❌

Normale weergave

Gisteren β€” 2 Juli 2025Overheid
OuderOverheid

Hitte, hoe gaat het waterschap daarmee om?

1 Juli 2025 om 09:45

Extra maatregelen in droge periodes Het waterschap neemt extra maatregelen als dat nodig is. In de Ronde Hoep zetten we bijvoorbeeld een extra pomp aan om water in de polder te laten. Een aantal plekken in Huizen en Hilversum houden we extra goed in de gaten. Als er te weinig water is, gaat de kwaliteit van het water achteruit. Lekker zwemmen Tussen mei en september controleren we iedere 2 weken de waterkwaliteit op de officiële zwemlocaties. We controleren vooral op (poep)bacteriën en blauwalgen. De meetresultaten geven wij aan de provincie door. Op de websites zwemwater.nl en de zwemwater app is informatie te vinden over de kwaliteit van het water. Zwemwater app voor Android Zwemwater app voor iOS Ook hangt er bij elke zwemlocatie een informatiebord met informatie over de waterkwaliteit. Actuele waarschuwingen Eind juni 2025 hebben we op twee plekken blauwalg aangetroffen: Waarschuwing voor blauwalg bij de 2 strandjes van Hoge Dijk (Amsterdam Zuidoost) Negatief zwemadvies bij Zwemlust (Nieuwersluis).

Mediaraad Amstelveen start pilot structurelejournalistieke ondersteuning

Door:admin
30 Juni 2025 om 14:01

AMSTELVEEN – De redacties van twee Amstelveense mediaorganisaties ontvangen
vanuit een pilot van het Amstelveens Mediafonds financiële ondersteuning om de
journalistieke kwaliteit structureel een impuls te geven. Daarnaast ondersteunt het
Mediafonds drie tijdelijke journalistieke projecten.
Vanuit het Amstelveens Mediafonds is dit jaar de pilot Financiering Structurele Verbetering
Journalistieke Kwaliteit gestart. De mediaorganisaties kunnen voor een vooraf bepaalde
periode een extra journalist inhuren om de kwaliteit te verhogen. Daarnaast krijgen zij hulp
aangeboden vanuit het landelijke Stimuleringsfonds voor de Journalistiek bij de eventuele
ondersteuning van deze extra journalistieke mankracht. “Dit is een hele belangrijke stap voor
de ontwikkeling van de journalistieke kwaliteit in Amstelveen”, zegt Meindert Schut, voorzitter
van de Mediaraad. “De mediapartijen kunnen hierdoor vaker journalistiek onderzoek doen en
meer diepgravende verhalen maken.”


Drie journalistieke projecten toegekend
Naast de pilot voor structurele financiële ondersteuning is er ook ruimte voor kortlopende
journalistieke projecten. De onafhankelijke Mediaraad ontving tijdens de voorjaarsronde van
2025 opnieuw een flink aantal aanvragen. Daarvan worden er drie toegekend. Deze
projecten behandelen een verscheidenheid aan onderwerpen met maatschappelijke impact
voor Amstelveen. In totaal is er met de toegekende journalistieke projecten en de pilot voor
structurele ondersteuning een bedrag van ruim € 97.000,- gemoeid. Na publicatie in de
(lokale) media worden de toegekende projecten op de website van de Mediaraad
bekendgemaakt. Voor meer informatie kunt u terecht op de website:
www.mediaraadamstelveen.nl.


Nieuwe ronde najaar 2025

Op maandag 8 september a.s. start een nieuwe ronde voor projectaanvragen bij het
Amstelveens Mediafonds. Geïnteresseerden kunnen vanaf dat moment tot en met woensdag
8 oktober 2025 aanvragen indienen voor financiële steun bij journalistieke projecten.
Informatie over reeds toegekende en afgeronde projecten is na publicatie te vinden op de
website van de Mediaraad www.mediaraadamstelveen.nl.


Save the date: Mediacafé

De Mediaraad organiseert op donderdag 18 september 2025 in de Bibliotheek Amstelveen
Stadsplein een informatieve ontmoetingsavond – Mediacafé – voor belangstellende
journalisten, lokale media en geïnteresseerde burgers. Ook maatschappelijke groeperingen,
die interessant kunnen zijn voor de pers, zijn van harte welkom. De leden van de raad gaan
tijdens deze avond graag in gesprek met de lokale media en (aspirant)journalisten over de
lokale journalistiek en over de manier waarop we elkaar kunnen helpen om die verder te
versterken.

