❌

Lees weergave

Winkels verdwijnen in Noord-Holland

De trend dat winkels verdwijnen zet door. Dat blijkt uit de Monitor Detailhandel Noord-Holland 2023-2024, een jaarlijkse analyse van trends en ontwikkelingen in de winkelgebieden van de provincie. Voor het eerst geeft de monitor (pdf 41 pagina’s) inzicht in de onttrekking van winkelpanden. In gemiddeld 4% van de verdwenen winkels zijn woningen gerealiseerd. De meeste panden zijn samengevoegd of hebben een andere retailfunctie gekregen.

Naar publicatie

Het bericht Winkels verdwijnen in Noord-Holland verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Samen slimmer, schoner en groener: Meerlanden kijkt terug op 2024

Met trots presenteert Meerlanden haar Jaarverslag 2024. Een jaar waarin ons bedrijf dat actief is in beheer van de buitenruimte, afval en grondstoffen, samen met gemeenten, inwoners, bedrijven en partners, opnieuw werk maakte van een schonere, groenere en duurzamere leefomgeving. In een tijd waarin ruimte schaars is en de uitdagingen groot zijn, heeft Meerlanden met innovatie, samenwerking en vakmanschap waardevolle stappen gezet.

Terugblik: Kick-off OA Young Mentorschapsprogramma 2025

Op dinsdag 24 juni vond de officiële kick-off plaats van het OA Young Mentorschapsprogramma 2025, bij Hotel Café Restaurant Abina. Een inspirerende middag waarop Young OA’ers voor het eerst in contact kwamen met hun mentoren.

Na een korte introductie en uitleg over het programma stelden de deelnemers zichzelf voor. Vervolgens was er ruimte voor de mentees en mentoren om met elkaar kennis te maken en te onderzoeken of de match klopte. Al snel ontstonden er waardevolle gesprekken.

Het mentorschapstraject duurt een jaar. Gedurende deze periode komen de koppels elke twee maanden in contact. Tussentijds checken we in om te volgen hoe het gaat.

We kijken terug op een geslaagde kick-off en een veelbelovende start van het programma!

UITNODIGING: het Bostheater is jarig en trakteert!

Beste Amstelveense Ondernemers, 

Het Amsterdamse Bostheater bestaat volgende week 40 jaar en wie jarig is, trakteert! 

Al jaar en dag programmeert het Bostheater culturele uitjes in de openlucht in het prachtige bosgebied van Amstelveen. Wat ooit begon met een groepje acteurs en een regisseur die met de pet rondgingen, is uitgegroeid tot een professioneel theater waar jaarlijks zo’n 90.000 bezoekers uit Groot Amsterdam en daarbuiten komen genieten van voorstellingen en concerten. 

Vier met ons mee!
Volgende week zijn we jarig en dat vieren we graag met onze lokale partners! Daarom stellen wij speciaal voor jullie 500 gratis tickets beschikbaar in onze verjaardagsweek(1, 2, 3, 4 en 5 juli) voor de muzikale koningskomedie Willem II. Kom met jouw collega’s, je vrienden, je gezin/familie of nodig klanten of relaties uit voor deze zomerse en hilarische avond (lees onderin meer over dit spektakel). 

Verzilver jouw gratis verjaardagskaarten 
Ga naar Bostheater.nl/willem2 en klik op ‘Koop tickets’. Kies een datum, kies het tickettype ‘Standaard ticket’ en kies het aantal. Aan het einde van het bestelproces vul je deze code in: bostheater40

Spelregels:

  • Deze code is geldig voor alle voorstellingen van Willem II t/m 5 juli.
  • Je kunt maximaal 4 gratis kaarten bestellen met deze code.
  • Op = 0p, dus wees er snel bij!

We wensen je alvast heel veel plezier!

Hartelijke verjaardagsgroeten,

Het Bostheater team

Hogere prijzen en al veel faillissementen: 2025 zwaar jaar voor de horeca

De prijzen in de horeca stijgen dit jaar naar verwachting gemiddeld met 5 procent, meldt ING in een nieuw rapport over de sector. De prijsstijging is lager dan de drie voorgaande jaren, maar is nog altijd hoger dan het inflatiepercentage in Nederland. Dat komt volgens de economen van de bank vooral door stijgende voedingsprijzen en oplopende personeelskosten.

Naar publicatie

Het bericht Hogere prijzen en al veel faillissementen: 2025 zwaar jaar voor de horeca verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Neem een kijkje in de verdiepte ligging tijdens de Dag van de Bouw op 5 juli

Op zaterdag 5 juli organiseren Rijkswaterstaat, aannemer VeenIX en de gemeente Amstelveen de Dag van de Bouw. Een dag waarop bewoners en andere geïnteresseerden een kijkje kunnen nemen op de bouwplaatsen van de A9 Badhoevedorp-Holendrecht. Ook zijn allerlei activiteiten voor jong en oud. Doe mee aan een (fiets)rondleiding langs de A9 of door het Stadshart, klim in één van de bouwmachines op het Stadsplein, bouw met kilo’s lego en nog veel meer.

Bouwplaats bezoek en fietsrondleidingen

Tussen 12:00 en 16:00 uur is de A9 bouwplaats bij de Keizer Karelweg in Amstelveen (ter hoogte van de Meander) en in Ouderkerk aan de Amstel (Ronde Hoep oost) geopend voor publiek. Extra bijzonder is dat je dit jaar 15 meter af kunt dalen om een kijkje te nemen in de verdiepte ligging van de A9, een unieke kans! De bouwers van aannemer VeenIX en medewerkers van Rijkswaterstaat zijn aanwezig om bezoekers alles te vertellen over de werkzaamheden. Aanmelden is niet nodig. Kinderen kunnen ook meedoen aan een leuke speurtocht en een ijsje verdienen De bouwplaatsen zijn alleen te voet of met de fiets te bereiken. Zin in een fietstocht langs de werkzaamheden aan de A9? Meld je dan aan via het Online Bezoekerscentrum van Rijkswaterstaat. Let op: vol = vol!

