❌

Normale weergave

Gisteren β€” 2 April 2025Business
OuderBusiness

Reportage 1Amstelveen

1 April 2025 om 17:46

Eigenlijk waren er afgelopen vrijdag, tijdens de prijsuitreikingen van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar, alleen maar winnaars. Spoony, Infinity Cleaning, Restaurant Colijn en Volendammer Visspecialist H. Schilder gingen uiteindelijk daadwerkelijk met de prijzen naar huis.

Vijf ongewone vragen aan Boris Noordervliet

1 April 2025 om 13:01

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?”
Ik heb tot nu toe maar 1 evenement meegemaakt van de OA maar dat is me heel goed bevallen. Het is leuk om te zien dat de OA een beetje hetzelfde principe heeft als het Nest, het gebouw waarin wij en nu ook de OA zitten, namelijk verbinden en kruisbestuiven. Veel verschillende mensen, beroepen en bedrijven die zeker van elkaar en met elkaar kunnen optrekken indien dat gewenst is.

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
Het beginnen van FitatSea, ik ga nu al 15 jaar elke dag met een glimlach naar mijn hobby

Wat wilde je als kind later worden?
Ik had en heb nog steeds een fascinatie voor het medische vak, ik had heel graag chirurg willen worden, maar was nooit zo goed in exacte vakken

Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest?
Ik weet niet of het de mooiste plek was maar zeker de meest fascinerende en boeiende en dat was Japan

Waar stond je wieg?
Ben in Amsterdam geboren en getogen, woon in Buiten “de ring”veldert en werk dus nu net in Amstelveen, maar blijf verknochte Amsterdammer

Volgende deelnemer
Ik wil graag Bram Coops voordragen.

Boris Noordervliet
FitAtSea

De Belofte: Infinity Cleaning

31 Maart 2025 om 12:14

In de categorie De Belofte kwam Infinity Cleaning, Natascha Wildschut en Chella de Graag, als winnaar uit de bus.

Infinity Cleaning is een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning dagelijks het verschil.

Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Met innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering leveren zij topkwaliteit, ongeacht de locatie of het teamlid. Een jong, ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt – een terechte winnaar in de categorie De Belofte. Een fantastische ambassadeur voor Amstelveen.



Retailer van het Jaar: Volendammer Visspecialist

31 Maart 2025 om 12:04

Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025.
Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel.

Horeca ondernemer van het Jaar: Restaurant Colijn

31 Maart 2025 om 12:00

Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar 2024-2025.
Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten.

Ondernemer van het jaar: Spoony

31 Maart 2025 om 11:56

Het Amstelveense bedrijf dat zich inzet voor gezond eetplezier voor kinderen, werd dé grote winnaar van de avond. Het bedrijf won in de categorie MKB tot 250 medewerkers én werd verkozen tot Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025.

Spoony is dé pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak zorgen zij ervoor dat jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren ontwikkelen door 2,5 miljoen voedzame maaltijden per jaar te leveren aan kinderopvang en BSO’s. Maar Spoony gaat verder dan alleen voeding. Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen spelenderwijs mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding.

Spoony zet zich dagelijks in om de volgende generatie weerbaar te maken tegen ongezonde verleidingen en hen enthousiast te maken over gezond eten. Een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact – een terechte winnaar!Spoony laat kinderen op jonge leeftijd kennismaken met gezonde voeding op een speelse manier. Jaarlijks levert het bedrijf 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichtster Ingrid Keller, opgegroeid in de Franse Bourgogne, vertaalde haar liefde voor verse ingrediënten in innovatieve ‘foodtainment’-programma’s zoals de Smikkelsafari en Gezonde Smikkelweken. Zo helpt Spoony jaarlijks ruim 200.000 kinderen bewuste keuzes te maken. Een terechte winnaar, met impact op de toekomst.

Creativiteit in Business: klantgedrag bepaalt de toekomst

31 Maart 2025 om 11:04

Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus off line. Gedrag verandert, maar veranderen aanbieders en winkels mee?

Naar publicatie

Het bericht Creativiteit in Business: klantgedrag bepaalt de toekomst verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Amstelveense ondernemers schitteren tijdens Grande Finale van de Ondernemer van het Jaar Verkiezing

31 Maart 2025 om 08:50

Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.

