❌

Normale weergave

Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar. Klik om de pagina te vernieuwen.
Gisteren β€” 2 December 2024Ondernemer van het jaar

Finalist in de categorie MKB tot 250 werknemers: Peukenzee – Mathew Welson

2 December 2024 om 15:18

Peukenzee helpt op een creatieve en duurzame wijze onze wereld schoner te maken, want sigarettenfilters horen niet op straat.

Over Peukenzee

Peukenzee is in 2018 ontstaan uit ergernis over de overvloed aan sigarettenfilters die overal op straat te vinden waren. Of het nu in parken, op festivals, tijdens pauzes was, overal leek het normaal te zijn om sigarettenpeuken achteloos op de grond te gooien. De schadelijke impact van deze filters op het milieu, in combinatie met het gebrek aan bewustzijn bij rokers, vormde onze motivatie om dit probleem aan te pakken.

Onderdeel van hun aanpak is het uitdelen van zak-asbakken – de zak-asbak is gemaakt van gerecycled plastic en omdat er een dop op zit houdt het de geur en zuurstof tegen. Daarnaast worden tweewekelijks de sigarettenfilters verzameld door middel van de zogenaamde ‘peukenbazen’. Alle sigarettenfilters die zij maandelijks verzamelen worden verwerkt en uiteindelijk design tafels van gemaakt.

Zij maken met veel enthousiasme en positieve energie mensen bewust van dit probleem. Sterker nog – hun doel is om zo goed te worden in wat zij doen, zodat zij uiteindelijk niet meer nodig zijn. “Want als wij niet meer nodig zijn, gooit niemand meer zijn sigaret op de grond. Is dat geen goede deal?”

Doelgroep

Peukenzee richt zich op samenwerkingen in Nederland om zo samen peuken op de grond te verminderen en werkt hiervoor samen met bedrijven verspreid over heel Nederland. Momenteel hebben zij samenwerkingsverbanden met 75+ bedrijven, universiteiten en overheidsinstanties.

Het bedrijf werkt actief samen met de gemeenschap, biedt kansen aan mensen met een beperking en draagt bij aan een schonere en gezondere leefomgeving.

Finalist in de categorie MKB tot 250 werknemers: Madaga – Ingrid Keller Cayet

2 December 2024 om 15:16

Madaga geeft kinderen een cadeau voor het leven door gezond eten leuk te maken.

Over Madaga

Kinderen hapje voor hapje verliefd laten worden op écht eten: dat is de missie van Madaga. Het is volgens Ingrid tijd voor een nieuwe generatie kindervoeding. Écht eten dat bijdraagt aan duurzaamheid, klaargemaakt met pure ingrediënten en volle smaken. Waarbij onze kinderen breed lachend, lippen-smakkend en vinger-likkend aan tafel zitten. Voeding die eetmomenten leuk, makkelijk en fijn maakt voor iedereen. 1 op de 7 kinderen in Nederland heeft overgewicht of obesitas. 85% van de kinderen eet veel te weinig groente. Recent is berekend dat – als we op deze wijze doorgaan – in 2040 zo’n twee derde van alle Nederlanders overgewicht of obesitas heeft. Dat zijn de kinderen van nu.

Als jong meisje groeide Ingrid op in de Franse Bourgogne, bij haar oma. Daar plukten ze dagelijks groenten en fruit in de moestuin en kookten ze samen gerechten van deze voedzame ingrediënten. De moestuin veroverde een plekje in Ingrids hart. Tijdens haar carrière bij een investeringsbank dacht ze nog vaak terug aan de smaakexplosies van vroeger.

Sinds 2022 bundelen Madaga en Spoony hun krachten. Ingrid Keller en Spoony’s oprichtster Phaedra vonden elkaar in hun missie, passie en aanpak. Inmiddels genieten niet alleen de kinderen van Ingrid van die gerechten, maar serveert ze al meer dan 10 jaar met Madaga wekelijks 50.000 kinderen op meer dan 500 kinderdagverblijven lekkere en gezonde maaltijden.

Doelgroep

Madaga richt zich op BSO’s, scholen en ouders. Samen met ouders, verzorgers, kinderopvangcentra en scholen wil zij kinderen een kans geven kinderen om te ontdekken en zich te laten verwonderen door de wereld van vers eten en verrukkelijke smaken.

Door de ontwikkeling van prikkelende smaakpapillen te eren, maken zij een echt verschil in het opvoeden van een gezonde generatie.

Finalist in de categorie MKB tot 250 werknemers: Enjoy! – Joy-Ellen Bos en Martijn Heus

2 December 2024 om 15:14

Kinderopvang Enjoy! helpt kinderen van nul jaar tot de middelbare school om in balans te blijven of te komen.

Over Enjoy!

Enjoy is een Daycare, Preschool en Afterschool-kinderopvang. ‘Geen kind met hoofdpijn naar school’, dat is drijfveer van Joy Ellen en Martijn. Zij werken samen met zorgvuldig uitgekozen partners die allen een eigen specialiteit hebben die kinderen verder helpen ontwikkelen. Samen zorgen zij ervoor dat hoofd en lijf in balans blijven of (weer) komen.

Naast kinderopvang voor de jonge groepen (0-12 jaar) geven zij met hun learning centre kinderen tot de leeftijd van 18 jaar bijles en huiswerkbegeleiding. Enjoy! werkt hierbij samen met gerenommeerde partners, zoals logopedisten, een kindertherapeut, fysiotherapeut en een aantal leercoaches.

Bij Enjoy! kijken de begeleiders voorbij het gedrag van het kind. Zij vellen geen oordeel, maar kijken naar de oorzaken en gaan vervolgens met de kinderen aan de slag. Als je weet welke behoeften het kind heeft, en welke mentor daarbij kan helpen komt het ontwikkelen vanzelf.

Met hun Enjoy! Foundation worden projecten gefinancierd om kinderen weer meer te laten lezen.

Doelgroep

Enjoy! draagt zorg voor alle ontwikkelingsgebieden van kinderen van nul jaar tot het einde van de middelbare school.

Met hun partner, en mede-finalist Madaga, zorgen zij voor gezonde voeding voor de kinderen.

Finalist in de categorie MKB tot 250 werknemers: BuentingSport – Carrol Buenting

2 December 2024 om 15:12

BuentingSport is in Amstelveen al 70 jaar de gezellige sport-hangout voor jong en oud.

Over BuentingSport

Sportschool BuentingSport is opgericht in 1954 en bestaat dus al 70 jaar. Eigenaresse Carol runt het Amstelveens familiebedrijf dat zich onderscheidt door kleinschaligheid, gezelligheid en flexibiliteit. Ook moeder Elly en (klein)dochters Robin en Jamie werken mee in het bedrijf.

