Normale weergave

Er zijn nieuwe artikelen beschikbaar. Klik om de pagina te vernieuwen.
OuderOverzicht

Funcenter Amstelveen bestaat 10 jaar

8 Oktober 2024 om 17:53

 Fun Center Amstelveen viert in oktober met trots haar 10-jarig jubileum. Sinds de deuren voor het eerst openden in 2014, is Fun Center Amstelveen, ook wel bekend als Jumpers, uitgegroeid tot een populaire en geliefde bestemming voor plezier en vermaak voor jong en oud.

In het afgelopen decennium heeft het entertainmentcenter, gevestigd op bedrijventerrein Legmeer in Amstelveen Zuid, duizenden families, scholen, verenigingen en bedrijven mogen verwelkomen en zo onvergetelijke herinneringen gecreëerd met een breed aanbod aan activiteiten, variërend van trampoline springen (jumpen) tot lasergamen en arcade, karaoke en shuffle boards.

Altijd vernieuwend

De kracht van Fun Center Amstelveen is dat er voortdurend wordt geïnnoveerd en dat er steeds nieuwe attracties worden toegevoegd aan het aanbod, waardoor het een plek van deze tijd blijft. Een plek waar avontuur, plezier en ontspanning samenkomen. ‘We zijn ontzettend dankbaar voor de steun van onze bezoekers in de afgelopen tien jaar,’ zegt de vriendelijke eigenaar Rob de Ruyter. ‘Ons doel is altijd geweest om een plek te bieden waar families, groepen en ook bedrijven samen kunnen komen, genieten en mooie herinneringen kunnen maken. Dit jubileum markeert niet alleen onze successen, maar ook onze inzet om in de toekomst nog meer plezier en avontuur te bieden.

Bedrijven, groepen, families

Fun Center Amstelveen heeft zich ontwikkeld tot een ideale plek voor gezellige en unieke bedrijfs,- groeps- en familie-uitjes. ‘Steeds meer bedrijven weten ons te vinden. Het is een leuke plek om op een uitdagende en gezellige manier aan teambuilding te doen. Maar ook voor het vieren van verjaardagsfeesten hebben we veel te bieden.
Vooral bijzondere verjaardagen, zoals 40 en 50 jaar, worden hier veel gevierd. We hebben naast heel veel spelvermaak en quizen ook dj’s en een dansvloer, zodat je een geweldig feest kan vieren. Vriendengroepen en verengingen weten ons ook goed te vinden, daar zijn we natuurlijk trots op. En voor kinderpartijtjes’.

10-10-10!

Rob zegt dat het cijfer 10 centraal staat in feestmaand oktober. ‘Het is de hele maand oktober (de tiende maand van het jaar) feest bij Fun Center Amstelveen met veel acties en activiteiten,’ zegt Rob. Tijdens de herfstvakantie is er bijvoorbeeld een Halloween Techno Party (18 plus) en Halloween Fright Nights (voor kinderen t/m 12 jaar). Tijdens de herfstvakantie én de kerstvakantie is Fun Center Amstelveen bovendien elke avond geopend: All-Night Long tot 22.00 uur!

KINDERFEESTJES VOORDEEL

Voor de (populaire) kinderfeestjes geldt in de hele maand oktober dat bij groepjes van tien personen de jarige gratis naar binnen mag, evenals elke tiende persoon. Oktober is dus dé maand om een kinderfeestje te vieren bij Fun Center Amstelveen.

LET OP! 10 GRATIS KAARTEN ACTIES

Fun Center Amstelveen viert de mijlpaal ook door gratis kaarten weg te geven. Zo wordt een gratis feestje voor tien personen verloot in jubileummaand oktober! Maar ook worden er nog eens 10 gratis All-In tickets verloot én kan je ook nog eens een gratis groepsuitje voor 10 personen winnen! Wil je kans maken op deze tickets? Volg Fun Center Amstelveen dan op Facebook en Instagram (@funcenteramstelveen)!

HERFSTVAKANTIE VOORDEEL

Tijdens de herfstvakantie pakt Fun Center Amstelveen flink uit. Van 25 oktober tot en met 3 november geldt een gereduceerde all-in toegangsprijs van 10 euro per persoon. Daarvoor kan je je 1,5 uur onbeperkt uitleven. Bovendien is het in de herfstvakantie elke avond ‘All Night Long’: dus plezier maken kan tot 22.00 uur met de speciale All Night Long-tickets!

DECEMBER SINTERKLAAS & KERST

Het is nog even weg, maar de feestmaand december komt er natuurlijk ook weer aan. Fun Center Amstelveen heeft in ieder geval al geregeld dat Sinterklaas op woensdagmiddag 4 december tussen 14.00 en 17.00 uur langskomt, met stuntpieten en een goochelaar. Wil je jouw kinderen een leuk sinterklaasfeestje geven, boek dan alvast je tickets voor deze middag. En wil je een originele kerst vieren met de familie? Op woensdag 25 en donderdag 26 december is het weer tijd voor de Family Christmas Party, voor een onvergetelijk, gezellig en uitdagend kerstfeest!

HALLOWEEN

Fun Center Amstelveen staat al jaren bekend om de geweldige Halloween Party’s en dat is dit jubileumjaar zeker niet anders. Sterker, op donderdag 31 oktober wordt een Halloween Techno Party gehouden met techno-dj’s, een feestje voor 18-plussers die een griezelige avond willen beleven met geweldige beats. Ook de jongere kinderen kunnen zich ouderwets een hoedje schrikken: op 1 en 2 november worden de bekende Kids Halloween Fright Nights weer georganiseerd. Wees er snel bij, want de Fright Nights zijn altijd in trek.

Kijk voor een volledig overzicht van de activiteiten op de website www.funcenteramstelveen.nl/events/ 

Bron: Amstelveenz

Du Monde Bar & Kitchen: simpelweg perfect

8 Oktober 2024 om 17:44

Laagdrempelig, schappelijke prijzen en vooral goed en verrassend lekker. Du Monde Bar & Kitchen aan de Dorpsstraat 104 is al meer dan tien jaar een van de top-horecalocaties in Amstelveen, waar je ongedwongen kan genieten. Of je nu voor een kopje koffie, een lunch of een diner komt: de uitgebreide kaart biedt voor ieder wat wils.

Du Monde Bar & Kitchen is gelukkig geen horecalocatie waar een bezoekje direct een rib uit je lijf betekent. Het prijsniveau is naar de maatstaven van vandaag schappelijk gebleven en daarbij komt dat de kwaliteit echt bijzonder goed is.

Mosselen zijn er weer!

Du Monde onderscheidt zich al jaren door een zeer ruime menukaart, voor zowel lunch als diner. Momenteel is de kaart weer aangevuld met de overheerlijke verse mosselpannetjes van topkwaliteit, verkrijgbaar in vier smaken. Kies uit de Provençaalse, de Belgische, de Madam Jeanette of de verrassende Abdij-mosselen en je wordt zeker niet teleurgesteld. Uiteraard worden de mosselen standaard geserveerd met stokbrood en drie sauzen.

Uitstekende lunch

Lunchen bij De Monde is een aparte vermelding waard. Je kan echt alle kanten op, of je nu warm of koud wilt lunchen. Vooral de zogenoemde ‘Noons’, geserveerd in vis, vlees of vega-variant zijn enorme hardlopers (en aanraders). Je krijgt hier meerdere gerechtjes en dan heb je echt een hele complete lunch. Ook uit de talrijke salades en broodjes is het heerlijk kiezen.

Nog een speciale diner-vermelding: de spareribs en de kaasfondue. Echt eens proberen want die behoren tot de beste in de regio, evenals de ossenhaasspies. Voor een lekker kopje koffie met huisgemaakte appeltaart, cheesecake of brownies ben je hier ook aan het goede adres. Sowieso worden heel veel producten in de eigen keuken gemaakt
en echt vers op de tafels geserveerd. Het team serveert bovendien snel en vakkundig. Het is niet voor niks dat Du Monde met ruim vier sterren wordt beoordeeld (uit honderden recensies).

Je kan er ook prima in je eentje terecht, met z’n tweetjes of natuurlijk met meer. Er is plaats voor groepen van 3 tot 200 (!) personen. Ben je met meer dan 30 personen voor een groot familie, vrienden,- of bedrijfsuitje, dan kan je in de speciale café-ruimte achterin de gezellige zaak terecht.

Vergeten we nog bijna het ideale zomerse terras, dat in het voor- en najaar wordt uitgerust met sit & heat-kussens. Kortom: Du Monde Bar & Kitchen is simpelweg perfect.

Du Monde Escape Rooms

Probeer ook eens de Du Monde Escape Rooms met vrienden, familie of je collega’s. Op de eerste etage kan je je lol op met een zeer dynamisch en leuk uitje. Uiteraard te combineren met lunch- of dinerarrangement.

