Mona Keijzer staat hogere huren toe om verkoop huurwoningen tegen te gaan
Mona Keijzer staat hogere huren toe om verkoop huurwoningen tegen te gaan
Mona Keijzer staat hogere huren toe om verkoop huurwoningen tegen te gaan
Wethouder Paulette Koek-Baks stopt met onmiddellijke ingang als wethouder van de gemeente Ouder-Amstel. In verband met gezondheidsklachten heeft zij dit voor haar moeilijke besluit moeten nemen.
Door: redactie. Zaterdag 5 april is het seizoen van Stichting SAM weer begonnen. De vrijwilligers van Stichting SAM (sociale activiteiten voor de medemens) wandelen gedurende de maanden april-oktober wekelijks met gasten in een rolstoel of fietsen zij met gasten op een duofiets of een rolstoelfiets.
Voor het eerst is het seizoen geopend in Kudelstaart waar de Jongerengroep van Stichting Sam De Spil hadden geregeld als locatie voor het samenkomen.
In Aalsmeer en Kudelstaart zijn drie groepen Duofietsers die met hun gasten eenmaal per week door Aalsmeer en Kudelstaart fietsen. Er is een groep in Aalsmeer Oost, een in Aalsmeer dorp/centrum en een groep in Kudelstaart. De gasten kunnen zo elke week twee uur in de buitenlucht genieten van de omgeving. Veelal komen zij bekenden tegen en wordt er nu en dan een kopje koffie of thee genuttigd met elkaar. Naast deze drie groepen Duofietsers is er een groep rolstoelwandelaars.
De stichting heeft ook een Creagroep die drie keer per maand op de maandagmiddag bij elkaar komt in het Parochiehuis om met elkaar handwerkactiviteiten te verrichten. Veel van deze producten worden op de braderie in mei verkocht.
Lijkt het u leuk om als vrijwilliger met gasten te fietsen of te wandelen dan kunt u zich aanmelden bij wilma.alink@stichtingsam.eu. Ook gasten die een keer willen meefietsen of -wandelen kunnen zich bij Wilma Alink aanmelden via mail of telefoon: 06-22706465.
Naast fietsers en wandelaars is de stichting ook dringend op zoek naar een secretaris voor het bestuur en naar een algemeen bestuurslid.
Het bericht SAM-seizoen weer begonnen verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.
Maandag 14 april om 18.00 uur komt afgevaardigde Esther van Bloemen van Stichting ANDERS Amstelland naar de radiostudio van ‘Echt Esther’. Stichting ANDERS Amstelland gelooft in het principe van geven. Niet geven om er zelf beter van te worden, maar geven omdat het ons als mens zo enorm verrijkt. Dit vraagt om een andere manier van denken en handelen. Het moet ANDERS. Esther Sparnaaij gaat met haar onder andere in gesprek over hun missie en projecten.
Ook de ‘zingende barkeepster’ Gillyan Broers schuift aan tafel aan, dus dat gaat gezellig worden.
Woononderzoek: wonen duurder geworden voor huurders, vooral door stookkosten
Op zaterdag 26 april 2025 vieren we Koningsdag. In het dorpscentrum van Uithoorn, Dorpsstraat, Marktplein, Wilhelminakade is de jaarlijkse traditionele kinderrommelmarkt.
Het pontveer Westeinde, tussen Anna Paulowna/Breezand en Julianadorp, is van maandag 28 april tot en met vrijdag 2 mei 2025 uit de vaart vanwege onderhoudswerkzaamheden.
Ten noorden van Medemblik start de provincie Noord-Holland nog dit jaar met het vervangen van 2 vaste bruggen op de Medemblikkerweg (N240).
Op zaterdag 26 april 2025 vieren we Koningsdag. In de Dorpsstraat in Ouderkerk aan de Amstel is de jaarlijkse kinderrommelmarkt.