Restaurant Colijn uitgeroepen tot Horecaondernemer van het Jaar: β€˜Mijn telefoon ontplofte zowat’

29 Maart 2025 om 14:52

Restaurant Colijn werd gisterenavond uitgeroepen tot Horeca Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Eigenaar Arjan Roosen is trots op de publieksprijs en dankt alle fans en gasten die op zijn restaurant hebben gestemd. Al snel na de bekendmaking ontplofte zijn telefoon zowat. ‘De appjes met felicitaties blijven nog steeds binnenstromen,’ zegt Arjan een dag na de uitverkiezing.

Naar publicatie

Het bericht Restaurant Colijn uitgeroepen tot Horecaondernemer van het Jaar: ‘Mijn telefoon ontplofte zowat’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Visspecialist Henry Schilder Retailer van het jaar in Amstelveen: β€˜Fantastische verrassing’

29 Maart 2025 om 14:50

De dankbaarheid aan klanten is groot bij visspecialist Henry Schilder nadat gisteren de prijs Retailer van het Jaar Amstelveen 2024/2025 in de wacht werd gesleept tijdens de Grande Finale van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing.

Naar publicatie

Het bericht Visspecialist Henry Schilder Retailer van het jaar in Amstelveen: ‘Fantastische verrassing’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Amstelveense ondernemers schitteren tijdens Grande Finale van de Ondernemer van het Jaar Verkiezing

30 Maart 2025 om 09:49

Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.

Een stimulans voor Amstelveens ondernemerschap
Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de Ondernemer van het Jaar-verkiezing willen we bijdragen aan een ondernemend en innovatief ondernemersklimaat in Amstelveen. We stimuleren bedrijven om zich te presenteren en moedigen duurzame, creatieve en vernieuwende vormen van ondernemerschap aan. De focus ligt daarbij op MKB-ondernemers. Deze verkiezing biedt de kans om onze trots te tonen voor alle 14.000 mooie bedrijven in Amstelveen en hun inzet.”
Tijdens de voorverkiezing in november presenteerden 18 fantastische kandidaten zich live aan de jury. De kwaliteit van de deelnemers was hoog en de jury moest een moeilijke keuze maken om vier finalisten te selecteren in de categorie MKB en drie in de categorie De Belofte. Met de toevoeging van de publieksprijzen voor retail- en horecabedrijven kregen ook de Amstelveners een stem in de verkiezing. De verkiezing leeft in Amstelveen, zowel bij de inwoners als het bedrijfsleven.

Spoony winnaar categorie MKB tot 250 medewerkers
Spoony, pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen, is de winnaar in de categorie MKB tot 250 medewerkers én de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Spoony is ontstaan uit de fusie van twee bedrijven, Spoony en Madaga, opgericht door twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak helpen zij jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren te ontwikkelen. Jaarlijks levert Spoony 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichter Ingrid Keller groeide op in de Franse Bourgogne, waar haar liefde voor verse, voedzame voeding ontstond in de moestuin van haar oma.
Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding. Door kinderen op speelse wijze bewust te maken van gezonde keuzes, draagt Spoony bij aan een toekomst waarin gezonde voeding de norm is. Een terechte winnaar! BuentingSport, Enjoy! en Peukenzee waren de runners-up in deze categorie.

Infinity Cleaning winnaar categorie De Belofte
In de categorie ‘De Belofte’ won Infinity Cleaning, een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning, met Natascha Wildschut en Chella de Graaf aan de leiding, dagelijks het verschil. Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Door innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering levert Infinity Cleaning topkwaliteit. Een jong en ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt en een fantastische ambassadeur is voor Amstelveen. AI Genius en Beau-pair waren de andere finalisten in deze categorie.

Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar
Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten. De overige genomineerden in deze categorie waren Het Wapen van Amstelveen, Music Meeting Lounge, De Manen en De Buren Amstelveen.

Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar
Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel. De andere finalisten waren, De Kapper, De Kazerie, Hecker en Hecker, Le Beau Village Hairstudio, Mitra Amstelveen, Patisserie Prenger, StevaB Elektronica, TOF Boeket en Van Rietschoten Tweewielers.

Partners van de verkiezing
De verkiezing is een initiatief van de gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Jelena van Baaren, directeur van de Ondernemersvereniging Amstelveen: “Wij zijn enorm dankbaar voor onze fantastische partners en sponsors, waaronder Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, FocusOn, Co van der Horst, De Wijnschuur, Buro Acting, Het Fietshuys, KHN Amstelland en Retail Amstelveen. Dankzij hun betrokkenheid en steun konden we ook deze editie tot een groot succes maken en mooie prijzenpakketten samenstellen. Ook de inzet van lokale leveranciers en samenwerkingspartners was van onschatbare waarde. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde verkiezing. De verkiezing vond dit jaar voor de vierde keer plaats.

