Accuraat Verhuur verhuist op 12 april naar hun nieuwe pand in Aalsmeer, gelegen op bedrijventerrein Green Park.
Rick Leliveld en zijn team hebben Accuraat Verhuur opgebouwd tot een toonaangevende speler in de evenement- en congresverhuur. Het nieuwe duurzame pand is in lijn met de ambities van het bedrijf en biedt volop ruimte voor toekomstige groei.
Het nieuwe pand van ca 9.000 m2, verdeeld over 3 bouwlagen en voorzien van 9 loading docks zorgt voor een flinke optimalisatie van de bedrijfsvoering. Niet alleen door de verdubbeling in oppervlakte, maar ook het gehele bedrijfsproces inclusief opslag en logistieke stromen worden verbeterd. Met deze verhuizing is Accuraat Verhuur goed voorbereid op de toekomst.
Een meer inspirerende omgeving dan Museum Cobra is er haast niet te bedenken. En als je dan daar de lentemagazines van INTO business mag lanceren, dan kan er eigenlijk niets meer misgaan.
Het is het oudste grote familiebedrijf van Amstelveen: Co van der Horst. Deze maand viert het bedrijf het 120-jarig bestaan en is de blik nog altijd vol op de toekomst gericht. Het geheim achter het succes van het unieke familiebedrijf ontvouwt zich in een gesprek met de broers Stephan en Edwin van der Horst, van de vierde generatie. Net als hun overgrootvader, opa en vader het in hun generatie deden, wisten Stephan en Edwin het familiebedrijf de afgelopen decennia weer verder uit te breiden. Het geheim? Het pioniersbloed dat door de familieaderen stroomt.
Aan de top blijven is moeilijker dan aan de top komen. Als je dat letterlijk neemt is het Stephan en Edwin in ieder geval gelukt aan de top te blijven. Met een kop koffie op de betoverende 26e verdieping van het iconische gebouw The Valley aan de Zuidas, met fabelachtig uitzicht over Amsterdam en Amstelveen, vertellen ze opmerkelijk bescheiden over de geschiedenis van het familiebedrijf, dat naast het overbekende filiaal aan de Binderij in Amstelveen inmiddels twee mono-brandstores beheert aan de Zuidas, van Flexform en Molteni&C.
‘Dit is ons nieuwste winkeltje,’ zegt Edwin met het nodige gevoel voor ironie over de laatste uitbreiding, de Nederlandse flagshipstore van het Italiaanse Molteni&C dat in 2022 opende. De adembenemende winkel is verdeeld over de begane grond én de bovenste twee etages van de noordtoren van The Valley, waar ook restaurant Green, een samenwerking tussen Co van der Horst en Peter Lute, onderdeel van uitmaakt.
Geschiedenis
Prachtig natuurlijk de Zuidas, maar de bakermat van het familiebedrijf ligt onmiskenbaar in Amstelveen. Het is deze maand exact 120 jaar geleden dat overgrootvader Co van der Horst het inmiddels dikke boek van het familiebedrijf in Amstelveen (Nieuwer- Amstel) opensloeg. Hij trok er in 1905 aanvankelijk als marskramer met een rugzak op uit om textielmanufacturen en aanverwante artikelen aan de man te brengen. ‘Hij ging de boer op en trok door de polders van Nieuwer-Amstel onder andere naar Aalsmeer en Uithoorn,’ zegt Stephan, wijzend op een oude foto op zijn laptop met daarop zijn overgrootvader en opa voor de hondenkar in het Oude Dorp.
Als marskramer had Co van der Horst het nodige succes. De rugzak werd al snel een hondenkar en de hondenkar een paard en wagen. Hij kreeg vaste voet aan de grond toen de eerste fysieke winkel in het Oude Dorp van Amstelveen werd betrokken rond de jaren 40. ‘De eerste winkel was aan de Dorpsstraat in het voormalige armenhuis,’ zegt Edwin. ‘Het originele pand bestaat niet meer, maar het stond naast het pand waarin nu Potterie Het Oude Dorp van kunstenaarsechtpaar Leegstra gevestigd is. Vanuit de winkel werden aanvankelijk (textiel-) manufacturen en aanverwachte artikelen verkocht.’
Het was rond de Tweede Wereldoorlog dat de tweede generatie in het spel kwam. Jacobus van der Horst nam samen met zijn broers Gerrit en Henny de zaak over van hun vader. In 1962 kocht Jacobus zijn broers uit en kwam zijn oudste zoon Cees van der Horst, de vader van Edwin en Stephan, samen met zijn vrouw Loes en broer Ad, als derde generatie in het bedrijf.
Het was Cees van der Horst die het familiebedrijf écht op de kaart zette. Samen met zijn broer Ad en zijn vrouw Loes Wiemer was de expansiedrift nauwelijks te temmen en groeide Co van der Horst uit tot een iconische woon-annex interieurwinkel met internationale bekendheid.
‘Omdat de vraag naar meubelen groot was, wilde onze vader steeds meer meubelen in het pandje in de Dorpsstraat tentoonstellen, maar de ruimte ontbrak,’ vertelt Edwin. ‘Op zoek naar ruimte organiseerde hij daarom in de jaren 60 geregeld externe meubelshows op Plein 60, in een grote tent. Dat deed hij onder andere samen met Van Poelgeest (auto’s). Die shows werden druk bezocht. Hij heeft toen ook het NOS Journaal gehaald, omdat de tent was ingestort vanwege een storm. Dat was niet slecht voor de naamsbekendheid.’
Binderij
De aanhoudende zoektocht naar meer ruimte resulteerde begin jaren 70 in een hagelnieuw pand aan de Binderij, dat toen helemaal aan de grens van de gemeente lag. ‘De wijken Middenhoven en Westwijk waren er nog niet, erachter lag alleen maar polder. Het was voor die tijd visionair dat onze vader voor de rand van de gemeente koos. In die tijd was het, in tegenstelling tot nu, helemaal nog geen trend,’ zegt Stephan.
Edwin vult aan dat het ook eigenlijk niet uit kon, omdat het pand een zeer forse investering vergde: ‘Toch slaagde hij erin het voor elkaar te krijgen. Hij was de eerste ondernemer die een staatsgarantie via de Rabobank wist te bemachtigen. Daar was hij apetrots op. Dat vond hij zo prachtig, dat hij er over bleef vertellen.’ De zaken gingen goed en de verschuiving naar het luxe segment met steeds meer designer topmerken uit binnen- en buitenland kreeg gedurende de jaren geleidelijk zijn beslag. Co van der Horst groeide uit tot het neusje van de zalm op interieurgebied en liep altijd voorop. Mensen uit het hele land kwamen speciaal naar Amstelveen en op een standaard zaterdag werden met gemak duizenden bezoekers verwelkomd.
De locatie aan de Binderij werd onderwijl gestaag uitgebreid. Stephan: ‘Mijn vader startte in 1972 met 2.500m2, maar ongeveer om de vijf jaar kwam er wel een verdieping bij. Ook werd er een magazijn bijgebouwd. De locatie is uiteindelijk vier keer zo groot geworden als waar mijn vader mee was begonnen en beslaat inmiddels nu zo’n 10.000m2.’
Maar tijden veranderen. ‘Het gebouw in Amstelveen is nu wel echt te groot. Dat heeft alles te maken met de tijd waarin we leven, maar ook met de ontwikkeling die we de laatste jaren als bedrijf hebben doorgemaakt,’ zegt Stephan. Edwin legt uit: ‘We komen uit een tijd dat je vooral moest laten zien wat je allemaal had, maar in deze tijd moeten we vooral laten zien wat we kunnen. Daar heb je dus een andere presentatie voor nodig, je hebt nu al snel te veel. De consument wil tegenwoordig op maat geadviseerd en geholpen worden. We willen zeker winkels behouden, maar omdat de verhoudingen anders zijn geworden, is het winkelbezoek minder geworden en werken we nu vooral met kleinere opstellingen.’
Geen verrassing
Dat de broers net als de vorige generaties al lang en breed aan het pionieren zijn en de tijd vooruit waren is duidelijk. De ontwikkeling komt voor hen niet als een verrassing. ‘We hebben de afgelopen jaren stappen gezet die je niet direct aan de buitenkant ziet, maar die wel heel belangrijk zijn voor de toekomst van ons bedrijf. We hebben de tak van sport waarin we actief zijn namelijk echt veel breder getrokken, omdat de markt daar om vroeg. We zijn allang niet meer alleen een interieur- of woonwinkel,’ zegt Edwin.
