❌

Normale weergave

Vandaag β€” 24 April 2025Business

Wie zijn Xaviera en Elenita van Bruisend Leven

24 April 2025 om 11:07

Wij zijn Xaviera Chelius en Elenita Christian – samen vormen we het bruisende duo achter Bruisend Leven Events. Een full-service bureau voor zakelijke events, met een flinke dosis energie, creativiteit én structuur. We helpen bedrijven bij het bedenken, organiseren en coördineren van onder andere personeelsfeesten, klantendagen, kwartaalmeetings en productlanceringen.

In deze video krijg je een kijkje achter de schermen: je leert wie we zijn, waar onze kracht ligt en vooral hoe we elkaar aanvullen binnen Bruisend Leven Events. We zijn verschillend, maar juist daardoor versterken we elkaar – en dat voel je in alles wat we doen.

Er zijn genoeg goede eventbureaus, maar niet iedereen brengt dat bruisende sausje mee. En dát is precies wat het verschil maakt.

✨ Meer van ons zien? Volg ons op social media via @bruisendleven_events of neem een kijkje op onze website https://bruisend-leven.nl

Nieuwe podcastserie β€˜Ladies of Loss doen Doodgewoon’ geeft lucht aan zware thema’s

24 April 2025 om 10:55

Vanaf januari 2025 hebben Eva de la Mar, Angela van Dorssen en Sandrine Kwast de handen ineen geslagen voor een nieuw avontuur: de podcastserie ‘Ladies of Loss doen Doodgewoon’. In dertien afleveringen voeren zij eerlijke gesprekken over thema’s die vaak onderbelicht blijven – ziekte, afscheid en verlies, zowel in gezinnen als op de werkvloer.

Openhartige gesprekken over ongemakkelijke onderwerpen
De eerste aflevering beet het spits af met het thema ‘Geheimen na de dood’: wat gebeurt er als er na het overlijden van een dierbare onverwachte waarheden aan het licht komen? Hoe ga je om met pijnlijke ontdekkingen? En moeten sommige geheimen misschien wel gewoon geheim blijven?

Waarom deze podcast?
De drie makers – ook bekend als de Ladies of Loss – merkten na ruim zes jaar werken binnen dit thema dat praten over chronische ziekte of verlies nog altijd ongemakkelijk is. Terwijl vrijwel iedereen er vroeg of laat mee te maken krijgt. In deze podcast willen zij ruimte geven aan de vragen die vaak níet gesteld worden, en willen ze werkende mensen én werkgevers inspireren en handvatten bieden. Altijd met een oprechte, maar luchtige toon.

Vaste rubriek: de Luisteraarsvraag
Elke aflevering bevat een vaste rubriek: de Luisteraarsvraag. Luisteraars kunnen hun vragen insturen over ziekte, rouw of afscheid – in de privésfeer of op het werk. Ook werkgevers, HR-professionals of leidinggevenden zijn van harte uitgenodigd hun vragen te delen. De Ladies beantwoorden alle inzendingen anoniem en putten hierbij uit hun eigen ervaring.

Beluister de podcast op jouw favoriete platform:


Heb jij een vraag die je bezighoudt?
Schroom dan niet om contact op te nemen. De Ladies of Loss doen niet moeilijk over moeilijke onderwerpen – ze praten er gewoon doodgewoon over.

De zijn de 10 belangrijkste trends in retail volgens Lightspeed

24 April 2025 om 09:41

De retailsector staat in 2025 voor ingrijpende veranderingen door technologische ontwikkelingen en veranderend consumentengedrag. Lightspeed identificeert tien belangrijke trends waarmee winkeliers rekening moeten houden, aldus het bedrijf op zijn eigen blog.

Naar publicatie

Het bericht De zijn de 10 belangrijkste trends in retail volgens Lightspeed verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Let op: binnenkort extreme verkeershinder in en rond Amsterdam

24 April 2025 om 09:00

In 2025 vinden er meer werkzaamheden dan ooit plaats in en rond Amsterdam, zowel op de weg als op het spoor. Het zwaartepunt van de werkzaamheden ligt tussen mei en oktober. Daarnaast zijn er in de zomer grote evenementen in en om de stad. Samen zorgt dit voor veel extra drukte op de weg. Bijna iedereen die naar, vanuit of via Amsterdam reist, krijgt te maken met wegafsluitingen, omleidingen en langere reistijd. Daarvan gaan wij en onze bezoekers ook hinder van ondervinden.