MVA: prijs koopwoning Amsterdam daalt Q1 2025 met 4,2 procent
Vervoertje Duivendrecht is nu 5 maanden actief en Duivendrechters weten de weg naar deze mooie voorziening steeds beter te vinden. Het aantal gevraagde ritten (veelal naar gezondheidscentra in Amsterdam en Amstelveen, het gemeentehuis in Ouderkerk en ook ritjes in het dorp) neemt gestaag toe. Nog steeds hebben wij alle aanvragen kunnen honoreren en dat willen wij blijven doen.
Om dit waar te maken zijn wij zeer op zoek naar een aantal nieuwe chauffeurs om dit samen te doen met de mensen die ons nu al fantastisch helpen .
Wij zoeken jou dus!
Je vindt het fijn om één dagdeel per week of veertien dagen iemand te helpen met vervoer met je auto, voor wie dat zelfstandig niet makkelijk is te doen. Fijn en dankbaar werk, en de mogelijkheid tot een beperkte vergoeding voor gemaakte kilometers is er.
De vraag is best simpel en de uitvoering is eigenlijk ook niet echt moeilijk.
Interesse? Graag een reactie per mail of telefoon naar Luuk de Vré (luukdevre@chello.nl of 06 51290736) dan wel Rien Zonsveld (zonsveldmn@gmail.com of 06 10777988).
Foto & Auteur: HEnk P. Blok
Nog voor de officiële ingebruikname van de lift op het kerkplein bij station Duivendrecht, waren de vertegenwoordigers van de gemeente Ouder-Amstel en de Vervoerregio Amsterdam (VRA) het in hun openingsspeeches het met elkaar eens: “De lift is nu al onmisbaar voor Duivendrecht”. In een geanimeerde sessie met functionarissen en bewoners, en prima koffie voor iedereen, werd de lift met een druk op de knop in bedrijf genomen.
Wethouder Koek-Baks (portefeuille Mobiliteit) mocht een grote groep aanwezigen welkom heten bij de opening op het kerkplein. In haar openingswoord verwees de wethouder naar de spectaculaire installatie van de liftschaft in oktober 2024. Als een UFO zweefde de verlichte liftschaft ‘s nachts door de lucht van het kerkplein naar perron 4, met op de achtergrond de Urbanuskerk. Ze beschreef het proces van rekenen en tekenen, de intensieve samenwerking tussen het Stedelijk Mobiliteitsfonds, de NS, ProRail, de VRA, de aannemer en het GVB en uiteraard de gemeente Ouder-Amstel. Daarbij de waardering voor de participatie van bewoners: “Niet alle punten konden worden geborgd, maar er is een goed en vooral nuttig eindproduct”. Een lift die nodig is voor een toegankelijk Openbaar Vervoer (denk aan rolstoelen en kinderwagens). Koek-Baks: “Dank voor ieders inzet en inspanningen. Door onze krachten te bundelen hebben we nu een prachtige lift, een belangrijke stap voor de mobiliteit van onze inwoners”.
Na Koek-Baks spraken vertegenwoordigers van de VRA (vice-voorzitter Marja Ruigrok), ProRail en de aannemer woorden van gelijke strekking. Ruigrok: “Een lang gekoesterde wens die eindelijk in vervulling gaat”. Er werden vergelijkingen gemaakt met Sjakie en de Chocoladefabriek (een gewenste voorziening voor Duivendrecht) en Abeltje (de lift). ProRail gaf aan dat Duivendrecht in het verleden wel eens vergeten was, maar met de lift een parel wordt in de mobiliteit van de bewoners. Allen roemden ze de goede samenwerking, en niet onbelangrijk aldus een vertegenwoordiger van de gemeente: “Op tijd en binnen budget”.
Met een druk op de liftknop werd de lift van station Duivendrecht in bedrijf gesteld. Een bijeenkomst met ook voldoende mogelijkheid voor bewoners en functioneel aanwezigen om te klankborden. De lift bracht de mensen bij elkaar, net als de lift, een onmisbaar fenomeen.
