, de club met één van de mooiste voetbalnaam in Nederland, Het Begon Op Klompen, het kan niet veel mooier! HBOK met trainer Charles Loots staat momenteel op plek vier en heeft zes punten achterstand op FC Aalsmeer, een overwinning is dus nodig om in het spoor van Aalsmeer te blijven. De opstelling van FC Aalsmeer zal niet veel verschillen van de opstelling van de laatste weken, de basis staat en het is redelijk riant voor Verdonkschot dat hij zeer kundige wisselspelers tot zijn beschikking heeft.

Het gaat zaterdag spannend worden!
Gaat FC Aalsmeer weer drie punten veroveren? Gaan Yassin Kaabouni en Vincent Noordam weer scoren? Kan Oliver Riva samen met zijn verdediging de nul houden? Krijgen we weer een paar afstandsschoten van Axel Wendt te zien of slalomt Dylan Nieuwendijk weer eens door de verdediging? Ik weet het niet maar dat het spannend gaat worden kan ik u wel beloven en ik ga er dan ook vanuit dat u als supporter daarbij wilt zijn, u wilt toch niet in de krant lezen dat u een geweldige wedstrijd gemist heeft? Ik heb u gewaarschuwd, geen excuses meer, gewoon komen. Dan gaan we samen genieten! Tot zaterdag, 14.45 uur.

Het bericht Aalsmeer maakt verwachtingen waar verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Bewonersoverleg Dorpsraad Kudelstaart

22 November 2024 om 08:43

Kudelstaart – Maandagavond 25 november is er in dorpshuis Het Podium weer het periodieke bewonersoverleg. Het laatste bewonersoverleg dateert van eind september. Toen begon KWS aan de herinrichting van de Bilderdammerweg. Bewoners van Kudelstaart-Zuid zien reikhalzend uit naar de afronding van dit project. Welke stappen zijn er gezet, hoe ziet het er uit en levert dit nu de veilige route op naar de sportvelden die iedereen graag wilde?

De Dorpsraad heeft de reconstructie nauwgezet gevolgd en vastgelegd in een fotoreportage. Hierin hebben ze ook de sloop van de ‘gribus’ meegenomen. Weet u trouwens hoe dit stukje Bilderdammerweg gaat heten in de toekomst? Voor het antwoord op deze publieksvraag moet u maandag naar het Dorpshuis komen. U kunt dan gelijk horen hoe het zit met de vertraging in de Gebiedsvisie van Kudelstaart, andere wegwerkzaamheden, o.a. in Vrouwentroost etc. Ook wil de Dorpsraad van u horen wat uw mening is over het Verkeerscirculatieplan van de Gemeente Aalsmeer (zie www.participatie.aalsmeer.nl). Het beloofd weer een boeiende avond te worden.

De Groene Venen van 22 november staat online @groenevenen

22 November 2024 om 00:00

De Groene Venen, dé weekendkrant van De Ronde Venen, is ook online te lezen. De nieuwste editie staat nu online.  Klik hier om de krant direct te lezen. Lees de krant iedere week online via www.degroenevenen.nl DE GROENE VENEN IS OOK VERKRIJGBAAR BIJ:   Mijdrecht - Gemeentehuis,  Boekhandel Mondria, Restaurant Graaf Jan • Bibliotheek Dr v.d. Haarlaan Wilnis - Jumbo Vinkeveen - Jumbo  • Albert Heijn (Herenweg) Waverveen - Fa. F.A.Ruizendaal & Zonen Abcoude - Fred Abcoude (voorheen Readshop), Plus Koot, Albert Heijn Baambrugge - Henks Baambrugge 

OuderRegio Amstelland

Bilderdammerweg en Geerland drie dagen afgesloten

21 November 2024 om 22:48

Kudelstaart – Al enkele maanden ondervinden bewoners van Kudelstaart de nodige overlast van de reconstructie van de Bilderdammerweg. Het aanleggen van het fietspad heeft meer ‘voeten in aarde’ dan vooraf is ingeschat, zo valt te lezen in een brief die omwonenden donderdag 21 november in hun brievenbus ontvingen. Maar het einde van de overlast is in zicht. Op drie verschillende dagen zal de weg een nieuwe asfaltlaag krijgen. Echter leveren deze werkzaamheden wel een ander probleem op. Voor Geerland is de enige ontsluiting via de Bilderdammerweg.

Het aanbrengen van het asfalt en de inrichting van het kruispunt Bilderdammerweg/Geerland zal op meerdere dagen plaatsvinden. Bewoners van Geerland zullen op 26 november en 3 en 6 december de wijk niet via de Bilderdammerweg kunnen verlaten. Daarom wordt er een noodontsluiting gemaakt aan de achterkant van Geerland via het grasveld en fietspad richting het Zuiderpark. Zo zullen er rijplaten worden neergelegd en zorgen verkeersregelaars voor de veiligheid  van fietsers.

Bewoners worden echter gevraagd hun auto op deze momenten in aanpalende straten te parkeren. Ook hulpdiensten kunnen van deze noodontsluiting gebruikmaken, al wordt wordt daarvoor vaak ook ruimte gemaakt op het werkvlak.

Pieter Bootsma nieuwe CEO Royal FloraHolland

21 November 2024 om 22:17

Aalsmeer – Pieter Bootsma wordt per 1 januari 2025 de nieuwe CEO van Royal FloraHolland (RFH). Hij volgt Steven van Schilfgaarde op, die na bijna zeven jaar als CEO en acht jaar als directielid terugtreedt. De Raad van Commissarissen benoemt Bootsma, momenteel Chief Value Officer, als zijn opvolger. Samen met CFO David van Mechelen zal hij de directie van RFH vormen.

Van Schilfgaarde transformeerde RFH van een traditioneel veilbedrijf naar een moderne platformcoöperatie, met initiatieven als het digitale handelsplatform Floriday en een vernieuwd logistiek systeem. Ook speelde hij een sleutelrol tijdens de coronacrisis en energiecrisis, waarbij hij de belangen van de sector succesvol verdedigde.

Bootsma benadrukt dat hij voortbouwt op de ingezette strategie, met aandacht voor digitalisering, duurzaamheid en samenwerking binnen de sector. Onder zijn leiding zal RFH zich verder richten op het versterken van haar internationale positie als platform voor de sierteeltsector en op het creëren van toegevoegde waarde voor kwekers en kopers.

