Japanse keizer bezoekt 19 juni Amstelveen om nieuwe kersenboom in Bloesempark te planten
Keizer Naruhito van Japan brengt van 17 tot en met 19 juni een staatsbezoek aan Nederland. Tijdens het bezoek komt de keizer ook naar Amstelveen. Op vrijdag 19 juni plant hij een kersenboom in het Bloesempark in het Amsterdamse Bos. De boomplanting markeert de start van de vernieuwing van het Bloesempark.
Tijdens zijn bezoek staat de keizer ook stil bij het monument voor de slachtoffers en getroffenen van de aardbeving en tsunami die Japan op 11 maart 2011 troffen.
Band tussen Nederland en Japan
Het Bloesempark geldt als een belangrijke ontmoetingsplek voor de Japanse gemeenschap in en rond Amsterdam. De vierhonderd kersenbomen in het park werden in 2000 geschonken door de Japanse vrouwenvereniging in Nederland. De bomen symboliseren de langdurige band tussen Nederland en Japan en Amstelveen in het bijzonder.
Keizer Naruhito brengt het staatsbezoek op uitnodiging van koning Willem-Alexander. Hij wordt vergezeld door keizerin Masako. Het bezoek staat in het teken van de historische en huidige samenwerking tussen beide landen op het gebied van onder meer handel, innovatie, waterbeheer en cultuur.
The post Japanse keizer bezoekt 19 juni Amstelveen om nieuwe kersenboom in Bloesempark te planten appeared first on 1Amstelveen.