Op amsterdambereikbaar.nl/2025 staan alle geplande werkzaamheden. De hinder gaan we op álle routes in de stad en regio merken. Dus ook op de wegen waar geen werkzaamheden of afsluitingen zijn. Daar wordt het bijvoorbeeld veel drukker door omleiding van verkeer. De extra reistijd kan hierdoor oplopen tot een uur, zowel heen als terug. Zeker als je met de auto reist. Ook de werkzaamheden aan het spoor zorgen voor vertraging. Hierdoor kan je ook in het openbaar vervoer langer onderweg zijn.

Wat kunnen we zelf doen

Het helpt als ook wij ons (reis)gedrag aanpassen. Bedenk goed of het nodig is om naar kantoor te komen. Werk als het kan vaker thuis, reis buiten de spits, gebruik een ander vervoermiddel of reis samen met een collega in één auto. Plan als het kan ook minder afspraken op kantoor. Moet dit toch, plan de afspraak dan buiten de spits en breng je gasten op de hoogte van eventuele werkzaamheden en de reisopties die zij hebben. Ook deze reisopties staan op amsterdambereikbaar.nl/2025.

Amsterdam Bereikbaar is een communicatiecampagne gestart. Laten wij als organisatie ambassadeur worden van deze campagne en ons steentje bijdragen aan het bereikbaar houden van de regio.

Gisteren β€” 23 April 2025Business

Bungee-roeiwedstrijd op de Amstel: sportief spektakel voor het goede doel

23 April 2025 om 14:18

Rotary AMU (Aalsmeer - Mijdrecht - Uithoorn) organiseert opnieuw de spectaculaire bungee-roeiwedstrijd aan de Wilhelminakade in Uithoorn. Bedrijven, verenigingen, families, vrienden en buurtteams zijn uitgenodigd om deel te nemen aan deze unieke krachtmeting voor het goede doel. Tijdens de wedstrijd ligt elke sloep met een elastiek vast aan de kade. Het doel? Zo veel mogelijk kracht zetten en meters maken. Het team dat het elastiek het verst weet uit te rekken, wint!

Amstelveen herdenkt op 4 mei en viert de vrijheid 5 mei. Doe mee en beleef het samen!

23 April 2025 om 13:43

In 2025 staat Amstelveen in het teken van 80 jaar vrijheid met een uitgebreid programma vol herdenkingen, vieringen en activiteiten voor jong en oud. Op 4 mei herdenken we gezamenlijk de oorlogsslachtoffers tijdens de plechtigheid bij het monument aan de Amsterdamseweg, met muziek, voordrachten en twee minuten stilte om 20.00 uur. Herdenk mee! https://www.amstelveenoranje.nl/4-mei

Bevrijdingsfestival 5 mei in het Oude Dorp

Op 5 mei vanaf 14 uur barst het Bevrijdingsfestival los in het Oude Dorp, met optredens van onder andere de jeugdband Amstelveen, stadspianiste Li Xie, The Diamond Baritones, Swing the Mood en Almost Famous. Daarnaast zijn er workshops zoals ‘Schorten voor de vrede’ en de bakwedstrijd ‘Taarten voor de vrijheid’. ‘s Avonds wordt het bevrijdingsvuur ontstoken en is er een DJ-set van DJ Appelmoes. Vier mee! https://www.amstelveenoranje.nl/5-mei

80 jaar vrijheid, bekijk het programma en doe mee!

Het programma ’80 jaar vrijheid’ biedt een scala aan activiteiten rondom 5 mei. Er zijn vrijheidsmaaltijden in de wijken, een historische stadswandeling in Randwijk en Elsrijk, bezoek de tentoonstellingen en lezingen in de Bibliotheek en in het Cobra Museum. 3 mei is het ‘Freedom Stage’ voor studenten op Uilenstede en op 5 mei een vrijheidslunch met jazz muziek op het Stadsplein georganiseerd door de Schouwburg. Zie de kalender ’80 jaar vrijheid’ met alle activiteiten. https://www.amstelveenoranje.nl/80-jaar-vrijheid.

Samen herdenken, vieren en reflecteren we op de waarde van vrijheid. Doe je mee?

Vrijwilligers oproep

Stichting Amstelveen Oranje wordt gevormd door vrijwilligers-bestuursleden die in samenwerking met Amstelveense organisaties onvergetelijke oranje feesten en waardige herdenkingen.

Zou jij graag willen meewerken aan een van onze evenementen of activiteiten? Meld je dan aan als vrijwilliger. We kunnen je hulp goed gebruiken! https://www.amstelveenoranje.nl/vrijwilligers-oproep.

Nieuw lid: Marjoleine Kleijn Personal Organizer

23 April 2025 om 11:38

Wij verwelkomen Marjolijne Kleijn Professional Organizer als nieuw lid van de OA.