Mediaraad start pilot Financiering StructureleVerbetering Journalistieke Kwaliteit

Door:admin
30 Juni 2025 om 13:57

AMSTELVEEN – Mediaorganisaties, freelance journalisten en studenten journalistiek
kunnen vanaf 24 maart weer aanvragen indienen voor een bijdrage uit het
Amstelveens Mediafonds. Voor deze ronde is in totaal 100 duizend euro beschikbaar.
Nieuw dit keer is dat er naast de reguliere aanvragen voor journalistieke projecten,
een pilot start voor de financiering van een extra journalistieke kracht op een redactie.
De Mediaraad hoopt hiermee een bijdrage te leveren aan structurele verbetering van
de journalistieke kwaliteit in Amstelveen. De deadline voor de aanvraagronde ligt op 7
mei 2025.
De onafhankelijke Mediaraad Amstelveen hoopt ook dit jaar weer op journalistiek
verrassende, diepgaande en creatieve projectaanvragen. Die moeten zoals altijd voldoen
aan criteria, zoals die op de website van de Mediaraad vernoemd worden. Zie
https://www.mediaraadamstelveen.nl/informatieprojectaanvragen-2/

Start pilot
Nieuw dit jaar is de pilot Financiering Structurele Verbetering Journalistieke Kwaliteit. Deze is
gericht op de professionalisering van de journalistieke basis in Amstelveen. Het Mediafonds
biedt Amstelveense mediaorganisaties de mogelijkheid om gedurende een jaar financiële
ondersteuning te ontvangen voor het aannemen van een extra journalist ter aanvulling van
de redactie (max. 1 fte). Het doel van deze subsidie is om de journalistieke kwaliteit op een
duurzame manier te verhogen.
Mediaorganisaties kunnen subsidie aanvragen om met een extra journalist hun eigen
organisatie te professionaliseren of zij kunnen samenwerken met andere lokale media om
gezamenlijk hun professionaliteit te vergroten. Meer informatie over deze pilot en de criteria
zijn te vinden op: https://www.mediaraadamstelveen.nl/fsvjk/
Voor vragen kunt u contact opnemen via info@mediaraadamstelveen.nl

1Amstelveen

Door:admin
30 Juni 2025 om 13:48

Pilot Financiering Structurele Verbetering Journalistieke Kwaliteit

Aanvraagnummer 20250507

Toegekend bedrag €50.000,-

ECLI:NL:RBAMS:2025:4089 Rechtbank Amsterdam, 30-05-2025, 13/065433-21

27 Juni 2025 om 15:38

Vrijspraak diefstal in vereniging door middel van braak, omdat de camerabeelden onvoldoende zijn om tot een herkenning van verdachte te komen. Veroordeling poging tot diefstal in vereniging door middel van braak. Herkenning van verdachte op de camerabeelden door de rechtbank. Afwijzing voorwaardelijk verzoek om verbalisanten nader te horen. Toepassing artikel 63 Sr. Overschrijding redelijke ter...

Vernieuwd Energieloket helpt inwoners naar de juiste vakspecialist

26 Juni 2025 om 14:00

De gemeente Amstelveen heeft vandaag het vernieuwde Energieloket Amstelveen gelanceerd. De website is niet alleen overzichtelijker en gebruiksvriendelijker, maar biedt inwoners ook een krachtige nieuwe functie: ‘Vind een vakspecialist’. Hiermee wordt het voor Amstelveners eenvoudiger om offertes aan te vragen en energiebesparende maatregelen uit te laten voeren.

Update betonstorts in de buurt van uw woning, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

26 Juni 2025 om 17:24

In opdracht van Rijkswaterstaat werkt aannemer VeenIX aan de verbreding en verdiepte aanleg van de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht (A9BAHO). De werkzaamheden aan de
A9BAHO maken deel uit van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). Met deze brief informeren wij u over werkzaamheden in uw directe omgeving.

