❌

Lees weergave

Lokale bestuurders tonen betrokkenheid bij Adamas Centrum

Woensdag 9 juli vond bij het Adamas Centrum in Nieuw-Vennep de jaarlijkse lunchbijeenkomst plaats met leden van het Comité van Aanbeveling. Tijdens deze bijeenkomst spraken vertegenwoordigers uit de regio met het centrum over actuele ontwikkelingen en toekomstige plannen. Ook de Aalsmeerse wethouder Sybrand de Vries was hierbij aanwezig.

Vacature: β€˜Filiaalmanager Bakkerij Vooges’

Word jij het gezicht van onze gloednieuwe winkel?

In september heropenen we onze compleet vernieuwde winkel op het Poldermeesterplein in Aalsmeer-Oost. Voor deze mooie locatie zoeken we een enthousiaste en ervaren filiaalmanager die het team aanstuurt, meewerkt én meebouwt aan een succesvolle start.

𝗪𝗮𝘁 𝗴𝗮 𝗷𝗲 𝗱𝗼𝗲𝗻?

Als filiaalmanager ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de winkel:

  • Je bouwt en motiveert het team
  • Je zorgt voor een gastvrije sfeer en tevreden klanten
  • Je bewaakt de kwaliteit van producten en presentatie
  • Je beheert de voorraad en doet slimme bestellingen
  • Je werkt zelf actief mee op de vloer

𝗪𝗮𝘁 𝗯𝗿𝗲𝗻𝗴 𝗷𝗶𝗷 𝗺𝗲𝗲?

  • Ervaring in een leidinggevende rol (retail, horeca of bakkerij is een pré)
  • Organisatorisch sterk en commercieel ingesteld
  • Klantgericht en een echte aanpakker
  • Flexibel inzetbaar (ook op zaterdagen en feestdagen)
  • Je hebt zin om iets nieuws op te bouwen

𝗪𝗮𝘁 𝗯𝗶𝗲𝗱𝗲𝗻 𝘄𝗶𝗷?

  • De kans om vanaf het begin mee te bouwen aan een nieuwe winkel
  • Veel zelfstandigheid en ruimte voor eigen ideeën
  • Een gezellig team en fijne werksfeer
  • Marktconform salaris en goede arbeidsvoorwaarden

𝗢𝘃𝗲𝗿 𝗕𝗮𝗸𝗸𝗲𝗿𝗶𝗷 𝗩𝗼𝗼𝗴𝗲𝘀
Wij zijn een ambachtelijke bakkerij met liefde voor het vak én de klant. Onze winkels zijn warm, gastvrij en gevuld met de geur van versgebakken brood en banket. In september heropenen we onze vernieuwde winkel in Aalsmeer-Oost een moderne, frisse plek midden in de wijk.

𝗜𝗻𝘁𝗲𝗿𝗲𝘀𝘀𝗲?
Stuur je sollicitatie naar winkels@bakkerijvooges.nl
 of neem contact op via 06 1324 3398.

Het bericht Vacature: ‘Filiaalmanager Bakkerij Vooges’ verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Schiphol taxi: waarom het eigenlijk best logisch is

Wat is een Schiphol taxi nou precies..?

“Ik moet eerlijk zeggen dat ik lang niet snapte waarom mensen zoveel geld uitgaven aan een Schiphol taxi. Dacht altijd: de trein kost maar een paar euro, waarom zou je 50 euro betalen voor een taxi? Tot ik vorige zomer zelf in de problemen kwam.

Was op weg naar een belangrijke vergadering in Rome. Vlucht om 8:15. Ik nam braaf de trein om 6:30. Storing tussen Amsterdam en Schiphol. Stond daar anderhalf uur te wachten met m’n koffer. Uiteindelijk een taxi genomen voor 95 euro en nog bijna te laat geweest ook.

Een Schiphol taxi is basically een taxi die zich helemaal heeft toegelegd op luchthavenvervoer. Ze kennen alle routes perfect, hebben vaste prijzen (geen verrassing van 120 euro), en volgen zelfs je vlucht. Als die vertraagd is, komen ze later. Best slim eigenlijk.

Het verschil met gewone taxi’s? Die staan gewoon op Schiphol en rekenen per meter. En dat wordt duur, vooral als er files zijn. Een Schiphol taxi boek je van tevoren online en je weet precies wat je betaalt.

Hoe werkt een Schiphol taxi eigenlijk?
Het is eigenlijk heel simpel. Je gaat naar een website, vult in waar je woont en waar je naartoe moet, kiest een tijd, en krijgt meteen een prijs te zien. Geen gedoe met bellen of onduidelijke tarieven.

