❌

Normale weergave

OuderOndernemersvereniging

Vijf ongewone vragen aan Boris Noordervliet

1 April 2025 om 13:01

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?”
Ik heb tot nu toe maar 1 evenement meegemaakt van de OA maar dat is me heel goed bevallen. Het is leuk om te zien dat de OA een beetje hetzelfde principe heeft als het Nest, het gebouw waarin wij en nu ook de OA zitten, namelijk verbinden en kruisbestuiven. Veel verschillende mensen, beroepen en bedrijven die zeker van elkaar en met elkaar kunnen optrekken indien dat gewenst is.

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
Het beginnen van FitatSea, ik ga nu al 15 jaar elke dag met een glimlach naar mijn hobby

Wat wilde je als kind later worden?
Ik had en heb nog steeds een fascinatie voor het medische vak, ik had heel graag chirurg willen worden, maar was nooit zo goed in exacte vakken

Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest?
Ik weet niet of het de mooiste plek was maar zeker de meest fascinerende en boeiende en dat was Japan

Waar stond je wieg?
Ben in Amsterdam geboren en getogen, woon in Buiten “de ring”veldert en werk dus nu net in Amstelveen, maar blijf verknochte Amsterdammer

Volgende deelnemer
Ik wil graag Bram Coops voordragen.

Boris Noordervliet
FitAtSea

Amstelveense ondernemers schitteren tijdens Grande Finale van de Ondernemer van het Jaar Verkiezing

30 Maart 2025 om 11:35

Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.

Een stimulans voor Amstelveens ondernemerschap
Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de Ondernemer van het Jaar-verkiezing willen we bijdragen aan een ondernemend en innovatief ondernemersklimaat in Amstelveen. We stimuleren bedrijven om zich te presenteren en moedigen duurzame, creatieve en vernieuwende vormen van ondernemerschap aan. De focus ligt daarbij op MKB-ondernemers. Deze verkiezing biedt de kans om onze trots te tonen voor alle 14.000 mooie bedrijven in Amstelveen en hun inzet.”

Tijdens de voorverkiezing in november presenteerden 18 fantastische kandidaten zich live aan de jury. De kwaliteit van de deelnemers was hoog en de jury moest een moeilijke keuze maken om vier finalisten te selecteren in de categorie MKB en drie in de categorie De Belofte. Met de toevoeging van de publieksprijzen voor retail- en horecabedrijven kregen ook de Amstelveners een stem in de verkiezing. De verkiezing leeft in Amstelveen, zowel bij de inwoners als het bedrijfsleven.

Spoony winnaar categorie MKB tot 250 medewerkers
Spoony, pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen, is de winnaar in de categorie MKB tot 250 medewerkers én de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Spoony is ontstaan uit de fusie van twee bedrijven, Spoony en Madaga, opgericht door twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak helpen zij jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren te ontwikkelen. Jaarlijks levert Spoony 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichter Ingrid Keller groeide op in de Franse Bourgogne, waar haar liefde voor verse, voedzame voeding ontstond in de moestuin van haar oma.

Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding. Door kinderen op speelse wijze bewust te maken van gezonde keuzes, draagt Spoony bij aan een toekomst waarin gezonde voeding de norm is. Een terechte winnaar! BuentingSport, Enjoy! en Peukenzee waren de runners-up in deze categorie.

Infinity Cleaning winnaar categorie De Belofte
In de categorie ‘De Belofte’ won Infinity Cleaning, een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning, met Natascha Wildschut en Chella de Graaf aan de leiding, dagelijks het verschil. Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Door innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering levert Infinity Cleaning topkwaliteit. Een jong en ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt en een fantastische ambassadeur is voor Amstelveen. AI Genius en Beau-pair waren de andere finalisten in deze categorie.

Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar
Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten. De overige genomineerden in deze categorie waren Het Wapen van Amstelveen, Music Meeting Lounge, De Manen en De Buren Amstelveen.

Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar
Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel. De andere finalisten waren, De Kapper, De Kazerie, Hecker en Hecker, Le Beau Village Hairstudio, Mitra Amstelveen, Patisserie Prenger, StevaB Elektronica, TOF Boeket en Van Rietschoten Tweewielers.

Partners van de verkiezing
De verkiezing is een initiatief van de gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Jelena van Baaren, directeur van de Ondernemersvereniging Amstelveen: “Wij zijn enorm dankbaar voor onze fantastische partners en sponsors, waaronder Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, FocusOn, Co van der Horst, De Wijnschuur, Buro Acting, Het Fietshuys, KHN Amstelland en Retail Amstelveen. Dankzij hun betrokkenheid en steun konden we ook deze editie tot een groot succes maken en mooie prijzenpakketten samenstellen. Ook de inzet van lokale leveranciers en samenwerkingspartners was van onschatbare waarde. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde verkiezing. De verkiezing vond dit jaar voor de vierde keer plaats.

We kijken nu al uit naar de vijfde, feestelijke lustrumeditie!”.

Meer informatie, zoals het juryrapport inclusief de beoordelingscriteria, vind je op www.ovhj-amstelveen.nl.

Interview met Ileen Purper Hart, directeur Hestia

24 Maart 2025 om 19:11

Hestia is een trotse B Corp en zet zich actief in voor eerlijk werk en economische groei (SDG8). Als mede-B Corp begrijpen zij de impact van duurzame en sociale bedrijfsvoering. In dit interview spreekt Academica met Ileen Purperhart, directeur van Hestia, waarin zij dieper ingaan op hoe Hestia bijdraagt aan eerlijke werkgelegenheid, duurzame groei en een inclusieve arbeidsmarkt.

Kun je kort uitleggen wat Hestia doet en wat jullie drijft als B Corp?

Hestia is een organisatie met een duidelijke missie en visie op het gebied van pedagogiek en ontwikkeling van jonge kinderopvang. Wij streven naar inclusiviteit, duurzaamheid en rechtvaardigheid binnen onze organisatie en onze sector. De certificering als B Corp helpt ons om kritisch te kijken naar al onze processen en onszelf voortdurend te toetsen: doen we het juiste? Het gaat niet alleen om het behalen van een certificaat, maar om een doorlopende reflectie op onze impact en werkwijze.

Wat betekent het voor Hestia om onderdeel te zijn van de B Corp-community?

Het is enorm waardevol om deel uit te maken van een groep gelijkgestemde bedrijven die dezelfde taal spreken. Binnen de B Corp-community draait het niet alleen om winst, maar ook om maatschappelijke waardecreatie. Het geeft ons de kans om samen met andere bedrijven te leren, ervaringen te delen en gezamenlijk te werken aan een duurzamere wereld.

Hoe draagt Hestia bij aan de missie van Generatie B en SDG8 (eerlijk werk en economische groei)?

Bijdragen aan Generatie B doen we onder andere via ons programma voor jonge kinderen, waarin we hen bewust maken van natuur, duurzaamheid en inclusie. We betrekken hen bij deze thema’s op een speelse en ervaringsgerichte manier, zodat zij opgroeien in een inclusieve mini-maatschappij. Wat betreft SDG8 hanteren we eerlijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao en bieden we medewerkers ontwikkelingsmogelijkheden. Zo ondersteunen we bijvoorbeeld groepshulpen en alleenstaande ouders met doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie.

