❌

Lees weergave

Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar. Klik om de pagina te vernieuwen.

Geschiedenis herleeft: onderzoek naar het verleden van Ouder-Amstel

In het radioprogramma Start Me Up spraken Michel en Simone op JammFM met Joke Alink van de archeologische werkgroep Ouder-Amstel. Joke vertelde enthousiast over het aanstaande onderzoek naar de geschiedenis van de regio. Dit onderzoek, dat op 2 december van start gaat, richt zich op het gebied rondom de Amstelkerk in Ouderkerk aan de Amstel, waar sporen van bewoning tot in de 11e eeuw terug te vinden zijn.

Luister het gesprek hier terug:

Verrassende ontdekkingen

De werkgroep, opgericht in 2015 en verbonden aan de historische vereniging Ouder-Amstel, richt zich op het ontsluiten van de rijke geschiedenis van de regio. Joke lichtte toe hoe eerdere onderzoeken al bijzondere vondsten opleverden, zoals fundamenten van oude kerken en zelfs een boomstamdoodskist uit de 12e eeuw. Dit alles wijst op een intensieve bewoningsgeschiedenis, die de werkgroep met behulp van grondradartechnologie verder hoopt te ontrafelen.

De rol van de gemeenschap

Hoewel er niet fysiek gegraven mag worden, biedt het nieuwe onderzoek veel kansen om te ontdekken wat er zich onder de grond bevindt. Het project heeft echter financiële steun nodig. Daarom is een crowdfundingcampagne opgezet via crowdfundingplan. Joke roept iedereen op om bij te dragen aan het initiatief en zo bij te dragen aan het behoud van dit historische erfgoed.

Begin december van start

Vanaf 2 december gaat een gespecialiseerd bedrijf aan de slag met geavanceerde technologie om verborgen structuren in kaart te brengen. Dit onderzoek biedt niet alleen inzicht in de geschiedenis van de regio, maar zorgt er ook voor dat scholen, toeristen en bewoners in de toekomst kunnen genieten van een beter beeld van het verleden.

“Wij willen de geschiedenis zichtbaar maken en delen met een breed publiek,” aldus Joke. Het onderzoek belooft dan ook een waardevolle toevoeging te worden aan de kennis over Ouder-Amstel en haar unieke erfgoed.

Auteur: Pieter Kuijt
Foto: JammFM

Auto te water langs de A2

Vrijdagmiddag is er een auto te water geraakt langs de A2 tussen Breukelen en Maarssen. De brandweer heeft de bestuurder uit de auto geholpen. Het eenzijdige ongeluk gebeurde rond 14:00 uur. De automobilist verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur. Na tientallen meters door de berm te zijn gereden belandde het slachtoffer met auto en al in de sloot.  Hulpdiensten waren snel ter plekke en hebben de bestuurder uit de auto geholpen.

Foto 524: verzin en win

Door: Arjen Vos. Van de pepernoten- en speculaasbakkerij van Vooges naar de intocht van Sint Nicolaas is natuurlijk een bijzonder kleine stap. Zo gebeurt er iedere (zater)dag wel weer wat enerverends en vermeldenswaardigs in ons alleraardigste dorpje aan de Westeinder. Uiteraard visten we een foto van de intocht uit de stapel waarop u deze week uw creativiteit mag richten. Al dan niet in dichtvorm om alvast te oefenen voor de grote dag op 5 december.

Terug naar de bakkerij zagen we de ene na de andere mooie reactie binnenkomen. En net zoals er maar één banketletter het lekkerste kan zijn, kan er ook in deze rubriek maar één reactie de prijs winnen. Dat is deze keer Richard Sluijs met: ‘Wat zit jullie haar-netjes…’ Chapeau Richard, erg grappig bedacht. De Broodjes van de Zaak zijn daarmee voor jou. We gaan ons best doen je nog voor pakjesavond te voorzien van de digitale tegoedbon.

Rest ons u allen veel succes en plezier te wensen met de nieuwe opgave en het woord weer aan u te geven.

(Foto’s: Arjen Vos)

 

 

Het bericht Foto 524: verzin en win verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Column: β€˜Brief aan 2024’

Door: Rinus Zuidervaart.

Wanneer het ondoorgrondelijk Nationaal dictee der Nederlandse taal is gepasseerd,
dan weet je het.
Het jaar zit erop.
Top 2000 in voorbereiding
Queen staat toch weer in de top
De chocoladeletters zijn al drie maanden te koop
Tijd voor een brief aan 2024:

Wederom een winter
Zonder jou, de ‘tocht der tochten’
Hele generaties gaan nu zonder dát voorbij
Maar volgens Erben Wennemars komt-ie elke dag een dagje dichterbij.
De Oranjemannen kwamen ver maar niet ver genoeg
Joost Klein ging roemloos ten onder
Niemand weet waarom. Misschien een nieuwe kans of is dát dom?
Over politiek vanaf hier geen commentaar.
Elk slachtoffer valt te betreuren
Uit wélk land óf van alle kleuren
‘Geen beter front dan het thuisfront’
Zei een Generaal b. d. ooit.
Dan moet het thuisfront natuurlijk wel intact zijn.

Grote bedrijven wankelen of gaan failliet
Alleen wat minder online of bij de Action kopen.
En je had nog lang bij de Blokker naar binnen kunnen lopen
In ’24 ging over de Hema een gerucht.
‘Voortaan ook de Hemaworst langs de weg’ bij de drive-thru kopen!
Argwaan kwam pas toen werd vermeld dat het per 1 april zou gaan lopen.

Op het moment van schrijven, zijn de vier partijen nog bij elkaar
Geen cynisme alhier
Laat ze er nu of later uitkomen met elkaar
AI kan alles griezelig doen veranderen.
Wat is nep? Wat is fake? Of een complot?
Een Trump die straks zegt zich druk te maken
Over het klimaat?
Is vast ook slachtoffer van bovenstaand resultaat
Hopelijk in 2025 minder overstromingen en moddertroep
Op zoveel delen van moeder Aarde.

Het jaarlijkse golfje anti-Moorkoppen, Jodenkoeken en zigeunersaus is wel zo’n beetje opgedroogd bijna.
Persoonlijk heb ik het moeilijk met blanke vla…
Een wijze les uit bijna elk jaar: laten we wat aardiger zijn tegen elkaar.
Hoe moeilijk kan het zijn niet te oordelen naar een groep
Maar naar persoon.
Of leven en laten leven,
heel gewoon.

Rinus Zuidervaart is parttime ‘bewoner’ van de gemeente Aalsmeer. Vermaakt zich als cliënt op de dagbesteding van Ons Tweede Thuis, locatie Mendel, met onder meer schaken en computerzaken. Heeft een neus voor taal en laat zich inspireren door Godfried Bomans. Verzamelt op zijn eigen tijd en in zijn eigen tempo columns van gebeurtenissen uit zijn leven.

Het bericht Column: ‘Brief aan 2024’ verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Beroving met geweld in Abcoude

Wie bedreigde en beroofde donderdag twee minderjarige jongens in Abcoude? Heb jij iets gezien? Of heb je misschien camerabeelden? Deel ze met de politie. Donderdagmiddag 21 november werden twee minderjarige jongens bedreigd en beroofd van waardevolle spullen. Dit gebeurde vermoedelijk Achter de Kerken in Abcoude. Wie bedreigde en beroofde hen?  Volgens de verklaring van de slachtoffers zagen zij de verdachte al rond 15.45 uur bij de Albert Heijn aan het Dokter van Doornplein in Abcoude. Later die middag, rond 17:00 uur, fietsten de twee slachtoffers door de straat Achter de Kerken in Abcoude, toen zij werden tegengehouden door de jongen bij die zij eerder bij de Albert Heijn zagen. HIj bedreigde de slachtoffers ernstig en heeft hen toen beroofd van waardevolle spullen. Signalement verdachte De politie onderzoekt wat er gebeurd is en wil vooral weten wie de jongen is die volgens de slachtoffers de bedreigingen uitte. Zijn signalement is: Jongen van ongeveer 16/17 jaar oud; Donkergetinte huidskleur; Donker krullend haar; Zwarte jas van het merk Moncler; Zwarte joggingbroek; Zwarte schoenen, merk Balenciaga Speed Runner Heb je iets gezien van deze straatroof? Of heb je videobeelden van beveiligingcamera’s, videodeurbellen of dashcams? Of was je er zelf misschien bij? Dan komt de politie graag met je in contact. Dat kan via 0900-8844 of via het tipformulier. Anoniem iets doorgeven kan ook; bel dan met Meld Misdaad Anoniem via 0800-7000.  

💾

AA probeert zich met Kasteleinweg te onderscheiden

Door: Joop Kok. (Beschouwing)Toen ik vorige week donderdag de raadsvergadering bezocht stonden er een aantal behandelstukken op de agenda waarbij vooral de oppositiepartijen, de ruimte namen om zich te onderscheiden. Maar lukte dat ook?

