TechNet Amstel & Venen heeft een nieuwe voorzitter: Gerry Bras. Zij kreeg het voorzittersstokje uit handen van Jan van Walraven staat klaar om het werk van de stichting met frisse energie voort te zetten en zoveel mogelijk jonge mensen te enthousiasmeren voor een opleiding en baan in de technische sector.
Op 12 maart neemt de gemeenteraad van Amstelveen een besluit over het parkeerbeleid in de gemeente. De Socialistische Partij (SP) heeft aangekondigd een voorstel in te dienen om het beleid tijdelijk stop te zetten en een referendum te organiseren waarin inwoners zich kunnen uitspreken over de gewenste richting van het beleid. Eerder kwamen tegenstanders van het nieuwe parkeerbeleid al met deze suggestie.
Wist jij al wat je wilde worden toen je 14 jaar was? Voor veel leerlingen is dat een lastige vraag. Daarom is er Veen en Amstelland On Stage, een beroepenoriëntatieproject met het Beroepenfeest en een Doe Dag. Hier komen vmbo-leerlingen in contact met de beroepen van hun dromen. “Het beroep stewardess is veel meer dan vliegen alleen’’, zegt Staicey. “Dat wist ik helemaal niet…’’
Eén op de vijf ondernemers krijgt te maken met cybercriminaliteit. Als slachtoffer kun je grote gevolgen ondervinden: belangrijke documenten zijn kwijt, grote geldbedragen zijn afgeschreven van de rekening of vertrouwelijke gegevens zijn gelekt. In sommige gevallen kan zelfs de bedrijfsvoering worden platgelegd. Wat moet je dan doen?
HackHelpdesk.nl biedt gratis eerste hulp bij een hack. Door het geven van gericht advies en informatie kan slachtofferschap voorkomen worden of de gevolgen van een hack worden beperkt. De eerste minuten na een (vermoedelijke) hack kunnen bepalend zijn voor de impact die jij als ondernemer ondervindt.
Op Hackhelpdesk.nl kun je chatten met de Cyberwijzer: de speciaal ontwikkelde AI-chatbot die je betrouwbaar advies geeft. Daarnaast kun je antwoord vinden op jouw vraag door op de juiste voorbeeldsituatie te klikken. Ook worden op Hackhelpdesk.nl veelvoorkomende situaties op het gebied van cybercriminaliteit kort en bondig uitgelegd, zodat je weet wat je moet doen!
Tijdens het debat over het nieuwe parkeerbeleid vorige week was de raadszaal ongekend vol. De massale opkomst bood raadsleden een uitgelezen kans om hun verkiezingscampagne te starten, wat leidde tot meerdere confrontaties tussen coalitie en oppositie. Ondanks deze politieke strijd, waren het de inwoners die de toon zette met hun felle kritiek op het beleid. Ze overhandigden ruim 7.800 handtekeningen aan de raadsvoorzitter als protest. Volgende week zal de raad over de plannen stemmen.
Inwoners, ondernemers, culturele instellingen, zorgorganisaties of onderwijsinstanties kunnen vanaf nu een beroep doen op het nieuwe Stadsfonds Amstelveen. Het fonds biedt de kans om diverse projecten die Amstelveen ten goede komen écht werkelijkheid te laten worden. Van bruisende evenementen, duurzame initiatieven tot vernieuwende samenwerkingen – alle ideeën om Amstelveen mooier, duurzamer en levendiger te maken zijn van harte welkom.
Amstelveen, 3 maart 2025 – Heb je een idee om Amstelveen nog mooier, duurzamer en levendiger te maken? Of je nu een ondernemer, culturele instelling, zorgorganisatie, school of inwoner bent: Stadsfonds Amstelveen biedt de kans om jouw project werkelijkheid te maken. Van duurzame initiatieven en bruisende evenementen tot vernieuwende samenwerkingen – alles is mogelijk!
