De tweede editie van Enjoy! de Kinderparade in Bovenkerk begon zondag met het bijzondere ‘Ik en mijn held-ontbijt’. Kinderen uit Amstelveen konden samen met hun persoonlijke held aanschuiven voor een gezamenlijk ontbijt op het terrein van Enjoy! Childcare aan de Noorddammerlaan. #ontbijt #Enjoy #vaderdag #kinderparade #Amstelveen
De leden van RKAVIC hebben maandagavond unaniem ingestemd met de verkoop van de velden aan de gemeente Amstelveen voor een bedrag van 750.000 euro. Met die toezegging kan de club weer naar de toekomst kijken en de oude identiteit van de club in ere herstellen. Ook neemt de club afscheid van de Wooter Academy die jarenlang diverse jeugdelftallen en het eerste elftal invulde.
Zo’n veertig leden waren aanwezig op de vergadering. Door diverse volmachten waren er uiteindelijk 57 stemmen voor de verkoop aan de gemeente en nul tegen. Om de verkoop helemaal officieel te maken dient de gemeenteraad nog in te stemmen met de aankoop van de velden, maar dat lijkt niet meer dan een formaliteit. Afgelopen week is het voorstel al besproken en als stemstuk doorgeleid naar de gemeenteraad.
De Wooter Academy, die dus jarenlang het eerste elftal invulde, lijkt te vertrekken naar FC Amsterdam. Dat hebben diverse bronnen aan 1Amstelveen bevestigd. De club degradeerde het afgelopen seizoen van de derde naar de vierde klasse. RKAVIC liet eerder weten over een aantal jaar weer met een ‘eigen’ eerste elftal te willen spelen. “We hebben een jaar dispensatie van de KNVB gehad en anders beginnen we in de vijfde klasse. Dat is één niveau lager dan dat we anders hadden gespeeld dus zo erg is het niet”, laat bestuurslid Tanja Herfst weten.
De leden van de club haalden opgelucht adem een gaan weer bouwen aan de vereniging die ooit uitkwam op het hoogste amateurniveau van Nederland . Herfst: “RKAVIC is 110 jaar oud , maar straks weer springlevend.”
Schiphol-medewerkers voerden vandaag actie op de luchthaven om aandacht te vragen voor hun zorgen over het huidige kabinetsbeleid en de arbeidsomstandigheden. Volgens vakbond FNV dreigen werknemers minder bescherming te krijgen als zij hun baan verliezen of arbeidsongeschikt raken. Beveiligers op Schiphol waarschuwen daarnaast voor een nieuwe 'horrorzomer' als er niets verandert aan de werksituatie.
Schoonmakers, beveiligers, bagage- en platformmedewerkers maken zich grote zorgen over hun bestaanszekerheid. Volgens FNV komen de plannen van het kabinet juist hard aan in een sector waar veel mensen fysiek zwaar werk doen en banen regelmatig onder druk staan.
De vakbond wijst erop dat de WW wordt verkort, uitkeringen bij ziekte, arbeidsongeschiktheid en ouderschapsverlof worden versoberd en de AOW-leeftijd verder omhoog gaat. Daardoor krijgen werknemers volgens de bond te maken met meer onzekerheid en minder bescherming.
'Werken keihard'
"Wij werken keihard voor onze centen", zegt Sandra, die als schoonmaker op de luchthaven werkt. Op een zelfgemaakt actiebord staat geschreven: 'Premier Jetten weg met jouw wetten'. Ze zegt: "Premier Jette pakt alleen maar af. Mensen die veel geld over hebben, pakt hij niet. Dat is scheef", zegt ze boos.
"Er is een afbraakbeleid van 6,8 miljard euro. En dat moet van tafel, want de mensen die hier werken, die weten dat je ziek kan worden van je werk, dat je werk onzeker is, dat je dan een vangnet nodig hebt als je werkloos wordt", zegt campagneleider Ilze Smit van FNV.