Bij Buentingsport zijn er geen pasjes en toegangspoortjes en is er een ontspannen sfeer. Zij willen de gezelligste sportschool zijn. Daarbij passen ook kinderfeestjes (onder andere apenkooi, dansles, kidsdisco). BuentingSport was 15 jaar geleden de eerste met het aanbieden van kinderfeestjes.

Op hun eigen tempo helpen zij senioren in beweging te blijven of met het herstel of preventie van blessures. Na een uurtje bewegen sluiten veel senioren samen af met een kopje koffie of thee en kletsen dan gezellig na in de gezellige barruimte. BuentingSport is er niet alleen om te bewegen, maar het sociale aspect na het sporten is minstens zo belangrijk.

Doelgroep

Jong en oud bewegen bij BuentingSport. Het jongste lid is 3,5 jaar en het oudste lid 92 jaar. BuentingSport onderscheidt zich door het grote aanbod lessen voor de jeugd.

Zowel voor senioren als jeugd is BuentingSport niet alleen een sportschool, maar ook een sociale, gezellige en vooral (voor de jeugd) veilige “hangout”.

Finalist in de categorie Belofte: Infinity Cleaning – Natascha Wildschut en Chella de Graaf

2 December 2024 om 15:09

Infinity Cleaning onderscheidt zich als schoonmaakbedrijf door maatwerk per m2.

Over Infinity Cleaning

Bij Infinity Cleaning wilden zij vanaf het begin al “anders” zijn dan de bestaande schoonmaakbedrijven. Natascha en Chella streven ernaar om het stigma rondom schoonmaken te doorbreken en willen laten zien aan bedrijven en ons personeel hoe leuk en waardevol dit vak kan zijn. Een schoon kantoor, een fris toilet en lege vuilnisbakken hebben een enorme impact op hoe mensen hun werkdag beginnen. Niemand wil zich ergeren aan een vuil bureau of een stinkende afvalbak. Daarom streven zij er altijd naar om topkwaliteit te leveren, ongeacht welk teamlid er op locatie staat.

Schoonmaken is namelijk allesbehalve simpel; het vereist vakmanschap, oog voor detail en constante communicatie met de klant. Kwaliteit leveren is hun hoogste prioriteit. Zij besteden veel aandacht aan klantcontact, omdat ze geloven dat openheid en regelmatige incheckmomenten essentieel zijn. Hierdoor kunnen zij beter inspelen op de wensen van onze klanten en zorgen zij ervoor dat zij zich gehoord voelen.

Hun medewerkers zijn de basis van het succes. Zij investeren veel in ontwikkeling met regelmatige trainingen, niet alleen over schoonmaaktechnieken, maar ook over klantgerichtheid en duurzaamheid.

Doelgroep

De klanten van Infinity Cleaning zijn divers in de regio Amstelveen. Doordat Infinity Cleaning vaak nét dat beetje extra doet, zelfs als dat niet binnen het afgesproken pakket leidt dat tot tevreden klanten.

Infinity Cleaning berekent prijzen transparant per m2 en werkt met eigen schoonmaakproducten.

Finalist in de categorie Belofte: Beau-pair – Suzanne van Dijk – Beemster

2 December 2024 om 15:06

Beau-pair ontzorgt door het gehele selectieproces en begeleiding van de au-pair uit handen te nemen.

Over Beau-pair

Beau-pair is opgericht door Suzanne van Dijk-Beemster. Suzanne heeft zelf 4 au-pairs in huis gehad en heeft door de jaren heen hier goede en minder goede ervaringen mee gehad. Zij gelooft in het au-pair idee, maar dan wel met de juiste persoonlijke begeleiding en match. Zij vindt niets fijner dan mensen te helpen en dé service te bieden die bij hun wensen en behoeften passen.

Met haar achtergrond in de luchtvaart en de evenementen sector is zij een echte gastvrouw die snel aanvoelt wie wat nodig heeft. Ook is zij zelf highschool student in Australië geweest op 17-jarige leeftijd en heeft zij haar afstudeerstage voor event management in Hong Kong gelopen. Suzanne weet als geen ander hoe het is om bij iemand in huis te wonen en om te gaan met nieuwe culturen.

Binnen de sector van de au-pairs zijn zij persoonlijk, toegankelijk en high end. Beau-pair wil dat het voor alle partijen een fantastisch jaar wordt. Door na aankomst een welkomstbox te geven met een museumjaarkaart voor de au-pair, Hollandse bakmixen en lokale Amstelveense producten maken zij het voor zowel het gezin als de au-pair een fijne start.

Doelgroep

De klanten van Beau-pair zijn divers. Suzanne bezoekt de families persoonlijk en vertelt alles over het gehele proces met allerlei tips en tricks. Er is veel geïnvesteerd in een portal/back-office die de gezinnen koppelt aan de au-pairs maar ook evaluaties stuurt naar zowel het gezin als de au-pair. Er zijn korte lijnen met de au-pairs en gezinnen en door mond-op-mond reclame groeit Beau-pair.

Finalist in de categorie Belofte: AI Genius – Patricia Darmin en Joey Flu

2 December 2024 om 15:04

AI Genius is een educatieplatform en helpt bij het leren ontdekken van de kracht van ChatGPT en andere AI-tools

Over AI Genius

Patricia en Joey begrijpen goed welke unieke uitdagingen en kansen er zijn voor het MKB. In het huidige digitale tijdperk is het voor MKB’s essentieel om voortdurend te innoveren en efficiëntie te verbeteren over alle afdelingen heen – van HR tot sales en van marketing tot klantenservice.

AI Genius staat klaar om MKB’s op deze reis te begeleiden door specifieke AI-tools aan te reiken die niet alleen tijdsbesparingen opleveren, maar ook nieuwe groeimogelijkheden ontsluiten.

Zij geloven dat de toekomst van bedrijfsvoering ligt in het slim inzetten van technologie en begeleiden bedrijven bij elke stap. Hun missie is om AI voor iedereen toegankelijk te maken, ongeacht technische achtergrond. Daarom is ervoor gezorgd dat hun cursussen en begeleiding actueel, begrijpelijk en behapbaar is, zodat iedereen met vertrouwen en gemak kan masteren wat AI te bieden heeft.

Doelgroep

AI Genius richt zich op ondernemers, bedrijven scholen en studenten. De begeleiding van AI Genius is erop gericht om het maximale potentieel uit AI te halen.

Bij AI Genius leer hoe je geautomatiseerde processen kunt creëren, jouw bedrijfsvoering efficiënter kunt maken, waardevolle klantinzichten kunt genereren, gepersonaliseerde ervaringen kunt bieden en nog veel meer.