Bron: Amstelveenz

Begroting 2025: Investeren in Amstelveen en voorzieningen op peil houden

8 Oktober 2024 om 17:40

In de Begroting 2025 staat wat de gemeente wil bereiken aankomend jaar, wat daarvoor moet gebeuren en hoeveel dit gaat kosten. De structurele begroting is meerjarig sluitend, inclusief een taakstelling oplopend tot € 3 miljoen in 2028. De invulling daarvan bekijkt de gemeente bij de Perspectiefnota 2026. De gemeente kan het huidige voorzieningenniveau op orde te houden en investeren in bijvoorbeeld de zorg, de uitbreiding van het zwembad, schoolgebouwen, vernieuwingen in het Stadhart, groen en investeringen om woningbouw mogelijk te maken. De gemeenteraad zal op 13 november een besluit nemen over de begroting

Wethouder Financiën Adam Elzakalai: “In de Programmabegroting 2025 staat de uitwerking van de Perspectiefnota. We zijn halverwege deze bestuursperiode en geven met veel inzet invulling aan het coalitieakkoord. Veel is al gerealiseerd of in de maak. De komende twee jaar ligt de focus dan ook op verdere uitvoering en afronding. We blijven investeren in onder andere zorg, het op orde houden en investeren in verbeteringen van onze stad.”

Gezonde financiële positie

De financiële positie van Amstelveen is al jaren gezond en de lokale lasten blijven op een laag niveau. Om deze positie vast te houden is via de Perspectiefnota 2025 een besparing in de meerjarenbegroting opgenomen. Veel zal afhangen van onzekerheden rondom Rijksbezuinigingen en de verdere invoering van het nieuwe verdeelmodel voor de algemene uitkering gemeentefonds. Ook de fasering van grote projecten als Nieuw Legmeer en de onderwijshuisvesting bepalen in hoge mate of en in welk tempo er besparingen gerealiseerd moeten worden. De uitwerking van het regeerakkoord op hoofdlijnen en een regeerprogramma is nog niet bekend, maar komt terug bij de notitie septembercirculaire 2024. De algemene reserve heeft per 2025 een verwachte beginstand van circa € 53,5 miljoen en per 2028 een verwachte eindstand van € 33 miljoen. Er blijft voldoende ruimte over om te voldoen aan de raadsafspraak om een buffer van € 15 miljoen te kunnen hanteren.

Groen, duurzaam en gezond Amstelveen

Voor investeringen in groen, water en recreatieve voorzieningen is een meerjarig fonds ingericht van € 10 miljoen. De gemeentelijke organisatie wil in 2030 CO2 neutraal zijn. In de begroting is € 10 miljoen gereserveerd om te investeren in het verduurzamen van het gemeentelijk vastgoed. Ook zetten de gemeente volop in op het verduurzamen van bestaande woningen. De subsidieregeling die hiervoor is opgezet is een groot succes en is verhoogd.

Groei in balans met voorzieningen

De gemeente investeert om woningbouw mogelijk maken, maar wel in balans met de voorzieningen. Voor de transformatie van bedrijventerrein Nieuw Legmeer naar een levendige, duurzame hoogstedelijke woon(werk)wijk met zo’n 4400 woningen is een ontwikkelvisie vastgesteld. De nodige financiële ruimte om de ontwikkeling mogelijk te maken is in de begroting ingepast. De gemeente verplaatst de gemeentewerf, het afvalbrengstation en het afvaloverslagstation en houdt rekening met aanleg van wegen en een nieuwe school. Belangrijkste investeringen de komende jaren zijn in nieuwe schoolgebouwen bij de Orion, De Scheg en de Sporthal van het Keizer Karel College. Verder investeert de gemeente in de Cultuurstrip, een medisch centrum aan de Lindelaan en een nieuw Wijkcentrum Alleman/Bankras. Op diverse plekken in Amstelveen worden woningen gebouwd en opgeleverd, zoals woningen voor jongeren bij de Kalkbranderij en 552 grotendeels middeldure appartementen bij het project Olympiade. Ook treft de gemeente voorbereidingen voor de bouw van circa 1400 woningen in de Scheg. Voor de inrichting van de A9 overkappingen en de aanpak van de Noordelijke Poeloever zijn de benodigde middelen beschikbaar gekomen. De inrichting van de overkappingen biedt de kans de verbindingen tussen het noorden en het zuiden van de stad te versterken. De Noordelijke Poeloever vormt de verbinding tussen het Amsterdamse bos, het Oude Dorp en een van de A9 overkappingen. De eerste plannen voor de inrichting van de overkappingen en de Noordelijke Poeloever zijn gemaakt en worden verder uitgewerkt.

Amstelveen heeft een hart voor iedereen

De kosten voor de WMO en Jeugdhulp blijven stijgen, terwijl gemeenten onvoldoende vanuit het Rijk worden gecompenseerd voor de kostenstijgingen. De invoering van de inkomensafhankelijke bijdrage voor de WMO zou de aanzuigende werking moeten terugdraaien, maar het is nog niet duidelijk in welke mate dat zal gebeuren. De gemeente streeft naar beperking van kostenstijgingen door het nemen van maatregelen zoals uitbreiding van het preventief aanbod, gesprekken met externe verwijzers over hun verwijsgedrag en een specifiek aanbod voor bijna volwassenen. De gemeente gaat door met de ‘Pilot Basisbanen’ voor inwoners die geen gebruik kunnen maken van andere voorzieningen en diverse re-integratietrajecten hebben doorlopen. De ervaringen zijn positief en basisbanen dragen bij aan het levensgeluk van de inwoners. De gemeente versterkt de inzet op vroeg signalering van schulden. De projecten Menselijke Maat en het Actieplan Dementie, De Mens Zien 2024-2026 gaan door en zorgen ervoor dat inwoners zich gehoord, gezien en geholpen voelen.

Veiligheid

Veiligheid is belangrijk in Amstelveen. De gemeente blijft hier aan werken en in investeren. Denk hierbij aan het tegengaan van criminaliteit met grote impact zoals woninginbraken en cybercrime, de aanpak van ondermijning en aandacht voor thema’s als jeugdoverlast en problematiek rond personen met onbegrepen gedrag.

Klik voor de hele Programmabegroting 2025(link is extern)
 of de infographic(link is extern)
.

ZAAI Amstelveen helpt startende ondernemers aan een vliegende start

8 Oktober 2024 om 17:35

‘Informatiebijeenkomst voor nieuwe ronde ZAAI op 12 november’

Een nieuwe editie van ZAAI staat weer in de startblokken. Het ZAAI programma ondersteunt startende ondernemers in Amstelveen met masterclasses, intervisiebijeenkomsten en netwerkevenementen. Alles gericht om de kennis en vaardigheden op het gebied van ondernemerschap te vergroten. Daarnaast biedt ZAAI een unieke kans om met mede-starters én ervaren ondernemers in contact te komen.

Ben jij gevestigd in Amstelveen en korter dan 3 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel? Loop je tegen verschillende vraagstukken aan en wil je werken aan een stevig fundament voor je onderneming? Doe dan mee met het ZAAI traject.

Groeien en verbinden
In januari 2025 start er weer een nieuwe editie van ZAAI. Tijdens het traject van zes maanden volg je meerdere masterclasses om jouw ondernemersvaardigheden te vergroten. Netwerken, financiën, sales en het stellen van doelen zijn onder andere onderwerpen die aan bod komen. Daarnaast verbinden we je met lokale ondernemers en heb je meerdere intervisiebijeenkomsten met mededeelnemers

De gemeente Amstelveen initieert, samen met de met de Ondernemersvereniging Amstelveen en de Rabobank, dit traject al 10 jaar. Wethouder Adam Elzakalai van Economische Zaken vertelt hierover: “De kennis over ondernemen van de ZAAI-lingen is heel erg toegenomen door het ontwikkeltraject ZAAI. Door de bedrijfsbezoeken aan het lokale MKB én netwerkbijeenkomsten van de OA is ook het netwerk van de deelnemers gegroeid. Ook zijn er mooie samenwerkingen ontstaan. Met ZAAI bieden we zowel Engelstalige als Nederlandstalige startende ondernemers de kans om zich succesvol te ontwikkelen, te groeien en te oogsten.”

Informatiebijeenkomst 12 november
Net als voorgaande jaren zal ZAAI in 2025 twee groepen starters ondersteunen. Naast een Nederlandstalige groep, zal er ook een Engelstalige groep starters ondersteund worden.

Ben je enthousiast geworden en wil je meer weten? Op dinsdag 12 november is er een informatiebijeenkomst in P60. Het programma start om 19.00 uur. Er is gelegenheid tot het stellen van vragen en bovendien kan men zich direct inschrijven voor ZAAI 2024. Na afloop is er een netwerkborrel waar oud deelnemers, de trainers en de partners van ZAAI aanwezig zijn.

Aanmelden is noodzakelijk. Voor meer informatie en aanmelden: www.zaaiamstelveen.nl.

Museum Cobra presenteert The New MotherSculptures

7 Oktober 2024 om 19:54

Een onderdompeling in beeldhouwkunst 

Zondag 20 oktober opent in Museum Cobra The New Mother Sculptures, een tentoonstelling samengesteld door de bekende Nederlandse kunstenaar en curator Ad de Jong. Ruim vijftig sculpturen van in Nederland woonachtige kunstenaars worden in een unieke setting getoond. Een speciaal aangelegde lemen vloer en een soundscape bieden de bezoeker een nieuwe manier om kunst te ervaren: niet alleen visueel maar met inzet van alle zintuigen.

