Lees weergave

Balász Somogyi haalt KNVB-scheidsrechters diploma

Sinds dit seizoen is Balász (al jarenlang betrokken bij de club als ouder en assistent-scheidsrechter van MO20-1 ) begonnen met het fluiten van jeugdwedstrijden. 

Op eigen initiatief heeft hij bij de vereniging aangegeven graag iets voor de club te willen betekenen. Die kans hebben wij natuurlijk met beide handen aangegrepen.

Voor het behalen van zijn KNVB-diploma heeft Balász vier cursusavonden bijgewoond, vier stagewedstrijden gefloten en alle online opdrachten succesvol afgerond. Wij willen zijn stagebegeleider Frans Veen ook hartelijk bedanken voor het begeleiden van Balász.

Balász, van harte gefeliciteerd!

  •  

Algemene Ledenvergadering

Mocht u deze uitnodiging niet via onze nieuwsbrief en/of mail hebben ontvangen dan is uw email adres waarschijnlijk niet correct opgenomen in onze ledenadministratie. Neemt u dan contact op met ledenadministratie@rkavic.nl.

  •  

SILVERLINGEN REUNIE

REÜNIE SILVERLINGEN RKAVIC Nog voor de zomervakantie houden wij onze jaarlijkse reúnie, t.w. op zaterdag 13 juni 2015. Aanvang 16.00 uur, einde 20.00 uur.

  •  

Dit was ons Wolvenpottoernooi

Dit was ons Wolvenpottoernooi, het belangrijkste voetbaltoernooi van Amstelveen en omstreken. We hopen op wat foto's en verslagen. De laatste biertjes van onze voorzitter in de Wolvenpot?

  •  

SILVERLINGEN

Aan hen die lid zijn (geweest) van RKAVIC, Op 16 september 2016 bestaat RKAVIC 100 jaar. Een mijlpaal.

  •  

Peter Verstraten gehuldigd

Peter Verstraten, voorzitter van onze kascommissie en Silverlingencommissie, verricht ook buiten RKAVIC veel werkzaamheden.

  •  

Prijzen adidas wedstrijdtenues

De afgelopen weken is hard gewerkt aan de bestelling van ons nieuwe wedstrijdtenue van adidas. Ruim 1400 sets custom made RODA ’23 kleding zijn over enkele weken beschikbaar voor verkoop aan onze leden.

Na de aankondiging van ons vorige kledingmerk dat dit merk niet meer in Nederland beschikbaar zou zijn, heeft een team intensief onderhandeld met verschillende merken om de hoogste korting voor onze leden te bedingen om het bestaande tenue te vervangen door een adidas tenue. We zijn trots om nu te kunnen aankondigen dat we met adidas en Voetbalshop.nl de volgende prijzen hebben afgesproken voor de eerste aanschaf van het wedstrijdtenue.

Tot en met maat 176 (youth sizes)
 VeldspelerKeeper
Shirt €  18,00 €  11,50
Short €  23,00 €  20,00
Sokken €    9,00 €  13,50
  €  50,00 €  45,00
Vanaf maat XS (adult sizes)
 VeldspelerKeeper
Shirt €  26,00 €  16,50
Short €  25,00 €  23,00
Sokken €    9,00 €  13,50
  €  60,00 €  53,00

NB: de oude Hummel tenues mogen met ingang van het seizoen 2026/2027 niet meer worden gedragen tijdens wedstrijden.

In een volgende update zullen we meer informatie geven hoe je het nieuwe tenue kunt bestellen, welke mogelijkheden er zijn om te passen, etc. Tevens zullen binnenkort de meest gestelde vragen op de website worden gepubliceerd. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, stel deze dan aan een bestuurslid. We staan je graag te woord.

Tot de volgende update!

Het bestuur

  •  

SV RAP 13-2 Districtskampioen 2026!

Je kunt een wedstrijd winnen!
Je kunt een poule winnen!
En je kunt Districtskampioen worden!

 

Zaterdag, 30 mei, heeft RAP JO13-2 de bekerfinale op overtuigende wijze gewonnen met een prachtige 6-1 overwinning.