Marjolijne: “In 2021 besloot ik het roer om te gooien en om te starten als zelfstandig ondernemer. Ik heb me laten omscholen tot professional organizer, soms ook opruimcoach genoemd. Ik begeleid mensen tijdens het opruimen om keuzes te maken, spullen een vaste plek te geven en om meer ruimte te creëren. Maar… opruimen is meer dan zorgen dat je al je spullen op een vaste plek bewaart. Opruimen is ook ruimte maken voor dat wat er toe doet. 

Na een tijdje voelde ik dat ik me meer wilde verdiepen in een meer gerichte coaching techniek. Door mijn liefde voor paarden kwam ik uit bij de opleiding voor motiverende gesprekstechnieken met inzet van paarden. Tijdens de coachingsessie staan we naast het paard, soms vraag ik wel of iemand een stukje wil lopen met het paard aan een touw. Door een gesprek aan te gaan, met het paard erbij, kan iemand eerder bij de kern komen. Paarden zijn zeer sensitief en pikken alle non verbale signalen op. Ik als coach benoem deze signalen en zo gaat iemand met nieuwe inzichten weer naar huis. 

Een unieke combinatie dus, professional organizer en paardencoach. Beiden gericht op persoonlijke groei en ontwikkeling, rust en ruimte creëren in je huis en in je hoofd”.

Veelbelovende start Stadsfonds Amstelveen: ruim €100.000 voor eerste zeven initiatieven

23 April 2025 om 10:53

Het Stadsfonds Amstelveen is veelbelovend van start met maar liefst 15 ingediende aanvragen. Tijdens de bestuursvergadering van 15 april zijn daarvan zeven initiatieven goedgekeurd; drie andere aanvragen worden nog in behandeling genomen. Met deze eerste toekenningen wordt nu al ruim €100.000 geïnvesteerd in lokale projecten die Amstelveen ten goede komen.

Gerard Bakker, voorzitter Stadsfonds Amstelveen: “We zijn blij verrast met zoveel aanvragen en enthousiast dat we nu al meer dan € 100.000 euro kunnen toekennen. Trots dat wij 7 fantastische initiatieven voor onze mooie stad kunnen ondersteunen: Projectplan BIZ Amsterdamseweg, Enjoy! De Kinderparade en Enjoy! The Sessions, Amstelveen Next, Vrij op het Plein, De Kegel Family Fair, en sfeerverrijking van de Rembrandtweg. Deze diversiteit aan projecten laat zien hoe breed het Stadsfonds kan bijdragen aan Amstelveense initiatieven.”

Criteria voor toekenning
Aanvragen voor ondersteuning uit het Stadsfonds worden zorgvuldig beoordeeld aan de hand van duidelijke criteria. Projecten moeten echt iets extra’s bijdragen aan Amstelveen.

Belangrijke voorwaarden waaraan een project minimaal moet voldoen:
· De aanvraag wordt ingediend door minstens twee organisaties, waarvan ten minste één onroerendzaakbelasting voor bedrijfsmatig vastgoed (ozb) betaalt.
· De activiteit dient een collectief doel in Amstelveen en draagt bij aan economische groei en/of sociale verbondenheid.
· Het voorstel draagt bij aan het algemeen belang en de uitstraling van Amstelveen en/of er is voldoende draagvlak.
· Het voorgestelde project valt niet onder reguliere gemeentelijke taken en conflicteert niet met andere geplande lokale activiteiten of evenementen.
· Er is sprake van cofinanciering: de aanvragers dragen zelf minimaal 25% van de totale projectkosten bij (via eigen bijdragen of andere financiers).
· Waar mogelijk worden lokale partijen ingeschakeld voor de uitvoering.
· Er mag geen sprake zijn van belangenverstrengeling en de aanvraag is niet bedoeld om bestaande tekorten in de begroting te dekken.
· De aanvraag gaat vergezeld van een degelijk projectplan en een realistische, goed onderbouwde kostenbegroting.

Uitkering in termijnen
Het Stadsfonds keert de toegekende bedragen niet in één keer uit, maar werkt met betaling in termijnen. De laatste termijn wordt uitbetaald na uitvoering van het initiatief en na indiening van een verantwoording die door het bestuur is goedgekeurd. Op deze manier wordt verzekerd dat het toegekende geld daadwerkelijk goed besteed wordt en het initiatief volgens plan wordt gerealiseerd.

Samenwerking in communicatie
Als onderdeel van de toekenning is afgesproken dat bij alle communicatie rondom de gehonoreerde projecten duidelijk vermeld wordt dat deze mede mogelijk zijn gemaakt door Stadsfonds Amstelveen.