Welke initiatieven heeft Hestia ontwikkeld om eerlijk werk en duurzame economische groei te bevorderen?

We kijken niet alleen naar cao-loonschalen, maar ook naar extra groeikansen voor medewerkers. Een groepshulp met muzikale talenten kan bijvoorbeeld extra verdienen door muzieklessen te geven. Daarnaast bieden we scholingstrajecten en ondersteunen we medewerkers bij het behalen van aanvullende kwalificaties.

Hoe zorgen jullie ervoor dat medewerkers gelijke kansen krijgen, ongeacht hun achtergrond of ervaring?

Wij hanteren een inclusieve wervingsstrategie en kijken verder dan diploma’s. Via EVC-trajecten (Erkennen van Verworven Competenties) helpen we mensen zonder de juiste opleiding toch in de kinderopvang aan het werk. Dit draagt bij aan diversiteit binnen ons team en biedt gelijke kansen voor iedereen. We zetten daarnaast boventallig personeel in om drukte op te vangen en medewerkers de kans te geven zich verder te ontwikkelen.

Impact en toekomstvisie

Kun je een voorbeeld geven van een succesverhaal binnen Hestia dat de impact op SDG8 illustreert?

Een van onze medewerkers werd aanvankelijk niet geaccepteerd voor een opleiding binnen de kinderopvang. Wij zagen haar potentie en boden haar begeleiding op maat. Inmiddels is ze doorgegroeid tot een leidinggevende functie en werkt ze al vijftien jaar met veel plezier bij ons. Dit laat zien hoe belangrijk het is om talent te herkennen en ondersteunen, ongeacht achtergrond of opleiding.

Welke uitdagingen ervaren jullie bij het implementeren van eerlijke werkgelegenheidspraktijken?

We ervaren uitdagingen zoals hoge werkdruk, veranderende wet- en regelgeving en een tekort aan gekwalificeerd personeel. Het jojobeleid van de overheid maakt het lastig om langetermijnplannen te maken. Denk bijvoorbeeld aan subsidies en toeslagen voor ouders, die voortdurend veranderen en daarmee onze financiële stabiliteit beïnvloeden.


Welke ambities heb jij voor de toekomst op het gebied van SDG8 en verantwoord leiderschap?

Verantwoord leiderschap in de kinderopvang betekent bewust omgaan met beschikbare middelen en een balans vinden tussen winstgevendheid en maatschappelijke impact. Het zou niet moeten uitmaken of een organisatie een stichting of een bv is; wat telt is hoe je je winst inzet om een positieve impact te maken.


Hoe werken jullie samen met andere B Corps of organisaties om de impact te vergroten?

We werken samen met andere B Corps en initiatieven zoals Academica. Ook nemen we deel aan het aankomend B Corp-ontbijt en andere netwerkbijeenkomsten. Daarnaast zetten we ons in voor een project rondom kinderarbeid in toeleveringsketens. Samen met andere kinderopvangorganisaties en brancheverenigingen voeren we due diligence uit om kinderarbeid uit onze ketens te weren.

Persoonlijke reflectie

Wat betekent eerlijk werk en economische groei voor jou persoonlijk?

Als zwarte vrouw op de arbeidsmarkt heb ik persoonlijk ervaren hoe moeilijk het kan zijn om gelijke kansen te krijgen. Dit motiveert mij om actief te strijden voor inclusie en diversiteit binnen onze organisatie. Ik wil een rolmodel zijn en ongemakkelijke gesprekken niet uit de weg gaan, omdat verandering alleen mogelijk is als we open en eerlijk spreken over deze thema’s.

Als je één boodschap zou mogen delen met andere bedrijven over SDG8 en B Corp, wat zou dat dan zijn?

Eerlijke en inclusieve werkgelegenheid moet geen loze beloften zijn, maar iets dat zichtbaar is in alle lagen van een organisatie. B Corps inspireren om voortdurend te streven naar positieve impact en maatschappelijk verantwoord ondernemen niet als een bijzaak, maar als een kernwaarde te zien.

Hestia Early Learning Centre laat zien hoe een B Corp niet alleen winst kan maken, maar ook een betekenisvolle maatschappelijke impact kan hebben. Door actief te werken aan eerlijke werkgelegenheid, inclusie en duurzame groei, draagt Hestia bij aan SDG8 en een betere toekomst voor medewerkers en kinderen. Hun visie en inzet zijn een inspiratie voor andere bedrijven die streven naar verantwoord ondernemerschap.

Bron: Academica

Hella Vercammen in radio uitzending over Wet DBA

23 Maart 2025 om 13:31

Afgelopen week is de allereerste radio uitzending live gegaan van “De impact van de Wet DBA op jouw werk” over ZZP-ers en schijnzelfstandigheid. Hella Vercammen van The Legal Company had de eer om de positie van de inhurende ondernemers te belichten!

Radio presentator en host Ron Lemmens bespreekt de impact en gevolgen van de DBA voor zelfstandig ondernemerschap in Nederland. Deze uitzending is gemaakt samen met Frank Alfrink, voorzitter van Vereniging ZZP Nederland, en Thierry Aartsen, Tweede Kamerlid namens de VVD.

De heer Aartsen stelt regelmatig zeer relevante vragen aan de minister van sociale zaken en werkgelegenheid en staatssecretaris van financiën over de DBA handhaving. Zo heeft hij ook vragen gesteld over de impact van de uitspraak van de Hoge Raad in de UBER zaak op de weging van de gezagsrelatie en op de ZZP webmodule. Luister hier naar de aflevering als je niets wil missen over de laatste ZZP updates. https://lnkd.in/ed_sybcJ.

Studio Casco Interiors gaat binnenkort verhuizen en daarom komt hun mooie dubbele bedrijfsunit vrij

21 Maart 2025 om 13:08

Te koop/ Te huur: Turn-key bedrijfsunit met kantoor en opslag in Aalsmeer

Studio Casco Interiors gaat binnenkort verhuizen en daarom komt hun mooie dubbele bedrijfsunit vrij. Een compleet afgewerkt kantoor inclusief een grote bedrijfsruimte met overhead deur.

Het pand op de Aalsmeerderweg 241-20 in Aalsmeer is gebouwd in 2022 en volledig in een moderne en luxe stijl afgewerkt. 
Het kantoorgedeelte met pantry en vergaderruimte á 60 m2 bevindt zich op de eerste etage en de bedrijfsruimte/loods met overhead deur is 120 m2 op de begane grond. 

Het volledige pand betreft betonbouw met een extra lichtkoepel en is gestuukt en geschilderd afgewerkt. 
De begane grond is perfect als opslag/magazijnruimte en efficiënt ingedeeld met een toilet met fontein onder de trap en een afsluitbare tussendeur. De verdiepingsvloer biedt optimaal werkcomfort en beschikt over een pantry met een separate vergaderruimte met TV-wand, functionele LED-verlichting, airco’s en veel daglicht.

