❌

Normale weergave

Vandaag β€” 14 Maart 2025Regio Amstelland

Benefietconcert met rode draad

14 Maart 2025 om 06:50

Door: redactie. Een ongeveer vijftig koppen tellend publiek beleefde zaterdag 8 maart een intiem en sfeervol benefietconcert in gebouw ’t Anker. Dankzij het initiatief van Kudelstaartse zangeres Daphne Sijbersma werd er zo’n duizend euro opgehaald voor het het goede doel.

‘Zo wil ik leven’, een lied van Matthijn Buwalda

De opbrengst gaat naar het Project Next Steps, een samenwerking tussen Dorcas en het Leger des Heils dat met name Roemeense vrouwen helpt om uit de prostitutie te komen. Een toepasselijk doel, gezien de dag die op de kalender staat als Internationale Vrouwendag. Tussen de luisterliedjes door vertelde Dirk Sijbersma, werkzaam bij Dorcas en zingend naast echtgenote Daphne, over de schrijnende toestand van vrouwen die geronseld worden voor werk en verstrikt raken in het net van loverboys en pooiers. Naar schatting zijn er volgens hem in en om Amsterdam zo’n 4000 tot 8000 vrouwen die op deze manier misbruikt worden. “Geen gemakkelijk thema, maar wel een verhaal dat verteld moet worden,” aldus Dirk.

Vertellen deden Daphne en Dirk ook samen met hun muzikale vrienden waarbij de liederen van serieus naar luchtig ging en de boodschap vooral ook was om van het leven te genieten.

(Foto’s: Jaap Maars, zie ook de galerij onder de advertentie van Eveleens Makelaars) 

 

Het bericht Benefietconcert met rode draad verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Klaas Kleijn Advies: betrouwbare en persoonlijke ondersteuning op maat

14 Maart 2025 om 06:30

AalsmeerVandaag geeft wekelijks een podium aan ondernemers die betrokken zijn bij de BusinessClub van FC Aalsmeer. In een kort interview vertellen deze ondernemers wie ze zijn en wat hun motivatie is en geven ze een inkijkje achter de schermen van hun bedrijf. Deze keer is de beurt aan Klaas Kleijn, directeur eigenaar van het gelijknamige in De Kwakel gevestigde adviesbureau.

Door Selena Sercan. Ik ben Klaas Kleijn, Register Belastingadviseur, woonachtig in de Kwakel, getrouwd en vader van drie kinderen. Ik heb sinds 2004 een eigen onderneming, een administratiekantoor met het kantoor in Mijdrecht. Ik ben financieel/fiscaal opgeleid en ben na mijn opleiding eerst als assistent en uiteindelijk als kantoordirecteur gaan werken bij een klein accountantskantoor. Vandaaruit ben ik voor mezelf begonnen. Dezelfde dag dat ik officieel met mijn onderneming startte, kreeg ik een telefoontje van iemand uit Mijdrecht die vroeg of ik een administratiekantoor wilde overnemen. Binnen drie weken was dat geregeld.

Klaas Kleijn Advies
Klaas Kleijn Advies heb ik in 2007, naast het administratiekantoor die ik in 2004 ben gestart, opgezet en sindsdien werk ik in advies als zelfstandig ondernemer in de vorm van een eenmanszaak. Alles wat ik doe binnen deze onderneming, doe ik zelf. Dit betreft vaak ad-hoc klussen op fiscaal en administratief gebied. Als iemand een specifiek vraagstuk heeft, werk ik dat uit of los het op. Dit kan variëren van belastingaangiftes tot vragen en begeleiding met betrekking tot de verkoop van een onderneming. De werkzaamheden zijn daardoor redelijk breed.

Onderscheidend Vermogen
Ik denk dat mijn informele en laagdrempelige aanpak het belangrijkste onderscheidende kenmerk is. Het is persoonlijk, makkelijk en benaderbaar, en vice versa. Ik houd zelf ook van deze benadering. Ik ben gewoon mezelf, en zo handel ik ook. Dat vind ik het prettigste.

Dit komt door de laagdrempeligheid en de informele manier van werken. Ik praat niet alleen over financiën, maar ook over de persoonlijke omstandigheden van mensen. Ik blijf op de hoogte van de persoonlijke situaties van klanten, onthoud wat ze me vertellen en kom er later op terug. Op deze manier wordt de relatie persoonlijker, en kan ik op een informele manier door de zwaardere zakelijke vraagstukken heen werken.

Vertrouwelijkheid is ook een belangrijke kernwaarde in ons vak. Wat klanten jou toevertrouwen, bespreek je niet met anderen. Betrouwbaarheid is ook een belangrijke kernwaarde; niets mag naar buiten komen via ons. Je bouwt een vertrouwensrelatie op met de klant.

Trots
Ik ben trots op het feit dat ik het zelfstandig ondernemerschap inmiddels al twintig jaar uitoefen naar volle tevredenheid en met een leuk gevarieerd klantenpakket.

Uitdagingen
De grootste uitdagingen komen voort uit de vraagstukken die klanten bij je aanbrengen, en het vinden van oplossingen waarmee ze volledig tevreden zijn. De uitdagingen zijn divers; dit kan administratief, fiscaal of soms ook op persoonlijk vlak zijn. Klanten stellen soms vragen waar ze zelf geen raad mee weten, en het is dan mijn taak om ze op een goede manier verder te helpen. Wij noemen onszelf wel eens een ‘financieel huisarts’.

Toekomst
Ik heb geen concrete plannen om uit te breiden. Ik wil graag doorgaan met wat ik nu doe. Mijn focus ligt op het behouden van rust en stabiliteit in mijn werk. We maken steeds meer gebruik van automatiseringstechnologieën die relevant zijn voor administratieve processen, zoals AI-technologie en dit is ook al een uitdaging op zich.

Motto
Denk in kansen en niet in bedreigingen. Sta positief in het leven, want negativiteit helpt je niet verder.

Lidmaatschap FC Aalsmeer
Ik wilde meer betrokken raken bij Aalsmeer, aangezien we ‘buren’ zijn. Ik ben overigens ook lid van diverse ondernemersverenigingen in Uithoorn en Mijdrecht, en ik ben voorzitter van de Kwakelse Ondernemersvereniging. Goede relaties en contacten zijn waardevol, en dat was ook de reden waarom ik bij FC Aalsmeer terechtkwam.

Klaas Kleijn Advies
Iepenlaan 50
1424 PA De Kwakel
Klaas@klaaskleijnadvies.nl
klaaskleijnadvies.nl/

Ook lid worden van BusinessClub FC Aalsmeer? Meld je hier aan. Houd tevens onze LinkedIn-Pagina in de gaten voor het laatste nieuws.

Het bericht Klaas Kleijn Advies: betrouwbare en persoonlijke ondersteuning op maat verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Stormloop verwacht bij inschrijven appartementen Hornmeer

14 Maart 2025 om 07:00

Door: Arjen Vos. Op 6 februari werd het hoogste punt bereikt van het woon(zorg)complex aan de Roerdomplaan. Desbetreffende ontwikkeling wordt gebouwd door De Heemraad uit Amstelveen. Het project in opdracht van wooncorporatie Eigen Haard en vastgoedbelegger Vivet, omvat in totaliteit 61 energiezuinige appartementen. Op de begane grond zal een gezondheidscentrum gerealiseerd worden. De oplevering vindt plaats vanaf juli 2025. Wie er straks tot de gelukkige huurders behoren is op dit moment nog niet bekend.

De verhuur van deze appartementen zullen Vivet en Eigen Haard zelf in de hand nemen. Eigen Haard heeft 28 huurappartementen en zegt bij monde van woordvoerder Wim de Waard nog in overleg te zijn met de gemeente over de precieze invulling daarvan. “De mogelijkheid van groepswoningen voor ouderen of iets anders gezamenlijks in combinatie met zorgwoningen staat nog open. We hopen daar binnenkort meer duidelijkheid over te kunnen geven.”