Auteur & Foto: Henk P. Blok
De Groene Markt: Duurzaamheid centraal op Dorpsplein Duivendrecht
In mei organiseert de gemeente Ouder-Amstel De Groene Markt op het Dorpsplein in Duivendrecht. Tijdens deze markt kunnen bezoekers bij verschillende marktkraampjes informatie krijgen over duurzaamheid. De gemeente wil graag dat inwoners actief deelnemen en biedt daarom gratis kraampjes aan voor mensen met kennis of ervaringen over duurzame onderwerpen. Denk hierbij aan klimaatadaptatie, biodiversiteit, circulariteit, duurzaam bouwen of de energie- en warmtetransitie.
Gratis kraampjes voor duurzame initiatieven
De Groene Markt is een uitstekende gelegenheid voor inwoners om hun kennis en ervaringen te delen en aandacht te vragen voor duurzame initiatieven. De gemeente nodigt iedereen uit om mee te doen en biedt gratis kraampjes aan. Of je nu een expert bent op het gebied van klimaatadaptatie, biodiversiteit, circulariteit, duurzaam bouwen of de energie- en warmtetransitie, je bent van harte welkom om deel te nemen. Ook als je aandacht wilt vragen voor andere duurzame initiatieven, nodigt de gemeente je uit om mee te doen.
Praktische informatie
De Groene Markt vindt plaats op zaterdag 24 mei van 10.00 tot 13.00 uur op het Dorpsplein in Duivendrecht. Aanmelden voor een marktkraam kan tot uiterlijk maandag 12 mei via duurzaamheid@ouder-amstel.nl. Geef bij je aanmelding aan voor welk idee je de kraam wilt gebruiken. Meer informatie is te vinden op de website van de gemeente Ouder-Amstel.
Auteur: Daniel Zondervan
Foto: Jammfm
Van dinsdag 15 april tot en met zondag 20 april krijgt Stadshart Amstelveen een unieke pop-up store met verloren pakketten. Het Franse bedrijf King Colis biedt tien ton kwijtgeraakte pakketten, met mysterieuze inhoud, uit heel Europa te koop aan. Normaal gesproken zouden deze pakketten worden vernietigd, maar nu krijgen ze een tweede kans. Wat er in de pakketten zit, blijft vooraf een verrassing, wat zorgt voor een spannende winkelervaring.
King Colis, bekend om hun innovatieve aanpak, wil met deze pop-up store inspelen op de nieuwsgierigheid en avontuurlijke geest van de inwoners van Amstelveen. Bezoekers kunnen een pakket kopen zonder te weten wat erin zit, wat zorgt voor een unieke en verrassende ervaring. De pop-up store is dagelijks geopend van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Kom langs en ontdek wat er in jouw mysterieuze pakket zit! Meer informatie is te vinden op de website van Stadshart Amstelveen.
Op 10 april organiseert De Kleine Kerk in Duivendrecht een wetenschappelijke debatavond over vaccinaties. Prof. Dr. Cécile van Els, expert op het gebied van infectieziekten, zal uitleggen hoe vaccins werken en waar de risico’s van wel of niet vaccineren liggen. Na haar presentatie gaat ze met het publiek in gesprek over ethische en maatschappelijke vragen rondom vaccinatie. De avond begint om 20.00 uur, met inloop vanaf half 8. Na afloop is er ruimte om na te praten met een drankje. Meer informatie is te vinden op: pknduivendrecht.nl.
Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 15 2025
Sociaal loket
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat. Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden.
Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
NIEUW TELEFOONNUMMER OM UW ZORGEN TE MELDEN
Maakt u zich zorgen om iemand in uw buurt? Er is in Amsterdam-Amstelland een nieuw telefoonnummer waar u uw zorgen kunt melden. Bel 020 552 5000 voor bijvoorbeeld een lastige situatie of zorgen om iemands mentale gezondheid. De gemeente kijkt dan met de GGD, woningcorporaties en politie hoe we iemand het beste kunnen helpen. Meer informatie: www.aalsmeer.nl/zorgen-melden .