Volgende ronde voor het beoordelen van aanvragen
Het bestuur buigt zich tijdens de bestuursvergaderingen over de ingediende aanvragen. Alle data vind je op de website www.stadsfondsamstelveen.nl. De eerstvolgende deadline voor het indienen van aanvragen is 13 mei 2025.

Vragen?
Neem contact op met de stadsfondsmanager via stadsfondsmanager@stadsfondsamstelveen.nl.

Veelbelovende start Stadsfonds Amstelveen: ruim €100.000 voor eerste zeven initiatieven

23 April 2025 om 09:07

Het Stadsfonds Amstelveen is veelbelovend van start met maar liefst 15 ingediende aanvragen. Tijdens de bestuursvergadering van 15 april zijn daarvan zeven initiatieven goedgekeurd; drie andere aanvragen worden nog in behandeling genomen. Met deze eerste toekenningen wordt nu al ruim €100.000 geïnvesteerd in lokale projecten die Amstelveen ten goede komen.

OuderBusiness

Veelbelovende start Stadsfonds Amstelveen: ruim €100.000 voor eerste zeven initiatieven

22 April 2025 om 16:37

Het Stadsfonds Amstelveen is veelbelovend van start met maar liefst 15 ingediende aanvragen. Tijdens de bestuursvergadering van 15 april zijn daarvan zeven initiatieven goedgekeurd; drie andere aanvragen worden nog in behandeling genomen. Met deze eerste toekenningen wordt nu al ruim €100.000 geïnvesteerd in lokale projecten die Amstelveen ten goede komen.

Naar publicatie

Het bericht Veelbelovende start Stadsfonds Amstelveen: ruim €100.000 voor eerste zeven initiatieven verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Amstelveen kleurt oranje tijdens bruisende Koningsnacht en Koningsdag!

22 April 2025 om 12:49

Op vrijdagavond 25 april en zaterdag 26 april viert Amstelveen weer uitbundig Koningsnacht en Koningsdag. Stichting Amstelveen Oranje, sinds 1947 de vrijwilligersorganisatie, achter de lokale Oranjevieringen en herdenkingen, nodigt jong en oud uit om samen ‘onze verbondenheid en vrijheid’ te vieren. Trek iets oranjes aan en vier mee! 

Koningsnacht vrijdag 25 april  

Op vrijdagavond 25 april van 18:00 uur tot 23:30 uur is het Stadsplein omgetoverd tot een bruisend feestterrein. De horeca zorgt voor lekker eten en drinken met bars, terrassen en foodstands. Amstelveen Oranje verzorgt een spetterend programma vol muziek en entertainment.  

Voor kinderen is er een vrolijke Mini Disco met DJ, een dansoptreden door BuentingSport, een Bollywood workshop en andere leuke activiteiten. Vergeet niet je mooiste oranje outfit aan te trekken en laat je fotograferen in de photobooth.   

Daarna het swingende avondprogramma met optredens van de Caribbean Brass Band, de populaire Amstelveense DJ Nijkie en zanger Edo Barends. Burgemeester Tjapko Poppens geeft om 22:00 uur het officiële startschot voor de spectaculaire lasershow, waarna het feest nog doorgaat tot 23:30 uur.  

Kijk voor het programma https://www.amstelveenoranje.nl/koningsnacht  

Koningsdag zaterdag 26 april  

Op Koningsdag kleurt de gehele gemeente oranje. Natuurlijk is er de vrijmarkt, dé plek waar jong en oud kunnen struinen en handelen. Er zijn gezellige optredens en tal van activiteiten voor kinderen. De burgemeester, wethouders en gemeenteraadsleden bezoeken,  met een speciale bustour,  verschillende wijken in Amstelveen om de inwoners persoonlijk te ontmoeten. 

Voor meer informatie https://www.amstelveenoranje.nl/koningsdag 

Vrijwilligers oproep 

Stichting Amstelveen Oranje vindt haar oorsprong in 1947 toen inwoners vanuit verschillende buurtverenigingen besloten om nationale feestdagen gezamenlijk te vieren en te herdenken. Jaar in jaar uit zorgen betrokken vrijwilligers-bestuursleden voor onvergetelijke oranje feesten en waardige herdenkingen.  

Zou jij graag willen meewerken aan een van onze evenementen of activiteiten? Meld je dan aan als vrijwilliger. We kunnen je hulp goed gebruiken! https://www.amstelveenoranje.nl/vrijwilligers-oproep 

Terugblik: Wijnproeverij met De CavaKoning bij De Amsteltuin

22 April 2025 om 11:08

Afgelopen donderdag 17 april genoten we van een heerlijke avond bij Wijngaard De Amsteltuin, waar we werden ontvangen in het splinternieuwe Glazen Huis. Met uitzicht op de wijnranken en een zachte lentezon werden we meegenomen op een smaakvolle reis door Spanje, verzorgd door de Cavakoning.