Vacatures: Renaissance Hotel biedt tal van mogelijkheden

Door: Arjen Vos
21 November 2024 om 12:30

Het Renaissance Hotel, gelegen langs de Ringvaart, naast het Amsterdamse Bos, op de hoek van de Jac Takkade en de Bosrandweg, heeft diverse vacatures.

  1. Front Office Night Audito r(FT/PT)
  2. Chef de Partie/ Zelfstandig Werkende Kok (FT/PT)
  3. Housekeeping Supervisor (FT/PT)
  4. F&B Bartender/ Medewerker Bediening (FT/PT)
  5. Room Attendant/ Housekeeping (FT/PT)
  6. F&B Allround Associate (FT/PT)
  7. Front Office Supervisor (FT/PT)
  8. Algemene Dienst/Public Area Attendant (FT/PT)
  9. F&B Supervisor (FT/PT)

Front Office Night Auditor (FT/PT)

Als Front Office Night Auditor bij Renaissance opereer je tijdens de late avond- en nachturen in verschillende afdelingen van het hotel. Je verwelkomt onze gasten aan de Front Office met een vriendelijke, authentieke aanpak en helpt hen met een soepele check-in/-out, vragen en verzoeken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het controleren van financiële en administratieve rapporten en zorg je voor de algehele veiligheid in het hotel. Een succesvolle Front Office Night Auditor kan ook goed in teamverband werken en draagt bij aan een inspirerende en stimulerende werkomgeving.

Jouw dag bestaat uit…

  • Het verwelkomen van gasten en verzorgen van check-ins en -outs met persoonlijke service.
  • Het delen van kennis over alle diensten en faciliteiten van het hotel.
  • Het anticiperen op de behoeften van gasten en het afhandelen van verzoeken en klachten.
  • Het bieden van Housekeeping service en het bezorgen van roomservice.
  • Het voorbereiden en controleren van financiële en administratieve rapporten.
  • Het uitvoeren van brand- en veiligheidsrondes.
  • Het verwerken van reserveringen in Opera.

Jij…

  • Leeft om te ontdekken
  • Werkt gemiddeld 2 à 3 nachtdiensten per week (23.00 – 07.00)
  • Kan communiceren in het Engels (bij voorkeur ook in het Nederlands)
  • Hebt ervaring met een reserveringssysteem (bij voorkeur Opera)
  • Hebt een passie voor gastvrijheid

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit
  • Creëren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit is (regelmatig interne en externe trainingen)
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO + een nachtbonus van 25%.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt
  • Een niet ziek-bonus tot €250
  • Gratis overnachting
  • Recruitment bonus tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

Zelfstandig Werkende Kok (FT/PT)

Ben jij een Zelfstandig Werkende Kok met een passie voor koken en wil jij jezelf ontwikkelen binnen internationale omgeving, dan zijn wij op zoek naar jou!

Zelfstandig Werkende Kok/ Chef de Partie

Als Zelfstandig Werkende Kok ben je verantwoordelijk voor het bereiden van de à la carte gerechten en het voltooien van de dagelijkse werkzaamheden in de keuken. Je bent verantwoordelijk voor het regelen van de mise en place met verse producten. Met het team bereid je gerechten voor de gasten van het “Signature” Restaurant, de “XPLORE” bar en onze vergaderzalen. Als Zelfstandig Werkende Kok in de Renaissance kun je jezelf ontwikkelen en veel ervaring opdoen in een internationale omgeving.

Hoe zal jouw werkdag eruit zien?

  • Verantwoordelijk voor het bereiden van de gerechten volgens de presentatienormen en het volgen van de recepten
  • Ervoor zorgen dat aan alle kwaliteits- en veiligheidsstandaarden worden gewaarborgd
  • Het op verzoek bereiden van de à la carte gerechten en personeelsmaaltijden
  • Ervoor zorgen dat eventuele verwachte tekorten tijdig aan de Sous Chef worden doorgegeven
  • Adviseren van de gasten en collega’s over ingrediënten en allergieën
  • Jouw kennis in de keuken delen met je collega’s
  • Het ondersteunen en opleiden van nieuwe teamleden
  • Ervoor zorgen dat de keuken aan het einde van de dienst schoon en opgeruimd is

Jij…

  • Hebt een passie voor koken
  • Hebt ervaring in een soortgelijke functie
  • Bent gastgericht en houdt van contact met de gasten. Wij streven ernaar om een uitstekende gastenservice te verlenen
  • Kan goed samenwerken met collega’s
  • Een beheersing hebben van de Nederlandse en/of Engelse taal
  • Bent flexibel; je kan zowel doordeweeks als in het weekend werken

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card

Housekeeping Supervisor (FT/PT)

Kraakhelder en strak beddengoed, perfect geplaatste kussens, een sprankelende spiegel – elk detail draagt bij aan een ervaring die onze gasten waarderen.
Als Housekeeping Supervisor ben je verantwoordelijk voor de totale uitstraling van het hotel, zowel van binnen als van buiten. Je overziet een team en zorgt er samen met de operationele afdelingen voor dat onze gasten een onvergetelijk verblijf hebben.

Jouw dag bestaat uit…

  • Het begeleiden van het Housekeeping-team.
  • Het maken van een planning voor de dag.
  • Het assisteren van het team bij schoonmaakwerkzaamheden (kamers en openbare ruimtes) wanneer nodig.
  • Het zorgen voor de netheid en het aanvullen van kasten en trolleys.
  • Het waarborgen van de naleving van merkstandaarden en schoonmaakprocedures.
  • Het ondersteunen van de Housekeeping Manager bij administratieve taken.
  • Het communiceren met operationele afdelingen.

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken en ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Bent een echte teamspeler.
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail.
  • Bent flexibel en past je gemakkelijk aan.
  • Hebt een positieve instelling en presteert goed onder druk.
  • Bent flexibel beschikbaar doordeweeks, in het weekend en op feestdagen.
  • Hebt een goede beheersing van de Engelse taal.