De woningen van Eigen Haard worden via de gebruikelijke weg (Woningnet) aangeboden. Hoe de toewijzing precies verloopt kan De Waard nog niet zeggen. De oplevering van deze appartementen staat gepland voor het vierde kwartaal van 2025.

Actieve rol voor commerciële partijen
Ook het in Arnhem gevestigde Vivet is een aanbieder van appartementen. ‘De vastgoedbelegger met maatschappelijke insteek’ bemiddelt in de verhuur van 18 middeldure huurappartementen en twee sociale huurwoningen. “Wij zijn ervan overtuigd dat commerciële partijen een actieve rol moeten spelen in de oplossing van de woningopgave in Nederland. Vivet en Eigen Haard streven ernaar woningzoekenden uit diverse doelgroepen te bedienen,” zo laat Corné van Hemert namens Vivet weten.

Mensen met regionale binding
De verwachte oplevering van de woningen van Vivet is medio juli 2025. Anders dan bij de woningen van Eigen Haard kunnen geïnteresseerden zich hier al wel voor aanmelden. “Het gaat hierbij om een voorinschrijving,” benadrukt Van Hemert, “de uiteindelijke inschrijving volgt later.” Of er ook voorrang wordt gegeven aan inwoners van Aalsmeer kan hij niet beloven, “het gaat ons om de samenstelling van het complex, mensen die hier komen wonen, moeten passen bij het gebouw. Met bijvoorbeeld een goede mix van zowel oudere als jongere bewoners. We vinden het ook fijn als mensen een binding met deze plek hebben dus we zijn er zeker gevoelig voor als mensen uit de Hornmeer reageren. Toch kunnen we aan de voorkant niet uitsluiten dat hier ook mensen van buiten Aalsmeer komen wonen.”

Stormloop
Vivet heeft zelf de hand in de toewijzing en gezien de krapte op de woningmarkt verwacht de verhuurder een stormloop wanneer de appartementen op Funda verschijnen. De toewijzing geschiedt gedeeltelijk op basis van loting. “We beseffen dat er straks meer mensen teleurgesteld zijn dan dat er blij gemaakt kunnen worden maar willen te allen tijde uit kunnen leggen waarom geïnteresseerden het straks niet zijn geworden.”

Voorinschrijven kan via deze link

(Foto’s: Arjen Vos)

Het bericht Stormloop verwacht bij inschrijven appartementen Hornmeer verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

De Groene Venen van 14 maart staat online @groenevenen

14 Maart 2025 om 00:00

De Groene Venen, dé weekendkrant van De Ronde Venen, is ook online te lezen. De nieuwste editie staat nu online.  Klik hier om de krant direct te lezen. Lees de krant iedere week online via www.degroenevenen.nl DE GROENE VENEN IS OOK VERKRIJGBAAR BIJ:   Mijdrecht - Gemeentehuis,  Boekhandel Mondria, Vabels café-bistro, Bibliotheek Dr v.d. Haarlaan Wilnis - Jumbo Vinkeveen - Jumbo  • Albert Heijn (Herenweg) Waverveen - Fa. F.A.Ruizendaal & Zonen Abcoude - Fred Abcoude (voorheen Readshop), Plus Koot, Albert Heijn Baambrugge - Henks Baambrugge 

Gisteren β€” 13 Maart 2025Regio Amstelland

Twaalfde PoΓ«ziefestival in de Kleine Kerk

12 Maart 2025 om 21:58

Wie van poëzie houdt, kan binnenkort z’n hart weer ophalen: op donderdag 27 maart vindt het twaalfde poëziefestival plaats in de Kleine Kerk in Duivendrecht, georganiseerd door Stichting Kleinoot. Het thema van dit jaar is: Nacht. De gedichten worden gelezen door leden van de Poëziegroep van De Kleine Kerk, en de avond wordt muzikaal omlijst door harpiste Carla Bos.

Het poëziefestival in de Kleine Kerk is inmiddels een geliefde traditie geworden voor poëzieliefhebbers in Duivendrecht en omstreken. Elk jaar weet Stichting Kleinoot een boeiend thema te kiezen dat de creativiteit van de dichters prikkelt en het publiek weet te raken. Dit jaar is het thema ‘Nacht’, een onderwerp dat ongetwijfeld tot prachtige en diepzinnige gedichten zal leiden.

De avond begint om 20.00 uur en belooft een sfeervolle en inspirerende ervaring te worden. De leden van de Poëziegroep van De Kleine Kerk zullen hun eigen gedichten voordragen, waarbij het thema ‘Nacht’ vanuit verschillende perspectieven wordt belicht. Of het nu gaat om de stilte van de nacht, de dromen die ons bezoeken of de mysteries die het duister met zich meebrengt, de dichters zullen hun unieke visie delen met het publiek.

Naast de poëzie zal harpiste Carla Bos de avond verrijken met haar betoverende muziek. Haar harpklanken zullen de gedichten nog meer diepgang geven en zorgen voor een harmonieuze en magische sfeer in de Kleine Kerk.

Stichting Kleinoot, de organisator van het festival, zet zich al jaren in om kunst en cultuur in Duivendrecht te bevorderen. Met het poëziefestival bieden zij een platform voor lokale dichters om hun werk te presenteren en het publiek te laten genieten van de schoonheid van poëzie en muziek. Het festival is een mooie gelegenheid voor inwoners om samen te komen en te genieten van een avond vol creativiteit en inspiratie.

Voor meer informatie over het poëziefestival en om op de hoogte te blijven van toekomstige evenementen, kun je terecht op de website van Stichting Kleinoot: stichtingkleinoot.nl.

Mis deze bijzondere avond niet en laat je meevoeren door de woorden en klanken die de nacht tot leven brengen in de Kleine Kerk.

Auteur: Barbara Huigen

Foto: Jammfm

Koningsdag Duivendrecht in voorbereiding

12 Maart 2025 om 21:16

Nieuwe website biedt programma en aanmeldmogelijkheden

De vrijwilligers van de Oranjevereniging Duivendrecht hebben de handschoen weer opgepakt om samen met ondernemers en inwoners invulling te geven aan Koningsdag in Duivendrecht op zaterdag 26 april. Dit jaarlijkse evenement belooft opnieuw een feestelijke dag te worden vol activiteiten en gezelligheid voor jong en oud.

Naast de voorbereidingen voor Koningsdag, werkt de Oranjevereniging ook aan een nieuwe website. Deze website zal het programma van Koningsdag bevatten en biedt de mogelijkheid om je aan te melden als vriend van Koningsdag Duivendrecht. Door je aan te melden als vriend, steun je de continuïteit van dit belangrijke evenement in het dorp.

De Oranjevereniging Duivendrecht is al jaren actief in het organiseren van Koningsdag en andere festiviteiten in het dorp. Dankzij de inzet van vele vrijwilligers en de samenwerking met lokale ondernemers, weten zij telkens weer een geslaagd evenement neer te zetten. Dit jaar is geen uitzondering, en de voorbereidingen zijn in volle gang.

Op de nieuwe website, die binnenkort gelanceerd wordt, kunnen inwoners het volledige programma van Koningsdag bekijken. Van de traditionele vrijmarkt tot diverse optredens en activiteiten voor kinderen, er is voor ieder wat wils. Daarnaast biedt de website informatie over hoe je kunt bijdragen aan het evenement, bijvoorbeeld door je aan te melden als vrijwilliger of door een donatie te doen.

De Oranjevereniging hoopt met de nieuwe website niet alleen het programma overzichtelijk te presenteren, maar ook de betrokkenheid van de inwoners te vergroten. Door je aan te melden als vriend van Koningsdag Duivendrecht, draag je bij aan de continuïteit van het evenement en help je mee om het feest ieder jaar weer mogelijk te maken.

Koningsdag in Duivendrecht is een dag waarop het hele dorp samenkomt om de verjaardag van de koning te vieren. Het is een dag vol plezier, muziek, spelletjes en gezelligheid. Dankzij de inzet van de vrijwilligers en de steun van de inwoners en ondernemers, wordt het weer een onvergetelijke dag.