"Uiteindelijk moet je iedereen de boodschappen betalen en dat is wat dit kabinet weg wil bezuinigen."
Horrorzomer
Ook beveiligers vroegen aandacht voor hun werkomstandigheden. Vorig jaarluidden zij al de noodklok, maar volgens hen is er sindsdien weinig verbeterd. "We zijn als een spons, helemaal uitgeknepen", zegt Erdal, die al 28 jaar als beveiliger werkt. "In al die jaren heb ik het nog nooit zo zien verpauperen."
Schiphol beloofde de situatie aan te pakken en bracht het aantal beveiligingsbedrijven terug van vijf naar drie, met als doel meer grip te krijgen op de beveiliging en de arbeidsomstandigheden van medewerkers te verbeteren. Toch zijn veel beveiligers allesbehalve tevreden. Volgens hen hebben de veranderingen geleid tot onrust, verslechterde roosters en meer werkdruk.
"De nieuwe airco's staan niet aan. Er zijn mensen die flauwvallen, mensen die gewoon huilend van de check worden gehaald, omdat ze gewoon niet meer kunnen", vertelt Erdal.
Nieuwe acties in najaar
Tijdens de actie gingen medewerkers ook in gesprek met politici over mogelijke oplossingen. Van de uitgenodigde partijen waren alleen de SP en Progressief Nederland (PRO) aanwezig. Ook Premier Jetten kwam niet naar Schiphol.
Schiphol was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Reizigers ondervonden geen hinder van de actie. FNV spreekt al over nieuwe acties in het najaar.
Schiphol-medewerkers voerden vandaag actie op de luchthaven om aandacht te vragen voor hun zorgen over het huidige kabinetsbeleid en de arbeidsomstandigheden. Volgens vakbond FNV dreigen werknemers minder bescherming te krijgen als zij hun baan verliezen of arbeidsongeschikt raken. Beveiligers op Schiphol waarschuwen daarnaast voor een nieuwe 'horrorzomer' als er niets verandert aan de werksituatie.
Schoonmakers, beveiligers, bagage- en platformmedewerkers maken zich grote zorgen over hun bestaanszekerheid. Volgens FNV komen de plannen van het kabinet juist hard aan in een sector waar veel mensen fysiek zwaar werk doen en banen regelmatig onder druk staan.
De vakbond wijst erop dat de WW wordt verkort, uitkeringen bij ziekte, arbeidsongeschiktheid en ouderschapsverlof worden versoberd en de AOW-leeftijd verder omhoog gaat. Daardoor krijgen werknemers volgens de bond te maken met meer onzekerheid en minder bescherming.
'Werken keihard'
"Wij werken keihard voor onze centen", zegt Sandra, die als schoonmaker op de luchthaven werkt. Op een zelfgemaakt actiebord staat geschreven: 'Premier Jetten weg met jouw wetten'. Ze zegt: "Premier Jette pakt alleen maar af. Mensen die veel geld over hebben, pakt hij niet. Dat is scheef", zegt ze boos.
"Er is een afbraakbeleid van 6,8 miljard euro. En dat moet van tafel, want de mensen die hier werken, die weten dat je ziek kan worden van je werk, dat je werk onzeker is, dat je dan een vangnet nodig hebt als je werkloos wordt", zegt campagneleider Ilze Smit van FNV.
"Uiteindelijk moet je iedereen de boodschappen betalen en dat is wat dit kabinet weg wil bezuinigen."
Horrorzomer
Ook beveiligers vroegen aandacht voor hun werkomstandigheden. Vorig jaarluidden zij al de noodklok, maar volgens hen is er sindsdien weinig verbeterd. "We zijn als een spons, helemaal uitgeknepen", zegt Erdal, die al 28 jaar als beveiliger werkt. "In al die jaren heb ik het nog nooit zo zien verpauperen."