Voortgang stort onderwaterbeton
De voortgang van het storten van onderwaterbeton verloopt al een tijdje niet zoals gepland. Dat heeft u in eerdere brieven kunnen lezen. Ook de stort die vorige week gepland stond (10-12 juni), is niet doorgegaan. Dit heeft te maken met de uitloop van de voorbereidende werkzaamheden. Net als bij compartiment 12, is ook bij compartiment 11 gebleken dat het werk van de duikers langer duurt dan vooraf is ingepland: het draaien van de schotels op de palen verloopt erg stroef waardoor ze per paal
langer bezig zijn.

Nieuwe datum onderwaterbeton stort (dag en nacht)
Omdat we het belangrijk vinden dat we de juiste informatie communiceren aan de bewoners, ontvangt u deze keer 1 dag voorafgaand aan de werkzaamheden deze brief:
• Vanaf morgen, dinsdag 17 juni 7.00 uur tot donderdag 19 juni 12.00 uur, storten we het onderwaterbeton in compartiment 11 (zie op de volgende pagina de exacte locatie van de betonstort).

Wat merkt u ervan: geluidshinder
Het onderwaterbeton moet in 1 keer in een compartiment gestort worden zodat er geen naden in het beton ontstaan. Daarom werken we dag en nacht door. Het storten van onderwaterbeton veroorzaakt geluidshinder door de aanwezigheid van betonmixers en het pompen van beton. Het bouwterrein is ’s avonds en ’s nachts verlicht. Ook is er bouwverkeer in de omgeving aanwezig voor de aan- en afvoer van materieel en beton. Omdat de werkzaamheden deels in de nacht plaatsvinden en er dan minder omgevingsgeluid is, zijn de werkzaamheden extra goed hoorbaar.

Datum betonstort constructievloer
Op vrijdag 20 juni van 7.00 uur tot 21.00 uur storten we de constructievloer van compartiment 13 (zie op de volgende pagina de exacte locatie van de betonstort).

Wat merkt u ervan: geluidshinder
Het storten van een constructievloer duurt minder lang omdat er minder beton gestort hoeft te worden. Het geluid komt overeen met het storten van onderwaterbeton.

Verkeershinder Kazernepad: verkeerstops & afsluiting
Tijdens het storten van het onderwaterbeton rijdt er veel bouwverkeer over de bouwweg in verband met de aanvoer van beton. Daar waar kan werken we met verkeersstops en in sommige gevallen sluiten we het Kazernepad af.

• Van dinsdag 17 juni 7:00 uur tot donderdag 19 juni 12.00 uur verkeersstops
• Op vrijdag 20 juni van 7.00 uur tot 21:00 uur Kazernepad ter hoogte van A9 dicht

Bij een afsluiting worden fietsers en voetgangers omgeleid via de Amsterdamseweg. De omleiding staat met borden aangegeven. Bij een verkeersstop moet fietsverkeer enkele minuten wachten totdat de betonwagens zijn overgestoken. Dit duurt nooit langer dan een paar minuten.

Meer informatie
• Vragen over de werkzaamheden kunt u stellen via vragen@veenix.nl
• Meer informatie over de werkzaamheden aan de A9BAHO vindt u op het online bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat www.bezoekerscentrum.rijkswaterstaat.nl
• Via onderstaande QR-code kunt u zich abonneren op de nieuwsbrief van het project
• Voor vragen of opmerkingen over het project kunt u contact opnemen met de landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat 0800-8002
• Ook bent u van harte welkom in Belevingscentrum Amstelveen InZicht, geopend op woensdagt/m vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur en iedere eerste donderdag van de maand van 12.00 tot
20.00 uur. Amstelveen InZicht is gevestigd op Stadsplein 103 te Amstelveen, boven de
bibliotheek.

Onderwaterbetonstort in de nacht in de buurt van uw woning, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

26 Juni 2025 om 17:24

In opdracht van Rijkswaterstaat werkt aannemer VeenIX aan de verbreding en verdiepte aanleg van de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht (A9BAHO). De werkzaamheden aan de A9BAHO maken deel uit van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA). Met deze brief informeren wij u over werkzaamheden in uw directe omgeving.