Stadsfondsmanager Darshan Sloot: “Hoe leuk is het om samen te bouwen aan een levendig en toekomstbestendig Amstelveen? Het Stadsfonds maakt ideeën mogelijk die eerder misschien niet uitvoerbaar leken en brengt bedrijven en organisaties samen die anders wellicht nooit zouden samenwerken. Denk creatief! En weet mij te vinden als je advies nodig hebt of een verbinding wilt leggen.”
Voor wie is het Stadsfonds? Stadsfonds Amstelveen financiert initiatieven met een collectief en gezamenlijk karakter. Een project, aanvraag of initiatief overstijgt daarmee het persoonlijk belang en komt ten goede aan een breed verband van ondernemers, verenigingen en maatschappelijke organisaties.
Belangrijke voorwaarden · De activiteit dient een collectief doel in Amstelveen en draagt bij aan economische groei en sociale verbondenheid. · De activiteit moet nog plaatsvinden. · De aanvraag wordt ingediend door minimaal twee bedrijven/organisaties of een collectief waarin ten minste één ozb-betalend bedrijf/organisatie is vertegenwoordigd · Het project mag niet vallen onder reguliere gemeentelijke verantwoordelijkheden. · De aanvraag mag niet worden gebruikt om bestaande financiële tekorten te dekken. · De activiteit mag niet botsen met andere lopende initiatieven of evenementen in de gemeente. Een projectplan en een realistische kostenbegroting zijn vereist. · Eigen bijdragen of aanvullende financiering vanuit andere bronnen wordt aangemoedigd.
Doe mee en maak het verschil! Wil jij een bijdrage leveren aan de toekomst van Amstelveen? Ga naar www.stadsfondsamstelveen.nl en ontdek hoe het Stadsfonds jouw project kan ondersteunen.
Vragen? Neem contact op met de stadsfondsmanager via stadsfondsmanager@stadsfondsamstelveen.nl.
Donderdag 27 februari stond onze netwerkborrel in het teken van het thema Jong Talent. Zoals altijd zorgde Brasserie Paardenburg voor een warm welkom en een sfeervolle avond.
Een van de talenten was de jonge motorcoureur Tobias Dogger. Op slechts 13-jarige leeftijd is hij al Nederlands kampioen junior wegrace in de Molenaar NSF100 Cup en was genomineerd voor Talent van het Jaar tijdens het Amstelveense Sportgala. Tobias meldde zich bij de Ondernemersvereniging Amstelveen (OA) om zijn passie voor motorracen en zijn toekomstdromen te delen.
Ook creatief talent kreeg een podium. Kunstenaar Hans Breuker introduceerde een gedichtenbundel, opgesteld door Amstelveense jongeren. Hij droeg enkele gedichten voor en gaf zo een stem aan de Amstelveense po
Heb je een idee om Amstelveen nog mooier, duurzamer en levendiger te maken? Of je nu een ondernemer, culturele instelling, zorgorganisatie, school of inwoner bent: Stadsfonds Amstelveen biedt de kans om jouw project werkelijkheid te maken. Van duurzame initiatieven en bruisende evenementen tot vernieuwende samenwerkingen – alles is mogelijk!
De eigenaar van winkelcentrum Stadshart Amstelveen, Unibail Rodamco Westfield (URW), is vandaag, maandag 3 maart 2025, officieel begonnen met de uitbreiding van de winkels aan het Rembrandthof.
In de politieke discussie over betaald parkeren in Amstelveen ziet de politieke partij 50PLUS een oplossing in het instellen van vast parkeertarief tegen kostprijs en een vergunning die onbeperkt geldig is in de daarop vermelde zone, met daarnaast een geldigheid in alle andere Amstelveense zones voor een periode van maximaal drie uur.