Stephan legt uit dat Amstelveen mede door haar internationale samenstelling het bedrijf enorm veel heeft gebracht: ‘Amstelveen huisvest bijzonder veel nationaliteiten en daar hebben we heel veel van geleerd. Internationals zijn namelijk op een heel andere manier bezig met interieurs en wij hebben daar al vroeg op ingespeeld. Mensen willen een bedrijf dat alles kan regelen, dat is in het buitenland veel gangbaarder en die trend is overgewaaid naar Nederland. Twintig jaar geleden was het in Nederland heel bijzonder als je een eigen architect had, maar inmiddels is dat steeds meer gewoonte geworden. Het belangrijkste is dat wij alles in huis hebben om een huis van de grond tot het plafond in te richten: van meubels en kasten, keukens en badkamers tot aan verlichting, domotica en zelfs complete thuisbioscopen. Natuurlijk hebben we van oudsher een echte textielachtergrond. Manufacturen en textielbenodigdheden, zoals gordijnen en behang, maken nog steeds onderdeel uit van ons bedrijf en ook dat nemen we nog altijd integraal mee in onze interieuradviezen.’
Aan complete inrichtingen is een steeds grotere behoefte, zeker bij mensen die bijvoorbeeld een tweede huis in het buitenland hebben. Co van der Horst opereert daarbij internationaal en heeft, naast alle benodigdheden die met een topinrichting gemoeid zijn, ook de logistiek grotendeels in eigen hand, een unicum. Dus hier heb je de sleutel en maak er wat (heel) moois van: Co van der Horst kan het en stelt nooit teleur.
Maar er is meer waar de broers, samen met zo’n veertig medewerkers, aan hebben gewerkt de afgelopen jaren: ‘We hebben natuurlijk onze eigen studio met architecten en stylisten, maar we adviseren inmiddels ook via externe architecten. We hebben een tak opgezet waarbij we met zelfstandige interieurarchitecten samenwerken, die via ons hun interieurs kunnen ontwerpen voor zakelijke klanten. Daarbij hebben we ook een afdeling development, waarbij we samen met projectontwikkelaars aan de slag kunnen voor grote projecten. Zo hebben we de penthouses van The Mayor kunnen inrichten, maar ook veel appartementen hier in The Valley. Verder organiseren we bijeenkomsten voor architecten en organiseren we reizen naar leveranciers.’
Zuidas
‘Voor ons is het écht heel belangrijk dat we met ons bedrijf in een internationale omgeving zitten,’ benadrukt Stephan, die daarmee de logische uitbreiding naar de Zuidas in Amsterdam verklaart. Die stap werd – over pioniers gesproken – reeds zeven jaar geleden gezet met het Flexform. Dat was toen de eerste monobrandstore van Nederland. In 2022 volgde Molteni&C in The Valley.
De Zuidas is een gebied waar de potentie nog lang niet volledig is benut, weet Stephan. ‘Veel mensen denken dat de Zuidas alleen maar uit kantoren bestaat, maar dat is zeker niet waar. Er zijn en worden ook veel woningen gebouwd en daar zijn ze nog lang niet mee klaar. En straks komen hier ook de internationale treinen uit London en Parijs samen, Schiphol is één treinstation verderop en je bent na twee tramhaltes in de binnenstad van Amsterdam. Zeker voor internationals is alles voor een wereldstad ongelooflijk dichtbij. Voor ons was de Zuidas een logische stap.’
Verhuizing
Toch is en blijft Amstelveen de basis van Co van der Horst en als het aan de broers ligt blijft dat zo. Tijdens de nieuwjaarsreceptie van Ondernemersverenging Amstelveen begin dit jaar (NB: Co van der Horst werd in 2022 uitgeroepen tot Ondernemer van het Jaar) maakten de broers bekend graag te willen verhuizen binnen Amstelveen, naar een locatie die beter past bij deze tijd. ‘We willen graag kleiner en zijn in gesprek met de gemeente of we op de huidige locatie iets moois terug kunnen bouwen, waar de Amstelveense gemeenschap profijt van heeft. We denken bijvoorbeeld aan betaalbare appartementen. De gemeente staat daar positief tegenover en de gesprekken verlopen goed.’
De wens iets terug te doen voor Amstelveen is niet vreemd. Het bedrijf Co van der Horst heeft altijd een groot hart gehad voor Amstelveen. Zo was het vader Cees (hij overleed in 2019) die zich jarenlang belangeloos inspande voor de jaarlijkse Sinterklaasintocht. Mede dankzij zijn inzet groeide de intocht uit tot het grootste kinderfeest van Amstelveen. ‘Amstelveen zit in het DNA van ons bedrijf. We kunnen ons een toekomst zonder Amstelveen niet voorstellen, dus we hopen van harte dat we er goed met de gemeente uitkomen,’ besluit Edwin.
Hoe dan ook: Co van der Horst kan met vertrouwen de volgende 120 jaar tegemoet. En wij hebben zo het vermoeden dat de vijfde generatie al staat te trappelen…
Co van der Horst Binderij 2 1185 ZJ Amstelveen T: 020 641 25 05 info@vanderhorst.nl
Tijdens ‘Amstelveen in 24hrs’ op zaterdag 17 mei 2025 worden in Amstelveen ruim 50 gratis, bijzondere activiteiten op één dag georganiseerd. Je kunt de dag om 6.00 uur in de ochtend beginnen met dauwtrappen in onze mooie heemparken en in de late uren dansend afsluiten in de ANNA kerk.
Wethouder Economische Zaken en Stadspromotie Adam Elzakalai: “Deze vierde editie van ‘Amstelveen in 24hrs’ heeft ook dit jaar weer een bijzonder programma. De activiteiten zijn door de hele gemeente, van het Amsterdamse Bos tot de polder en de Amstel en van Stadshart tot Kronenburg. Onze stad heeft veel te bieden. Dit evenement is een prachtige manier om dat te laten zien.”
Programma Amstelveen in 24hrs Gedurende 24 uur laten horeca, lokale ondernemers en culturele hotspots zich van hun meest verrassende kant zien. Neem een kijkje achter de schermen, volg een workshop, leer plekken kennen waar je nooit eerder was of trek de natuur in. Amstelveen in 24hrs is een evenement waarbij lokale ondernemers en instellingen, in samenwerking met het platform Visit Amstelveen van de gemeente Amstelveen, de stad elke 2 jaar in de spotlights zetten. Het doel van dit evenement is om inwoners en bezoekers uit de regio op een laagdrempelige manier kennis te laten maken met het recreatieaanbod in Amstelveen. Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk. Hieronder een greep uit de activiteiten.
Fototentoonstelling voelen Bekijk de expositie World Unseen van Canon bij KNGF Geleidehonden met foto’s van gerenommeerde fotografen die te ‘bekijken’ zijn met audio, braille en reliëf prints. Ziende mensen ervaren het juist vanuit het perspectief van mensen met een visuele beperking.
Creatief met koken, dansen of kunst Leer zelf dumplings maken. Ontdek de Picasso in jezelf of krijg een rondleiding in een bierbrouwerij. Je kunt natuurlijk ook een graffiti kunstwerk maken of een spinning sessie met een lichtshow en DJ’s meepakken. Of kies jij voor lasergamen of de Swingende Muziekbingo?
Programma Amstelveen in 24hrs Ga naar visitamstelveen.nl/24hrs voor meer informatie over het programma.
Discover Amstelveen in 24 hours Experience and discover Amstelveen in one day! On Saturday, May 17 2025, a variety of 51 fun, challenging and surprising activities will take place throughout Amstelveen during the event Amstelveen in 24hrs. Put May 17 in your calendar and see the complete program on the website visitamstelveen.nl/en/24hrs.
Door drukte en personeelstekort staat de telefoon opnemen in de horeca niet bovenaan de prioriteitenlijst. Terwijl 66 procent van de telefoontjes een omzetkans is. Mark Bender en René van Weert bedachten een oplossing voor dit probleem: Bonnie, een AI-agent die altijd opneemt. En bij Ron Gastrobar werkt de gepersonaliseerde variant: Ronnie. ,,We zijn de eerste in Europa die een voice clone hebben gemaakt.”
Het is het oudste grote familiebedrijf van Amstelveen: Co van der Horst. Deze maand viert het bedrijf het 120-jarig bestaan en is de blik nog altijd vol op de toekomst gericht. Het geheim achter het succes van het unieke familiebedrijf ontvouwt zich in een gesprek met de broers Stephan en Edwin van der Horst, van de vierde generatie. Net als hun overgrootvader, opa en vader het in hun generatie deden, wisten Stephan en Edwin het familiebedrijf de afgelopen decennia weer verder uit te breiden. Het geheim? Het pioniersbloed dat door de familieaderen stroomt.
Hoe hoog is het minimumloon in 2025? Wat moet je werknemers van verschillende leeftijden minimaal betalen per uur? Bekijk een overzicht van alle minimumlonen per 1 januari 2025.
ANNA Amstelveen, Brasserie 10, Colijn, DAY tapas bar, Fumi, Gia Gelato, Heisa, La Gare, Lucia’s, Saam, Silversant, Sophia´s, The WineKitchen at Sea en Bistro Toost. Dat zijn de restaurants die van 4 tot en met 6 juli hun lekkerste gerechtjes serveren tijdens de tweede editie van Amstelveen Culinair, aan de oever van De Poel. Een festival om van te watertanden!