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Creëren een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Faciliteren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit is (regelmatige interne en externe trainingen).
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen.
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Gratis overnachting.
  • Recruitment bonus tot €250.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

 Medewerker Bediening  (FT/PT)

Onze Renaissance Bartender zorgt ervoor dat de dagelijkse baroperatie in onze locaties soepel verloopt en werkt nauw samen met het team om een unieke en gepersonaliseerde gastenervaring te creëren in onze Bar ‘XPLORE’ en ons Restaurant ‘Signature’. Jij bent verantwoordelijk voor het bereiden van de drankjes op ons barmenu en het interactieren met onze gasten. Onze succesvolle bartender verwelkomt gasten op een vriendelijke en authentieke manier, en creëert een unieke en gepersonaliseerde ervaring.

Jouw dag zal bestaan ​​uit:
• Samenwerken met het team om uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten te leveren
• Het bereiden en serveren van drankjes voor onze gasten, het doen van aanbevelingen en upsellen
• Het registreren van transacties in het systeem Micros
• Het openen of sluiten van een shift
• Voorraadbeheer
• Naleving van voedselveiligheid en HACCP
• Zorgen voor het gebruikte materiaal
• Het delen van je kennis over unieke ontdekkingen met onze gasten en collega’s

Jij…
• Leeft voor ontdekkingen
• Bent gemotiveerd om een carrière als bartender na te streven. Ervaring is een pluspunt, maar indien nodig bieden wij trainingen aan om je alle tips en trucs te leren om een ervaren bartender te worden
• Hebt passie en kennis voor alles wat met dranken te maken heeft: spirits, bieren, cocktails, koffie/thee, enz.
• Kunt communiceren in het Engels (Nederlands is een plus, maar geen vereiste)
• Brengt je persoonlijke stijl in elke ervaring
• Bent beschikbaar om zowel doordeweeks als in het weekend in verschillende diensten te werken
• Bent klaar om een grote uitdaging aan te gaan om jezelf verder te ontwikkelen

Wij…
• Bieden je een geweldige werkplek in een divers team!
• Bieden een dynamische werkomgeving en team met een werk hard, play hard mentaliteit
• Bieden een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (regelmatige interne en externe trainingen zullen worden verzorgd)
• Hebben een speciaal Associate Discount Rate in alle Marriott Hotels wereldwijd
• Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO
En ook veel fijne extra’s van IHCP Hotels zoals…
• Een bucketlist programma waarbij we geld sparen voor jouw wensenlijst
• Geniet van een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt
• Geen ziektebonus tot €250
• Gratis overnachting
• Wervingsincentive tot €250 bonus
• Speciale tarieven in al onze hotels
• Kortingen met je IHCP werknemerspas


Room Attendant/ Housekeeping (FT/PT)

Is het jouw passie om ervoor te zorgen dat alle kamers worden gestyled en schoongemaakt volgens onze normen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Gestreken linnen, perfect geplaatste kussens, een fonkelende spiegel, elk detail draagt ​​bij aan de ervaring van onze gasten.

Variable werktijden mogelijk

  • 00 uur tot 15.00 uur
  • 00 uur tot 14.00 uur
  • 00 uur tot 22.00 uur
  • 00 uur tot 22.00 uur

Jouw dag zal bestaan ​​uit:

  • Kamers schoonmaken, inclusief afstoffen en stofzuigen
  • Bedden opmaken en linnengoed verschonen
  • Hotelkamers onderhouden
  • Linnen en gastenvoorzieningen aanvullen
  • De trolleys klaarmaken voor de volgende dag
  • De werkruimte schoon en opgeruimd houden
  • Je collega’s en gasten helpen met verzoeken
  • Ervoor zorgen dat alle brand standards worden nageleefd

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken
  • Bent een team player
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail
  • Hebt een positieve mindset
  • Bent flexibel om op verschillende diensten en dagen te werken
  • Hebt kennis van de Nederlandse en/of Engelse taal

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card

 F&B Allround Associate (FT/PT)

Als F&B Associate werk je in ons Signature Restaurant en onze ‘XPLORE’ Bar. Als F&B Associate verwelkom je onze gasten met een vriendelijke, authentieke aanpak en beantwoord je vragen over het menu en de food & beverage-faciliteiten. Je werkt zowel in de ochtend als in de avond samen met het Food & Beverage Team. Samenwerking met je team en de keukenafdeling is essentieel om succesvol te zijn als F&B Associate en uitstekende service te bieden aan onze gasten.

Jouw dag bestaat uit…

  • Samenwerken met het team om uitzonderlijke service te leveren aan onze gasten.
  • Het serveren van eten en drinken aan onze gasten, inclusief het doen van aanbevelingen (upselling).
  • Het helpen in de ‘XPLORE’ bar door gasten drankjes te serveren en de bar schoon en opgeruimd te houden.
  • Het bezorgen van roomservice.
  • Het registreren van transacties in het systeem Micros.
  • Het schoon en georganiseerd houden van je werkplek.
  • Het zorgdragen voor de apparatuur die je gebruikt.
  • Het adviseren van gasten over de lokale omgeving en activiteiten.

Jij…

  • Hebt een passie voor gastvrijheid en Food & Beverage.
  • Bent gastgericht en houdt van contact met gasten. Ons doel is uitstekende service te bieden.
  • Bent een echte teamspeler.
  • Spreekt vloeiend Engels en bij voorkeur Nederlands (een extra taal is een pluspunt).
  • Brengt je persoonlijke stijl mee naar het team.
  • Bent flexibel en kunt werken op zowel weekdagen als in het weekend tijdens verschillende diensten.
  • Bent klaar om uitdagingen aan te gaan en jezelf verder te ontwikkelen.

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Creëren een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Faciliteren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit heeft (regelmatige interne en externe trainingen).
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen.
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Gratis overnachting.
  • Recruitment bonus tot €250.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

Front Office Supervisor (FT/PT)

Als Front Office Supervisor bij Renaissance ben je meer dan alleen een leider—je bent het hart van de gastbeleving. Met jouw vriendelijke en authentieke aanpak zet je de standaard voor unieke en persoonlijke verblijven. Jouw rol is cruciaal in het dagelijks soepel laten verlopen van de Front Office, van het beheren van operaties tot het inspireren en coachen van je team. Samen met de Front Office Manager zorg je voor een levendige en gemotiveerde teamomgeving.

Ben jij gepassioneerd over het leveren van uitstekende service en het leiden met enthousiasme? Dit is jouw kans om te schitteren!

