Normale weergave

ING SPONSOR VAN RKAVIC

3 September 2014 om 21:30
ING ondersteunt amateurvoetbal en geeft RKAVIC extra impuls ING sponsor van RKAVIC Amsterdam, 1 september 2014 - ING is sponsor geworden van voetbalvereniging RKAVIC en heeft zich per 1 september 2014 voor 3 jaar aan de club verbonden.

  •  

Bedankt Sixen Vrijwilligers!

Door: Danny
6 Juni 2026 om 20:15

De 55e editie van Sixen was opnieuw een drukbezocht, gezellig en geslaagd toernooi. Met mooi voetbal, een geweldige sfeer, een strak lopend toernooischema, koud bier en een barbecue waarvoor menig toeschouwer én speler graag aanschoof.

Dit alles was natuurlijk nooit mogelijk geweest zonder de inzet van onze fantastische vrijwilligers en commissies. Voor alle zichtbare en onzichtbare werkzaamheden – vóór, tijdens en na het toernooi, zowel voor als achter de schermen – willen we jullie allemaal enorm bedanken!!

Dankzij de tomeloze inzet van alle vrijwilligers én de aanwezigheid van sportieve teams en enthousiaste bezoekers hing er gedurende het gehele weekend een gezellige en ontspannen sfeer. Alles verliep soepel, waardoor iedereen optimaal kon genieten van het voetbal, eten en het samenzijn.

De 55e editie van Sixen kan dan ook met recht een succes worden genoemd. Nogmaals dank aan iedereen die hieraan heeft bijgedragen!

Volgend jaar vindt de 56e editie van het Sixen plaats op vrijdag 4 juni en zaterdag 5 juni 2027. Wij hopen jullie dan weer te mogen verwelkomen.

Namens het Bestuur

  •  

Balász Somogyi haalt KNVB-scheidsrechters diploma

Door: Danny
3 Juni 2026 om 21:54

Sinds dit seizoen is Balász (al jarenlang betrokken bij de club als ouder en assistent-scheidsrechter van MO20-1 ) begonnen met het fluiten van jeugdwedstrijden. 

Op eigen initiatief heeft hij bij de vereniging aangegeven graag iets voor de club te willen betekenen. Die kans hebben wij natuurlijk met beide handen aangegrepen.

Voor het behalen van zijn KNVB-diploma heeft Balász vier cursusavonden bijgewoond, vier stagewedstrijden gefloten en alle online opdrachten succesvol afgerond. Wij willen zijn stagebegeleider Frans Veen ook hartelijk bedanken voor het begeleiden van Balász.

Balász, van harte gefeliciteerd!

  •  

Algemene Ledenvergadering

1 Juni 2026 om 22:45
Mocht u deze uitnodiging niet via onze nieuwsbrief en/of mail hebben ontvangen dan is uw email adres waarschijnlijk niet correct opgenomen in onze ledenadministratie. Neemt u dan contact op met ledenadministratie@rkavic.nl.

  •  

SILVERLINGEN REUNIE

12 April 2015 om 23:30
REÜNIE SILVERLINGEN RKAVIC Nog voor de zomervakantie houden wij onze jaarlijkse reúnie, t.w. op zaterdag 13 juni 2015. Aanvang 16.00 uur, einde 20.00 uur.

  •  

Dit was ons Wolvenpottoernooi

6 April 2015 om 13:45
Dit was ons Wolvenpottoernooi, het belangrijkste voetbaltoernooi van Amstelveen en omstreken. We hopen op wat foto's en verslagen. De laatste biertjes van onze voorzitter in de Wolvenpot?

  •  

SILVERLINGEN

12 Maart 2015 om 21:00
Aan hen die lid zijn (geweest) van RKAVIC, Op 16 september 2016 bestaat RKAVIC 100 jaar. Een mijlpaal.

  •  

Peter Verstraten gehuldigd

12 Maart 2015 om 19:45
Peter Verstraten, voorzitter van onze kascommissie en Silverlingencommissie, verricht ook buiten RKAVIC veel werkzaamheden.

  •  

Prijzen adidas wedstrijdtenues

2 Juni 2026 om 13:53

De afgelopen weken is hard gewerkt aan de bestelling van ons nieuwe wedstrijdtenue van adidas. Ruim 1400 sets custom made RODA ’23 kleding zijn over enkele weken beschikbaar voor verkoop aan onze leden.