BENT U DAK- OF THUISLOOS?
Gemeente Aalsmeer doet in april mee aan de ETHOS-telling. Dit is een manier om het aantal dak- en thuisloze mensen in een gemeente te tellen. Zo krijgen we een goed beeld van de aantallen en de problemen. Deze cijfers helpen bij het voorkomen en verminderen van dak- en thuisloosheid. We gaan vertrouwelijk om met de informatie. De telling wordt gedaan door organisaties die werken met dak- en thuisloze mensen. Wilt u niet worden meegeteld of heeft u vragen? Laat dat dan voor 8 mei weten aan uw begeleider of organisatie.
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT AANVRAGEN
– Mozartlaan 11, het plaatsen van een dakkapel aan de voor- en achterzijde van de woning
– Chrysantenstraat 33, het plaatsen van een puincontainer van 14 april t/m 30 juni 2025
– Hornweg 185A, het afwijken van het omgevingsplan t.b.v. kamergewijze verhuur arbeidsmigranten
– Oosteinderweg achter nr. 235, AMR03G6062, het gedeeltelijk ontgronden t.b.v. herinrichting
– Aalsmeerderweg 342, het maken van een uitbouw van 5,5 meter diep en wijzigen van de gevels
– Uiterweg, kad. perc. AMR03H2576, het plaatsen van een schuur
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Zoete Veenstraat 1, het realiseren van een kelder en het uitbreiden van de woning aan de achterzijde
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Wilgenlaan 27, het verbouwen van de woning
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Fonteinkruidhof 10, het plaatsen van rookkanaal aan buitenzijde van woning t.b.v. hybride/houtkachel
– Oosteinderweg 49, het aanpassen van de bestaande in- en uitrit
– Koningstraat, naast Snoekbaarsstraat 2, het plaatsen van een puincontainer van 24 april t/m 24 mei 2025
– Mr. Jac. Takkade 3A, het bouwen van een nieuwe opslaghal naast een bestaande hal
– Uiterweg 311, het wijzigen van de oppervlakte, interne indeling, gevelindeling, dak en bijbehorende bouwwerken en het bouwen van een kelder
BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Lorentzhof 26, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
VERGUNNING INGETROKKEN
– Aalsmeerderweg 154, het uitbreiden van de woning aan de achterzijde en het maken van een terras. (vergunning bekend onder kenmerk: Z20-065742 blijft in stand) De intrekking is herzien.
– Braziliëlaan 6, het bouwen van een nieuwe bedrijfsruimte (vergunning bekend onder kenmerk: Z21-009383 blijft in stand). De intrekking is herzien.
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van ar*tikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
• Zonnedauwlaan 59 (Z2025-00001184), Reünie Antoniusschool 115 jaar op 12 april 2025, verzonden 8 april 2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:
• van Cleeffkade 15 (Z2025-00001281) Event Venue Aalsmeer B.V., verzonden 3 april 2025
• van Cleeffkade 15 (Z2025-00001294) Event Venue Aalsmeer B.V., verzonden 3 april 2025
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
• Snoekbaarstraat Aalsmeer Oost (Z2025-00002065) Bobbiesbuitenspeeldag op 11 juni 2025
TER INZAGE:
t/m 15 mei 2025: het besluit tot vaststelling van het ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken (Z24-090628)
t/m 20 mei 2025: concept-evenementenvisie aalsmeer 2025 ‘evenementen maken we samen!’ (Z25-032108) en de concept-locatieprofielen
GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Dixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM BESCHIKKING |
Stokman | E.H. | 01-04-1968 | 02-04-2025 |
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM | VOORLETTERS | GEBOORTEDATUM | DATUM VOORNEMEN |
Kopka | M. | 24-10-2001 | 02-04-2025 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.
Het bericht Officiële mededelingen 10 april 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.