OuderOndernemer van het jaar

Spannende voorverkiezing Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025

17 November 2024 om 13:29

De finalisten zijn bekend!
Amstelveen, 15 november 2024 – De spanning stijgt in de strijd om de prestigieuze titel van Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025! Op de Dag van de Ondernemer, bij Meijburg & Co, presenteerden achtien ondernemers zich vol enthousiasme en ambitie aan de vakjury tijdens een enerverende voorverkiezing, onder de deskundige leiding van dagvoorzitter Emmelie Zipson.
Tijdens deze spannende bijeenkomst selecteerde de jury vier finalisten voor dé Ondernemer van het Jaar en drie veelbelovende talenten voor de categorie ‘De Belofte van het Jaar.’ De jury stond voor een lastige taak, want de genomineerden zijn stuk voor stuk prachtige ondernemers die elk op hun eigen manier een waardevolle bijdrage leveren aan het ondernemerschap in Amstelveen.

De finalisten in de categorie De Belofte zijn:
AI Genius – Patricia Darmin en Joey Flu
Beau-pair – Suzanne van Dijk – Beemster
Infinity Cleaning – Natascha Wildschut en Chella de Graaf

De finalisten in de categorie MKB tot 250 werknemers zijn:
BuentingSport – Carrol Buenting
Enjoy! – Joy-Ellen Bos en Martijn Heus
Madaga – Ingrid Keller Cayet
Peukenzee – Mathew Welson

De weg naar de Grande Finale
Voor deze zeven finalisten is de strijd nog lang niet voorbij. In de komende weken bezoekt de jury hun bedrijven, waar ze hun ondernemingen en hun unieke aanpak persoonlijk kunnen presenteren. De finalisten krijgen daarnaast de kans om zich optimaal voor te bereiden op de finale door een mediatraining, gericht op interviews, persmomenten, en bedrijfsfilms. In januari zullen professionele bedrijfsfilms van de finalisten worden opgenomen, die een kijkje achter de schermen bieden en tijdens de feestelijke Grande Finale op 28 maart bij KPMG worden vertoond.

Wij feliciteren de finalisten en wensen hen heel veel succes met het vervolgtraject!

Uitnodiging: Voorverkiezing van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025

11 November 2024 om 15:31

Wil jij de genomineerden komen aanmoedigen?

Op de Dag van de Ondernemer, vrijdag 15 november, organiseren we de Voorverkiezing van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar, en jij bent als ondernemer van harte uitgenodigd om dit spannende evenement bij te wonen! Let op er zijn beperkt plekken beschikbaar.

Tijdens deze voorverkiezing krijgen de genomineerden in de categorieën De Belofte en MKB de kans om de jury te overtuigen met hun pitch. Na een zorgvuldig juryberaad worden drie finalisten per categorie gekozen op basis van hun pitch en verstrekte informatie.

Locatie en Programma
De voorverkiezing vindt plaats in de PR-zaal van Meijburg & Co, Laan van Langerhuize 9, Amstelveen, van 14.00 tot 18.00 uur. Parkeren kan in de garage; meld je daarna bij de receptie. We ontvangen je graag vanaf 14:00 uur, en het programma start om 14:30 uur stipt. Rond 17.00 uur worden de finalisten bekendgemaakt en daarna sluiten we af met een gezellige netwerborrel.

Aanmelden Er zijn slechts 25 plaatsen beschikbaar, dus meld je snel via deze link aan. Wij kijken ernaar uit om je te verwelkomen op deze spannende middag.  We hopen dat je erbij bent om de kandidaten van dit jaar aan te moedigen!

Blijf op de hoogte via www.ovhj-amstelveen.nl en volg ons op LinkedIn, Facebook, Twitter, en Instagram.

De genomineerden voor de juryprijzen zijn bekend!

1 November 2024 om 15:34

Wie wordt dé Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025?

Na een spannende selectieprocedure zijn de genomineerden voor de felbegeerde juryprijzen bekend. In de categorie ‘MKB-bedrijf tot 250 werknemers’ strijden maar liefst 14 ambitieuze bedrijven om de titel Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Daarnaast zijn er in de categorie ‘ZZP of Startup’ 6 veelbelovende ondernemers genomineerd voor de titel Amstelveense Belofte van het Jaar 2024-2025.

Genomineerd zijn!

In de categorie MKB-bedrijf tot 250 werknemers
• Boeren van Amstel https://www.boerenvanamstel.nl
• BorgerSmith Makelaars & Taxateurs https://borgersmith.nl
• BuentingSport https://buenting.nl
• Donny Craves https://www.donnycraves.com
• Efficient Hotel Partner https://efficienthotelpartner.nl
• Enjoy! https://enjoythewebsite.nl
• Madaga http://madaga.nl
• MiWebb https://www.miwebb.com
• Peukenzee https://www.peukenzee.nl
• PSfm https://www.psfm.nl
• Rijschool Green https://rijschoolgreen.nl
• The Legal Company https://thelegalcompany.nl
• Uplift https://uplift.nl
• Vos Kosher Catering https://voskoshercatering.com

In de categorie ZZP of Startup
• AI Genius https://www.aigenius.nl
• Beau-pair https://beau-pair.com
• Buro Amstelveen https://buroamstelveen.nl
• De Marketing Menukaart https://demarketingmenukaart.nl
• Infinity Cleaning https://www.infinity-cleaning.nl
• Step in Pilates https://www.stepinpilates.com

Hoe gaat het verder?
Voor deze genomineerden wacht er een spannende en uitdagende tijd op weg naar de overwinning. Op vrijdag 1 november krijgen ze de kans om hun presentatievaardigheden aan te scherpen met een pitchtraining. Twee weken later, op vrijdag 15 november – de Dag van de Ondernemer – zullen ze zichzelf presenteren aan de vakjury tijdens een spannende voorverkiezing. De jury, gewapend met grondige bedrijfsinformatie en hun eigen onderzoek, kiest dan de drie finalisten per categorie.

Vervolgprocedure voor de finalisten
Voor de zes finalisten is de strijd nog lang niet gestreden. De jury brengt in de weken daarna een bezoek aan hun bedrijven, waar de finalisten de kans krijgen om hun onderneming in te presenteren. Ter voorbereiding op de interviews, persmomenten, bedrijfsfilms en de finaleavond wordt de finalisten een eendaagse mediatraining aangeboden. In januari worden de bedrijfsfilms opgenomen, die tijdens de Grande Finale vertoond zullen worden. Tijdens deze feestelijke avond bij KPMG worden uiteindelijk de winnaars bekendgemaakt.
Stem voor jouw favoriete Horecaondernemer of Retailer in de publieksprijs!
De strijd houdt hier niet op. De genomineerden in de categorieën Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar en Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025 worden later bekendgemaakt. Voor deze categorieën kan het publiek vanaf 14 januari 2025 online stemmen om hun favoriet naar de overwinning te helpen. Laat straks ook jouw stem horen en help jouw favoriete ondernemer naar de overwinning!

