Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 22 2025
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM |
VOORLETTERS |
GEBOORTEDATUM |
DATUM BESCHIKKING |
Hall |
J.W. |
18-03-1997 |
21-05-2025 |
Hall |
A.D. |
21-07-1965 |
21-05-2025 |
Hall |
M.J. |
09-03-1965 |
21-05-2025 |
Hall |
M.J. |
22-11-1995 |
21-05-2025 |
Muhiden |
A.A. |
01-01-1985 |
21-05-2025 |
BEZWAAR INDIENEN
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen? In het bezwaarschrift zet u: uw naam en adres; de datum van uw bezwaarschrift; een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt; waarom u het niet eens bent met ons besluit; uw handtekening; zo mogelijk uw e-mailadres; het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken. Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Koolwitjestraat 2, het plaatsen van een airco buitenunit aan de zijgevel t.h.v. de 1e verdieping
– Kudelstaartseweg 1, het uitbreiden van het Flower Art Museum met lunchroom en artshop
– Frans de Bieslaan, het inrichten van een bouwplaats van 16 juni 2025 t/m 16 juni 2026
– Vlinderweg 180, het plaatsen van een puincontainer op een parkeerplaats van 01-07 t/m 30-11-2025
– Machineweg 151, het plaatsen van een grondcontainer 20 m3 van 2 t/m 16 juni 2025
– Boomgaard 21, het plaatsen van een puincontainer van 2 t/m 27 juni 2025
AANVRAGEN INGETROKKEN
– 1e J.C. Mensinglaan 39, het plaatsen van een nokverhoging aan de achterzijde van de woning en een dakkapel aan de
voorzijde
– Aalsmeerderweg 64, het realiseren van 9 starterswoningen
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Pontweg 10, het bouwen van een uitbouw aan de achterzijde van de woning
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Mozartlaan 21, het plaatsen van een bouwcontainer van 6 t/m 8 juni 2025
– Kudelstaartseweg 156, het wijzigen/verbreden van de bestaande in- en uitrit
– Aalsmeerderweg 360, het vervangen van de bestaande woning
– Ophelialaan 225, het uitbreiden van de woning aan de achterzijde
VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen.
– Aanwijzen van 2 parkeerplaatsen voor laden en lossen tussen 12:00 uur en 18:00 uur – Weteringstraat, nabij kruising
met de Zijdstraat
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE RUIMTE OP DINSDAG 3 JUNI 2025, 20.00 UUR
BEELDVORMEND
Tijd |
Agendapunt |
Onderwerp |
20.00 |
1. |
Opening door de voorzitter van de Commissie Ruimte, mevrouw M.J. Geisler |
20.02 |
2. |
Vaststelling van de agenda |
|
3. |
Actieve informatie uit het college |
|
4. |
Mededelingen vanuit de fracties |
20.05 |
5. |
Presentatie Ruimtelijke projecten |
20.35 |
6. |
Presentatie Meerjarenprojectenplan (MPP) Buitenruimte Aalsmeer 2024-2027 |
21.20 |
7. |
Peilnota Fort Kudelstaart |
21.50 |
8. |
Vaststellen Participatie aanpak Omgevingsvisie Aalsmeer |
22.20 |
9. |
Vaststellen aangepast paraplubestemmingsplan kamerverhuurbedrijf Aalsmeer |
22.50 |
10. |
Vaststellen van de actualisatie grondexploitaties per 01-01-2025 |
23.20 |
11. |
Regionale samenwerking |
23.30 |
12. |
Sluiting |
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG 5 JUNI 2025, 20.00 UUR
BEELDVORMEND
Tijd |
Agendapunt |
Onderwerp |
20.00 |
1. |
Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur,
mevrouw G. Holtrop |
20.02 |
2. |
Vaststelling van de agenda |
|
3. |
Actieve informatie uit het college |
|
4. |
Mededelingen vanuit de fracties |
20.05 |
5. |
Presentatie Vervoerregio Amsterdam (VRA) |
20.35 |
6. |
Presentatie inzake Cijfers en ontwikkelingen jeugdhulp |
21.05 |
7. |
Vaststellen Evenementenvisie Aalsmeer 2025 |
21.35 |
8. |
Financiële stukken Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied (OD NZKG) |
21.50 |
9. |
Financiële stukken Gemeenschappelijke Regeling (GR) Openbare Gezondheidszorg
(OGZ) |
22.05 |
10. |
Financiële stukken Gemeenschappelijke Regeling (GR) Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD) |
22.20 |
11. |
Financiële stukken Gemeenschappelijke Regeling (GR) Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland (VrAA) |
22.35 |
12. |
Financiële stukken Gemeenschappelijke Regeling (GR) AM match |
22.50 |
13. |
Toestemming ondertekening wijzigingen Gemeenschappelijke Regeling (GR) Gemeentebelastingen Amstelland 2018 |
22.55 |
14. |
Regionale samenwerking |
23.05 |
15. |
Sluiting |
KENNISGEVING VASTGESTELD OMGEVINGSPLAN “TAM-OMGEVINGSPLAN HOOFDSTUK 22B – UITERWEG 351 WS” (Z24-125539)
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer maken bekend dat de gemeenteraad op 22 mei 2025 het “TAM-Omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351 ws” ongewijzigd hebben vastgesteld. Het “TAM-omgevingsplan Uiterweg 351ws” is vastgesteld op grond van artikel 2.4, artikel 16.29 en artikel 16.30 van de Omgevingswet in samenhang met afdeling 3.4 Algemene wet bestuursrecht.