Op donderdag 10 april komt de gemeenteraad bijeen. U kunt online live meekijken en meeluisteren.
De provincie Noord-Holland vervangt het asfalt van de Weg Om de Noord en Kruisweg (N201) bij Hoofddorp tussen maandag 28 april 6.00 uur en maandag 16 juni 5.00 uur. Autoverkeer moet rekening houden met extra reistijd.
Aalsmeer – Op maandag 7 april hebben douaniers op luchthaven Schiphol 21 kilo cocaïne gevonden. De drugs zaten verstopt in vijf zwarte emmers in een luchtvrachtzending uit Colombia. De poeder was groen van kleur. Na onderzoek bleek het om cocaïne te gaan.
De drugs zijn overgedragen aan het Cargo HARC-team Schiphol. Dit team doet verder onderzoek naar de herkomst en bestemming van de zending.
Het Cargo HARC-team is een samenwerking tussen de Douane, het Openbaar Ministerie, de Koninklijke Marechaussee en de FIOD. Deze organisaties werken samen om criminaliteit zoals drugssmokkel en witwassen op en rond Schiphol tegen te gaan.
De in beslag genomen drugs zijn inmiddels vernietigd.
Aalsmeer – Het Nederlandse Magic Circus komt op woensdag 23 en donderdag 24 april naar Aalsmeer met een nieuwe voorstelling: VALO. Het woord betekent ‘licht’ in het Fins. De show is te zien om 16.00 uur bij Sportcentrum en Zwembad De Waterlelie.
VALO is een vrolijke en bijzondere circusvoorstelling met artiesten uit verschillende landen. Een groep jonge acrobaten uit Finland laat hun kunsten voor het eerst in Nederland zien. Ook zijn er optredens van de bekende Nederlandse clown Jofri en de Poolse circusartiest Anna. Samen zorgen zij voor een voorstelling vol spanning, humor en mooie momenten.
In de tent zie je spectaculaire sprongen, menselijke piramides, acrobatische dans en goocheltrucs. Jongleurs en diabolospelers zorgen voor snelheid en verwondering. En als het te spannend wordt, zorgt clown Jofri weer voor een lach.
Magic Circus is het laatste rondreizende Nederlandse tentcircus. Kaarten zijn verkrijgbaar op de speeldagen vanaf 15.30 uur bij de tent of via www.magic-circus.nl. Bij winkels met een circusposter zijn kortingsbonnen te vinden.
Amstelland – Na een intensieve en emotioneel zware periode, waarin Miryell (26) de mantelzorg op zich nam voor haar ongeneeslijk zieke moeder, mogen zij en haar jongere zus binnenkort even helemaal tot rust komen. Dankzij een bijzondere wens via de Wensbank van Ziekenhuis Amstelland genieten de zussen binnenkort van een volledig verzorgd verwenweekend. Even ontspannen, lekker eten en vooral: samen zijn.
Welverdiend moment
Collega’s van Miryell vonden dat zij wel wat extra zorg en aandacht kon gebruiken. Ze deden een wens bij de Wensbank: een weekend vol rust en plezier voor de zussen.
Samen met Elisheva van den Brink (vereniging CIZ), Valerie Zeelen, Sigrid Provily en het directe team van Miryell werd zij verrast. “Een hart onder de riem verdient ze echt”, zegt Sigrid Provily, Teammanager Kliniek Boven. “Hopelijk lukt het haar om – ondanks het verdriet – weer even te genieten.” Hotel Courage in Den Haag stelt haar deuren open voor een ontspannen weekend. Daarnaast zamelden collega’s een mooi bedrag in voor shoptegoed, creatief verwerkt in een bloemenboeket. Het gebaar raakte Miryell diep: “Ik weet niet wat ik moet zeggen ik ben zo dankbaar voor dit warme cadeau.”