Als eerste behandelstuk een actualiteitendebat dat was aangevraagd door AA. Het betrof de verkeersveiligheid van de burgemeester Kasteleinweg, u weet wel die weg met die knip, die rotondes en snelbussen. “Elke keer wanneer daar een ongeluk gebeurt lopen de emoties hoog op en leidt dat tot heftige emoties in de lokale pers,” aldus fractievoorzitter Werner Koster.

De diepte in
Het college had naar aanleiding van het initiatief tot dit debat, een raadsbrief verstuurd waarin glashelder werd uitgelegd hoe men tot nog toe met de situatie is omgegaan en hoe men dat denkt te verbeteren. Koster vraagt zich echter of het niet beter is om met elkaar, in welke werkvorm dan ook, de ‘diepte’ in te gaan. Graag wil hij van de andere fracties horen wat ze daarvan vinden. Ronald Fransen neemt als eerste het woord en verwijst naar een motie ingediend in 2021 samen met D66 en AA. Ietwat triomfantelijk van ‘had men toen maar geluisterd’. Koster reageert wat geïrriteerd, het is duidelijk dat Fransen de reactie van het college niet gelezen heeft en met een oplossing komt die al lang is achterhaald. “Het gaat om de situatie nu,” zegt hij. Fransen probeert zich eruit te redden: “Ja, maar ik gebruikte dit voorbeeld alleen om te illustreren dat we het van harte eens zijn met het verzoek dat u doet. We hebben nu nog niet zo nagedacht in welke vorm dat zou moeten. U stelt twee vragen; willen we het er met elkaar over hebben? En hoe?”

‘Wij hebben daar geen verstand van’
Joost de Vries, VVD: “je schrikt er iedere keer weer van, we willen graag een oplossing, maar we zijn geen deskundigen. Als een debat helpt, dan willen we dat wel doen.”                                        Voor Koster aanleiding om zijn plan te ontvouwen: “natuurlijk we kunnen ons laten adviseren door externe deskundigen, maar misschien is het ook wel iets om vanuit deze raad met een kleine groep samen met de portefeuillehouder en enkele ambtenaren aan de slag te gaan. Of wachten we, zoals in de raadsbrief staat, tot er een onderzoek is gedaan en we pas in Q2 2025 zien wat het resultaat is? Is dat wat de voorkeur heeft? Of willen we actief participeren in de oplossingen die we met elkaar kunnen bedenken?” Joost de Vries: “wij hebben die kennis niet, zet een opdracht uit en vraag: los het op.”  Thirza van der Meer, CDA: “wij hebben daar geen verstand van, we willen oplossingen die we kunnen onderbouwen en geen paniekvoetbal.” Ze heeft duidelijk de raadsbrief van het college gelezen en vraagt aan de portefeuillehouder of er ook wordt gemonitord naar wat voor ongelukken er gebeuren en of daar rekening mee wordt gehouden. Sybrand de Vries, D66, sluit zich aan bij de woorden van Thirza en verwijst naar een al eerder ingediend plan om jaarlijks aan de hand van ongevallen de verkeersveiligheid van wegen te bespreken om te kijken hoe die verbeterd kan worden. Het CDA haakte daar toen op in en stelde voor om dat uit te breiden richting ambulance- en brandweerincidenten. D66 is duidelijk op zoek naar meer context en continuïteit.

Judith Keessen, FlorAalsmeer, vindt dat het debat gevoerd moet worden, ze ziet op de socials dat er veel reacties op komen waarbij men de gemeente aanspreekt. Zij distantieert zich daarvan met de opmerking: “Dit is een uitvoeringsding, uiteindelijk ligt de bal bij het college.” Ze is benieuwd naar de vorm die AA voor ogen heeft.

Samen werkvorm opzetten
Koster: “Ik raak in de war van deze reacties. Aan de ene kant vind ik het weinig ambitieus van deze raad dat we wel heel nieuwsgierig zijn naar wat er eigenlijk aan de hand is en op welke manier we ons laten adviseren, maar aan de andere kant vraag ik me dan ook af in welke mate we dit probleem nu serieus nemen. Als we afwachten tot er geluid vanuit het college komt dan zal dat onder anderen zijn van: we gaan weer een onderzoek instellen en we laten ons professioneel adviseren. Dan komt er een rapport zoals ook in 2022 en komt er een bordje van ‘matig uw snelheid’. Ik vrees dat we blijven hangen in dergelijke maatregelen.”

Voor Judith Keessen aanleiding om opnieuw de vraag te stellen wat AA nu wil. Thirza van der Meer maakt eerst even duidelijk dat het niet bevoegd zijn tot het doen van uitspraken niet hetzelfde is als laksheid en ook zij zegt benieuwd te zijn naar de door AA te nemen maatregelen. Koster komt opnieuw niet verder dan “het samen met het college een werkvorm opzetten. Dat we kunnen laten zien dat we er daadwerkelijk bij betrokken zijn.” Het CDA is altijd betrokken geweest, reageert Van der Meer en wijst erop, net als eerder De Vries, dat “als we iets willen zeggen over de veiligheid van Aalsmeer dat we dan verder moeten kijken dan alleen maar de Burgemeester Kasteleinweg.”

‘Kastelein-zonder-pijn-clubje’
Fransen spreekt over het inrichten van een proces en het binnen drie weken komen tot een concrete aanpak. Even vaag als Koster en evenmin de vraag of het wel verstandig is om de huidige portefeuillehouder te verplichten samen te werken met de voormalige portefeuillehouder, Dick Kuin, waarin het vertrouwen was opgezegd. Evenmin komt de gedachte op dat bij dat te vormen ‘Kastelein-zonder-pijn-clubje’, eveneens deskundigen noodzakelijk zullen zijn om gedegen beslissingen te kunnen nemen. Loop je dan als raadslid niet gewoon in de weg?  Met name het college?

Compliment voor wethouder
Die komt aan het woord wanneer burgemeester Oude Kotte aan het college vraagt of dit probleem niet binnen drie weken is op te lossen.

Het betoog van portefeuillehouder Bart Kabout is in lijn van de raadsbrief en glashelder. Gedetailleerd legt hij de aanpak uit die het college op het oog heeft. Na afloop is Koster heel eventjes stil maar complimenteert de wethouder met het prima verslag en hoopt dit in de toekomst vaker mee te maken. De wethouder is eveneens complimenteus en geeft aan dat het een goede zaak is dat op deze manier dit probleem in het openbaar in de raadzaal wordt besproken. De vraag naar vervolg vindt hij samenhangen met die van het CDA en D66 om met een bepaalde frequentie de brede verkeersveiligheid van Aalsmeer in ogenschouw te nemen. Hij zal met de organisatie overleggen hoe daar vorm aan te geven.

   

Het bericht AA probeert zich met Kasteleinweg te onderscheiden verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Tweede editie Gasterij Live | Rick FM

Op zaterdag 11 januari opent Gasterij De Kwakel opnieuw haar deuren voor een avond vol sfeer, muziek en lekkernijen tijdens Gasterij Live. Dit keer kun je genieten van optredens van maar liefst drie Kwakelse bands en heerlijke Kwakelse snacks.

Programma
Live muziek van:
*Alice¿Good - verrassende covers en eigen nummers.
*Boxin' the Vox - Ierse klanken en prachtige harmonieën.
*Hollands Diep - Nederlandstalige hits en klassiekers.

Tijd: 17:00 - 23:00 uur
Locatie: Gasterij De Kwakel

Tickets
Kosten: € 15,00 per kaartje

Kaarten bestellen:
Via WhatsApp: 06-13143904
Via e-mail: info@gasterijdekwakel.nl

Proef de sfeer, ontmoet dorpsgenoten en laat je meevoeren door het talent van Kwakelse bands.

 

Door redacteur Jolanda Koppenol.

Detectiveparadijs met Hans Aarsman | Rick FM

Ben je benieuwd hoe je waarnemingen om kunt zetten in theorieën, en weer terug? Op zondagmiddag 15 december neemt Hans Aarsman, bekend fotograaf en meesterverteller, je mee in het fascinerende proces van observeren en analyseren tijdens zijn voorstelling 'Detectiveparadijs'.

Ontdek de kunst van het kijken
Van wetenschappers tot detectives: iedereen maakt continu theorieën op basis van wat ze waarnemen. Vaak zonder erbij stil te staan. Maar hoe vaak gaat dit fout? Hans Aarsman laat zien hoe we ons kijkproces kunnen verbeteren aan de hand van intrigerende nieuwsfoto’s. Het resultaat? Minder zorgen, betere ideeën en slimmere beslissingen.

En dat is nog niet alles: na de methode van Hans wordt het spannend met het oplossen van een echte cold case.

Wanneer: 15 december 2024
Locatie: De Schutse, De Merodelaan 1, Uithoorn
Aanvang: 14.30 uur (zaal open vanaf 14.00 uur)

Kaartverkoop:
*Online: Bestel je kaarten via SCAU Tickets.
*Fysiek: Een week voor het evenement zijn tickets te koop bij Read Shop (Zijdelwaard) en Bruna (Amstelplein).
*Aan de zaal: Overgebleven kaarten zijn een half uur voor aanvang te koop.