Diepgaande beleving 
The New Mother Sculptures transformeert de bovenzaal van het museum tot een groot, open landschap waar hedendaagse kunstwerken op een verleidelijke manier kunnen worden ervaren. Iedere sculptuur vormt haar eigen specifieke fysieke en geestelijke wereld, soms vloekend en schreeuwend, soms liefdevol. Een wereld die niet rationeel begrepen wil worden maar wenst dat we kijken, voelen en ‘zijn’. De beelden komen uit de studio’s van jonge talentvolle én bekende kunstenaars. Er zijn wandtapijten, bezwerende constructies van ijzer, een Canta met lachgaspatronen, gekleurde glazen bakstenen, plastic vrachtwagenzeilen, structuren van wortelweefsels, een oneindige boekenkast en meer. Bezoekers worden aangemoedigd hun schoenen uit te trekken en met blote voeten, zonder gebruik van telefoon de tentoonstelling te verkennen. Het fysieke contact met de kunstwerken, de mysterieuze soundscape en de geur van leem met ingelegde zaden nodigen uit tot volledige onderdompeling.  
 
Over Ad de Jong  
Ad de Jong is een vooraanstaand beeldend kunstenaar en curator en mede-oprichter van legendarisch kunstenaarsinitiatief W139. Eerdere tentoonstellingen die hij met anderen organiseerde zoals BeeldHalWerk, Present Forever en All Is Giving, werden met lof ontvangen. In The New Mother Sculptures experimenteert De Jong met de grenzen van de museale kunstervaring en creëert een ruimte met verschillende visies op een mogelijke toekomst, een ruimte waar kunst en toeschouwer elkaar op een nieuwe manier ontmoeten.  

Deelnemende kunstenaars 
Maria Roosen, Hilke Walraven, Corine Zomer, HW Werther, Annegret Kellner, Yair Callender, Kristine Hymøller, Hester Oerlemans, Henk Visch, Sachi Miyachi, Théophile Blandet, Lisa Sebestikova, Saar Scheerlings, Maya Berkhof, Maaike Kramer, WONNE, Job Koelewijn, Elena Giolo, Diana Scherer, Jonas Ohlsson, Izaak Zwartjes, Arjanne van der Spek, Esther de Graaf, Femmy Otten, Hans van den Ban, Gijs van Poecke, Klaartje van Essen, Laura Canha Malpique, Mickey Yang, Simon Wald-Lasowski, Rens Spanjaard, Ad de Jong, Jordan Herregraven, Loma Doom, Maartje Korstanje, Afra Eisma, Ellen Yiu en Suzanne Plomp. 

Praktische informatie
De tentoonstelling is te zien van 20 oktober 2024 tot 2 maart 2025 in Museum Cobra. Openingstijden: dinsdag tot en met zondag van 10.00-17.00 uur. Meer informatie over de tentoonstelling en bijbehorend programma is te vinden op museumcobra.nl

De week van de veiligheid

7 Oktober 2024 om 19:48

Het lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het weer zover. In week 41 (7 t/m 13 oktober) is het de Week van Veiligheid. Zet deze data dus vast in je agenda.

Campagne
Vorig jaar zijn we gestart met een nieuwe campagne voor de Week van de Veiligheid rondom het thema ‘Agressie en Geweld’. In 2024 gaan we hier mee door. Agressie en geweld tegen ondernemers en hun medewerkers is nog steeds een groot probleem dat in alle branches voorkomt. Met de campagne benadrukken we dat agressie niet normaal is en meestal onverwacht komt. Daarom is het belangrijk dat ondernemers en hun personeel zich goed voorbereiden, zodat ze weten hoe te handelen als een situatie toch uit de hand loopt, of het zelfs kunnen voorkomen.
Want: voorbereid is veiliger.

Focus op thema ‘Agressie en Geweld’
In de Week van de Veiligheid 2024 draait alles om activiteiten, die ondernemers helpen om beter voorbereid te zijn op agressie en geweld. Jouw organisatie doet toch ook mee?
Hoe meer er in het land wordt georganiseerd, hoe meer ondernemers en medewerkers we gezamenlijk bereiken met tips om agressie en geweld te voorkomen. Zo zorgen we ervoor dat ze goed voorbereid en zelfverzekerd op de werkvloer staan en er landelijk aandacht komt voor dit thema.

Meer weten?
Heb je hulp of inspiratie nodig voor het organiseren van een activiteit of heb je vragen over de campagne of campagnemateriaal? Wij helpen je hier graag bij. Stuur een mail naar info@pvo-amsterdamamstelland.nl en wij nemen contact met je op.

dailysirup over employer branding en gratis e-book

7 Oktober 2024 om 10:18

Frustratie door onvervulde vacatures? Geen tijd om aan employer branding te werken? Dailysirup helpt je om de juiste kandidaten naar jou toe te trekken, zonder stress of extra tijd.

Krapte op de arbeidsmarkt, ‘war for talent’ – welk bedrijf heeft er niet mee te maken? Iedereen zoekt personeel. Sterker nog: het gebrek aan medewerkers is op dit moment een van de belangrijkste risico’s voor bedrijven die willen (blijven) groeien. Herkenbaar?

Hoe leuk je vacatures ook zijn en hoeveel voetbaltafels je ook hebt aangeschaft, die nieuwe enthousiaste werknemers staan nooit uit zichzelf op je stoep. Laat staan in rijen van twee. Om (duurzame) groei te verzekeren, is er dus meer nodig dan een leuk grapje op LinkedIn of een derby als lunchbreak.

Het goede nieuws is, wij weten precies wat er daarvoor nodig is: een ijzersterk werkgeversmerk. Een merk waarmee je opvalt. Een sterk werkgeversmerk tovert jouw bedrijf om tot ware talentmagneet. Met een goede employer branding maak je je bedrijf toekomstbestendig, omdat je hiermee een stevige basis legt voor het aantrekken én behouden van talent. En dat is nodig, want in de historisch krappe arbeidsmarkt van vandaag onderscheid je je van je concurrenten door jouw authentieke en eerlijke verhaal te vertellen. 

Denk je nu: alles leuk en aardig, maar ik kan niet schrijven, ik heb geen gevoel voor visuals en ik weet ook niet precies hoe en op welke kanalen ik mijn uitingen moet delen? En – eerlijk is eerlijk – als MKB-ondernemer, HR-manager of corporate recruiter, weet ik ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen.

Snappen we allemaal. Maar jij hebt dailysirup. Met effectieve employer branding en digitale wervingscampagnes maken wij jouw bedrijf onweerstaanbaar om voor te werken. Wij nemen niet alleen je positionering voor onze rekening, maar vertalen deze ook naar maandelijkse content zoals blogs, socialmediaberichten en herschreven vacatureteksten. Daarnaast bedenken we met liefde wervingscampagnes die jouw bedrijf op de radar van de doelgroep zetten. Dit kan grootschalig of juist kleinschalig, afhankelijk van wat past bij de doelgroep en jouw organisatie.

Wil jij weten of het uitbesteden van je employer branding nuttig is voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op, we kijken naar je uit.

Tim Röling en Marlous de Weerd
dailysirup creative marketing
0646111560 | dailysirup.nl | LinkedIn

Ps: Zelf aan de slag met employer branding, maar weet je niet precies waar je moet beginnen? Download dan ons gratis e-book en start vandaag nog. In 8 heldere stappen begeleiden we je naar een ijzersterk werkgeversmerk. 

Website kwaliteitscanner in ontwikkeling

4 Oktober 2024 om 10:36

Graag jouw feedback, opmerkingen of suggesties voor de ontwikkeling van de gratis website kwaliteitscanner: www.websitesnuffelaar.nl. Tot stand gekomen door een mooie samenwerking tussen OA leden MiWebb en De Marketing Menukaart.

Afgelopen zomer hebben MiWebb en De Marketing Menukaart samen enkele sessies georganiseerd met als doel op een toegankelijke manier kennis te delen met lokale ondernemers. Beide bedrijven ondersteunen ondernemers dagelijks bij hun digitale vraagstukken, waarbij het optimaliseren van websites een belangrijk onderdeel is.

Om onze expertise breder beschikbaar te maken, hebben we gewerkt aan een website kwaliteitscanner. Met deze gratis tool kunnen de leden van de Ondernemersvereniging Amstelveen eenvoudig bekijken of hun website goed is ingericht. De tool is momenteel in de bètafase en bevat enkele simpele, maar nuttige tests voor website-eigenaren.

Wat hebben we nodig?
Voordat we de tool verder ontwikkelen, ontvangen we graag jullie feedback. Jullie ervaringen en inzichten zijn van grote waarde, ongeacht jullie technische achtergrond. Heb je opmerkingen of suggesties? Laat het ons weten via info@websitesnuffelaar.nl.

Hoe gebruik je de tool?
Het is heel eenvoudig: vul de URL van je eigen website (of die van een concurrent) in op https://websitesnuffelaar.nl en ontvang direct een kwaliteitsscore. Je hoeft geen persoonlijke gegevens achter te laten.

Vragen over je website?
Heb je vragen over de kwaliteit van je website of wil je advies over hoe je deze kunt verbeteren? We kijken graag met je mee en bieden suggesties voor mogelijke verbeteringen.