In een ontspannen en gezellige sfeer proefden we wijnen uit verschillende Spaanse streken

Horecavisie Amstelveen ligt ter visie en je kunt nu reageren

18 April 2025 om 17:09

De huidige horecanota Amstelveen stamt uit 2008 en bevat nog relevante onderwerpen, maar is door veranderingen in de tijd ook gedateerd. Om te komen tot een nieuw horecaprogramma horend bij het huidige en toekomstig tijdsbeeld is een visie op het horecalandschap van Amstelveen opgesteld.

Naar publicatie

Het bericht Horecavisie Amstelveen ligt ter visie en je kunt nu reageren verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Rogier van Hagen zet zich in voor de Enjoy! Foundation

18 April 2025 om 10:30

Rogier van Hagen heeft besloten zich in te zetten voor de Enjoy! Foundation in Amstelveen. In het begin moest hij even wennen aan de energie van Joy-Ellen Bos en Martijn Heus, de bevlogen krachten achter de Enjoy! bedrijven. Maar die gewenning ging snel. Want zodra je ziet wat zij betekenen voor de ontwikkeling van jongeren, word je vanzelf meegezogen in hun enthousiasme.

De Enjoy! bedrijven bestaan uit zo’n 90 medewerkers die zich dagelijks inzetten voor opvoeding, opvang en de groei van kinderen. De Enjoy! Foundation gaat nog een stap verder en richt zich op álle kinderen, ook die waarvan de ouders het financieel minder breed hebben. De stichting organiseert creatieve en inspirerende activiteiten die bijdragen aan de ontwikkeling van deze kinderen.

Zo werd er onlangs samen met JONKMAN & DE JONG ARCHITECTEN een gerenommeerde architect en een groep kinderen een kleurrijke wereld ontworpen in de Schouwburg Amstelveen. Een andere groep kinderen ontdekte dankzij een aantal gezellige vrijdagmiddagen de lol van het lezen. Ook werden er workshops “presenteren voor een groep” georganiseerd – speciaal voor kinderen uit Amstelveen.

En er staat nog veel moois op de planning. Op 22 juni vindt de eerste editie plaats van Enjoy! de Kinderparade, en op 28 september volgt Enjoy! the Sessions in de Schouwburg, waar kinderen mogen optreden met een echte band in een volle zaal.

Rogier is onder de indruk van de impact van de stichting. “Ik kan er van alles over vertellen,” zegt hij, “maar bij Enjoy! laten ze je het vooral zién en voelen.” En dat is precies wat hij nu wil doen: anderen meenemen in de wereld van Enjoy! en laten ervaren hoe de foundation kinderen helpt die anders niet de kans zouden krijgen om zulke bijzondere dingen mee te maken.

Wie nieuwsgierig is en een keer mee wil om zelf te zien, voelen en beleven wat Enjoy! doet, is van harte welkom. Rogier neemt je graag mee. Stuur een e-mail naar rogier@enjoy-amstelveen.nl. Je kunt meer lezen of direct steunen via https://lnkd.in/eyWR_Hfi.

Kom in beweging voor een mooi doel!

18 April 2025 om 10:05

Op zondag 27 april organiseren Positief Samen en BuentingSport met trots de eerste editie van de Dansparade in Amstelveen.

Met gezellige muziek voor jong en oud vieren zij het leven en sluiten de maand samen positief af.
Iedere laatste zondag van de maand nodigen we iedereen uit om mee te dansen, nieuwe mensen te ontmoeten en simpelweg te genieten.

Details
Activiteit: De Dansparade
Wanneer: Elke laatste zondag van de maand
Eerste editie: Zondag 27 april | 15:00 – 16:30 uur
Locatie: BUENTINGSPORT, Acacialaan 18, Amstelveen
Entree: Gratis

Laten we samen bewegen, verbinden en vieren!
Ben jij erbij?

De ene ondernemer krijgt coronaschuld kwijtgescholden, de ander niet: is er willekeur?

17 April 2025 om 16:28

Vorige week bracht De Ondernemer het verhaal van Rick Moorman, eigenaar van herenmodezaak House of Man. 70 procent van zijn coronaschuld wordt na onderzoek kwijtgescholden. Het artikel leidde tot veel reacties van andere getroffen ondernemers. Maken zij ook nog kans op vermindering van het schuldbedrag?