Zonder partners geen verkiezing
Deze verkiezing is mede mogelijk gemaakt door de steun van onze gewaardeerde partners: Gemeente Amstelveen, Ondernemersvereniging Amstelveen, KPMG, de Loogman Groep, Rabobank Amstel & Vecht, Amstelveenz, Van Poelgeest Amstelveen, FocusOn en Co van der Horst.

Onderschrift foto: De jury met aan de linkerzijde van voor naar achter: Rob van den Helder – voorzitter Ondernemersvereniging Amstelveen, Margriet Rienks – Boekhandel Libris Venstra, Tom van Dijk – Gemeente Amstelveen (organisatie), rechterzijde van voor naar achter: Adam Elzakalai – Wethouder Economische Zaken, Annemarie Basjes – Directeur Rabobank Amstel en Vecht, Tamar Neter-Gans – RobotWise, Jelena van Baaren – Ondernemersvereniging Amstelveen (organisatie) en online Herman van Meel – KPMG, niet op de foto: Stephan van der Horst – Co van der Horst.

Jeroen Pijnaker: β€œDoor de verkiezing hebben wij geleerd hoe we ons bedrijf beter kunnen presenteren Γ©n we zijn gegroeid.”

18 Oktober 2024 om 13:28

Op de website van Jeroen Hypotheekadvies voert eigenaar Jeroen met trots het logo van Winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2022/2023.

“We zijn een jong en dynamisch bedrijf met een enthousiast team. Wij zijn altijd keihard aan het werk om een goede dienstverlening te bieden aan onze klanten. Meedoen aan de verkiezing is een ervaring die je één keer in je werkleven meemaakt. Ik heb veel geleerd van de ontmoetingen en het sparren met andere ondernemers. Tijdens de mediatraining leerden we spreken voor grotere groepen en hoe je exposure voor je bedrijf kunt genereren.

Toen we winnaar werden van de publieksprijs gaf dat zoveel extra vertrouwen bij het team en bij onze klanten. Klanten vonden het een knappe prestatie voor een relatief klein en jong bedrijf. We hebben alleen maar positieve reacties gekregen. Sterker nog – we kregen zelfs aanvragen voor een adviesgesprek van mensen die bij de verkiezingsavond aanwezig waren. Een hypotheek of verzekering afsluiten is anders dan de dagelijkse boodschappen bij een bakker of supermarkt doen. Een positieve waardering van het publiek helpt echt om voor jouw dienstverlening te kiezen. Ons bedrijf is in omzet gegroeid dankzij de verkiezing.

Ik gebruik de opgedane kennis en ervaring van het OVHJ-traject nog steeds: we zijn structureel en zelfbewust bezig met het goed presenteren van ons bedrijf op onze website en in andere uitingen. Een andere belangrijke tip uit het traject pas ik ook toe: denk na over hoe je aan je bedrijf werkt en werk niet alleen in je bedrijf. Veel ondernemers werken vele uren in hun bedrijf, maar je moet ook tijd maken om je bedrijf te verbeteren.”

Voor de deelnemers aan de OVHJ-verkiezing 2024-2025 heeft Jeroen een belangrijk advies:

“Zet je volledig in voor de verkiezing en besteed aandacht aan de publieksprijs. Gebruik hiervoor je communicatiemiddelen, zoals een vermelding in je nieuwsbrief, gebruik van social media of zet een QR-code om te stemmen duidelijk zichtbaar neer voor je klanten. En blijf herhalen. Wij zijn echt superblij met de publieksprijs!”

Jeroen Pijnaker   
Jeroen Hypotheekadvies

Ben jij dΓ© horeca- of retailondernemer die het verdient om in de schijnwerpers te staan?

15 Oktober 2024 om 13:03

Doe mee met de publieksprijs via online stemming!
Als horeca- of retailondernemer weet je hoe belangrijk het is om je bedrijf zichtbaar te maken. Door mee te doen met de verkiezing van Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025  krijg je een unieke kans om jouw onderneming op de kaart te zetten. Naast de juryprijzen introduceren we deze editie de publieksprijzen via een online stemming. Vanaf 14 januari 2025 kan het publiek stemmen voor de Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar en de Amstelveense Retailer van het Jaar.

Waarom meedoen?

  • Waardering en erkenning: Deelname is een blijk van erkenning voor jouw harde werk, creativiteit en doorzettingsvermogen.
  • Zichtbaarheid: Door mee te doen, geef je jouw onderneming een podium om zichtbaar te zijn bij een breed publiek.
  • Publieksstem: Voor de horeca- en retailsector is er een publieksprijs waarbij jouw klanten vanaf 14 januari 2025 kunnen stemmen om jou naar de overwinning te helpen.
  • Netwerk en ervaring: Naast de titel is het een kans om in contact te komen met andere ondernemers en de waardering van de lokale gemeenschap te voelen.

Aanmelden
Horeca- en retailondernemers kunnen zich nog aanmelden tot 1 november via www.ovhj-amstelveen.nl. Geef jouw onderneming de kans om te stralen in Amstelveen en te laten zien wat je te bieden hebt.

De verkiezing is een gezamenlijke organisatie van de Gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen.

De lijnen zijn gesloten voor de juryprijzen!

1 Oktober 2024 om 15:54

De lijnen zijn gesloten! Het is niet langer mogelijk om een ondernemer aan te melden.

De OVHJ Amstelveen heeft meer dan 50 aanmeldingen ontvangen. Een ongekend hoog aantal waar we iedereen voor bedanken. Wanneer de kandidaten voldoen aan de criteria, de nominatie accepteren en de vragenlijst ingevuld retourneren dan maken zij kans om op één van de volgende prijzen:

  • De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025
  • De Amstelveense Belofte van het Jaar 204-2025
  • Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar 2024-2025
  • Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025

Op vrijdag 1 november maken we alle genomineerden bekend. Houd de website en social media dus goed in de gaten!

Partner aan het woord: FocusOn

27 September 2024 om 10:08

Bij FocusOn zijn we trots dat we dit jaar opnieuw de Ondernemersverkiezing van het Jaar in Amstelveen mogen sponsoren. Als een creatief bureau met diepe wortels in Amstelveen, voelen we ons nauw verbonden met het lokale ondernemerslandschap. Sinds 2017-2018 ondersteunen we deze verkiezing en brengen we inspirerende verhalen van lokale ondernemers in beeld.