PLAN
Het voornemen bestaat om de huidige woonark aan het adres Uiterweg 351ws met circa 10 meter te verplaatsen, te vervangen en te vergroten.
TAM-OMGEVINGSPLAN
Op 1 januari 2024 is de Omgevingswet in werking getreden. Per gemeente is er één omgevingsplan voor het grondgebied. In dit omgevingsplan staan onder meer regels die ontwikkelingen mogelijk maken en tegelijkertijd de fysieke leefomgeving beschermen. Om de voorliggende wijziging mogelijk te maken, maakt de gemeente Aalsmeer gebruik van de tijdelijke alternatieve maatregel (TAM) omgevingsplan. Een TAM-omgevingsplan wijzigt het omgevingsplan juridisch, maar de regels worden technisch niet geïntegreerd in het omgevingsplan.
PARTICIPATIE
De eigenaren van de omliggende percelen zijn reeds door de initiatiefnemer op de hoogte gebracht. Participatie ingevolge artikel 10.2 Omgevingsbesluit heeft plaatsgevonden door het ontwerp TAM-Omgevingsplan ter inzage te leggen voor het indienen van zienswijzen. Er zijn geen zienswijzen ingediend.
PROCEDURE
Het vastgestelde :”TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351ws” ligt met de bijbehorende stukken gedurende 6 weken voor eenieder ter inzage van vrijdag 30 mei tot en met donderdag 10 juli 2025.
TAM – Omgevingsplan
Voornoemde ‘TAM – omgevingsplan ligt gedurende de bovengenoemde termijn voor eenieder ter inzage op de volgende wijze:
- de balie van de receptie in het raadhuis van Aalsmeer, Raadhuisplein 1 (alleen mogelijk op afspraak: 0297-387575);
- loket Bouwen en Vergunningen in het raadhuis van Amstelveen, Laan Nieuwer-Amstel 1 (alleen mogelijk op afspraak:
020-5404911).
- digitaal raadplegen TAM – omgevingsplan op de landelijke website
https://www.ruimtelijkeplannen.nl/web-roo/?planidn=NL.IMRO.0358.TAMOP22b-VG01;
- https://omgevingswet.overheid.nl/regels-op-de-kaart/, via identificatienummer NL.IMRO.0358.TAMOP22b-VG01;
BEROEP TAM – OMGEVINGSPLAN
Het instellen van beroep tegen het besluit is mogelijk van 1 juni tot en met 11 juli 2025. Belanghebbenden kunnen gedurende deze termijn schriftelijk beroep instellen bij de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA Den Haag.
Het is voor burgers ook mogelijk om digitaal beroep in te dienen via de link: Externe link:https://digitaalloket.raadvanstate.nl/.
Degene die beroep heeft ingesteld kan een verzoek om voorlopige voorziening indienen bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State.
INWERKINGTREDING
Het besluit tot vaststelling van het TAM – omgevingsplan treedt in werking met ingang van de dag waarop vier weken zijn verstreken sinds de dag waarop het besluit bekend is gemaakt. Dit verzoek schort niet de inwerkingtreding van het TAM – omgevingsplan op. Dat gebeurt pas als de voorzieningenrechter een verzoek om voorlopige voorziening geheel of gedeeltelijk toewijst.
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA
EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (AANVRAGEN)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is aangevraagd:
- op parkeerplaats bij Dreef 7 (Z2025-00004116) Sportkamp Aalsmeer 14 juli t/m 18 juli 2025, ontvangen 19 mei 2025
- Kudelstaartseweg 239 (Z2025-00004158) Keti Koti Aalsmeer Kudelstaart en omgeving op 1 juli 2025, ontvangen 21 mei 2025
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Boerhaavehof 7 (Z2025-00003110) Feest voor ouderen op 19 juni 2025, verzonden 20 mei 2025
- Raadhuisplein 1 (Z2025-00001679) Pinksterpop op 8 juni 2025, verzonden 23 mei 2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:
- Herenweg 2B (Z2025-00003538) het plaatsen van een tappunt t.b.v. Flanherenweg op 22 juni 2025, verzonden 22 mei 2025
TER INZAGE:
t/m 5 juni 2025:
– ter inzage legging ontwerp ‘TAM-omgevingsplan hoofdstuk 22c – perceel naast Aalsmeerderweg 342 en tussen 348 en 354’
en ontwerpbesluit hogere grenswaarde (Z24-062066)
t/m 5 juni 2025:
ontwerp wijziging TAM-Omgevingsplan hoofdstuk 22h – Uiterweg 93 ws 5 (Z24-00005438)
t/m 10 juli 2025:
het vastgestelde :”TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22b – Uiterweg 351ws” met bijbehorende stukken
GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
GEWIJZIGDE OPENINGSTIJDEN
DONDERDAG 29 EN VRIJDAG 30 MEI
Op donderdag 29 mei (Hemelvaart) en vrijdag 30 mei is het raadhuis gesloten.
MAANDAG 2E PINKSTERDAG
Maandag 9 juni is het raadhuis gesloten.
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
SOCIAAL LOKET
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.

Het bericht Officiële mededelingen 29 mei 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.