Naar publicatie

Het bericht De ene ondernemer krijgt coronaschuld kwijtgescholden, de ander niet: is er willekeur? verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Blog: Van Executive Assistent op de Zuidas naar Ondernemer

17 April 2025 om 15:07

Van Executive Assistent op de Zuidas naar Ondernemer: Het Verhaal van Sharon

Soms weet je niet precies welke richting je op wilt in je carrière. Soms ontdek je pas onderweg waar je echte passie ligt. En soms moet je gewoon de sprong wagen, zelfs als je nog niet precies weet waar je zult landen. Dat is precies wat Sharon (49) heeft gedaan.

Van Schoonheidsspecialiste naar de Zuidas

Sharon begon haar loopbaan zonder een heel duidelijk plan. Na de middelbare school koos ze voor een opleiding tot schoonheidsspecialiste, maar kwam via de retail uiteindelijk in de zakelijke wereld terecht. In de retail ontdekte ze als assistent storemanager dat ze administratieve taken en organisatie erg leuk vond. Dit besef bracht haar vervolgens naar een functie waarin ze administratief werk combineerde met klantadvies. Hier kreeg ze steeds meer inzicht in haar sterke punten: structuur aanbrengen, overzicht houden en klantgericht werken.

Met deze ervaring op zak maakte ze de overstap naar de Zuidas, waar ze aan de slag ging als Executive assistant. In deze functie was ze onder andere verantwoordelijk voor de ondersteuning van het managementteam. Wat haar het meest trok in haar werk was de vrijheid om zelf dingen te regelen en de variatie in taken. Ze was de verbindende factor binnen de organisatie en ontdekte dat haar kracht lag in communiceren met alle lagen binnen en buiten het bedrijf. Ze had een mooie baan, fijne collega’s en veel verantwoordelijkheden. Toch begon er iets te knagen.

De Eerste Stap naar Ondernemerschap

Tijdens haar werk op de Zuidas kreeg Sharon de kans om zich verder te ontwikkelen. Ze volgde opleidingen in NLP-coaching en bezocht retraites. Die ervaringen gaven haar een nieuw perspectief. Ze raakte gefascineerd door persoonlijke ontwikkeling en begon naast haar baan met het organiseren van retraites en wandelcoaching.

Toch duurde het even voordat ze écht klaar was om haar vaste baan op te geven. De band met haar collega’s, de veiligheid en financiële stabiliteit hielden haar nog even vast. Maar tijdens een van haar retraites, in totale ontspanning, besefte ze dat ze ruimte moest maken voor iets nieuws. In deze fase had ze ook gesprekken met een loopbaancoach van CoVitae, waardoor ze vanuit een ander perspectief naar haar situatie kon kijken. Dat gaf haar nieuwe inzichten en hielp haar te vertrouwen op de volgende stap. Haar partner steunde haar volledig en dat gaf haar het laatste zetje om haar baan op te zeggen.

Van Droom naar Realiteit

Sharon begon haar ondernemersreis met het geven van retraites en coaching. Haar droom? Een eigen locatie waar ze business en ontspanning kon combineren. Ze had een visionboard gemaakt, locaties bezocht en overwoog een pand te kopen waar ze kon wonen en werken. Maar toen diende er zich onverwachts een andere kans aan.

Haar dochter Dion liep in het derde jaar van haar studie Leisure & Event Management stage bij Sibiz Meetings & Events, een evenementenlocatie. Tijdens deze stage gaf de eigenaar aan te willen stoppen. In eerste instantie zag Sharon het niet als een serieuze optie, maar na een gesprek raakte ze enthousiast. De overname bleek haalbaar en samen met Dion besloot ze het avontuur aan te gaan.

De Overgang naar Ondernemerschap

Ondernemen is anders dan in loondienst werken, en dat merkte Sharon meteen. Ze namen een goedlopend bedrijf over, wat betekende dat er direct veel op hen afkwam. De grootste uitdaging in de eerste periode was niet alleen de drukte, maar vooral het inhoudelijk leren van het vak. De eerste jaren stonden in het teken van groeien in de rol en het begrijpen van alle aspecten van het bedrijf.

Sibiz organiseert zakelijke bijeenkomsten, bedrijfsuitjes, bruiloften en uitvaarten. Na twee jaar heeft Sharon het volledig in de vingers en kan ze nu vooruitkijken naar verdere groei. 

Ondernemen met je Dochter

Het samenwerken met Dion voelt voor Sharon heel vertrouwd. Ze weten wat ze aan elkaar hebben, maar de uitdaging ligt in het loslaten van de moeder-dochterrol op de werkvloer. Toch zou Sharon dit avontuur nooit alleen zijn aangegaan. Samen ondernemen geeft haar energie en versterkt hun band.