Jouw dag bestaat uit…

  • Het coördineren van Front Office-activiteiten tussen gasten, het hotel en verschillende afdelingen.
  • Het toezicht houden op de Front Office-operaties tijdens jouw shift om een constant hoog niveau te waarborgen.
  • Het maximaliseren van omzet via upselling.
  • Het snel en volledig afhandelen van verzoeken, vragen en klachten van gasten.
  • Het hartelijk verwelkomen van gasten en efficiënt afhandelen van check-ins en check-outs.
  • Het zorgen voor een naadloze overdracht aan het begin en einde van elke shift.
  • Het uitvoeren van administratieve taken om de operaties soepel te laten verlopen.
  • Het assisteren bij verschillende gastverzoeken, zoals het coördineren van housekeeping en het regelen van parkeren.
  • Het delen van jouw kennis over lokale hoogtepunten met zowel gasten als teamleden.
  • Het geven van het goede voorbeeld en de standaard zetten voor uitzonderlijke service en teamwork.
  • Het monitoren van teamprestaties en het geven van feedback om een positieve en productieve werkomgeving te bevorderen.

Jij…

  • Hotelervaring: Je hebt ervaring met werken in een hotelomgeving.
  • Nieuwsgierig en gepassioneerd: Je hebt een oprechte passie voor het ontdekken van nieuwe ervaringen en het creëren van unieke, persoonlijke interacties met gasten.
  • Taalvaardigheid: Je spreekt vloeiend Engels; Nederlands is een pluspunt.
  • Opera-kennis: Ervaring met het Opera Property Management System.
  • Relevante ervaring: Minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie waarin je je vaardigheden en expertise hebt bewezen.
  • Persoonlijke touch: Je kunt je persoonlijke stijl in elke gastinteractie verwerken.
  • Flexibel beschikbaar: Bereid om te werken op doordeweekse dagen, in het weekend en tijdens verschillende shifts, waaronder dag-, avond- en nachtdiensten.

Wij…

  • Bieden een geweldige werkplek in een divers, dynamisch team met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Hebben een focus op leren en ontwikkelen, met regelmatige interne en externe trainingen (on-the-job en off-the-job).
  • Bieden een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Geven een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En ook nog… Veel leuke voordelen van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-spaarprogramma voor jouw persoonlijke doelen.
  • Geniet van een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een gratis overnachting.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Een recruitmentbonus tot €250.

Algemene Dienst/Public Area Attendant (FT/PT)

Een glanzende lobby, perfect geplaatste kussens, een sprankelende spiegel, elk detail draagt ​​bij aan de ervaring van onze gasten. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor dat onze lobby en alle openbare ruimtes sprankelend schoon en goed onderhouden zijn.

Daarnaast help je ook mee om ervoor te zorgen dat alle borden en apparatuur goed worden schoongemaakt tijdens de piekuren van de Food & Beverage afdeling in het hotel.

Wat zijn mijn verantwoordelijkheden?

  • Alle openbare ruimtes schoonmaken (lobby en gangen; restaurant; gym; back of house-ruimtes enz.)
  • Technische problemen melden bij de Technische afdeling
  • Ons team van Room Attendants helpen wanneer dat nodig is
  • Ervoor zorgen dat alle borden goed worden schoongemaakt
  • De werkruimte schoon en opgeruimd houden
  • Uw collega’s en gasten helpen met verzoeken
  • Ervoor zorgen dat alle Brand Standards worden nageleefd

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken
  • Bent een team player
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail
  • Hebt een positieve mindset
  • Bent flexibel om op verschillende diensten en dagen te werken (positie beschikbaar voor zowel een fulltime als parttime dienstverband)
  • Hebt kennis van de Nederlandse en/of Engelse taal

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Jaarlijkse gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250,-
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card


F&B SUPERVISOR
(FT/PT)

Onze Renaissance F&B Supervisor zorgt ervoor dat de dagelijkse operaties in onze venues soepel verlopen en dat er geweldig teamwork is om een unieke en gepersonaliseerde gastenervaring te creëren in onze Bar ‘XPLORE’, ons Restaurant ‘Signature’, In Room Dining of in onze Vergaderzalen. Onze succesvolle F&B Supervisor is in staat om het team op een inspirerende en enthousiaste manier te coachen. Jij bent een voorbeeld als het gaat om de afwerking van de F&B-venues en het op een natuurlijke manier verwelkomen van de gasten, waarbij je hen verhalen vertelt over unieke lokale ontdekkingen.

Je dag bestaat uit:
• Coachen / begeleiden van het team om uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten te leveren
• Het creëren van een opwindende en motiverende werkomgeving met sterke betrokkenheid binnen het team
• Ideeën implementeren om ons Signature restaurant te verbeteren
• Je kennis over unieke ontdekkingen delen met onze gasten en collega’s
• Dranken en eten serveren aan onze gasten, en waar nodig aanbevelingen doen (upselling)
• Transacties registreren in het systeem Opera/Micros
• Het openen of sluiten van een dienst
• Voorraadbeheer
• Voldoen aan de voedselveiligheids- en HACCP-normen
• Onderhoud en controle van apparatuur
• Enkele administratieve taken

Jij…
• Leeft volgens het motto ‘Life to Discover’ en hebt een passie voor Gastvrijheid en Food & Beverage
• Hebt minimaal 3 jaar ervaring in F&B-operations in een hotel, bij voorkeur met minimaal 1 jaar ervaring op supervisieniveau
• Hebt een operationele mindset, maar ook een creatieve geest die innovatieve ideeën aandrijft om de omzet en gasttevredenheid te verhogen
• Kunt communiceren in het Engels (Nederlands is een plus, maar geen must)
• Brengt je persoonlijke stijl naar elke ervaring
• Bent beschikbaar om zowel doordeweeks als in het weekend in verschillende diensten te werken
• Bent klaar voor een grote uitdaging om jezelf en je team verder te ontwikkelen

Wij…
• Bieden je een geweldige werkplek in een divers team!
• Bieden een dynamische werkomgeving en team met een work hard, play hard-mentaliteit
• Bieden een werkomgeving waarin leren en ontwikkelen prioriteit krijgen (regelmatig interne en externe training wordt aangeboden)
• Bieden een speciale Associate Discount Rate in alle Marriott Hotels wereldwijd
• Bieden een competitief salaris volgens de Horeca Cao

En daarnaast vele mooie secundaire arbeidsvoorwaarden van IHCP Hotels, zoals:
• Een bucket list-programma waarbij we geld sparen voor jouw wensenlijst
• Geniet van een gratis gastbeleving in het hotel waar je werkt
• Niet ziek bonus tot €250
• Gratis overnachting
• Wervingsbonus tot €250
• Speciale tarieven in al onze hotels
• Kortingen met je IHCP-werknemerskaar


Sluit je aan bij ons team!