Rondleiding door het Stadshart

Amstelveners die benieuwd zijn naar alle ontwikkelingen in het Stadshart, kunnen zich aanmelden voor een rondleiding door het centrum. Kom alles te weten over het nieuwe ontwerp voor het Stadsplein, bewonder een grote maquette en leer meer over de toekomst van het busstation. Deelnemers krijgen zelfs een exclusief kijkje achter de schermen op de bouwplaats van de Rembrandtweg. Winkelcentrumeigenaar Unibail Rodamco-Westfield werkt hier aan de winkeluitbreiding van de Rembrandthof. Aanmelden via www.amstelveeninzicht.nl/dvdb.

Klim in grote bouwmachines

Op het Stadsplein kunnen kinderen zich vermaken in de enorme tijdelijke zandbak en plaatsnemen achter het stuur van grote bouwmachines. Bij het naastgelegen belevingscentrum Amstelveen InZicht (Stadsplein 103, boven de bibliotheek), liggen kilo’s lego klaar om de mooiste creaties mee te bouwen. Met een VR bril bekijk je de toekomstige A9.

Kleurplaat wedstrijd

Ook dit jaar is er weer een kleurplaat wedstrijd. Kinderen maken hiermee kans op één van de drie Libris Venstra cadeaubonnen. De kleurplaat is te downloaden op www.amstelveeninzicht.nl/dvdb.

Dag van de Bouw in Amstelveen

De Dag van de Bouw is een landelijke, jaarlijkse actiedag van Bouwend Nederland. Bouw- en infrabedrijven stellen dan met trots hun bouwplaatsen open voor het Nederlands publiek. In Amstelveen wordt deze dag op 5 juli georganiseerd door VeenIX, Rijkswaterstaat en de gemeente Amstelveen. Amstelveen heeft een andere dag gekozen dan de landelijke Dag van de Bouw op 21 juni, omdat deze dag samenvalt met de viering 750 jaar Amsterdam.

Gemeente Amstelveen en URW versterken samenwerking voor Stadshart Amstelveen voor het oppakken van nieuwe gebieden

De gemeente Amstelveen en Unibail-Rodamco-Westfield (URW) hebben tijdens de vastgoedbeurs PROVADA op 17 juni hun samenwerking voor Stadshart Amstelveen bevestigd voor diverse ontwikkelingen in Stadshart Amstelveen. Samen zetten de partijen de handen op elkaar om de gezamenlijke visie stapsgewijs uit te voeren.

De eerste stap, de uitbreiding en renovatie van Rembrandthof, is al gestart en wordt eind 2026 afgerond. Belangrijk is nu de ontwikkeling van de westelijke entree bij het busstation en de Schouwburggarage, met betrokkenheid van de Vervoerregio Amsterdam en Connexxion. Wethouder Floor Gordon (Stadshart): “De westelijke entree van het Stadshart is een belangrijke schakel in de verbinding tussen het winkelgebied, het busstation en de toekomstige overkapping over de A9. Samen met URW en de betrokken partijen willen we een levendige toegangspoort creëren voor het Stadshart”.

Verder werken de gemeente en URW aan een kwaliteitsverbetering van het Binnenhof, met een mix van flagship stores en lokale ondernemers, en verdichting met woningen aan de Pieter Lastmanweg.

Vincent van der Vegte, Head of Development bij URW, zegt: “Deze stap bekrachtigt onze duurzame samenwerking met de Gemeente Amstelveen om de gezamenlijke visie uit te werken. Na het Rembrandthof pakken we het Binnenhof en Entree West aan, om zo een toekomstbestendig en levendig stadscentrum te kunnen bieden.”

GO!-NH versnellingsprogramma voor duurzame ondernemers

Werk jij aan een duurzame innovatie en wil je sneller naar klanten, groei of nieuwe markten? GO!-NH helpt je versnellen. Voor ondernemers, door ondernemers. Of je nu net begint of klaar bent om te schalen – we hebben een traject dat past bij jouw groeifase. Voor startups én mkb’ers die willen doorpakken. Elke fase vraagt om focus. Kies hieronder het programma dat jou verder brengt.

Geen theorie, alleen groei

Bij GO!-NH krijg je begeleiding die werkt. Geen algemene tips, maar concrete stappen van ondernemers die het zelf gedaan hebben.

  • Hands-on begeleiding
  • Actiegericht programma
  • Ondersteuning op maat
  • Concrete resultaten

Voor wie is GO!-NH?

  • Je bent gevestigd in Noord-Holland
  • Je werkt aan een innovatie binnen circulair, energie, voedsel of biobased
  • Je kunt voldoende tijd besteden aan het programma
  • Je staat open voor feedback van andere ondernemers

Wat levert het op?

  • 1-op-1 coaching van ondernemers en experts
  • Masterclasses over sales, funding en groei
  • Connecties met investeerders en launching customers
  • Een netwerk van ondernemers die doorpakken

Market Readiness Program Fase 1: van idee naar eerste betalende klant

Voor ondernemers die hun markt willen veroveren met een scherpe propositie. We helpen je om klantproblemen te valideren, interesse te vergroten en je eerste deal te sluiten.

  • Start: 11 november 2025
  • Duur: 10 weken
  • Aanmelden: laatste plekken!

Scaling Readiness Program Fase 2: klaar om te groeien? Wij versnellen je opschaling

Voor teams die al omzet draaien en klaar zijn om te bouwen aan een schaalbaar businessmodel. We werken aan sales, funding, team en marktstrategie.