Vlammende betogen van bezorgde inwoners en een petitie die bijna 8.000 keer is ondertekend. Het bleek gisteravond niet genoeg om het betaald parkeren-plan voor Amstelveen van tafel te krijgen. De gemeenteraad besloot genoeg te hebben gedebatteerd over het onderwerp, dat nu rijp is voor de raadsvergadering.
De spanning stijgt: wie wordt de Amstelveense Ondernemer van het Jaar?
De Grande Finale vindt plaats op vrijdag 28 maart 2025 bij KPMG. Tijdens deze avond kiest een vakjury de winnaars in de categorieën Belofte van het Jaar 2024-2025 en Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Maar minstens zo belangrijk is de waardering van het publiek voor onze Horeca- en Retail ondernemers.
De juryprijzen Tijdens een spannende voorverkiezing selecteerde de jury drie veelbelovende ondernemers voor de categorie ‘De Amstelveense Belofte van het Jaar 2024-2025’ en vier finalisten voor de categorie ‘De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025’ geselecteerd.
Categorie: De Belofte AI Genius – Patricia Darmin & Joey Flu Beau-pair – Suzanne van Dijk – Beemster Infinity Cleaning – Natascha Wildschut & Chella de Graaf
Voor wie heeft het publiek gestemd? Op de Grande Finale worden niet alleen de winnaars in de jurycategorieën bekendgemaakt, maar ook de winnaars van de publieksprijzen: Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar en Amstelveense Retailer van het Jaar.
De kandidaten Amstelveense retailer van het jaar 2024 – 2025 De Kapper – Ad en Babs van Gorkom De Kazerie – Jessica en Maxim Pichard Hecker & Hecker – Joost Hecker Le Beau Village Hairstudio – Chira Doski Mitra Amstelveen – Tommie Meijer en Bonnie Westdorp Patisserie Prenger – Steve Bouman StevaB Electronica – André Stevens van Abbe TOF Boeket – Henk en Fenneke Anrochte Van Rietschoten Tweewielers – Gonnie van Rietschoten Volendammer Visspecialist H. Schilder B.V. – Henry Schilder
De kandidaten Amstelveense Horeca ondernemer van het jaar 2024 – 2025 Café Restaurant De Manen – Irene Isselman Cafe de Buren – Eline van Gulik Het Wapen van Amstelveen – Theo Konijnenberg/Marcel Kunst Music Meeting Lounge – Marianne Kuiper Restaurant Colijn – Arjan Roosen
Met gepaste trots, spanning en volop enthousiasme kijken we uit naar deze feestelijke avond.
Inge Overtoom, voormalig COO en mede-eigenaar van een internationale organisatie in marketing, events en loyalty, helpt met haar 20 jaar ervaring ondernemers groeien via Spring Effect. “Met een bewezen groeimethode die ik zelf met succes heb toegepast, ondersteun ik bedrijven bij het maken van sprongen vooruit in efficiency, omzet en winst”, aldus Inge.
Kom naar een live opname van de Opruimbesties podcast!
Heb jij altijd al een kijkje willen nemen achter de schermen van een podcast? Grijp dan nu je kans! Op woensdag 12 maart 2025 nemen de Opruimbesties in Amstelveen, live een nieuwe aflevering op van onze maandelijkse podcast en jij kunt erbij zijn!
Het belooft een gezellige en inspirerende ochtend te worden, waarin we ons samen met jou verdiepen in het opruimen en organiseren van Boeken. Natuurlijk zorgen we voor een lekker kopje koffie of thee met een lekker koekje om het compleet te maken.
Waar? De opname vindt plaats in de bibliotheek Amstelveen Stadshart Wanneer? Woensdag 12 maart 2025, van 09:30 uur tot ongeveer 11:30 uur Kosten? Voor slechts €7,50 ben jij erbij! Je mag daarvoor de opname bijwonen krijgt het welverdiende drankje en koekje.
We zouden het geweldig vinden als je erbij bent! Het wordt een gezellige ochtend vol gezelligheid en uiteraard opruimtips.