 

Een enorme dank gaat uit naar teamleider Chantal en alle spelers. Zij hebben keer op keer laten zien dat succes om meer draait dan alleen talent of kwaliteit. Uiteindelijk gaat het om de spelers die de beker het allerliefst wíllen winnen. Om de spelers die bereid zijn dat extra stapje te zetten wanneer het nodig is.

 

Dat was precies wat RAP liet zien. Met inzet, teamgeest en de wil om voor elkaar te werken, hebben zij deze prestatie verdiend.

 

Gefeliciteerd RAP, Bekerkampioen JO13 in 2026!

The post SV RAP 13-2 Districtskampioen 2026! appeared first on SV RAP.

  •  

Mee met de bus naar de halve finale van de nacompetitie?

Zondag 7 juni speelt ons 1e elttal de halve finale van de nacompetitie voor promotie naar de 1e klasse. We spelen om 14.00 uur tegen ZAP uit Breezand.

Ook nu gaan we weer met 2 bussen naar Breezand. De spelersbus vertrekt om 11:30, de supportersbus om 12:15. Je kan je vanaf vandaag weer aanmelden bij Marcel van Bennekom.

Samen schreeuwen we RODA ‘23 naar de 1e klasse!

  •  

Spaar voor RODA ’23 bij Vomar

Spaar voor RODA '23 bij Vomar

Steun onze club en spek eenvoudig én kosteloos de clubkas door boodschappen te doen bij Vomar! Meedoen is heel simpel: download de Vomar-app en maak een digitale Klant-is-Koning kaart aan. Koppel deze aan de club met onze unieke clubcode: ROAM2021 en scan je kaart altijd bij je boodschappen. Zo spaar je automatsich mee!

Het kost jou dus niets extra en de opbrengst kan flink oplopen.

En als spaarder krijg je elke 3 maanden bericht hoeveel er in totaal voor jouw club gespaard is. In de afgelopen 3 maanden is er € 29f3,54 bij elkaar gespaard door mensen die hun kaart gekoppeld hebben aan RODA '23. Dank aan iedereen die voor RODA '23 gespaard heeft.

Koppel dus ook je kaart en help ons sparen.

Lees hier alles over clubsparen bij Vomar

  •  

Gezocht: nieuwe trainers/coördinatoren voor de Minipupillen

Na ruim 15 jaar zijn er veranderingen op komst bij onze Minipupillen. Dik van Leeuwen, Mireille Bogaers en Rob Touw dragen hun werkzaamheden als trainers en coördinatoren volgend seizoen over aan een nieuwe generatie vrijwilligers.

Gedurende al die jaren heeft het drietal honderden kinderen zien groeien, van de eerste stapjes met een voetbal tot spelers die later doorstromen naar de hogere jeugdteams van de club. Daarmee hebben zij een belangrijke bijdrage geleverd aan de jeugdopleiding én aan de verenigingscultuur van Amstelveen Heemraad.

Namens de vereniging willen wij Dik, Mireille en Rob hartelijk bedanken voor hun enorme inzet en betrokkenheid. Dankzij hun enthousiasme hebben talloze kinderen met plezier hun eerste stappen op het voetbalveld gezet.

Met deze verandering ontstaat er ruimte voor nieuwe vrijwilligers die het stokje kunnen overnemen. Daarom zijn wij op zoek naar enthousiaste trainers en/of coördinatoren voor onze Minipupillen. Ervaring als trainer is niet noodzakelijk; plezier in het werken met jonge kinderen en betrokkenheid bij de vereniging zijn het belangrijkst.

Om de overgang soepel te laten verlopen, blijven Dik, Mireille en Rob in de eerste periode van het nieuwe seizoen betrokken. Zij zullen hun opvolgers helpen met het inwerken en hun kennis, ervaring en werkwijze overdragen, zodat de Minipupillen ook in de toekomst kunnen blijven rekenen op een goede begeleiding. Dik blijft daarnaast actief binnen de vereniging en zal zich op een andere manier voor de club inzetten.

