Schiphol lanceert nieuw retailconcept en opent grootste winkel ooit
Reizigers op Schiphol kunnen vanaf deze week rekenen op een compleet nieuwe winkelervaring. In Lounge 1 hebben Amsterdam Airport Schiphol en Lagardère Travel Retail de grootste winkel van de luchthaven geopend: de flagshipstore van het nieuwe retailconcept ‘Today Duty Free’. De winkel van 1500 m² is de eerste winkel van dit nieuwe merk en biedt een complete vernieuwing van het duty free winkelaanbod.
Best product. Best price. Personal service.
Today Duty Free is ontwikkeld vanuit het inzicht dat reizigers behoefte hebben aan overzicht, gemak en beleving. Reizigers ervaren in de nieuwe winkel een relevant en verrassend assortiment, scherpe prijzen en persoonlijke service. De winkel is ingericht in overzichtelijke zones en biedt extra services zoals een tasting bar, self-checkouts en persoonlijk beautyadvies. Dankzij meer dan 350 getrainde medewerkers, van beauty advisors tot brand ambassadors, staat persoonlijke aandacht centraal. Today Duty Free biedt structureel scherpe prijzen. Die liggen gemiddeld 25% onder het niveau van Nederlandse retailers en zijn bovendien aanzienlijk voordeliger dan reizigers eerder gewend waren op Schiphol.
Flagshipstore
De flagshipstore in Lounge 1 biedt met 1500 m² ruimte voor een breed, onderscheidend en actueel aanbod. Reizigers vinden er internationale topmerken en nichelabels binnen drie hoofdsegmenten: parfums & cosmetica, wijn & gedistilleerd en zoetwaren.
De winkel is het eerste tastbare resultaat van de samenwerking tussen Schiphol en Lagardère Travel Retail, die begin dit jaar werd aangekondigd. Deze samenwerking sluit aan bij Schiphols ambitie om de reizigerservaring steeds aangenamer, efficiënter en inspirerender te maken. De komende maanden worden ook de andere duty free winkels op de luchthaven vernieuwd met een gezamenlijke oppervlakte van ruim 5500 m2. Dit is ongeveer 20% van de totale retailoppervlakte op de luchthaven.
Lounge 1
De opening van de Today Duty Free flagship store maakt deel uit van de grootschalige vernieuwing van Lounge 1, de zone waar reizigers komen na de securitycheck voor vluchten binnen Europa. De lounge is recent uitgebreid van 19.000 naar 24.000 m², wat zorgt voor meer ruimte en comfort. Ook het aanbod aan winkels en horeca wordt vernieuwd met 23 nieuwe concepten die meer variatie, kwaliteit en beleving bieden.