Meld je hier snel aan, want de plekken zijn beperkt! Tot dan!
Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…
Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?
Persoonlijke groei en hele leuke workshops van ondermeer Hans Breuker over marketing, Anja de Die over de route van de ondernemer, Nirmala Balgobind leerde mij zakelijk tekenen en de AI workshop van Patricia en Joey opende een nieuwe wereld. Van Marie-José veel geleerd over verkopen en van Jeroen Franken over LinkedIn en welke indruk wil je achterlaten. Tevens een optreden van top-scheidsrechter Bas Nijhuis waar ik vooraf helemaal geen verwachtingen bij had en die ik helemaal geweldig vond. Net even het jaartal erbij gezocht, blijkbaar 2019, de tijd vliegt. De ontdekking dat de meeste ondernemers bovengemiddeld leuke mensen zijn . Verder vele toffe gespreken tijdens de verschillende bijeenkomsten waar ik steeds weer energie van krijg.
Wat wilde je als kind later worden?
Het leek me als tiener geweldig om modeontwerpster te worden. Iets te ontwerpen wat vernieuwend was en tegelijkertijd perfect aansloot op het lichaam. Een deel hiervan komt terug in mijn huidige werk als diëtist, dat ook altijd maatwerk is. Ik houd van kleurrijk eten, kleurrijke kleding en kleurrijke mensen. Bij de OA komt dat heel vaak samen.
Welk advies zou je geven aan je jongere zelf?
Het advies dat ik mijzelf gegeven heb en ook volg: genieten, dankbaarheid zijn en vragen wat je graag wil. Genieten zit in oog hebben voor mijn omgeving en opmerken wat dat met mij doet. Een zonnestraal die zijn weg vindt in het bos, iets eten waar je blij van wordt en je verbonden voelen in een gesprek. Ik ben iedere dag dankbaar dat ik mijn man heb ontmoet en dat wij samen onze kinderen hebben mogen zien opgroeien en begeleiden naar volwassenheid. Om te kunnen vragen wat je graag wil is het eerst belangrijk om helder te krijgen voor jezelf wat dat is. Ik vind het zo bijzonder dat iedere keer dat ik iets helder had voor mijzelf het heb mogen ontvangen. Dat was bijvoorbeeld in mijn werk een tweede praktijklocatie en tijdelijk werken in het buitenland. Het advies aan mijn huidige zelf is om nog iets meer te durven, omdat ik zo benieuwd ben wat het mij zou brengen.
Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
Ondernemer worden. Hoewel beslissing een groot woord is voor hoe het gelopen is. Ik was 8 jaar geleden afgestudeerd als diëtist, toen waren er weinig vacatures. Ik had bedacht dat ik als starter dan beter zelf op zoek kon gaan bij een ervaren diëtist die het wellicht wat rustiger aan wou doen. Die heb ik gevonden en daar heb ik de eerste 1.5 jaar als ZZP’er gewerkt. Dat was 1 opdrachtgever en daardoor verder weinig ondernemend. Daarna wou ik meer uren werken en ben ik een locatie in Amstelveen gaan huren en gaan netwerken met potentiële verwijzers. Zo heb ik stap voor stap mijn praktijk uitgebouwd waar we nu met een team van 3 diëtisten in Amstelveen met veel plezier werken.
Waar zou je het allerliefst willen wonen?
In een veilig en harmonieus Nederland met werkperiodes in Bonaire/buitenland en vakanties in Israël en Engeland. Wat ik van Bonaire naar Amstelveen mee wil nemen is dat iedereen elkaar groet. Bon dia, bon tardi, bon nochi en bon siman, een goede week. Dat wens ik iedereen. Gezien worden en een glimlach mogen ontvangen.
Volgende deelnemer en waarom?
Ik hoop dat de volgende keer Fit at Sea 5 ongewone vragen wil beantwoorden. Zij zijn nieuw bij de OA en leveren producten om fit op zee te blijven. Ik ben benieuwd welk verhaal daarachter zit.