– Energielabel: A++++ (geldig tot 06-03-2035)
– Kadastrale grootte 178 m2 op eigen grond
– Zonnepanelen (14 stuks)
– Heating en cooling middels airco units
– Inclusief minimaal 2 eigen parkeerplaatsen
– Elektrische overhead deur
– Glad afgewerkte begane grond vloer in de bedrijfsruimte met aansluiting voor vloerverwarming
– Uitstort gootsteen in bedrijfsruimte en extra wandcontactdozen
– Separaat entree kantoorgedeelte
– Eiken custom-made trap
– Houten verdiepingsvloer met een luxe PU gietvloer
– Hoogwaardige pantry met quooker en vaatwasmachine
– Glazen custom-made tussenpui in kantoorgedeelte 
– Travertine natuursteen verwerkt in pantry
– Maatwerk opbergruimte/kastenwand
– Maatwerk wandmeubel met geïntegreerde televisie 
– Raambekleding op maat
– HR++ beglazing aan de voorzijde (deels te openen)
– Diverse aansluitingen voor elektra en data
– Gevelverlichting

Voor vragen of interesse neem contact op met Carla Gerritsen (06-22334406) of Liselotte Filippo (06-46903104) of via email: info@studiocasco.com

Amsterdammer Kaas nu bij Albert Heijn!

21 Maart 2025 om 12:17

Boe-ra! 🎉 Onze Amsterdammer Kaas ligt nu bij Albert Heijn! 🧀

Wij zijn ontzettend trots en blij dat onze ❌ ❌ ❌ Amsterdammer Kaas vanaf nu verkrijgbaar is bij meer dan 100 Albert Heijn winkels in heel Nederland én online!

Ga snel naar de Albert Heijn bij jou in de buurt en haal onze heerlijke kaas. Met elke kilo die jij koopt, help je de natuur – want voor elke kg kaas zaaien wij een vierkante meter biodiversiteit in het Amstelland! 🌿🐦

Is de kaas nog niet verkrijgbaar? Vraag er dan naar bij de manager en laat hem weten dat hij onze kaas via een *B-correctie* in het schap kan krijgen.

Laat je het ons weten als je meer informatie nodig hebt? ☺ Instructies volgen hier onder! 

Wil je ons helpen?
Is de kaas NOG NIET verkrijgbaar in jouw filiaal?
Vraag de manager om de artikelen via een B-correctie in te voeren met de volgende NASA nummers:
34250 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ stuk 449 gram
34249 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ plak 200 gram  Veel dank! 

Online informatiebijeenkomsten werkzaamheden in en rond Amsterdam

21 Maart 2025 om 11:53

Extreme verkeershinder in en om Amsterdam 

In 2025 vinden er meer grootschalige werkzaamheden dan ooit plaats in en rond Amsterdam. Naast weg- en spoorwerkzaamheden zijn er in de zomer veel grote evenementen in en om de stad. Dit zorgt vanaf 9 mei tot en met 6 oktober voor veel extra drukte en extreme hinder voor bijna iedereen die naar, vanuit of via Amsterdam reist. Dit geldt voor alle windrichtingen: van Den Haag tot Almere en van Alkmaar tot Utrecht. Rijkswaterstaat doet een beroep op jouw organisatie om te helpen de extreme hinder in goede banen te leiden.

Online informatiebijeenkomsten

Tijdens een online informatiebijeenkomst op 25 maart van 16.00 tot 17.00 uur wordt toegelicht welke werkzaamheden en evenementen wanneer plaatsvinden. Er wordt informatie gegeven over de maatregelen die worden genomen om de hinder te beperken, waaronder de samenwerking met Breikers, navigatiediensten en bergersdiensten. Ook worden kortingsacties voor openbaar- en deelvervoer en een grootschalige communicatiecampagne vanuit Amsterdam Bereikbaar toegelicht. Vervolgens wordt ingegaan op de mobiliteitsmaatregelen die jouw organisatie kan inzetten om bij te dragen aan het verminderen van de hinder en hoe hierin ondersteuning kan worden geboden.


Aanmelden voor de online bijeenkomst van 25 maart doe je hier.

Na aanmelding wordt op een later moment een Teams-uitnodiging verzonden.

Meer informatie, vragen en toekomstige bijeenkomsten

Meer informatie over alle werkzaamheden is te vinden op de website van Rijkswaterstaat. Voor vragen of opmerkingen kan contact worden opgenomen via info@wijzijnbreikers.nl.

In een latere fase worden ook informatiebijeenkomsten georganiseerd over de werkzaamheden op de A10 Zuid en Oost, de A4 tussen De Hoek en Burgerveen en de 2e Coentunnel in de richting van West naar Noord. Hierover volgt een aparte uitnodiging.

Terugblik op ZZP ontbijtsessie bij Gemeente Amstelveen

21 Maart 2025 om 11:11

De Wet DBA blijft een hot topic voor ZZP’ers en MKB bedrijven, voor opdrachtnemers en opdrachtgevers. Tijdens de ontbijtsessie bij Gemeente Amstelveen gingen we dieper in op de laatste ontwikkelingen. Belangrijke vragen kwamen aan bod, zoals:

Opheffing van het handhavingsmoratorium – Wat betekent dit voor zzp’ers en opdrachtgevers?

Recente rechtspraak – Wat kunnen we leren van uitspraken zoals de Deliveroo-arrest en het Uber-arrest?

De ‘zachte landing’ – Hoe geeft de Belastingdienst hier invulling aan?

Joukje de Jong-Mensink (Fiscalist Loonheffingen) en André de Groot (Vakgroepcoördinator Loonheffingen) van de Belastingdienst Hoofddorp/Schiphol MKB Noordwest namen ons mee in deze complexe materie en gaven waardevolle inzichten en gaven antwoorden op de vele vragen van de aanwezigen.

Het was een inspirerende en informatieve ochtend waarin zzp’ers met elkaar in gesprek gingen en hun vragen konden stellen. Dank aan alle aanwezigen en sprekers! En dank aan de Belastingdienst, Gemeente Amstelveen en Nieuw Ondernemend Aalsmeer voor deze samenwerking.

Heb jij nog vragen over de Wet DBA? Laat het ons weten!

Waardevolle masterclass: Wat is mijn bedrijf waard?

21 Maart 2025 om 10:35

Op dinsdag 18 maart gaf Micha Zwaaf van IMX Capital een boeiende masterclass over waardebepaling van bedrijven. Onder het motto “Price is what you pay. Value is what you get.” besprak hij uitgebreid hoe je de waarde van je onderneming bepaalt, creëert en vergroot.

Deelnemers gingen enthousiast in discussie, wat leidde tot waardevolle inzichten. Hij sloot de sessie af met de treffende woorden van Oscar Wilde: “The cynic knows the price of everything and the value of nothing.”

Libris Venstra maakt zich op voor 90ste editie Boekenweek: β€˜Een feest voor liefhebbers van boeken!’

