KLM kondigt nieuw serviceconcept aan voor intercontinentale vluchten: meer ruimte voor persoonlijk contact en uitbreiding aantal stoelen
KLM kondigt een nieuw serviceconcept aan voor zowel de World Business Class als Economy Class. Door het werk anders te organiseren, komt er meer ruimte voor persoonlijk contact met passagiers. Tegelijkertijd wordt ook de cabine-indeling van de intercontinentale vloot aangepakt, waardoor het aantal stoelen kan worden uitbreid. Met deze veranderingen wil KLM inspelen op de wensen van passagiers en de beschikbare ruimte in de cabine optimaal benutten. De aanpassingen worden vanaf 2027 ingevoerd.
Nieuw servies World Business Class
KLM zet de samenwerking met Marcel Wanders voort. De Nederlandse designer met internationale bekendheid, ontwerpt speciaal voor KLM nieuw servies voor in de World Business Class. Bij het nieuwe servies komt ook een nieuwe presentatie van de gerechten. Ook denkt KLM na over nieuwe gerechten.
Nieuwe aanpak Economy Class
In de Economy Class voert KLM een nieuwe serviceformule in. Deze is gericht op het sneller serveren van warme maaltijden en creëren van meer ruimte voor persoonlijk contact met passagiers. Zo keert bijvoorbeeld het welkomstdrankje terug, wat een extra interactiemoment mogelijk maakt.
Meer passagiers welkom aan boord
KLM past de indeling van haar intercontinentale Boeing-vloot aan. Dankzij de nieuwe manier van werken en efficiëntere belading zijn er aan boord minder trolleys nodig. Hierdoor kan KLM de hooggewaardeerde Premium Comfort Class uitbreiden zonder dat dit ten koste gaat van de beenruimte voor passagiers. Het aantal stoelen wordt uitgebreid tot maximaal 40 stoelen, afhankelijk van het type vliegtuig. De nieuwe indeling zorgt er ook voor dat KLM extra stoelen in de Economy Class kan plaatsen. Daarnaast worden op de Boeing 787-9 twee extra stoelen geplaatst in de World Business Class.
In de komende periode worden de aanpassingen verder uitgewerkt en getest aan boord.