Onderneem jij in Noord-Holland en wil je jouw bedrijf circulair en toekomstbestendig maken? De Provincie NoordHolland biedt 10 ondernemers een gratis programma aan om te komen tot een circulaire bedrijfsvoering.
Dit programma biedt de unieke kans om jouw ambities om te zetten in concrete stappen. Samen met ervaren experts en een netwerk van andere ondernemers krijg je handvatten en inspiratie voor duurzame groei.
Zie Circulaire kansen in Noordholland en Doe Mee met dit programma met een marktwaarde van 4.000 euro.
De nieuwste aflevering van Ron’s Ondernemerspodcast Aalsmeer is uit! Het is alweer de achtste van de boeiende podcast van Nieuw Ondernemend Aalsmeer (NOA), waarin gastheer Ron Leegwater een bekende Aalsmeerse ondernemer of publieke persoon interviewt aan de hand van zijn of haar favoriete muziek.
De gemeenteraad buigt zich komende week, op woensdagavond 26 februari, over het veelbesproken parkeerbeleid in Amstelveen. De lokale politieke partij Burgerbelangen Amstelveen (bbA) pleit voor een stabiel en overzichtelijk beleid en vindt dat het beleid van het College van B en W tot op heden instabiel is, veel vragen oproept en voor verwarring en frustraties zorgt bij bewoners.
Onder bewoners, onder andere verenigd in de actiegroep Vrij Parkeren Amstelveen, bestaat nog altijd onrust door het parkeerbeleid. De actiegroep stelt dat bewoners de draad kwijt zijn, nadat de gemeente gisteren in een persbericht kenbaar maakte het eerdere aanwijzingsbesluit om betaald parkeren in te voeren in de wijk Keizer Karelpark West Oostzijde in te trekken, maar de aanwijzingsbesluiten voor het Oude Dorp en Kostverloren Noord-Oost in stand houdt.
Kies voor de Music Meeting Lounge met een lunch tussen de kunst in Museum JAN. Op maandag zelfs geheel exclusief, alleen voor uw gezelschap geopend!
Twee naast elkaar gelegen locaties slaan de handen ineen. Ontvang uw gasten in een unieke, steeds weer verrassende ambiance. De diverse ruimtes zijn geschikt voor onder meer vergaderingen, presentaties, diners en borrels. Groots en meeslepend of kleinschalig en intiem.
Benieuwd naar de mogelijkheden?
Mail of bel naar: M vergaderen@musicmeetinglounge.nl T 020 345 23 22 M info@museumjan.nl T 020 641 57 54
Mijn naam is Marja Willems, oprichter en eigenaar van Marja Willems Training & Advies
Ik ben gespecialiseerd in leiderschaps-, team- en organisatieontwikkeling en zet mijn passie voor het ontwikkelen van mensen en organisaties om in concrete resultaten. Met bijna 40 jaar ervaring in het onderwijs begeleid ik teams en leiders naar zelforganisatie en resultaatgerichtheid, gebaseerd op de principes van gedeeld en gespreid leiderschap, teamleren, innoverend en waarderend onderzoeken, systeemdenken en professionele identiteitsontwikkeling. Vanuit mijn bedrijf verzorg ik onder andere colleges over teamleren en gespreid leiderschap aan de Master Leren en Innoveren van de Marnix Academie. Daarnaast ben ik als kerndocent leiderschap verbonden aan de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement.
Naast mijn ondernemerschap werk ik parttime als midlancer bij Leadership Talents. In deze rol ben ik door het hele land als interimleidinggevende actief in het mbo en hbo.
Met als achtergrond een master in professionele ontwikkeling en onderwijs, aangevuld met specialisaties in verandermanagement, organisatieontwikkeling en systemisch coachen, streef ik ernaar om leergemeenschappen te creëren waar elk individu zich competent, autonoom en betrokken voelt, wat de effectiviteit van zowel het individu, het team als de organisatie versterkt.