Verbinding met Amstelveen

Wij zijn dé partner voor bedrijven die op zoek zijn naar op maat gemaakte media-oplossingen. Of het nu gaat om videoproducties, fotografie, animatie of branding, wij helpen ondernemers hun verhalen visueel tot leven te brengen. Onze betrokkenheid bij de Ondernemersverkiezing is dan ook een verlengstuk van onze missie: het ondersteunen en versterken van bedrijven met creativiteit en strategische mediaoplossingen.

Ondersteuning van lokale ondernemers

Bij FocusOn geloven we dat lokale ondernemers de ruggengraat vormen van onze gemeenschap. Daarom zetten we ons met passie in om hen te ondersteunen. We kijken ernaar uit om voor alle finalisten content te creëren die hun verhaal op de beste manier naar voren brengt. Van bedrijfsbezoeken tot het geven van tips over mediagebruik, wij staan klaar om te helpen.

Een avond om niet te vergeten

De Grande Finale op 28 maart 2025 bij KPMG belooft een spectaculaire afsluiting te worden, en wij zijn er om de aftermovie te verzorgen. Voor veel ondernemers is deze avond een mijlpaal, een erkenning van hun harde werk, creativiteit en doorzettingsvermogen. We zetten onze expertise in om ervoor te zorgen dat de aftermovie niet alleen een herinnering is aan een bijzondere avond, maar ook een krachtig middel om de successen van deze ondernemers verder te delen

Bij FocusOn zien we deze samenwerking als een kans om bij te dragen aan de groei en zichtbaarheid van Amstelveens ondernemerschap. We zijn dankbaar dat we deel kunnen uitmaken van dit bijzondere evenement en kijken uit naar een onvergetelijke avond.

Partner aan het woord: Rabobank Amstel en Vecht

27 September 2024 om 10:00

“Bij Rabobank geloven we in de kracht van samenwerken en lokale betrokkenheid. De Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing biedt een platform voor ondernemers om hun successen te delen en van elkaar te leren, “ zegt Annemarie Basjes, Directeur Rabobank Amstel en Vecht en lid van de jury.

Duurzaamheid, inclusie en maatschappelijke betrokkenheid

Succesvol ondernemen gaat hand in hand met duurzaamheid, inclusie en maatschappelijke betrokkenheid. We helpen ondernemers graag met de uitdagingen en kansen van deze tijd. Met onze kennis, netwerk en financiële oplossingen ondersteunen we op het gebied van circulair ondernemen, digitalisering en innovatie. Daarbij is de aandacht voor het midden- en kleinbedrijf, als drijvende kracht van onze lokale economie, essentieel.

Onze financieringsmogelijkheden voor duurzaam ondernemerschap

Rabobank biedt diverse programma’s en financieringsmogelijkheden aan die specifiek gericht zijn op duurzaam ondernemen. Een voorbeeld hiervan is de Rabo Duurzame Innovatieprijs, waarmee we innovatieve ondernemers ondersteunen die bijdragen aan maatschappelijke oplossingen. Daarnaast werken we samen met het Programma Investerings gereed Innovatief Noord-Holland, dat sinds 2017 al 200 miljoen euro aan financiering heeft opgehaald voor innovatieve mkb-ondernemers.

De toekomst van ondernemen is duurzaam

Annemarie Basjes vervolgt:  “Bij Rabobank geloven we dat de toekomst van ondernemen duurzaam is. Samen bouwen we aan een omgeving waarin ondernemers kunnen floreren en bijdragen aan een duurzame en sociaal inclusieve economie.”

Philip Wallage: β€œNiet alleen wij, maar onze klanten waren ook heel trots!” 

27 September 2024 om 09:45

De verkiezing tot winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2022/2023 in de categorie MKB tot 50 medewerkers heeft ons heel veel gebracht. We voelden de erkenning zowel binnen ons team als ook bij onze klanten. Klanten vertelden dat ze er trots op waren klant van ons te zijn. Dat is prachtig om te horen en het heeft ons positieve energie gegeven.  

Het hele traject naar de verkiezing toe vonden we geweldig om mee te maken, overweldigend bijna. We hebben er veel leuke contacten aan overgehouden en we hebben collega-ondernemers uit Amstelveen beter leren kennen.  

Door alle fijne waardering en aandacht tijdens de Grande Finale zaten we op een mooie roze wolk. Daarna verdwijnt de roze wolk natuurlijk wel, want je gaat weer back-to-business.  We zijn er blij mee dat wij als winnaars nog regelmatig via de OVHJ en de OA in de schijnwerpers worden gezet. Dan voel je weer die erkenning.  

We doen iedere dag ons best om iets te betekenen in Amstelveen en werken hard voor onze continuïteit en het leveren van goede service. Samen staan we sterk voor persoonlijke aandacht, gastvrijheid, professionaliteit en vakkundige reparaties.  

Het team van het Fietshuys   
onder leiding van Silvan Overtoom & Philip Wallage 

Pak je kans en zet jezelf en jouw bedrijf in de spotlights. Aanmelden kan nog tot 1 oktober!

23 September 2024 om 17:39

Doe mee aan de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025.

Ben jij, of ken, jij een bijzondere, innovatieve, onderscheidende, duurzame en/of maatschappelijk betrokken lokale ondernemer of onderneming? Tot 1 oktober 2024 kan je jouw bedrijf of jouw favoriete onderneming aanmelden voor de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025. Deelname is mogelijk in vier categorieën, 2 juryprijzen en 2 publieksprijzen.

Juryprijzen

•             De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025: MKB-bedrijf tot 250 medewerkers       
•             De Amstelveense Belofte van het Jaar 2024-2025: ZZPér of Startup

Publieksprijzen

•             Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar 2024-2025
•             Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025

Aanmelden

Tot 1 oktober 2024 kun je je opgeven als kandidaat, of iemand voordragen!

WEERinREGIE: β€œWeg met die onzekerheid! En DOE het!”

6 September 2024 om 16:48

Alweer twee jaar geleden bleek een vriendin van mij me te hebben aangemeld als kanshebber voor de titel van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar.

Nog niet eerder heb ik gedeeld wat destijds mijn eerste reactie was….. Er ging namelijk van alles door mijn hoofd: “Ja hoor, wie zat er nu op mij te wachten? Serieus? Ik? Daar maak ik toch nooit serieus kans op…” En meer van dat soort zelfkritiek en onzekerheden gingen door mijn hoofd….