We kijken nu al uit naar de vijfde, feestelijke lustrumeditie!”.

Amstelveense ondernemers schitteren tijdens Grande Finale van de Ondernemer van het Jaar Verkiezing

30 Maart 2025 om 11:35

Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.

Een stimulans voor Amstelveens ondernemerschap
Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de Ondernemer van het Jaar-verkiezing willen we bijdragen aan een ondernemend en innovatief ondernemersklimaat in Amstelveen. We stimuleren bedrijven om zich te presenteren en moedigen duurzame, creatieve en vernieuwende vormen van ondernemerschap aan. De focus ligt daarbij op MKB-ondernemers. Deze verkiezing biedt de kans om onze trots te tonen voor alle 14.000 mooie bedrijven in Amstelveen en hun inzet.”

Tijdens de voorverkiezing in november presenteerden 18 fantastische kandidaten zich live aan de jury. De kwaliteit van de deelnemers was hoog en de jury moest een moeilijke keuze maken om vier finalisten te selecteren in de categorie MKB en drie in de categorie De Belofte. Met de toevoeging van de publieksprijzen voor retail- en horecabedrijven kregen ook de Amstelveners een stem in de verkiezing. De verkiezing leeft in Amstelveen, zowel bij de inwoners als het bedrijfsleven.

Spoony winnaar categorie MKB tot 250 medewerkers
Spoony, pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen, is de winnaar in de categorie MKB tot 250 medewerkers én de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Spoony is ontstaan uit de fusie van twee bedrijven, Spoony en Madaga, opgericht door twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak helpen zij jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren te ontwikkelen. Jaarlijks levert Spoony 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichter Ingrid Keller groeide op in de Franse Bourgogne, waar haar liefde voor verse, voedzame voeding ontstond in de moestuin van haar oma.

Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding. Door kinderen op speelse wijze bewust te maken van gezonde keuzes, draagt Spoony bij aan een toekomst waarin gezonde voeding de norm is. Een terechte winnaar! BuentingSport, Enjoy! en Peukenzee waren de runners-up in deze categorie.

Infinity Cleaning winnaar categorie De Belofte
In de categorie ‘De Belofte’ won Infinity Cleaning, een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning, met Natascha Wildschut en Chella de Graaf aan de leiding, dagelijks het verschil. Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Door innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering levert Infinity Cleaning topkwaliteit. Een jong en ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt en een fantastische ambassadeur is voor Amstelveen. AI Genius en Beau-pair waren de andere finalisten in deze categorie.

Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar
Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten. De overige genomineerden in deze categorie waren Het Wapen van Amstelveen, Music Meeting Lounge, De Manen en De Buren Amstelveen.

Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar
Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel. De andere finalisten waren, De Kapper, De Kazerie, Hecker en Hecker, Le Beau Village Hairstudio, Mitra Amstelveen, Patisserie Prenger, StevaB Elektronica, TOF Boeket en Van Rietschoten Tweewielers.

Partners van de verkiezing
De verkiezing is een initiatief van de gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Jelena van Baaren, directeur van de Ondernemersvereniging Amstelveen: “Wij zijn enorm dankbaar voor onze fantastische partners en sponsors, waaronder Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, FocusOn, Co van der Horst, De Wijnschuur, Buro Acting, Het Fietshuys, KHN Amstelland en Retail Amstelveen. Dankzij hun betrokkenheid en steun konden we ook deze editie tot een groot succes maken en mooie prijzenpakketten samenstellen. Ook de inzet van lokale leveranciers en samenwerkingspartners was van onschatbare waarde. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde verkiezing. De verkiezing vond dit jaar voor de vierde keer plaats.

We kijken nu al uit naar de vijfde, feestelijke lustrumeditie!”.

Meer informatie, zoals het juryrapport inclusief de beoordelingscriteria, vind je op www.ovhj-amstelveen.nl.

Nieuwe Albert Heijn-supermarkt en 22 woningen bij Winkelcentrum Waardhuizen

27 Maart 2025 om 17:16

Netjes Beheer, eigenaar van het winkelcentrum in de wijk Waardhuizen, wil aan Parlevinker een nieuwe supermarkt (Albert Heijn) en 22 appartementen in het middensegment realiseren.

De plannen zijn niet nieuw. Reeds op 19 november 2024 is een participatiebijeenkomst door Netjes Beheer georganiseerd om de directe omgeving over de plannen te informeren.