Auteur: Barbara Huigen

Foto: Jammfm

Herstelwerkzaamheden Brug Ouderkerk vanaf september tot maart 2026

12 Maart 2025 om 21:13

Verkeershinder en stremming voor scheepvaart

De provincie Noord-Holland gaat ingrijpende herstelwerkzaamheden uitvoeren aan de Brug Ouderkerk. Deze werkzaamheden, die een vervolg zijn op eerdere herstelwerkzaamheden in het voorjaar van 2024, zullen naar verwachting starten op 1 september 2025 en duren tot eind maart 2026. Tijdens deze periode wordt een deel van het draaimechanisme van de brug vervangen. Dit is noodzakelijk gebleken na een mankement dat eind 2023 werd ontdekt. Uit onderzoek bleek dat de verbindingen van het draaimechanisme niet van de juiste kwaliteit waren voor het gewicht van de brug, wat schade veroorzaakte

De provincie heeft als tijdelijke oplossing in maart 2024 het draaimechanisme verstevigd, maar nu is een definitieve oplossing nodig om de brug weer een levensduur van 100 jaar te geven. De herstelwerkzaamheden zullen aanzienlijke verkeershinder veroorzaken. Het verkeer op de weg wordt langs het werk geleid, waarbij een snelheidsbeperking van 30 km/u geldt. Daarnaast zijn er naar verwachting enkele weekend- en nachtafsluitingen nodig om de tijdelijke verkeerssituatie aan te leggen. Voor de scheepvaart betekent dit dat de Amstel ter hoogte van Ouderkerk aan de Amstel gestremd zal zijn voor schepen hoger dan 2,90 meter. Lagere schepen kunnen tijdens de werkzaamheden onder de brug door blijven varen

De provincie Noord-Holland begrijpt dat deze werkzaamheden overlast zullen veroorzaken voor zowel weg- als vaarweggebruikers en omwonenden. Er wordt echter alles aan gedaan om de hinder tot een minimum te beperken en de werkzaamheden zo efficiënt mogelijk uit te voere. Na het voltooien van de herstelwerkzaamheden kan de Brug Ouderkerk vanaf april 2026 weer volledig in gebruik worden genomen.

Inwoners en weggebruikers worden aangemoedigd om zich goed voor te bereiden op de komende werkzaamheden en rekening te houden met de verwachte verkeershinder. Voor vragen over de werkzaamheden kunnen zij contact opnemen met het Servicepunt van de provincie Noord-Holland via 0800-0200 600 (gratis) of per e-mail via servicepunt@noord-holland.nl

Onzekerheid over toekomst van speeltoestel

12 Maart 2025 om 21:10

 

Trampoline Dorpsplein Duivendrecht tijdelijk buiten gebruik

De populaire trampoline op het Dorpsplein in Duivendrecht is tijdelijk buiten gebruik gesteld en afgezet om veiligheidsredenen. Hoewel de overige onderdelen van het speelterrein nog steeds toegankelijk zijn, is het onduidelijk wanneer de trampoline weer beschikbaar zal zijn voor gebruik.

De afsluiting van de trampoline heeft geleid tot speculaties onder de bewoners. Sommigen vragen zich af of deze maatregel is genomen door de nieuwe projectleider die is aangesteld voor de verbetering van het Dorpsplein. Normaal gesproken valt een trampoline onder het maatschappelijk vastgoed, wat betekent dat het onderhoud en de vervanging ervan door de gemeente worden beheerd.

Recentelijk zijn de panden op het Dorpsplein doorverkocht aan Rialto Vastgoedontwikkeling. Deze vastgoedontwikkelaar heeft plannen om het Dorpsplein toekomstbestendig te maken en te transformeren tot een levendig en aantrekkelijk centrum. De overname omvat onder andere de PLUS supermarkt en diverse dagwinkels, zorgvoorzieningen en horecagelegenheden

Een ondernemer op het Dorpsplein gaf aan dat speeltoestellen zoals trampolines eigenlijk jaarlijks vervangen zouden moeten worden om de veiligheid te waarborgen. Of dit daadwerkelijk gaat gebeuren, is echter nog onzeker. De bewoners hopen op een snelle oplossing, zodat de trampoline weer veilig gebruikt kan worden door de kinderen in de buurt.

In de tussentijd worden ouders en kinderen aangemoedigd om gebruik te maken van de andere speeltoestellen op het plein. De gemeente en Rialto Vastgoedontwikkeling zullen naar verwachting binnenkort meer duidelijkheid geven over de toekomst van de trampoline en de verdere plannen voor het Dorpsplein.

Auteur: Daniel Zondervan

Foto: Jammfm

Nieuwe rotonde in de maak: afsluiting Aalsmeerderweg

13 Maart 2025 om 20:18

Aalsmeer – Vanaf 17 maart voert aannemer Dega Infra BV, in opdracht van Green Park Aalsmeer, werkzaamheden uit aan de Molenvlietweg. Dit is de verbindingsweg tussen de Aalsmeerderweg en de Middenweg. De weg krijgt een definitieve inrichting, en de werkzaamheden duren naar verwachting tot juni 2025.

Om de nieuwe rotonde bij de kruising van de Molenvlietweg en de Aalsmeerderweg aan te leggen, wordt de Aalsmeerderweg tussen 17 maart en 15 mei afgesloten voor alle verkeer. Er zijn omleidingsroutes via de Middenweg, Zwarteweg, Jac. P. Thijsselaan en Ophelialaan. Voor bewoners van Polderzoom gelden alternatieve routes via de Burgemeester Hoffscholteweg.

Vanaf medio mei wordt het laatste deel van de Molenvlietweg aangepakt. Dit betreft het stuk tussen de Zuid-Afrikaweg en de nieuwe rotonde. Tijdens deze fase blijft de Aalsmeerderweg open.

Meer informatie is te vinden op www.aalsmeer.nl.

Auto raakt te water op Portengen in Kockengen

13 Maart 2025 om 00:00

Een automobilist is donderdagmiddag met zijn auto in de sloot beland langs de Portengen in Kockengen. De bestuurder kon zelf uit de auto komen en op het dak van de wagen klimmen. De brandweer heeft hem daar vanaf gehaald. Niemand raakte ernstig gewond, meldt de politie.   

Sportprogramma's Rick FM op 15 en 16 maart | Rick FM

13 Maart 2025 om 17:34
Het sportweekeinde bij Rick FM begint zaterdag met Het Tussendoortje Live Sport. De uitzending duurt een uurtje langer (van 14.00 tot 18.00 uur) en komt live vanuit de bestuurskamer van KDO. Dit heeft alles te maken met de streekderby tussen KDO en RKDES, die zaterdagmiddag op het programma staat in de derde klasse B. Een live verslag van deze wedstrijd is vanaf 15.00 uur te horen en wordt verzorgd door Harry Hogerwerf. Voordat de eerste elftallen zullen aantreden voor hun duel, is er een voorwedstrijd tussen oud-KDO en oud-RKDES. Het Tussendoortje zal ook aan dit duel aandacht besteden. Uiteraard is er ook een live verslag van de wedstrijd in de tweede klasse B, tussen Jonathan en Legmeervogels te horen. Verslaggever in Zeist is Sjaak van Beek. Vanaf 16.30 uur volgen de nabeschouwingen met de trainers Jack Honsbeek, Lex van der Horst en Siver Abdulrahman. Ook is er de voorbeschouwing op de wedstrijd van zondag: De Zouaven - FC Aalsmeer, met Ted Verdonkschot. De uitzending wordt afgesloten met de uitslagen in 1A, 2B en 3B, de bijbehorende standen en de programma's voor zondag en volgende week.

Sport & Co

Zondag is er tussen 11.00 en 13.00 uur een nieuwe aflevering van het programma Sport & Co. De presentatie is in handen van Esther Vermeule. De techniek wordt verzorgd door Jan Tilburgs.