ANNA Amstelveen, Brasserie 10, Colijn, DAY tapas bar, Fumi, Gia Gelato, Heisa, La Gare, Lucia’s, Saam, Silversant, Sophia´s, The WineKitchen at Sea en Bistro Toost. Dat zijn de restaurants die van 4 tot en met 6 juli hun lekkerste gerechtjes serveren tijdens de tweede editie van Amstelveen Culinair, aan de oever van De Poel. Een festival om van te watertanden!
Drie dagen om naar uit te kijken Een heel weekend lang is er voor iedereen, jong en oud, van alles te doen. Op vrijdagavond 4 juli wordt de grootste vrijmibo van Amstelland georganiseerd. Sleep je collega’s, vrienden én (zaken)relaties mee en start je weekend met heerlijke hapjes en goede gesprekken. Zaterdagavond 5 juli is de avond waarop heel Amstelveen samenkomt. Van streetfood tot fine dining: geniet van heerlijk eten en muziek, terwijl je de zon in de Poel ziet zakken. Zondag 6 juli is een relaxte familiedag, met activiteiten voor het hele gezin. Het volledige programma staat op www.amstelveenculinair.nl.
Na regen…komt zonneschijn! De organisatie hoefde niet lang na te denken of er, na de eerste editie vorig jaar, een tweede editie zou komen. “Het enthousiasme van vorig jaar was overweldigend”, vertelt Dennis Wiersma, eigenaar van de Wijnschuur en één van de organisatoren. “Het weer zat tegen én het Nederlands Elftal speelde, en toch kwamen er 2500 bezoekers. Dit jaar maken we er drie dagen van, met elke dag een eigen thema. En natuurlijk: met zon!”
Ook wethouder Adam Elzakalai (Economische Zaken en Stadpromotie) is enthousiast: “Amstelveen bruist en dit festival is daar een perfect voorbeeld van. Het is ontstaan vanuit onze eigen horeca, lokale organisaties en enthousiaste Amstelveners – en groeit hopelijk uit tot een evenement waar heel Amstelveen ieder jaar naar uitkijkt. Als gemeente juichen we dit soort lokale initiatieven enorm toe, en net als vorig jaar ondersteunen we ook deze editie van harte. We hopen op drie mooie zomeravonden aan de Poel!”
Goed om te weten: • Amstelveen Culinair wordt gehouden op de Noordelijke Poeloever, naast het Raadhuis. • Op vrijdag 4 en zaterdag 5 juli is het festivalterrein geopend van 16:00 tot 23:00 uur, op zondag 6 juli van 14:00 tot 21:00 uur. • Entreetickets kosten € 15 per persoon en zijn te bestellen op www.amstelveenculinair.nl.
Dit jaar is het 80 jaar geleden dat er een einde kwam aan de Tweede Wereldoorlog. Om dit bijzondere jubileum te vieren organiseert Amstelveen Oranje samen met maatschappelijke organisaties, vrijwilligers en de gemeente het hele jaar door activiteiten die in het teken staan van 80 jaar vrijheid. De aftrap vond plaats op 5 april in Museum Cobra met de tentoonstelling ‘Amstelveen 80 jaar bevrijd’. Burgemeester Tjapko Poppens opende de tentoonstelling samen met Anne-Rose Mater-Bantzinger, dochter van Jetty Paërl van Radio Oranje.
Het herdenkingsjaar is opgebouwd rond drie thema’s: herdenken, verbinden en vieren. Burgemeester Tjapko Poppens nodigt alle Amstelveners uit mee te doen met 80 jaar vrijheid: “Vrijheid is niet vanzelfsprekend. Door te herdenken, te vieren en te leren van de geschiedenis houden we de vrijheid levend en blijven we nadenken over wat vrijheid betekent. Amstelveen Oranje heeft samen met maatschappelijke organisaties – met dank aan vele vrijwilligers – een breed en gevarieerd programma georganiseerd met optredens, vrijheidsmaaltijden, stadsdialogen, activiteiten voor kinderen en nog veel meer. Iedereen is welkom en ik hoop u te ontmoeten tijdens één of meerdere activiteiten.”
‘Amstelveen 80 jaar bevrijd’ in Museum Cobra De tentoonstelling, georganiseerd door Vereniging Historisch Amstelveen en René Kok, geeft een uniek beeld van het dagelijks leven tijdens de bezetting aan de hand van documenten, foto’s en filmbeelden. De expositie is geschikt voor jong en oud en te zien tot 4 mei 2025. Naast de tentoonstelling zijn er drie lezingen in het museum. Meer informatie: Tentoonstelling ‘Amstelveen 80 jaar bevrijd’ in Museum Cobra
Programma 80 jaar vrijheid rond 5 mei:
• 3 mei: Freedom Stage Cultureel programma over vrijheid voor studenten op Uilenstede; • 5 mei: Oude Dorp met o.a. workshop Schorten voor vrede, jurering Taarten voor vrijheid en muziek van o.a. swing The Mood en de band Almost Famous; • 5 mei: Vrijheidsmaaltijd & jazzconcert Stadsplein – Schouwburg Amstelveen; • 5 mei: Vrijheidslezing – Willem de Haan in museum Jan; • 5 mei: Historische stadswandelingen – Museum zonder muren; • Rond 5 mei: Vrijheidsmaaltijden in de wijken; • 10 mei: Vrijheidslunch Noorddamcentrum (opgeven via bpbovenkerk@gmail.com); • April-mei: Tentoonstellingen en lezingen – Bibliotheek Amstelland; • Medio mei: Kindervoorstelling over vrijheid – Poppentheater Amstelveen; • 22 mei: Poëziecafé over vrijheid bij Boekhandel Venstra.
Muurschildering als blijvend aandenken Door het hele jaar heen zijn er activiteiten. Zo organiseert Amstelveen Oranje in juli een dialooglunch op het Stadsplein waarin leerlingen van Voortgezet Onderwijs, ouderen en bedrijfsleven elkaar ontmoeten en met elkaar in gesprek gaan. Ter afsluiting van dit jaar gaat Tim Rodermans een muurschildering maken waarin hij de thema’s en de gesprekken met Amstelveners over vrijheid verwerkt, zodat alles in dit kunstwerk samenkomt. De muurschildering komt langs de Beneluxbaan en moet de kracht van diversiteit en de beleving van vrijheid in onze samenleving symboliseren als blijvend aandenken aan dit bijzondere jaar.
Meer informatie over het programma op: 80 Jaar vrijheid | Amstelveen Oranje
De horeca neemt een gestaag groeiende en belangrijke plek in en er worden nieuwe horeca-concepten ontwikkeld. Met een groeiend inwonersaantal naar 110.000 is er ook ruimte voor nieuwe ontwikkelingen in de Amstelveen. Het is daarom tijd voor een nieuwe horecavisie. Een horecavisie met gebiedsgerichte insteek en gericht op zowel kwantitatieve en kwalitatieve wijze aansluitend bij de vraag uit het gebied.
Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Het is belangrijk dat er een nieuwe horecavisie 1komt die ook voor toekomstige ontwikkelingen en veranderingen de markt kan blijven bedienen. Als verblijf- en ontmoetingsplaats voor bezoekers en inwoners draagt de sector zowel economisch en sociaal veel bij. De horeca ondersteunt andere stedelijke functies zoals detailhandel, kantoren, evenementen en cultuur, maar trekt ook zelf mensen naar zich toe. In Amstelveen zijn 150 horecagelegenheden waarvan 11 hotels. De horeca is bepalend voor de beleving en gastvrijheid in Amstelveen en staat centraal tijdens diverse mooie Amstelveense evenementen, zoals Amstelveen Culinair, Diwali, Japan Festival en Amstelveen 24hrs.
Samen met de Amstelveense horeca creëert de gemeente Amstelveen een levendig, aantrekkelijk en leefbaar Amstelveen. Een inclusieve stad met een duurzaam, afwisselend en bruisend aanbod waar ook ruimte is voor nieuwe initiatieven. Nieuwe gebiedsontwikkelingen maken namelijk de vestiging van nieuwe horeca mogelijk. Horeca draagt bij aan de balans tussen leefbaarheid en levendigheid, zo is nagenoeg elke bewoner ook te gast bij de Amstelveense horeca. Een goede balans tussen inwoners en horeca is van belang want sommige inwoners kunnen ook last ervaren van horecaondernemingen. Om dit te beperken is een breed gedragen horecaplan nodig, ook om als stad aantrekkelijk en toegankelijk te zijn voor iedereen, van inwoners tot bezoekers en voor jong en oud. Voor promotie van het Amstelveense horeca aanbod en ter versterking van de lokale economie betrekken de gemeente de lokale horeca actief bij evenementen.
Participatie en vervolg Het onderzoek voor de visie is besproken met het Platform Ondernemend Amstelveen, waarin ook KHN Amstelland vertegenwoordigd is en met een vertegenwoordiging van Amstelveense horecaondernemers. De Horecavisie ligt vanaf 8 april zes weken ter inzage. Medio 2025 zal de gemeenteraad een besluit nemen over de horecavisie vervolgens zal er een horecaplan worden opgesteld waarin de acties worden uitgewerkt.