“Laat jouw passie voor ontdekken een carrière worden” – Renaissance

Dit Renaissance Hotel is eigendom van en wordt beheerd door een franchisenemer.

Het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel, gelegen op de grens van Aalsmeer en Schiphol, biedt een unieke mix van moderne stijl en karakteristieke kenmerken van het Amsterdamse Bos.

Onze werksfeer heeft een platte hiërarchie, gericht op open communicatie en samenwerking tussen alle collega’s. We moedigen onze medewerkers aan om nieuwe ideeën te delen en betrokken te zijn.

Bij Renaissance Amsterdam Schiphol Airport geloven we dat tevreden medewerkers geweldige klantenservice kunnen bieden. Daarom creëren we een werkomgeving die motivatie, creativiteit, innovatie en originaliteit stimuleert.

Interesse in een van de vacatures? Stuur een mail naar careers@ihcp.com

Het bericht Vacatures: Renaissance Hotel biedt tal van mogelijkheden verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Nieuwe leiding voor Aalsmeer Lokaal

Door: Conny Vos
21 November 2024 om 20:47

Door: Conny Vos. Vanochtend is tijdens de Breakfast Club van Aalsmeer Lokaal bekendgemaakt dat initiatiefnemers Jeroen Mäkel en Ingrid van Mourik een stapje terug gaan doen en dat Melvin Hardey in het vervolg de kar gaat trekken. “Wij blijven wel betrokken,” zegt Jeroen, “maar het is tijd voor nieuwe initiatieven.”

Melvin is niet van plan de organisatie die er al staat om te gooien; hij wil vooral iets toevoegen. “Er zijn nu zes evenementen per jaar,” deelt hij zijn ideeën, “dat zullen er eerder meer dan minder worden. Ik denk ook aan brunch- lunch- en dinersessies, telkens op een andere locatie om ondernemers te promoten.” Het streven van Aalsmeer Lokaal is om lokale ondernemers te verbinden en te helpen hun netwerk te vergroten. Ook Melvin vindt netwerken een belangrijk onderdeel van het ondernemerschap. “Ondernemers zoeken naar verbinding en relaties worden gesmeed. Pas wanneer mensen elkaar leren kennen kan er een match plaatsvinden.”

Melvin Hardey vanmorgen tijdens de Breakfast Club met zijn ‘maidenspeech’

In de schijnwerpers
Op de website en sociale media wil Melvin bedrijven nog meer in schijnwerpers gaan zetten en ook niet-ondernemers betrekken. “Het moet een soort marktplaats worden met vacatures, waar mensen als eerste op gaan kijken als ze een baan zoeken. Dat is een toegevoegde waarde voor Aalsmeer. Ondernemers kunnen straks ook met ons optrekken als sponsor of als partner, waardoor ze een inspraakmoment krijgen om hun visie te delen.”

De ambitieuze opvolger uit Kudelstaart brengt veel kennis en ervaring mee. “Ik ben werkzaam in de online marketing waar we bedrijven helpen te groeien. Verder ben ik RegisterVinoloog en bekend met het organiseren van evenementen voor mijn bedrijf Taste4Wine. Ook heb ik in Amstelveen een andere netwerkclub opgestart.”

Het netwerkontbijt waar het nieuws bekend werd gemaakt, werd deze maand voor de twaalfde keer georganiseerd. Na een uitgebreid ontbijtbuffet in het Renaissance hotel kregen ondernemers de gelegenheid een korte pitch te houden. Daarna volgde een APK-sessie (Aalsmeerse Periodieke Kennis-sessie) met businesscoach Anja de Die die haar kennis deelde over het onderwerp ‘mindset’.

Ingrid en Jeroen schuiven Melvin symbolisch naar voren

Behoefte aan netwerken
De netwerkbijeenkomsten worden georganiseerd om ondernemers samen te brengen en kennis te delen. Voor Ingrid die werkt als zelfstandig webdesigner voorzagen deze bijeenkomsten in het begin zeker in een behoefte. “Toen ik net met mijn eigen bedrijf startte, kende ik alleen moeders op het schoolplein. Ik wilde lokale ondernemers vinden, dus ik snap de behoefte aan het vergroten van een netwerk goed.”
De vrijmibo en de Breakfast Club worden dan ook goed bezocht. “Iedereen met een economische binding met Aalsmeer is welkom,” voegt Jeroen toe, “er komt een mooie mix van groot MKB tot aan ZZP-er. Er zijn veel samenwerkingen ontstaan op deze vroege ochtenden. Er zijn opdrachten uitgekomen en vacatures ingevuld.”

Verbinding
Aalsmeer Lokaal bestaat nu vier jaar. “In november 2020 werd het platform gelanceerd,” blikt Jeroen terug, “dat was tijdens corona. De toenmalige wethouder daagde ons uit om een plan te bedenken waarin we de ongeveer drieduizend Aalsmeerse ondernemers met elkaar konden verbinden. We hebben met een aantal mensen een website opgezet en ideeën bedacht. Uiteindelijk zijn Ingrid en ik overgebleven en nu is het tijd voor ons om het stokje over te geven.” Met Melvin Hardey lijken ze een geschikte opvolger gevonden te hebben om de dagelijkse leiding van Aalsmeer Lokaal over te nemen.

(Foto’s: Arjen Vos)

 

Het bericht Nieuwe leiding voor Aalsmeer Lokaal verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Sportprogramma's zaterdag 23 en zondag 24 november | Rick FM

21 November 2024 om 20:06
Het sportweekeinde bij Rick FM begint zaterdag tussen 15.00 en 18.00 uur met Het Tussendoortje Live Sport, gepresenteerd door Jeroen Könst en Peter Brouwer.

Komend weekeinde staat voor de amateurvoetballers speelronde 9 op het programma. Legmeervogels, koploper in 2B en kersverse winnaar van de eerste periodetitel, speelt op eigen veld tegen EDO uit Utrecht. Chris Vermeij doet live verslag vanaf de Randhoorn. Harry Hogerwerf ia aanwezig aan de Sportlaan-Oost in Amstelveen om verslag te doen van de wedstrijd Amstelveen - KDO. Rond 16.30 uur zijn er de nabeschouwingen met de trainers van Legmeervogels (Jack Honsbeek), KDO (Lex van der Horst), FC Aalsmeer (Ted Verdonkschot) en RKDES (Siver Abdulrahman). Verder in deze uitzending het competitie-overzicht, met de uitslagen, standen en programma's van de voetbalteams, de sportagenda en veel muziek.