  • Start: 12 november 2025
  • Duur: 6 maanden
  • Deadline aanmelden: 13 oktober 2025

Voor meer informatie: GO!-NH versnellingsprogramma voor duurzame ondernemers

Welke zoon of dochter staat op? β€˜Steeds minder opvolging bij familiebedrijven en dat is zorgwekkend’

Familiebedrijven zijn volgens expert Machiel Gosschalk zeer belangrijk voor de Nederlandse economie. Doordat ze vaak al generaties meegaan, is er veel kennis en ervaring opgebouwd in het bedrijf. Het zou zonde zijn als dat verloren gaat. Daarom moeten families op tijd nadenken én actie ondernemen om hun bedrijfsopvolging te regelen.

Naar publicatie

Het bericht Welke zoon of dochter staat op? ‘Steeds minder opvolging bij familiebedrijven en dat is zorgwekkend’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Fiesta in het Oude Dorp

Zet je sombrero op en schuif aan: op vrijdag 27 juni verandert het Oude Dorp van Amstelveen in een zomers festijn vol kleur, muziek en gezelligheid! Tijdens de Spaanse markt in het Oude Dorp staan zo’n 25 marktkramen verspreid over de Dorpsstraat en de Stationsstraat. Lokale én externe ondernemers bieden een breed scala aan zomerse producten, heerlijke hapjes en verfrissende drankjes aan.

Eten en drinken
Een Spaanse chef-kok, speciaal overgevlogen uit Spanje, bereidt ter plekke echte paella. Bij diverse kramen en tappunten zijn tapas en drankjes verkrijgbaar van ondernemers uit het Oude Dorp. Een bijzonder hoogtepunt is de introductie van de Pueblo Viejo cocktail, speciaal ontwikkeld voor het Oude Dorp. Deze zomerse cocktail is verkrijgbaar bij zes horecazaken in het dorp. Er wordt gewerkt met herbruikbare hardcup glazen die voor een eenmalig bedrag te koop zijn.

Entertainment
De Dorpsstraat en Stationsstraat worden opgeluisterd met zomerse muziek uit de speakers. Tussen 16.30 en 18.30 uur vinden op verschillende locaties optredens van flamenco danseressen plaats.

Van heerlijke hapjes tot zomerse drankjes, live muziek en verrassende optredens – het wordt één groot straatfeest dat je niet wilt missen. Kom dansen, proeven en genieten met collega’s, buren, vrienden en familie.

De Music Meeting Lounge zijn er ook weer bij!
Kom gezellig langs bij de marktkraam. Op zoek naar een toffe LP voor thuis? Of nieuwsgierig naar de locatie van de Music Meeting Lounge vol platen en sfeer? Loop gerust even binnen!

Zien we je daar? Vamos! 💃🌞

Terugblik: OA Golftoernooi 2025 – Golfclinic, speeddate, netwerkborrel & BBQ

Op donderdag 19 juni waren wij voor ons jaarlijkse golftoernooi opnieuw te gast bij Golfcentrum Amsteldijk | Brasserie 10. Een fijne en gewaardeerde traditie! Ook dit jaar werden we getrakteerd op een heerlijk zonnetje en een mooie opkomst van ruim 70 deelnemers. De netwerkborrel was dan ook weer een groot succes. Aansluitend genoten we van een smakelijk BBQ-buffet.

Speeddaten met Zaai
Na het sportieve gedeelte was er ook tijd voor speeddaten met de Zaailingen! De energie zat er goed in: enthousiaste ontmoetingen, inspirerende ideeën en spontane connecties vlogen over en weer. Een leuke, laagdrempelige manier om elkaar beter te leren kennen én om te ontdekken welke kansen er in het netwerk liggen!

Sportieve inzet en veel enthousiasme
Zoals gebruikelijk waren er weer twee onderdelen: de golfclinic en het golftoernooi.

OA Golfclinic
Tien beginnende golfers namen dit jaar deel aan de golfclinic. Onder begeleiding van een ervaren trainer leerden zij de fijne kneepjes van het golfspel – van swing tot putten. Met mooie prijzen in het vooruitzicht, werd er fanatiek geoefend.
Uitslagen golfclinic:
1. Maarten C. de Jong van EskensPeople
2/3. Een gedeelde 2e en 3e plaats voor Ruud Licht van Buro Amstelveen en Diederick Groenewoud van Fysio Quality

OA Golftoernooi
In het toernooi streden negentien deelnemers om de felbegeerde OA-wisselbeker. Voor het tweede jaar op rij ging Thomas Bruin van De Marketing Menukaart er met de titel ‘Beste OA Golfer van 2025’ vandoor. De overige winnaars van het golftoernooi waren dit keer:
Uitslagen golftoernooi:
1. Thomas Bruin van De Marketing Menukaart
2. Nynke de Ruiter van Leap Company
3. Marco Kok van Kok Amstelveen

Overige prijzen
De aanmoedigingsprijs:

  • Anja de Die van Anja de Die Coaching Training
  • Igorr Hieroms van GR8 Consulting

De longest & nearest prijs:

  • Ron Hooijman van Flora plus

Sponsoren
Naast de OA-wisselbeker werden er opnieuw prachtige prijzen uitgereikt, mede mogelijk gemaakt door onze leden en sponsoren:

Namens Golfcentrum Amsteldijk:
3x Dagkaart voor de 9 werelden van Golf
1x privéles van 50 minuten
3x Greenfee voor de 9 holes baan

Namens Martijn van Dalen Amstelland INTO Business:
Halve pagina advertentie ter waarde van 600 euro

Namens Miranda Coops van de Miranda Coops Art&Design:
Een prachtige Golf Kunstwerk

Namens Conchita de Rooij van Conchita van Rooij Advocaten:
Anderhalf uur gratis legal consult en een fles bubbels

Namens Charles Matla van Groupcard:
1x Amstelveens Cadeaukaart ter waarde van 60 euro

Namens Nirmala Balgobind van Back2Paper
Doos van 12 unieke back-2-paper golfballen

Namens Avi Ovadiah van The Financials
Doos van 12 unieke The Financials golfballen

Dank!
Het was opnieuw een zeer geslaagd event. Onze dank gaat uit naar Golfcentrum Amsteldijk & Brasserie 10 en natuurlijk alle deelnemers en sponsoren!