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties!

Met vriendelijke groet,
MiWebb & De Marketing Menukaart

Amuse Tour bij Amstelzijde Restaurants

2 Oktober 2024 om 16:06

tour langs de 6 restaurants aan de Amstelzijde. Voor slechts €12,50 per persoon krijgt de bezoeker 6 verschillende hapjes. We kunnen het niet verplichten, maar we stellen het uiteraard op prijs als men daar een lekker drankje bij bestellen. Tussen 12:00 en 16:00 uur kunnen bezoekers het volgende heerlijks komen proeven:

De lijnen zijn gesloten!

1 Oktober 2024 om 15:54

De lijnen zijn gesloten! Het is niet langer mogelijk om een ondernemer aan te melden.

De OVHJ Amstelveen heeft meer dan 50 aanmeldingen ontvangen. Een ongekend hoog aantal waar we iedereen voor bedanken. Wanneer de kandidaten voldoen aan de criteria, de nominatie accepteren en de vragenlijst ingevuld retourneren dan maken zij kans om op één van de volgende prijzen:

  • De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025
  • De Amstelveense Belofte van het Jaar 204-2025
  • Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar 2024-2025
  • Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025

Op dinsdag 15 oktober maken we alle genomineerden bekend. Houd de website en social media dus goed in de gaten!

Start Campagne: “Mantelzorg is hier – Praat erover!”

30 September 2024 om 12:02

Gemeente Amstelveen investeert in een aantrekkelijk werkklimaat. Werkgevers krijgen daarom de mogelijkheid werk en mantelzorg zichtbaar en bespreekbaar te maken in de eigen organisatie. Wij nodigen u van harte uit voor de kick-off van de campagne. Dit gebeurt in samenwerking met
mantelzorgsteunpunt Mantelzorg & Meer en de landelijke Stichting Werk&Mantelzorg.

De Rabobank is mantelzorgvriendelijke werkgever en host de kick-off van deze campagne.

‘Het komt voor dat je zorg moet verlenen aan een vriend die chronisch ziek is, een gehandicapt kind of een hulpbehoevende ouder of partner.
Het combineren van zorg met werk en het vinden van een goede balans daartussen is van groot belang. Daarom bieden wij bij de Rabobank verschillende regelingen aan die onze medewerkers helpen om de juiste balans te vinden.’

Ugur Pekdemir,
directeur Coöperatieve Rabobank.

Datum: 3 oktober 2024
Tijd: 09.00 – 10.00 uur
Locatie: Rabobank Amstelveen, Van Heuven Goedhartlaan 7

AanmeldenGemeente Amstelveen uitnodiging lancering campagne | Werk-Mantelzorg (werkenmantelzorg.nl)

Programma:

  1. Welkom en Opening
  2. Het belang van de campagne door Marijn
    van Ballegooijen, wethouder Zorg&Welzijn
  3. Mantelzorg & Meer: Mantelzorg en
    ondersteuningsmogelijkheden
  4. De pop-up en netwerkgelegenheid
  5. Afsluiting

Wilt u als werkgever ook aandacht besteden aan het onderwerp werk en mantelzorg? Dat kan! Tijdens deze kick-off gaan we in op praktische manieren waarop werkgevers de campagne kunnen inzetten en hoe dit kan bijdragen aan een gezondere en productievere werkomgeving. Bij de pop-up van Stichting Werk&Mantelzorg gaan we actief aan de slag met dit thema en is er ruimte om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen.

We hopen van harte dat u aanwezig kunt zijn. Graag tot 3 oktober!

De nieuwe website van Efficient Hotel Partner is live!

30 September 2024 om 11:42

25 jaar Efficient Hotel Partner, voor het boeken van hotels, vergaderruimtes en evenementenlocaties.

Wij blijven geloven in een stukje menselijkheid dat het verschil maakt. Er gaat niets boven een écht mens in plaats van een chatrobot. Bij ons geen algoritme maar aandacht: ons team staat voor je klaar.

Bekijk onze nieuwe website: www.efficienthotelpartner.nl.

Marianne Kuiper


Museum Cobra verwelkomt algemeen directeur Suzanne Wallinga

30 September 2024 om 10:19

Museum Cobra kondigt met trots de aanstelling aan van Suzanne Wallinga als nieuwe algemeen directeur. Samen met financieel directeur Cor Dinkgreve, vormt zij vanaf 1 oktober 2024 de nieuwe directie van het museum. Haar aanstelling markeert een nieuw hoofdstuk voor Museum Cobra, waarbij haar visie en verfrissende benadering het museum verder zullen versterken.

Over Suzanne Wallinga 

Suzanne Wallinga bouwde inmiddels een aansprekende loopbaan op in de kunstwereld. Ze is mede-oprichter en voormalig directeur van kunstplatform A Tale of a Tub en verleende vele opdrachten aan diverse kunstenaars die werkten aan nieuwe producties op het snijvlak van kunst, literatuur, architectuur en vormgeving. Als freelance curator ontwikkelde zij tentoonstellingen en programma’s met maatschappelijke relevantie, waarbij thema’s als ecologische crises en inclusiviteit centraal stonden. Hiervoor werkte Wallinga samen met gerenommeerde instellingen zoals o.a. het Kröller-Müller Museum, het Frans Hals Museum en het Stedelijk Museum. Naast haar werk als tentoonstellingsmaker, adviseert Suzanne Wallinga al meer dan vijftien jaar culturele instellingen over beleid en strategie, meest recent Sonsbeek. Daarnaast was zij interim-directeur van Amsterdam Art. Ze is ook actief als bestuurder en toezichthouder bij verschillende kunstinstellingen in het land en publiceert regelmatig over kunst. 

Toekomstige visie 

Met Suzanne Wallinga krijgt Museum Cobra een directeur met een schat aan ervaring in zowel artistiek als zakelijk beleid, en een scherp oog voor maatschappelijke relevantie in de kunstwereld. Haar passie om kunst toegankelijker te maken voor diverse doelgroepen, gecombineerd met haar expertise in het samenstellen van spraakmakende, eigentijdse tentoonstellingen met een sociaal-maatschappelijk karakter, sluit naadloos aan bij de missie en visie van Museum Cobra. 

De raad van toezicht is verguld met de aanstelling van Suzanne Wallinga als algemeen directeur van Museum Cobra! De raad is onder de indruk van haar originaliteit en haar visie op moderne en hedendaagse kunst en haar ideeën om, vanuit het perspectief van de Cobra-gedachte, lokale, nationale en internationale artistieke en maatschappelijke ontwikkelingen te benaderen. De Raad is van mening dat Suzanne Wallinga met haar kennis, ervaring én ondernemerschap Museum Cobra nieuw élan geeft,” aldus Jerry Straub, voorzitter van Raad van Toezicht van Museum Cobra. 

Suzanne Wallinga: “Ik kijk er enorm naar uit om met het team van Museum Cobra aan de slag te gaan. Ik wil een waardevolle bijdrage leveren aan de ontwikkeling, het versterken van de positie en de naamsbekendheid van het museum in Amstelveen, zowel nationaal als internationaal. Dit is het moment om Museum Cobra een plek te laten zijn voor inspiratie, uitwisseling en ontmoeting. Kunst helpt ons om onszelf uit te drukken en met anderen te verbinden—een essentieel element in onze huidige samenleving. Ik zie uit naar de samenwerking met kunstenaars, onze partners en stakeholders, en ben dankbaar voor de steun van de Raad van Toezicht. Tot ziens in het museum!”

Ladiesevent: “De Kracht van de Vrouw”

30 September 2024 om 10:03

Op donderdag 26 september vond ons ladies event plaats. Hierbij het verslag door Marianne Kuiper van de music Meeting Lounge. Bedankt Marianne!

POWER VROUWEN

Toen de uitnodiging van de OA voor het ladies event ‘De Kracht van de Vrouw’ mijn mailbox inrolde, besloot ik, na kort overleg met mijzelf, om niet te gaan. Ik had al meer dan genoeg genetwerkt (lees: geborreld) en was bovendien al naar de expositie van Anton Heyboer in Museum JAN geweest. Maar het lot bracht ons toch samen. En zo kwam het dat 35 vrouwen die in de veronderstelling waren zich te mogen vergapen aan de vrouwen en kunstwerken van Anton H., last minute naar de overburen in de Dorpsstraat – de Music Meeting Lounge – gedirigeerd werden.

De opdracht was om het thema vast te houden. Dus organiseerden we een stoelendans voor volwassenen. De logica? Even terug naar de kindertijd, de (lach)spieren losmaken en elkaar beter leren kennen met als uitgangspunt een krachtig thema. Er volgden vier rondes waarbij iedere keer een prikkelend vraagstuk werd voorgeschoteld zodra iedereen een stoel had weten te bemachtigen. als de muziek stopte. En ja, dit leverde hilarische momenten op.

In groepjes van vijf werd gediscussieerd, bijvoorbeeld over: op welk moment in je leven voelde je jouw kracht als vrouw het sterkst? Het onbetwiste nummer één antwoord was: ‘Tijdens mijn bevalling.’ Maar ook andere mooie antwoorden kwamen voorbij: ‘Mijn mannetje staan in een mannenwereld,’ ‘het overwinnen van mijn spreekangst,’ en ‘wanneer ik structuur breng in de chaos.’