Naar publicatie

Het bericht Nieuwe Albert Heijn-supermarkt en 22 woningen bij Winkelcentrum Waardhuizen verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Koopavond lijkt ten einde: steeds meer winkels sluiten na 18.00 uur

26 Maart 2025 om 13:28

Ooit was het voor consumenten dé manier om na een lange werkdag toch nog op pad te kunnen voor een nieuwe jas of bankstel. Anno 2025 is er in Nederland steeds minder animo voor de wekelijkse koopavond, en houden steeds meer winkels de deuren dicht. Hoe komt dat? En missen we het fenomeen überhaupt?

Naar publicatie

Het bericht Koopavond lijkt ten einde: steeds meer winkels sluiten na 18.00 uur verscheen eerst op Retail Amstelveen.

De Grande Finale komt eraan!

25 Maart 2025 om 21:31

De spanning stijgt: wie wordt de Amstelveense Ondernemer van het Jaar? Op vrijdag 28 maart 2025 is de feestelijke Grande Finale, waar de winnaars in de verschillende categorieën bekend worden gemaakt. Deze prestigieuze verkiezing draait om ondernemerschap in de breedste zin van het woord: visie en strategie, innovatie en daadkracht, duurzaamheid en MVO, toegankelijkheid en inclusie, en lokale betrokkenheid.

De weg naar de finale
De verkiezing begon met een spannende voorselectie op 15 november 2024 onder leiding van Emmelie Zipson bij Meijburg & Co. Hier kregen de genomineerden de kans om zichzelf te presenteren aan de vakjury, onder leiding van juryvoorzitter en wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai. Uiteindelijk selecteerde de jury drie veelbelovende ondernemers voor de categorie ‘De Amstelveense Belofte van het Jaar 2024-2025’ en vier finalisten voor de categorie ‘De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025’.

Categorie: De Belofte
AI Genius – Patricia Darmin & Joey Flu
Beau-pair – Suzanne van Dijk – Beemster
Infinity Cleaning – Natascha Wildschut & Chella de Graaf

Categorie: MKB tot 250 werknemers
BuentingSport – Carrol Buenting
Enjoy! – Joy-Ellen Bos & Martijn Heus
Madaga/Spoony – Ingrid Keller Cayet
Peukenzee – Mathew Welson

Meer dan alleen een verkiezing
Finalisten worden niet zomaar Ondernemer van het Jaar. Ze volgen een intensief traject, inclusief pitch- en mediatraining door Jerry Helmers van Crown Media Group en De Nederlandse Debatclub. Daarnaast heeft een jurydelegatie elk finalist bezocht en kreeg elk bedrijf een professionele bedrijfsfilm, geproduceerd door Mike Rijpsma van FocusOn. Deze video’s worden tijdens de Grande Finale vertoond.

Een avond vol ondernemerschap en erkenning
Op de Grande Finale worden niet alleen de winnaars in de jurycategorieën bekendgemaakt, maar ook de winnaars van de publieksprijzen: Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar en Amstelveense Retailer van het Jaar. Een avond vol inspiratie, netwerken en feestelijke momenten!

Mis het niet en beleef de kracht van Amstelveens ondernemerschap op zijn best!

Zonder partners geen verkiezing

Partner aan het woord: Van Poelgeest

25 Maart 2025 om 21:05

Van Poelgeest is de trotse hoofdsponsor van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025. Als mobiliteitspartner van de regio ondersteunen we initiatieven zoals de Ondernemer van het Jaar verkiezing, waarmee lokale bedrijven in de schijnwerpers worden gezet en ondernemerschap wordt gestimuleerd. Door deze samenwerking bieden we inspirerende ondernemers een platform en maken we hun impact op de regio zichtbaar.

Duurzaam ondernemen en innovatie gaan hand in hand. Van Poelgeest helpt bedrijven bij de transitie naar emissievrije/verantwoorde mobiliteit door hen te voorzien van BMW, MINI en BMW Motorrad modellen. Daarnaast bieden we via Amstel Mobility flexibele en duurzame leaseoplossingen – mobiliteit, zonder gedoe.

Hiermee dragen we niet alleen bij aan een schonere toekomst, maar ondersteunen we ook ondernemers in hun streven naar efficiëntere en duurzamere bedrijfsvoering

Wij geloven in samenwerking en het versterken van de regio door ondernemers met elkaar te verbinden. Door kennisdeling en netwerkmogelijkheden creëren we een dynamisch en innovatief ondernemersklimaat. Samen bouwen we aan economische groei, duurzame ontwikkeling en een sterke lokale gemeenschap.