Fotografie: Orhan Sahin

Betaal met het Amstelveens Cadeau op Amstelveen CulinairΒ 

Tijdens Amstelveen Culinair kun je bij alle deelnemende restaurants betalen met het Amstelveens Cadeau. Leuk om cadeau te geven aan personeel of relaties, of gebruik hem lekker zelf.  

Het Amstelveens Cadeau koop je online of bij een van de verkooppunten. Tegoed over? Geen probleem. Het resterende bedrag blijft geldig en kan ook na het festival besteed worden bij meer dan 100 deelnemers in Amstelveen.  

Meer informatie of direct bestellen: https://amstelveenscadeau.nl/amstelveens-cadeau-kopen/ 

Winactie tickets en een Amstelveens Cadeau van € 15 

Ook zondag 6 juli belooft een heerlijke dag te worden op Amstelveen Culinair en jij kunt er gratis bij zijn! Het Amstelveens Cadeau geeft 5x twee entreetickets weg, inclusief een Amstelveens Cadeau van € 15. Daarmee kun je meteen proeven van de lekkerste gerechtjes op het terrein. De winactie loopt t/m 29 juni. 

Meedoen? Je vindt de actie hier: amstelveenscadeau.nl/actie-entree-amstelveen-culinair25 

Het is een kunstvorm; een familieverhaal, een traditie die voortleeft.

Tot op de dag van vandaag maken wij Dim Sum, zoals mijn vader het voor ogen had: als vorm van KUNST. Bij ons draait het niet alleen om smaak en uiterlijk, maar ook om cultuur, historie en authenticiteit.

Onze missie? Het delen van échte smaken en verhalen uit Hong Kong – op een manier die het hart raakt. Zoals Dim Sum letterlijk betekent: het raken van het hart. Onze vader kwam in de jaren ’70 als jonge kunststudent naar Nederland. Om zijn studie te bekostigen, ging hij aan de slag in een Chinees restaurant. Daar viel hem al snel iets op: de Westerse interpretatie van Chinees eten stond mijlenver af van de rijke smaken die hij van thuis kende. Hij dacht: dit moet anders.

Met zijn passie voor kunst en zijn liefde voor koken openden onze ouders restaurant Shanghai Noodle in Amsterdam. Daarna volgde culinair restaurant Treasure en uiteindelijk werd Treasure Dim Sum Products BV geboren. Vandaag de dag maken wij nog steeds Dim Sum zoals onze vader het bedoelde: ambachtelijk, eerlijk, met oog voor smaak, presentatie en beleving. Elk hapje is een eerbetoon aan zijn visie. Dim Sum is voor ons niet zomaar een snackje. Het is een kunstvorm; een familieverhaal, een traditie die voortleeft.

Dit zijn onze ouders, de oprichters van Treasure Dim Sum Products B.V. Betty en Man Kin Ho.

Ondernemers onderschatten prijsstrategie: β€˜Omzet optimaliseren? Verhoog je prijzen’

Waarom denkt de klant dat een rommelige winkel goedkoop is en waarom schrikt een euroteken af? De psychologie achter prijzen is krachtig en impactvol, vertelt expert in prijsstrategie Karel Klercq. Hij deelt waardevolle inzichten en praktische tips waarmee mkb-ondernemers hun prijzen kunnen optimaliseren en winst kunnen maximaliseren.

Naar publicatie

Het bericht Ondernemers onderschatten prijsstrategie: ‘Omzet optimaliseren? Verhoog je prijzen’ verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Beleef een avond vol stijl, smaak en elegantie aan de Amstel

Op zondag 29 juni 2025 vanaf 17.00 uur presenteert Brasserie Paardenburg samen met topontwerper Addy van den Krommenacker een exclusieve modeshow. Ontdek zijn nieuwste collectie, ontmoet Addy persoonlijk en geniet van een elegante avond vol mode en inspiratie. 

Laat je verrassen door de nieuwste haute couture en prêt-à-porter creaties van Addy, die de magie van de zomer tot leven brengen.

Wat kun je verwachten?

  • Ontvangst met een glas crémant
  • Driegangendiner aan de Amstel
  • Een betoverende modeshow met de creaties van Addy
  • Meet & greet en fotomomenten met Addy en zijn modellen
  • Interviewmoment: stel je vragen aan de ontwerper zelf
  • Shop zijn collectie direct in de pop-up boutique
  • Ontdek en koop zijn boek “Addy”

Tickets: €99,50 per persoon hier bestellen
inclusief diner, welkomstdrankje hapjes en modeshow.

Thema-avond β€˜Een huis kopen als ondernemer’

Speciaal voor ondernemers organiseren we op donderdagavond 26 juni om 19.00 uur de thema-avond ‘Een huis kopen als ondernemer’.

Denk je dat het als ondernemer moeilijk is om een (ander) huis te kopen? Er is vaak meer mogelijk dan je denkt! Tijdens deze avond nemen onze financieel adviseurs je mee door alle belangrijke stappen. Of je nu een startende ondernemer bent of al jaren ervaring hebt, wij helpen je graag verder.

Ben je erbij? Meld je via onderstaande knop kosteloos aan voor de thema-avond. Dan reserveren we een plek voor je.