Na de aankondiging van ons vorige kledingmerk dat dit merk niet meer in Nederland beschikbaar zou zijn, heeft een team intensief onderhandeld met verschillende merken om de hoogste korting voor onze leden te bedingen om het bestaande tenue te vervangen door een adidas tenue. We zijn trots om nu te kunnen aankondigen dat we met adidas en Voetbalshop.nl de volgende prijzen hebben afgesproken voor de eerste aanschaf van het wedstrijdtenue.

Tot en met maat 176 (youth sizes)
 VeldspelerKeeper
Shirt €  18,00 €  11,50
Short €  23,00 €  20,00
Sokken €    9,00 €  13,50
  €  50,00 €  45,00
Vanaf maat XS (adult sizes)
 VeldspelerKeeper
Shirt €  26,00 €  16,50
Short €  25,00 €  23,00
Sokken €    9,00 €  13,50
  €  60,00 €  53,00

NB: de oude Hummel tenues mogen met ingang van het seizoen 2026/2027 niet meer worden gedragen tijdens wedstrijden.

In een volgende update zullen we meer informatie geven hoe je het nieuwe tenue kunt bestellen, welke mogelijkheden er zijn om te passen, etc. Tevens zullen binnenkort de meest gestelde vragen op de website worden gepubliceerd. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel deze dan aan een bestuurslid. We staan je graag te woord.

Tot de volgende update!

Het bestuur

  •  

SV RAP 13-2 Districtskampioen 2026!

Door: Marten
1 Juni 2026 om 14:08

Je kunt een wedstrijd winnen!
Je kunt een poule winnen!
En je kunt Districtskampioen worden!

 

Zaterdag, 30 mei, heeft RAP JO13-2 de bekerfinale op overtuigende wijze gewonnen met een prachtige 6-1 overwinning.

 

Een enorme dank gaat uit naar teamleider Chantal en alle spelers. Zij hebben keer op keer laten zien dat succes om meer draait dan alleen talent of kwaliteit. Uiteindelijk gaat het om de spelers die de beker het allerliefst wíllen winnen. Om de spelers die bereid zijn dat extra stapje te zetten wanneer het nodig is.

 

Dat was precies wat RAP liet zien. Met inzet, teamgeest en de wil om voor elkaar te werken, hebben zij deze prestatie verdiend.

 

Gefeliciteerd RAP, Bekerkampioen JO13 in 2026!

The post SV RAP 13-2 Districtskampioen 2026! appeared first on SV RAP.

  •  

Mee met de bus naar de halve finale van de nacompetitie?

Door: Jose Cubo
31 Mei 2026 om 21:42

Zondag 7 juni speelt ons 1e elttal de halve finale van de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse. We spelen om 14.00 uur tegen ZAP uit Breezand.

Ook nu gaan we weer met 2 bussen naar Breezand. De spelersbus vertrekt om 11:30, de supportersbus om 12:15. Je kan je vanaf vandaag weer aanmelden bij Marcel van Bennekom.

Samen schreeuwen we RODA ‘23 naar de 1e klasse!

  •  

Spaar voor RODA ’23 bij Vomar

Door: Jose Cubo
30 Mei 2026 om 19:52

Spaar voor RODA '23 bij Vomar

Steun onze club en spek eenvoudig én kosteloos de clubkas door boodschappen te doen bij Vomar! Meedoen is heel simpel: download de Vomar-app en maak een digitale Klant-is-Koning kaart aan. Koppel deze aan de club met onze unieke clubcode: ROAM2021 en scan je kaart altijd bij je boodschappen. Zo spaar je automatsich mee!

Het kost jou dus niets extra en de opbrengst kan flink oplopen.

En als spaarder krijg je elke 3 maanden bericht hoeveel er in totaal voor jouw club gespaard is. In de afgelopen 3 maanden is er € 29f3,54 bij elkaar gespaard door mensen die hun kaart gekoppeld hebben aan RODA '23. Dank aan iedereen die voor RODA '23 gespaard heeft.

Koppel dus ook je kaart en help ons sparen.

Lees hier alles over clubsparen bij Vomar

  •  

Gezocht: nieuwe trainers/coördinatoren voor de Minipupillen

Door: Danny
29 Mei 2026 om 15:29

Na ruim 15 jaar zijn er veranderingen op komst bij onze Minipupillen. Dik van Leeuwen, Mireille Bogaers en Rob Touw dragen hun werkzaamheden als trainers en coördinatoren volgend seizoen over aan een nieuwe generatie vrijwilligers.