Kosten:
Volwassenen: € 17,50
Jongeren onder 16 jaar: € 10,-

Laat je inspireren door Hans Aarsman en ontdek hoe een andere manier van kijken je leven kan verrijken.

De organisatie is in handen van Stichting Culturele Activiteiten Uithoorn (SCAU).

 

Door redacteur Jolanda Koppenol.

Sinterklaas in Kudelstaart

Kudelstaart maakt zich op voor een feestelijke ontvangst van Sinterklaas. Morgen, zaterdag 23 november, komt Sinterklaas samen met zijn Pieten om 12:00 uur aan op de Loswal aan de Herenweg. De organisatie nodigt alle kinderen en hun ouders/verzorgers van harte uit om Sinterklaas te verwelkomen. Café op de Hoek staat tijdens de intocht klaar met een heerlijk glaasje chocomelk voor iedereen.

Rondrit geannuleerd
Helaas heeft de organisatie, vanwege de slechte weersvoorspellingen, moeten besluiten dat de geplande rondrit van 14:00 uur niet doorgaat. Het is niet fijn om Sinterklaas in een open auto door de wijken van Kudelstaart te laten rijden. Door de wind zou zomaar zijn mijter af kunnen waaien.

Feest en meet & greet
Zondag 24 november kunnen kinderen van vier tot en met acht jaar naar Dorpshuis ’t Podium voor een heus Sinterklaasfeestje. De tijdsloten zijn van 13.30 – 14.15 uur en van 14.30 – 15.15 uur. Ga naar www.sinterklaasinkudelstaart.nl en reserveer je gratis kaartje.

En lukt het niet om bij de intocht of het Sinterklaasfeest te zijn? Je kunt Sinterklaas ook nog zaterdag 30 november ontmoeten tijdens de Meet & Greet in Winkelcentrum Kudelstaart. Je kunt tussen 11.00 en 13.00 uur gratis op de foto.

 

Topseizoen voor Westeindersloeproeiteam | Rick FM

Het Westeindersloeproeiteam heeft een geweldig seizoen gehad. Ze hebben de grachtencup gewonnen. Dat zijn vier wedstrjden door de grachten van Amsterdam, Utrecht, Zwolle en Leeuwarden.

Ze voeren met hun oude reddingsboot van 1100 kilo door de grachten met alle obstakels die daar bijhoren, zoals bruggen. 

Ook wonnen ze dit jaar de Grand Slam en werden ze vijfde in de hoofdklassen van dit roeionderdeel, zei Ronald Stolwijk tegen Rick FM.

Handicaps
Het is een bijzondere vorm van roeien, waarbij er verschillende handicaps zijn. De boten hebben namelijk allemaal een andere afmeting en gewicht.

De boot van het Westeindersloeproeiteam is 7,5 meter lang en dus 1100 kilo zwaar. Dat is groot en wordt gevaren door acht roeiers en een stuurman. 

Ronald noemt het liefkozend "een grote badkuip", die jaren geleden is gekocht bij de zeevaartschool in Rotterdam.

Weerstand
De sloepen worden gemeten op weerstand. Dat gebeurt achter een sleepboot met allerlei apparatuur. Hoe hoger de weerstand, hoe hoger de handicap. De handicap van dit lokale team is hoog.

"Hierdoor kun je in een race een veel langzamere tocht hebben geroeid, maar toch hoger eindigen dan degene die het snelste was."

Poldersport
Het Westeindersloeproeiteam bestaat sinds 2016 en ontstond uit een vriendengroep die altijd in De Kwakel survivaldingen deden bij Poldersport. Ze wilden een nieuwe uitdaging en kwamen zo op roeien van Harlingen naar Terschelling.

Dat roeien beviel zo goed dat ze een sloep huurden en gingen meedoen aan wedstrijden met uiteindelijk het gevolg een gedeelde vijfde plaats in dit seizoen.

 

Door redacteur Marco Koeleman

 

Lokale kunst voor Sinterklaas bij pop-up galerie | Rick FM

Lokale kunstenaars houden in Mijdrecht deze maand een verkoopexpositie speciaal voor Sinterklaas. Dertien kunstenaars bieden hun werken aan voor lagere prijzen.

Ze vinden dat iedereen kunst moet kunnen geven en er is daarom in winkelcentrum De Lindeboom in Mijdrecht op 28, 29 en 30 november een pop-up galerie georganiseerd door KunstRondeVenen Kunstkado.

Het aanbod zal op die dagen bestaan uit schilderijen, tekeningen, collages, keramiek, sieraden en beelden. Elke kunstenaar biedt op persoonlijke titel haar werk aan.

 

Door redacteur Marco Koeleman

Sinterklaas komt zaterdag naar Kudelstaart

Kudelstaart – Voor alle kinderen in Kudelstaart komen Sinterklaas en de Pieten aanstaande zaterdag 23 november aan bij de Loswal aan de Herenweg om 12.00 uur. Natuurlijk hopen de Sint en de Pieten door vele kinderen welkom te worden geheten.

Rondrit afgelast

Nadat voet aan wal is gezet, wilden Sinterklaas en de Pieten een rondrit door de straten van Kudelstaart maken, maar deze gaat helaas niet door. Afgelast vanwege het slechte weer dat is voorspeld voor zaterdag. De intocht gaat uiteraard wel gewoon door.

Feestmiddag

Maar de festiviteiten houden niet op bij de aankomst. Op zondag 24 november kunnen alle kinderen van 4 tot en met 8 jaar terecht in dorpshuis ’t Podium voor een gezellige middag voor verrassingen en activiteiten. Om zeker te zijn van een gratis plekje wordt aangeraden om snel op te geven via www.sinterklaasinkudelstaart.nl en boek een van de beschikbare tijdsloten. Vol is vol. Ouders zijn welkom in de bar van het Dorpshuis, niet in de feestzaal.

Bezoek Winkelcentrum

Een week later, op zaterdag 30 november, brengen Sinterklaas en de Pieten een bezoek aan Winkelcentrum Kudelstaart. Van 11.00 tot 13.00 uur krijgen kinderen de kans om met Sint en de Hoofdpiet op de foto te gaan. Vergeet niet een verlanglijstje mee te nemen, want dit is de perfecte gelegenhed om de wensen persoonlijk aan Sinterklaas te overhandigen.

Foto: Sinterklaas in het Grote Huis. Foto: www.kicksfotos.nl

Het bericht Sinterklaas komt zaterdag naar Kudelstaart verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Knutselen in Ontmoetingslokaal Amstelveen | Rick FM

Beleef een gezellige ochtend vol creativiteit en winterse gezelligheid. Op zaterdag 14 december wordt het OntmoetingLokaal omgetoverd in een knutselparadijs.

Samen met papa, mama, opa of oma kun jij de mooiste winterkunstwerken maken. Het is voor kinderen van 4 tot 12 jaar. Het kost 2,50 euro voor de knutselmaterialen. 

Locatie: OntmoetingLokaal, Ouderkerkerlaan 14, Amstelveen van 11.00 tot 13.00 uur. Inschrijven kan via de mail: knutsel@ontmoetinglokaal.nl


Basisschoolleerlingen ruimen zwerfafval op | Rick FM

Leerlingen van basisschool De Zon uit De Kwakel en De Kajuit uit Uithoorn lieten zich deze week niet afschrikken door het slechte weer.

Zij trotseerden de hagel en kou en gingen aan de slag met het rapen van zwerfafval rondom de school.

Ze vonden veel verpakkingen, peuken, hout, kleding, muntgeld en zelfs vuurwerk. Dat wordt de laatste tijd al geregeld illegaal afgestoken. De kinderen mochten uiteraard dat vuurwerk niet oprapen, dat werd gedaan door volwassenen.

Zomeractie
In juni gingen leerlingen van basisschool De Zon ook al aan de slag om de buurt schoner te maken. Met vuilniszakken en grijpers gingen ze toen de wijk 'De Kuil' in.

Dat was onderdeel van een actie, waarbij de school ook grijpers cadeau kreeg. Die grijpers kwamen deze week goed van pas. 

 

Door redacteur Marco Koeleman

VI Travel; voetbalreizen op Champions League-niveau

AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt Karl Veldman, vertegenwoordiger bij VI-Travel, dé specialist op het gebied van voetbalreizen.

Door: Hans van der Linden. “Of je nu droomt van een spannende wedstrijd in een iconisch stadion, een volledig verzorgde reis naar jouw favoriete club, of een exclusieve ervaring die verder gaat dan alleen het voetbalveld, wij regelen het voor je!” Aan het woord is Karl Veldman. Hij leerde Mike Tol – eigenaar van de Football Travel Group – kennen in zijn tijd bij FC Volendam. “Na twee jaar werkzaam te zijn geweest voor de club, was ik klaar voor een nieuwe uitdaging en nam contact op met Mike. Dit bleek precies het juiste moment. In het voorjaar van 2023 had de Football Travel Group namelijk de handen ineengeslagen met Voetbal International. VI Travel als unieke reisorganisatie was geboren en ik mocht het team komen versterken.”