30 juni – 2 juli: storten van onderwaterbeton in compartiment 4
Van maandag 30 juni 7.00 uur tot woensdag 2 juli 1:00 uur storten we onderwaterbeton in compartiment 4. Dat is in de buurt van uw woning. Zie afbeelding 1 voor de exacte locatie van de werkzaamheden.

Wat merkt u ervan: geluidshinder
Het storten van het onderwaterbeton zorgt voor forse geluidshinder, vooral omdat er in de nacht weinig andere omgevingsgeluiden zijn en het geluid meer opvalt. Denk aan betonmixers die draaien en het pompen van het beton door de machines. Daarnaast kan de aan- en afvoer van andere bouwmachines geluidshinder veroorzaken voor de directe omgeving. Ook zal het bouwterrein verlicht zijn.

Waarom werken we in de nacht?
Een compartiment moet in één keer volgestort worden, zodat het als één geheel kan drogen en er geen naden in het beton ontstaan. Dit betekent dat we het storten niet kunnen onderbreken en dag en nacht doorgaan tot het compartiment vol is. Ieder compartiment verschilt van grootte. Hierdoor is de duur van de betonstorts per compartiment verschillend.

Uitloop testen funderingspalen compartiment 4
Voorafgaand aan het onderwaterbeton testen we de funderingspalen in compartiment 4. Hier communiceerden we al eerder over, in de brief met kenmerk 749A. Daarin zeiden we dat het testen tot vrijdag 20 juni zou duren. Het testen van de palen duurt langer dan gepland. Daarom zullen we tot donderdag 26 juni 19.00 dag en nacht doortesten.

Wat merkt u ervan: geluidshinder
U kunt de machine horen die aan de palen trekt. Dit is een constant monotoon achtergrondgeluid. Aangezien we ook in de nacht werken en er dan minder omgevingsgeluid is, valt het geluid van de machine ‘s nachts mogelijk meer op. Ook is er verlichting nodig om de werkzaamheden veilig uit te kunnen voeren. We werken ook in het weekend door.

Meer informatie
• Vragen over de werkzaamheden kunt u stellen via vragen@veenix.nl
• Meer informatie over de werkzaamheden aan de A9BAHO vindt u op het online
bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat www.bezoekerscentrum.rijkswaterstaat.nl
• Via onderstaande QR-code kunt u zich abonneren op de nieuwsbrief van het project
• Voor vragen of opmerkingen over het project kunt u contact opnemen met de landelijke
informatielijn van Rijkswaterstaat 0800-8002
• Ook bent u van harte welkom in Belevingscentrum Amstelveen InZicht, geopend op woensdag
t/m vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur en iedere eerste donderdag van de maand van 12.00 tot
20.00 uur. Amstelveen InZicht is gevestigd op Stadsplein 103 te Amstelveen, boven de
bibliotheek.

Update bouw verdiepte ligging, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

30 Juni 2025 om 16:42

In opdracht van Rijkswaterstaat werkt aannemer VeenIX aan de verbreding en verdiepte aanleg van de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht (A9BAHO). De werkzaamheden aan de A9BAHO maken deel uit van de weguitbreiding Schiphol-Amsterdam-Almere (SAA).

Halverwege januari ontving u van ons de laatste update over de voortgang van de werkzaamheden aan de verdiepte ligging in Amstelveen (briefkenmerk A9BH-492A). Tijd voor een nieuwe update.

Let op: met deze brief geven wij een algemeen overzicht van de voortgang en planning van de werkzaamheden aan de verdiepte ligging. Als er werkzaamheden bij u in de omgeving plaatsvinden die hinder veroorzaken, ontvangt u vooraf een aparte brief met detailinformatie over deze werkzaamheden.

In deze brief vindt u informatie over:
• Waar bouwen we aan?
• De bouwstappen: voortgang
• Doorkijk komend jaar
• Afsluiting afrit 5 in 2026

Waar bouwen we aan?
Ter hoogte van Amstelveen komt de A9 verdiept te liggen over een lengte van 1,6 kilometer. Over de verdiepte ligging komen drie overkappingen: twee van 249 meter breed (bij het Oude Dorp en het Stadshart) en één van 85 meter breed (ter hoogte van de Meander). Sinds 2023 bouwen we de noordelijke bak van de verdiepte ligging. Die kunnen we niet in één keer bouwen. Daarom hebben we de locatie van de toekomstige noordelijke bak verdeeld in 18 compartimenten (bouwkuipen). In elk compartiment voeren we dezelfde werkzaamheden uit, maar niet tegelijkertijd. Dit betekent dat we in het ene compartiment bijvoorbeeld nog onderwaterbeton storten, terwijl we in het andere compartiment al het wegdek aan het afronden zijn.