Al jaren organiseren we met liefde en plezier onvergetelijke events voor onze opdrachtgevers. Maar één ding stond nog steeds op onze wishlist: ons eigen feest. En… het gaat nu echt gebeuren!
Op zondag 8 juni 2025 nodigen we je uit voor Fiësta Botanica in de prachtige Botanische Tuin Zuidas. Een avond vol sfeer, live muziek, culinaire verrassingen en natuurlijk heel veel gezelligheid. Dit is hét moment om samen met ons, onze zakelijke partners, vrienden (en vrienden van vrienden) en ons netwerk gezellig te feesten.
Live entertainment van zangeres Saskia Soulful, DJ Shug La Sheeda, DJ Dan Sfinx en saxofonist Romana de Meneges
Samen met onze partners: Botanische Tuin Zuidas, Prime Events, M&M Entertainment, Moëth Catering, Baramaribo, Yvette’s Kitchen, Yemaya Estate, Pop a Smile, De Cavakoning, Smaakstoff, Cocoslocos en i-Ticketz maken we er een magische avond van.
En… hoe meer zielen, hoe meer vreugd! Nodig je vrienden, collega’s of kennissen uit en deel deze uitnodiging vooral verder. Want dit is zo’n avond die je samen beleeft.
Kom vroeg, geniet volop en dans tot de laatste beat! Volg @bruisendleven_events voor alle updates & behind the scenes.
Zondagochtend 6 april was het feest voor autoliefhebbers op het parkeerterrein van Bowling Mijdrecht. Daar verzamelden zich meer dan 70 prachtige auto’s voor de 21e editie van de Lions Lenterit — van een klassieke Bugatti tot een opvallende limited edition Kia Picanto. Dit jaar stond de rit in het teken van het thema "Oranje", en dat was te zien: veel deelnemers hadden hun voertuigen vrolijk versierd in koninklijke tinten.
Met een groeiend inwonersaantal naar 110.000 inwoners is er in Amstelveen de komende jaren ruimte voor nieuwe horeca-ontwikkelingen. Het is mede daarom dat gemeente een nieuwe horecavisie heeft opgesteld die vanaf 8 april 2025 ter inzage zal liggen.
Eigenlijk waren er afgelopen vrijdag, tijdens de prijsuitreikingen van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar, alleen maar winnaars. Spoony, Infinity Cleaning, Restaurant Colijn en Volendammer Visspecialist H. Schilder gingen uiteindelijk daadwerkelijk met de prijzen naar huis.
Mike Rijpsma van FocusOn maakte samen met zijn team deze geweldige Aftermovie van de Grande Finale van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing, die op 28 maart werd gehouden bij KPMG.
Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…
Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?” Ik heb tot nu toe maar 1 evenement meegemaakt van de OA maar dat is me heel goed bevallen. Het is leuk om te zien dat de OA een beetje hetzelfde principe heeft als het Nest, het gebouw waarin wij en nu ook de OA zitten, namelijk verbinden en kruisbestuiven. Veel verschillende mensen, beroepen en bedrijven die zeker van elkaar en met elkaar kunnen optrekken indien dat gewenst is.
Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen? Het beginnen van FitatSea, ik ga nu al 15 jaar elke dag met een glimlach naar mijn hobby
Wat wilde je als kind later worden? Ik had en heb nog steeds een fascinatie voor het medische vak, ik had heel graag chirurg willen worden, maar was nooit zo goed in exacte vakken
Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest? Ik weet niet of het de mooiste plek was maar zeker de meest fascinerende en boeiende en dat was Japan
Waar stond je wieg? Ben in Amsterdam geboren en getogen, woon in Buiten “de ring”veldert en werk dus nu net in Amstelveen, maar blijf verknochte Amsterdammer
Volgende deelnemer Ik wil graag Bram Coops voordragen.
In de categorie De Belofte kwam Infinity Cleaning, Natascha Wildschut en Chella de Graag, als winnaar uit de bus.
Infinity Cleaning is een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning dagelijks het verschil.
Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Met innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering leveren zij topkwaliteit, ongeacht de locatie of het teamlid. Een jong, ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt – een terechte winnaar in de categorie De Belofte. Een fantastische ambassadeur voor Amstelveen.
Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar 2024-2025. Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel.
Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten.
Het Amstelveense bedrijf dat zich inzet voor gezond eetplezier voor kinderen, werd dé grote winnaar van de avond. Het bedrijf won in de categorie MKB tot 250 medewerkers én werd verkozen tot Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025.
Spoony is dé pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak zorgen zij ervoor dat jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren ontwikkelen door 2,5 miljoen voedzame maaltijden per jaar te leveren aan kinderopvang en BSO’s. Maar Spoony gaat verder dan alleen voeding. Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen spelenderwijs mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding.
Spoony zet zich dagelijks in om de volgende generatie weerbaar te maken tegen ongezonde verleidingen en hen enthousiast te maken over gezond eten. Een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact – een terechte winnaar!Spoony laat kinderen op jonge leeftijd kennismaken met gezonde voeding op een speelse manier. Jaarlijks levert het bedrijf 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichtster Ingrid Keller, opgegroeid in de Franse Bourgogne, vertaalde haar liefde voor verse ingrediënten in innovatieve ‘foodtainment’-programma’s zoals de Smikkelsafari en Gezonde Smikkelweken. Zo helpt Spoony jaarlijks ruim 200.000 kinderen bewuste keuzes te maken. Een terechte winnaar, met impact op de toekomst.
Er is duidelijk een verschuiving zichtbaar in het klantengedrag: merkartikelen versus huismerken, Nederlandse aanbieders versus Chinese aanbieders en online versus off line. Gedrag verandert, maar veranderen aanbieders en winkels mee?
Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.
Restaurant Colijn werd gisterenavond uitgeroepen tot Horeca Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Eigenaar Arjan Roosen is trots op de publieksprijs en dankt alle fans en gasten die op zijn restaurant hebben gestemd. Al snel na de bekendmaking ontplofte zijn telefoon zowat. ‘De appjes met felicitaties blijven nog steeds binnenstromen,’ zegt Arjan een dag na de uitverkiezing.
De dankbaarheid aan klanten is groot bij visspecialist Henry Schilder nadat gisteren de prijs Retailer van het Jaar Amstelveen 2024/2025 in de wacht werd gesleept tijdens de Grande Finale van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing.
Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.
Een stimulans voor Amstelveens ondernemerschap Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de Ondernemer van het Jaar-verkiezing willen we bijdragen aan een ondernemend en innovatief ondernemersklimaat in Amstelveen. We stimuleren bedrijven om zich te presenteren en moedigen duurzame, creatieve en vernieuwende vormen van ondernemerschap aan. De focus ligt daarbij op MKB-ondernemers. Deze verkiezing biedt de kans om onze trots te tonen voor alle 14.000 mooie bedrijven in Amstelveen en hun inzet.” Tijdens de voorverkiezing in november presenteerden 18 fantastische kandidaten zich live aan de jury. De kwaliteit van de deelnemers was hoog en de jury moest een moeilijke keuze maken om vier finalisten te selecteren in de categorie MKB en drie in de categorie De Belofte. Met de toevoeging van de publieksprijzen voor retail- en horecabedrijven kregen ook de Amstelveners een stem in de verkiezing. De verkiezing leeft in Amstelveen, zowel bij de inwoners als het bedrijfsleven.
Spoony winnaar categorie MKB tot 250 medewerkers Spoony, pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen, is de winnaar in de categorie MKB tot 250 medewerkers én de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Spoony is ontstaan uit de fusie van twee bedrijven, Spoony en Madaga, opgericht door twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak helpen zij jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren te ontwikkelen. Jaarlijks levert Spoony 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichter Ingrid Keller groeide op in de Franse Bourgogne, waar haar liefde voor verse, voedzame voeding ontstond in de moestuin van haar oma. Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding. Door kinderen op speelse wijze bewust te maken van gezonde keuzes, draagt Spoony bij aan een toekomst waarin gezonde voeding de norm is. Een terechte winnaar! BuentingSport, Enjoy! en Peukenzee waren de runners-up in deze categorie.
Infinity Cleaning winnaar categorie De Belofte In de categorie ‘De Belofte’ won Infinity Cleaning, een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning, met Natascha Wildschut en Chella de Graaf aan de leiding, dagelijks het verschil. Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Door innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering levert Infinity Cleaning topkwaliteit. Een jong en ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt en een fantastische ambassadeur is voor Amstelveen. AI Genius en Beau-pair waren de andere finalisten in deze categorie.
Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten. De overige genomineerden in deze categorie waren Het Wapen van Amstelveen, Music Meeting Lounge, De Manen en De Buren Amstelveen.
Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel. De andere finalisten waren, De Kapper, De Kazerie, Hecker en Hecker, Le Beau Village Hairstudio, Mitra Amstelveen, Patisserie Prenger, StevaB Elektronica, TOF Boeket en Van Rietschoten Tweewielers.