Reispartner van Voetbal International
VI-Travel is de officiële reispartner van Voetbal International, het grootste en betrouwbaarste sportmedium van Nederland. “Met VI ben je altijd op de hoogte van het laatste voetbalnieuws en met VI Travel kun je live bij alle actie aanwezig zijn. VI-travel is aangesloten bij Stichting Garantie Fonds Reisgelden. Uniek is dat wij ook cadeaubonnen uitgeven, leuk om te geven voor een verjaardag of met de feestdagen.”

Onvergetelijke belevenis
Met jarenlange ervaring en een passie voor zowel voetbal als reizen, zorgt VI-Travel ervoor dat elke trip een onvergetelijke belevenis wordt. “Bij ons staan persoonlijke aandacht, unieke ervaringen en kwaliteit voorop. Niemand zit alleen en jouw voetbalreis is tot in de puntjes verzorgd. Onze missie is om voetballiefhebbers door heel Nederland kennis te laten maken met onze unieke voetbalreizen, en zo voetbalteams, trainers, coaches, businessclubleden, partners en sponsoren dichter bij elkaar te brengen terwijl we tegelijkertijd lokale clubs en ondernemingen ondersteunen. Door samen te werken met onder andere de Businessclub van FC Aalsmeer creëren we unieke nieuwe voetbalmomenten.”

Korting voor leden
Voor het speelseizoen 2024 – 2025 is VI-Travel sponsor van de zogenaamde ‘Man of The Match’ die na iedere thuiswedstrijd wordt gekozen. Daarnaast krijgen alle leden van FCA 5 procent korting bij het boeken van een voetbal reis via VI-Travel. Voor meer informatie zie de website FCA

VI-Travel
Julianaweg 141 JJ
1131 DH Volendam
Tel: 085 4011 653

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

Het bericht VI Travel; voetbalreizen op Champions League-niveau verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Imanse Aanhangwagens brengt 25 jaar kennis en ervaring meeΒ 

Door: Conny Vos. Vijfentwintig jaar geleden begonnen Hans en Petra Imanse aan de IJweg in Hoofddorp met reparaties op locatie met hun mobiele bus. Het begin van een bedrijf dat nu een eigen pand van twee verdiepingen aan de Witteweg heeft, waar aanhangwagens en paardentrailers verkocht worden, maar ook onderhoud en reparatie van caravans en vouwwagens wordt uitgevoerd.

De weg ernaartoe verliep vaak met hobbels. “Nadat we veel geïnvesteerd hadden in de verbouwing van een oude bloemenkas aan de Legmeerdijk, kregen we te horen dat we daar weg moesten, omdat Westwijk daar gebouwd ging worden. We moesten op zoek naar een pand dat hoog genoeg was om caravans te repareren. Op deze locatie werd een nieuw pand gebouwd door een projectontwikkelaar. Toen we dat gekocht hadden, kwam de kredietcrisis, dat heeft veel creativiteit gevraagd.”

Hoge waardering
In 2006 werd het pand aan de Witteweg geopend en begon de periode van groei. Veel bedrijven in de omgeving stopten en Imanse nam hun klantenbestand over. “We hebben veel vaste klanten; de meesten zijn erg tevreden en geven een hoge waardering. Ze komen een plantje brengen of laten foto’s zien. Sommige klanten komen al vanaf het begin bij ons. We hebben mensen uit het hele land, zelfs uit België.”

Groei
Imanse is niet alleen gegroeid qua klanten, maar ook in personeel. In de werkplaats achter de showroom werken vijf monteurs die zes bruggen en drie remmentestbanken ter beschikking hebben. “Ik zou er nog wel twee monteurs bij kunnen gebruiken,” zegt Petra, “ik vind dat alle monteurs ook gecertificeerd keurmeester moeten zijn. In april en mei komen veel mensen hun caravan laten keuren. Ze krijgen dan een digitaal onderhoudsrapport en een sticker als hij goedgekeurd is. Dat gebeurt niet bij elk bedrijf. Sommige niet gespecialiseerde bedrijven keuren op slechts een paar onderdelen en dat geeft een misplaatste veiligheid.”

Aanpassingen aan caravans
Veel klanten komen bij Imanse voor reparaties of aanpassingen. “We zien dat veel mensen tijdens corona een caravan hebben gekocht en nu luxe zoeken. Ze laten luifels monteren of een level systeem om de caravan waterpas te kunnen zetten. Daarnaast hebben we veel asrubbers van caravans vervangen. Na zeven tot tien jaar zijn die asrubbers verdroogd en dat gaat ten koste van de vering. Verder plaatsen we veel movers waarmee mensen met een afstandsbediening de caravan of vouwwagen makkelijk op zijn plek kunnen zetten.”

Imanse is servicepunt voor het merk Dometic. Daarnaast is er een uitgebreid assortiment reinigingsartikelen verkrijgbaar en is het een verkooppunt van Wasgeurtje. In het magazijn heeft Imanse een uitgebreide voorraad materialen, waardoor ook veel collega’s even langskomen voor banden, dempers, achterlichten, spatborden of het persen van een gasslang op maat.

Hans en Petra Imanse

Paardenwereld
De taken tussen de eigenaren zijn goed verdeeld. Petra werkt zes dagen per week op kantoor en doet samen met een andere dame de administratie en de pr. Hans is verantwoordelijk voor het technische gedeelte en regelt met een werknemer de verkoop. In de showroom staan aanhangwagens en paardentrailers voor zowel professionals als particulieren. Daarnaast zijn er bijvoorbeeld afdeknetten en disselkisten in diverse maten en prijzen beschikbaar. Voor het transporteren van paarden zijn er trailers te huur en te koop, maar er zijn ook allerlei accessoires te vinden.

“Mijn dochter en Hans zijn actief in de paardenwereld. Zij mennen op wedstrijdniveau. We hebben dus zelf ervaring met de artikelen. We zijn officieel verkooppunt van het merk Manmat. De beenbeschermers en springschoenen zijn gemaakt van materiaal dat geen vocht vasthoudt. We hebben halsters in verschillende kleuren en maten van kleine Shetlanders tot Belgische trekpaarden en touwen met een handvat zodat het niet losschiet.”

Om het 25-jarig bestaan te vieren, zijn er maandelijks wisselende acties die wij op onze sociale media plaatsen zoals vijftien euro retour bij het huren van een paardentrailer, wanneer de klant een foto met tag plaatst op sociale media.

Volg Imanse op Facebook of Instagram om op de hoogte blijven van hun acties. Of geef u op voor de nieuwsbrief via deze link.

(Foto’s: Arjen Vos)

Het bericht Imanse Aanhangwagens brengt 25 jaar kennis en ervaring mee  verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Aalsmeer maakt verwachtingen waar

Door: Fred Ottenhof. FC Aalsmeer heeft ambities en komt daar ruiterlijk voor uit, het doel is het behalen van het kampioenschap en promotie naar de 4e Divisie. Afgelopen zondag werd de eerste stap gezet, het behalen van de 1e periode.

Het zou een moeilijke uitwedstrijd worden tegen het in vorm verkerende AGB maar FC Aalsmeer haalde de drie punten overtuigend binnen. Was het in de vorige thuiswedstrijd Vincent Noordam die het net meermaals vond (drie maal), in Amsterdam was het Yassin Kaabouni die met twee treffers de periodetitel veiligstelde. Een prestatie van formaat voor het team van trainers Verdonkschot en de Jong. Al vier wedstrijden moeten zij het zonder spits Luke Vahle stellen en om dan toch nog zonder een wedstrijd te verliezen de 1e periodetitel te veroveren is een compliment waard. Het bewijst des te meer dat het met het scorend vermogen wel goed zit.

De hardwerkende gelegenheidsspits Daan Vaneman kan Vahle natuurlijk niet doen vergeten maar de verdediger maakt er het beste van, ook hij verdient de complimenten. De twee flankspelers scoren er gelukkig luchtig op los en dat voorspelt zeker als Vahle weer terugkomt van zijn blessure veel goeds. Op het moment van dit schrijven is het nog niet bekend wanneer de spits weer speelklaar is en trainer Verdonkschot zal er zeker voor waken om hem niet geheel blessurevrij op te stellen. Geduld is dus geboden.

Zaterdag dus de thuiswedstrijd tegen HBOK, de club met één van de mooiste voetbalnaam in Nederland, Het Begon Op Klompen, het kan niet veel mooier! HBOK met trainer Charles Loots staat momenteel op plek vier en heeft zes punten achterstand op FC Aalsmeer, een overwinning is dus nodig om in het spoor van Aalsmeer te blijven. De opstelling van FC Aalsmeer zal niet veel verschillen van de opstelling van de laatste weken, de basis staat en het is redelijk riant voor Verdonkschot dat hij zeer kundige wisselspelers tot zijn beschikking heeft.