Om mijn aanmelding definitief te maken moest ik behoorlijk wat info aanleveren. Pfff wat een gedoe, heb ik hier wel zin in, wat zijn mijn kansen nou werkelijk… nog meer redenen kwamen naar boven om het vooral NIET te doen. Om me te beschermen tegen de kans dat ik misschien niet won. En dan misschien wel vooral heel teleurgesteld in mezelf te zijn.

Maar ook dacht ik: wat een enorme eer en vette kans. En met alles wat er in de komende zes maanden voorbereiding richting de finale op de planning stond, kón ik niet anders dan de kans wagen. Media training, een bedrijfsfilmpje, sparren met mede-ondernemers en een prachtige finaleavond… Wat had ik te verliezen?

Ik stond naast gerespecteerde ondernemers, gevestigde namen, enorme omzetten en een bak aan kennis… wie was IK nou helemaal?
Nooit had ik durven dromen dat ik zou winnen 🤩 Mijn boodschap: never ever F…ing underestimate yourself!

Vind je iets spannend? Doe het! Is iets eng? Doe het! Vind je iets leuk? Doe het! Er is altijd iemand die er wat van vindt! Maar vooral ben je vaak ZÉLF degene die je tegenhoudt omdat je niet groot durft te gaan (want dan kan het in ieder geval niet tegenvallen). Een beschermingsmechanisme dat je enorm kan beperken. Zonde! Er zijn al genoeg anderen die er toch wel wat van vinden. Jijzelf zou de laatste moeten zijn die je beperkt. Wat heb je te verliezen?

Weg met die onzekerheid! En DOE het! Op welke ervaring waarin je het won van je eigen onzekerheid ben jij trots?

Sandrine Kwast
WEERinREGIE



Co van der Horst: β€œOnze toekomst ligt in Amstelveen”

6 September 2024 om 16:37

Als trotse winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2022/2023 hebben we de afgelopen anderhalf jaar een overweldigende hoeveelheid positieve reacties ontvangen van zowel klanten als medeondernemers. Vaak hoorden we: “Het werd wel eens tijd voor Co van der Horst!” Deze erkenning heeft niet alleen een sterk gevoel van trots en positiviteit binnen ons team gebracht, maar ook onze band met klanten verder versterkt. Velen van hen gaven aan dat ze er trots op zijn om klant bij ons te zijn, en dat het voelt alsof ze deel uitmaken van één grote Co van der Horst-familie.

Een bijzonder moment was toen we een open sollicitatie ontvingen van een oud-Amstelveense, die nu als directieassistente bij ons werkt. Dit gaf ons een prachtig signaal: onze impact reikt verder dan we soms beseffen. Deze waardering heeft ons bovendien geholpen om verdere stappen te zetten in onze nieuwbouwplannen. Dankzij de verkiezing zijn we ons meer dan ooit bewust geworden van de belangrijke rol die we spelen in de Amstelveense gemeenschap. Dit besef heeft ons gesterkt in onze beslissing: onze toekomst voor de komende 120 jaar ligt onmiskenbaar in Amstelveen.

Daarnaast waren we vereerd om als runner-up te eindigen tijdens de Ondernemersverkiezing van Noord-Holland 2023. Deze prestaties geven ons het vertrouwen om met hernieuwde energie vooruit te kijken naar ons 120-jarig bestaan in 2025. We zijn vastbesloten om de positie van ons familiebedrijf in Amstelveen verder te versterken en nog vele mooie jaren tegemoet te gaan, samen met onze klanten en de gemeenschap die ons altijd heeft gesteund. Op naar een toekomst vol nieuwe successen in Amstelveen!

Edwin & Stephan van der Horst  
Vierde generatie Co van der Horst

Meld jouw favoriete Amstelveense ondernemer aan voor de verkiezing Ondernemer van het Jaar 2024-2025!

Door: Harry Wiertz
1 September 2024 om 21:30

Voor de 4de keer organiseren de Gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen de ‘Amstelveense Ondernemer van het Jaar’ verkiezing, gesteund door de Koninklijke Horeca Amstelland en Retail Amstelveen.

De aanmelding gaat nu van start!

Adam Elzakalai, Wethouder Economische Zaken gemeente Amstelveen en voorzitter van de Jury:

Amstelveen heeft meer dan 12.000 ondernemers en bedrijven die ieder op hun eigen manier een bijdrage leveren aan de Amstelveense economie, de werkgelegenheid en leefbaarheid van Amstelveen. Als gemeentebestuur zijn wij trots op het ondernemerschap in Amstelveen. Met deze verkiezingen laten we zien welke mooie bedrijven we in Amstelveen hebben.

Rob van den Helder, voorzitter Ondernemersvereniging Amstelveen, vult aan:

Meedoen kan door een ondernemer aan te melden, of door zelf mee te doen. Het is immers een bijzondere waardering voor jouw ondernemerschap. En daarnaast, volgens de deelnemers aan eerdere edities, een fantastische ervaring. Met de verkiezing geven wij het Amstelveense MKB de waardering die zij verdienen. Maar ook stimuleren we ondernemers om zich te presenteren en hen aan te zetten tot een duurzame, innovatieve en creatieve invulling van het ondernemerschap.

Deelname mogelijk in vier categorieën

De verkiezing is voor deze editie iets gewijzigd. Er is onderscheid in vier categorieën (2 juryprijzen en 2 publieksprijzen).

Juryprijzen

  • De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025: MKB-bedrijf tot 250 medewerkers
  • De Amstelveense Belofte van het Jaar 204-2025: ZZPér of Startup

Publieksprijzen:

  • Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar 2024-2025 
  • Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025

Voorverkiezing op de Dag van de Ondernemer

Op vrijdag 15 november, de Dag van de Ondernemer, kiest de jury tijdens de voorverkiezing de drie finalisten per categorie op basis van pitches, verstrekte bedrijfsinformatie en een grondig jury onderzoek. Vervolgens gaat de zenuwslopende juryselectie van start voor de winnaar en de belofte en starten we vervolgens de campagne voor de publieksprijzen. Op 28 maart 2025 sluiten we af met een feestelijke Grande Finale bij KPMG. Dan worden de Belofte van Amstelveen, de Publieksprijswinnaars en dé Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025 bekend gemaakt.

Aanmelden

Tot 1 oktober 2024 kun je je opgeven als kandidaat, of iemand voordragen.

Zonder partners geen verkiezing

Wij zijn verheugd dat we ook dit jaar weer mogen rekenen op de steun van onze trouwe partners: KPMG, de Loogman Groep, Rabobank Amstel en Vecht, Van Poelgeest en media partner Amstelveenz. Daarnaast zijn we dankbaar voor de ondersteuning van de andere partners die met hun diensten bijdragen aan het succes van deze verkiezing. Dankzij deze samenwerking kunnen we wederom een geslaagde editie tegemoet zien.

