Hieronder leest u de officiële mededelingen van week 11 2025
VERWIJDERING UIT LANDELIJK REGISTER KINDEROPVANG (Z2025-00001666)
Op grond van art. 8 Besluit registers kinderopvang, register buitenlandse kinderopvang en personenregister kinderopvang maken wij bekend dat buitenschoolse opvang BSO De Ruimte op het adres Schweitzerstraat 136, 1433 AN in Kudelstaart, met registratienummer 198847014, op verzoek van de houder met ingang van 14 juli 2025 uit het Landelijk Register Kinderopvang wordt verwijderd in verband met het onderbrengen van de groep op een andere locatie.
Bezwaar: van 7 maart 2025 t/m 17 april 2025.
AANVRAGEN ONTVANGEN:
– Kudelstaartseweg 1, het uitbreiden van het Flower Art Museum met lunchroom en artshop
– Mendelstraat 34, het plaatsen van een opbouw met dakkapel op de woning
– Marsstraat 7, het maken van een uitbouw en dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Legmeerdijk 324, het bouwen van een wasstraat met wasboxen en techniekgebouw
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Bellefleurstraat 1, het verplaatsen en verbreden van het raamkozijn
– Claes Stierpweg 1, het plaatsen van een dakkapel aan de achterzijde van de woning
– Baccarastraat nabij Jozefschool, het realiseren van een fietsenstalling ten behoeve van het schoolpersoneel
– Uiterweg achter nr. 202, het bouwen van een botenhuis en het wijzigen van de beschoeiing
AANVRAAG BUITEN BEHANDELING GESTELD
– Aalsmeerderweg tussen nr. 45 en 57, het realiseren van een in- en uitrit
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Andorraweg 3, het plaatsen van verlichte reclame op het gebouw
– Oosteinderweg achter 357A, het overkluizen van water door middel van een onderheide betonvloer
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Oosteinderweg 320, het maken van een extra in- en uitrit en het verplaatsen van een lantaarnpaal
– Bellefleurstraat 1, het verplaatsen van het raamkozijn
– Hoofdweg 192, het uitbreiden van de in aanbouw zijnde opslagloods voor agrarische producten (legalisatie). Toelichting: De omschrijving van het project is aangepast; Uit de ingediende gegevens blijkt dat de aanvraag betrekking heeft op het uitbreiden van de in aanbouw zijnde opslagloods voor agrarische producten.
– Huygensstraat voor huisnr. 5, het plaatsen van een bouwkeet en vuilcontainer op parkeerterrein van 31 maart t/m 06 juni 2025
– Korfstraat 2, het plaatsen van een schaftwagen en hoogwerker van 3 maart t/m 9 juni 2025
BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– St. Janstraat 15, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
- Raadhuisplein 1 (2025-00001679), Pinksterpop op 8 juni 2025, ontvangen 4 maart 2025
- Wim Kan Dreef 4 (Z2025-00001725) Sportdag Antoniusschool op 16 mei 2025, ontvangen 5 maart 2025
- Braziliëlaan 6A 9 (Z2025-00001850) Nextreme MMA – Meet & Greet op 28 juni 2025, ontvangen 10 maart 2025
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Herenweg 32A (Z2025-00000390), Flanherenweg op 22 juni 2025, verzonden 4 maart 2025
- Surfeiland, Kudelstaartseweg 20 (Z2025-00000242), Oude Deuren Windsurf Vintage Cup op 6 juli 2025, verzonden 5 maart
2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
- Nobelhof Kudelstaart en Snoekbaarsstraat Aalsmeer (Z2025-0000435), Duo concert van Aalsmeers Harmonie en fanfare Flora uit Aalsmeer op 24 mei 2025, verzonden 11 maart 2025
- Snoekbaarsstraat 1 (Z2025-00001210), Duo concert van Aalsmeers Harmonie en fanfare Flora uit Aalsmeer op 24 mei 2025, verzonden 11 maart 2025

GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH AalsmeerPostbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl Wwww.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM |
VOORLETTERS |
GEBOORTEDATUM |
DATUM BESCHIKKING |
Rubin |
P.A. |
06-11-1992 |
07-03-2025 |
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken.
U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”.
De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
Bent u dak- of thuisloos?
Gemeente Aalsmeer doet in april mee aan de ETHOS-telling. Dit is een manier om het aantal dak- en thuisloze mensen in een gemeente te tellen. Zo krijgen we een goed beeld van de aantallen en de problemen. Deze cijfers helpen bij het voorkomen en verminderen van dak- en thuisloosheid. We gaan vertrouwelijk om met de informatie. De telling wordt gedaan door organisaties die werken met dak- en thuisloze mensen. Wilt u niet worden meegeteld of heeft u vragen? Laat dat dan voor 8 mei weten aan uw begeleider of organisatie.

Het bericht Officiële mededelingen 13 maart 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.