Praktische informatie
Datum: Donderdagavond 26 juni
Tijd: 19.00 – 19.45 uur
Locatie: Rabobank Regio Schiphol, locatie Hoofddorp – Polarisavenue 150
De locatie is goed te bereiken met OV of de auto. Er is genoeg plek in onze parkeergarage.

Inloopmoment voor financieel advies Op deze dag is er ook een inloopmoment voor financieel advies tussen 14.00 – 20.00 uur op Rabobankvestiging Hoofddorp, maar ook op onze andere vestigingen. Nieuwsgierig naar jouw financiële mogelijkheden om te verhuizen, verbouwen en/of verduurzamen? Loop vrijblijvend binnen, onze adviseurs staan voor je klaar. Neem je jaarcijfers en IB-aangifte mee. Lees hier meer over op onze website.

Lukt het niet om langs te komen of nu al benieuwd naar de mogelijkheden? Lees onderaan de mail de artikelen over het kopen van een huis als ondernemer of maak direct een afspraak voor persoonlijk advies.

Zien we jou op donderdag 26 juni?

Verkeershinder Amsterdam 2025, oproep bedrijfsleven

In 2025 wordt er in en om Amsterdam volop gewerkt aan de weg en het spoor. En ook zijn er grote evenementen als de NAVO top, Amsterdam 750 en sail. Dat zet de bereikbaarheid van de Amsterdamse regio flink onder druk. Wethouder Melanie van der Horst, het georganiseerd bedrijfsleven, NS én Breikers directeur Rein Aarts roepen werkgevers op om die hinder zoveel mogelijk te vermijden en te omzeilen. Breikers is er voor informatie en 1-op-1 ondersteuning. Kosteloos, onafhankelijk, deskundig, dichtbij.

Kortingsacties OV en deelvervoer rondom verkeershinder regio Amsterdam

In 2025 vinden er meer grootschalige weg- en spoorwerkzaamheden dan ooit plaats in en rond de regio Amsterdam. Om ervoor te zorgen dat de wegen in en rond de regio Amsterdam zo min mogelijk vast komen te staan, wordt reizigers gevraagd zo veel mogelijk buiten de spits, met het OV, samen in een auto of niet te reizen. Om het reizen met het OV en deelvervoer aantrekkelijker te maken, zijn er nu meerdere kortingsacties voor het openbaar vervoer en deelvervoer gelanceerd door de verschillende samenwerkingspartners.

Er zijn meerdere reisalternatieven voor automobilisten om de drukte zoveel mogelijk te vermijden. Bijvoorbeeld door met de trein van/naar/via de regio Amsterdam te reizen en binnen Amsterdam met de metro, tram, bus of pont te reizen. Ook deelmobiliteit kan in de stad een mooi alternatief zijn, bijvoorbeeld voor het laatste stuk van een station naar de eindbestemming.

Kortingsacties

Trein

Er worden twee typen kortingsabonnementen aangeboden. Het NS Flex Dal voordeelabonnement is er voor automobilisten die wonen of werken in regio Amsterdam en tijdens de wegwerkzaamheden deze zomer vaker met de trein willen gaan. Dit kortingsabonnement – tijdelijk gratis tijdens de actie – biedt 40% korting in daluren en het weekend. De korting op het NS Altijd Voordeelabonnement is voor treinreizigers ter compensatie voor hinder van spoorwerkzaamheden. Dit abonnement biedt 20% korting in de spits en 40% korting in daluren en het weekend.

Metro, tram en bus in Amsterdam

Ook is er een kortingsactie voor automobilisten die de auto gebruiken binnen Amsterdam. Zij kunnen in aanmerking komen voor een gratis GVB-kortingsabonnement met 40% korting op reizen met de metro’s, trams en bussen van GVB, tijdens de wegwerkzaamheden. Ook worden rondom specifieke hindermomenten gratis GVB 24-uurskaarten beschikbaar gesteld.

Deelscooters en deelbakfietsen

De verschillende partijen zetten ook in op het stimuleren van deeltweewielers. Zo zijn er kortingen – voor nieuwe en huidige gebruikers – op de deelscooters van Felyx in Amsterdam en Check in Amsterdam en Diemen. Ook de deelbakfietsen van Baqme zijn in Amsterdam gratis te proberen.

De kortingsacties aanvragen

Reizigers kunnen de kortingsabonnementen voor het openbaar vervoer aanvragen op amsterdambereikbaar.nl/nl/2025/kortingsacties. Hier kunnen reizigers hun gegevens invullen om te ontdekken voor welke kortingsacties zij in aanmerking komen. Ook staat hier informatie over de acties voor deelvervoer. Deze acties worden aangeboden in de apps van de deelvervoeraanbieders.

Samenwerking

Met deze gezamenlijke acties willen de partners binnen Amsterdam Bereikbaar en de overheden van de Metropoolregio Amsterdam reizigers in en rondom Amsterdam tegemoetkomen in een periode van extreme verkeershinder.

Amstelveen tijdelijk minder bereikbaar door NAVO-top en afsluitingen A10

Vanaf vrijdagavond 20 juni is de bereikbaarheid van Amstelveen beperkt. Onder andere door de NAVO-top en groot onderhoud aan de A10 moeten reizigers rekening houden met forse verkeershinder, afsluitingen en vertragingen.

Wat gebeurt er precies?