De meeste aanbieders vragen ook naar je vluchtgegevens. Handig, want dan kunnen ze je rit monitoren. Als je vlucht vertraagd is, past de chauffeur zijn schema aan. Probeer dat maar eens met de NS.

Wat ik wel fijn vind: je kunt meestal tot 23 uur de avond ervoor nog gratis annuleren. Want plannen veranderen altijd, toch? Tenminste bij mij wel.

Bij de betaling kun je meestal kiezen: online vooraf betalen of cash aan de chauffeur. Ik doe het altijd online, dan is het gewoon klaar.

Schiphol taxi vs openbaar vervoer – eerlijke vergelijking

Oké, laten we eerlijk zijn. Een Schiphol taxi kost meer dan de trein. Maar hoeveel is jouw tijd waard? En je stress?

Vorige maand moest m’n zus naar Londen voor werk. Vroege vlucht. Ze nam de eerste trein. Vertraging, overstappen, sjouwen met koffers. Kwam gestrest en zweterig aan op Schiphol. Had ze maar een taxi genomen, zei ze achteraf.

De trein naar Schiphol kost inderdaad maar een paar euro. Maar:

  • Je moet op tijd zijn voor de trein (en die kan uitvallen)
  • Sjouwen met bagage door het station
  • Als er storingen zijn, zit je in de shit

Een Schiphol taxi kost tussen de 35-80 euro, afhankelijk van waar je woont. Ja, dat is meer. Maar je wordt opgehaald, geen gedoe, en je bent gewoon op tijd.

Wat kost een Schiphol taxi echt?
Dit was altijd zo’n ding waar ik niet uit kwam. Websites met van die vage prijzen zoals “vanaf 25 euro” maar je weet nooit wat je echt betaalt.

Gelukkig hebben de meeste aanbieders nu vaste tarieven:

  • Amsterdam naar Schiphol: 35-50 euro meestal
  • Utrecht: 60-75 euro
  • Den Haag: 75-90 euro
  • Haarlem: 40-55 euro
  • Rotterdam: 85-100 euro

Dit is voor een normale auto (vier personen). Heb je een groter gezin of veel bagage? Dan moet je een grotere auto boeken en betaal je wat meer.

Wat wel fijn is: geen toeslagen voor ’s nachts of weekends. Gewoon dezelfde prijs. En geen verrassingen zoals bij meterprijzen.

Voordelen van een Schiphol taxi service
Sinds ik ben overgestapt op taxi’s, merk ik gewoon dat reizen veel relaxter is. Geen stress over treintijden of storingen. Je wordt gewoon opgehaald en bent op tijd.

De grootste voordelen volgens mij:

  • Deur-tot-deur service: geen gedoe met overstappen
  • Vaste prijzen: je weet van tevoren wat je betaalt
  • Vluchtmonitoring: als je vlucht vertraagd is, past de chauffeur zich aan
  • 24/7 beschikbaar: ook voor die super vroege vluchten
  • Plaats voor bagage: geen gesjouw door stations

En wat ik ook fijn vind: je kunt gewoon relaxen tijdens de rit. Laatste check van je documenten, even je mails doornemen, of gewoon uitrusten. In de trein ben je vaak druk bezig met koffers en overstappen.

Hoe kiest je de juiste Schiphol taxi dienst?
Er zijn best veel aanbieders tegenwoordig. Hoe weet je welke goed is? Ik kijk altijd naar een paar dingen:

Waar ik op let:

  • Transparante prijzen op de website
  • Goede reviews op Google (niet alleen op hun eigen site)
  • Kun je makkelijk contact opnemen als er iets is?
  • Kunnen ze je vlucht volgen voor vertragingen?
  • Gratis annulering tot redelijke tijd

M’n buurman had een keer een taxi geboekt bij een goedkoop bedrijf. Chauffeur kwam niet opdagen. Niemand te bereiken. Uiteindelijk alsnog een dure taxi genomen. Bespaar je die stress en kies een betrouwbare aanbieder.

Lees vooral ook de slechte reviews. Daar leer je vaak meer van dan van de goede. Als iedereen klaagt over hetzelfde probleem, dan weet je genoeg.

Veelvoorkomende problemen bij Schiphol taxi vermijden

Ja, er kan ook wel eens wat misgaan. Gebeurt. Maar de meeste problemen kun je voorkomen door slim te boeken.