Lijkt het je leuk om een bijdrage te leveren aan het voetbalplezier van onze jongste leden, of wil je graag meer informatie over de werkzaamheden? Neem dan contact op met onze Voetbalkadercoaches via vkc@amstelveenheemraad.nl.

Samen zorgen we ervoor dat ook de komende jaren nieuwe generaties voetballers een geweldige start krijgen bij onze vereniging.

  •  

Gerard bedankt!

Het einde van een tijdperk! Gerard Steij heeft afgelopen maandag zijn laatste wedstrijd als verzorger op de bank gezeten. Nu het Tweede zich veilig heeft gespeeld zit het seizoen erop.

Gerard is ruim 19 jaar actief geweest als fysio/verzorger bij de selectie van RODA ‘23. Hij werd vorig jaar benoemd tot Lid van Verdienste. Eind juli wordt hij 85. Hij zal zeker als fan betrokken blijven bij de selectie, maar zijn welbekende fysiokoffer blijft vanaf nu dicht.

Gerard, bedankt voor alle jaren!

  •  

Mijn eerste jaar terug bij RODA ’23

Mijn eerste seizoen terug bij RODA ‘23

De maand mei loopt alweer ten einde. Hoewel er nog veel activiteiten op de planning staan en bijvoorbeeld  ons eerste elftal in de nacompetitie nog volop kansen heeft op promotie naar de eerste klasse, is dit een goed moment voor mij om terug te blikken op mijn eerste seizoen als voorzitter.

Dit seizoen stond in het teken van veel veranderingen en nieuwe ontwikkelingen. Toen ik als voorzitter binnen kwam wandelen werd er hard gewerkt aan een gloednieuw scorebord met uiteindelijk een geweldig resultaat. Van een rustige start was geen sprake want een van de eerste dossiers die op tafel kwam was de vraag of onze selectieteams al dan niet de overstap zouden gaan maken naar de zaterdag weekendcompetitie. Deze vraag was al langere tijd onderwerp van gesprek en daarom was ik er blij mee dat we in onze goed bezochte en levendige Bijzondere Ledenvergadering een breedgedragen besluit konden nemen om over te stappen met onze beide selectieteams. 

Dat is een stap met kansen en uitdagingen. Die uitdagingen vragen om onze aandacht, zeker als het gaat om de toenemende drukte op zaterdag en de capaciteit van onze kantine. Een oplossing voor de kantine is geen quick fix, maar het bestuur is inmiddels in gesprek met partijen om stappen te zetten – zowel op korte als lange termijn. Natuurlijk betrekken we onze leden hier zo veel mogelijk bij. 

Ook de keuze om over te stappen naar Adidas als nieuwe kledingsponsor en de selectie van de nieuwe tenues met ingang van volgend seizoen was een besluit dat veel voorbereiding en inzet vergde van vele vrijwilligers. De uitrol van de nieuwe tenues is momenteel in volle gang. Ook voor hier geldt dat de besluiten met veel betrokkenheid van veel leden werd genomen. De enquete waarbij onze leden konden kiezen uit vier verschillende tenues was een succes met uiteindelijk een duidelijke winnaar. Tegelijkertijd speelden er binnen onze vereniging natuurlijk veel andere onderwerpen. Afgezien van het verloop van de diverse competities en trainingen schieten mij bijvoorbeeld de lancering van onze nieuwe website en onze gesprekken met de Gemeente Amstelveen om twee nieuwe kunstgrasvelden mogelijk te maken te binnen.

Toch zijn het niet de genoemde onderwerpen of de andere bestuurlijke besluiten die het meest indruk op mij hebben gemaakt in mijn eerste seizoen. Wat mij het meest inspireert en raakt, zijn onze vrijwilligers. Wat een fantastische mensen zitten er bij onze club, en wat een inzet leveren zij week in, week uit! Het is indrukwekkend en hartverwarmend om te zien. In verband met een interview over de snelle ontwikkeling van het vrouwenvoetbal bij RODA’ 23 liep ik onlangs met een journalist van De Telegraaf (bekijk vooral het leuke interview met Kyra, Julia en Rob in De Telegraaf van afgelopen maandag) over ons terrein. De journalist was onder de indruk van de goede organisatie en de prettige sfeer bij RODA. Toen ik hem de hand van Nel Hermans van de Coenradies liet schudden en uitlegde dat zij komende zaterdag na 38 jaar, op tachtigjarige leeftijd afscheid neemt "omdat het nu toch te zwaar begint te worden", wist hij niet wat hij hoorde.