Gedurende al die jaren heeft het drietal honderden kinderen zien groeien, van de eerste stapjes met een voetbal tot spelers die later doorstromen naar de hogere jeugdteams van de club. Daarmee hebben zij een belangrijke bijdrage geleverd aan de jeugdopleiding én aan de verenigingscultuur van Amstelveen Heemraad.

Namens de vereniging willen wij Dik, Mireille en Rob hartelijk bedanken voor hun enorme inzet en betrokkenheid. Dankzij hun enthousiasme hebben talloze kinderen met plezier hun eerste stappen op het voetbalveld gezet.

Met deze verandering ontstaat er ruimte voor nieuwe vrijwilligers die het stokje kunnen overnemen. Daarom zijn wij op zoek naar enthousiaste trainers en/of coördinatoren voor onze Minipupillen. Ervaring als trainer is niet noodzakelijk; plezier in het werken met jonge kinderen en betrokkenheid bij de vereniging zijn het belangrijkst.

Om de overgang soepel te laten verlopen, blijven Dik, Mireille en Rob in de eerste periode van het nieuwe seizoen betrokken. Zij zullen hun opvolgers helpen met het inwerken en hun kennis, ervaring en werkwijze overdragen, zodat de Minipupillen ook in de toekomst kunnen blijven rekenen op een goede begeleiding. Dik blijft daarnaast actief binnen de vereniging en zal zich op een andere manier voor de club inzetten.

Lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan het voetbalplezier van onze jongste leden, of wil je graag meer informatie over de werkzaamheden? Neem dan contact op met onze Voetbalkadercoaches via vkc@amstelveenheemraad.nl.

Samen zorgen we ervoor dat ook de komende jaren nieuwe generaties voetballers een geweldige start krijgen bij onze vereniging.

  •  

Gerard bedankt!

Door: Jose Cubo
29 Mei 2026 om 11:59

Het einde van een tijdperk! Gerard Steij heeft afgelopen maandag zijn laatste wedstrijd als verzorger op de bank gezeten. Nu het Tweede zich veilig heeft gespeeld zit het seizoen erop.

Gerard is ruim 19 jaar actief geweest als fysio/verzorger bij de selectie van RODA ‘23. Hij werd vorig jaar benoemd tot Lid van Verdienste. Eind juli wordt hij 85. Hij zal zeker als fan betrokken blijven bij de selectie, maar zijn welbekende fysiokoffer blijft vanaf nu dicht.

Gerard, bedankt voor alle jaren!

  •  

Mijn eerste jaar terug bij RODA ’23

29 Mei 2026 om 10:14

Mijn eerste seizoen terug bij RODA ‘23

De maand mei loopt alweer ten einde. Hoewel er nog veel activiteiten op de planning staan en bijvoorbeeld  ons eerste elftal in de nacompetitie nog volop kansen heeft op promotie naar de eerste klasse, is dit een goed moment voor mij om terug te blikken op mijn eerste seizoen als voorzitter.

Dit seizoen stond in het teken van veel veranderingen en nieuwe ontwikkelingen. Toen ik als voorzitter binnen kwam wandelen werd er hard gewerkt aan een gloednieuw scorebord met uiteindelijk een geweldig resultaat. Van een rustige start was geen sprake want een van de eerste dossiers die op tafel kwam was de vraag of onze selectieteams al dan niet de overstap zouden gaan maken naar de zaterdag weekendcompetitie. Deze vraag was al langere tijd onderwerp van gesprek en daarom was ik er blij mee dat we in onze goed bezochte en levendige Bijzondere Ledenvergadering een breedgedragen besluit konden nemen om over te stappen met onze beide selectieteams. 

Dat is een stap met kansen en uitdagingen. Die uitdagingen vragen om onze aandacht, zeker als het gaat om de toenemende drukte op zaterdag en de capaciteit van onze kantine. Een oplossing voor de kantine is geen quick fix, maar het bestuur is inmiddels in gesprek met partijen om stappen te zetten – zowel op korte als lange termijn. Natuurlijk betrekken we onze leden hier zo veel mogelijk bij. 