Marja Willems Training & Advies
organisatie-, leiderschaps- en teamontwikkeling; mentoring & coaching; opleidingen en training; interim- en verandermanagement; masterclasses & workshops
Goed nieuws voor eigenaren van maatschappelijk vastgoed! Met de subsidieregeling Duurzaam Maatschappelijk Vastgoed (DUMAVA) kun je financiële steun krijgen voor het verduurzamen van jouw gebouw. Scholen, zorginstellingen, theaters en andere non-profitorganisaties kunnen subsidie aanvragen voor energieadvies en verduurzamingsmaatregelen, zoals isolatie, HR++-glas of een warmtepomp.
Afhankelijk van de gekozen maatregelen bedraagt de subsidie 20%, 30% of zelfs 40% van de kosten, met een maximum van € 1,5 miljoen per aanvraag. Wil jij weten of jouw organisatie in aanmerking komt? Bekijk de voorwaarden en doe de gebouwscan! Meer weten? Lees hier alle details over DUMAVA.
Belangrijke tips in de nieuwste podcast van Monique Koopmans van Advisup.
Belastingrente Wist je dat je in 2024 zomaar 7,5% rente kunt betalen over je inkomstenbelasting als je niet op tijd bent? En dat dit voor BV’s zelfs kan oplopen tot 10%? Dat is zonde van je geld!
In onze nieuwste podcastaflevering duiken we in het onderwerp belastingrente – wat het is, waarom het steeds duurder wordt en belangrijker nog, hoe je dit kunt voorkomen.
Wat leer je in deze aflevering? Hoe de Belastingdienst belastingrente berekent Waarom deze rente de afgelopen jaren fors is gestegen Welke slimme strategieën je kunt toepassen om belastingrente te vermijden Praktijkvoorbeelden uit onze eigen ervaring
Luister hier de podcast:
Belastingrente vermijden? Dit kun je nu al doen!
Vraag op tijd een voorlopige aanslag aan – Zo voorkom je dat je achteraf een grote belastingaanslag krijgt met extra rente. Dien je aangifte zo snel mogelijk in – Hoe eerder je aangifte is verwerkt, hoe minder kans op rente. Check of je een aanvulling moet doen – Heb je dit jaar meer verdiend dan verwacht? Dan kan het slim zijn om alvast een correctie door te geven aan de Belastingdienst.
Monique Koopmans |Profit First Professional Voor financieel inzicht, advies & coaching
Ken je onze podcast al? Wekelijks komen er nieuwe afleveringen online over diverse onderwerpen. Er staan al meer dan 85 afleveringen voor je klaar op Je luistert de podcast viaSpotify
New business Voor de ene verkoper een kans om te knallen, voor de ander een noodzakelijk kwaad dat altijd onderaan het prioriteitenlijstje bungelt. Want laten we eerlijk zijn: als je kunt kiezen tussen koud bellen of een offerte nóg een keertje doorlezen (want ja, die komma op pagina drie blijft toch een beetje wringen en de intro kan echt nog wel scherper…), dan is die offerte ineens je hoogste prioriteit.
Waarom je meer tijd kwijt bent aan uitstellen dan aan bellen New business is als de sportschool. Iedereen weet dat het belangrijk is, maar oei… ineens moet de zolder opgeruimd, de planten water, en ja hoor, zelfs de belastingaangifte voelt als een welkome afleiding. Waarom? Omdat new business ook heel spannend kan zijn. Het schuurt. Afwijzing ligt op de loer. En je weet nooit hoe het zal gaan. Dus verliezen veel verkopers zich in ‘veilige’ operationele taken: offertes perfectioneren, mailtjes optimaliseren, LinkedIn-profielen bekijken (maar niks sturen, natuurlijk). Maar hier komt het pijnlijke besef: je bent niet druk met werk, je bent druk met uitstellen. En je kan heel veel tijd steken in de dingen juist doen, maar zolang je niet de juiste dingen doet, ben je bezig met flauwekul, gelul door een rietje! Ja, denk daar maar eens over na. Tijd is namelijk geld!