Schiphol beloofde de situatie aan te pakken en bracht het aantal beveiligingsbedrijven terug van vijf naar drie, met als doel meer grip te krijgen op de beveiliging en de arbeidsomstandigheden van medewerkers te verbeteren. Toch zijn veel beveiligers allesbehalve tevreden. Volgens hen hebben de veranderingen geleid tot onrust, verslechterde roosters en meer werkdruk.
"De nieuwe airco's staan niet aan. Er zijn mensen die flauwvallen, mensen die gewoon huilend van de check worden gehaald, omdat ze gewoon niet meer kunnen", vertelt Erdal.
Nieuwe acties in najaar
Tijdens de actie gingen medewerkers ook in gesprek met politici over mogelijke oplossingen. Van de uitgenodigde partijen waren alleen de SP en Progressief Nederland (PRO) aanwezig. Ook Premier Jetten kwam niet naar Schiphol.
Schiphol was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar. Reizigers ondervonden geen hinder van de actie. FNV spreekt al over nieuwe acties in het najaar.
In aflevering 2 van De Amstelveense Bondscoaches weer extra aandacht voor inwoners die voor de tegenstander zijn en de grootste WK Pool van Amstelveen. Vanuit Café The Pub ontvangt Mathijs Groenewoud diverse gasten om terug te blikken op het duel met Zweden en uiteraard vooruit te kijken. We zijn namelijk allemaal een beetje bondscoach. #Amstelveen #Bondscoaches #ThePub #Nederland #Zweden #WK
Tijdens de Dag van de Bouw op zaterdag 20 juni 2026 is de campagne ‘Amstelveen, samen verder’ officieel van start gegaan. Met deze campagne en het bijbehorende >
Amstelveen - Het Afvalbrengstation in Amstelveen past de openingstijden tijdelijk aan vanwege de verwachte hoge temperaturen. Van woensdag 24 juni tot en met zaterdag 27 juni wordt in de regio 30 tot 35 graden Celsius verwacht.
De gemeente Amstelveen heeft de campagne ‘Amstelveen, samen verder’ gelanceerd: één centrale plek waar inwoners alle ontwikkelingen rond de vernieuwde A9 kunnen volgen én mee kunnen denken...>
Van woensdag 24 juni tot en met zaterdag 27 juni wordt het 30 – 35 graden Celsius. De openingstijden van het Afvalbrengstation op bedrijventerrein worden daarom aangepast.
Het Afvalbrengsta...>
[AMSTELVEEN] Enjoy! Kinderopvang heeft zondag de tweede editie van Enjoy! de Kinderparade gehouden. Het hele terrein van Enjoy! Childcare aan de Noorddammerlaan in Bovenkerk was omgebouwd tot een festivalterrein in de stijl van de echte grote Parade, een cultureel festival dat jaarlijk duizenden bezoekers trekt.
In aflevering 2 van De Amstelveense Bondscoaches weer extra aandacht voor inwoners die voor de tegenstander zijn en de grootste WK Pool van Amstelveen. Vanuit Café The Pub ontvangt Mathijs Groenewoud diverse gasten om terug te blikken op het duel met Zweden en uiteraard vooruit te kijken. We zijn namelijk allemaal een beetje bondscoach. En oh ja ... we hebben een waarzegger geregeld!
In Café The Pub aan de Lindelaan, zijn Max Boonstoppel (speler Amstelveen Heemraad en een Zweedse moeder), Petra Beets (Zweedse en werkt voor de Zweedse Kamer van kophandel), Harry Reuvekamp (voetbalkenner bij uitstek behalve in de huidige WK Pool) en Michel Becker (raadslid en voormalig scheidsrechter).
Ook voor deze uitzending keek 1Amstelveen de wedstrijd op verschillende locaties in Amstelveen. We waren natuurlijk in Café The Pub, op het Nesser Dorpsfeest, Het Open Startbaan Toernooi, de Johan Cruijff ArenA en, heel verrassend, bij twee sterren restaurant Aan de Poel.