Het gaat zaterdag spannend worden!
Gaat FC Aalsmeer weer drie punten veroveren? Gaan Yassin Kaabouni en Vincent Noordam weer scoren? Kan Oliver Riva samen met zijn verdediging de nul houden? Krijgen we weer een paar afstandsschoten van Axel Wendt te zien of slalomt Dylan Nieuwendijk weer eens door de verdediging? Ik weet het niet maar dat het spannend gaat worden kan ik u wel beloven en ik ga er dan ook vanuit dat u als supporter daarbij wilt zijn, u wilt toch niet in de krant lezen dat u een geweldige wedstrijd gemist heeft? Ik heb u gewaarschuwd, geen excuses meer, gewoon komen. Dan gaan we samen genieten! Tot zaterdag, 14.45 uur.

Het bericht Aalsmeer maakt verwachtingen waar verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Bewonersoverleg Dorpsraad Kudelstaart

Kudelstaart – Maandagavond 25 november is er in dorpshuis Het Podium weer het periodieke bewonersoverleg. Het laatste bewonersoverleg dateert van eind september. Toen begon KWS aan de herinrichting van de Bilderdammerweg. Bewoners van Kudelstaart-Zuid zien reikhalzend uit naar de afronding van dit project. Welke stappen zijn er gezet, hoe ziet het er uit en levert dit nu de veilige route op naar de sportvelden die iedereen graag wilde?

De Dorpsraad heeft de reconstructie nauwgezet gevolgd en vastgelegd in een fotoreportage. Hierin hebben ze ook de sloop van de ‘gribus’ meegenomen. Weet u trouwens hoe dit stukje Bilderdammerweg gaat heten in de toekomst? Voor het antwoord op deze publieksvraag moet u maandag naar het Dorpshuis komen. U kunt dan gelijk horen hoe het zit met de vertraging in de Gebiedsvisie van Kudelstaart, andere wegwerkzaamheden, o.a. in Vrouwentroost etc. Ook wil de Dorpsraad van u horen wat uw mening is over het Verkeerscirculatieplan van de Gemeente Aalsmeer (zie www.participatie.aalsmeer.nl). Het beloofd weer een boeiende avond te worden.

De Groene Venen van 22 november staat online @groenevenen

De Groene Venen, dé weekendkrant van De Ronde Venen, is ook online te lezen. De nieuwste editie staat nu online.  Klik hier om de krant direct te lezen. Lees de krant iedere week online via www.degroenevenen.nl DE GROENE VENEN IS OOK VERKRIJGBAAR BIJ:   Mijdrecht - Gemeentehuis,  Boekhandel Mondria, Restaurant Graaf Jan • Bibliotheek Dr v.d. Haarlaan Wilnis - Jumbo Vinkeveen - Jumbo  • Albert Heijn (Herenweg) Waverveen - Fa. F.A.Ruizendaal & Zonen Abcoude - Fred Abcoude (voorheen Readshop), Plus Koot, Albert Heijn Baambrugge - Henks Baambrugge 

Bilderdammerweg en Geerland drie dagen afgesloten

Kudelstaart – Al enkele maanden ondervinden bewoners van Kudelstaart de nodige overlast van de reconstructie van de Bilderdammerweg. Het aanleggen van het fietspad heeft meer ‘voeten in aarde’ dan vooraf is ingeschat, zo valt te lezen in een brief die omwonenden donderdag 21 november in hun brievenbus ontvingen. Maar het einde van de overlast is in zicht. Op drie verschillende dagen zal de weg een nieuwe asfaltlaag krijgen. Echter leveren deze werkzaamheden wel een ander probleem op. Voor Geerland is de enige ontsluiting via de Bilderdammerweg.

Het aanbrengen van het asfalt en de inrichting van het kruispunt Bilderdammerweg/Geerland zal op meerdere dagen plaatsvinden. Bewoners van Geerland zullen op 26 november en 3 en 6 december de wijk niet via de Bilderdammerweg kunnen verlaten. Daarom wordt er een noodontsluiting gemaakt aan de achterkant van Geerland via het grasveld en fietspad richting het Zuiderpark. Zo zullen er rijplaten worden neergelegd en zorgen verkeersregelaars voor de veiligheid  van fietsers.

Bewoners worden echter gevraagd hun auto op deze momenten in aanpalende straten te parkeren. Ook hulpdiensten kunnen van deze noodontsluiting gebruikmaken, al wordt wordt daarvoor vaak ook ruimte gemaakt op het werkvlak.

Pieter Bootsma nieuwe CEO Royal FloraHolland

Aalsmeer – Pieter Bootsma wordt per 1 januari 2025 de nieuwe CEO van Royal FloraHolland (RFH). Hij volgt Steven van Schilfgaarde op, die na bijna zeven jaar als CEO en acht jaar als directielid terugtreedt. De Raad van Commissarissen benoemt Bootsma, momenteel Chief Value Officer, als zijn opvolger. Samen met CFO David van Mechelen zal hij de directie van RFH vormen.

Van Schilfgaarde transformeerde RFH van een traditioneel veilbedrijf naar een moderne platformcoöperatie, met initiatieven als het digitale handelsplatform Floriday en een vernieuwd logistiek systeem. Ook speelde hij een sleutelrol tijdens de coronacrisis en energiecrisis, waarbij hij de belangen van de sector succesvol verdedigde.

Bootsma benadrukt dat hij voortbouwt op de ingezette strategie, met aandacht voor digitalisering, duurzaamheid en samenwerking binnen de sector. Onder zijn leiding zal RFH zich verder richten op het versterken van haar internationale positie als platform voor de sierteeltsector en op het creëren van toegevoegde waarde voor kwekers en kopers.

Vacatures: Renaissance Hotel biedt tal van mogelijkheden

Het Renaissance Hotel, gelegen langs de Ringvaart, naast het Amsterdamse Bos, op de hoek van de Jac Takkade en de Bosrandweg, heeft diverse vacatures.

  1. Front Office Night Audito r(FT/PT)
  2. Chef de Partie/ Zelfstandig Werkende Kok (FT/PT)
  3. Housekeeping Supervisor (FT/PT)
  4. F&B Bartender/ Medewerker Bediening (FT/PT)
  5. Room Attendant/ Housekeeping (FT/PT)
  6. F&B Allround Associate (FT/PT)
  7. Front Office Supervisor (FT/PT)
  8. Algemene Dienst/Public Area Attendant (FT/PT)
  9. F&B Supervisor (FT/PT)

Front Office Night Auditor (FT/PT)

Als Front Office Night Auditor bij Renaissance opereer je tijdens de late avond- en nachturen in verschillende afdelingen van het hotel. Je verwelkomt onze gasten aan de Front Office met een vriendelijke, authentieke aanpak en helpt hen met een soepele check-in/-out, vragen en verzoeken. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het controleren van financiële en administratieve rapporten en zorg je voor de algehele veiligheid in het hotel. Een succesvolle Front Office Night Auditor kan ook goed in teamverband werken en draagt bij aan een inspirerende en stimulerende werkomgeving.

Jouw dag bestaat uit…

  • Het verwelkomen van gasten en verzorgen van check-ins en -outs met persoonlijke service.
  • Het delen van kennis over alle diensten en faciliteiten van het hotel.
  • Het anticiperen op de behoeften van gasten en het afhandelen van verzoeken en klachten.
  • Het bieden van Housekeeping service en het bezorgen van roomservice.
  • Het voorbereiden en controleren van financiële en administratieve rapporten.
  • Het uitvoeren van brand- en veiligheidsrondes.
  • Het verwerken van reserveringen in Opera.

Jij…

  • Leeft om te ontdekken
  • Werkt gemiddeld 2 à 3 nachtdiensten per week (23.00 – 07.00)
  • Kan communiceren in het Engels (bij voorkeur ook in het Nederlands)
  • Hebt ervaring met een reserveringssysteem (bij voorkeur Opera)
  • Hebt een passie voor gastvrijheid

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit
  • Creëren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit is (regelmatig interne en externe trainingen)
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO + een nachtbonus van 25%.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt
  • Een niet ziek-bonus tot €250
  • Gratis overnachting
  • Recruitment bonus tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

Zelfstandig Werkende Kok (FT/PT)

Ben jij een Zelfstandig Werkende Kok met een passie voor koken en wil jij jezelf ontwikkelen binnen internationale omgeving, dan zijn wij op zoek naar jou!

Zelfstandig Werkende Kok/ Chef de Partie

Als Zelfstandig Werkende Kok ben je verantwoordelijk voor het bereiden van de à la carte gerechten en het voltooien van de dagelijkse werkzaamheden in de keuken. Je bent verantwoordelijk voor het regelen van de mise en place met verse producten. Met het team bereid je gerechten voor de gasten van het “Signature” Restaurant, de “XPLORE” bar en onze vergaderzalen. Als Zelfstandig Werkende Kok in de Renaissance kun je jezelf ontwikkelen en veel ervaring opdoen in een internationale omgeving.

Hoe zal jouw werkdag eruit zien?