In het eerste uur zijn de nabeschouwingen van de voetbaltrainers en het competitie-overzicht voetbal, verzorgd door Peter Brouwer en Jeroen Könst, nog een keer te horen

In het tweede uur (ook tussen 19.00 en 20.00 uur te beluisteren via Radio Aalsmeer) zijn de onderwerpen / gasten:
- Jur Wessels van Qui Vive heren-1, met de voorbeschouwing op de wedstrijd tegen Hilversum, zondagmiddag aan de Noorddammerweg.
- Frank Volkers van de Tennisclub Uithoorn, over de aanleg van padelbanen op hun complex en de opmars van deze nieuwe vorm van racketsport.
- Rink Rewijk uit Kudelstaart, een veelbelovende jonge atleet op de middellange afstanden, zoals de 800 en 1500 meter.
- de sportieve agenda (wat staat er allemaal op het programma op het veld en in de zaal?) en enkele sportieve berichten.

Dus stem af op Rick FM, dan blijft u volledig op de hoogte van het sportieve nieuws.

Heeft u nog actuele info, uitgaantips, een verzoeknummer of vragen dan kunt u tijdens de uitzending bellen met 0297 540970, een mail sturen naar sport@rickfm.nl of X'en op @RadioRickFM. Via de sociale media kunt u ons volgen op Facebook en X.

Wim Bartels en Sharon Heemskerk bij Rood Wit Blauw | Rick FM

13 Maart 2025 om 17:01
Zondag 16 Maart zijn Sharon Heemskerk en Wim Bartels te gast in het programma Rood Wit Blauw, 13.00 - 14.00 uur. Sharon is initiatiefneemster van @thepassiondekwakel 7, 8 en 9 april bij Gasterij de Kwakel.

Ze vervult de rol van Maria en Wim speelt Jezus. Hier willen we natuurlijk wat meer van te weten komen.

'Rood Wit Blauw' met Rob de Jonge, elke zondagmiddag van 13.00 tot 14.00 uur lekkere Nederlandstalige muziek.  Elke week de nieuwe Rick FM Nederpop Tip, een 'Hollandse Nieuwe' en de nummer één uit de Nederlandstalige top 10. Regelmatig komen er gasten in het programma.

Luisteren naar Rick FM.
Uithoorn en De Kwakel:
Ether 106.3 FM
Digitaal Caiway 867
Digitaal Delta 800
Aalsmeer:
Digitaal Caiway 867
Digitaal Delta 800
Live stream; https://www.rickfm.nl/radiogids/stream
DAB + 5D 180,064 Mhz
TuneIn App; https://tunein.com/radio/Rick-FM-1063-s81518/

Live-uitzending bij KDO | Rick FM

13 Maart 2025 om 16:58
Zaterdag is Rick FM live aanwezig met onze studio bij KDO in De Kwakel. Dat heeft te maken met de streekderby die wordt gespeeld in de 3de klasse B tegen RKDES uit Kudelstaart.

Jeroen Könst en Peter Brouwer staan in de bestuurskamer en de verslaggevers langs het veld. Ook de andere wedstrijden hoor je in de uitzending, zoals Legmeervogels en FC Aalsmeer.

De uitzending begint een uur vroeger om 14.00 uur, want we besteden ook aandacht aan de wedstrijd van oud-KDO tegen oud-RKDES.

Kom langs of luister via 106.3FM, de digitale kabel, DAB+ of onze livestream

Maskerade: Wie betaalt de veerman? | Rick FM

13 Maart 2025 om 16:42
Op 2 en 3 mei brengt Toneelgroep Maskerade een bijzondere toneelbewerking van de geliefde tv-serie uit de jaren 70: Wie betaalt de veerman?

Dit ontroerende liefdesverhaal speelt zich af op het prachtige Kreta, waar de rust in het idyllische dorp Elounda wordt verstoord door de terugkeer van een Engelsman met een verleden in de Tweede Wereldoorlog.

Regisseur Charlotte Roels weet met een creatieve aanpak het publiek moeiteloos mee te nemen naar verschillende locaties en momenten, waardoor het verhaal echt tot leven komt. Mis deze bijzondere voorstelling niet.

Waarom je e-maildomein belangrijker is dan je denkt

13 Maart 2025 om 15:27

ZAKELIJK-NIEUWS-LANDELIJK

Een domeinnaam is meer dan slechts een adres op het internet; het is een cruciaal onderdeel van elke online aanwezigheid en heeft directe invloed op branding, geloofwaardigheid en veiligheid.

Met de opkomst van digitale zaken en persoonlijke branding kan de keuze voor de juiste domeinnaam het succes of falen van een onderneming bepalen.

One.com, een toonaangevende aanbieder van webhosting en domeinregistratie, begrijpt hoe belangrijk het is het juiste domein te beveiligen voor zowel bedrijven als particulieren.

Kernpunten

Een domeinnaam is cruciaal voor branding, geloofwaardigheid en veiligheid in het digitale tijdperk.

1. Een professionele domeinnaam versterkt de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van een bedrijf, waardoor het beter onthouden en gemakkelijker te vinden is.

2. Een sterke domeinnaam helpt bedrijven op te vallen, de positie in zoekmachines te verbeteren en beschermt tegen cyberdreigingen.

3. Domeineigendom heeft juridische en financiële implicaties, waardoor bedrijven worden beschermd tegen geschillen en mogelijke financiële verliezen.

Branding en geloofwaardigheid online

Een goed gekozen domeinnaam vergroot de geloofwaardigheid en betrouwbaarheid van een merk. Een rapport van Verisign, een wereldwijde domeinregistratie-operator, geeft aan dat 84% van de consumenten gelooft dat een bedrijf met een professioneel domein geloofwaardiger is dan een bedrijf dat alleen een gratis e-mailadres of een socialmediaprofiel gebruikt.

Een memorabel en relevant domein zorgt ervoor dat een bedrijf gemakkelijk te vinden is en versterkt de merkherkenning. Dit is vooral belangrijk in een tijdperk waarin de online aanwezigheid het succes bepaalt.

Het belang van een sterk domein is duidelijk in diverse sectoren, waaronder e-commerce en digitale diensten. In Ron’s Entrepreneurs Podcast bespreekt Frank Vaneman de noodzaak om op te vallen in de online markt. Hij benadrukt dat een onderscheidend en gemakkelijk te onthouden domeinnaam ondernemers helpt autoriteit op te bouwen en hun zoekmachineposities te verbeteren.

Zonder een sterk domein riskeren bedrijven potentiële klanten te verliezen aan concurrenten met betere branding. Bovendien versterkt het gebruik van een e-mail met domeinnaam de professionele uitstraling van een bedrijf en wekt het vertrouwen op bij klanten.

Veiligheid en vertrouwen in online interacties

Naast branding speelt een domeinnaam een cruciale rol in online veiligheid. Cybercriminaliteit neemt toe, waarbij phishing-scams en identiteitsfraude belangrijke bedreigingen vormen. De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de Europese Unie bevat bepalingen die het belang onderstrepen van het beschermen van persoonlijke en bedrijfsinformatie online.

Het hebben van een veilig, op maat gemaakt domein stelt bedrijven in staat hun identiteit en klantgegevens te beschermen, waardoor het risico op fraude en cyberaanvallen vermindert.

Het belang van veiligheid bij het bezitten van een domein wordt duidelijk onderstreept door recent nieuws, waarin oplichters zich voordeden als politie om bewoners te misleiden. Dit wijst op het bredere probleem van digitale fraude, waarbij cybercriminelen misleidende websites creëren die legitieme organisaties nabootsen.

Een correct geregistreerd en geverifieerd domein kan bedrijven en particulieren helpen dergelijke frauduleuze activiteiten te voorkomen, zodat bezoekers erop kunnen vertrouwen dat ze te maken hebben met de echte organisatie.

One.com biedt domeinbeschermingsfuncties aan, waaronder SSL-certificaten en malware-scanning, om bedrijven te helpen hun online aanwezigheid te beveiligen. Deze maatregelen verbeteren niet alleen het vertrouwen, maar zijn ook in lijn met wereldwijde cybersecurityregels die gericht zijn op het beschermen van gebruikers tegen online fraude.