Sport & Co

Zondag is er van 11.00 tot 13.00 uur een nieuwe aflevering van Sport & Co.

In het eerste uur zijn de nabeschouwingen van de voetbaltrainers en het competitie-overzicht, verzorgd door Jeroen Könst en Peter Brouwer, nog een keer te horen.

Het tweede uur wordt gepresenteerd door Jan Tilburgs, met techniek van Verena Ratterman. Dit uur wordt zondagavond tussen 19.00 en 20.00 uur ook uitgezonden op Radio Aalsmeer. In dit uur de volgende onderwerpen:
- Thijs Kees, van Qui Vive heren-1, met een terugblik op de wedstrijd tegen Hoorn (WFHC), waarin de eerste winst van het seizoen werd behaald. verder een vooruitblik op de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit bij Maarssen.
- Rob Straathof, teammanager van Handbalvereniging Aalsmeer, met de nabeschouwing van de wedstrijd tegen het Belgische Hubo Handbal.
- Sanne Wierstra van volleybalvereniging SAS’70, over de gespeelde en te spelen wedstrijden van de Uithoornse teams.
- Frans van Heeteren, van het triathlon team van Oceanus, over het afgelopen seizoen en de plannen voor 2025.
- Een vooruitblik op de veldloop bij de AKU op zaterdag 30 november.
- de sportieve agenda. Wat staat er allemaal op het programma op het veld en in de zaal?

Dus stem af op Rick FM, dan blijft u volledig op de hoogte van het sportieve nieuws.

Heeft u nog actuele info, uitgaantips, een verzoeknummer of vragen dan kunt u tijdens de uitzending bellen met 0297 540970, een mail sturen naar sport@rickfm.nl of X'en op @RadioRickFM. Via de sociale media kunt u ons volgen op Facebook en X.

Hoogste baas Royal Flora Holland stopt ermee | Rick FM

21 November 2024 om 15:08
De CEO van Royal Flora Holland vertrekt aan het einde van het jaar. Dat heeft Steven van Schilfgaarde meegedeeld aan alle werknemers. Op 1 januari wordt hij opgevolgd door Pieter Bootsma. 

Van Schilfgaarde zegt dat hij zicht de afgelopen 8,5 jaar met volle energie heeft ingezet voor de coöperatie, waar de veiling van Aalsmeer onderdeel van uitmaakt. 

"Ik vind en vond het een eer leiding te mogen geven aan het meest toonaangevende bedrijf in de internationale sierteelsector. Afgelopen jaren is onder mijn leiding heel veel veranderd, zowel in de coöperatieve vereniging als het bedrijf. We hebben nu een invloedrijke ledenraad waardoor de betrokkenheid van onze leden bij hun coöperatie sterk is gegroeid."

Floriday
Ook zegt hij dat Floriday niet meer weg te denken in de sierteelt en tot volle wasdom is gekomen. In Eelde is vorige week gestart met Veilen via Floriday, zeg maar de Digitale klok.

"Van een traditionele veiling zijn we getransformeerd naar een platformcoöperatie RFH met een digitaal èn logistiek platform. Met specifieke klantbediening voor onze kopers en kwekers, waarbij we ook onderscheid maken tussen Bloemen en Planten. En waar het hopelijk ook leuk is om te werken met veel aandacht voor veiligheid."

Van Schilfgaarde zegt dat het goed gaat en dat dat het voor hem mogelijk maaktr om het stokje van CEO door te geven met het vertrouwen dat Royal FloraHolland in goede handen is en haar belangrijke rol in de internationale sierteeltwereld verder kan uitbouwen.

 

Door redacteur Marco Koeleman

Pierre’s Pennenstreken: ‘Kerstverwachtingen’

Door: Arjen Vos
21 November 2024 om 14:45

Door: Pierre Tuning. Pennenstreek 497. In de aanloop naar kerstmis heeft een doopsgezinde ‘denktank’ bedacht op 27 november in de kerkzaal vier allitererende onderwerpen te willen bespreken. Niet: verdeeldheid, vooroordelen en verachting (wat ook heel actueel zou zijn), maar – uiteraard veel positiever – het zal gaan over: verwachting, verlangen, verwondering en vrede.

Nou, daar heb ik wel eens wat van gevonden… Vandaar dit stukkie:

Je rijdt op de A4 en belt je vrouw: ‘Ik ben over een half uur wel thuis.’ Maar je weet niet dat er een paar kilometer verder een ongeluk is gebeurd met een lange file tot gevolg. Je kunt onderweg een hartaanval of een beroerte krijgen. Je weet ook nooit zeker of je huis er nog staat en of je straat niet is afgesloten wegens een gaslek. Ook kan er iets met je vrouw gebeurd zijn, waardoor je plotseling meteen door moet naar het ziekenhuis – met een lege benzinetank…

Natuurlijk, er kan altijd van alles gebeuren. Maar zo kunnen wij niet leven. Wij moeten ervan uitgaan dat onze plannen kunnen doorgaan en dat onze verwachtingen uitkomen. Wat wij besteld hebben, wordt geleverd en wat in het programmablad staat, wordt uitgezonden.

Wij verwachten te veel – en raken gefrustreerd als die verwachtingen niet uitkomen. Ouders hebben tegenwoordig vaak te grote verwachtingen van de schoolprestaties van hun kinderen – ze krijgen veel te veel impulsen die via de televisie en de sociale media worden toegediend.