  • Verantwoordelijk voor het bereiden van de gerechten volgens de presentatienormen en het volgen van de recepten
  • Ervoor zorgen dat aan alle kwaliteits- en veiligheidsstandaarden worden gewaarborgd
  • Het op verzoek bereiden van de à la carte gerechten en personeelsmaaltijden
  • Ervoor zorgen dat eventuele verwachte tekorten tijdig aan de Sous Chef worden doorgegeven
  • Adviseren van de gasten en collega’s over ingrediënten en allergieën
  • Jouw kennis in de keuken delen met je collega’s
  • Het ondersteunen en opleiden van nieuwe teamleden
  • Ervoor zorgen dat de keuken aan het einde van de dienst schoon en opgeruimd is

Jij…

  • Hebt een passie voor koken
  • Hebt ervaring in een soortgelijke functie
  • Bent gastgericht en houdt van contact met de gasten. Wij streven ernaar om een uitstekende gastenservice te verlenen
  • Kan goed samenwerken met collega’s
  • Een beheersing hebben van de Nederlandse en/of Engelse taal
  • Bent flexibel; je kan zowel doordeweeks als in het weekend werken

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card

Housekeeping Supervisor (FT/PT)

Kraakhelder en strak beddengoed, perfect geplaatste kussens, een sprankelende spiegel – elk detail draagt bij aan een ervaring die onze gasten waarderen.
Als Housekeeping Supervisor ben je verantwoordelijk voor de totale uitstraling van het hotel, zowel van binnen als van buiten. Je overziet een team en zorgt er samen met de operationele afdelingen voor dat onze gasten een onvergetelijk verblijf hebben.

Jouw dag bestaat uit…

  • Het begeleiden van het Housekeeping-team.
  • Het maken van een planning voor de dag.
  • Het assisteren van het team bij schoonmaakwerkzaamheden (kamers en openbare ruimtes) wanneer nodig.
  • Het zorgen voor de netheid en het aanvullen van kasten en trolleys.
  • Het waarborgen van de naleving van merkstandaarden en schoonmaakprocedures.
  • Het ondersteunen van de Housekeeping Manager bij administratieve taken.
  • Het communiceren met operationele afdelingen.

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken en ervaring in een vergelijkbare functie.
  • Bent een echte teamspeler.
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail.
  • Bent flexibel en past je gemakkelijk aan.
  • Hebt een positieve instelling en presteert goed onder druk.
  • Bent flexibel beschikbaar doordeweeks, in het weekend en op feestdagen.
  • Hebt een goede beheersing van de Engelse taal.

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Creëren een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Faciliteren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit is (regelmatige interne en externe trainingen).
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen.
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Gratis overnachting.
  • Recruitment bonus tot €250.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

 Medewerker Bediening  (FT/PT)

Onze Renaissance Bartender zorgt ervoor dat de dagelijkse baroperatie in onze locaties soepel verloopt en werkt nauw samen met het team om een unieke en gepersonaliseerde gastenervaring te creëren in onze Bar ‘XPLORE’ en ons Restaurant ‘Signature’. Jij bent verantwoordelijk voor het bereiden van de drankjes op ons barmenu en het interactieren met onze gasten. Onze succesvolle bartender verwelkomt gasten op een vriendelijke en authentieke manier, en creëert een unieke en gepersonaliseerde ervaring.

Jouw dag zal bestaan ​​uit:
• Samenwerken met het team om uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten te leveren
• Het bereiden en serveren van drankjes voor onze gasten, het doen van aanbevelingen en upsellen
• Het registreren van transacties in het systeem Micros
• Het openen of sluiten van een shift
• Voorraadbeheer
• Naleving van voedselveiligheid en HACCP
• Zorgen voor het gebruikte materiaal
• Het delen van je kennis over unieke ontdekkingen met onze gasten en collega’s

Jij…
• Leeft voor ontdekkingen
• Bent gemotiveerd om een carrière als bartender na te streven. Ervaring is een pluspunt, maar indien nodig bieden wij trainingen aan om je alle tips en trucs te leren om een ervaren bartender te worden
• Hebt passie en kennis voor alles wat met dranken te maken heeft: spirits, bieren, cocktails, koffie/thee, enz.
• Kunt communiceren in het Engels (Nederlands is een plus, maar geen vereiste)
• Brengt je persoonlijke stijl in elke ervaring
• Bent beschikbaar om zowel doordeweeks als in het weekend in verschillende diensten te werken
• Bent klaar om een grote uitdaging aan te gaan om jezelf verder te ontwikkelen

Wij…
• Bieden je een geweldige werkplek in een divers team!
• Bieden een dynamische werkomgeving en team met een werk hard, play hard mentaliteit
• Bieden een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (regelmatige interne en externe trainingen zullen worden verzorgd)
• Hebben een speciaal Associate Discount Rate in alle Marriott Hotels wereldwijd
• Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO
En ook veel fijne extra’s van IHCP Hotels zoals…
• Een bucketlist programma waarbij we geld sparen voor jouw wensenlijst
• Geniet van een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt
• Geen ziektebonus tot €250
• Gratis overnachting
• Wervingsincentive tot €250 bonus
• Speciale tarieven in al onze hotels
• Kortingen met je IHCP werknemerspas


Room Attendant/ Housekeeping (FT/PT)

Is het jouw passie om ervoor te zorgen dat alle kamers worden gestyled en schoongemaakt volgens onze normen? Dan zijn wij op zoek naar jou! Gestreken linnen, perfect geplaatste kussens, een fonkelende spiegel, elk detail draagt ​​bij aan de ervaring van onze gasten.

Variable werktijden mogelijk

  • 00 uur tot 15.00 uur
  • 00 uur tot 14.00 uur
  • 00 uur tot 22.00 uur
  • 00 uur tot 22.00 uur

Jouw dag zal bestaan ​​uit:

  • Kamers schoonmaken, inclusief afstoffen en stofzuigen
  • Bedden opmaken en linnengoed verschonen
  • Hotelkamers onderhouden
  • Linnen en gastenvoorzieningen aanvullen
  • De trolleys klaarmaken voor de volgende dag
  • De werkruimte schoon en opgeruimd houden
  • Je collega’s en gasten helpen met verzoeken
  • Ervoor zorgen dat alle brand standards worden nageleefd

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken
  • Bent een team player
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail
  • Hebt een positieve mindset
  • Bent flexibel om op verschillende diensten en dagen te werken
  • Hebt kennis van de Nederlandse en/of Engelse taal

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card

 F&B Allround Associate (FT/PT)

Als F&B Associate werk je in ons Signature Restaurant en onze ‘XPLORE’ Bar. Als F&B Associate verwelkom je onze gasten met een vriendelijke, authentieke aanpak en beantwoord je vragen over het menu en de food & beverage-faciliteiten. Je werkt zowel in de ochtend als in de avond samen met het Food & Beverage Team. Samenwerking met je team en de keukenafdeling is essentieel om succesvol te zijn als F&B Associate en uitstekende service te bieden aan onze gasten.

Jouw dag bestaat uit…

  • Samenwerken met het team om uitzonderlijke service te leveren aan onze gasten.
  • Het serveren van eten en drinken aan onze gasten, inclusief het doen van aanbevelingen (upselling).
  • Het helpen in de ‘XPLORE’ bar door gasten drankjes te serveren en de bar schoon en opgeruimd te houden.
  • Het bezorgen van roomservice.
  • Het registreren van transacties in het systeem Micros.
  • Het schoon en georganiseerd houden van je werkplek.
  • Het zorgdragen voor de apparatuur die je gebruikt.
  • Het adviseren van gasten over de lokale omgeving en activiteiten.

Jij…

  • Hebt een passie voor gastvrijheid en Food & Beverage.
  • Bent gastgericht en houdt van contact met gasten. Ons doel is uitstekende service te bieden.
  • Bent een echte teamspeler.
  • Spreekt vloeiend Engels en bij voorkeur Nederlands (een extra taal is een pluspunt).
  • Brengt je persoonlijke stijl mee naar het team.
  • Bent flexibel en kunt werken op zowel weekdagen als in het weekend tijdens verschillende diensten.
  • Bent klaar om uitdagingen aan te gaan en jezelf verder te ontwikkelen.

Wij…

  • Bieden jou een geweldige werkplek in een divers team!
  • Creëren een dynamische werkomgeving met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Faciliteren een werkomgeving waar leren en ontwikkelen prioriteit heeft (regelmatige interne en externe trainingen).
  • Hebben een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Bieden een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En daarnaast nog veel leuke voordelen bij IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-programma waarin we sparen voor jouw wensen.
  • Een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Gratis overnachting.
  • Recruitment bonus tot €250.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.

Front Office Supervisor (FT/PT)

Als Front Office Supervisor bij Renaissance ben je meer dan alleen een leider—je bent het hart van de gastbeleving. Met jouw vriendelijke en authentieke aanpak zet je de standaard voor unieke en persoonlijke verblijven. Jouw rol is cruciaal in het dagelijks soepel laten verlopen van de Front Office, van het beheren van operaties tot het inspireren en coachen van je team. Samen met de Front Office Manager zorg je voor een levendige en gemotiveerde teamomgeving.

Ben jij gepassioneerd over het leveren van uitstekende service en het leiden met enthousiasme? Dit is jouw kans om te schitteren!