 Juridische en financiële implicaties van een domeinnaam

De juridische en financiële impact van een domeinnaam reikt verder dan alleen branding en veiligheid. Volgens de Wereldorganisatie voor Intellectuele Eigendom (WIPO) zijn domeinconflicten stabiel toegenomen, met een stijging van 7% van 2022 tot 2023 en een toename van 68% sinds het begin van de COVID-19-pandemie. Het bezit van de juiste domeinnaam beschermt bedrijven tegen juridische conflicten die kunnen leiden tot kostbare rechtszaken en gederfde inkomsten.

Domeineigendom is ook een investering. Premium domeinen, met name die met korte en herkenbare namen, zijn bekend geworden doordat ze voor miljoenen dollars worden verkocht. Bedrijven die vroegtijdig een sterk domein bemachtigen, kunnen financieel profiteren door duurdere overnames later te vermijden of door het domein met winst te verkopen.

Het nieuws over scams en digitale misleiding benadrukt nogmaals de noodzaak van juridisch eigendom. Wanneer bedrijven hun domeinen niet beveiligen, lopen ze het risico slachtoffer te worden van identiteitsfraude, wat kan leiden tot een verlies van klantvertrouwen en financiële schade.

Het waarborgen van juridisch eigendom en de bescherming van een domein via een betrouwbare provider zoals One.com helpt deze risico’s te beperken.

Het bericht Waarom je e-maildomein belangrijker is dan je denkt verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Betere vliegveiligheid met nieuw ganzenbeheerplan

13 Maart 2025 om 12:00

Aalsmeer – De provincie Noord-Holland heeft het Faunabeheerplan Ganzen 2025–2031 goedgekeurd. Dit plan richt zich op het terugdringen van schade door ganzen aan landbouw en natuur en het verbeteren van de vliegveiligheid rondom Schiphol. Een belangrijk speerpunt is het verkleinen van de ganzenpopulatie, met name binnen een straal van 10 kilometer rond Schiphol om de risico’s voor vliegtuigen te beperken.

Door de groei van het aantal standganzen en overwinterende trekganzen is de schade in de regio de afgelopen 20 jaar sterk toegenomen. Naast preventieve maatregelen, zoals verjagen met lasers of honden, worden in het plan ook populatiereducties opgenomen, waaronder het schieten of vangen van ganzen.

Het plan benadrukt bovendien samenwerking tussen boeren, jagers en andere partijen en streeft naar het efficiënter gebruik van gedode ganzen om voedselverspilling te voorkomen. Noord-Holland blijft onderzoek doen naar effectievere methoden. Met deze aanpak wil de provincie de balans tussen mens, natuur en vliegveiligheid beter bewaken, in het bijzonder voor de regio Schiphol.

Schoonmaakactie op Westeinder zaterdag

13 Maart 2025 om 11:46

Aalsmeer – Komende zaterdag 15 maart steken vrijwilligers hun handen uit de mouwen tijdens de jaarlijkse schoonmaakactie op de Westeinderplassen. Met grijpers en ander materiaal, beschikbaar gesteld door de Meerlanden, zetten zij zich in om de Poel weer afvalvrij te maken. De actie wordt georganiseerd door de SPIE in samenwerking met enkele lokale ondernemers.

De deelnemers verzamelen zaterdagochtend om 08.00 uur bij de watersportvereniging de Nieuwe Meer aan de Stommeerweg 2. Iedereen wordt hier voorzien van materialen en instructies en gaat daarna naar het aangewezen op de Westeinder om plastic en andere achtergelaten materialen op te ruimen. Van 11.00 tot 12.30 zal de vuilniswagen er staan om het gevonden afval in ontvangst te nemen. Aansluitend wordt de actie afgesloten met een gezamenlijke lunch als dank voor de inzet.

“De Westeinderplassen zijn het hart van Aalsmeer, waar we naast de Pramenrace, de hele zomer gebruik van maken. Het is belangrijk dat we ook wat terug doen om dit zo te houden”, aldus een van de organisatoren. Ook bijdragen aan een schoner Aalsmeer? Meld je aan via de website van de landelijke organisatie (www.nldoet.nl) of kom zaterdag gewoon langs (met of zonder praam of boot).

Foto: Afval inleveren bij de vuilniswagen. Foto: www.kicksfotos.nl (2023).

Het bericht Schoonmaakactie op Westeinder zaterdag verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

CultuurcafΓ© bij Cultuurpunt Aalsmeer

13 Maart 2025 om 11:35

Aalsmeer – Ben je actief in de cultuursector of heb je een passie voor kunst en creativiteit? Mis dan het Cultuurcafé op vrijdag 21 maart niet! Cultuurpunt Aalsmeer nodigt je uit voor een inspirerend Cultuurcafé in De Oude Veiling. Een laagdrempelige vrijdagmiddagborrel waar cultuurmakers, organisatoren en andere geïnteresseerden samenkomen om ideeën te delen en elkaar te versterken.

Tijdens dit Cultuurcafé onthult het Cultuurpunt ook de poster die speciaal is gemaakt om de lokale koren in het zonnetje te zetten! Er komt live muziek, tijdens de gesprekstafel praten de aanwezigen over hoe culturele organisatie meer publiek zouden kunnen bereiken en zichtbaar weten te blijven. Verder natuurlijk netwerken en een borrel. 

Ontmoet andere cultuurmakers in een ontspannen setting. Het Cultuurcafé is van 16.00 tot 19.00 uur. Adres: Marktstraat 19. Aanmelden kan via de website van Cultuurpunt Aalsmeer.

Foto: Netwerken tijdens het Cultuurcafé (foto aangeleverd).

Het bericht Cultuurcafé bij Cultuurpunt Aalsmeer verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Waarom multitasken je productiviteit verlaagt (en wat wΓ©l werkt)

13 Maart 2025 om 11:28

ZAKELIJK-NIEUWS-LANDELIJK

Multitasking lijkt dé manier om meer gedaan te krijgen in minder tijd. Snel een e-mail beantwoorden terwijl je een rapport leest, of tijdens een vergadering alvast je to-dolijst bijwerken – het voelt efficiënt. Maar onderzoek toont aan dat multitasking je productiviteit juist verlaagt. Hoe komt dat? En wat werkt dan wél?

De mythe van multitasking

Ons brein is niet gemaakt om meerdere complexe taken tegelijk uit te voeren. Wat we ‘multitasking’ noemen, is eigenlijk snel schakelen tussen verschillende taken. Dit constante switchen kost extra energie en leidt tot:

  • Langzamere verwerking: Elke keer dat je van taak wisselt, heeft je brein tijd nodig om opnieuw te focussen. Dit vertraagt je werk.
  • Meer fouten: Aandacht verdelen betekent minder focus op details, waardoor je sneller slordigheidsfouten maakt.
  • Meer stress: Multitasking verhoogt je mentale belasting, wat kan leiden tot vermoeidheid en stress.

Wat werkt wél?

In plaats van multitasking kun je beter technieken gebruiken die je focus verbeteren en je productiviteit verhogen. Een paar effectieve methoden:

1. Single-tasking

Door je volledig te richten op één taak tegelijk, werk je efficiënter en met minder fouten. Plan je dag zo dat je blokken creëert voor specifieke taken, zonder afleiding.

2. De Pomodoro-techniek

Werk in blokken van bijvoorbeeld 25 minuten, gevolgd door een korte pauze. Dit helpt je om geconcentreerd te blijven zonder mentale uitputting.

3. Prioriteren met de Eisenhower-matrix

Door taken te verdelen in ‘belangrijk & urgent’, ‘belangrijk & niet urgent’, ‘niet belangrijk & urgent’ en ‘niet belangrijk & niet urgent’, weet je precies waar je je aandacht op moet richten.

4. Performance coaching

Soms heb je een externe blik nodig om je werkstructuur te verbeteren. Als coach persoonlijke ontwikkeling zijn Björn Deusings en Patrick van Gulik van Tijdwinst.com professionele sparringpartners om jou te helpen gestructureerder te werken. Performance coaching helpt je om effectiever te plannen, slimmer om te gaan met afleidingen en je productiviteit te verhogen.