Wat er mis kan gaan en hoe je het voorkomt:

  • Chauffeur komt niet: boek bij betrouwbare aanbieders met goede reviews
  • Auto is te klein voor je bagage: geef eerlijk aan hoeveel koffers je hebt
  • Vertraging door verkeer: vertrek ruim op tijd, zeker tijdens spits
  • Communicatieproblemen: zorg dat je telefoonnummer klopt bij de boeking

Wat ik altijd doe: een dag van tevoren even checken of de boeking nog staat. En op de dag zelf het telefoonnummer van het taxibedrijf bij de hand houden.

Oh, en geef altijd je juiste vluchtgegevens door. Dan kunnen ze je vlucht volgen en weten ze of er vertragingen zijn.

Technologie en apps bij Schiphol taxi service

De meeste bedrijven hebben tegenwoordig apps of goede websites. Best handig eigenlijk. Je kunt je rit live volgen, zien waar je chauffeur is, en soms zelfs contact opnemen via de app.

Wat ik wel cool vind: sommige apps sturen je een berichtje als je chauffeur onderweg is. En je krijgt vaak een foto en kenteken van de auto. Handig als je op een drukke plek staat te wachten.

De betaling gaat ook steeds vaker digitaal. Contactloos betalen, online vooraf betalen, of zelfs automatisch via de app. Scheelt gedoe met cash.

Maar het blijft wel taxi’s hè. Geen fancy technologie zoals zelfrijdende auto’s of zo. Gewoon een chauffeur die je van A naar B brengt. Simpel en effectief.

Schiphol taxi voor aankomst
Waar veel mensen niet aan denken: je kunt ook een taxi reserveren voor als je terugkomt van vakantie. Serieus, na een lange vlucht wil je gewoon naar huis. Niet wachten op treinen of zoeken naar een taxi.

Het mooie is dat de meeste aanbieders je vlucht kunnen volgen. Dus als je vlucht 2 uur vertraagd is (wat vaak genoeg gebeurt), staat je chauffeur niet al 2 uur te wachten. Hij komt gewoon later.

M’n schoonzus doet dit altijd als ze terugkomt van zakenreizen. “Na 8 uur vliegen wil ik gewoon in mijn eigen auto zitten,” zegt ze. Snap ik wel.

En het scheelt ook nog eens. Die taxi’s die op Schiphol staan zijn peperduur. Door vooraf te boeken betaal je veel minder.

Duurzaamheid en groene taxi’s
Iets wat steeds belangrijker wordt: hoe milieuvriendelijk is je Schiphol taxi? Veel bedrijven rijden nu met hybride of elektrische auto’s.

Niet alleen goed voor het milieu, maar ook stiller en comfortabeler. En soms zelfs goedkoper omdat ze minder brandstof gebruiken.

Als je het belangrijk vindt, kun je vaak kiezen voor een groene taxi. Kost meestal hetzelfde, maar je reist wel duurzamer. Win-win toch?

Wacht niet tot het laatste moment
Kijk, een Schiphol taxi is gewoon een slimme investering in je gemoedsrust. Ja, het kost wat meer dan de trein. Maar je koopt vooral zekerheid dat je op tijd bent zonder stress.

Wat ik geleerd heb: plan je vervoer net zo zorgvuldig als je hotel en vlucht. Het is het begin en einde van je reis. Als dat goed gaat, start je reis goed en kom je ontspannen thuis.

M’n advies? Probeer het een keer, vooral bij vroege vluchten of belangrijke reizen. Je zult merken dat het verschil in kosten vaak kleiner is dan je denkt, en het gemak is het absoluut waard. Een Schiphol taxi zorgt er gewoon voor dat je reis soepel verloopt.”

(Partnerbijdrage Twenty Four Webvertising)

 

Het bericht Schiphol taxi: waarom het eigenlijk best logisch is verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Vacature: β€˜Projectleider bij Stolze’

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de projecten bij Stolze van de uitvoering tot de oplevering en bent leidend in alles wat daarvoor geregeld moet worden. Je bent verantwoordelijk voor de planning, werkvoorbereiding en projectleiding van projecten. Jij coördineert de projecten in uitvoer en bent het eerste aanspreekpunt voor de klant, onze monteurs en onderaannemers. De disciplines waar wij ons op focussen zijn Elektrotechniek, Watertechniek, Groeilicht, Automatisering en Klimaattechniek. Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering, de planning en het projectresultaat. Dit doe je uiteraard niet alleen maar met een enthousiast team met monteurs en uitvoerder.  Naast alles wat met jouw project(en) te maken heeft, lever je een bijdrage aan de verdere ontwikkeling, versterking en professionalisering van de Stolze organisatie.