Partners van de verkiezing De verkiezing is een initiatief van de gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Jelena van Baaren, directeur van de Ondernemersvereniging Amstelveen: “Wij zijn enorm dankbaar voor onze fantastische partners en sponsors, waaronder Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, FocusOn, Co van der Horst, De Wijnschuur, Buro Acting, Het Fietshuys, KHN Amstelland en Retail Amstelveen. Dankzij hun betrokkenheid en steun konden we ook deze editie tot een groot succes maken en mooie prijzenpakketten samenstellen. Ook de inzet van lokale leveranciers en samenwerkingspartners was van onschatbare waarde. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde verkiezing. De verkiezing vond dit jaar voor de vierde keer plaats.
We kijken nu al uit naar de vijfde, feestelijke lustrumeditie!”.
Het bedrijf Spoony, een Amstelveens bedrijf met een grote maatschappelijke impact, is uitgeroepen tot de grote winnaar van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar-verkiezing 2024-2025. Wethouder Economische Zaken en juryvoorzitter Adam Elzakalai reikte de prestigieuze overall-prijs uit tijdens de feestelijke Grande Finale bij KPMG, waar een groot deel van het Amstelveense bedrijfsleven aanwezig was.
Een stimulans voor Amstelveens ondernemerschap Wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai: “Met de Ondernemer van het Jaar-verkiezing willen we bijdragen aan een ondernemend en innovatief ondernemersklimaat in Amstelveen. We stimuleren bedrijven om zich te presenteren en moedigen duurzame, creatieve en vernieuwende vormen van ondernemerschap aan. De focus ligt daarbij op MKB-ondernemers. Deze verkiezing biedt de kans om onze trots te tonen voor alle 14.000 mooie bedrijven in Amstelveen en hun inzet.”
Tijdens de voorverkiezing in november presenteerden 18 fantastische kandidaten zich live aan de jury. De kwaliteit van de deelnemers was hoog en de jury moest een moeilijke keuze maken om vier finalisten te selecteren in de categorie MKB en drie in de categorie De Belofte. Met de toevoeging van de publieksprijzen voor retail- en horecabedrijven kregen ook de Amstelveners een stem in de verkiezing. De verkiezing leeft in Amstelveen, zowel bij de inwoners als het bedrijfsleven.
Spoony winnaar categorie MKB tot 250 medewerkers Spoony, pionier en marktleider in gezond eetplezier voor opgroeiende kinderen, is de winnaar in de categorie MKB tot 250 medewerkers én de Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025. Spoony is ontstaan uit de fusie van twee bedrijven, Spoony en Madaga, opgericht door twee gepassioneerde vrouwelijke ondernemers. Met hun liefdevolle en innovatieve aanpak helpen zij jonge kinderen gezonde smaakvoorkeuren te ontwikkelen. Jaarlijks levert Spoony 2,5 miljoen voedzame maaltijden aan kinderopvangcentra en BSO’s. Oprichter Ingrid Keller groeide op in de Franse Bourgogne, waar haar liefde voor verse, voedzame voeding ontstond in de moestuin van haar oma.
Met hun unieke ‘foodtainment’-programma’s, zoals de Gezonde Smikkelweken, Smikkelsafari en Smaaksafari, nemen zij jaarlijks 200.000 kinderen mee op een ontdekkingstocht naar gezonde en duurzame voeding. Door kinderen op speelse wijze bewust te maken van gezonde keuzes, draagt Spoony bij aan een toekomst waarin gezonde voeding de norm is. Een terechte winnaar! BuentingSport, Enjoy! en Peukenzee waren de runners-up in deze categorie.
Infinity Cleaning winnaar categorie De Belofte In de categorie ‘De Belofte’ won Infinity Cleaning, een innovatief en ambitieus schoonmaakbedrijf dat de standaard in de branche opnieuw definieert. Met een frisse aanpak, een jong en gedreven team en een sterke focus op klantgerichtheid, duurzaamheid en personeelstevredenheid, maakt Infinity Cleaning, met Natascha Wildschut en Chella de Graaf aan de leiding, dagelijks het verschil. Schoonmaken is een vak apart – en dat bewijst Infinity Cleaning keer op keer. Zij doorbreken het stigma dat schoonmaakwerk vanzelfsprekend is en tonen aan dat een schone werkomgeving een enorme impact heeft op het welzijn en de productiviteit van mensen. Door innovatieve methoden, duurzame producten en een persoonlijke benadering levert Infinity Cleaning topkwaliteit. Een jong en ambitieus Amstelveens bedrijf dat innovatie en vakmanschap samenbrengt en een fantastische ambassadeur is voor Amstelveen. AI Genius en Beau-pair waren de andere finalisten in deze categorie.
Restaurant Colijn winnaar publieksprijs Amstelveense Horeca Ondernemer van het Jaar Restaurant Colijn, met Arjan Roosen aan het roer, is een eigentijds en sfeervol restaurant met een prachtig uitzicht op het Amsterdamse Bos. In deze categorie kon het publiek online stemmen vanaf 14 januari tot 27 februari 2025. Restaurant Colijn kwam als winnaar uit de bus, dankzij de vele stemmen van enthousiaste gasten. De overige genomineerden in deze categorie waren Het Wapen van Amstelveen, Music Meeting Lounge, De Manen en De Buren Amstelveen.
Volendammer Visspecialist H. Schilder winnaar publieksprijs Amstelveense Retailer van het Jaar Henry Schilder van de Volendammer Visspecialist is een begrip in Amstelveen en omstreken. Met een veelzijdig assortiment en een moderne winkelervaring wist hij het publiek te overtuigen. Ook in deze categorie kon er online worden gestemd. Volendammer Visspecialist H. Schilder behaalde een overtuigende overwinning in een competitie waarin tien winkels streden om de titel. De andere finalisten waren, De Kapper, De Kazerie, Hecker en Hecker, Le Beau Village Hairstudio, Mitra Amstelveen, Patisserie Prenger, StevaB Elektronica, TOF Boeket en Van Rietschoten Tweewielers.
Partners van de verkiezing De verkiezing is een initiatief van de gemeente Amstelveen en de Ondernemersvereniging Amstelveen. Jelena van Baaren, directeur van de Ondernemersvereniging Amstelveen: “Wij zijn enorm dankbaar voor onze fantastische partners en sponsors, waaronder Rabobank Amstel & Vecht, KPMG, Loogman Groep, Van Poelgeest, AmstelveenZ, FocusOn, Co van der Horst, De Wijnschuur, Buro Acting, Het Fietshuys, KHN Amstelland en Retail Amstelveen. Dankzij hun betrokkenheid en steun konden we ook deze editie tot een groot succes maken en mooie prijzenpakketten samenstellen. Ook de inzet van lokale leveranciers en samenwerkingspartners was van onschatbare waarde. We kijken met trots terug op een zeer geslaagde verkiezing. De verkiezing vond dit jaar voor de vierde keer plaats.
We kijken nu al uit naar de vijfde, feestelijke lustrumeditie!”.
Meer informatie, zoals het juryrapport, aftermovie en fotoalbum, vind je op www.ovhj-amstelveen.nl.
Netjes Beheer, eigenaar van het winkelcentrum in de wijk Waardhuizen, wil aan Parlevinker een nieuwe supermarkt (Albert Heijn) en 22 appartementen in het middensegment realiseren.
De plannen zijn niet nieuw. Reeds op 19 november 2024 is een participatiebijeenkomst door Netjes Beheer georganiseerd om de directe omgeving over de plannen te informeren.
Ooit was het voor consumenten dé manier om na een lange werkdag toch nog op pad te kunnen voor een nieuwe jas of bankstel. Anno 2025 is er in Nederland steeds minder animo voor de wekelijkse koopavond, en houden steeds meer winkels de deuren dicht. Hoe komt dat? En missen we het fenomeen überhaupt?
De spanning stijgt: wie wordt de Amstelveense Ondernemer van het Jaar? Op vrijdag 28 maart 2025 is de feestelijke Grande Finale, waar de winnaars in de verschillende categorieën bekend worden gemaakt. Deze prestigieuze verkiezing draait om ondernemerschap in de breedste zin van het woord: visie en strategie, innovatie en daadkracht, duurzaamheid en MVO, toegankelijkheid en inclusie, en lokale betrokkenheid.
De weg naar de finale De verkiezing begon met een spannende voorselectie op 15 november 2024 onder leiding van Emmelie Zipson bij Meijburg & Co. Hier kregen de genomineerden de kans om zichzelf te presenteren aan de vakjury, onder leiding van juryvoorzitter en wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai. Uiteindelijk selecteerde de jury drie veelbelovende ondernemers voor de categorie ‘De Amstelveense Belofte van het Jaar 2024-2025’ en vier finalisten voor de categorie ‘De Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025’.