14 Maart 2025 om 15:14

Bij Venstra, de geliefde boekhandel aan het Stadsplein, zijn ze er helemaal klaar voor: de 90ste editie van de Boekenweek! Het grootste boekenfeest van het jaar vindt plaats van woensdag 12 tot en met zondag 23 maart, met dit jaar als thema ‘Je moerstaal’. 

‘Dit thema nodigt uit om de kracht en schoonheid van de eigen taal te ontdekken en waarderen,’ aldus de organisatie. ‘Want hoewel boeken ons naar andere werelden kunnen voeren, is het juist de taal die ons soms het meest vertrouwd doet voelen. Als woorden écht thuis voelen, en personages spreken zoals jij, dan is taal je moerstaal.’

Boekenweekgeschenk: Zoals ieder jaar krijgen klanten een prachtig cadeau tijdens de Boekenweek. Bij een besteding van minimaal 15 euro aan Nederlandstalige boeken ontvangt de klant het Boekenweekgeschenk gratis. Dit jaar is het geschenk geschreven door Gerwin van der Werf, de 55-jarige auteur uit Leiden. Het verhaal van Van der Werf is door middel van een schrijfwedstrijd verkozen tot het Boekenweekgeschenk 2025. De jury las de bijna 150 ingestuurde verhalen zonder te weten wie de schrijver was. ‘De krater’, het verhaal van Van der Werf, werd uitgekozen.

Lees hier verder…

Amstelveens accountantskantoor Swart&co bestaat 100 jaar

14 Maart 2025 om 15:12

Swart&co bestaat op 1 maart 2025 honderd jaar. Het bedrijf was jarenlang een familiebedrijf, maar nu staan Pauline Bloemberg-Hirs en Khalid el Alaoui aan het roer. Ze runnen een kleinschalig accountantskantoor, waar persoonlijke aandacht voor de klant centraal staat.
Het bedrijf werd opgericht door A. Swart. Hij werkte in eerste instantie vanuit huis, in de Gerrit van de Veenstraat in Amsterdam. Toen het bedrijf te groot werd, opende Swart een kantoor aan Cannenburg in Amsterdam. In 1992 verhuisde het bedrijf naar Amstelveen, naar de burgemeester A. Colijnweg. In december van dat jaar kwam Pauline bij Swart&co werken, ze was toen 23 jaar.


Lees hier het hele artikel.

Kunst op de Zaak: Inspiratie voor een Betere Werkplek

14 Maart 2025 om 14:52

Wat zie jij in dit beeld?

Kunst kan een krachtig communicatiemiddel zijn. Het vertelt een verhaal, inspireert en brengt gesprekken op gang.

Met “Kunst op de Zaak” hoopt Miranda Coops een beetje inspiratie te brengen voor een fijne werkplek. Want een inspirerende omgeving stimuleert niet alleen productiviteit, maar ook verbinding en creativiteit binnen een team.

Wat kunst kan doen voor jouw werkomgeving:
✅ Versterkt de identiteit en kernwaarden van je bedrijf
✅ Zorgt voor een unieke en inspirerende uitstraling
✅ Maakt van je werkplek een omgeving waar mensen zich prettig voelen

Wat zou jij willen uitstralen met kunst op jouw werkplek?

Ga in gesprek met Miranda van Miranda Coops | Art & Design

Amuse Tour bij Amstelzijde Restaurants

13 Maart 2025 om 12:50

Op 22 maart 2025 organiseert Amstelzijde wederom ‘Tiny bites, big Flavours’. Een amuse-tour langs de 6 restaurants aan de Amstelzijde. Voor slechts €19,50 per persoon krijg de bezoeker 6 verschillende hapjes. We kunnen het niet verplichten, maar we stellen het uiteraard op prijs als men daar een lekker drankje bij bestelt.

Tussen 12:00 en 16:00 uur kunnen bezoekers het volgende heerlijks komen proeven:

SAAM Restaurant: Sosatie van radijs, sesam & dille (vegetarisch).

Brasserie Paardenburg: Fluweelzachte bisque van kreeft met garnalen en Vadouvan crème.

Restaurant India Port: Aloo tikki chaat – Indiase streetfood, een krokante aardappel beignet met kruiden – afgetopt met rettich, ui, granaatappel en chutneys (vegetarisch).

Ron Gastrobar Indonesia: Een stokje saté ayam met pindasaus.

Café Restaurant Heisa: Wonton met makreelsalade, ingelegde ui en koriander.

Loetje aan de Amstel: Steak tartaar met piccalilly mayonaise, kappertjes en
bieslook.

Tickets voor dit smakelijke event zijn te koop via: https://amstelzijderestaurants.nl/
tiny-bites-big-flavours/

Voor meer informatie en persaanvragen kunt u contact opnemen met:

Amstelzijde Restaurants
Adres: Amstelzijde 37 t/ 59, 1184 TZ Amstelveen
Telefoon: +31 6 14 46 51 24 (Maarten Berns)
E-mail: info@amstelzijderestaurants.nl
Website: amstelzijderestaurants.nl

Vaar mee voor schone grachten met Plastic Whale – en krijg 10% korting!

13 Maart 2025 om 12:15

Wil jij op een unieke én gezellige manier iets goeds doen voor het milieu? Plastic Whale heeft een speciale aanbieding! Stap met je vrienden aan boord van een sloep en geniet van een hapje en een drankje terwijl je helpt de grachten plasticvrij te maken. Gewapend met een schepnet draag je bij aan een schoner Amsterdam. Bovendien profiteer je nu van 10% korting op deze bijzondere ervaring.

Klik hier en boek je sloep. Gebruik de kortingscode uit de flyer hieronder!

Zet jouw team in de spotlight met een uniek teamportret van Hans Breuker (nu met 15% korting)

13 Maart 2025 om 11:38

Wil jij je team op een bijzondere manier in de schijnwerpers zetten? Laat een stijlvol en uniek teamportret maken door Hans Breuker. Niet alleen jullie gezichten, maar ook jullie doelen, kernwaarden en ambities worden op een subtiele en krachtige manier worden verwerkt.

Een tastbaar kunstwerk dat inspireert, motiveert en de sfeer op kantoor een boost geeft. Een visuele herinnering aan waar jullie als team voor staan en waar jullie samen naartoe werken.

Elk portret wordt volledig op maat gemaakt – een krachtig statement van samenwerking en succes!

OA-leden ontvangen nu een korting van 15%!!! Klik hier voor meer informatie.

HackHelpdesk: Eerste Hulp bij Cybercrime voor ondernemers!

10 Maart 2025 om 09:28

Eén op de vijf ondernemers krijgt te maken met cybercriminaliteit. Als slachtoffer kun je grote gevolgen ondervinden: belangrijke documenten zijn kwijt, grote geldbedragen zijn afgeschreven van de rekening of vertrouwelijke gegevens zijn gelekt. In sommige gevallen kan zelfs de bedrijfsvoering worden platgelegd. Wat moet je dan doen?