Een andere vraag was: wie is jouw vrouwelijke rolmodel? Antwoorden varieerden van Madonna, Michelle Obama tot Sifan Hassan. Maar opvallend genoeg werden vooral onze moeders, oma’s en een buurvrouw van 98 jaar genoemd als voorbeelden van wie ons inspireren. De vraag: welk boek, podcast of film heeft jou geïnspireerd in je persoonlijke groei, leverde zoveel enthousiaste tips op dat we hierdoor een half uur te laat aankwamen voor het diner bij Grand Café Du Monde.

Wie dacht daar lekker te gaan eten moest nog even wachten want eerst werden we getrakteerd op een peptalk over kracht door oud militair Joke Stroobach. Deze vrouwelijke versie van al die stoere mannen in de nu zo populaire programma’s over commandotroepen, bevestigde ons dat als we beter naar ons innerlijk gevoel luisteren en daar opvolging aan geven, we ons krachtiger én gelukkiger gaan voelen. Joke was de eerste vrouw die erin slaagde om door de strenge selectie te komen voor de BSB (Brigade Speciale Beveiligingsdiensten) puur en alleen omdat ze dit wilde en ervan overtuigd was dat zij het zowel fysiek als mentaal aankon. In deze functie werd zij uitgezonden over de hele wereld.

Even bekroop mij de angst dat we, om onze grenzen te verleggen – je bent krachtiger dan je denkt – onder leiding van Joke de rest van de avond en nacht rondom de Poel zouden moeten marcheren met een zware rugzak. Maar ik kon opgelucht adem halen en gaan genieten van het 3-gangen keuzemenu.
Bij Du Monde geen fancy Thaise salades of veganistische kikkererwtenstoof met aubergines op het menu, maar klassiekers uit de jaren ’80  (uiensoep, spare ribs, dame blanche) die simpelweg gewoon heel erg lekker waren. Dichtbij jezelf blijven, doen waar je plezier in hebt en goed in bent, ook dát is kracht!  

PS. De expositie van Anton Heyboer in museum JAN is wegens succes verlengd tot 24 november. Er is dus nog volop tijd om zelf een kijkje te gaan nemen.

VU doet onderzoek naar herstel en veerkrachtigheid van bedrijven

27 September 2024 om 12:27

Help ons inzicht krijgen in het herstel van bedrijven in Amstelveen na de COVID-19-pandemie

De Vrije Universiteit Amsterdam voert een belangrijk onderzoek uit naar het herstel en de veerkracht van bedrijven na extreme gebeurtenissen, zoals natuurrampen en pandemieën. Dit onderzoek, onder leiding van dr. Marleen de Ruiter, richt zich op de impact van de COVID-19-pandemie op bedrijven in 15 regio’s wereldwijd. De Metropoolregio Amsterdam, waaronder Amstelveen, is één van deze regio’s, en jouw inbreng is van groot belang!

Je deelname aan deze enquête helpt ons beter te begrijpen hoe beleid en noodmaatregelen kunnen bijdragen aan het herstel van bedrijven. Met jouw hulp kunnen we waardevolle inzichten verzamelen die bijdragen aan toekomstig beleid om de veerkracht van bedrijven te versterken.

Het invullen van de enquête neemt ongeveer 15-20 minuten van je tijd in beslag. We stellen je medewerking enorm op prijs.

Doe mee en vul de enquête in via de volgende link: Link naar de survey.

Voor nadere informatie kun je contact opnemen met:

Sophie Buijs, T 020-5985532 | E s.l.buijs@vu.nl van de Vrije Universiteit

Alvast hartelijk dank voor je tijd en inzet!

Sponsorloop het Oranjepad

27 September 2024 om 11:24

OA lid Ruud Licht van BuroAmstelveen zet zich in voor het Oranjepad om geld in te zamelen voor de Stichting Ziekte van Pompe. Hij doet dit voor zijn achterneef Valenti, een dappere jongen die elke dag vecht tegen deze zeldzame spierziekte.

Met jullie hulp kunnen zij onderzoek naar gentherapie financieren en zo een toekomst mogelijk maken voor Valenti en andere kinderen met de ziekte van Pompe. Elke donatie, hoe klein ook, brengt ons dichterbij een wereld waarin de ziekte van Pompe geen rol meer speelt. 

Ruud loopt op 5 oktober samen met Valenti en familie de 5 km.

Sponsoren/doneren via deze link: https://lnkd.in/ejrc9mjj Jullie bijdrage kan echt levens redden. 

Meer over Stichting Ziekte van Pompe: https://lnkd.in/esB5ahHA
Meer over het Oranjepad: https://lnkd.in/eGkAnxWt

Partner aan het woord: FocusOn

27 September 2024 om 10:08

Bij FocusOn zijn we trots dat we dit jaar opnieuw de Ondernemersverkiezing van het Jaar in Amstelveen mogen sponsoren. Als een creatief bureau met diepe wortels in Amstelveen, voelen we ons nauw verbonden met het lokale ondernemerslandschap. Sinds 2017-2018 ondersteunen we deze verkiezing en brengen we inspirerende verhalen van lokale ondernemers in beeld.

Verbinding met Amstelveen

Wij zijn dé partner voor bedrijven die op zoek zijn naar op maat gemaakte media-oplossingen. Of het nu gaat om videoproducties, fotografie, animatie of branding, wij helpen ondernemers hun verhalen visueel tot leven te brengen. Onze betrokkenheid bij de Ondernemersverkiezing is dan ook een verlengstuk van onze missie: het ondersteunen en versterken van bedrijven met creativiteit en strategische mediaoplossingen.

Ondersteuning van lokale ondernemers

Bij FocusOn geloven we dat lokale ondernemers de ruggengraat vormen van onze gemeenschap. Daarom zetten we ons met passie in om hen te ondersteunen. We kijken ernaar uit om voor alle finalisten content te creëren die hun verhaal op de beste manier naar voren brengt. Van bedrijfsbezoeken tot het geven van tips over mediagebruik, wij staan klaar om te helpen.

Een avond om niet te vergeten

De Grande Finale op 28 maart 2025 bij KPMG belooft een spectaculaire afsluiting te worden, en wij zijn er om de aftermovie te verzorgen. Voor veel ondernemers is deze avond een mijlpaal, een erkenning van hun harde werk, creativiteit en doorzettingsvermogen. We zetten onze expertise in om ervoor te zorgen dat de aftermovie niet alleen een herinnering is aan een bijzondere avond, maar ook een krachtig middel om de successen van deze ondernemers verder te delen

Bij FocusOn zien we deze samenwerking als een kans om bij te dragen aan de groei en zichtbaarheid van Amstelveens ondernemerschap. We zijn dankbaar dat we deel kunnen uitmaken van dit bijzondere evenement en kijken uit naar een onvergetelijke avond.

Partner aan het woord: Rabobank Amstel en Vecht

27 September 2024 om 10:00

“Bij Rabobank geloven we in de kracht van samenwerken en lokale betrokkenheid. De Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing biedt een platform voor ondernemers om hun successen te delen en van elkaar te leren, “ zegt Annemarie Basjes, Directeur Rabobank Amstel en Vecht en lid van de jury.

Duurzaamheid, inclusie en maatschappelijke betrokkenheid

Succesvol ondernemen gaat hand in hand met duurzaamheid, inclusie en maatschappelijke betrokkenheid. We helpen ondernemers graag met de uitdagingen en kansen van deze tijd. Met onze kennis, netwerk en financiële oplossingen ondersteunen we op het gebied van circulair ondernemen, digitalisering en innovatie. Daarbij is de aandacht voor het midden- en kleinbedrijf, als drijvende kracht van onze lokale economie, essentieel.

Onze financieringsmogelijkheden voor duurzaam ondernemerschap

Rabobank biedt diverse programma’s en financieringsmogelijkheden aan die specifiek gericht zijn op duurzaam ondernemen. Een voorbeeld hiervan is de Rabo Duurzame Innovatieprijs, waarmee we innovatieve ondernemers ondersteunen die bijdragen aan maatschappelijke oplossingen. Daarnaast werken we samen met het Programma Investerings gereed Innovatief Noord-Holland, dat sinds 2017 al 200 miljoen euro aan financiering heeft opgehaald voor innovatieve mkb-ondernemers.

De toekomst van ondernemen is duurzaam

Annemarie Basjes vervolgt:  “Bij Rabobank geloven we dat de toekomst van ondernemen duurzaam is. Samen bouwen we aan een omgeving waarin ondernemers kunnen floreren en bijdragen aan een duurzame en sociaal inclusieve economie.”

Philip Wallage: “Niet alleen wij, maar onze klanten waren ook heel trots!” 

27 September 2024 om 09:45

De verkiezing tot winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2022/2023 in de categorie MKB tot 50 medewerkers heeft ons heel veel gebracht. We voelden de erkenning zowel binnen ons team als ook bij onze klanten. Klanten vertelden dat ze er trots op waren klant van ons te zijn. Dat is prachtig om te horen en het heeft ons positieve energie gegeven.  