Categorie: De Belofte AI Genius – Patricia Darmin & Joey Flu Beau-pair – Suzanne van Dijk – Beemster Infinity Cleaning – Natascha Wildschut & Chella de Graaf
Meer dan alleen een verkiezing Finalisten worden niet zomaar Ondernemer van het Jaar. Ze volgen een intensief traject, inclusief pitch- en mediatraining door Jerry Helmers van Crown Media Group en De Nederlandse Debatclub. Daarnaast heeft een jurydelegatie elk finalist bezocht en kreeg elk bedrijf een professionele bedrijfsfilm, geproduceerd door Mike Rijpsma van FocusOn. Deze video’s worden tijdens de Grande Finale vertoond.
Een avond vol ondernemerschap en erkenning Op de Grande Finale worden niet alleen de winnaars in de jurycategorieën bekendgemaakt, maar ook de winnaars van de publieksprijzen: Amstelveense Horecaondernemer van het Jaar en Amstelveense Retailer van het Jaar. Een avond vol inspiratie, netwerken en feestelijke momenten!
Mis het niet en beleef de kracht van Amstelveens ondernemerschap op zijn best!
Van Poelgeest is de trotse hoofdsponsor van de Amstelveense Ondernemer van het Jaar verkiezing 2024-2025. Als mobiliteitspartner van de regio ondersteunen we initiatieven zoals de Ondernemer van het Jaar verkiezing, waarmee lokale bedrijven in de schijnwerpers worden gezet en ondernemerschap wordt gestimuleerd. Door deze samenwerking bieden we inspirerende ondernemers een platform en maken we hun impact op de regio zichtbaar.
Duurzaam ondernemen en innovatie gaan hand in hand. Van Poelgeest helpt bedrijven bij de transitie naar emissievrije/verantwoorde mobiliteit door hen te voorzien van BMW, MINI en BMW Motorrad modellen. Daarnaast bieden we via Amstel Mobility flexibele en duurzame leaseoplossingen – mobiliteit, zonder gedoe.
Hiermee dragen we niet alleen bij aan een schonere toekomst, maar ondersteunen we ook ondernemers in hun streven naar efficiëntere en duurzamere bedrijfsvoering
Wij geloven in samenwerking en het versterken van de regio door ondernemers met elkaar te verbinden. Door kennisdeling en netwerkmogelijkheden creëren we een dynamisch en innovatief ondernemersklimaat. Samen bouwen we aan economische groei, duurzame ontwikkeling en een sterke lokale gemeenschap.
Met een focus op vooruitgang en langdurige relaties blijven we ons inzetten voor initiatieven die ondernemers ondersteunen en stimuleren. Zo zorgen we samen voor een toekomst waarin Amstelveense bedrijven kunnen blijven groeien, innoveren en verduurzamen.
Hestia is een trotse B Corp en zet zich actief in voor eerlijk werk en economische groei (SDG8). Als mede-B Corp begrijpen zij de impact van duurzame en sociale bedrijfsvoering. In dit interview spreekt Academica met Ileen Purperhart, directeur van Hestia, waarin zij dieper ingaan op hoe Hestia bijdraagt aan eerlijke werkgelegenheid, duurzame groei en een inclusieve arbeidsmarkt.
Kun je kort uitleggen wat Hestia doet en wat jullie drijft als B Corp?
Hestia is een organisatie met een duidelijke missie en visie op het gebied van pedagogiek en ontwikkeling van jonge kinderopvang. Wij streven naar inclusiviteit, duurzaamheid en rechtvaardigheid binnen onze organisatie en onze sector. De certificering als B Corp helpt ons om kritisch te kijken naar al onze processen en onszelf voortdurend te toetsen: doen we het juiste? Het gaat niet alleen om het behalen van een certificaat, maar om een doorlopende reflectie op onze impact en werkwijze.
Wat betekent het voor Hestia om onderdeel te zijn van de B Corp-community?
Het is enorm waardevol om deel uit te maken van een groep gelijkgestemde bedrijven die dezelfde taal spreken. Binnen de B Corp-community draait het niet alleen om winst, maar ook om maatschappelijke waardecreatie. Het geeft ons de kans om samen met andere bedrijven te leren, ervaringen te delen en gezamenlijk te werken aan een duurzamere wereld.
Hoe draagt Hestia bij aan de missie van Generatie B en SDG8 (eerlijk werk en economische groei)?
Bijdragen aan Generatie B doen we onder andere via ons programma voor jonge kinderen, waarin we hen bewust maken van natuur, duurzaamheid en inclusie. We betrekken hen bij deze thema’s op een speelse en ervaringsgerichte manier, zodat zij opgroeien in een inclusieve mini-maatschappij. Wat betreft SDG8 hanteren we eerlijke arbeidsvoorwaarden volgens de cao en bieden we medewerkers ontwikkelingsmogelijkheden. Zo ondersteunen we bijvoorbeeld groepshulpen en alleenstaande ouders met doorgroeimogelijkheden binnen onze organisatie.
Welke initiatieven heeft Hestia ontwikkeld om eerlijk werk en duurzame economische groei te bevorderen?
We kijken niet alleen naar cao-loonschalen, maar ook naar extra groeikansen voor medewerkers. Een groepshulp met muzikale talenten kan bijvoorbeeld extra verdienen door muzieklessen te geven. Daarnaast bieden we scholingstrajecten en ondersteunen we medewerkers bij het behalen van aanvullende kwalificaties.
Hoe zorgen jullie ervoor dat medewerkers gelijke kansen krijgen, ongeacht hun achtergrond of ervaring?
Wij hanteren een inclusieve wervingsstrategie en kijken verder dan diploma’s. Via EVC-trajecten (Erkennen van Verworven Competenties) helpen we mensen zonder de juiste opleiding toch in de kinderopvang aan het werk. Dit draagt bij aan diversiteit binnen ons team en biedt gelijke kansen voor iedereen. We zetten daarnaast boventallig personeel in om drukte op te vangen en medewerkers de kans te geven zich verder te ontwikkelen.
Impact en toekomstvisie
Kun je een voorbeeld geven van een succesverhaal binnen Hestia dat de impact op SDG8 illustreert?
Een van onze medewerkers werd aanvankelijk niet geaccepteerd voor een opleiding binnen de kinderopvang. Wij zagen haar potentie en boden haar begeleiding op maat. Inmiddels is ze doorgegroeid tot een leidinggevende functie en werkt ze al vijftien jaar met veel plezier bij ons. Dit laat zien hoe belangrijk het is om talent te herkennen en ondersteunen, ongeacht achtergrond of opleiding.
Welke uitdagingen ervaren jullie bij het implementeren van eerlijke werkgelegenheidspraktijken?
We ervaren uitdagingen zoals hoge werkdruk, veranderende wet- en regelgeving en een tekort aan gekwalificeerd personeel. Het jojobeleid van de overheid maakt het lastig om langetermijnplannen te maken. Denk bijvoorbeeld aan subsidies en toeslagen voor ouders, die voortdurend veranderen en daarmee onze financiële stabiliteit beïnvloeden.
Welke ambities heb jij voor de toekomst op het gebied van SDG8 en verantwoord leiderschap?
Verantwoord leiderschap in de kinderopvang betekent bewust omgaan met beschikbare middelen en een balans vinden tussen winstgevendheid en maatschappelijke impact. Het zou niet moeten uitmaken of een organisatie een stichting of een bv is; wat telt is hoe je je winst inzet om een positieve impact te maken.
Hoe werken jullie samen met andere B Corps of organisaties om de impact te vergroten?
We werken samen met andere B Corps en initiatieven zoals Academica. Ook nemen we deel aan het aankomend B Corp-ontbijt en andere netwerkbijeenkomsten. Daarnaast zetten we ons in voor een project rondom kinderarbeid in toeleveringsketens. Samen met andere kinderopvangorganisaties en brancheverenigingen voeren we due diligence uit om kinderarbeid uit onze ketens te weren.
Persoonlijke reflectie
Wat betekent eerlijk werk en economische groei voor jou persoonlijk?
Als zwarte vrouw op de arbeidsmarkt heb ik persoonlijk ervaren hoe moeilijk het kan zijn om gelijke kansen te krijgen. Dit motiveert mij om actief te strijden voor inclusie en diversiteit binnen onze organisatie. Ik wil een rolmodel zijn en ongemakkelijke gesprekken niet uit de weg gaan, omdat verandering alleen mogelijk is als we open en eerlijk spreken over deze thema’s.
Als je één boodschap zou mogen delen met andere bedrijven over SDG8 en B Corp, wat zou dat dan zijn?
Eerlijke en inclusieve werkgelegenheid moet geen loze beloften zijn, maar iets dat zichtbaar is in alle lagen van een organisatie. B Corps inspireren om voortdurend te streven naar positieve impact en maatschappelijk verantwoord ondernemen niet als een bijzaak, maar als een kernwaarde te zien.
Hestia Early Learning Centre laat zien hoe een B Corp niet alleen winst kan maken, maar ook een betekenisvolle maatschappelijke impact kan hebben. Door actief te werken aan eerlijke werkgelegenheid, inclusie en duurzame groei, draagt Hestia bij aan SDG8 en een betere toekomst voor medewerkers en kinderen. Hun visie en inzet zijn een inspiratie voor andere bedrijven die streven naar verantwoord ondernemerschap.