Met een focus op vooruitgang en langdurige relaties blijven we ons inzetten voor initiatieven die ondernemers ondersteunen en stimuleren. Zo zorgen we samen voor een toekomst waarin Amstelveense bedrijven kunnen blijven groeien, innoveren en verduurzamen.

Interview met Ileen Purper Hart, directeur Hestia

24 Maart 2025 om 19:11

Hestia is een trotse B Corp en zet zich actief in voor eerlijk werk en economische groei (SDG8). Als mede-B Corp begrijpen zij de impact van duurzame en sociale bedrijfsvoering. In dit interview spreekt Academica met Ileen Purperhart, directeur van Hestia, waarin zij dieper ingaan op hoe Hestia bijdraagt aan eerlijke werkgelegenheid, duurzame groei en een inclusieve arbeidsmarkt.

Kun je kort uitleggen wat Hestia doet en wat jullie drijft als B Corp?

Hestia is een organisatie met een duidelijke missie en visie op het gebied van pedagogiek en ontwikkeling van jonge kinderopvang. Wij streven naar inclusiviteit, duurzaamheid en rechtvaardigheid binnen onze organisatie en onze sector. De certificering als B Corp helpt ons om kritisch te kijken naar al onze processen en onszelf voortdurend te toetsen: doen we het juiste? Het gaat niet alleen om het behalen van een certificaat, maar om een doorlopende reflectie op onze impact en werkwijze.

Wat betekent het voor Hestia om onderdeel te zijn van de B Corp-community?

Het is enorm waardevol om deel uit te maken van een groep gelijkgestemde bedrijven die dezelfde taal spreken. Binnen de B Corp-community draait het niet alleen om winst, maar ook om maatschappelijke waardecreatie. Het geeft ons de kans om samen met andere bedrijven te leren, ervaringen te delen en gezamenlijk te werken aan een duurzamere wereld.

Hoe draagt Hestia bij aan de missie van Generatie B en SDG8 (eerlijk werk en economische groei)?

Bijdragen aan Generatie B doen we onder andere via ons programma voor jonge kinderen, waarin we hen bewust maken van natuur, duurzaamheid en inclusie. We betrekken hen bij deze thema’s op een speelse en ervaringsgerichte manier, zodat zij opgroeien in een inclusieve mini-maatschappij. Wat betreft SDG8 hanteren we eerlijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao en bieden we medewerkers ontwikkelingsmogelijkheden. Zo ondersteunen we bijvoorbeeld groepshulpen en alleenstaande ouders met doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie.

Welke initiatieven heeft Hestia ontwikkeld om eerlijk werk en duurzame economische groei te bevorderen?

We kijken niet alleen naar cao-loonschalen, maar ook naar extra groeikansen voor medewerkers. Een groepshulp met muzikale talenten kan bijvoorbeeld extra verdienen door muzieklessen te geven. Daarnaast bieden we scholingstrajecten en ondersteunen we medewerkers bij het behalen van aanvullende kwalificaties.

Hoe zorgen jullie ervoor dat medewerkers gelijke kansen krijgen, ongeacht hun achtergrond of ervaring?

Wij hanteren een inclusieve wervingsstrategie en kijken verder dan diploma’s. Via EVC-trajecten (Erkennen van Verworven Competenties) helpen we mensen zonder de juiste opleiding toch in de kinderopvang aan het werk. Dit draagt bij aan diversiteit binnen ons team en biedt gelijke kansen voor iedereen. We zetten daarnaast boventallig personeel in om drukte op te vangen en medewerkers de kans te geven zich verder te ontwikkelen.

Impact en toekomstvisie

Kun je een voorbeeld geven van een succesverhaal binnen Hestia dat de impact op SDG8 illustreert?

Een van onze medewerkers werd aanvankelijk niet geaccepteerd voor een opleiding binnen de kinderopvang. Wij zagen haar potentie en boden haar begeleiding op maat. Inmiddels is ze doorgegroeid tot een leidinggevende functie en werkt ze al vijftien jaar met veel plezier bij ons. Dit laat zien hoe belangrijk het is om talent te herkennen en ondersteunen, ongeacht achtergrond of opleiding.

Welke uitdagingen ervaren jullie bij het implementeren van eerlijke werkgelegenheidspraktijken?

We ervaren uitdagingen zoals hoge werkdruk, veranderende wet- en regelgeving en een tekort aan gekwalificeerd personeel. Het jojobeleid van de overheid maakt het lastig om langetermijnplannen te maken. Denk bijvoorbeeld aan subsidies en toeslagen voor ouders, die voortdurend veranderen en daarmee onze financiële stabiliteit beïnvloeden.