Elke wens telt
De Wensbank van Ziekenhuis Amstelland vervult wensen van patiënten, bezoekers en medewerkers. Van klein tot groot – elke wens telt. Samen met WISH3 zorgt het ziekenhuis voor hartverwarmende momenten die laten zien hoe belangrijk persoonlijke zorg en betrokkenheid zijn, zowel binnen als buiten het ziekenhuis.
Foto: Miryell (met wens) tussen haar collega’s van Ziekenhuis Amstelland (aangeleverd).
Het bericht Verwenweekend voor zussen dankzij Wensbank verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.
Hoofddorp – In heemtuin De Heimanshof in Hoofddorp staat het bos al vol met voorjaarsbloeiers. Diverse soorten sneeuwklokjes, narcissen, bostulp, aronskelk, maagdenpalm zijn door het vroege voorjaar al volop in bloei. Op zondag 13 april organiseren De Heimanshof en IVN-werkgroep Haarlemmermeer samen een lezing over die vroege bloeiers met aansluitend een excursie in de tuin. De lezing start om 14.30 uur in het Informatiecentrum van heemtuin De Heimanshof aan de Wieger Bruinlaan 1.
Aanmelden graag via: secretaris@deheimanshof.nl. In de lezing neemt IVN-natuurgids Koos Possel bezoekers mee in de herkomst van de vroege bloeiers, de groei- en bloeiwijzen en hun functies. Voorjaarsbloeiers geven niet alleen kleur in de tuin of berm maar zijn ook een belangrijke eerste voedselbron voor bijen, vlinders en andere insecten die ontwaken uit hun winterrust. Koos zoomt in op een bijzondere groep voorjaarsbloeiers, de stinsenplanten. Wat zijn dat? Waar komen ze vandaan. De toegang is gratis. De accommodatie en tuin zijn toegankelijk voor minder validen
Foto: J. van Loon (voorjaarsbloeiers in Heimanshof)
Het bericht Lezing en excursie over voorjaarsbloeiers verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.
Aalsmeer – Jaarlijks organiseert Stichting SAM een boottocht voor ouderen. Elk jaar wordt hiervoor de nodige sponsoren gezocht om deze tocht voor een klein bedrag door te kunnen laten gaan. Dit is gelukt en de prijs voor deelname komt op 25 euro per persoon.
De jaarlijkse boottocht gaat plaatsvinden op dinsdag 20 mei en er gaat gevaren worden naar Amsterdam met rederij Celjo. De opstapplaats is weer in het Amsterdamse Bos. Net als vorige jaren staat er weer een grote groep vrijwilligers klaar om deze boottocht goed te laten verlopen, want de ouderen krijgen naast koffie of thee met cake, een borrel en ook nog een driegangen diner aangeboden.
De vrijwilligers van SAM hopen dat veel ouderen zich weer opgeven om mee te varen, net als vrijwilligers want er zijn nog helpende handen nodig. Voor informatie en aanmelding kan contact opgenomen worden met Leny van der Meij via 06-50291075.
Foto: aangeleverd
Het bericht Boottocht Stichting SAM voor ouderen verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.
Aalsmeer – Ineens zie je het licht. Magic Circus, het Nederlands Stadscircus, is voor zijn publiek al jaren een lichtpuntje. Niet toevallig heet de nieuwe voorstelling van 2025 ‘Valo’. Fins voor ‘Licht’. Dit jaar wordt het publiek getrakteerd op onder andere een groep acrobaten uit Finland. Woensdag 23 en donderdag 24 april is de voorstelling om 16:00 uur te bewonderen in Aalsmeer aan de Dreef bij Sportcentrum en zwembad De Waterlelie.
Afwisselend
De nieuwe generatie Finse circusartiesten straalt voor het eerst in Nederland. Samen met Jofri, Nederlands beste circuskomiek, en de Poolse circusprinses Anna brengen zij het hooggeëerd publiek een welkome afwisseling in deze soms donkere tijden: verlichting en verpozing. Een circustent vol stralende ogen als een acrobate zo ondersteboven is van zichzelf, dat ze roekeloos in kopstand op een trapeze door de lucht zweeft. Indrukwekkende sprongen naar hoge menselijke piramides. Verbluffende magische autobanden, poëtische acrobatische dans, razendsnelle jongleurs en diabolisten zorgen voor twinkelingen. En als het even te spannend wordt, grijpt komiek Jofri in om iedereen te laten schateren.