Meer bereiken met minder stress

Door multitasking los te laten en te kiezen voor focus, structuur en bewuste planning, werk je uiteindelijk sneller en efficiënter. Minder stress, betere resultaten en meer controle over je werkdag – dat klinkt een stuk beter dan continu schakelen tussen taken.

Het bericht Waarom multitasken je productiviteit verlaagt (en wat wél werkt) verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Vier de Boekenweek met Bibliotheek Amstelland

13 Maart 2025 om 11:24

Amstelland – Van 12 tot en met 23 maart viert de boekenbranche de Boekenweek met het thema ‘Je moerstaal’. Plat of kak, straattaal of streektaal, dialect of ABN: Je moerstaal is de taal waarin je spreekt, schrijft, zingt, dicht, vloekt, juicht en liefhebt. De Bibliotheek Amstelland organiseert samen met verschillende partners vier bijzondere evenementen. Ontmoet auteur Judith Koelemeijer bij de Boekenweeklezing in Aalsmeer, ga in gesprek met Lex Paleaux tijdens het Literair Café 102, laat je inspireren door poëzie in Museum JAN en schrijf je eigen geheime brief tijdens de Puzzelpost-workshop.

Lezing Judith Koelemeijer

Op woensdag 19 maart is de bekroonde schrijver Judith Koelemeijer te gast in De Oude Veiling in Aalsmeer. Tijdens deze jaarlijkse Boekenweeklezing van Stichting Kunst en Cultuur Aalsmeer en de Bibliotheek Amstelland vertelt ze over haar boek ‘De redding’ en haar schrijfproces. Aanvang: 20.00 uur.

Literair Café

Op donderdag 20 maart vindt in de Bibliotheek Amstelveen Stadsplein het Literair Café 102 plaats. Deze editie staat in het teken van Lex Paleaux en zijn prijswinnende boek ‘Liften naar de hemel’, dat de Boekhandelsprijs 2025 won. Dit evenement is inmiddels uitverkocht, wat de grote belangstelling voor deze bijzondere schrijver onderstreept.

Poëziecafé in teken moerstaal

Op donderdag 20 maart kunnen dichters en dichters in de dop in Museum JAN terecht voor een speciale editie van het Poëziecafé, geheel in het teken van Je moerstaal. Onder leiding van artiest en stadsdichter Nikki Szofia wordt de kracht van taal in al zijn vormen gevierd. Draag je eigen gedicht voor of luister naar de woorden van anderen. Aanvang: 19.30 uur.

Puzzelpost

Op zondag 23 maart organiseren Museum JAN en de Bibliotheek Amstelland de creatieve workshop Puzzelpost: Een geheime brief in jouw moerstaal. Net als in de Victoriaanse tijd versier je een handgeschreven boodschap met tekeningen en verstop je er een gedicht of puzzel in. Voor wie schrijf jij jouw geheime brief? Aanvang: 14.00 uur. Meer informatie en aanmelden voor een of meerdere activiteiten: www.debibliotheekamstelland.nl.

Foto: Puzzelpost in Museum JAN (foto aangeleverd).

Het bericht Vier de Boekenweek met Bibliotheek Amstelland verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Voetbal: Zaterdag oud RKDES tegen oud KDO

13 Maart 2025 om 11:14

Kudelstaart – Aanstaande zaterdag 15 maart staat de voetbalderby RKDES tegen KDO op het programma. Om 15.00 uur treden de Kudelstaartse voetballers aan tegen KDO op het complex in De Kwakel. Voor deze wedstrijd wordt er om 13.45 uur een wedstrijd gespeeld van oud KDO tegen oud RKDES.

Oud trainers Theo Leliveld (KDO) en Henry Egberts (RKDES) van beide clubs zijn bereid gevonden om een team van legends samen te stellen. Nog een maal nemen de teams het tegen elkaar op om de broedertwist uit te vechten. Bij RKDES zal Hans Hendriks, keeper, zelfs zijn wintersport onderbreken om erbij te zijn. Het team van Henry Egberts en leider Beatle kent onder andere de spelers van weleer: Jan van den Bergen, Ton Zeldenthuis, Hassan Elhadji, Ron Hogenboom, Mark Pothuizen, Arnold Boerlage en Marc Kesting.

RKDES hoopt dat veel supporters zaterdagmiddag naar De Kwakel komen om het oud-team en het huidige eerste elftal aan te komen moedigen. Adres: Vuurlijn 51.

Foto: www.kicksfotos.nl

Het bericht Voetbal: Zaterdag oud RKDES tegen oud KDO verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Delegatie Greenport op werkbezoek in Kenia

13 Maart 2025 om 10:20

Aalsmeer – Vorige week heeft een delegatie vanuit Greenport Aalsmeer, bestaande uit wethouders Sven Spaargaren van de Gemeente Aalsmeer en Antoinette Ingwersen van de Gemeente Nieuwkoop, Ronald van den Breevaart en Ruud Knorr van Greenport – in navolging op een eerder bezoek van leden van de stuurgroep Greenport Aalsmeer – een werkbezoek aan Kenia gebracht. Kenia is de grootste snijbloemenproducent van het Afrikaanse continent. Nederlandse partijen spelen hierin een cruciale rol. Om hier een completer beeld van te krijgen, zijn bedrijven in de veredeling, productie, verwerking, verpakking en handel en logistiek bezocht. Ook heeft de delegatie kennis gemaakt met de medewerkers van de Nederlandse ambassade. Er zijn ruim 200.000 Kenianen werkzaam in de bloemensector en ongeveer 4 miljoen mensen in Kenia profiteren rechtstreeks van deze industrie. 

“Met dit bezoek zien de bestuurders met eigen ogen hoe de bloemen in Kenia gekweekt worden en wat de impact daarvan is op Nederland, en in het bijzonder Greenport Aalsmeer”, vertelt Ruud Knorr, directeur van Greenport Aalsmeer. “Met de kennis die we daar opdoen, kunnen we nog beter meedenken over de belangen van deze bedrijven, en met meer kennis van zaken meepraten over de technische ontwikkelingen die de sector kunnen verbeteren.”

Perfect klimaat

Kenia is een logische keuze voor zo’n werkbezoek. Het land heeft voor met name de rozenteelt een perfect klimaat om het hele jaar door te oogsten, veel zoet water en is in vergelijking met andere landen in de regio politiek stabiel. Zo’n 3.600 hectare van de Keniaanse grond wordt inmiddels gebruikt om rozen te kweken, tegenover 160 hectare in Nederland. Bovendien zijn de banden tussen Nederland en Kenia sterk: een groot aantal bedrijven in Greenport Aalsmeer heeft een dependance in Kenia of doet handel met Keniaanse bloementelers.

Foto: Greenport delegatie op werkbezoek in Kenia, waaronder geheel rechts wethouder Sven Spaargaren van Aalsmeer. Foto: aangeleverd

Het bericht Delegatie Greenport op werkbezoek in Kenia verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Samenwerking voor regionaal energiesysteem glastuinbouw

13 Maart 2025 om 10:17

Aalsmeer – Een aantal partijen, waaronder de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, Haarlemmermeer en Uithoorn, de provincie Noord-Holland en Greenport Aalsmeer, heeft samen de Taskforce Energietransitie Greenport Aalsmeer opgericht. Deze taskforce onderzoekt een regionaal energiesysteem voor de glastuinbouw en de gebouwde omgeving om netcongestie tegen te gaan en de warmtetransitie te versnellen.

Belangrijke stap

De glastuinbouwsector is een grote warmteverbruiker. Door de stijgende aardgasbelasting vanaf 2028 is de urgentie om over te schakelen naar duurzame alternatieven groot. Tuinders en gemeenten kijken samen naar wat de mogelijkheden zijn voor het gebruik van warmtebronnen en het aanleggen van een warmtenet in deze regio waarbij er koppelkansen zijn voor de gebouwde omgeving.  De Taskforce streeft naar een regionaal energiesysteem voor de glastuinbouw en de gebouwde omgeving. 