HackHelpdesk.nl biedt gratis eerste hulp bij een hack. Door het geven van gericht advies en informatie kan slachtofferschap voorkomen worden of de gevolgen van een hack worden beperkt. De eerste minuten na een (vermoedelijke) hack kunnen bepalend zijn voor de impact die jij als ondernemer ondervindt.

Op Hackhelpdesk.nl kun je chatten met de Cyberwijzer: de speciaal ontwikkelde AI-chatbot die je betrouwbaar advies geeft. Daarnaast kun je antwoord vinden op jouw vraag door op de juiste voorbeeldsituatie te klikken. Ook worden op Hackhelpdesk.nl veelvoorkomende situaties op het gebied van cybercriminaliteit kort en bondig uitgelegd, zodat je weet wat je moet doen!

Voor meer informatie, kijk op https://www.hackhelpdesk.nl/

Heb jij een goed idee voor Amstelveen? Dien een aanvraag in bij het Stadsfonds!

4 Maart 2025 om 10:30

Amstelveen, 3 maart 2025 – Heb je een idee om Amstelveen nog mooier, duurzamer en levendiger te maken? Of je nu een ondernemer, culturele instelling, zorgorganisatie, school of inwoner bent: Stadsfonds Amstelveen biedt de kans om jouw project werkelijkheid te maken. Van duurzame initiatieven en bruisende evenementen tot vernieuwende samenwerkingen – alles is mogelijk!

Stadsfondsmanager Darshan Sloot: “Hoe leuk is het om samen te bouwen aan een levendig en toekomstbestendig Amstelveen? Het Stadsfonds maakt ideeën mogelijk die eerder misschien niet uitvoerbaar leken en brengt bedrijven en organisaties samen die anders wellicht nooit zouden samenwerken. Denk creatief! En weet mij te vinden als je advies nodig hebt of een verbinding wilt leggen.”

Voor wie is het Stadsfonds?
Stadsfonds Amstelveen financiert initiatieven met een collectief en gezamenlijk karakter. Een project, aanvraag of initiatief overstijgt daarmee het persoonlijk belang en komt ten goede aan een breed verband van ondernemers, verenigingen en maatschappelijke organisaties.

Belangrijke voorwaarden
· De activiteit dient een collectief doel in Amstelveen en draagt bij aan economische groei en sociale verbondenheid.
· De activiteit moet nog plaatsvinden.
· De aanvraag wordt ingediend door minimaal twee bedrijven/organisaties of een collectief waarin ten minste één ozb-betalend bedrijf/organisatie is vertegenwoordigd
· Het project mag niet vallen onder reguliere gemeentelijke verantwoordelijkheden.
· De aanvraag mag niet worden gebruikt om bestaande financiële tekorten te dekken.
· De activiteit mag niet botsen met andere lopende initiatieven of evenementen in de gemeente. Een projectplan en een realistische kostenbegroting zijn vereist.
· Eigen bijdragen of aanvullende financiering vanuit andere bronnen wordt aangemoedigd.

Doe mee en maak het verschil!
Wil jij een bijdrage leveren aan de toekomst van Amstelveen? Ga naar www.stadsfondsamstelveen.nl en ontdek hoe het Stadsfonds jouw project kan ondersteunen.

Vragen? Neem contact op met de stadsfondsmanager via stadsfondsmanager@stadsfondsamstelveen.nl.

Succesvolle netwerkborrel bij Brasserie Paardenburg: Jong Talent in de spotlight

4 Maart 2025 om 09:26

Donderdag 27 februari stond onze netwerkborrel in het teken van het thema Jong Talent. Zoals altijd zorgde Brasserie Paardenburg voor een warm welkom en een sfeervolle avond.

Een van de talenten was de jonge motorcoureur Tobias Dogger. Op slechts 13-jarige leeftijd is hij al Nederlands kampioen junior wegrace in de Molenaar NSF100 Cup en was genomineerd voor Talent van het Jaar tijdens het Amstelveense Sportgala. Tobias meldde zich bij de Ondernemersvereniging Amstelveen (OA) om zijn passie voor motorracen en zijn toekomstdromen te delen.

Ook creatief talent kreeg een podium. Kunstenaar Hans Breuker introduceerde een gedichtenbundel, opgesteld door Amstelveense jongeren. Hij droeg enkele gedichten voor en gaf zo een stem aan de Amstelveense po

Opruimbesties live opname 12 maart 2025

27 Februari 2025 om 12:21

Kom naar een live opname van de Opruimbesties podcast! 🎧

Heb jij altijd al een kijkje willen nemen achter de schermen van een podcast? Grijp dan nu je kans! Op woensdag 12 maart 2025 nemen de Opruimbesties in Amstelveen, live een nieuwe aflevering op van onze maandelijkse podcast en jij kunt erbij zijn!

Het belooft een gezellige en inspirerende ochtend te worden, waarin we ons samen met jou verdiepen in het opruimen en organiseren van Boeken. Natuurlijk zorgen we voor een lekker kopje koffie of thee met een lekker koekje om het compleet te maken. ☕🍪

🎙 Waar? De opname vindt plaats in de bibliotheek Amstelveen Stadshart
🎙 Wanneer? Woensdag 12 maart 2025, van 09:30 uur tot ongeveer 11:30 uur
🎙 Kosten? Voor slechts €7,50 ben jij erbij! Je mag daarvoor de opname bijwonen krijgt het welverdiende drankje en koekje.

We zouden het geweldig vinden als je erbij bent! Het wordt een gezellige ochtend vol gezelligheid en uiteraard opruimtips. 🎙💡

Meld je hier snel aan, want de plekken zijn beperkt! Tot dan!

Liefs, Eva & Meta

Vijf ongewone vragen aan Lea Polak

25 Februari 2025 om 10:19

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?

Persoonlijke groei en hele leuke workshops van ondermeer Hans Breuker over marketing, Anja de Die over de route van de ondernemer, Nirmala Balgobind leerde mij zakelijk tekenen en de AI workshop van Patricia en Joey opende een nieuwe wereld. Van Marie-José veel geleerd over verkopen en van Jeroen Franken over LinkedIn en welke indruk wil je achterlaten. Tevens een optreden van top-scheidsrechter Bas Nijhuis waar ik vooraf helemaal geen verwachtingen bij had en die ik helemaal geweldig vond. Net even het jaartal erbij gezocht, blijkbaar 2019, de tijd vliegt. De ontdekking dat de meeste ondernemers bovengemiddeld leuke mensen zijn 😊. Verder vele toffe gespreken tijdens de verschillende bijeenkomsten waar ik steeds weer energie van krijg.

Wat wilde je als kind later worden?

Het leek me als tiener geweldig om modeontwerpster te worden. Iets te ontwerpen wat vernieuwend was en tegelijkertijd perfect aansloot op het lichaam. Een deel hiervan komt terug in mijn huidige werk als diëtist, dat ook altijd maatwerk is. Ik houd van kleurrijk eten, kleurrijke kleding en kleurrijke mensen. Bij de OA komt dat heel vaak samen.