Grootste Leermomenten als Ondernemer

Sharon heeft geleerd dat ondernemen lef vraagt. Soms moet je risico’s nemen en vertrouwen hebben in het proces. Wat haar het meeste voldoening geeft, is dat haar werk nu alles bevat wat ze altijd al leuk vond: organiseren, plannen, klantcontact en verbinding maken. Ze heeft de vrijheid die ze zocht en de spanning van het ondernemerschap houdt haar scherp.

Haar Advies voor Twijfelaars

Voor iedereen die nadenkt over een carrière-switch heeft Sharon één boodschap: doen. Zodra het idee in je hoofd zit, betekent het dat er iets in jou aan het groeien is. Te veel nadenken kan je tegenhouden. Natuurlijk is het belangrijk om weloverwogen beslissingen te nemen, maar blijf niet hangen in excuses.

Sharon zou geen enkele keuze in dit proces anders hebben gemaakt. Zelfs de mindere momenten hebben haar waardevolle lessen geleerd. Ondernemerschap daagt je uit, stimuleert je creativiteit en geeft je de kans om je eigen pad te bepalen.

Twijfel jij over een carrièreswitch? Laat je niet leiden door angst, maar door de mogelijkheden. Wie weet wat er dan op je pad komt.

Meer weten over Sibiz Meetings & Events?

Bezoek de website van Sibiz voor meer informatie over hun geweldige evenementenlocatie.

Horecavisie β€˜Amstelveen, smakelijk verbonden’ ter inzage

16 April 2025 om 15:36

De horeca neemt een gestaag groeiende en belangrijke plek in en er worden nieuwe horeca-concepten ontwikkeld. Met een groeiend inwonersaantal naar 110.000 is er ook ruimte voor nieuwe ontwikkelingen in de Amstelveen. Het is daarom tijd voor een nieuwe horecavisie. Een horecavisie met gebiedsgerichte insteek en gericht op zowel kwantitatieve en kwalitatieve wijze aansluitend bij de vraag uit het gebied.

Naar publicatie

Het bericht Horecavisie ‘Amstelveen, smakelijk verbonden’ ter inzage verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Van Os Tassen en Koffers geopend in Stadshart, Marie-Stella-Maris en Pink Gellac volgen later dit jaar

16 April 2025 om 15:30

Stadshart Amstelveen blijft zich ontwikkelen met nieuwe winkels en een breder aanbod. Na de opening van UNIQLO, heeft ook Van Os Tassen en Koffers haar deuren op een nieuwe, grotere locatie geopend. Later dit jaar volgen Marie-Stella-Maris en Pink Gellac in het Rembrandthof.

Naar publicatie

Het bericht Van Os Tassen en Koffers geopend in Stadshart, Marie-Stella-Maris en Pink Gellac volgen later dit jaar verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Een website die wΓ©l scoort? β€˜We geven eerst een compliment over je logo, daarna branden we je site af’

16 April 2025 om 15:25

Goede webcopy bepaalt of een bezoeker klant wordt – of afhaakt. Maar niet elke ondernemer is een eh… Wim van de Woordkeus, zeg maar. Tijdens De Dag van de ZZP’er geven experts Martin van Kranenburg en Etienne Donicie glasheldere tips. Wat werkt wel, wat niet en hoe zorg je dat je website wél overtuigt?

Naar publicatie

Het bericht Een website die wél scoort? ‘We geven eerst een compliment over je logo, daarna branden we je site af’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Nieuw lid: Spoony

15 April 2025 om 15:08

Wij verwelkomen Spoony als nieuw lid van de OA. Het Amstelveense bedrijf, dat zich inzet voor gezond eetplezier voor kinderen, werd dé grote winnaar van Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025. Spoony won in de categorie MKB tot 250 medewerkers.

Spoony is dé pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak zorgen zij ervoor dat jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren ontwikkelen door 2,5 miljoen voedzame maaltijden per jaar te leveren aan kinderopvang en BSO’s. Maar Spoony gaat verder dan alleen voeding. Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen spelenderwijs mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding.

Spoony is een samensmelting van twee bedrijven van twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers (Ingrid Keller en Phaedra Mensen) die een ware match vormen. Beiden begonnen met hetzelfde doel voor ogen: een gezonde toekomst voor alle kinderen. Én gebruikten daarbij dezelfde aanpak: van smaakontwikkeling en groenten eten een feestje maken!