Ook de keuze om over te stappen naar Adidas als nieuwe kledingsponsor en de selectie van de nieuwe tenues met ingang van volgend seizoen was een besluit dat veel voorbereiding en inzet vergde van vele vrijwilligers. De uitrol van de nieuwe tenues is momenteel in volle gang. Ook voor hier geldt dat de besluiten met veel betrokkenheid van veel leden werd genomen. De enquete waarbij onze leden konden kiezen uit vier verschillende tenues was een succes met uiteindelijk een duidelijke winnaar. Tegelijkertijd speelden er binnen onze vereniging natuurlijk veel andere onderwerpen. Afgezien van het verloop van de diverse competities en trainingen schieten mij bijvoorbeeld de lancering van onze nieuwe website en onze gesprekken met de Gemeente Amstelveen om twee nieuwe kunstgrasvelden mogelijk te maken te binnen.

Toch zijn het niet de genoemde onderwerpen of de andere bestuurlijke besluiten die het meest indruk op mij hebben gemaakt in mijn eerste seizoen. Wat mij het meest inspireert en raakt, zijn onze vrijwilligers. Wat een fantastische mensen zitten er bij onze club, en wat een inzet leveren zij week in, week uit! Het is indrukwekkend en hartverwarmend om te zien. In verband met een interview over de snelle ontwikkeling van het vrouwenvoetbal bij RODA’ 23 liep ik onlangs met een journalist van De Telegraaf (bekijk vooral het leuke interview met Kyra, Julia en Rob in De Telegraaf van afgelopen maandag) over ons terrein. De journalist was onder de indruk van de goede organisatie en de prettige sfeer bij RODA. Toen ik hem de hand van Nel Hermans van de Coenradies liet schudden en uitlegde dat zij komende zaterdag na 38 jaar, op tachtigjarige leeftijd afscheid neemt "omdat het nu toch te zwaar begint te worden", wist hij niet wat hij hoorde.

Helaas was de journalist er even later niet bij toen ik Jeroen Albers tegenkwam, die net een training had gegeven. Ik zag dat hij een mitella droeg en hoorde dat hij recent een zeer zware schouderblessure had opgelopen. Dat hij desondanks zijn training niet liet lopen, vond hij vanzelfsprekend. Hoewel ik met hem meeleef, liep ik later met een glimlach van het terrein: wat een ongelooflijke vrijwilligers hebben we toch! Ik kan toch echt niet uitsluiten dat ik met een dergelijke blessure zielig thuis op de bank zou zijn gaan liggen.

Voor mij is één ding klip en klaar na dit seizoen: het fundament van onze club ligt bij onze vrijwilligers. Het is dan ook de belangrijkste taak van het bestuur om deze groep te koesteren en te faciliteren. Dat geldt echter niet alleen voor het bestuur maar voor álle leden. Ik roep daarom iedereen op om vrijwilligers niet als vanzelfsprekend te beschouwen. Speelsters, spelers, ouders: koester onze vrijwilligers, waardeer hun inzet en ga met respect met hen in gesprek. Dat betekent niet dat overleg of discussie niet is toegestaan. Integendeel, dat is soms zelfs nodig om met zijn allen beter te worden en ook vrijwilligers maken fouten. Maar benader de vrijwilliger altijd met respect en met het besef dat je praat met iemand die de voetbalactiviteiten van jouw kind (of jezelf) mogelijk maakt. Gelukkig leeft dit besef bij velen, maar het kan wat mij betreft niet genoeg benadrukt worden. Wat ook niet genoeg benadrukt kan worden is dat vele handen lichter werk maken. Ik bedoel hiermee te zeggen dat RODA’ 23 ook voor het volgende seizoen op diverse plaatsen nieuwe vrijwilligers goed kan gebruiken. Dat kan in alle vormen en maten want ik merk nog wel eens koudwatervrees bij potentiële vrijwilligers die zich ten onrechte gaan vergelijken met een aantal van onze huidige onmisbare reuze-vrijwilligers. Doe dat alsjeblieft niet. Ook een vrijwilliger met een bescheiden bijdrage is zeer, zeer welkom. Schroom dus niet en open het gesprek en je kunt altijd nog concluderen om het niet te te doen. Niet geschoten is uiteindelijk altijd mis, aldus mijn favoriete filosoof.

Tot slot een oproep aan onze vrijwilligers: als bestuur willen we graag weten waar het beter kan en waar het wellicht wringt. Voor mij geldt dat ik liever meerdere keren te veel hoor dan één keer te weinig. Ik hoor vrijwilligers wel eens zeggen: “Ik wil niet zeuren”, maar jullie doen ons een plezier door juist wél te laten weten wat er beter kan.

Vragen of opmerkingen?Stuur gerust een bericht naar het bestuur. We horen graag van jullie!

  •  
❌