Welk advies zou je geven aan je jongere zelf?

Het advies dat ik mijzelf gegeven heb en ook volg: genieten, dankbaarheid zijn en vragen wat je graag wil. Genieten zit in oog hebben voor mijn omgeving en opmerken wat dat met mij doet. Een zonnestraal die zijn weg vindt in het bos, iets eten waar je blij van wordt en je verbonden voelen in een gesprek. Ik ben iedere dag dankbaar dat ik mijn man heb ontmoet en dat wij samen onze kinderen hebben mogen zien opgroeien en begeleiden naar volwassenheid. Om te kunnen vragen wat je graag wil is het eerst belangrijk om helder te krijgen voor jezelf wat dat is. Ik vind het zo bijzonder dat iedere keer dat ik iets helder had voor mijzelf het heb mogen ontvangen. Dat was bijvoorbeeld in mijn werk een tweede praktijklocatie en tijdelijk werken in het buitenland. Het advies aan mijn huidige zelf is om nog iets meer te durven, omdat ik zo benieuwd ben wat het mij zou brengen.

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?

Ondernemer worden. Hoewel beslissing een groot woord is voor hoe het gelopen is. Ik was 8 jaar geleden afgestudeerd als diëtist, toen waren er weinig vacatures. Ik had bedacht dat ik als starter dan beter zelf op zoek kon gaan bij een ervaren diëtist die het wellicht wat rustiger aan wou doen. Die heb ik gevonden en daar heb ik de eerste 1.5 jaar als ZZP’er gewerkt. Dat was 1 opdrachtgever en daardoor verder weinig ondernemend. Daarna wou ik meer uren werken en ben ik een locatie in Amstelveen gaan huren en gaan netwerken met potentiële verwijzers. Zo heb ik stap voor stap mijn praktijk uitgebouwd waar we nu met een team van 3 diëtisten in Amstelveen met veel plezier werken.

Waar zou je het allerliefst willen wonen?

In een veilig en harmonieus Nederland met werkperiodes in Bonaire/buitenland en vakanties in Israël en Engeland. Wat ik van Bonaire naar Amstelveen mee wil nemen is dat iedereen elkaar groet. Bon dia, bon tardi, bon nochi en bon siman, een goede week. Dat wens ik iedereen. Gezien worden en een glimlach mogen ontvangen.

Volgende deelnemer en waarom?

Ik hoop dat de volgende keer Fit at Sea 5 ongewone vragen wil beantwoorden. Zij zijn nieuw bij de OA en leveren producten om fit op zee te blijven. Ik ben benieuwd welk verhaal daarachter zit.

Lea Polak

FoodSteps Diëtisten Amstelveen

Ben jij een MKB-ondernemer in Noord-Holland en wil je jouw bedrijf circulair en toekomstbestendig maken?

25 Februari 2025 om 09:19

Onderneem jij in Noord-Holland en wil je jouw bedrijf circulair en toekomstbestendig maken? De Provincie NoordHolland biedt 10 ondernemers een gratis programma aan om te komen tot een circulaire bedrijfsvoering.

Dit programma biedt de unieke kans om jouw ambities om te zetten in concrete stappen. Samen met ervaren experts en een netwerk van andere ondernemers krijg je handvatten en inspiratie voor duurzame groei.

Zie Circulaire kansen in Noordholland en Doe Mee met dit programma met een marktwaarde van 4.000 euro.

Op zoek naar een inspirerende event locatie?

21 Februari 2025 om 12:09

Where Music meets Art

Vergader eens ergens anders!

Kies voor de Music Meeting Lounge met een lunch tussen de kunst in Museum JAN. Op maandag zelfs geheel exclusief, alleen voor uw gezelschap geopend!

Twee naast elkaar gelegen locaties slaan de handen ineen. Ontvang uw gasten in een unieke, steeds weer verrassende ambiance. De diverse ruimtes zijn geschikt voor onder meer vergaderingen, presentaties, diners en borrels. Groots en meeslepend of kleinschalig en intiem.


Benieuwd naar de mogelijkheden?

Mail of bel naar:
M vergaderen@musicmeetinglounge.nl
T 020 345 23 22
M info@museumjan.nl
T 020 641 57 54

Nieuw lid: Marja Willems Training & Advies

21 Februari 2025 om 10:20

Mijn naam is Marja Willems, oprichter en eigenaar van Marja Willems Training & Advies

Ik ben gespecialiseerd in leiderschaps-, team- en organisatieontwikkeling en zet mijn passie voor het ontwikkelen van mensen en organisaties om in concrete resultaten. Met bijna 40 jaar ervaring in het onderwijs begeleid ik teams en leiders naar zelforganisatie en resultaatgerichtheid, gebaseerd op de principes van gedeeld en gespreid leiderschap, teamleren, innoverend en waarderend onderzoeken, systeemdenken en professionele identiteitsontwikkeling. Vanuit mijn bedrijf verzorg ik onder andere colleges over teamleren en gespreid leiderschap aan de Master Leren en Innoveren van de Marnix Academie. Daarnaast ben ik als kerndocent leiderschap verbonden aan de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement.

Naast mijn ondernemerschap werk ik parttime als midlancer bij Leadership Talents. In deze rol ben ik door het hele land als interimleidinggevende actief in het mbo en hbo.

Met als achtergrond een master in professionele ontwikkeling en onderwijs, aangevuld met specialisaties in verandermanagement, organisatieontwikkeling en systemisch coachen, streef ik ernaar om leergemeenschappen te creëren waar elk individu zich competent, autonoom en betrokken voelt, wat de effectiviteit van zowel het individu, het team als de organisatie versterkt.

Marja Willems
Training & Advies

organisatie-, leiderschaps- en teamontwikkeling; mentoring & coaching; opleidingen en training;
interim- en verandermanagement; masterclasses & workshops

DUMAVA-subsidie: Verduurzaam jouw maatschappelijk vastgoed

21 Februari 2025 om 09:49

Goed nieuws voor eigenaren van maatschappelijk vastgoed! Met de subsidieregeling Duurzaam Maatschappelijk Vastgoed (DUMAVA) kun je financiële steun krijgen voor het verduurzamen van jouw gebouw. Scholen, zorginstellingen, theaters en andere non-profitorganisaties kunnen subsidie aanvragen voor energieadvies en verduurzamingsmaatregelen, zoals isolatie, HR++-glas of een warmtepomp.

Afhankelijk van de gekozen maatregelen bedraagt de subsidie 20%, 30% of zelfs 40% van de kosten, met een maximum van € 1,5 miljoen per aanvraag. Wil jij weten of jouw organisatie in aanmerking komt? Bekijk de voorwaarden en doe de gebouwscan! Meer weten? Lees hier alle details over DUMAVA.

Voorkom onnodige belastingrente

20 Februari 2025 om 17:23

Belangrijke tips in de nieuwste podcast van Monique Koopmans van Advisup.

Belastingrente
Wist je dat je in 2024 zomaar 7,5% rente kunt betalen over je inkomstenbelasting als je niet op tijd bent? En dat dit voor BV’s zelfs kan oplopen tot 10%? Dat is zonde van je geld!