Helaas was de journalist er even later niet bij toen ik Jeroen Albers tegenkwam, die net een training had gegeven. Ik zag dat hij een mitella droeg en hoorde dat hij recent een zeer zware schouderblessure had opgelopen. Dat hij desondanks zijn training niet liet lopen, vond hij vanzelfsprekend. Hoewel ik met hem meeleef, liep ik later met een glimlach van het terrein: wat een ongelooflijke vrijwilligers hebben we toch! Ik kan toch echt niet uitsluiten dat ik met een dergelijke blessure zielig thuis op de bank zou zijn gaan liggen.

Voor mij is één ding klip en klaar na dit seizoen: het fundament van onze club ligt bij onze vrijwilligers. Het is dan ook de belangrijkste taak van het bestuur om deze groep te koesteren en te faciliteren. Dat geldt echter niet alleen voor het bestuur maar voor álle leden. Ik roep daarom iedereen op om vrijwilligers niet als vanzelfsprekend te beschouwen. Speelsters, spelers, ouders: koester onze vrijwilligers, waardeer hun inzet en ga met respect met hen in gesprek. Dat betekent niet dat overleg of discussie niet is toegestaan. Integendeel, dat is soms zelfs nodig om met zijn allen beter te worden en ook vrijwilligers maken fouten. Maar benader de vrijwilliger altijd met respect en met het besef dat je praat met iemand die de voetbalactiviteiten van jouw kind (of jezelf) mogelijk maakt. Gelukkig leeft dit besef bij velen, maar het kan wat mij betreft niet genoeg benadrukt worden. Wat ook niet genoeg benadrukt kan worden is dat vele handen lichter werk maken. Ik bedoel hiermee te zeggen dat RODA’ 23 ook voor het volgende seizoen op diverse plaatsen nieuwe vrijwilligers goed kan gebruiken. Dat kan in alle vormen en maten want ik merk nog wel eens koudwatervrees bij potentiële vrijwilligers die zich ten onrechte gaan vergelijken met een aantal van onze huidige onmisbare reuze-vrijwilligers. Doe dat alsjeblieft niet. Ook een vrijwilliger met een bescheiden bijdrage is zeer, zeer welkom. Schroom dus niet en open het gesprek en je kunt altijd nog concluderen om het niet te te doen. Niet geschoten is uiteindelijk altijd mis, aldus mijn favoriete filosoof.

Tot slot een oproep aan onze vrijwilligers: als bestuur willen we graag weten waar het beter kan en waar het wellicht wringt. Voor mij geldt dat ik liever meerdere keren te veel hoor dan één keer te weinig. Ik hoor vrijwilligers wel eens zeggen: “Ik wil niet zeuren”, maar jullie doen ons een plezier door juist wél te laten weten wat er beter kan.

Vragen of opmerkingen?Stuur gerust een bericht naar het bestuur. We horen graag van jullie!

  •  

Informatie Sixen: meld je uiterlijk 30 mei aan!

Het Sixen-toernooi is er voor iedereen. Van jonge jeugdspelers tot fanatieke amateurs en zelfs spelers uit de eerste, tweede en derde divisie: iedereen speelt mee. Juist die mix maakt het toernooi zo bijzonder. Ouders spelen samen met kinderen, vrienden stellen teams samen en misschien haal je er nog een voetballende oom, buurman of oud-teamgenoot bij die het verschil kan maken. Meedoen is belangrijker dan winnen, maar iedereen wil natuurlijk dit toernooi wel gewoon winnen.