Welke ambities heb jij voor de toekomst op het gebied van SDG8 en verantwoord leiderschap?

Verantwoord leiderschap in de kinderopvang betekent bewust omgaan met beschikbare middelen en een balans vinden tussen winstgevendheid en maatschappelijke impact. Het zou niet moeten uitmaken of een organisatie een stichting of een bv is; wat telt is hoe je je winst inzet om een positieve impact te maken.


Hoe werken jullie samen met andere B Corps of organisaties om de impact te vergroten?

We werken samen met andere B Corps en initiatieven zoals Academica. Ook nemen we deel aan het aankomend B Corp-ontbijt en andere netwerkbijeenkomsten. Daarnaast zetten we ons in voor een project rondom kinderarbeid in toeleveringsketens. Samen met andere kinderopvangorganisaties en brancheverenigingen voeren we due diligence uit om kinderarbeid uit onze ketens te weren.

Persoonlijke reflectie

Wat betekent eerlijk werk en economische groei voor jou persoonlijk?

Als zwarte vrouw op de arbeidsmarkt heb ik persoonlijk ervaren hoe moeilijk het kan zijn om gelijke kansen te krijgen. Dit motiveert mij om actief te strijden voor inclusie en diversiteit binnen onze organisatie. Ik wil een rolmodel zijn en ongemakkelijke gesprekken niet uit de weg gaan, omdat verandering alleen mogelijk is als we open en eerlijk spreken over deze thema’s.

Als je één boodschap zou mogen delen met andere bedrijven over SDG8 en B Corp, wat zou dat dan zijn?

Eerlijke en inclusieve werkgelegenheid moet geen loze beloften zijn, maar iets dat zichtbaar is in alle lagen van een organisatie. B Corps inspireren om voortdurend te streven naar positieve impact en maatschappelijk verantwoord ondernemen niet als een bijzaak, maar als een kernwaarde te zien.

Hestia Early Learning Centre laat zien hoe een B Corp niet alleen winst kan maken, maar ook een betekenisvolle maatschappelijke impact kan hebben. Door actief te werken aan eerlijke werkgelegenheid, inclusie en duurzame groei, draagt Hestia bij aan SDG8 en een betere toekomst voor medewerkers en kinderen. Hun visie en inzet zijn een inspiratie voor andere bedrijven die streven naar verantwoord ondernemerschap.

Bron: Academica

Hella Vercammen in radio uitzending over Wet DBA

23 Maart 2025 om 13:31

Afgelopen week is de allereerste radio uitzending live gegaan van “De impact van de Wet DBA op jouw werk” over ZZP-ers en schijnzelfstandigheid. Hella Vercammen van The Legal Company had de eer om de positie van de inhurende ondernemers te belichten!

Radio presentator en host Ron Lemmens bespreekt de impact en gevolgen van de DBA voor zelfstandig ondernemerschap in Nederland. Deze uitzending is gemaakt samen met Frank Alfrink, voorzitter van Vereniging ZZP Nederland, en Thierry Aartsen, Tweede Kamerlid namens de VVD.

De heer Aartsen stelt regelmatig zeer relevante vragen aan de minister van sociale zaken en werkgelegenheid en staatssecretaris van financiën over de DBA handhaving. Zo heeft hij ook vragen gesteld over de impact van de uitspraak van de Hoge Raad in de UBER zaak op de weging van de gezagsrelatie en op de ZZP webmodule. Luister hier naar de aflevering als je niets wil missen over de laatste ZZP updates. https://lnkd.in/ed_sybcJ.

Mkb’ers luiden noodklok: β€˜Houden geen geld over om zelf boodschappen te doen’

21 Maart 2025 om 15:40

Complexe regels en lasten bij zieke medewerkers, ‘mag dat ietsje minder zijn?’. Waardering voor ondernemerschap en toegang tot financiering, ‘mag dat ietsje meer zijn?’. De bakker, slager en schoenmaker komen in actie voor meer waardering voor het ondernemerschap: ,,Ondernemers houden geen geld meer over om zelf nog boodschappen te kunnen doen.”

Naar publicatie

Het bericht Mkb’ers luiden noodklok: ‘Houden geen geld over om zelf boodschappen te doen’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Studio Casco Interiors gaat binnenkort verhuizen en daarom komt hun mooie dubbele bedrijfsunit vrij

21 Maart 2025 om 13:08

Te koop/ Te huur: Turn-key bedrijfsunit met kantoor en opslag in Aalsmeer

Studio Casco Interiors gaat binnenkort verhuizen en daarom komt hun mooie dubbele bedrijfsunit vrij. Een compleet afgewerkt kantoor inclusief een grote bedrijfsruimte met overhead deur.