In onze nieuwste podcastaflevering duiken we in het onderwerp belastingrente – wat het is, waarom het steeds duurder wordt en belangrijker nog, hoe je dit kunt voorkomen.

💡 Wat leer je in deze aflevering?
✔ Hoe de Belastingdienst belastingrente berekent
✔ Waarom deze rente de afgelopen jaren fors is gestegen
✔ Welke slimme strategieën je kunt toepassen om belastingrente te vermijden
✔ Praktijkvoorbeelden uit onze eigen ervaring

🎧 Luister hier de podcast:

Belastingrente vermijden? Dit kun je nu al doen!

👉 Vraag op tijd een voorlopige aanslag aan – Zo voorkom je dat je achteraf een grote belastingaanslag krijgt met extra rente.
👉 Dien je aangifte zo snel mogelijk in – Hoe eerder je aangifte is verwerkt, hoe minder kans op rente.
👉 Check of je een aanvulling moet doen – Heb je dit jaar meer verdiend dan verwacht? Dan kan het slim zijn om alvast een correctie door te geven aan de Belastingdienst.

Monique Koopmans | Profit First Professional
Voor financieel inzicht, advies & coaching

Ken je onze podcast al? Wekelijks komen er nieuwe afleveringen online over diverse onderwerpen. Er staan al meer dan 85 afleveringen voor je klaar op Je luistert de podcast via Spotify

Blog: New business, een kwestie van prioriTIJD

20 Februari 2025 om 16:07

Blog van Marie-Jose Giebels van Mind Direction.

New business
Voor de ene verkoper een kans om te knallen, voor de ander een noodzakelijk kwaad dat altijd onderaan het prioriteitenlijstje bungelt. Want laten we eerlijk zijn: als je kunt kiezen tussen koud bellen of een offerte nóg een keertje doorlezen (want ja, die komma op pagina drie blijft toch een beetje wringen en de intro kan echt nog wel scherper…), dan is die offerte ineens je hoogste prioriteit. 

Waarom je meer tijd kwijt bent aan uitstellen dan aan bellen
New business is als de sportschool. Iedereen weet dat het belangrijk is, maar oei… ineens moet de zolder opgeruimd, de planten water, en ja hoor, zelfs de belastingaangifte voelt als een welkome afleiding. 
Waarom? Omdat new business ook heel spannend kan zijn. Het schuurt. Afwijzing ligt op de loer. En je weet nooit hoe het zal gaan. Dus verliezen veel verkopers zich in ‘veilige’ operationele taken: offertes perfectioneren, mailtjes optimaliseren, LinkedIn-profielen bekijken (maar niks sturen, natuurlijk).  Maar hier komt het pijnlijke besef: je bent niet druk met werk, je bent druk met uitstellen. En je kan heel veel tijd steken in de dingen juist doen, maar zolang je niet de juiste dingen doet, ben je bezig met flauwekul, gelul door een rietje! Ja, denk daar maar eens over na. Tijd is namelijk geld!

Tijd is geld
Veel verkopers zien new business als ‘extra’. Iets voor erbij, tussen het echte werk door. “Als ik tijd heb, kan ik wel wat new business gaan doen”. Maar laten we even de zaken op een rij zetten: 

  • New business = toekomstig inkomen. Geen instroom, geen pijplijn, geen omzet. Simpel. 
  • Een perfecte offerte zonder klant is een duur Word-document (auw!)
  • Tijd voor new business ‘vinden’ werkt niet. Tijd maken wel. 

New business is geen afterthought. Het is een kernactiviteit. Net zoals eten en ademhalen (en nee, ‘ik adem wel als ik tijd over heb’ is geen optie). 

Van excuses naar actie in de taxi

Dus, hoe breng je structuur aan? 

  1. Plan je new business-tijd als een meeting. Geen ‘ik kijk wel even’-momentje. Blok het in je agenda en behandel het als een afspraak met een klant. Inclusief een serieuze voorbereiding.
  2. Begin je dag met het moeilijkste. Een moeilijk telefoontje wordt alleen maar moeilijker als je het blijft uitstellen. Doe het eerst. Daarna voelt de rest van de dag als vakantie. Weet je nog vroeger met je huiswerk? Zelfs leuke dingen waren minder leuk als je daarna nog huiswerk moest doen. Maar huiswerk eerst doen en daarna leuke dingen was een win-win! 
  3. Stop met perfecte offertes. Bepaal van tevoren hoe lang je er over wil doen (bijvoorbeeld 30 minuten). Laat hem een dag liggen en kijk er nog één keer max 15 minuten naar. Stuur hem op. Klaar. Niemand heeft ooit een deal gesloten omdat de offerte een sublieme interlinie had, of omdat de interpuncties zo prachtig waren. 

Hou jezelf accountable. Werk met een salesbuddy of manager die checkt of je je new business-momenten écht hebt gebruikt. Dit is belangrijker dan je denkt. Want als jij als eigenaar van jouw eigen agenda steeds labbekakt met je new businessblokken, dan zou je zo maar eens kunnen leren dat jouw agenda niet meer dan een leidraad is. In plaats van dé structuur van jou als leider over deze agenda en daarmee over jouw salessucces! 

Doen is het devies!
New business gaat niet over perfecte plannen, maar over doen. Regelmatig, op vaste tijden en vaak. Dus, voordat je deze blog nóg een keer leest: pak die telefoon. Jouw toekomstige klant zit niet op jouw volgende offerteversie te wachten, maar wel op een gesprek met jou. Want jij maakt het verschil.

Grappig, vorige week kondigde ik al aan dat ik deze week over new business zou gaan praten. In diezelfde week kreeg ik een aanvraag van een advocatenkantoor. Of ik hun team kon helpen van new business een serieus onderdeel te maken van hun werkzaamheden. En gisteren kreeg ik een aanvraag voor een individueel traject voor een verkoper in media die ook behoefte heeft om zijn salesagenda te structureren en er meer de vruchten van te plukken. 

Ik wens je een week met structurele new businessactiviteiten.  ps en als jij de moeilijkheden hierboven herkent en er iets aan wilt doen, samen met mij, bel me dan. Want de verkopers die werken aan hun verkoopskills zijn altijd succevoller dan diegene die dat niet doen. Het is een kwestie van prioriTIJD.

Netcongestie een probleem voor jouw bedrijf? De Fiksers helpen je verder!

20 Februari 2025 om 11:51

De netcongestie in Noord-Holland zorgt voor grote uitdagingen. In Amstelveen en Aalsmeer staan al meerdere bedrijven op de wachtlijst voor een uitbreiding of aansluiting van een grootverbruiksaansluiting. Misschien geldt dit ook voor jouw onderneming. Maar er zijn wél mogelijkheden!

De Fiksers, Annabel van Zante en Rob de Jeu, bieden ondernemers advies op locatie en denken mee over slimme oplossingen binnen de bestaande beperkingen. Door jouw situatie te analyseren, ontdekken zij waar nog kansen liggen om gebruik te maken van beschikbare energie.