  • Festival op de Ring (20 tot 22 juni):  Voorafgaand aan de NAVO-top is de A10 al deels afgesloten voor festiviteiten rond 750 jaar Amsterdam
  • NAVO-top (24 tot 25 juni):  Extra veiligheidsmaatregelen zorgen voor (gedeeltelijke) afsluitingen van snelwegen in de Randstad, waaronder de A4 en A5. Er is forse verkeershinder van zondagmiddag 22 juni t/m donderdag 26 juni
  • A10 Zuid en Oost (26 juni tot 12 juli): Groot onderhoud tussen knooppunten De Nieuwe Meer, Amstel en Watergraafsmeer. Verkeer wordt omgeleid via de A9  
  • Beperkt treinverkeer station Amsterdam Zuid (26 juni tot en met 16 augustus): er tijden minder treinen op station Amsterdam Zuid. Treinspoor 1 is buiten dienst

Deze combinatie van werkzaamheden en evenementen heeft directe gevolgen voor de bereikbaarheid van Amstelveen, vooral voor wie via de A10 reist of gebruikmaakt van station Amsterdam Zuid. 

Wat kunt u doen? 

De gemeente roept inwoners, forenzen en bezoekers op om hun reisgedrag aan te passen:

Waarom dit belangrijk is 

Zonder voorbereiding loopt u het risico vast te staan in het verkeer of een aansluiting te missen. Laat u niet verrassen: plan vooruit en kies bewust hoe en wanneer u reist.

Meer informatie

Rijkswaterstaat.nl(link is extern)

Amsterdan750.nl(link is extern)

21 startende ondernemers geslaagd voor ZAAI

Vorige week ontvingen 21 startende ondernemers uit Amstelveen hun certificaat voor het succesvol afronden van het ZAAI ontwikkeltraject. Net als voorgaande jaren bestond het programma uit zowel een Nederlandstalige als een Engelstalige groep.

ZAAI ondersteunt startende ondernemers in Amstelveen bij het bouwen aan een stevig fundament voor hun onderneming. Via masterclasses, intervisie en bedrijfsbezoeken krijgen zij handvatten aangereikt om succesvol te ondernemen. Het programma is een initiatief van de gemeente Amstelveen en wordt al 14 jaar georganiseerd in samenwerking met Rabobank en de Ondernemersvereniging Amstelveen (OA). In het afgelopen halfjaar hebben de deelnemers zich verdiept in thema’s zoals netwerken, sales, AVG, financiën, doelen stellen en het opstellen van een ondernemingsplan. Veel trainers zijn zelf oud-deelnemers, wat zorgt voor herkenning en inspiratie. Bij de bedrijfsbezoeken aan Boekhandel Libris Venstra, PSfm en Van Poelgeest BMW & MINI kregen de deelnemers een kijkje achter de schermen en namen ze waardevolle lessen mee uit de verhalen van deze ervaren ondernemers.

Feestelijke afsluiting De afsluiting vond plaats bij Sunday aan de Poel. De drie deelnemers actief in de foodbranche – Elisa, Diana en Esen – verzorgden een feestelijk welkomsthapje. Deelnemer Rudra, zelfstandig dansleraar, bracht de zaal in beweging met een energieke Bachata-workshop. De middag werd muzikaal afgesloten door twee deelnemers die tijdens het traject een bijzondere band opbouwden als buddy’s. Alex, fotografe en deelnemer uit de internationale ZAAI-groep, heeft de dag vastgelegd in beeld.

Elzakalai: ‘De kracht van ZAAI zit in de verbinding’ Wethouder Elzakalai kijkt met trots terug op deze editie van ZAAI: “We zien dat deelnemers na het programma niet alleen meer kennis hebben, maar ook met meer vertrouwen ondernemen. Door de inspirerende bedrijfsbezoeken én de netwerkbijeenkomsten van de OA hebben zij bovendien hun professionele netwerk kunnen uitbreiden. Aanstaande donderdag 19 juni krijgen de deelnemers bovendien de kans om hun netwerk nóg verder uit te breiden tijdens een serie speeddates met Amstelveense ondernemers. Dit is onderdeel van de netwerkborrel die georganiseerd wordt door de Amstelveense Ondernemersvereniging. De kracht van ZAAI zit in de verbinding: ieder jaar ontstaan er nieuwe samenwerkingen én vriendschappen. We kijken vol enthousiasme uit naar alles wat het nieuwe jaar zal brengen.”

Vooruitblik op ZAAI 2026 De komende editie van ZAAI richt zich specifiek op (toekomstige) ondernemers die op het punt staan te starten, of korter dan een jaar bezig zijn. Vanaf januari 2026 wordt er maandelijks een masterclass georganiseerd rond thema’s die aansluiten op de uitdagingen van beginnende ondernemers. Er is sprake van open inschrijving per sessie, met een beperkt aantal plaatsen. Houd voor updates de website en socials van ZAAI in de gaten: www.zaaiamstelveen.nl.

Foto’s: Alex Tkanova

Schuldendeal voor ondernemers: hoe je jouw bedrijf levensvatbaar maakt in zwaar weer

Coronaschulden veroorzaken financiële druk bij duizenden ondernemers in het mkb. Hoe voorkom je dat deze problemen leiden tot faillissement, en welke stappen zet je om het tij te keren? Michiel Hordijk van het Instituut voor Midden- en Kleinbedrijf (IMK) en Ferdinand Bosvelt van Turnaround Advocaten geven in De Ondernemer Livepraktische tips en inzichten.

Naar publicatie

Het bericht Schuldendeal voor ondernemers: hoe je jouw bedrijf levensvatbaar maakt in zwaar weer verscheen eerst op Retail Amstelveen.

Swim to Fight Cancer Amstel 2025: opnieuw de Amstel in op zaterdag 6 september

De Amstel vormt op zaterdag 6 september opnieuw het decor de derde editie van Swim to Fight Cancer Amstel. Jong en oud springen die dag het water in om geld op te halen voor baanbrekend kankeronderzoek. 

Sportief in actie tegen kanker

Met Swim to Fight Cancer Amstel zetten honderden deelnemers zich in om geld op te halen voor baanbrekend kankeronderzoek via stichting Fight Cancer. Iedereen van 10 jaar en ouder kan meedoen. Deelnemers zwemmen een afstand van 1 of 2 kilometer of 500m (KIDS) door de Amstel en laten zich sponsoren door familie, vrienden en collega’s. 