Vaak manifesteren gefrustreerde verwachtingen zich als een soort heimwee, een verlangen naar vroeger. De behagelijke warmte van de kolenkachel; de winkeliers op de hoek; de gebreide borstrok; vadertje Drees, roomse Romme, gereformeerde Zijlstra en hervormde Tilanus. Eén communist in de gemeenteraad; de Russen de vijand – Amerika de beschermheer. Bij elke grens een douanier om je paspoort te bestuderen. Nederland was Nederland nog. Er zijn mensen die daarnaar terugverlangen. (‘Hadden we Indië nog maar’…)

Iedereen heeft de behoefte zijn leven frank en vrij naar eigen inzicht in te richten. Maar… jouw vrijheid mag die van anderen niet beperken of bedreigen! Of ziek maken! Dit principe is een paar jaar geleden tijdens de coronacrisis sterk op de proef gesteld – vooral toen er een avondklok werd ingevoerd. In Aalsmeer bleven de straten gelukkig leeg.  Eigenlijk verwonderlijk als je bedenkt hoeveel aanhang FvD en PVV in dit dorp heeft: bij de verkiezingen van 2023 kregen ze samen een kwart van de stemmen. Weet u het nog, wat Thierry Baudet toen zei? ‘Nederland heeft VVD-huisarrest. FvD blijft zich tegen deze absurde vrijheidsbeperkende maatregel verzetten’. En Geert Wilders dacht er net zo over: ‘Maatregel druist in tegen de vrijheid’. Maar de Aalsmeerders hebben zich niet op laten hitsen. Dit dorp is al veel langer geen eiland meer zoals Urk, waar de PVV’er Wakker twitterde: ‘Indien er morgen een avondklok afgekondigd wordt, zullen wij als PVV er alles aan doen om ervoor te zorgen dat deze op Urk niet gehandhaafd wordt.’

(Over vrijheid gesproken: mijn vrouw Marijke, die op de Bevrijdingsdag van Groningen – 16 april 1945 – in die stad geboren is, heeft van haar moeder – die een jaar eerder door de Gestapo was opgepakt en een maand gevangen heeft gezeten in het ‘Oranjehotel’ – Marijke heeft als trotse tweede voornaam Eleutheria gekregen, het oud-Griekse woord voor ‘vrijheid’.)

En als we het over ‘verwondering’ hebben… Er waren ooit plannen voor Floriworld… ‘In het voorjaar van 2020 worden de deuren officieel geopend voor de internationale toerist,’ stond in het persbericht. ‘Een toeristisch ervarings- en expertisecentrum voor de bloemensector waar jaarlijks meer dan 350.000 bezoekers hun hart kunnen ophalen over de wereld van bloemen en planten. Met de onderneming is een investering van 28 miljoen euro gemoeid. Het centrum gaat zich vooral richten op de consument die zich moet gaan verwonderen over kleuren, geuren en emotie.’

Daar is verwonderlijk weinig van terechtgekomen…

Het is jammer dat telkens opnieuw voor vrijheid en vrede gevochten moet worden. Ik heb heel oude Aalsmeerders gesproken die zich herinneren dat mijn grootvader Albert ‘Stop’ Spaargaren (1876-1938) de Tweede Wereldoorlog heeft voorzien. Op een bijeenkomst in Bloemenlust, halverwege de jaren dertig van de vorige eeuw, hoorde een schare kwekers hem voorspellen: ‘Er komt oorlog!’ (Meer dan een jaar later dacht de Engelse premier Chamberlain nog dat hij vrede had gesloten met Hitler – München, 30 september 1938.)

Ach! waren alle mensen wijs,
En deden daarbij wel,
De aarde was een paradijs;
Nu is ze meest een hel.

Deze dichtregels zijn van de 17de-eeuwse opstandige dominee Dirk Camphuysen – en ze gelden nog steeds.

Als de straat aan de macht komt en de toeschouwers omwille van de lieve vrede zwijgen, verlamt elke redelijke discussie en is het einde van de democratie in zicht. Begin jaren dertig kwamen in Duitsland de grootste schreeuwers aan het bewind en de opperschreeuwer werd de absolute leider (‘Führer’). Iedereen weet – weet iedereen dat eigenlijk nog wel? – iedereen kan weten hoe dat is afgelopen!

De oorlog in Oekraïne lijkt steeds dichterbij te komen. Je ziet de bommen inslaan op scholen, ziekenhuizen en woningen, en je zegt: ‘Wat verschrikkelijk allemaal, wat erg voor die mensen’ – en vervolgens sluit je je aan bij de rijen op Schiphol, op weg naar het zonnige zuiden. Alles wordt duurder, maar dit kan er nog best vanaf.

De Blitzkrieg van Poetin begint het steeds meer op de Eerste Wereldoorlog te lijken en het bidden om vrede wordt  langzamerhand een Gebed-zonder-end. Wij hebben een foto van een gebombardeerde huiskamer in Oekraïne in ons bezit; hij maakte deel uit van een indrukwekkende tentoonstelling in het Oude Raadhuis. Dit werk van een gesneuvelde fotograaf is pijnlijk prachtig en hangt aan de muur in ons huis. Een ‘vermaning’ dat ons leven in vrede niet altijd vanzelfsprekend is en dat ook jouw interieur er zo uit kan zien als de oorlog jouw straat bereikt!

 

Het bericht Pierre’s Pennenstreken: ‘Kerstverwachtingen’ verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Officiële mededelingen 21 november 2024

Door: Arjen Vos
21 November 2024 om 12:00

Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 47 2024

INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.

VERKEERSCIRCULATIEPLAN AALSMEER
Nog tot en met vrijdag 20 december 2024 ligt het ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer ter inzage. U kunt het document inzien op https://participatie.aalsmeer.nl. Het fysieke document kunt u inzien bij de balie in het raadhuis aan het Raadhuisplein 1 in Aalsmeer. Uw eventuele zienswijze kunt u mailen naar info@aalsmeer.nl of per brief sturen naar Gemeente Aalsmeer, postbus 253, 1430 AG Aalsmeer o.v.v. Zienswijze ontwerp Verkeerscirculatieplan Aalsmeer”.

TER INZAGE LEGGING ONTWERP ‘TAM – OMGEVINGSPLAN HOOFDSTUK 22D – BODEM AALSMEER’ (Z24-090628)
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer maken bekend dat vanaf vrijdag 22 november 2024 tot en met donderdag 2 januari 2025 het ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken voor een ieder ter inzage ligt.

PLANGEBIED
Het plangebied betreft het gehele grondgebied van de gemeente Aalsmeer.

DOELSTELLING
Met dit TAM omgevingsplan worden bodemregels toegevoegd aan het tijdelijke deel omgevingsplan Aalsmeer.

PARTICIPATIE
Participatie heeft plaatsgevonden door een concept ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ voor inspraak ter inzage te leggen van 6 september t/m 17 oktober 2024. Er zijn geen participatie reacties ontvangen.