Het pand op de Aalsmeerderweg 241-20 in Aalsmeer is gebouwd in 2022 en volledig in een moderne en luxe stijl afgewerkt. 
Het kantoorgedeelte met pantry en vergaderruimte á 60 m2 bevindt zich op de eerste etage en de bedrijfsruimte/loods met overhead deur is 120 m2 op de begane grond. 

Het volledige pand betreft betonbouw met een extra lichtkoepel en is gestuukt en geschilderd afgewerkt. 
De begane grond is perfect als opslag/magazijnruimte en efficiënt ingedeeld met een toilet met fontein onder de trap en een afsluitbare tussendeur. De verdiepingsvloer biedt optimaal werkcomfort en beschikt over een pantry met een separate vergaderruimte met TV-wand, functionele LED-verlichting, airco’s en veel daglicht.

– Energielabel: A++++ (geldig tot 06-03-2035)
– Kadastrale grootte 178 m2 op eigen grond
– Zonnepanelen (14 stuks)
– Heating en cooling middels airco units
– Inclusief minimaal 2 eigen parkeerplaatsen
– Elektrische overhead deur
– Glad afgewerkte begane grond vloer in de bedrijfsruimte met aansluiting voor vloerverwarming
– Uitstort gootsteen in bedrijfsruimte en extra wandcontactdozen
– Separaat entree kantoorgedeelte
– Eiken custom-made trap
– Houten verdiepingsvloer met een luxe PU gietvloer
– Hoogwaardige pantry met quooker en vaatwasmachine
– Glazen custom-made tussenpui in kantoorgedeelte 
– Travertine natuursteen verwerkt in pantry
– Maatwerk opbergruimte/kastenwand
– Maatwerk wandmeubel met geïntegreerde televisie 
– Raambekleding op maat
– HR++ beglazing aan de voorzijde (deels te openen)
– Diverse aansluitingen voor elektra en data
– Gevelverlichting

Voor vragen of interesse neem contact op met Carla Gerritsen (06-22334406) of Liselotte Filippo (06-46903104) of via email: info@studiocasco.com

Amsterdammer Kaas nu bij Albert Heijn!

21 Maart 2025 om 12:17

Boe-ra! 🎉 Onze Amsterdammer Kaas ligt nu bij Albert Heijn! 🧀

Wij zijn ontzettend trots en blij dat onze ❌ ❌ ❌ Amsterdammer Kaas vanaf nu verkrijgbaar is bij meer dan 100 Albert Heijn winkels in heel Nederland én online!

Ga snel naar de Albert Heijn bij jou in de buurt en haal onze heerlijke kaas. Met elke kilo die jij koopt, help je de natuur – want voor elke kg kaas zaaien wij een vierkante meter biodiversiteit in het Amstelland! 🌿🐦

Is de kaas nog niet verkrijgbaar? Vraag er dan naar bij de manager en laat hem weten dat hij onze kaas via een *B-correctie* in het schap kan krijgen.

Laat je het ons weten als je meer informatie nodig hebt? ☺ Instructies volgen hier onder! 

Wil je ons helpen?
Is de kaas NOG NIET verkrijgbaar in jouw filiaal?
Vraag de manager om de artikelen via een B-correctie in te voeren met de volgende NASA nummers:
34250 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ stuk 449 gram
34249 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ plak 200 gram  Veel dank! 

Online informatiebijeenkomsten werkzaamheden in en rond Amsterdam

21 Maart 2025 om 11:53

Extreme verkeershinder in en om Amsterdam 

In 2025 vinden er meer grootschalige werkzaamheden dan ooit plaats in en rond Amsterdam. Naast weg- en spoorwerkzaamheden zijn er in de zomer veel grote evenementen in en om de stad. Dit zorgt vanaf 9 mei tot en met 6 oktober voor veel extra drukte en extreme hinder voor bijna iedereen die naar, vanuit of via Amsterdam reist. Dit geldt voor alle windrichtingen: van Den Haag tot Almere en van Alkmaar tot Utrecht. Rijkswaterstaat doet een beroep op jouw organisatie om te helpen de extreme hinder in goede banen te leiden.