Record bedrag

“Het is ontzettend gaaf dat we ook dit jaar weer met z’n allen het water in gaan,” vertelt Davy Heijsteeg, projectleider van Swim to Fight Cancer Amstel. “De energie, betrokkenheid en het enthousiasme dat je op zo’n dag voelt, is echt bijzonder. Het raakt me telkens weer hoeveel mensen zich inzetten – voor baanbrekend onderzoek. Dit jaar willen we met elkaar €250.000 ophalen. Elke meter telt, elke donatie maakt verschil. Ik kijk er enorm naar uit om op 6 september samen het verschil te maken.”

Inschrijven 

De inschrijving is geopend via www.swimtofightcancer.nl/amstel . Na registratie maak je eenvoudig een persoonlijke actiepagina aan en kun je direct starten met fondsenwerven. Hoe meer sponsoren je weet te enthousiasmeren, hoe groter de impact.

Over Fight Cancer

Stichting Fight Cancer is een landelijke organisatie die fondsen werft voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker. Onder het motto ‘Love Life. Fight Cancer.’ mobiliseert de stichting mensen om in actie te komen en de strijd tegen kanker aan te gaan met hoop en energie.

Doe met je bedrijf ook mee aan de ‘Love life. Fight cancer’ missie

Met ons motto ‘Love life. Fight cancer’ willen we toewerken naar een wereld waarin kanker geen dodelijke ziekte is. Vanuit de liefde voor het leven roepen we iedereen op om in actie te komen en met ons mee te doen.

Om Swim to Fight Cancer op een financieel gezonde manier te kunnen organiseren, zijn we afhankelijk van welwillende, lokale sponsoren. Deze sponsorgelden worden, samen met alle inschrijfgelden van de deelnemers en eventuele subsidies, gebruikt om de kosten van het evenement te betalen. Op deze manier kunnen alle opgehaalde donatiegelden van de deelnemers naar kankeronderzoek gaan.

Als sponsor van Swim to Fight Cancer ben je op een zeer positieve manier zichtbaar binnen je eigen woon- en werkomgeving. Deze lokale exposure en kracht is waar ons evenement op drijft. Lokale sponsoren, businessteams en deelnemers doen mee aan een schitterend evenement wat wordt georganiseerd door een lokaal organisatieteam en heel veel vrijwilligers afkomstig uit dezelfde regio.

Bekijk onze standaard sponsorpakketten. Omdat er ook andere sponsorwensen kunnen zijn, gaan we graag het gesprek aan om te kijken waar jullie bedrijf behoefte aan heeft.Fightcancer.nl : Contact

Contentflow: Wekelijkse content voor LinkedIn en blogs, mΓ©t persoonlijke redactie

Goede content moet niet alleen slim, maar ook menselijk zijn.

Als ondernemer weet je het: regelmatige, kwalitatieve content is essentieel voor je online zichtbaarheid. Maar wie heeft daar wekelijks tijd voor?

Bij Buro Amstelveen hebben we daarom Contentflow ontwikkeld – een dienst waarin AI en menselijke creativiteit samenkomen. Het resultaat? Wekelijks professionele content voor op je site en social media, gegenereerd door AI maar door ons bewerkt.

Hoe werkt Contentflow?

1. Persoonlijke intake
We starten met een intakegesprek waarin we jouw bedrijf, doelgroep en tone-of-voice goed leren kennen. Deze informatie vormt de basis voor een effectieve contentstrategie en onze AI-prompts.
|2. AI-gegenereerde content
Op basis van de intake genereert onze AI-workflow wekelijks een relevant artikel, afgestemd op jouw vakgebied en doelgroep.
3. Redactie & optimalisatie
We controleren en redigeren elke tekst handmatig. Zo zorgen we dat elk artikel inhoudelijk sterk is, past bij jouw stijl én SEO-geoptimaliseerd is.
4. Beeldmateriaal op maat
Bij elk artikel leveren we een passende visual: één voor op je website of blog, en één geoptimaliseerd voor social media (LinkedIn/Instagram).

Het voordeel:

1 Tijdswinst: geen stress over contentplanning
2 Consistente zichtbaarheid op LinkedIn en je blog
3 SEO-geoptimaliseerde content die gevonden wordt
4 100% op maat voor jouw merk en doelgroep

De kosten:
Omdat we een eigen AI-workflow hebben ontwikkeld, kunnen we Contentflow voor een zeer aantrekkelijk maandelijks tarief aanbieden.  

Benieuwd hoe Contentflow jouw contentuitdagingen kan oplossen? Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek. Bel 06 – 17 27 61 96 of mail naar info@buroamstelveen.nl

Buro Amstelveen – Waar strategie en creativiteit samenkomen buroamstelveen.nl/contentflow

Amstelveen Culinair 2025: drie dagen culinair genieten aan het water

Van 4 tot en met 6 juli verandert de prachtige Poeloever in Amstelveen in een openluchtrestaurant aan het water. Tijdens Amstelveen Culinair proef je drie dagen lang het beste van de lokale horeca. Veertien restaurants serveren hun lekkerste specialiteiten, er is heerlijke livemuziek en op zondag is er ook voor kinderen van alles te doen.

Welkom Prime Events!

Met veel plezier verwelkomen we Prime Events als nieuw lid van Ondernemersvereniging Amstelveen!

Bringing Visions to Life Through People, Technology, and Unforgettable Events – dat is waar Prime Events voor staat. Met oog voor detail, passie voor techniek en een feilloos gevoel voor sfeer, creëren ze onvergetelijke ervaringen. Of het nu gaat om een intiem feest of een groots evenement, Prime Events zorgt voor de perfecte muzikale omlijsting én de complete technische productie – van A tot Z.