Mooie winnaars Verkiezing Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2022-2023

21 November 2022 om 16:22

Het Amstelveense familiebedrijf Co van der Horst is de grote winnaar geworden van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2022-2023. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de overall-prijs uit tijdens de drukbezochte Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was. De voorzitter van de Ondernemersvereniging Amstelveen, Rob van den Helder, reikte de Publieksprijs uit aan Jeroen Hypotheekadvies. 

Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de ‘Ondernemer van het Jaar’ verkiezing wil Amstelveen bijdragen aan een ondernemend en vernieuwend ondernemersklimaat. Het doel is om ondernemingen in Amstelveen te stimuleren zich te presenteren en aan te zetten tot een duurzame, innovatieve en creatieve invulling van het ondernemerschap. De focus ligt daarbij op de MKB-ondernemers. Met deze verkiezing kunnen we ook de trots en waardering laten blijken voor onze meer dan 12.000 Amstelveense bedrijven, ondernemers en hun werknemers en ze bedanken voor hun inzet. En we kunnen laten zien wat een mooie ondernemers we hebben in Amstelveen. De kwaliteit van de 31 kandidaten was hoog en het was lastig om hier 12 genomineerden uit te kiezen. We hebben geweldige winnaars in de verschillende categorieën en één overall winnaar, een echt Amstelveense ‘parel’. Eigenlijk zijn alle finalisten wat ons betreft winnaars en daarom zetten we alle 12 genomineerden in als ambassadeur van de gemeente Amstelveen. Zij ontvangen allemaal ook een mooi prijzenpakket.” 

Co van der Horst winnaar categorie MKB Groot

Co van der Horst, al jaren hofleverancier, was ook winnaar in de categorie MKB vanaf 50 werknemers. De eigenaren Stephan en Edwin van der Horst en hun medewerkers zijn super trots en heel erg blij. Dit bedrijf is, met 250 exclusieve merken onder één dak, uniek voor Europa. In bijna 120 jaar heeft de vierde generatie ondernemers van dit familiebedrijf de switch gemaakt van verkoop van stoffen naar een bedrijf met verschillende divisies: Boutique Concept Store, contracting voor externe architecten, twee Flagshipstores op de Zuidas en de ontzorging van ontwikkelaars en makelaars. De volle breedte van de high-end interieurmarkt wordt bediend. De interieurarchitecten en partners van Co van der Horst zijn verantwoordelijk voor de realisatie van prachtige en exclusieve interieurs wereldwijd. De altijd bescheiden maar klantgerichte ondernemers-broers weten als geen ander het toonaangevende bedrijf in Nederland op het gebied van interieurdesign te leiden. New York Pizza en Koen Pack waren de runners-up in deze categorie

Publieksprijs naar Jeroen Hypotheekadvies

Alle 31 kandidaten in de competitie kwamen in aanmerking voor het winnen van de Publieksprijs. In totaal hebben ruim 4800 mensen via de website www.ovhj-amstelveen.nl hun stem uitgebracht op hun favoriete Amstelveense ondernemer. De eigenaar en medewerkers van Jeroen Hypotheekadvies zijn heel blij met de winst. “Eigenaar Jeroen Pijnaker deed in 2018 nog mee met het coach- en kennisprogramma ZAAI van de gemeente. Bij ZAAI Amstelveen wilde hij leren hoe hij het beste zijn doelgroep kon bereiken. We kunnen nu wel stellen dat de ZAAI-training een succes was”, zegt wethouder Elzakalai.

Het Fietshuys winnaar categorie MKB Klein

In de categorie MKB tot 50 werknemers is Het Fietshuys de winnaar geworden. Voor de Amstelveense Naeckte Brouwers, die bierbrouwen in de Annakerk en Jeroen Hypotheekadvies bleef het deze keer bij een nominatie. Het Fietshuys is zeven dagen per week open en zet in op kwaliteit. De fietsbranche is een dynamische markt met veel ontwikkelingen en steeds vaker een elektrische fiets is daarmee een serieuze investering. Klanten kiezen voor een goede (bak)fiets en ruilen de tweede auto daarvoor in. Ze komen voor goed advies en niet voor een bepaald merk. Het bedrijf doet veel aan klantenbinding en heeft hoge waarderingen. De eigenaren Philip Wallage en Silvan Overtoom zijn een gouden duo dat groter denkt dan hun eigen bedrijf.

Clappform winnaar categorie Startup

Bij de startups won Clappform. Kunstmatige intelligentie inzetten voor bebouwde omgeving, dat is de missie van deze startup. De andere genomineerden waren Café Restaurant Heisa en ChargeMakers. De data-analyse die Clappform aanbiedt aan klanten als woningbouwverenigingen, gemeenten, beleggers en grote projectontwikkelaars is van grote toegevoegde waarde voor de sector. Nieuwe technologieën spelen een steeds grotere rol in een sector waar veel data beschikbaar is, maar die data nog weinig gebruikt wordt om er waardevolle toepassingen mee te creëren. Clappform valt daarbij op door haar goede dienstverlening, is sinds kort ook mede-eigenaar van de grootste database op woninggebied van Nederland en heeft een nauwe samenwerking met de VU. Clappform is het enige bedrijf buiten Amsterdam, dat namens Nederland op de lijst staat van veelbelovende Artificial Intelligence-startups in Europa. Dit bedrijf heeft alles in zich om het verschil te maken in de toekomst.

WEERinREGIE winnaar categorie ZZP

In de ZZP-categorie won WEERinREGIE de prijs. Mind Direction en MI Network waren de andere genomineerden. Sandrine Kwast, ook een oud ZAAI-deelnemer, was heel blij met haar prijs. Ze kreeg het idee om anderen te ondersteunen in het proces rondom kanker toen haar vader ziek werd en bouwde dat uit tot een praktijk die familie en patiënten direct na het behandelingstraject begeleidt bij het verwerken van kanker en de mogelijke gevolgen daarvan.

Belangrijke partners van de verkiezing

De verkiezing is een initiatief van gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Darshan Sloot, directeur van de OA: “Samen met een keur aan partners/sponsors als Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, INTO business Amstelland, AVB Language Group, Buro Acting is deze editie tot stand gekomen en zijn prachtige prijzenpakketten samengesteld. Maar ook dankzij alle inzet en bijdragen van lokale leveranciers en sponsors kunnen wij weer terugkijken op een zeer geslaagde verkiezing.”