Het hele traject naar de verkiezing toe vonden we geweldig om mee te maken, overweldigend bijna. We hebben er veel leuke contacten aan overgehouden en we hebben collega-ondernemers uit Amstelveen beter leren kennen.  

Door alle fijne waardering en aandacht tijdens de Grande Finale zaten we op een mooie roze wolk. Daarna verdwijnt de roze wolk natuurlijk wel, want je gaat weer back-to-business.  We zijn er blij mee dat wij als winnaars nog regelmatig via de OVHJ en de OA in de schijnwerpers worden gezet. Dan voel je weer die erkenning.  

We doen iedere dag ons best om iets te betekenen in Amstelveen en werken hard voor onze continuïteit en het leveren van goede service. Samen staan we sterk voor persoonlijke aandacht, gastvrijheid, professionaliteit en vakkundige reparaties.  

Het team van het Fietshuys   
onder leiding van Silvan Overtoom & Philip Wallage 

Vijf ongewone vragen

27 September 2024 om 10:37

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt en kiest daarnaast de ‘vraag van vandaag’ die centraal staat op de volgende OA-bijeenkomst. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Deze maand komen we meer te weten over Rinco van der Baan van BURO ACTING.

“Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?”
Avontuur en nieuwe contacten en vooral veel plezier. Door de diversiteit aan workshops heb ik nieuwe ervaringen opgedaan en inzichten meegenomen. Als klap op de vuurpeil ben ik ondernemer van het jaar geweest en dit heeft me heel veel gebracht met name je bedrijf onder de loep te nemen op diverse onderdelen: maatschappelijk, toekomst proof, groen en milieu vriendelijk, rendabel, sociaal, website, marketing, social media een hele reeks aan onderdelen om je bedrijf gezond te houden:)

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?
Om voor mezelf te gaan werken en daar vol overgave in te zijn gegaan.

Stel, je kunt iedere persoon zijn die je wilt, wie zou je dan zijn, en waarom?
Christopher Walken een veelzijdig acteur die me geregeld heeft verrast mijn zijn diversiteit aan karakters.

Wat is jouw quilty pleasure?
Heel afgezaagd mijn gezin ik kan geen moment zonder ze:)

Waar ben je het meest dankbaar voor?
Dat ik mij steeds weer verder mag ontwikkelen op persoonlijk vlak.

Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest?
Nieuw-Zeeland, ik stond op een berg waar ik over de vallei uitkeek en wat me deed denken aan Simpel Minds Alive and Kicking.

Vraag van vandaag: Ben jij nog steeds met passie en volle aandacht je bedrijf aan het runnen?
Volgende deelnemer: Francis Lansink van MOODZ Guest Experience.
Waarom: Zij is zo gedreven,betrokken en passie vol en weet een hoop te verzetten zonder te mopperen echt een kei van een wijf !!

Rinco van der Baan
BURO ACTING
https://www.buroacting.nl/

Tentoonstelling ‘Recall of Infinity’ in Museum Cobra

27 September 2024 om 10:15

Museum Cobra in Amstelveen opent dit najaar de deuren voor Recall of Infinity, een unieke tentoonstelling die het werk toont van 41 kunstenaars die genomineerd zijn voor de Special Award 2023-2024. Deze kunstwedstrijd en stimuleringsprogramma voor kunstenaars met een beperking biedt een podium aan een rijke diversiteit aan artistieke stemmen. Van elke deelnemende kunstenaar worden drie werken gepresenteerd, die samen een fascinerende reis vormen door persoonlijke verhalen, durf en creativiteit. 

Een wereld vol durf en experiment  
De jury, bestaande uit gerenommeerde kunstenaars Lisa Couwenbergh, Jacobien de Rooij, Roland Berning, Paul Klemann en Nico van der Endt, prijst het lef en de experimentele benadering van de deelnemers. Wat deze tentoonstelling bijzonder maakt, is de enorme verscheidenheid aan stijlen, materialen en technieken die elk werk een eigen kracht geven. De kunstenaars, van verschillende leeftijden en achtergronden, hebben allen een persoonlijke kijk op de wereld, waarin hun passie en innerlijke drang om te creëren centraal staan. Hun werk is niet gericht op roem of financiële winst, maar komt voort uit een oprechte behoefte om hun unieke perspectief te delen. 

Een unieke inkijk  
Recall of Infinity is opgedeeld in vier thema’s: binnenwerelden, interacties, observaties en fantasiewerelden. Elk thema biedt een specifieke kijk op de manier waarop deze kunstenaars omgaan met hun innerlijke ervaringen en de wereld om hen heen. Andere werken binnen het thema interacties laten zien hoe kunstenaars zich verhouden tot maatschappelijke kwesties.

Creatieve activiteiten in Museum Cobra  
Naast de tentoonstelling kunnen bezoekers zich op woensdagen en zondagen in Atelier Cobra laten inspireren door de technieken en materialen waarmee de kunstenaars hebben gewerkt. Bezoekers kunnen zelf aan de slag met het maken van een miniatuurwerk, dat onderdeel wordt van een groeiend kunstwerk in het museum. Deze interactieve activiteiten sluiten perfect aan bij de creatieve energie van de tentoonstelling. 

Praktische informatie 
De tentoonstelling Recall Infinity is te zien tot en met zondag 3 november 2024. Openingstijden: dinsdag tot en met zondag van 10:00-17:00 uur. Meer informatie over deze tentoonstelling is te vinden op museumcobra.nl of www.specialarts.org.

 

20% korting op zaalhuur bij Sibiz – speciaal voor de leden van de OA!

25 September 2024 om 12:35

OA lid SIBIZ, Samen in Business! zijn de beheerders van de prachtige Amstelkerk en de veelzijdige Amstelstroom. Beide locaties, met hun sfeervolle zalen en tuin aan de Amstel, zijn perfect geschikt voor een breed scala aan evenementen en vergaderingen.

Als nieuwe leden van de ondernemingsvereniging willen zij graag iets leuks doen voor de OA leden. Daarom bieden zij **20% korting** op de eerste zaalhuur bij **Sibiz** in Ouderkerk aan de Amstel! Het laatste kwartaal is dé tijd om het jaar te evalueren en plannen te maken voor 2024. En dat kan perfect in een van de lichte, moderne ruimtes in Amstelstroom.

Kom gerust eens langs om de ruimtes te bekijken. Sharon en Dion, heten je van harte welkom bij Sibiz!

Visit Amstelveen start cultuurcampagne Cultuurweken Amstelveen

24 September 2024 om 20:50

Op dinsdag 17 september trapte Visit Amstelveen de cultuurcampagne af die duurt tot en met 17 november. Twee maanden lang staat de Amstelveense kunst en cultuur extra in het zonnetje. Tijdens de Cultuurweken Amstelveen van
18 september tot en met 17 november kun je onze culturele pareltjes ontdekken en ook nog eens heel voordelig. Bij veel culturele instellingen geldt 2=1: je krijgt twee toegangskaarten voor de prijs van één. De aftrap van de campagne was in De Landing waar alle cultuurpartners aanwezig waren.

Wethouder Economische Zaken en Stadspromotie Adam Elzakalai: “In het najaar staat de cultuur centraal in de campagne van Visit Amstelveen. Het doel is om de drempel te verlagen en cultuurbezoek in Amstelveen te verhogen. Uit overleg met de culturele instellingen kwam naar voren dat een extra focus op de internationale bewoners in Amstelveen belangrijk is en een campagne met zichtbaarheid in de regio. Om de drempel naar cultuur te verlagen doen een aantal instellingen ook een actie met twee tickets voor de prijs van één.”

Wethouder Cultuur Herbert Raat: “In Amstelveen nemen kunst en cultuur een belangrijke plek in. We vinden het belangrijk dat Amstelveners uit alle lagen uit de bevolking hiervan kunnen genieten. Dit jaar presenteert de gemeente haar nieuwe cultuuragenda voor de komende 4 jaar met veel aandacht voor zichtbaarheid, inclusie, toegankelijkheid, samenwerking en vernieuwing. We roepen iedereen op om te genieten van het rijke culturele aanbod dat onze stad te bieden heeft. Kom bijvoorbeeld naar Culture Kick Amstelveen in oktober en ontdek wat cultureel Amstelveen te bieden heeft.”

Veel culturele activiteiten

In het najaar zijn veel culturele activiteiten. Kijk op de site visitamstelveen.nl voor het aanbod van alle culturele instellingen in Amstelveen en voor de Uitagenda. Verras iemand, want er is genoeg te beleven. Kom samen in beweging en raak in vervoering tijdens Culture Kick Amstelveen. Het thema van 2024 is ART MOVES. Instellingen gooien hun deuren wagenwijd open en organiseren workshops, rondleidingen, voorstellingen en nog veel meer. Verken de dynamische kruising tussen cultuur en sport met activiteiten zoals een breakdance battle, een workshop theatersport en zwierend schilderen. Bezoek het Diwali Festival om de smaken, dans en muziek van India te ontdekken.

Website Visit Amstelveen

Kijk voor meer informatie over alle cultuuractiviteiten en over de actie 2=1 in Amstelveen op de website www.visitamstelveen.nl/cultuur.