Afgelopen week is de allereerste radio uitzending live gegaan van “De impact van de Wet DBA op jouw werk” over ZZP-ers en schijnzelfstandigheid. Hella Vercammen van The Legal Company had de eer om de positie van de inhurende ondernemers te belichten!
Radio presentator en host Ron Lemmens bespreekt de impact en gevolgen van de DBA voor zelfstandig ondernemerschap in Nederland. Deze uitzending is gemaakt samen met Frank Alfrink, voorzitter van Vereniging ZZP Nederland, en Thierry Aartsen, Tweede Kamerlid namens de VVD.
De heer Aartsen stelt regelmatig zeer relevante vragen aan de minister van sociale zaken en werkgelegenheid en staatssecretaris van financiën over de DBA handhaving. Zo heeft hij ook vragen gesteld over de impact van de uitspraak van de Hoge Raad in de UBER zaak op de weging van de gezagsrelatie en op de ZZP webmodule. Luister hier naar de aflevering als je niets wil missen over de laatste ZZP updates. https://lnkd.in/ed_sybcJ.
Complexe regels en lasten bij zieke medewerkers, ‘mag dat ietsje minder zijn?’. Waardering voor ondernemerschap en toegang tot financiering, ‘mag dat ietsje meer zijn?’. De bakker, slager en schoenmaker komen in actie voor meer waardering voor het ondernemerschap: ,,Ondernemers houden geen geld meer over om zelf nog boodschappen te kunnen doen.”
Te koop/ Te huur: Turn-key bedrijfsunit met kantoor en opslag in Aalsmeer
Studio Casco Interiors gaat binnenkort verhuizen en daarom komt hun mooie dubbele bedrijfsunit vrij. Een compleet afgewerkt kantoor inclusief een grote bedrijfsruimte met overhead deur.
Het pand op de Aalsmeerderweg 241-20 in Aalsmeer is gebouwd in 2022 en volledig in een moderne en luxe stijl afgewerkt. Het kantoorgedeelte met pantry en vergaderruimte á 60 m2 bevindt zich op de eerste etage en de bedrijfsruimte/loods met overhead deur is 120 m2 op de begane grond.
Het volledige pand betreft betonbouw met een extra lichtkoepel en is gestuukt en geschilderd afgewerkt. De begane grond is perfect als opslag/magazijnruimte en efficiënt ingedeeld met een toilet met fontein onder de trap en een afsluitbare tussendeur. De verdiepingsvloer biedt optimaal werkcomfort en beschikt over een pantry met een separate vergaderruimte met TV-wand, functionele LED-verlichting, airco’s en veel daglicht.
– Energielabel: A++++ (geldig tot 06-03-2035) – Kadastrale grootte 178 m2 op eigen grond – Zonnepanelen (14 stuks) – Heating en cooling middels airco units – Inclusief minimaal 2 eigen parkeerplaatsen – Elektrische overhead deur – Glad afgewerkte begane grond vloer in de bedrijfsruimte met aansluiting voor vloerverwarming – Uitstort gootsteen in bedrijfsruimte en extra wandcontactdozen – Separaat entree kantoorgedeelte – Eiken custom-made trap – Houten verdiepingsvloer met een luxe PU gietvloer – Hoogwaardige pantry met quooker en vaatwasmachine – Glazen custom-made tussenpui in kantoorgedeelte – Travertine natuursteen verwerkt in pantry – Maatwerk opbergruimte/kastenwand – Maatwerk wandmeubel met geïntegreerde televisie – Raambekleding op maat – HR++ beglazing aan de voorzijde (deels te openen) – Diverse aansluitingen voor elektra en data – Gevelverlichting
Voor vragen of interesse neem contact op met Carla Gerritsen (06-22334406) of Liselotte Filippo (06-46903104) of via email: info@studiocasco.com
Boe-ra! Onze Amsterdammer Kaas ligt nu bij Albert Heijn!
Wij zijn ontzettend trots en blij dat onze Amsterdammer Kaas vanaf nu verkrijgbaar is bij meer dan 100 Albert Heijn winkels in heel Nederland én online!
Ga snel naar de Albert Heijn bij jou in de buurt en haal onze heerlijke kaas. Met elke kilo die jij koopt, help je de natuur – want voor elke kg kaas zaaien wij een vierkante meter biodiversiteit in het Amstelland!
Is de kaas nog niet verkrijgbaar? Vraag er dan naar bij de manager en laat hem weten dat hij onze kaas via een *B-correctie* in het schap kan krijgen.
Laat je het ons weten als je meer informatie nodig hebt? Instructies volgen hier onder!
Wil je ons helpen? Is de kaas NOG NIET verkrijgbaarin jouw filiaal? Vraag de manager om de artikelen via een B-correctie in te voeren met de volgende NASA nummers: 34250 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ stuk 449 gram 34249 Boeren van Amstel Jong Belegen 50+ plak 200 gram Veel dank!
In 2025 vinden er meer grootschalige werkzaamheden dan ooit plaats in en rond Amsterdam. Naast weg- en spoorwerkzaamheden zijn er in de zomer veel grote evenementen in en om de stad. Dit zorgt vanaf 9 mei tot en met 6 oktober voor veel extra drukte en extreme hinder voor bijna iedereen die naar, vanuit of via Amsterdam reist. Dit geldt voor alle windrichtingen: van Den Haag tot Almere en van Alkmaar tot Utrecht. Rijkswaterstaat doet een beroep op jouw organisatie om te helpen de extreme hinder in goede banen te leiden.
Online informatiebijeenkomsten
Tijdens een online informatiebijeenkomst op 25 maart van 16.00 tot 17.00 uur wordt toegelicht welke werkzaamheden en evenementen wanneer plaatsvinden. Er wordt informatie gegeven over de maatregelen die worden genomen om de hinder te beperken, waaronder de samenwerking met Breikers, navigatiediensten en bergersdiensten. Ook worden kortingsacties voor openbaar- en deelvervoer en een grootschalige communicatiecampagne vanuit Amsterdam Bereikbaar toegelicht. Vervolgens wordt ingegaan op de mobiliteitsmaatregelen die jouw organisatie kan inzetten om bij te dragen aan het verminderen van de hinder en hoe hierin ondersteuning kan worden geboden.
Aanmelden voor de online bijeenkomst van 25 maart doe je hier.
Na aanmelding wordt op een later moment een Teams-uitnodiging verzonden.
Meer informatie, vragen en toekomstige bijeenkomsten
Meer informatie over alle werkzaamheden is te vinden op de website van Rijkswaterstaat. Voor vragen of opmerkingen kan contact worden opgenomen via info@wijzijnbreikers.nl.
In een latere fase worden ook informatiebijeenkomsten georganiseerd over de werkzaamheden op de A10 Zuid en Oost, de A4 tussen De Hoek en Burgerveen en de 2e Coentunnel in de richting van West naar Noord. Hierover volgt een aparte uitnodiging.
De Wet DBA blijft een hot topic voor ZZP’ers en MKB bedrijven, voor opdrachtnemers en opdrachtgevers. Tijdens de ontbijtsessie bij Gemeente Amstelveen gingen we dieper in op de laatste ontwikkelingen. Belangrijke vragen kwamen aan bod, zoals:
Opheffing van het handhavingsmoratorium – Wat betekent dit voor zzp’ers en opdrachtgevers?
Recente rechtspraak – Wat kunnen we leren van uitspraken zoals de Deliveroo-arrest en het Uber-arrest?
De ‘zachte landing’ – Hoe geeft de Belastingdienst hier invulling aan?
Joukje de Jong-Mensink (Fiscalist Loonheffingen) en André de Groot (Vakgroepcoördinator Loonheffingen) van de Belastingdienst Hoofddorp/Schiphol MKB Noordwest namen ons mee in deze complexe materie en gaven waardevolle inzichten en gaven antwoorden op de vele vragen van de aanwezigen.
Het was een inspirerende en informatieve ochtend waarin zzp’ers met elkaar in gesprek gingen en hun vragen konden stellen. Dank aan alle aanwezigen en sprekers! En dank aan de Belastingdienst, Gemeente Amstelveen en Nieuw Ondernemend Aalsmeer voor deze samenwerking.
Heb jij nog vragen over de Wet DBA? Laat het ons weten!
Op dinsdag 18 maart gaf Micha Zwaaf van IMX Capital een boeiende masterclass over waardebepaling van bedrijven. Onder het motto “Price is what you pay. Value is what you get.” besprak hij uitgebreid hoe je de waarde van je onderneming bepaalt, creëert en vergroot.
Deelnemers gingen enthousiast in discussie, wat leidde tot waardevolle inzichten. Hij sloot de sessie af met de treffende woorden van Oscar Wilde: “The cynic knows the price of everything and the value of nothing.”