Om de samenhang te waarborgen en de onafhankelijkheid te garanderen, neemt de provincie de rol van onafhankelijk voorzitter op zich. Dit zorgt er ook voor dat de Taskforce goed aansluit op bredere beleidskaders, zoals de Energievisie en het pMiek (provinciaal Meerjarenprogramma Infrastructuur Energie Klimaat). 

Planning en vervolg

In het eerste kwartaal van 2025 stelt de Taskforce een Roadmap op. Het onderzoek naar mogelijkheden wordt in de eerste helft van het jaar afgerond, waarna samenwerkingsafspraken volgen in de tweede helft van 2025. Kijk voor meer informatie op de website: www.greenportaalsmeer.nl. 

Het bericht Samenwerking voor regionaal energiesysteem glastuinbouw verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.

Westeinder weer duizenden alen rijker

13 Maart 2025 om 07:00

Door: redactie. Onder toeziend oog van onder meer wethouder Kikkert en de nieuwe voorzitter van Vislust, Guus Ottenhof, schonk visser Theo Rekelhof vorige week de vrijheid aan duizenden glasaaltjes. “Dat jullie maar uit mogen groeien tot vuistdikke palingen,” wenste hij de piepjonge palinkjes toe.

Inspectie van de glasaal door Theo Rekelhof, Ruben Knelange, Guus Ottenhof, Willem Kikkert en Marcel Clewits

De babyvisjes, die er vanaf de Sargassozee al een immense reis op hadden zitten, leken zo op het eerste oog bijzonder gelukkig met hun nieuwe bestemming. Vol levenslust kronkelden ze zich een weg naar de vrijheid. Een aan de andere kant van de steiger onderduikend futenechtpaar kon de Kudelstaartse beroepsvisser niet echt verontrusten. “Je moet altijd rekening houden met een percentage verlies.” Om de levenskansen te spreiden werden de in totaal 30.000 aaltjes op verschillende locaties uitgezet.

Het uitzetten van paling is een jaarlijks terugkerende routine, financieel mede mogelijk gemaakt door de visvereniging en de gemeente.

(Foto’s: Arjen Vos)

Het bericht Westeinder weer duizenden alen rijker verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

OfficiΓ«le mededelingen 13 maart 2025

13 Maart 2025 om 06:14

Hieronder leest u de officiële mededelingen van week 11 2025

VERWIJDERING UIT LANDELIJK REGISTER KINDEROPVANG (Z2025-00001666)
Op grond van art. 8 Besluit registers kinderopvang, register buitenlandse kinderopvang en personenregister kinderopvang maken wij bekend dat buitenschoolse opvang BSO De Ruimte op het adres Schweitzerstraat 136, 1433 AN in Kudelstaart, met registratienummer 198847014, op verzoek van de houder met ingang van 14 juli 2025 uit het Landelijk Register Kinderopvang wordt verwijderd in verband met het onderbrengen van de groep op een andere locatie.

Bezwaar: van 7 maart 2025 t/m 17 april 2025.

AANVRAGEN ONTVANGEN:
– Kudelstaartseweg 1, het uitbreiden van het Flower Art Museum met lunchroom en artshop
– Mendelstraat 34, het plaatsen van een opbouw met dakkapel op de woning
– Marsstraat 7, het maken van een uitbouw en dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Legmeerdijk 324, het bouwen van een wasstraat met wasboxen en techniekgebouw

AANVRAGEN INGETROKKEN
– Bellefleurstraat 1, het verplaatsen en verbreden van het raamkozijn
– Claes Stierpweg 1, het plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning
– Baccarastraat nabij Jozefschool, het realiseren van een fietsenstalling ten behoeve van het schoolpersoneel
– Uiterweg achter nr. 202, het bouwen van een botenhuis en het wijzigen van de beschoeiing

AANVRAAG BUITEN BEHANDELING GESTELD
– Aalsmeerderweg tussen nr. 45 en 57, het realiseren van een in- en uitrit

VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Andorraweg 3, het plaatsen van verlichte reclame op het gebouw
– Oosteinderweg achter 357A, het overkluizen van water door middel van een onderheide betonvloer

VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Oosteinderweg 320, het maken van een extra in- en uitrit en het verplaatsen van een lantaarnpaal
– Bellefleurstraat 1, het verplaatsen van het raamkozijn
– Hoofdweg 192, het uitbreiden van de in aanbouw zijnde opslagloods voor agrarische producten (legalisatie). Toelichting: De omschrijving van het project is aangepast; Uit de ingediende gegevens blijkt dat de aanvraag betrekking heeft op het uitbreiden van de in aanbouw zijnde opslagloods voor agrarische producten.
– Huygensstraat voor huisnr. 5, het plaatsen van een bouwkeet en vuilcontainer op parkeerterrein van 31 maart t/m 06 juni 2025
– Korfstraat 2, het plaatsen van een schaftwagen en hoogwerker van 3 maart t/m 9 juni 2025

BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– St. Janstraat 15, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning

WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.

EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:

  • Raadhuisplein 1 (2025-00001679), Pinksterpop op 8 juni 2025, ontvangen 4 maart 2025
  • Wim Kan Dreef 4 (Z2025-00001725) Sportdag Antoniusschool op 16 mei 2025, ontvangen 5 maart 2025
  • Braziliëlaan 6A 9 (Z2025-00001850) Nextreme MMA – Meet & Greet op 28 juni 2025, ontvangen 10 maart 2025

EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV  de volgende evenementenvergunning is verleend.

  • Herenweg 32A (Z2025-00000390), Flanherenweg op 22 juni 2025, verzonden 4 maart 2025
  • Surfeiland, Kudelstaartseweg 20 (Z2025-00000242), Oude Deuren Windsurf Vintage Cup op 6 juli 2025, verzonden 5 maart
    2025

COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.

GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:

  • Nobelhof Kudelstaart en Snoekbaarsstraat Aalsmeer (Z2025-0000435), Duo concert van Aalsmeers Harmonie en fanfare Flora uit Aalsmeer op 24 mei 2025, verzonden 11 maart 2025
  • Snoekbaarsstraat 1 (Z2025-00001210), Duo concert van Aalsmeers Harmonie en fanfare Flora uit Aalsmeer op 24 mei 2025, verzonden 11 maart 2025

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH AalsmeerPostbus 253 – 1430 AG  Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl Wwww.aalsmeer.nl

Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis

Openingstijden raadhuis           
ma, di, do                 08.30 – 14.00 uur
Woensdag                08.30 – 19.30 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.

Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do                 08.30 – 17.00 uur
vrijdag                      08.30 – 12.30 uur

Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575

Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.  Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575

Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app

AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag:         08.00-16.30 uur
zaterdag:                            09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl 

SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl

WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft  een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen  www.wijkoverlegaalsmeer.nl

DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.

AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.

INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.

De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.

BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.

Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.

VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.

BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.

GESLACHTSNAAM VOORLETTERS GEBOORTEDATUM DATUM BESCHIKKING
  Rubin P.A. 06-11-1992 07-03-2025

Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.

U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?

In het bezwaarschrift zet u:

  • uw naam en adres;
  • de datum van uw bezwaarschrift;
  • een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
  • waarom u het niet eens bent met ons besluit;
  • uw handtekening;
  • zo mogelijk uw e-mailadres;
  • het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.

Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”.

De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.

INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.

Bent u dak- of thuisloos?
Gemeente Aalsmeer doet in april mee aan de ETHOS-telling. Dit is een manier om het aantal dak- en thuisloze mensen in een gemeente te tellen. Zo krijgen we een goed beeld van de aantallen en de problemen. Deze cijfers helpen bij het voorkomen en verminderen van dak- en thuisloosheid. We gaan vertrouwelijk om met de informatie. De telling wordt gedaan door organisaties die werken met dak- en thuisloze mensen. Wilt u niet worden meegeteld of heeft u vragen? Laat dat dan voor 8 mei weten aan uw begeleider of organisatie.