Oudste en modernste
Magic Circus is het oudste en modernste tentcircus van Nederland. Het allerlaatste circus van eigen bodem dat nog een volledig seizoen op reis is. Magic Circus is anders; meer dan sfeer en beleving. Gewoon een betaalbaar, gezellig circus dat door de intimiteit in je poriën kruipt. Dat je raakt en je nooit meer loslaat. Magic Circus adem je in en is tegelijkertijd adembenemend. Een circus waar ouders en grootouders meelachen met de (klein)kinderen. En waar studenten chillen en zich vergapen aan de acrobaten.
Kaarten zijn bij het circus op voorstellingsdagen verkrijgbaar vanaf 15.30 uur aan het Magic Servicebuffet. Online reserveren kan via www.magic-circus.nl. In winkels met een circusposter zijn kortingsbonnen te vinden.
Foto: Piet Hein Out
Het bericht Magic Circus komt naar Aalsmeer! verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.
Afgelopen week is er begonnen met een spoedreparatie aan het hoofdriool ter hoogte van de kruising Vondelstraat/Raadshuislaan in Ouderkerk aan de Amstel. De werkzaamheden zijn noodzakelijk door een verzakking in het wegdek die is ontstaan door een beschadiging aan de rioolleiding.
TenneT wil een nieuw hoogspanningsstation bouwen tussen Beverwijk en Vijfhuizen. Hiervoor is een terrein van ongeveer 25 hectare nodig. De komende maanden worden 7 mogelijke locaties nader onderzocht.
Aalsmeer – Het jeugdhulpstelsel staat in heel Nederland onder druk. Er wordt veel van gemeenten gevraagd terwijl er steeds minder geld is. Eén op de zeven kinderen heeft op dit moment jeugdhulp, aan het begin van deze eeuw was dat nog één op de twintig. Met deze trend loopt het jeugdhulpstelsel vast. Een andere kijk is nodig. Door de enorme druk op het jeugdstelsel en de gemeentelijke financiën ontstaan personeelstekorten en lange wachttijden. Met name kinderen die de hulp het hardst nodig hebben worden van deze ontwikkeling de dupe.
Nadruk op eigen kracht
In de verordening jeugdhulp welke onlangs door de gemeenteraad is vastgesteld, wordt meer nadruk gelegd op eigen kracht. Dit is het vermogen van de jeugdige en zijn ouders om zelf, of met hun sociale netwerk, oplossingen te vinden. Niet elk probleem behoeft een oplossing vanuit de overheid. “Problemen horen bij het leven”, zegt wethouder Bart Kabout. “Wij zien graag dat mensen meer naar elkaar omkijken en elkaar helpen om moeilijke situaties te doorstaan. We helpen onze inwoners hierbij graag op weg, zonder mensen afhankelijk te maken van hulpverleners. Bij lichtere problemen moet vooral ingezet worden op eigen kracht en op bijvoorbeeld groepsaanbod.”
Specialistische hulp
Het gevaar van een alsmaar stijgend beroep op de jeugdhulp, is dat dit ten koste gaat van kinderen die specialistische hulp het hardst nodig hebben. Wachtlijsten zijn met name zorgelijk voor kinderen uit gezinnen waar veiligheidsrisico’s spelen of die anderszins in kwetsbare levensomstandigheden verkeren. Wethouder Kabout: “We moeten de schaarse zorgprofessionals vooral inzetten voor de kinderen die dit het hardst nodig hebben.”
Het bericht Jeugdhulp vraagt meer ‘omkijken naar elkaar’ verscheen eerst op Nieuwe Meerbode.