Afsluitingen Keizer Karelweg

24 September 2024 om 20:44

De Keizer Karelweg ter hoogte van de A9 en de op- en afritten 5 Amstelveen-Stadshart zijn in oktober en november drie weekenden afgesloten. De eerste twee weekenden blijft de kruising beschikbaar voor fietsers en voetgangers, het derde weekend is het afgesloten voor al het verkeer. Aannemer VeenIX verlegt de kruising, ook wel DDI genoemd, gedurende de weekendafsluitingen naar het westen. Aan de oostkant, waar het huidige kruispunt ligt, ontstaat hierdoor ruimte om de verdiepte ligging te bouwen. De eerste twee weekenden gebruikt VeenIX voor het verleggen van alle kabels en leidingen in het gebied. Het derde weekend wordt de weg naar het westen verlegd.

Afsluitingen
De DDI op de Keizer Karelweg ter hoogte van de A9, en de op- en afritten 5 Amstelveen-Stadshart zijn de volgende weekenden afgesloten:

  • Van donderdag 10 oktober 20.00 uur tot maandag 14 oktober 5.00 uur (wel beschikbaar voor fietsers en voetgangers)
  • Van donderdag 7 november 20.00 uur tot maandag 11 november 5.00 uur (wel beschikbaar voor fietsers en voetgangers)
  • Van donderdag 21 november 20.00 uur tot maandag 25 november 5.00 uur (afgesloten voor al het verkeer)

    Omleidingen tijdens afsluitingen
    Tijdens de afsluitingen wordt het gemotoriseerd verkeer omgeleid via de Amsterdamseweg en de Beneluxbaan. Tijdens het laatste weekend worden fietsers en voetgangers omgeleid via de Keerpuntweg of ze kunnen gebruikmaken van de pendeldienst met haltes aan de Burgemeester Rijnderslaan aan de zuidkant van de A9 en aan de Keizer Karelweg aan de noordkant van de A9.

    Keizer Karelweg in gebruik tijdens bouw
    VeenIX heeft het kruispunt van de Keizer Karelweg in 2021 omgebouwd naar een DDI, een Diverging Diamond Interchange. Op een DDI rijden automobilisten in tegengestelde richting waardoor minder verkeerslichten nodig zijn om het verkeer te laten doorstromen. Het voordeel van een DDI is dat er op minder ruimte, evenveel verkeer verwerkt kan worden als op het oude kruispunt op de Keizer Karelweg. Hierdoor kan de Keizer Karelweg grotendeels openblijven terwijl VeenIX de verdiepte ligging bouwt.

Een week vol floaters en flitsen – Is dit nou een leeftijdsdingetje?

24 September 2024 om 10:59

Ik dacht dat ik ofwel geesten zag, of dat de paparazzi mij zo populair vond dat ze constant foto’s aan het maken waren… Maar, niets van dat alles. Het bleken gewoon ‘floaters’, van die bewegende vlekjes in mijn oog, en af en toe een flits. De huisarts stuurde me direct door naar de oogkliniek, want er werd even gevreesd voor een netvliesloslating (dat klonk verontrustend). Gelukkig viel het mee: glasvochtvertroebelingen en een glasvochtmembraamloslating – gewoon een ‘normaal’ verouderingsproces. Ah ja, ik kan er blijkbaar niet meer onderuit… slijtage treedt in. 😅

Maar hé, ik voelde me juist zo energiek en jong deze week! Volop bezig met het uitwerken van een fantastisch ondernemersprogramma samen met Darshan Sloot voor de toekomst van ondernemen op donderdag 10 oktober in de Schouwburg Amstelveen https://lnkd.in/ewUnF6ZN

Daarnaast mooie aanmeldingen voor de verkiezing van Amstelveense Ondernemer van het Jaar (aanmelden kan nog tot 1 oktober, dus wees erbij!) https://lnkd.in/eeVwehuw

En natuurlijk het inspirerende OA Young event afgelopen donderdag bij de Loogman Groep, waar Ger Loogman zijn indrukwekkende ondernemersverhaal deelde. Van successen tot leermomenten – en tijdens de rondleiding konden de deelnemers de innovaties van dichtbij ervaren. Een middag vol inspiratie en nieuwe connecties!

En dan sloot ik mijn week ook nog af bij het Enjoy! feestje! Wat een topavond, met foodtrucks, een cocktailbar, live bigband én een DJ. Super gezellig opgezet. Dank aan Joy-Ellen Bos en Martijn Heus voor de uitnodiging!

Deze twee evenementen, vol jonge mensen en energie, deden me weer jong voelen. Vol goede vibes het weekend in!

Kettinggesprek Marieke Uildriks: ‘Museum JAN voelt bijna als een huiskamer’

24 September 2024 om 10:48

Marieke Uildriks kreeg de liefde voor de kunst van huis uit mee. Sinds 2018 is ze directeur van Museum JAN. Vorige kandidaat Rob van den Helder vraagt haar: hoe schraap je budget bij elkaar dat nodig is voor exposities, aangezien jullie slechts een bescheiden bijdrage van de gemeente krijgen?

DE NACHTWACHT Op haar zesde kwam Marieke thuis van school met een vraag over De Nachtwacht. De eerst volgende mogelijkheid nam haar moeder haar mee naar Amsterdam, naar het Rijksmuseum, om het schilderij te bekijken. “We woonden in het noorden, hadden geen auto en gingen met de trein,” vertelt Marieke. “Ook in de jaren daarna ben ik veel met mijn moeder naar musea geweest. Een bijzondere herinnering is onze reis naar St. Petersburg waar we twee dagen de tijd namen voor de Hermitage. Na de eerste dag waren we bij zaal 36 gebleven. Daar gingen we de tweede dag direct heen. Na een half uur werden we al ingehaald door toeristen, die de eerste 36 zalen in een half uur bekeken hadden, terwijl wij daar een dag over hadden gedaan!” Het kijken naar kunst en kunst waarderen leerde ze van haar moeder, een docente en later professioneel kunstenaar. Zelf is Marieke ook creatief. “Ik kan goed tekenen, al zeg ik het zelf, maar creatief zijn is ook een manier van denken. Het helpt me om oplossingen te zoeken voor uitdagingen!”

TEAMWORK Na de middelbare school koos ze voor de studie kunstgeschiedenis. “Hierbij kijk je niet alleen naar kunst, maar ook naar het tijdsgewricht waarin de kunst gemaakt is. Een stroming of beweging kun je niet los zien van de tijd en de kunststroming die eraan vooraf ging.” Zelf had ze nooit de ambitie om kunstenaar te worden, maar ze overwoog wel om verder te studeren om restaurateur te worden. “Ik heb stage gelopen en diverse werkplaatsen bezocht. Het leek me heel interessant, maar ook een eenzaam beroep, terwijl ik juist energie krijg van het werken in een team!”

VAN GOGH MUSEUM Ze koos daarom voor een baan in de museumwereld. “Ik heb onder meer voor het Paleis op de Dam gewerkt. We werkten met een klein team, met zijn zessen. Met zo’n klein team komen alle facetten van een museum voorbij. Heel leuk vond ik dat. Later werkte ik voor het Van Gogh Museum. Toen ik daar begon, had ik juist een heel afgekaderde functie, vormde ik een klein radartje in het geheel. Dat sprak me niet zo aan. Toen de organisatie groeide, kreeg ik al snel de kans om projectleider van tentoonstellingen te worden, en werd mijn functie veel breder. Ik groeide door tot hoofd van het Projectbureau en heb er uiteindelijk met veel plezier tien jaar gewerkt. Een heel leerzame periode, maar ik wilde na tien jaar graag terug naar een kleiner team.”

HUISKAMER Bij Museum JAN staat ze als museumdirecteur aan het hoofd van een kleine organisatie. “Ik houd me met alle zaken bezig, van het samenstellen van een tentoonstelling tot aan educatie, pr en marketing. Ook liggen de financiën op mijn bordje. Ik werk met een klein team met gedreven medewerkers en een flexibele schil. Daarnaast zijn onze vrijwillige gastheren en – dames heel belangrijk. Ik krijg alle vrijheid in het kiezen van werk en kunstenaars die we willen brengen. Museum JAN voelt bijna als een huiskamer, horen we vaak terug van bezoekers, die zich hier thuis voelen. Met het museumhuis van Jan en Rob is dat ook feitelijk zo. De kunst die we laten zien moet passen bij dat gevoel. Naast glaskunst vieren we de schoonheid. We kiezen veelal voor Nederlandse kunstenaars, of kunstenaars die in ons land werken, en combineren oud met jong. We brengen niet alleen kunst, maar ook design. Veel (jonge) kunstenaars maken zowel kunst- als gebruiksvoorwerpen. Om de twee jaar eren we een Nederlandse kunstenaar uit de nabije geschiedenis met een retrospectief. Zo hadden we eerder werk van Wim Oepts en dit najaar is er werk van Otto B. de Kat te zien. Ook is er glaskunst van Boris de Beijer, die speciaal voor deze expositie nieuw werk met voor hem nieuw materiaal heeft gemaakt.”