Op de locatie in Aalsmeer werken we met een klein hecht team. Dit betekent dat je als projectleider in de praktijk ook werkzaamheden uitvoert in de planning en werkvoorbereiding, of samen met een engineer werkt aan de technische tekeningen. Je bent eindverantwoordelijk, maar steekt ook zelf de handen uit de mouwen!

Dit ben jij:
Jij bent gepassioneerd door tuinbouwtechniek, met ervaring en expertise in projectontwikkeling en -uitvoering. Jouw instelling is resultaatgericht en jouw communicatieve vaardigheden zijn uitstekend op alle niveaus.

Daarnaast vragen we:

  • HBO werk- en denkniveau;
  • Minimaal 5 jaar ervaring binnen een project georiënteerd bedrijf;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Sterke communicatieve vaardigheden en een natuurlijke leidinggevende stijl.

Wat wij je bieden

  • Een aantrekkelijk salaris afhankelijk van jouw kennis en ervaring;
  • Een fulltime functie, waarbij je de mogelijkheid hebt om in overleg flexibel en gedeeltelijk vanuit huis te werken;
  • 25 vakantie- en 13 ATV-dagen op fulltime basis;
  • Een leven lang leren gebaseerd op jouw persoonlijk ontwikkelplan en toegang tot de Stolze Academy met allerlei trainingen;
  • Arbeidsvoorwaarden conform de CAO Metaal & Techniek en deelname aan het Pensioenfonds Metaal & Techniek (PMT);
  • Gezellige en professionele collega’s;
  • Een wekelijkse vrijdagmiddagborrel en een actieve personeelsvereniging.

Dit zijn wij
De wereldbevolking groeit, zuiver drinkwater wordt schaarser en goede voedselvoorzieningen zijn nodig. Verduurzaming is belangrijk en essentieel om onze kinderen een goede toekomst te kunnen geven. Hierdoor groeit de vraag naar duurzame en innovatieve technische oplossingen voor de professionele, bedekte tuinbouw. Want een plant telen, kan bedekt overal ter wereld.

Stolze is dé full-service partner voor professionele tuinbouw wereldwijd. Van engineering tot uitvoering, voor alle soorten teelten in diverse vormen en maten. Als system integrator vertaalt Stolze de wensen van haar klanten naar concrete technisch hoogstaande oplossingen, op het gebied van elektro- en watertechniek, groeilicht, automatisering en klimaattechniek voor tuinbouw en utiliteit.

Samen met 190 collega’s in binnen- en buitenland behaalden we vorig jaar ruim 130 miljoen omzet. Techniek is onze passie! Stolze is onderdeel van GreenV. GreenV is wereldwijd groot in de glastuinbouw met de ontwikkeling en aanleg van technische tuinbouwsystemen en geïntegreerde kasprojecten.

Kom je bij ons werken?
Reageer via het online sollicitatieformulier op onze website.

Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Milou van Ruijven (Corporate recruiter). Dit kan telefonisch via 06 83079578 of via de mail werkenbij@stolze.nl. Wij kijken met veel enthousiasme uit naar jouw sollicitatie.

Het bericht Vacature: ‘Projectleider bij Stolze’ verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Blij met de bus en zuinig met energie

Met een kratje boodschappen en een luisterend oor gaat commissaris van de Koning Arthur van Dijk op bezoek bij Noord-Hollanders. In de videorubriek ‘In de keuken met’ probeert hij erachter te komen wat inwoners bezighoudt.

Bestemmingsplan Vinkeveense Plassen 2025 online beschikbaar

Vandaag is het besluit op het bestemmingsplan Vinkeveense Plassen 2025 gepubliceerd en zijn het bestemmingsplan en bijbehorende stukken online beschikbaar gesteld. Dat betekent dat de beroepstermijn op 12 juli 2025 start. Beroep kan worden ingesteld bij de afdeling Bestuursrechtspraak van de Raad van State. Deze beroepstermijn loopt tot en met vrijdag 22 augustus 2025.  De provincie had tot 25 juni 2025 de tijd om te reageren op het bestemmingsplan. De provincie heeft per brief van 24 juni 2025 laten weten dat er geen reactieve aanwijzing wordt gegeven. En zijn om die reden ook geen wijzigingen aangebracht op het besluit van de gemeenteraad van 13 mei 2025.