PROCEDURE
Het ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ ligt met de bijbehorende stukken gedurende 6 weken voor een ieder ter inzage van vrijdag 22 november 2024 tot en met donderdag 2 januari 2025.

TAM – OMGEVINGSPLAN
Voornoemde ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ ligt gedurende de bovengenoemde termijn voor een ieder ter inzage op de volgende wijze:

INDIENEN ZIENSWIJZE ONTWERP TAM-OMGEVINGSPLAN
Gedurende bovengenoemde termijn kan eenieder een zienswijze betreffende het ontwerp TAM – omgevingsplan  (bij voorkeur) schriftelijk bij het college van burgemeester en wethouders (postbus 253, 1430 AG Aalsmeer) kenbaar maken of digitaal via zienswijzen-ro@amstelveen.nl onder vermelding van ‘zienswijze ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’. Zienswijzen kunnen naar keuze ook mondeling naar voren worden gebracht. Voor het indienen van een mondelinge zienswijze dient u via het centrale nummer 0297-387575 een afspraak te maken met de behandelend ambtenaar.

AANVRAGEN ONTVANGEN
– Ophelialaan 225, het uitbreiden van de woning aan de achterzijde
– Hortensialaan 56, het maken van een verblijf op de verdiepingsvloer in het bijgebouw

BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Uiterweg 246, het herstructureren van een oud kassencomplex en het bouwen van 3 recreatiewoningen en 1 schuur
– Machineweg 304A, het bouwen van een woning
– Oosteinderweg 566, het vervangen van de bestaande woning
– Oosteinderweg 315, het bouwen van een appartementencomplex met 15 woningen
– Rietwijkeroordweg 60-kwek, het herbouwen van kasconstructies

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Huygensstraat 5, het maken van een aanbouw aan de zijkant van de woning
– van Cleeffkade 7a, het renoveren van woning en herstel van gevels, daken en kozijnen (Gemeentelijk monument)
– Braziliëlaan 23B, het plaatsen van drie vlaggenmasten op het terrein bij de hoofdingang
– Aalsmeerderweg 147, het stuken van de woning

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.vvvaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

VERLEENDE STANDPLAATSVERGUNNINGEN*
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:18  van de APV  de volgende standplaatsvergunning is verleend. Tegen de afgifte van deze vergunning kunt u bezwaar maken. Hoe u dat moet doen leest u in het groene kader aan de onderkant van deze advertentie.

  • Poldermeesterplein 1 (Z2024-00004652) Verkoop van visproducten van 1 januari 2025 t/m 31 december 2029
    verzonden 13 november 2024
  • Pompplein/Ophelialaan 165 (Z2024-00002920) verkoop van kaas en kipspecialiteiten van 1 januari 2025 t/m
    31 december 2029, verzonden 13 november 2024
  • Raadhuisplein (Z2024-00004043) verkoop van verse en bewerkte visproducten van 1 januari 2025 t/m
    31 december 2029, verzonden 14 november 2024

VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen

Verkeersbesluit gehandicaptenparkeerplaats op kenteken:
– Bilderdammerweg, ter hoogte van huisnummers 46 t/m 50

TER INZAGE:
t/m 21 november 2024:
– vastgesteld bestemmingsplan ‘Hornweg tussen 293 en 309’ en besluit hogere grenswaarde (Z23-021697) en
besluit hogere grenswaarde

t/m 28 november 2024:
– besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan Oosteinderweg 49 ws 2 en het besluit hogere grenswaarden liggen, met bijbehorende stukken

t/m 2 januari 2025:
– ontwerp ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis                   
ma, di, do                08.30 – 14.00 uur
Woensdag               08.30 – 19.30 uur
vrijdag                     08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do                08.30 – 17.00 uur
vrijdag                     08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.  Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden? U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag:         08.00-16.30 uur
zaterdag:                            09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar: info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 387511. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 387512. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken.  Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.

GESLACHTSNAAM VOORLETTERS GEBOORTEDATUM DATUM BESCHIKKING
  Bakour M. 20-06-2000 13-11-2024
  Hwang B.Y. 01-03-1984 13-11-2024

BEZWAAR INDIENEN
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.  U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?

In het bezwaarschrift zet u:

  • uw naam en adres;
  • de datum van uw bezwaarschrift;
  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
  • waarom u het niet eens bent met ons besluit;
  • uw handtekening;
  • zo mogelijk uw e-mailadres;
  • het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.

Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”.  De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.

Het bericht Officiële mededelingen 21 november 2024 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Boomfeestdag in het Seringenpark

21 November 2024 om 11:53

Aalsmeer – Woensdag 20 november was de Nationale Boomfeestdag. In heel Nederland worden in gemeentes bomen geplant, veelal door schoolkinderen, maar in Aalsmeer hebben ook burgemeester en wethouders de handen uit de mouwen gestoken en in het Lijndraaierhof zes bomen geplant, drie Prunus en drie Magnolia bomen. Wethouder Sven Spaargaren is deze dag zelfs twee keer in actie gekomen. Samen met enkele leden van de Werkgroep Seringenpark heeft hij de eerste nieuwe boom geplant in dit prachtige park bij de Molenvliet (Ophelialaan). Het Seringenpark wordt niet onderhouden door medewerkers van de gemeente en Meerlanden, maar door een speciaal hiervoor in het leven groepen Werkgroep van vrijwilligers samen met hovenier Harmen Colijn. In totaal is het Seringenpark zes bomen rijker geworden: een Cornus Controversa, een Prumus Serulata en vier Malus Floribuda bomen.

Beheersovereenkomst

De Werkgroep van het Seringenpark, waaronder oud Historische Tuin medewerker Dick Maarse, en wethouder Sven Spaargaren hebben op deze Boomfeestdag tevens de beheersovereenkomst getekend  voor het komende jaar 2025. De Werkgroep krijgt voor het beheer en onderhoud van het park subsidie van de gemeente. Met de ondertekening is deze financiële bijdrage weer gewaarborgd en bezegeld dat het Seringenpark netjes (bij)gehouden wordt door de werkgroep en hovenier Harmen. Hun tip: “Loop eens een rondje door het Seringenpark en geniet van de vele soorten Seringen en bomen.”

Foto’s: Ria Scheewe

Het bericht Boomfeestdag in het Seringenpark verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

❌
❌