Online informatiebijeenkomsten

Tijdens een online informatiebijeenkomst op 25 maart van 16.00 tot 17.00 uur wordt toegelicht welke werkzaamheden en evenementen wanneer plaatsvinden. Er wordt informatie gegeven over de maatregelen die worden genomen om de hinder te beperken, waaronder de samenwerking met Breikers, navigatiediensten en bergersdiensten. Ook worden kortingsacties voor openbaar- en deelvervoer en een grootschalige communicatiecampagne vanuit Amsterdam Bereikbaar toegelicht. Vervolgens wordt ingegaan op de mobiliteitsmaatregelen die jouw organisatie kan inzetten om bij te dragen aan het verminderen van de hinder en hoe hierin ondersteuning kan worden geboden.


Aanmelden voor de online bijeenkomst van 25 maart doe je hier.

Na aanmelding wordt op een later moment een Teams-uitnodiging verzonden.

Meer informatie, vragen en toekomstige bijeenkomsten

Meer informatie over alle werkzaamheden is te vinden op de website van Rijkswaterstaat. Voor vragen of opmerkingen kan contact worden opgenomen via info@wijzijnbreikers.nl.

In een latere fase worden ook informatiebijeenkomsten georganiseerd over de werkzaamheden op de A10 Zuid en Oost, de A4 tussen De Hoek en Burgerveen en de 2e Coentunnel in de richting van West naar Noord. Hierover volgt een aparte uitnodiging.

Terugblik op ZZP ontbijtsessie bij Gemeente Amstelveen

21 Maart 2025 om 11:11

De Wet DBA blijft een hot topic voor ZZP’ers en MKB bedrijven, voor opdrachtnemers en opdrachtgevers. Tijdens de ontbijtsessie bij Gemeente Amstelveen gingen we dieper in op de laatste ontwikkelingen. Belangrijke vragen kwamen aan bod, zoals:

Opheffing van het handhavingsmoratorium – Wat betekent dit voor zzp’ers en opdrachtgevers?

Recente rechtspraak – Wat kunnen we leren van uitspraken zoals de Deliveroo-arrest en het Uber-arrest?

De ‘zachte landing’ – Hoe geeft de Belastingdienst hier invulling aan?

Joukje de Jong-Mensink (Fiscalist Loonheffingen) en André de Groot (Vakgroepcoördinator Loonheffingen) van de Belastingdienst Hoofddorp/Schiphol MKB Noordwest namen ons mee in deze complexe materie en gaven waardevolle inzichten en gaven antwoorden op de vele vragen van de aanwezigen.

Het was een inspirerende en informatieve ochtend waarin zzp’ers met elkaar in gesprek gingen en hun vragen konden stellen. Dank aan alle aanwezigen en sprekers! En dank aan de Belastingdienst, Gemeente Amstelveen en Nieuw Ondernemend Aalsmeer voor deze samenwerking.

Heb jij nog vragen over de Wet DBA? Laat het ons weten!

Waardevolle masterclass: Wat is mijn bedrijf waard?

21 Maart 2025 om 10:35

Op dinsdag 18 maart gaf Micha Zwaaf van IMX Capital een boeiende masterclass over waardebepaling van bedrijven. Onder het motto “Price is what you pay. Value is what you get.” besprak hij uitgebreid hoe je de waarde van je onderneming bepaalt, creëert en vergroot.

Deelnemers gingen enthousiast in discussie, wat leidde tot waardevolle inzichten. Hij sloot de sessie af met de treffende woorden van Oscar Wilde: “The cynic knows the price of everything and the value of nothing.”

Al vroeg in de rij voor opening UNIQLO; burgemeester knipt lint door

20 Maart 2025 om 11:11

Vandaag opende om 10.00 uur de nieuwe winkel van UNIQLO aan de Rembrandtweg in Stadshart Amstelveen. Al vroeg  verzamelden fans zich voor de deur om als eersten de winkel te kunnen bekijken. Burgemeester Tjapko Poppens verzorgde de opening door een lint door te knippen, nadat NIjntje onder getrommel van Taiko Drummers het wachtende publiek had vermaakt.

Naar publicatie

Het bericht Al vroeg in de rij voor opening UNIQLO; burgemeester knipt lint door verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Opdrachtgevers gaan vaker de mist in met naheffing bij zzp’ers: schrik zit er goed in

17 Maart 2025 om 12:48

Zzp’ers treffen vaker clausules aan in hun contracten waarin opdrachtgevers financiële risico’s doorschuiven naar de zzp’er zelf. Mogelijke boetes en naheffingen worden doorgeschoven, terwijl dat juridisch gezien niet altijd helemaal mag.

Naar publicatie

Het bericht Opdrachtgevers gaan vaker de mist in met naheffing bij zzp’ers: schrik zit er goed in verscheen eerst op Retail Amstelveen.

❌
❌