Vandaag opende om 10.00 uur de nieuwe winkel van UNIQLO aan de Rembrandtweg in Stadshart Amstelveen. Al vroeg verzamelden fans zich voor de deur om als eersten de winkel te kunnen bekijken. Burgemeester Tjapko Poppens verzorgde de opening door een lint door te knippen, nadat NIjntje onder getrommel van Taiko Drummers het wachtende publiek had vermaakt.
Zzp’ers treffen vaker clausules aan in hun contracten waarin opdrachtgevers financiële risico’s doorschuiven naar de zzp’er zelf. Mogelijke boetes en naheffingen worden doorgeschoven, terwijl dat juridisch gezien niet altijd helemaal mag.
Op zondag 6 april 2025 is het weer tijd voor de Lenterit, een gezellige en uitdagende puzzelrit voor jong en oud! Stap in de auto met familie, vrienden, collega’s of de kinderen en geniet van een prachtige tocht langs onbekende wegen. Laat je navigator je met bolletje/pijl-signalen de juiste route wijzen en ontdek onderweg verrassende vragen en leuke opdrachten.
Bij Venstra, de geliefde boekhandel aan het Stadsplein, zijn ze er helemaal klaar voor: de 90ste editie van de Boekenweek! Het grootste boekenfeest van het jaar vindt plaats van woensdag 12 tot en met zondag 23 maart, met dit jaar als thema ‘Je moerstaal’.
‘Dit thema nodigt uit om de kracht en schoonheid van de eigen taal te ontdekken en waarderen,’ aldus de organisatie. ‘Want hoewel boeken ons naar andere werelden kunnen voeren, is het juist de taal die ons soms het meest vertrouwd doet voelen. Als woorden écht thuis voelen, en personages spreken zoals jij, dan is taal je moerstaal.’
Boekenweekgeschenk: Zoals ieder jaar krijgen klanten een prachtig cadeau tijdens de Boekenweek. Bij een besteding van minimaal 15 euro aan Nederlandstalige boeken ontvangt de klant het Boekenweekgeschenk gratis. Dit jaar is het geschenk geschreven door Gerwin van der Werf, de 55-jarige auteur uit Leiden. Het verhaal van Van der Werf is door middel van een schrijfwedstrijd verkozen tot het Boekenweekgeschenk 2025. De jury las de bijna 150 ingestuurde verhalen zonder te weten wie de schrijver was. ‘De krater’, het verhaal van Van der Werf, werd uitgekozen.
Swart&co bestaat op 1 maart 2025 honderd jaar. Het bedrijf was jarenlang een familiebedrijf, maar nu staan Pauline Bloemberg-Hirs en Khalid el Alaoui aan het roer. Ze runnen een kleinschalig accountantskantoor, waar persoonlijke aandacht voor de klant centraal staat. Het bedrijf werd opgericht door A. Swart. Hij werkte in eerste instantie vanuit huis, in de Gerrit van de Veenstraat in Amsterdam. Toen het bedrijf te groot werd, opende Swart een kantoor aan Cannenburg in Amsterdam. In 1992 verhuisde het bedrijf naar Amstelveen, naar de burgemeester A. Colijnweg. In december van dat jaar kwam Pauline bij Swart&co werken, ze was toen 23 jaar.
Kunst kan een krachtig communicatiemiddel zijn. Het vertelt een verhaal, inspireert en brengt gesprekken op gang.
Met “Kunst op de Zaak” hoopt Miranda Coops een beetje inspiratie te brengen voor een fijne werkplek. Want een inspirerende omgeving stimuleert niet alleen productiviteit, maar ook verbinding en creativiteit binnen een team.
Wat kunst kan doen voor jouw werkomgeving: Versterkt de identiteit en kernwaarden van je bedrijf Zorgt voor een unieke en inspirerende uitstraling Maakt van je werkplek een omgeving waar mensen zich prettig voelen
Wat zou jij willen uitstralen met kunst op jouw werkplek?
Ga in gesprek met Miranda van Miranda Coops | Art & Design
Met 30 van de 36 stemmen heeft de gemeenteraad van Amstelveen ingestemd met het nieuwe parkeerbeleid dat op 1 april van kracht wordt. Het oorspronkelijke plan, dat wethouder Herbert Raat (VVD) wilde invoeren met een strikte deadline van 2030, werd na protesten aangepast. Het nieuwe beleid bevat geen vastgestelde datum voor invoering. In plaats daarvan kan betaald parkeren alleen worden ingevoerd in gebieden waar daadwerkelijk sprake is van parkeeroverlast.
Tijdens een krap 2 uur durende behandeling in de gemeenteraadsvergadering van gisterenavond (12 maart) heeft de gemeenteraad een klap gegeven op het nieuwe parkeerbeleid in Amstelveen. Het beleid komt er samengevat op neer dat er betaald parkeren kan worden ingevoerd als er sprake is van parkeeroverlast in bepaalde buurten, maar dan wel nadat de buurt op transparante wijze is betrokken bij het proces en er bewezen sprake is van overlast.
Op 22 maart 2025 organiseert Amstelzijde wederom ‘Tiny bites, big Flavours’. Een amuse-tour langs de 6 restaurants aan de Amstelzijde. Voor slechts €19,50 per persoon krijg de bezoeker 6 verschillende hapjes. We kunnen het niet verplichten, maar we stellen het uiteraard op prijs als men daar een lekker drankje bij bestelt.
Tussen 12:00 en 16:00 uur kunnen bezoekers het volgende heerlijks komen proeven:
SAAM Restaurant: Sosatie van radijs, sesam & dille (vegetarisch).
Brasserie Paardenburg: Fluweelzachte bisque van kreeft met garnalen en Vadouvan crème.
Restaurant India Port: Aloo tikki chaat – Indiase streetfood, een krokante aardappel beignet met kruiden – afgetopt met rettich, ui, granaatappel en chutneys (vegetarisch).
Ron Gastrobar Indonesia: Een stokje saté ayam met pindasaus.
Café Restaurant Heisa: Wonton met makreelsalade, ingelegde ui en koriander.
Loetje aan de Amstel: Steak tartaar met piccalilly mayonaise, kappertjes en bieslook.
Wil jij op een unieke én gezellige manier iets goeds doen voor het milieu? Plastic Whale heeft een speciale aanbieding! Stap met je vrienden aan boord van een sloep en geniet van een hapje en een drankje terwijl je helpt de grachten plasticvrij te maken. Gewapend met een schepnet draag je bij aan een schoner Amsterdam. Bovendien profiteer je nu van 10% korting op deze bijzondere ervaring.
Klik hier en boek je sloep. Gebruik de kortingscode uit de flyer hieronder!
Wil jij je team op een bijzondere manier in de schijnwerpers zetten? Laat een stijlvol en uniek teamportret maken door Hans Breuker. Niet alleen jullie gezichten, maar ook jullie doelen, kernwaarden en ambities worden op een subtiele en krachtige manier worden verwerkt.
Een tastbaar kunstwerk dat inspireert, motiveert en de sfeer op kantoor een boost geeft. Een visuele herinnering aan waar jullie als team voor staan en waar jullie samen naartoe werken.
Elk portret wordt volledig op maat gemaakt – een krachtig statement van samenwerking en succes!
OA-leden ontvangen nu een korting van 15%!!! Klik hier voor meer informatie.
De Retail Risk Index (RRI) toont jaarlijks aan hoe groot de overlevingskans van retailers op een specifieke locatie is. Sinds vorig jaar geeft de RRI ook inzicht in verspreide bewinkeling, en is de marktindex verfijnd. Dit betekent dat vastgoedeigenaren, retailers en beleidsmakers nu met één blik kunnen zien hoe gezond hun winkelgebied of vastgoedportefeuille is.
Het College van B en W heeft de gemeenteraad per brief geinformeerd dat het nieuwe parkeerbeleid vanavond gewoon op de agenda van de gemeentaadsvergadering blijft staan De bewonersinitiatiefgroep VrijParkeren stelde dat er nog geen raadsbesluit over het Parkeerbeleid 2025 genomen mag worden, omdat inwoners van Amstelveen niet om een zienswijze is gevraagd.
Het burgerinitiatief VrijParkeren heeft aan de vooravond van de behandeling van het Parkeerbeleid 2025 in de gemeenteraad met een brief van een advocatenkantoor dringende aandacht gevraagd voor een dreigende onzorgvuldige besluitvorming.
TechNet Amstel & Venen heeft een nieuwe voorzitter: Gerry Bras. Zij kreeg het voorzittersstokje uit handen van Jan van Walraven staat klaar om het werk van de stichting met frisse energie voort te zetten en zoveel mogelijk jonge mensen te enthousiasmeren voor een opleiding en baan in de technische sector.
Op 12 maart neemt de gemeenteraad van Amstelveen een besluit over het parkeerbeleid in de gemeente. De Socialistische Partij (SP) heeft aangekondigd een voorstel in te dienen om het beleid tijdelijk stop te zetten en een referendum te organiseren waarin inwoners zich kunnen uitspreken over de gewenste richting van het beleid. Eerder kwamen tegenstanders van het nieuwe parkeerbeleid al met deze suggestie.