Nieuw lid: Infinity Cleaning

15 April 2025 om 15:08

We verwelkomen Infinity Cleaning als nieuw lid van de OA. De dames werden finalist in de categorie Belofte tijdens de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025

Infinity Cleaning is een bruisend schoonmaakbedrijf in regio Amsterdam en omstreken. Het leveren van kwaliteit vinden zij het allerbelangrijkste!

Bij Infinity Cleaning wilden zij vanaf het begin al “anders” zijn dan de bestaande schoonmaakbedrijven. Natascha Wildschut en Chella de Graaf streven ernaar om het stigma rondom schoonmaken te doorbreken en willen laten zien aan bedrijven en hun personeel hoe leuk en waardevol dit vak kan zijn. Een schoon kantoor, een fris toilet en lege vuilnisbakken hebben een enorme impact op hoe mensen hun werkdag beginnen. Niemand wil zich ergeren aan een vuil bureau of een stinkende afvalbak. Daarom streven zij er altijd naar om topkwaliteit te leveren, ongeacht welk teamlid er op locatie staat.

Schoonmaken is namelijk allesbehalve simpel; het vereist vakmanschap, oog voor detail en constante communicatie met de klant. Kwaliteit leveren is hun hoogste prioriteit. Zij besteden veel aandacht aan klantcontact, omdat ze geloven dat openheid en regelmatige incheckmomenten essentieel zijn. Hierdoor kunnen zij beter inspelen op de wensen van onze klanten en zorgen zij ervoor dat zij zich gehoord voelen.

Hun medewerkers zijn de basis van het succes. Zij investeren veel in ontwikkeling met regelmatige trainingen, niet alleen over schoonmaaktechnieken, maar ook over klantgerichtheid en duurzaamheid.

Nieuw lid: DT-Advies in Arbeidsrecht – DieudonnΓ©e Tan

15 April 2025 om 11:57

Mijn naam is Dieudonnée Tan oprichter en eigenaar van DT-Advies in Arbeidsrecht

Tijdelijk extra personeel nodig? Heb je te maken met ziekte, disfunctioneren of een arbeidsconflict? Als arbeidsjurist adviseer ik werkgevers over allerlei arbeidsjuridische vraagstukken. Waar nodig wordt gefocust op individuele gevallen en wordt geprocedeerd. Daarnaast sta ik werknemers bij in vele aspecten van het arbeidsrecht en arbeidsrecht-gerelateerde zaken.

Met een pragmatische en oplossingsgerichte aanpak stel ik me echter niet alleen op als adviseur in geval van problemen, maar ook als proactieve partner in het voorkomen van (escalatie van) conflicten.

Naast mijn adviespraktijk werk ik ook parttime als ambtelijk secretaris en adviseur van de Ondernemingsraad van de Provincie Flevoland. Ik adviseer op het gebied van het medezeggenschapsrecht, verleen (inhoudelijke) ondersteuning en draag zorg voor de juridische borging van OR Flevoland, de besluitvorming en de hierbij behorende processen en procedures.

Een vrijblijvend gesprek onder het genot van een kop koffie is altijd mogelijk.

Je kunt mij mailen op info@adviesinarbeidsrecht.com of bellen op 06-13691705.

Retailers worstelen met onderscheidend vermogen en klantloyaliteit’

15 April 2025 om 09:24

Veel retailers in Nederland hebben moeite om zich te onderscheiden en een loyale klantenbasis op te bouwen. Dat blijkt uit de Retail Ranking 2025 van Q&A Retail. Slechts 11% van de onderzochte retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld. Door dalende verkoopvolumes, stijgende kosten en veranderend consumentengedrag staat de toekomstbestendigheid van veel winkels onder druk.

Naar publicatie

Het bericht Retailers worstelen met onderscheidend vermogen en klantloyaliteit’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Accuraat Verhuur verhuist naar nieuw duurzaam pand in Aalsmeer

11 April 2025 om 15:55

Accuraat Verhuur verhuist op 12 april naar hun nieuwe pand in Aalsmeer, gelegen op bedrijventerrein Green Park.

Rick Leliveld en zijn team hebben Accuraat Verhuur opgebouwd tot een toonaangevende speler in de evenement- en congresverhuur. Het nieuwe duurzame pand is in lijn met de ambities van het bedrijf en biedt volop ruimte voor toekomstige groei.

Het nieuwe pand van ca 9.000 m2, verdeeld over 3 bouwlagen en voorzien van 9 loading docks zorgt voor een flinke optimalisatie van de bedrijfsvoering. Niet alleen door de verdubbeling in oppervlakte, maar ook het gehele bedrijfsproces inclusief opslag en logistieke stromen worden verbeterd. Met deze verhuizing is Accuraat Verhuur goed voorbereid op de toekomst.

❌
❌