Stuur een e-mail naar taskforce-energieinfra@noord-holland.nl en leg kort uit wie je bent en wat je situatie of vraag is. Een Fikser neemt dan contact met je op.

Meer weten? Bekijk het handige stappenplan netcongestie op de website:

Hulp bij netcongestie? | Energieregio Noord-Holland

In de schulden buiten je eigen schuld

18 Februari 2025 om 08:20

Schulden worden niet altijd veroorzaakt door verkeerde of onhandige keuzes. Ze kunnen ontstaan door tal van andere oorzaken en het kan iedereen overkomen. “Het is te makkelijk om mensen automatisch verantwoordelijk te houden voor alles wat er op hun pad komt”, zegt wethouder Marijn van Ballegooijen.

‘Schulden zijn niet altijd je eigen schuld.’ Deze gedachte ligt aan de basis van een hernieuwd beleidsplan schuldhulpverlening in Amstelveen. Een voorzetting van eerder beleid met een aanpak die aantoonbaar werkt. “We brengen hulp op gang voordat schulden erger worden, jongeren krijgen grip op hun situatie en zzp’ers wordt de juiste steun geboden”, somt Van Ballegooijen enkele speerpunten op.

Life-events

“Er wordt soms makkelijk gedacht dat mensen zelf schulden veroorzaken door onhandige keuzes”, zegt Van Ballegooijen. “Dat kan meespelen, maar veel vaker ontstaan schulden door life-events als ontslag, een scheiding of iets anders. Daar kun je je vaak niet op voorbereiden. Schulden kunnen ook ontstaan doordat iemand vanuit huis niet heeft meegekregen hoe met geld om te gaan. Op school leren we er meestal ook weinig over.”

Negatieve spiraal doorbreken

Voor de meeste mensen zijn problematische schulden een ver-van-m’n-bedshow. Voor anderen is het een realiteit die verstikkend doorwerkt in alle facetten van het leven. Een negatieve spiraal. Aanhoudende stress over de financiën kan ervoor zorgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dat kan zorgen voor verkeerde keuzes. Die keuzes kunnen weer leiden tot meer schulden en meer stress.

Vroegsignalering

Om de negatieve spiraal te doorbreken of zelfs te voorkomen biedt de gemeente zo vroeg mogelijk hulp. “Dat kan met een bezoek aan huis als bijvoorbeeld een energieleverancier een betalingsachterstand bij ons meldt”, zegt Van Ballegooijen. Daarnaast zorgt de gemeentelijke aanpak ervoor dat mensen zelf de regie krijgen. Dat gaat om inzicht in hoe dingen anders kunnen, budgetteren, sparen, weten waar je terecht kunt voor hulp. Zelfredzaam is het uitgangspunt.

“Het is mijn overtuiging dat we inwoners met onze aanpak kunnen helpen schulden te voorkomen, grip te krijgen op hun situatie en positiever naar de toekomst te kijken”, zegt Van Ballegooijen.

Hulp en advies

Inwoners met (beginnende) schulden die ondersteuning of advies willen, kunnen terecht bij het Sociaal Loket van de gemeente. Buiten de gemeente kan ook hulp worden gezocht bij het Financieel Café of het Sociaal Steunpunt.

OA Amstelveen; ENJOY! de Chocoloco Paasactie

17 Februari 2025 om 22:27

De leukste paas give away voor je klanten, collega’s en medewerkers ; biologisch afbreekbare paasei doosjes met je eigen gepersonaliseerde wikkel van Euro 6,95 voor Euro 3,95 ps

Het is zo langzamerhand geen verrassing meer. Enjoy! komt weer met wat ludieks!

Zoals altijd proberen wij onze medewerkers, onze ouders en onze kinderen elke keer weer op een grappige manier in het zonnetje te zetten. En hoe kan je dat beter doen, met Pasen en de lente in het vooruitzicht, dan met de leukste Paaseitjes!

De Amstelveense firma Chocoloco heeft een volledig duurzaam en biologisch afbreekbaar kartonnen eierdoosje ontwikkeld met daarin 6 flinke paasei bonbons. Om het doosje zit een wikkel die je helemaal kan personaliseren.  Dus met je eigen logo, foto en tekst.

Een superleuke collab dus tussen twee Amstelveense bedrijven en we zouden het heel leuk vinden als jullie meedoen. Chocoloco doneert namelijk 10% van alle opbrengsten aan de Enjoy! Foundation. Je helpt dus niet alleen jezelf, je klanten en je medewerkers maar ook nog eens onze kinderprojecten in Amstelveen.

Ter inspiratie, maar dat hoeft uiteraard niet, heeft Enjoy! om het extra leuk te maken in een paar van deze doosjes één van de bonbons vervangen voor een gouden bonbon. En de collega’s die deze vinden hebben extra geluk……! Wie vindt de gouden eitjes!?

Dus, even alles op een rijtje;

De biologisch afbreekbare kartonnen mini Paasei doosjes. Het top Paasproduct van Chocoloco helemaal gepersonaliseerd met je eigen gepersonaliseerde wikkel en met 6 serieuze paaseibonbons praline gevuld! Gemaakt van de beste Belgische Callebaut topchocolade. De Gouden Ei optie zoals Enjoy! deze bedacht heeft is uiteraard gratis. Wel even laten weten dat je dat wilt!

Consumentenprijs 6,95. De OA Amstelveen aanbiedingsprijs prijs is 3,95 ex 9% btw inclusief je eigen gepersonaliseerde wikkel!

Eenmalige verzendkosten 10 euro en afname vanaf 100 doosjes (<100 in overleg ivm drukkosten wikkel). Chocoloco doneert 10% van alle opbrengsten aan de Enjoy! Foundation.

Pasen valt dit jaar op 20 en 21 april. De levering van de doosjes is ca half maart of in overleg. Uiteraard niet bestellen via de site. Daar is de prijs veel hoger. Mail naar info@chocoloco.nl of bel Martijn Heus van Enjoy! 06-54648382 

Check hier indien nodig nog even alle details. 

Tussenstand Publieksprijs Stemming OVHJ-Amstelveen

14 Februari 2025 om 12:19

De strijd om de Amstelveense Publieksprijs is spannender dan ooit! De stemmen stromen binnen en de verschillen in de top 3 zijn minimaal. Alles is dus nog mogelijk! Hier is de tussenstand (in willekeurige volgorde):

Top 3 Horecaondernemer van het Jaar:
 Café de Buren
 Restaurant Colijn
 Het Wapen van Amstelveen

Top 3 Retailer van het Jaar:
 De Kapper
 TOF Boeket
 Volendammer Visspecialist H. Schilder

Jouw stem maakt het verschil! Tot en met 27 februari kun je stemmen op jouw favoriete ondernemer. Op 28 maart tijdens de Grande Finale bij KPMG worden de winnaars bekendgemaakt.

Stem nu en steun jouw favoriet!
Stem hier voor de Retail
Stem hier voor de Horeca

❌
❌