De bouwstappen: voortgang
Er gebeurt veel in de noordelijke bak van de verdiepte ligging. Op allerlei plekken zijn we met verschillende werkzaamheden bezig. Maar hoever zijn we met de bouwstappen in alle compartimenten?
• De 5 kilometer aan damwanden en 6.900 funderingspalen voor de noordelijke bak zijn inmiddels in alle compartimenten geplaatst.
• Met het testen van de funderingspalen zijn we over de helft. De testen zijn nodig om de kwaliteit van de palen aan te tonen. Slaagt een paal niet voor de test, dan moeten we palen erbij boren. Hoe testen we? Een machine pakt de bovenkant van de paal vast en trekt er enkele uren met kracht aan. Als de paal aan het einde van de testperiode stabiel is gebleven, weten we zeker dat deze sterk genoeg is voor de constructie.
• Het afgraven van grond in de compartimenten is gereed, met uitzondering van de compartimenten 6, 8 en 10 (zie afbeelding op de volgende pagina voor de locatie). De weggegraven grond is gebruikt op andere delen van het project of projecten in de omgeving.
• Halverwege de zomer van 2025 zijn de onderwaterbetonstorts naar verwachting afgerond. Zie afbeelding 1 op de volgende pagina van de brief. Om onderwaterbeton te kunnen storten, pompen we het compartiment vol met water uit de Amstel. Vervolgens moet ieder compartiment in één keer volgestort worden met onderwaterbeton, zodat het als één geheel kan drogen en er geen naden in het beton ontstaan. Dit betekent dat we het storten niet kunnen onderbreken en in grote compartimenten dag en nacht doorgaan tot het compartiment vol is.
• Na het onderwaterbeton storten we de constructievloer, wanden en bij sommige compartimenten het dak van de overkappingen. In een aantal compartimenten zijn we hier al mee begonnen. Anders dan het onderwaterbeton storten we de constructievloer wél in delen. We zijn dus meerdere keren in een compartiment aan het storten. De storts duren vaak minder lang dan het onderwaterbeton. Ten westen van de Keizer Karelweg is een deel van het dak van de overkapping al goed zichtbaar.

Doorkijk komend jaar
Komend jaar zijn we vooral bezig met het storten van beton voor de vloeren, wanden en overkappingen. Naar verwachting is de noordelijke bak van de verdiepte ligging volgend voorjaar gereed en gaat al het verkeer door de noordelijke bak op 2 x 3 rijstroken rijden. Vervolgens halen we de bypass van de A9 (tijdelijke zuidelijke rijstroken) weg en starten we met de bouw van de zuidelijke bak.

Afsluiting afrit 5 Amstelveen-Stadshart in 2026 afgesloten
Vanaf maart 2026 is afrit 5 Amstelveen-Stadshart aan de zuidkant van de A9, komende vanuit de richting Schiphol/Haarlem, 15 maanden afgesloten. Hierdoor ontstaat aan de zuidzijde de benodigde extra ruimte om werkzaamheden efficiënter en veiliger uit te voeren en voorkomen we verdere uitloop van de planning. Door beperkte ruimte tijdens de bouw van de noordelijke bak is de planning namelijk sterk onder druk komen te staan. Daarom is in overleg met Amstelveen, voor deze oplossing gekozen. Beide opritten 5 en afrit 5 aan de noordkant blijven deze periode wel beschikbaar. Gedurende de kerstperiode is afrit 5 (beide zijden) gedurende 3 weken beschikbaar.

Bereikbaarheid Stadshart
Tijdens de afsluiting van afrit 5 aan de zuidkant kan het verkeer vanuit Schiphol/Haarlem, richting het Stadshart en Amstelveen zuid, keren bij af- en oprit 4 Ouderkerk aan de Amstel en vervolgens bij afrit 5 aan de noordkant de A9 verlaten. De extra reistijd buiten de spits is circa 5 minuten.