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 114
  • 115
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 146
  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • 157
  • 158
  • 159
  • 160
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • 172
  • 173
  • 174
  • 175
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 181
  • 182
  • 183
  • 184
  • 185
  • 186
  • 187
  • 188
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205
  • 206
  • 207
  • 208
  • 209
  • 210
  • 211
  • 212
  • 213
  • 214
  • 215
  • 216
  • 217
  • 218
  • 219
  • 220
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 226
  • 227
  • 228
  • 229
  • 230
  • 231
  • 233
  • 234

Reportage RTVA: Uitbarsting van vreugde bij winnaars 2022-2023

21 November 2022 om 16:20

Door Mathijs Groenewoud RTVA op 21 november 2022

Eindelijk was er weer eens reden tot lachen bij veel ondernemers. Tijdens de uitreiking van de prijzen voor de Amstelveense Ondernemer van Jaar verkiezing werden de moeilijke economische tijden even vergeten. Hulde en applaus voor de prijswinnaars maar eigenlijk voor iedereen die bijdraagt aan het goede Amstelveense ondernemersklimaat.

De uitverkiezing maakte ook duidelijk dat de ondernemers in Amstelveen heel divers zijn en openstaan voor nieuwe ideeën, andere benaderingen en frisse invalshoeken. Of het nu gaat om een zzp’er die mensen begeleidt die met ziekte te maken krijgen of een jonge organisatie die de verkoop van fietsen op hun eigen manier aanpakt. Alle ondernemers zijn even gedreven om hun bedrijf er met kop en schouders bovenuit te laten steken.

Lees ook: Co van der Horst grote winnaar bij verkiezingen Ondernemer van het Jaar

De Amstelveense verkiezing van Ondernemer van het Jaar wordt tweejaarlijks georganiseerd door de Ondernemersvereniging Amstelveen en de gemeente Amstelveen maar moest een jaartje worden opgeschoven door de coronacrisis. RTVA maakte bijgaande reportage van het evenement. 

Co van der Horst Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2022-2023

21 November 2022 om 16:18

Uit het juryrapport 2022-2023

Dit bedrijf heeft een uniek concept. Immers, “multibrands” (veel merken onder 1 dak) is uniek voor Europa. In bijna 120 jaar heeft de vierde generatie ondernemers van dit familiebedrijf de switch gemaakt van marskramer in manufacturen naar een bedrijf met verschillende divisies: Boutique Concept Store, Contracting (voor externe architecten), 2 Flagshipstores op de Zuid-as en de ontzorging van ontwikkelaars en makelaars. De volle breedte van de high-end interieurmarkt wordt bediend. De activiteiten bestaan steeds meer uit dienstverlening i.p.v. het verkopen van meubels en stoffen.

Inmiddels hofleverancier, is het nog steeds een speciale plek voor een bijzondere collectie meubel- en gordijnstoffen. En per definitie duurzaam, aangezien men zich richt op kwalitatief hoogwaardige ontwerpen die lang meegaan en waaraan consumenten makkelijk een tweede of derde leven kunnen geven.

Vakmanschap wordt gecombineerd met een oplossend vermogen en gezond ondernemerschap. De (persoonlijke) ontwikkeling, gezondheid en het werkgeluk van de medewerkers staan voorop, o.a. door samenwerking met diverse scholen en de ‘Co Academy’.  

Een bescheiden ondernemers-duo weet als geen ander om al bijna 120 jaar vanuit Amstelveen een toonaangevend bedrijf in Nederland te leiden.

JEROEN Hypotheekadvies wint de Publieksprijs 2022-2023

21 November 2022 om 16:15

Uit het juryrapport

Deze ondernemer is een “Karakter” die van enigszins saaie hypotheek-adviespraktijk iets bijzonders weet te maken. In een duurzaam kantoor, met eigen kweek medewerkers, heeft hij zich een eigen plek gecreëerd. Een praktijk die zich steeds meer ontwikkelt en specialiseert in duurzaam advies. Het bedrijf ontvangt veel goede recensies en hecht hier ook veel waarde aan.

Vanaf start onderneming is Jeroen Hypotheekadvies een financieel gezonde onderneming zonder enige schulden en/of leningen, hij onderneemt verstandig met onderbouwde investeringen en kent een groeiende omzet en winst vanaf de start van de onderneming. De lokale betrokkenheid is groot. Een onderscheidend bedrijf in een concurrerende branche met een ondernemer die het verschil maakt.

Het Fietshuys winnaar in de categorie MKB tot 50 fte

21 November 2022 om 16:14

Philip Wallage en Silvan Overtoom zijn complementair in hun passie voor service en techniek. De een is het gezicht naar buiten, de ander de techneut die alles van fietsen weet. En ze hebben een adviseur die hen begeleidt als ze er samen niet uitkomen.

Het Fietshuys is 7 dagen per week open en zet in op kwaliteit. De fietsbranche is een dynamische markt met veel ontwikkelingen en een fiets is daarmee een serieuze investering. Men kiest voor een goede (bak)fiets en ruilt de (2e) auto daarvoor in. Klanten moeten komen voor het advies en niet voor een merk. Niet iedere fiets past immers bij ieders gebruik.

Via een uitgekiend CRM-systeem wordt alles geregistreerd en de klant krijgt een onderhoudsabonnement bij de aankoop van de fiets. Elke drie manden wordt een follow-up gedaan voor een gratis onderhoudsbeurt. Zo bind je klanten en kan je na 6 jaar weer een nieuwe fiets verkopen. Het bedrijf is financieel gezond en scoort hoge reviews op internet.

Een gouden duo dat groter denkt dan hun eigen bedrijf.

Clappform winnaar in de categorie Start-up

21 November 2022 om 16:13

Artificial intelligence inzetten voor bebouwde omgeving, dat is de missie van eigenaren Tom Griffioen en Diego Tolen.

De data-analyse die Clappform aanbiedt aan klanten als woningbouwverenigingen, gemeenten, institutionele beleggers en grotere projectontwikkelaars is van grote toegevoegde waarde voor de sector. Immers, nieuwe technologieën (data-analyse maar ook Artificial Intelligence) spelen een steeds grotere rol in een sector waar veel data beschikbaar zijn, maar die data nog weinig gebruikt worden om er waardevolle toepassingen mee te creëren.

Clappform valt daarbij op door haar efficiënte en pro-actieve dienstverlening, is sinds kort ook mede-eigenaar van de grootste database op woninggebied van Nederland en kent een nauwe samenwerking met de VU. Daarnaast is het het enige bedrijf buiten Amsterdam, dat namens Nederland op de lijst staat van veelbelovende Artificial Intelligence-start-up in Europa.  

Dit bedrijf heeft alles in zich om het verschil te maken in de toekomst.

❌
❌