Het bericht Officiële mededelingen 13 maart 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

OuderRegio Amstelland

Grote verkeershinder op komst in regio Amsterdam

12 Maart 2025 om 20:16

 

Grote campagne gestart om verkeershinder in regio Amsterdam te beperken

Vandaag is een grote campagne van start gegaan om inwoners van de regio Amsterdam te waarschuwen voor de aanzienlijke verkeershinder die de komende maanden te verwachten is. De campagne richt zich op het informeren van de bevolking over de geplande wegwerkzaamheden en de bijbehorende afsluitingen, zodat men zich goed kan voorbereiden en onaangename verrassingen kan voorkomen.

De echte beproeving begint in mei, maar in de aanloop naar die piekperiode vinden er rond Ouderkerk aan de Amstel al diverse werkzaamheden plaats. Zo zal de A9 tussen Badhoevedorp en Holendrecht in beide richtingen afgesloten zijn in de weekenden van vrijdag 28 maart, vrijdag 11 april en vrijdag 2 mei. Deze afsluitingen duren steeds van vrijdag 20.00 uur tot maandag 05.00 uur.

De campagne benadrukt het belang van goed voorbereid op pad gaan. Inwoners worden aangespoord om de werkzaamheden te checken en zoveel mogelijk gebruik te maken van alternatief vervoer of buiten de spits te reizen. Dit kan helpen om de verkeersdrukte te verminderen en de hinder te beperken.

De afsluitingen van de A9 zijn noodzakelijk voor grootschalige onderhoudswerkzaamheden en verbeteringen aan de infrastructuur. Deze werkzaamheden maken deel uit van een groter project om de bereikbaarheid en veiligheid van de regio te verbeteren. Hoewel de afsluitingen onvermijdelijk overlast zullen veroorzaken, wordt er alles aan gedaan om de hinder tot een minimum te beperken.

Het Bezoekerscentrum SAA heeft een uitgebreide post geplaatst met gedetailleerde informatie over de werkzaamheden en de verwachte verkeershinder. Hierin wordt ook aangegeven welke alternatieve routes beschikbaar zijn en welke maatregelen genomen worden om de doorstroming van het verkeer te bevorderen.

De campagne roept automobilisten op om hun reis goed voor te bereiden en rekening te houden met de afsluitingen. Dit kan door vooraf de route te plannen, gebruik te maken van navigatiesystemen die real-time verkeersinformatie bieden en indien mogelijk te kiezen voor openbaar vervoer of de fiets. Daarnaast wordt geadviseerd om buiten de spits te reizen om zo de drukte te vermijden.

De komende maanden zullen een uitdaging vormen voor de inwoners van de regio Amsterdam, maar met de juiste voorbereiding en door gebruik te maken van de beschikbare informatie, kan de verkeershinder tot een minimum worden beperkt. De campagne hoopt hiermee bij te dragen aan een soepel verloop van de werkzaamheden en een veilige en vlotte doorstroming van het verkeer.

Auteur: Barbara Huigen

Foto: Jammfm

Paper Dome (K-buurt) geopend in Zuidoost

12 Maart 2025 om 19:58

Samenwerking en vastberadenheid leiden tot succes

Met het doorknippen van een gekleurd lint met de tekst ‘Amsterdam 750’ heeft Zuidoost een nieuwe sportaccommodatie mogen toevoegen aan de sportinfrastructuur van het stadsdeel. De Paper Dome werd feestelijk geopend door een bijzonder trio: Worthy de Jong, gouden medaillewinnaar 3×3 basketbal in Parijs, Vayhishta Miskin, stadsdeelbestuurder met portefeuille sport en bewegen, en Sofyan Mbarki, wethouder Sport van de gemeente Amsterdam.

De overvolle Paper Dome barstte van enthousiasme op deze zonnige zaterdagmiddag. Mark Schuurman, initiatiefnemer namens 3×3 Unites, nam het publiek mee in het proces dat leidde tot deze mijlpaal. “We zijn in 2016 gestart om als 3×3 Unites een eigen sportaccommodatie in Zuidoost te realiseren, destijds nog met sportcoördinator Harry Supheert,” aldus Schuurman. In 2022 ontstond het idee om de Paper Dome op te bouwen in Zuidoost. Diederik Fit voegde toe: “Het totale bouwpakket heeft 10 jaar in een opslag in Noord gelegen, en de aanvraag werd in eerste instantie afgekeurd.” Dankzij de vastberadenheid van 3×3 Unites, het team Sportstimulering Zuidoost, betrokkenen uit de K-buurt en een scala aan partners, kon de Paper Dome uiteindelijk in 2025 toch geopend worden.

De Paper Dome is een sportaccommodatie die door en voor jongeren georganiseerd wordt, met name jongeren uit de K-buurt. Dit gedeelde eigenaarschap was ook zichtbaar tijdens het openingsfeest. Wethouder Mbarki sprak vol trots over het project: “Ik ben trots op projecten met zeggenschap voor jongeren. Deze Paper Dome geeft uitstraling aan een prachtige plek in een actieve buurt, de hoop is dat hierdoor ook weer andere jongeren geïnspireerd worden.” Vayhishta Miskin benadrukte de samenwerking tussen 3×3 Unites, het stadsdeel en de K-buurt: “Dit is een mooie combinatie tussen 3×3 Unites, het stadsdeel en de K-buurt.” Ze refereerde naar haar eigen jeugd waarin ze basketbal speelde en benadrukte het belang van de nieuwe faciliteit: “De buurt kan deze faciliteit goed gebruiken. We hopen dat het bijdraagt aan maatschappelijke ontwikkelingen, onderwijs, discipline en feedback geven.” Worthy de Jong, opgegroeid in Zuidoost, sprak over de impact van de Paper Dome: “Een eigen plek voor de jeugd draagt bij aan het groeiproces van de jongeren, elkaar inspireren, samenwerken, vriendschap, luisteren naar je gevoel en genieten van het proces.”

Na de interviews werd door het trio, samen met Mark Schuurman, de schaar in het lint gezet, waarmee de Paper Dome officieel geopend werd. Direct na de opening werd de accommodatie bevolkt door sportende jeugd. Ook buiten was er volop spel en plezier georganiseerd, in een warm zonnetje, waarbij gezonde snacks niet ontbraken.

De Paper Dome heeft een centrale plek in de K-buurt gekregen, naast Kraaiennest en buurthuis Bonte Kraai. Bij de buren wordt volop gewerkt aan het vormen van OBA-Next, een nieuwe bibliotheek. De Paper Dome is een broedplaats voor de jeugd, geschikt voor vele sportieve activiteiten. In eerste instantie is de accommodatie bedoeld voor de jeugd, maar ongetwijfeld zullen ook andere leeftijden hier gebruik van maken.

Auteur: Daniel Zondervan

Foto: Jammfm

Spaaractie Duivendrechtse mokken gestart

12 Maart 2025 om 19:47

Bij PLUS Kamminga is per heden zondag 9 maart, een nieuwe spaaractie gestart. Kon Duivendrecht vorig jaar de plaatjes sparen voor het boek ‘Historisch Duivendrecht’, dit voorjaar is gestart met de unieke spaaractie van historische mokken. In totaal kunnen er 6 mokken gespaard worden: ‘De Dom van Duivendrecht’; ‘De Molenkade (1934)’; ‘De Kleine Kerk’; ‘De Keulsevaart’; ‘De Duivendrechtse brug’; en een overzicht uit 1970. Bij elke 10 euro wordt een spaarzegel verstrekt. Zes spaarzegels op de kaart is uitzoeken uit de zes mokken.

Onbekend is of er deze spaarronde ook weer gespaard gaat worden voor Canada, Ouderkerk, Schiermonnikoog en andere plekken waar koffie gedronken wordt. Feit is dat er een gelimiteerde oplage van de Duivendrechtse mokken is, en OP=OP. Bij een volle spaarkaart is de prijs per mok: € 3,99.

Thema is: “Proef de tijd met unieke Duivendrechtse mokken”.

Auteur: Henk P. Blok
Foto: Henk P. Blok

❌
❌