Welkom George Dick en Symon van Heyningen – we kijken uit naar een inspirerende samenwerking!

Prime Events

Amstelland Kunst: KunstOpentDeuren

KunstOpentDeuren vindt plaats in het weekend van 1 en 2 november 2025. Een uniek en veelzijdig evenement dat in plaats komt van de bekende Open Ateliers Amstelveen. KunstOpentDeuren betekent dat er letterlijk vele deuren van de kunst opengaan.

Aanmelden

Ben jij kunstenaar, muzikant, danser, fotograaf, zanger, performer, dichter, street artist of acteur? Wil je jouw werk laten zien of horen op een bijzonder en inspirerend evenement?

Doe mee tijdens KunstOpentDeuren 2025 en laat je creativiteit stralen vanuit je eigen atelier of op een unieke locatie en deel je werk met een enthousiast publiek. Verras jezelf en anderen met onze diverse expositieplekken. We zoeken professionele en aankomende professionele talenten in alle disciplines.
Aanmelden kan tot 25 juni a.s.

Aanmelden voor kunstenaars

Aanmelden voor podium- en straatkunstenaars

Aanmelden voor bedrijven en organisaties

Mis deze inspirerende en unieke gelegenheid niet! Het evenement ademt de sfeer van
Montmartre, een bruisende en creatieve plek waar kunst in al zijn vormen de hoofdrol speelt
en jou een podium biedt.

AmstelveenBeach en Cinema Amstelveen on Tour organiseren samen een buitenbios op het Stadsplein

Zondag 15 juni 20.30 draait de ultieme strandfilm Baywatch op het grote scherm tijdens het openingsweekend van AmstelveenBeach.

Van zaterdag 14 juni t/m dinsdag 24 juni wordt het Stadsplein namelijk omgetoverd voor een week lang AmstelveenBeach, georganiseerd door AmstelveenSport.

Tijdens het openingsweekend verzorgt AmstelveenBeach samen met Cinema Amstelveen een echte Buitenbios. Met je voetjes in het zand en een drankje in de hand genieten van een komische actiefilm.

Inloop: 20.00 uur / Start film: 20.30
Op de avond ontvang je op vertoon van je ticket een koptelefoon om ongestoord te kunnen genieten van de film, vanuit je strandstoel die we voor je klaar hebben gezet.

Deze avond is mede mogelijk dankzij de bijdrage van het Stadsfonds Amstelveen en Jean Mineur Media Vision

Film van de avond: Baywatch (2017)

Ervaren strandwacht Mitch Buchannon wordt gedwongen om samen te werken met de nieuwe rekruut Matt Brody. Wanneer ze op het spoor komen van een crimineel complot wordt het voortbestaan van hun strand in gevaar gebracht.

Behoefte aan beelden van zonovergoten en vooral afgetrainde benen, billen, buiken, borstkassen en biceps in strakke badpakken en boardshorts? Stem dan af op Baywatch voor twee uur dwaas Amerikaans Hollywood-vermaak. Deze afzwaaier van de gelijknamige tv-serie (met glimprollen van oersterren David Hasselhoff en Pamela Anderson) draait alle klassiekers nog een keer af. Nu zien we dus Dwayne Johnson, Zac Efron en Kelly Rohrbach als strandwachten in een warm bad van zanderige onderbroekenlol en luie actie.

Kijk op www.cinemaamstelveen.nl voor alle tijden en data van de films en evenementen

Vijf ongewone vragen aan Rob Schroen

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…Deze maand vijf ongewone vragen aan Rob Schroen van Golfcentrum Amsteldijk:

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?

Sinds 1 november werk ik als Manager Golf Amsteldijk. OA biedt mij en GolfAmsteldijk een veel groter bereik dan ik aanvankelijk verwachtte.
Wat een interessant en divers gezelschap en wat een kennis. Ik leer mensen kennen uit diverse hoeken. Dit levert nieuwe zakelijke connecties & kansen op maar ook andere inzichten & inspiratie.
Toekomst, samen en duurzaamheid komen sterk naar voren en dat spreekt me erg aan.

Welke drie dingen kun je echt niet zonder?

Heel cliché maar toch is het zo, mijn kinderen. Stuk voor stuk alle drie kanjers.
Sporten: golf, tennis en fitness maar ook sport kijken.
Mensen. Ik ben een sociaal dier en vind het heerlijk om met mensen om te gaan. 

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?

Mijn beste beslissing die ik heb genomen is om mijn hart te volgen in mijn werkende leven. Golf en hospitality lopen als een rode draad door mijn leven. Ik word blij van mensen die telkens terugkomen omdat ze het zo naar de zin hebben.

Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest?

In het begin van mijn werkende carrière heb ik golfreizen ingekocht. Daardoor heb ik vele mooie plekken mogen bezoeken. Zuid-Afrika heeft een speciaal plekje in mijn hart veroverd. De natuur, de mensen, de sportmentaliteit, prachtige golfbanen, heerlijk eten en fantastische wijnen. Toch heb ik iedere keer 1 vraag die opdoemt. Wil ik er wonen of niet? Niet is toch het antwoord. Waarom? Ondanks dat ik niet alles in ons land goed geregeld vind, hebben we het hier heel goed voor elkaar.

Waar heb jij het laatste keihard om moeten lachen?

Om de uitdrukking op het gezicht van mijn kinderen toen ik het antwoord gaf op de volgende vraag: “waarom vallen duikers achterwaarts in het water” met als antwoord “voorwaarts vallen ze in de boot”.
Anders kan ik hard lachen om Engelse humor.

Volgende deelnemer:

Jack van Gelder van Diamond Point. Diamond Point is een familiebedrijf, net als Loogman. Ik ben benieuwd naar hun verhaal.

❌