Tijd is geld Veel verkopers zien new business als ‘extra’. Iets voor erbij, tussen het echte werk door. “Als ik tijd heb, kan ik wel wat new business gaan doen”. Maar laten we even de zaken op een rij zetten:
New business = toekomstig inkomen. Geen instroom, geen pijplijn, geen omzet. Simpel.
Een perfecte offerte zonder klant is een duur Word-document (auw!)
Tijd voor new business ‘vinden’ werkt niet. Tijd maken wel.
New business is geen afterthought. Het is een kernactiviteit. Net zoals eten en ademhalen (en nee, ‘ik adem wel als ik tijd over heb’ is geen optie).
Van excuses naar actie in de taxi
Dus, hoe breng je structuur aan?
Plan je new business-tijd als een meeting. Geen ‘ik kijk wel even’-momentje. Blok het in je agenda en behandel het als een afspraak met een klant. Inclusief een serieuze voorbereiding.
Begin je dag met het moeilijkste. Een moeilijk telefoontje wordt alleen maar moeilijker als je het blijft uitstellen. Doe het eerst. Daarna voelt de rest van de dag als vakantie. Weet je nog vroeger met je huiswerk? Zelfs leuke dingen waren minder leuk als je daarna nog huiswerk moest doen. Maar huiswerk eerst doen en daarna leuke dingen was een win-win!
Stop met perfecte offertes. Bepaal van tevoren hoe lang je er over wil doen (bijvoorbeeld 30 minuten). Laat hem een dag liggen en kijk er nog één keer max 15 minuten naar. Stuur hem op. Klaar. Niemand heeft ooit een deal gesloten omdat de offerte een sublieme interlinie had, of omdat de interpuncties zo prachtig waren.
Hou jezelf accountable. Werk met een salesbuddy of manager die checkt of je je new business-momenten écht hebt gebruikt. Dit is belangrijker dan je denkt. Want als jij als eigenaar van jouw eigen agenda steeds labbekakt met je new businessblokken, dan zou je zo maar eens kunnen leren dat jouw agenda niet meer dan een leidraad is. In plaats van dé structuur van jou als leider over deze agenda en daarmee over jouw salessucces!
Doen is het devies! New business gaat niet over perfecte plannen, maar over doen. Regelmatig, op vaste tijden en vaak. Dus, voordat je deze blog nóg een keer leest: pak die telefoon. Jouw toekomstige klant zit niet op jouw volgende offerteversie te wachten, maar wel op een gesprek met jou. Want jij maakt het verschil.
Grappig, vorige week kondigde ik al aan dat ik deze week over new business zou gaan praten. In diezelfde week kreeg ik een aanvraag van een advocatenkantoor. Of ik hun team kon helpen van new business een serieus onderdeel te maken van hun werkzaamheden. En gisteren kreeg ik een aanvraag voor een individueel traject voor een verkoper in media die ook behoefte heeft om zijn salesagenda te structureren en er meer de vruchten van te plukken.
Ik wens je een week met structurele new businessactiviteiten. ps en als jij de moeilijkheden hierboven herkent en er iets aan wilt doen, samen met mij, bel me dan. Want de verkopers die werken aan hun verkoopskills zijn altijd succevoller dan diegene die dat niet doen. Het is een kwestie van prioriTIJD.
Het College van B en W heeft, na reacties van bewoners en vooruitkijkend op het voorstel voor een nieuw parkeerbeleid in Amstelveen, besloten om voorlopig toch nog geen betaald parkeren in te voeren in een deel van de wijk Keizer Karelpark, zoals eerder werd besloten. Het gaat om de West-Oostzijde van de wijk. De aanwijzingsbesluiten voor het Oude Dorp en Kostverloren Noord-Oost worden niet teruggedraaid.