Jouw dag bestaat uit…

  • Het coördineren van Front Office-activiteiten tussen gasten, het hotel en verschillende afdelingen.
  • Het toezicht houden op de Front Office-operaties tijdens jouw shift om een constant hoog niveau te waarborgen.
  • Het maximaliseren van omzet via upselling.
  • Het snel en volledig afhandelen van verzoeken, vragen en klachten van gasten.
  • Het hartelijk verwelkomen van gasten en efficiënt afhandelen van check-ins en check-outs.
  • Het zorgen voor een naadloze overdracht aan het begin en einde van elke shift.
  • Het uitvoeren van administratieve taken om de operaties soepel te laten verlopen.
  • Het assisteren bij verschillende gastverzoeken, zoals het coördineren van housekeeping en het regelen van parkeren.
  • Het delen van jouw kennis over lokale hoogtepunten met zowel gasten als teamleden.
  • Het geven van het goede voorbeeld en de standaard zetten voor uitzonderlijke service en teamwork.
  • Het monitoren van teamprestaties en het geven van feedback om een positieve en productieve werkomgeving te bevorderen.

Jij…

  • Hotelervaring: Je hebt ervaring met werken in een hotelomgeving.
  • Nieuwsgierig en gepassioneerd: Je hebt een oprechte passie voor het ontdekken van nieuwe ervaringen en het creëren van unieke, persoonlijke interacties met gasten.
  • Taalvaardigheid: Je spreekt vloeiend Engels; Nederlands is een pluspunt.
  • Opera-kennis: Ervaring met het Opera Property Management System.
  • Relevante ervaring: Minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie waarin je je vaardigheden en expertise hebt bewezen.
  • Persoonlijke touch: Je kunt je persoonlijke stijl in elke gastinteractie verwerken.
  • Flexibel beschikbaar: Bereid om te werken op doordeweekse dagen, in het weekend en tijdens verschillende shifts, waaronder dag-, avond- en nachtdiensten.

Wij…

  • Bieden een geweldige werkplek in een divers, dynamisch team met een work hard, play hard mentaliteit.
  • Hebben een focus op leren en ontwikkelen, met regelmatige interne en externe trainingen (on-the-job en off-the-job).
  • Bieden een speciaal Associate Discount Tarief bij alle Marriott Hotels wereldwijd.
  • Geven een competitief salaris volgens de Horeca CAO.

En ook nog… Veel leuke voordelen van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucket list-spaarprogramma voor jouw persoonlijke doelen.
  • Geniet van een gratis gastenervaring in het hotel waar je werkt.
  • Een gratis overnachting.
  • Speciale tarieven in al onze hotels.
  • Kortingen met jouw IHCP-medewerkerskaart.
  • Een niet ziek-bonus tot €250.
  • Een recruitmentbonus tot €250.

Algemene Dienst/Public Area Attendant (FT/PT)

Een glanzende lobby, perfect geplaatste kussens, een sprankelende spiegel, elk detail draagt ​​bij aan de ervaring van onze gasten. Uiteindelijk ben je verantwoordelijk voor dat onze lobby en alle openbare ruimtes sprankelend schoon en goed onderhouden zijn.

Daarnaast help je ook mee om ervoor te zorgen dat alle borden en apparatuur goed worden schoongemaakt tijdens de piekuren van de Food & Beverage afdeling in het hotel.

Wat zijn mijn verantwoordelijkheden?

  • Alle openbare ruimtes schoonmaken (lobby en gangen; restaurant; gym; back of house-ruimtes enz.)
  • Technische problemen melden bij de Technische afdeling
  • Ons team van Room Attendants helpen wanneer dat nodig is
  • Ervoor zorgen dat alle borden goed worden schoongemaakt
  • De werkruimte schoon en opgeruimd houden
  • Uw collega’s en gasten helpen met verzoeken
  • Ervoor zorgen dat alle Brand Standards worden nageleefd

Jij…

  • Hebt een passie voor schoonmaken
  • Bent een team player
  • Bent punctueel en hebt oog voor detail
  • Hebt een positieve mindset
  • Bent flexibel om op verschillende diensten en dagen te werken (positie beschikbaar voor zowel een fulltime als parttime dienstverband)
  • Hebt kennis van de Nederlandse en/of Engelse taal

Wij…

  • Bieden je een geweldige plek om te werken in een divers team!
  • Bieden een dynamische werkomgeving en een team met een ‘work hard, play hard’-mentaliteit
  • Bied een werkomgeving waar leren en ontwikkeling prioriteit hebben (er zullen regelmatig interne en externe trainingen worden gegeven)
  • Geniet van een personeelskorting in alle Marriott Hotels wereldwijd
  • Marktconform salaris volgens de Horeca CAO

En ook heel veel mooie Employee Benefits van IHCP Hotels zoals…

  • Een bucketlistprogramma waarbij we geld sparen voor jouw verlanglijstje
  • Geniet van een gratis overnachting in het hotel waarvoor u werkt
  • Niet-ziekbonus tot € 250,-
  • Jaarlijkse gratis overnachting
  • Recruitment Incentive tot €250,-
  • Speciale tarieven in al onze hotels
  • Kortingen met uw IHCP employee card


F&B SUPERVISOR
(FT/PT)

Onze Renaissance F&B Supervisor zorgt ervoor dat de dagelijkse operaties in onze venues soepel verlopen en dat er geweldig teamwork is om een unieke en gepersonaliseerde gastenervaring te creëren in onze Bar ‘XPLORE’, ons Restaurant ‘Signature’, In Room Dining of in onze Vergaderzalen. Onze succesvolle F&B Supervisor is in staat om het team op een inspirerende en enthousiaste manier te coachen. Jij bent een voorbeeld als het gaat om de afwerking van de F&B-venues en het op een natuurlijke manier verwelkomen van de gasten, waarbij je hen verhalen vertelt over unieke lokale ontdekkingen.

Je dag bestaat uit:
• Coachen / begeleiden van het team om uitzonderlijke ervaringen voor onze gasten te leveren
• Het creëren van een opwindende en motiverende werkomgeving met sterke betrokkenheid binnen het team
• Ideeën implementeren om ons Signature restaurant te verbeteren
• Je kennis over unieke ontdekkingen delen met onze gasten en collega’s
• Dranken en eten serveren aan onze gasten, en waar nodig aanbevelingen doen (upselling)
• Transacties registreren in het systeem Opera/Micros
• Het openen of sluiten van een dienst
• Voorraadbeheer
• Voldoen aan de voedselveiligheids- en HACCP-normen
• Onderhoud en controle van apparatuur
• Enkele administratieve taken

Jij…
• Leeft volgens het motto ‘Life to Discover’ en hebt een passie voor Gastvrijheid en Food & Beverage
• Hebt minimaal 3 jaar ervaring in F&B-operations in een hotel, bij voorkeur met minimaal 1 jaar ervaring op supervisieniveau
• Hebt een operationele mindset, maar ook een creatieve geest die innovatieve ideeën aandrijft om de omzet en gasttevredenheid te verhogen
• Kunt communiceren in het Engels (Nederlands is een plus, maar geen must)
• Brengt je persoonlijke stijl naar elke ervaring
• Bent beschikbaar om zowel doordeweeks als in het weekend in verschillende diensten te werken
• Bent klaar voor een grote uitdaging om jezelf en je team verder te ontwikkelen

Wij…
• Bieden je een geweldige werkplek in een divers team!
• Bieden een dynamische werkomgeving en team met een work hard, play hard-mentaliteit
• Bieden een werkomgeving waarin leren en ontwikkelen prioriteit krijgen (regelmatig interne en externe training wordt aangeboden)
• Bieden een speciale Associate Discount Rate in alle Marriott Hotels wereldwijd
• Bieden een competitief salaris volgens de Horeca Cao

En daarnaast vele mooie secundaire arbeidsvoorwaarden van IHCP Hotels, zoals:
• Een bucket list-programma waarbij we geld sparen voor jouw wensenlijst
• Geniet van een gratis gastbeleving in het hotel waar je werkt
• Niet ziek bonus tot €250
• Gratis overnachting
• Wervingsbonus tot €250
• Speciale tarieven in al onze hotels
• Kortingen met je IHCP-werknemerskaar


Sluit je aan bij ons team!

“Laat jouw passie voor ontdekken een carrière worden” – Renaissance

Dit Renaissance Hotel is eigendom van en wordt beheerd door een franchisenemer.

Het Renaissance Amsterdam Schiphol Airport Hotel, gelegen op de grens van Aalsmeer en Schiphol, biedt een unieke mix van moderne stijl en karakteristieke kenmerken van het Amsterdamse Bos.

Onze werksfeer heeft een platte hiërarchie, gericht op open communicatie en samenwerking tussen alle collega’s. We moedigen onze medewerkers aan om nieuwe ideeën te delen en betrokken te zijn.

Bij Renaissance Amsterdam Schiphol Airport geloven we dat tevreden medewerkers geweldige klantenservice kunnen bieden. Daarom creëren we een werkomgeving die motivatie, creativiteit, innovatie en originaliteit stimuleert.