Er wordt gespeeld in poules, zoveel mogelijk op basis van niveau. Op vrijdagavond speel je twee wedstrijden, waarna op zaterdag nog drie poulewedstrijden volgen. In totaal speel je dus vijf wedstrijden tegen teams van vergelijkbare sterkte. Daarna gaan de beste teams door naar de knock-outfase: achtste finales, kwartfinales, halve finales en uiteindelijk de grote finale.

Wat het toernooi extra uniek maakt? Er wordt gespeeld op een half veld én zonder gewone goals. In plaats daarvan schiet je op een bord: raak je het bord, dan is het een doelpunt. Van dichtbij of van grote afstand — raak is raak! Het zorgt voor spectaculaire wedstrijden, veel verrassingen en vooral heel veel plezier.

Er wordt gespeeld in teams van 6 tegen 6. Begin je met een selectie van bijvoorbeeld tien spelers, dan kun je lekker door wisselen gedurende het weekend.

Naast het voetbal draait het Sixen-toernooi natuurlijk ook om de sfeer. Vrijdagavond staat traditiegetrouw garant voor een groot feest en een gezellige start van het weekend. Lees HIER meer info over het programma.

Wil jij erbij zijn met je team? Schrijf je dan snel in, want inschrijven kan nog tot en met zaterdag 30 mei 2026.

We zien jullie inschrijving graag tegemoet!

Sixen commissie

  •  

Nel neemt afscheid van de Coenradi’s

Beste Rodianen,  

Op zaterdag 30 mei gaat Nel stoppen als begeleidster van onze jongste groep, de Coenradi’s. Nel heeft dit met veel enthousiasme 38 jaar gedaan. We nemen dan ook afscheid van Nel met een mengeling van dankbaarheid en bewondering.

Voor vele generaties jonge voetballers en voetbalsters was Nel het allereerste gezicht van onze club. Al op 4-jarige leeftijd maakten ze bij haar kennis met de eerste beginselen van het voetbalspel: een bal die nog niet altijd doet wat je wilt, samen leren spelen en vooral: plezier maken op het veld. Met haar achtergrond als oud-kleuterjuf wist Nel als geen ander hoe je kinderen op hun eigen tempo laat groeien. En als je niet luisterde maakte ze duidelijk wat de bedoeling was, want discipline hoorde ook bij Nel.

Nu Nel 80 jaar is, laat ze het stokje los. Maar wat blijft, is haar enorme bijdrage aan onze club en aan zóveel jonge spelers en speelsters die dankzij haar hun eerste stapjes op het voetbalveld hebben gezet.

De laatste dag van Nel bij de Coenradi’s van onze club is zaterdag 30 mei. Op die ochtend zullen de Coenradi’s en de Champions League-voetballers haar officieel afscheid geven rond 10.15 uur. Iedereen is van harte uitgenodigd om Nel uit te zwaaien en dit bijzondere moment met Nel mee te maken.

Nel, ook vanaf deze plaats alvast bedankt voor alles wat je voor de Coenradi’s en onze vereniging hebt betekend!

William Gijse

Voorzitter Jeugd Commissie

Dear Rodianen,

On Saturday 30 May, Nel will be stepping down as coach of our youngest group, the “Coenradi’s”. Nel has carried out this role with great enthusiasm for 38 years. We therefore bid farewell to Nel with a mixture of gratitude and admiration.

For many generations of young football players, Nel was the very first face of our club. From the age of four, they learned with her the basics of the game: a ball that does not always do what you want, learning to play together, and above all, having fun on the pitch. With her background as a former nursery school teacher, Nel knew better than anyone how to help children grow at their own pace. And if you did not listen, she made it very clear what was expected, because discipline was also part of Nel’s approach.

Now that Nel is 80 years old, she is passing on the baton. But what remains is her enormous contribution to our club and to so many young players who, thanks to her, took their first steps on the football pitch.

Nel’s final day with the Coenradi’s at our club will be Saturday 30 May. That morning, the Coenradi’s and the Champions League players will officially say farewell to her around 10:15 a.m. Everyone is warmly invited to come and see Nel off and share this special moment with her.

Nel, we would already like to take this opportunity to thank you for everything you have meant to the Coenradi’s and to our club!

William Gijse

Chairman Youth Committee

  •  
❌