De netcongestie in Noord-Holland zorgt voor grote uitdagingen. In Amstelveen en Aalsmeer staan al meerdere bedrijven op de wachtlijst voor een uitbreiding of aansluiting van een grootverbruiksaansluiting. Misschien geldt dit ook voor jouw onderneming. Maar er zijn wél mogelijkheden!
De Fiksers, Annabel van Zante en Rob de Jeu, bieden ondernemers advies op locatie en denken mee over slimme oplossingen binnen de bestaande beperkingen. Door jouw situatie te analyseren, ontdekken zij waar nog kansen liggen om gebruik te maken van beschikbare energie.
Stuur een e-mail naar taskforce-energieinfra@noord-holland.nl en leg kort uit wie je bent en wat je situatie of vraag is. Een Fikser neemt dan contact met je op.
Meer weten? Bekijk het handige stappenplan netcongestie op de website:
Schulden worden niet altijd veroorzaakt door verkeerde of onhandige keuzes. Ze kunnen ontstaan door tal van andere oorzaken en het kan iedereen overkomen. “Het is te makkelijk om mensen automatisch verantwoordelijk te houden voor alles wat er op hun pad komt”, zegt wethouder Marijn van Ballegooijen.
‘Schulden zijn niet altijd je eigen schuld.’ Deze gedachte ligt aan de basis van een hernieuwd beleidsplan schuldhulpverlening in Amstelveen. Een voorzetting van eerder beleid met een aanpak die aantoonbaar werkt. “We brengen hulp op gang voordat schulden erger worden, jongeren krijgen grip op hun situatie en zzp’ers wordt de juiste steun geboden”, somt Van Ballegooijen enkele speerpunten op.
Life-events
“Er wordt soms makkelijk gedacht dat mensen zelf schulden veroorzaken door onhandige keuzes”, zegt Van Ballegooijen. “Dat kan meespelen, maar veel vaker ontstaan schulden door life-events als ontslag, een scheiding of iets anders. Daar kun je je vaak niet op voorbereiden. Schulden kunnen ook ontstaan doordat iemand vanuit huis niet heeft meegekregen hoe met geld om te gaan. Op school leren we er meestal ook weinig over.”
Negatieve spiraal doorbreken
Voor de meeste mensen zijn problematische schulden een ver-van-m’n-bedshow. Voor anderen is het een realiteit die verstikkend doorwerkt in alle facetten van het leven. Een negatieve spiraal. Aanhoudende stress over de financiën kan ervoor zorgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dat kan zorgen voor verkeerde keuzes. Die keuzes kunnen weer leiden tot meer schulden en meer stress.
Vroegsignalering
Om de negatieve spiraal te doorbreken of zelfs te voorkomen biedt de gemeente zo vroeg mogelijk hulp. “Dat kan met een bezoek aan huis als bijvoorbeeld een energieleverancier een betalingsachterstand bij ons meldt”, zegt Van Ballegooijen. Daarnaast zorgt de gemeentelijke aanpak ervoor dat mensen zelf de regie krijgen. Dat gaat om inzicht in hoe dingen anders kunnen, budgetteren, sparen, weten waar je terecht kunt voor hulp. Zelfredzaam is het uitgangspunt.
“Het is mijn overtuiging dat we inwoners met onze aanpak kunnen helpen schulden te voorkomen, grip te krijgen op hun situatie en positiever naar de toekomst te kijken”, zegt Van Ballegooijen.
Hulp en advies
Inwoners met (beginnende) schulden die ondersteuning of advies willen, kunnen terecht bij het Sociaal Loket van de gemeente. Buiten de gemeente kan ook hulp worden gezocht bij het Financieel Café of het Sociaal Steunpunt.