Interesse in een van de vacatures? Stuur een mail naar careers@ihcp.com

Het bericht Vacatures: Renaissance Hotel biedt tal van mogelijkheden verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Nieuwe leiding voor Aalsmeer Lokaal

Door: Conny Vos. Vanochtend is tijdens de Breakfast Club van Aalsmeer Lokaal bekendgemaakt dat initiatiefnemers Jeroen Mäkel en Ingrid van Mourik een stapje terug gaan doen en dat Melvin Hardey in het vervolg de kar gaat trekken. “Wij blijven wel betrokken,” zegt Jeroen, “maar het is tijd voor nieuwe initiatieven.”

Melvin is niet van plan de organisatie die er al staat om te gooien; hij wil vooral iets toevoegen. “Er zijn nu zes evenementen per jaar,” deelt hij zijn ideeën, “dat zullen er eerder meer dan minder worden. Ik denk ook aan brunch- lunch- en dinersessies, telkens op een andere locatie om ondernemers te promoten.” Het streven van Aalsmeer Lokaal is om lokale ondernemers te verbinden en te helpen hun netwerk te vergroten. Ook Melvin vindt netwerken een belangrijk onderdeel van het ondernemerschap. “Ondernemers zoeken naar verbinding en relaties worden gesmeed. Pas wanneer mensen elkaar leren kennen kan er een match plaatsvinden.”

Melvin Hardey vanmorgen tijdens de Breakfast Club met zijn ‘maidenspeech’

In de schijnwerpers
Op de website en sociale media wil Melvin bedrijven nog meer in schijnwerpers gaan zetten en ook niet-ondernemers betrekken. “Het moet een soort marktplaats worden met vacatures, waar mensen als eerste op gaan kijken als ze een baan zoeken. Dat is een toegevoegde waarde voor Aalsmeer. Ondernemers kunnen straks ook met ons optrekken als sponsor of als partner, waardoor ze een inspraakmoment krijgen om hun visie te delen.”

De ambitieuze opvolger uit Kudelstaart brengt veel kennis en ervaring mee. “Ik ben werkzaam in de online marketing waar we bedrijven helpen te groeien. Verder ben ik RegisterVinoloog en bekend met het organiseren van evenementen voor mijn bedrijf Taste4Wine. Ook heb ik in Amstelveen een andere netwerkclub opgestart.”

Het netwerkontbijt waar het nieuws bekend werd gemaakt, werd deze maand voor de twaalfde keer georganiseerd. Na een uitgebreid ontbijtbuffet in het Renaissance hotel kregen ondernemers de gelegenheid een korte pitch te houden. Daarna volgde een APK-sessie (Aalsmeerse Periodieke Kennis-sessie) met businesscoach Anja de Die die haar kennis deelde over het onderwerp ‘mindset’.

Ingrid en Jeroen schuiven Melvin symbolisch naar voren

Behoefte aan netwerken
De netwerkbijeenkomsten worden georganiseerd om ondernemers samen te brengen en kennis te delen. Voor Ingrid die werkt als zelfstandig webdesigner voorzagen deze bijeenkomsten in het begin zeker in een behoefte. “Toen ik net met mijn eigen bedrijf startte, kende ik alleen moeders op het schoolplein. Ik wilde lokale ondernemers vinden, dus ik snap de behoefte aan het vergroten van een netwerk goed.”
De vrijmibo en de Breakfast Club worden dan ook goed bezocht. “Iedereen met een economische binding met Aalsmeer is welkom,” voegt Jeroen toe, “er komt een mooie mix van groot MKB tot aan ZZP-er. Er zijn veel samenwerkingen ontstaan op deze vroege ochtenden. Er zijn opdrachten uitgekomen en vacatures ingevuld.”

Verbinding
Aalsmeer Lokaal bestaat nu vier jaar. “In november 2020 werd het platform gelanceerd,” blikt Jeroen terug, “dat was tijdens corona. De toenmalige wethouder daagde ons uit om een plan te bedenken waarin we de ongeveer drieduizend Aalsmeerse ondernemers met elkaar konden verbinden. We hebben met een aantal mensen een website opgezet en ideeën bedacht. Uiteindelijk zijn Ingrid en ik overgebleven en nu is het tijd voor ons om het stokje over te geven.” Met Melvin Hardey lijken ze een geschikte opvolger gevonden te hebben om de dagelijkse leiding van Aalsmeer Lokaal over te nemen.

(Foto’s: Arjen Vos)

 

Het bericht Nieuwe leiding voor Aalsmeer Lokaal verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Sportprogramma's zaterdag 23 en zondag 24 november | Rick FM

Het sportweekeinde bij Rick FM begint zaterdag tussen 15.00 en 18.00 uur met Het Tussendoortje Live Sport, gepresenteerd door Jeroen Könst en Peter Brouwer.

Komend weekeinde staat voor de amateurvoetballers speelronde 9 op het programma. Legmeervogels, koploper in 2B en kersverse winnaar van de eerste periodetitel, speelt op eigen veld tegen EDO uit Utrecht. Chris Vermeij doet live verslag vanaf de Randhoorn. Harry Hogerwerf ia aanwezig aan de Sportlaan-Oost in Amstelveen om verslag te doen van de wedstrijd Amstelveen - KDO. Rond 16.30 uur zijn er de nabeschouwingen met de trainers van Legmeervogels (Jack Honsbeek), KDO (Lex van der Horst), FC Aalsmeer (Ted Verdonkschot) en RKDES (Siver Abdulrahman). Verder in deze uitzending het competitie-overzicht, met de uitslagen, standen en programma's van de voetbalteams, de sportagenda en veel muziek.

Sport & Co

Zondag is er van 11.00 tot 13.00 uur een nieuwe aflevering van Sport & Co.

In het eerste uur zijn de nabeschouwingen van de voetbaltrainers en het competitie-overzicht, verzorgd door Jeroen Könst en Peter Brouwer, nog een keer te horen.

Het tweede uur wordt gepresenteerd door Jan Tilburgs, met techniek van Verena Ratterman. Dit uur wordt zondagavond tussen 19.00 en 20.00 uur ook uitgezonden op Radio Aalsmeer. In dit uur de volgende onderwerpen:
- Thijs Kees, van Qui Vive heren-1, met een terugblik op de wedstrijd tegen Hoorn (WFHC), waarin de eerste winst van het seizoen werd behaald. verder een vooruitblik op de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit bij Maarssen.
- Rob Straathof, teammanager van Handbalvereniging Aalsmeer, met de nabeschouwing van de wedstrijd tegen het Belgische Hubo Handbal.
- Sanne Wierstra van volleybalvereniging SAS’70, over de gespeelde en te spelen wedstrijden van de Uithoornse teams.
- Frans van Heeteren, van het triathlon team van Oceanus, over het afgelopen seizoen en de plannen voor 2025.
- Een vooruitblik op de veldloop bij de AKU op zaterdag 30 november.
- de sportieve agenda. Wat staat er allemaal op het programma op het veld en in de zaal?

Dus stem af op Rick FM, dan blijft u volledig op de hoogte van het sportieve nieuws.

Heeft u nog actuele info, uitgaantips, een verzoeknummer of vragen dan kunt u tijdens de uitzending bellen met 0297 540970, een mail sturen naar sport@rickfm.nl of X'en op @RadioRickFM. Via de sociale media kunt u ons volgen op Facebook en X.

Hoogste baas Royal Flora Holland stopt ermee | Rick FM

De CEO van Royal Flora Holland vertrekt aan het einde van het jaar. Dat heeft Steven van Schilfgaarde meegedeeld aan alle werknemers. Op 1 januari wordt hij opgevolgd door Pieter Bootsma. 

Van Schilfgaarde zegt dat hij zicht de afgelopen 8,5 jaar met volle energie heeft ingezet voor de coöperatie, waar de veiling van Aalsmeer onderdeel van uitmaakt. 

"Ik vind en vond het een eer leiding te mogen geven aan het meest toonaangevende bedrijf in de internationale sierteelsector. Afgelopen jaren is onder mijn leiding heel veel veranderd, zowel in de coöperatieve vereniging als het bedrijf. We hebben nu een invloedrijke ledenraad waardoor de betrokkenheid van onze leden bij hun coöperatie sterk is gegroeid."

Floriday
Ook zegt hij dat Floriday niet meer weg te denken in de sierteelt en tot volle wasdom is gekomen. In Eelde is vorige week gestart met Veilen via Floriday, zeg maar de Digitale klok.

"Van een traditionele veiling zijn we getransformeerd naar een platformcoöperatie RFH met een digitaal èn logistiek platform. Met specifieke klantbediening voor onze kopers en kwekers, waarbij we ook onderscheid maken tussen Bloemen en Planten. En waar het hopelijk ook leuk is om te werken met veel aandacht voor veiligheid."

Van Schilfgaarde zegt dat het goed gaat en dat dat het voor hem mogelijk maaktr om het stokje van CEO door te geven met het vertrouwen dat Royal FloraHolland in goede handen is en haar belangrijke rol in de internationale sierteeltwereld verder kan uitbouwen.

 

Door redacteur Marco Koeleman
❌