Meer informatie
• Vragen over de werkzaamheden kunt u stellen via vragen@veenix.nl
• Meer informatie over de werkzaamheden aan de A9BAHO vindt u op het online bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat www.bezoekerscentrum.rijkswaterstaat.nl
• Via onderstaande QR-code kunt u zich abonneren op de nieuwsbrief van het project
• Voor vragen of opmerkingen over het project kunt u contact opnemen met de landelijke informatielijn van Rijkswaterstaat 0800-8002
• Ook bent u van harte welkom in Belevingscentrum Amstelveen InZicht, geopend op woensdag t/m vrijdag van 12.00 tot 17.00 uur en iedere eerste donderdag van de maand van 12.00 tot 20.00 uur. Amstelveen InZicht is gevestigd op Stadsplein 103 te Amstelveen, boven de bibliotheek.

Update Schipholbrug: bediening pas weer mogelijk in 2026, Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat

25 Juni 2025 om 09:06
Schipholbrug (1)

De Schipholbrug in de A9 blijft helaas voorlopig gesloten voor scheepvaart hoger dan 6,25 meter. In april ging een van de tandwielkasten, die nodig zijn voor het openen en sluiten van de brug, kapot tijdens het testen van de nieuwe, verbrede brug. Uit onderzoek is gebleken dat de tandwielkasten niet bestand zijn tegen bepaalde omstandigheden zoals een zware storm of langdurige stroomuitval en moeten daarom opnieuw ontworpen, gemaakt en getest worden. Rijkswaterstaat verwacht dat in 2026 bediening van de Schipholbrug weer mogelijk is. Tot die tijd moeten schepen hoger dan 6,25 meter omvaren. De scheepvaartsector is hierover geïnformeerd. Het wegverkeer ondervindt geen hinder.

Onderzoek

Het beweegbare deel van het brugdek (de vallen) van de verbrede Schipholbrug zijn qua grootte, gewicht en vorm uniek in hun soort. Het openen en sluiten van de brug bij bepaalde omstandigheden, zoals zware storm of langdurige stroomuitval, zorgt voor extreme krachten. In de praktijk blijken de tandwielkasten hiertegen niet bestand. Rijkswaterstaat heeft daarom de aannemer opdracht gegeven om de tandwielkasten opnieuw te ontwerpen, te laten maken en te testen. Naar verwachting neemt dit proces een jaar in beslag. De Schipholbrug kan pas weer open als de nieuwe tandwielkasten geïnstalleerd en getest zijn.

Staande Mastroutes

De Schipholbrug maakt onderdeel uit van de Oostelijke Staande Mast Route (door Amsterdam). Deze route is door de stremming van de Schipholbrug dus helaas niet beschikbaar voor hoge beroeps- en recreatievaart. De Westelijke Staande Mast Route (door Haarlem) is vanwege een defect aan de Buitenhuizerbrug in Zijkanaal C op dit moment ook niet beschikbaar. Rijkswaterstaat verwacht dat de Buitenhuizerbrug vanaf medio juli weer bediend kan worden. Actuele informatie is te vinden op Vaarweginformatie.

Programma Schiphol, Amsterdam, Almere

De Schipholbrug is onderdeel van het project verbreding en verdiepte aanleg A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht (A9BAHO) van Rijkswaterstaat. De A9 wordt verbreed van drie naar vier rijstroken per rijrichting en er komt een wisselbaan. Ter hoogte van Amstelveen wordt de A9 over een lengte van 1,6 kilometer verdiept aangelegd.

De A9BAHO is het sluitstuk van de weguitbreiding Schiphol, Amsterdam, Almere (SAA). Door het verbreden van de drukke snelwegen tussen Schiphol, Amsterdam en Almere met één of meer rijstroken verbetert de doorstroming en daarmee de bereikbaarheid van de noordelijke Randstad. Ook wordt de leefbaarheid in de omgeving vergroot, door een goede inpassing van de weg in het landschap en het toepassen van diverse geluidmaatregelen.

 

Eerder verschenen artikelen:

❌
❌