LINKSE HOBBY Uitdagingen zijn er altijd voor de culturele sector. Een aantal jaar geleden was het corona, en nu is het de politiek in Den Haag die drempels opwerpt. “De btw op kaartjes gaat omhoog naar 21 procent. Daarmee maak je kunst minder toegankelijk, terwijl iedereen naar het museum moet kunnen gaan. Het rare is: enerzijds koestert men het Nederlandse erfgoed, maar juist de plekken waar dit erfgoed wordt bewaard, zoals musea, bibliotheken en archieven krijgen het moeilijker. Kunst is geen linkse hobby, kunst leert je onder meer anders naar de wereld om ons heen te kijken, en buiten de gebaande paden te denken.”

GRENZEN Een nieuwe uitdaging, maar één die ze graag te lijf gaat. Het museum staat er goed voor, record na record wordt gebroken wat betreft het aantal bezoekers. “We kunnen wel iets groeien, maar er zijn wel grenzen aan deze groei. Niet alleen qua gebouw, maar ook qua medewerkers en vrijwilligers. Ons gebouw kan een verduurzamingsslag gebruiken. Een kostbare aangelegenheid, maar we gaan ermee aan de slag. Qua inkomsten groeien we, maar dat geldt ook voor de kosten. Daar moet je telkens creatief op inspringen. Van de gemeente krijgen we een bescheiden bijdrage, we hebben een groot aantal vrienden en bedrijven sponsoren het museum. Soms neemt iemand ons zelfs op in zijn of haar erfenis. Heel bijzonder en welkom voor het museum!”

PRESENTEREN Ze is regelmatig te zien op tv, in het programma ‘Nu te zien!’, over exposities. Het is haar missie om kunst onder de aandacht te brengen bij een groter publiek en hen te enthousiasmeren om naar het museum te gaan. Op straat wordt ze nog niet herkend, maar ze is wel bekend in de museumwereld. “Ik vind het presenteren leuk om te doen. Ik heb een passie voor theater en heb jaren in met een semiprofessioneel gezelschap gewerkt, maar nu ontbreekt daarvoor de tijd. Presenteren is ook een vorm van theater.”

VERVOLGKANDIDAAT Voor het volgende gesprek nodigt ze prof. dr. Meike Bartels uit. “Zij houdt zich als hoogleraar onder meer bezig met de wijze waarop nature en nurture ons geluk bepalen. Mijn vraag aan haar persoonlijk: op welke wijze draagt het beleven van cultuur bij aan haar geluk?”

Naomi Heidinga 
Amstelveens Nieuwsblad

KVK Prinsjesdag 2024: dit moet je weten

24 September 2024 om 10:42

Het kabinet maakt ieder jaar op Prinsjesdag zijn regeerplannen voor het komende jaar bekend. Van fiscale plannen tot aan subsidies en maatregelen. Lees hier over de belangrijkste kabinetsvoorstellen voor ondernemers.

In deze video kom je meer te weten over de nieuwe plannen voor 2025. Wat betekent dat voor jou als ondernemer?

Lees hier over de belangrijkste kabinetsvoorstellen voor ondernemers.


VNO-NCW en MKB-Nederland: ‘Nu aan de slag en uitvoeren’

24 September 2024 om 10:32

Werken moet meer gaan lonen, de regeldruk wordt aangepakt en er komen geen nieuwe algemene lastenverzwaringen voor ondernemers. De eerste Miljoenennota van het kabinet Schoof komt op een aantal terreinen tegemoet aan de zorgen van bedrijven, concluderen MKB-Nederland en VNO-NCW. Minpunten zijn onder meer de btw-verhoging voor logies, sport en cultuur die pijn gaan doen. Daarnaast missen de ondernemersorganisaties oog voor het lange termijn verdienvermogen van ons land. Onder andere de bezuinigingen op kennis, innovatie en onderwijs zijn in dit kader ongewenst. Ook maken zij zich zorgen over de Nederlandse houding naar Brussel. MKB-Nederland en VNO-NCW benadrukken opnieuw het belang van stabiliteit en voorspelbaarheid van beleid. ‘Nu aan de slag en uitvoeren’, aldus Ingrid Thijssen en Jacco Vonhof.

De ondernemersorganisaties zijn overwegend positief over de toon richting ondernemers in de Miljoenennota. Het kabinet ziet het belang van ondernemerschap en dat we als land het geld eerst moeten verdienen voordat we het kunnen uitgeven. Dat vertaalt zich onder meer in een voorspelbaar en stabiel fiscaal beleid, zodat bedrijven kunnen investeren. Het kabinet draait maatregelen met een negatieve impact op het ondernemersklimaat deels of helemaal terug, zoals de verlaging van de mkb-winstvrijstelling, de verhoging van de energiebelasting, de tariefverhoging box 2 en de verdere versobering van de expatregeling. Hiermee komt in 2025 (voorlopig) een eind aan het stapelen van lasten voor bedrijven van de laatste jaren. De verhoging van de btw daarentegen gaan de sectoren die het raakt hard voelen. De regeldruk wordt aangepakt en er is aandacht voor de fysieke ruimte die bedrijven nodig hebben.

Werk moet meer gaan lonen

Het kabinet zet erop in dat (meer) werken meer moet gaat lonen. Een belangrijke maatregel voor werkenden en broodnodig in de krappe arbeidsmarkt. Vrijdag bleek ook dat het kabinet met plannen komt tegen de arbeidsmarktkrapte en met een aanvalsplan om de arbeidsproductiviteit te verhogen, zodat we onze concurrentiepositie niet verliezen. Het kabinet moet er daarnaast voor zorgen dat er in een vergrijzende samenleving wel voldoende arbeidspotentieel blijft, zodat we onze agenten, verpleegkundigen en docenten kunnen blijven betalen. We delen verder de ambitie om meer grip te krijgen op arbeidsmigratie. Niettemin zullen vak- en kennismigranten nodig blijven.

Bezuiniging op toekomstig verdienvermogen

De forse bezuinigingen op kennis, innovatie en onderwijs zijn een ondermijning van ons toekomstig verdienvermogen. Nederland is een kenniseconomie en het kabinet heeft de ambitie uitgesproken om tot de top 5-landen te behoren met een goede concurrentiepositie. Daarvoor zijn juist dit soort investeringen essentieel.

Houding richting Brussel baart zorgen

De Europese interne markt is van levensbelang voor de Nederlandse economie. Hoewel het kabinet het belang hiervan erkent, baart de grondhouding richting Brussel zorgen. Veel van de grote uitdagingen waar we in Nederland voor staan gaan over de landsgrenzen heen en vragen om een gezamenlijke Europese oplossing. Positief is dat het kabinet meer aandacht besteedt aan het belang van internationale relaties en de voorgenomen bezuinigingen op ambassades en consulaten grotendeels terugdraait.

Ook heeft het kabinet terecht aandacht voor de weerbaarheid van onze economie en investeert het fors in defensie en onze defensie-industrie.

Netcongestie en stikstof

Op het gebied van verduurzaming gaat het kabinet grotendeels door met de duurzaamheidsaanpak zoals de maatwerkafspraken en het Klimaatfonds. Netcongestie is een hardnekkig probleem. Daarom is van belang dat de aangekondigde maatregelen snel in uitvoering worden gebracht zodat de meer dan tiendduizend bedrijven die in de wachtrij staan voor een stroomaansluiting kunnen verduurzamen of uitbreiden. De circulaire economie komt daarentegen niet verder. Er is nog geen concrete oplossing voor de stikstofklem waarin Nederland al vijf jaar zit. Het is voor iedereen belangrijk dat de vergunningverlening voor de energietransitie, de woningbouw en de infrastructuur weer op gang komt en er een juridisch houdbare oplossing wordt gevonden.

Uitgestoken hand

Het is nodig dat het kabinet op allerlei terreinen de onzekerheid over toekomstige beleidskeuzes de komende periode wegneemt en overgaat tot uitvoeren, zodat ondernemers meerjarige en duurzame investeringskeuzes kunnen maken. MKB-Nederland en VNO-NCW gaan graag in op de uitgestoken hand van het kabinet naar het maatschappelijk middenveld om hier gezamenlijk aan te werken, zoals op terrein van woningbouw, ruimte voor bedrijfsterreinen en het aangekondigde pact ondernemingsklimaat.

Reactie Ingrid Thijssen, voorzitter VNO-NCW: ‘In zijn eerste Miljoennota heeft het kabinet Schoof veel aandacht voor een goed ondernemingsklimaat en een sterke economie. We staan de komende jaren voor een aantal grote opgaven zoals het bouwen van voldoende woningen en het halen van onze klimaatdoelen. Om dit te realiseren moeten we het geld wel eerst verdienen. Het is positief dat het kabinet hier oog voor heeft. Voorop staat dat de focus nu volledig gaat naar de uitvoering van de plannen.’

Reactie Jacco Vonhof, voorzitter MKB-Nederland: ‘De laatste jaren zijn ondernemers steeds weer geconfronteerd met extra lasten en regels. Het is goed dat daar in 2025 eindelijk een eind aan komt en dat er conform onze aanbevelingen wordt begonnen aan het snijden in de regelbrij. We gaan het kabinet hier kritisch op volgen. Verder moet het kabinet nu vooral in de actiestand en daarvoor de samenwerking met ondernemers zoeken. Ondernemers kunnen een grote bijdrage leveren aan de oplossingen voor de grote opgaven die we als land hebben.’

❌
❌