Ook maken we weer gebruik van de gegevens uit De Grootste WK Pool van Amstelveen. Hoe hadden deelnemers de wedstrijd tussen Nederland en Zweden voorspeld? Wie staan er bovenaan? En welke landen zullen er al eerste afvallen?
Vrijdag 26 juni is de volgende aflevering van De Amstelveense Bondscoaches. Dan zijn we In De Manen analyseren aan de Noordammerlaan. Samen met de spitsen Patrick Lokken en Chelton Linger, kenner van het Tunesische voetbal en oud-trainer van AMVJ ,Hassan Azoum blikken we terug op Tunesië - Nederland ern we zijn op de markt om met de Japanners een visje te eten. De opnames in De Manen zijn tussen 17:00 en 19:00 uur. U bent van harte welkom!
De paarse envelop van het darmonderzoek. Martijn liet hem jarenlang links liggen. Toen hij de test eindelijk deed, leefde hij twee weken in doodsangst. Zijn boodschap: doe mee aan het onderzoek. #Darmonderzoek #Gezondheid #Preventie #LaatJeChecken #GezondeLevensstijl #ZorgVoorJeLijf #Belangrijk #GezondheidEerst #Envelop
Het Afvalbrengstation in Amstelveen past deze week tijdelijk de openingstijden aan vanwege de verwachte hoge temperaturen. Van woensdag 24 juni tot en met zaterdag 27 juni wordt het naar verwachting tussen de 30 en 35 graden Celsius.
Om bezoekers en medewerkers te beschermen tegen de hitte opent het Afvalbrengstation op deze dagen eerder dan gebruikelijk. Bezoekers kunnen tussen 08.00 en 14.00 uur terecht op het terrein. Daarna sluit het station de deuren.
Bezoek in de ochtend aanbevolen
De gemeente adviseert inwoners die afval willen wegbrengen om dit zoveel mogelijk in de ochtenduren te doen, wanneer de temperaturen nog relatief laag zijn.
De aangepaste openingstijden gelden uitsluitend van woensdag tot en met zaterdag. Op zondag 28 juni keert het Afvalbrengstation terug naar de reguliere openingstijden en is het geopend van 12.00 tot 16.00 uur.
[AMSTELVEEN] De gemeente past de openingstijden van het Afvalbrengstation op bedrijventerrein Legmeer van woensdag 24 juni tot en met zaterdag 27 juni aan in verband met de verwachte hitte. Het wordt volgens de weersverwachtingen tussen de 30 en 35 graden Celsius.
Amstelveen - De tweede editie van de Kinderparade in Bovenkerk heeft zondag 21 juni bijna 500 bezoekers getrokken. Op het terrein van Enjoy! Childcare aan de Noorddammerlaan werd de locatie omgebouwd tot festivalterrein met muziek, theater, workshops en diverse kinderactiviteiten.
Afgelopen zaterdag 20 juni bezochten ruim 2.000 mensen de Dag van de Bouw in Amstelveen. Onder een stralende zon en bij zomerse temperaturen opende aannemer VeenIX de hekken van de bouwplaats van de A9 ter hoogte van het Stadshart. Ruim 1.200 bezoekers kregen de unieke kans om af te dalen naar de toekomstige snelweg in de verdiepte ligging. Ze konden met eigen ogen zien hoe het project A9 Badhoevedorp-Holendrecht vordert. Dit project maakt onderdeel uit van het programma Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). Dit jaar kregen bezoekers ook een kijkje in de toekomst: zij konden deelnemen aan twee volgeboekte rondleidingen in een cabrio-tourbus om alle ontwikkelingen in het Stadshart Amstelveen en langs de A9 te ontdekken.
De provincie Noord-Holland heeft haar ontwerp‑Omgevingsvisie 2050 en het bijbehorende Omgevingseffectrapport (OER) ter inzage gelegd. SchipholWatch heeft daarop een zienswijze ingediend die de kern van het probleem blootlegt: de provincie ziet de schade van Schiphol, maar weigert de conclusies te trekken die de Omgevingswet vereist.