💾

Oppositie heeft genoeg van powerplay coalitie

Door: Joop Kok (Beschouwing) Ieder jaar bij de behandeling van de kadernota, waarin de hoofdlijnen van het beleid voor het komende jaar is vastgelegd inclusief de financiële kaders, geven alle partijen een beschouwing over hoe ze tegen de plannen aankijken en waar ze zich voor in willen gaan zetten. Ieder jaar weer, deze keer vorige week donderdag, vraag ik iedere partij mij de beschouwing per email toe te sturen. Nog nooit een probleem geweest, behalve dit jaar. Toen ik de vraag aan Marion Geisler van D66 stelde, wilde ze dat wel doen, maar dan moest ik wel voor publicatie mijn stuk ter goedkeuring aan haar voorleggen. Het ging haar met name om mijn duiding van haar beschouwing, of ik het wel zo zou weergeven zoals zij het had bedoeld. Ik schrok, kende de nieuwe fractievoorzitter van D66 nu echt niet het bestaan van persvrijheid? En dat voor een politieke nazaat van journalist Hans van Mierlo.

Marion Geisler (D66)

Bovendien tastte ze door deze betutteling de geloofwaardigheid aan van haar betoog dat D66 gelooft in de creativiteit, verbeeldingskracht en zelfredzaamheid van mensen. Blijkbaar niet in die van mij. En, vroeg ik me af, hoe gaat ze nu eigenlijk zelf om met het duiden van andermans woorden? Neem de brief van Jelle Buisma op AalsmeerVandaag, hoe heeft ze die geduid? Niet veel anders dan haar coalitiegenoten: afwijzend en afkeurend. “Het verdriet ons zeer dat zij willen zenden via de pers en dat ontneemt hun en ook ons de mogelijkheid om in gesprek te gaan over alles wat zij zeggen.”

Afstand
Als je, wat de kern van haar beschouwing was, zegt te streven naar een compromis houdt dat in dat je je verdiept in de belevingswereld van de ander, pas dan kun je hem tegemoet treden. Met afkeurende woorden neem je alleen maar afstand. Haar hele betoog haalde ze volledig onderuit door met een beschuldiging richting Jelle Buisma te starten.

De enige die tot empathie in staat bleek, was de heer Zelen in zijn commentaar op Aalsmeer Vandaag: “Mag ik zo vrij zijn om het bevlogen betoog van Jelle PVDA, van vorige week aan te stippen. Daar zat een ziel achter! Het wegblijven zal niet tot een directe oplossing leiden. maar is wel ingegeven door oprechtheid vanuit Jelle zelf.”

Macht en geld
Zelen had het goed gezien, het zat Buisma hoog. Out of the box denken, besloten vergaderingen, inhuren van advocaten, alles was uit de kast gehaald om tegengas te geven aan de plannen van ondernemers om op de hoek van de Lakenblekerstraat – Legmeerdijk, huisvesting voor 800 arbeidsmigranten te realiseren. Het mocht niet baten, om langlopende en dure proceskosten te voorkomen was men tot overeenstemming gekomen. Het stak hem dat macht en geld het voor het zeggen hebben en dat de gemeente niet met diezelfde inzet en energie voor huisvesting van jongeren en starters zorgt. Het CDA mag dan wel zeggen dat ze voor iedereen bouwt en Marion Geisler mag dan wel op radio Aalsmeer beweren dat er met kerngetallen 30 (sociaal) 30 (midden) en 30 (duur) gebouwd gaat worden op Buitenveen, maar in werkelijkheid zijn die getallen veel minder gunstig voor starters en jongeren, namelijk 25 – 30 – 45.

Sunny Lakerveld van GroenLinks wees er in haar betoog ook op dat veel woningen gericht zijn op mensen van buiten. (Lees: Mensen met kleine beurs niet welkom in Aalsmeer)

Dirk van Willegen (CDA)

‘Waarvoor dank’  
De opening van de beschouwing van Dirk van Willigen (CDA) was opvallend. “Vandaag is toch wel een bijzondere dag, zo begon hij, het zou zomaar kunnen dat dit mijn laatste algemene beschouwing namens het CDA  is.” Meer een zin voor aan het eind dan aan het begin van een betoog, minder egocentrisch en geschikt om nog een bedankwoordje richting de raad te richten.

Opmerkelijk waren de woorden waarmee zowel het CDA als de VVD op elkaar reageerden. Sissi Mijwaart (VVD) wilde het positief houden: “Iedere fractie heeft gewoon zijn best gedaan om een mooie beschouwing ten gehore te brengen en daarvoor dank. Het CDA heeft altijd, elk jaar eigenlijk heel duidelijk een opsomming waarvoor dank.”

Gerard Winkels (CDA)

Gebrekkig groenonderhoud verrekenen
De reactie van het CDA op de VVD was scherper: “De VVD kampt met items die we eigenlijk wel gewend zijn, ieder jaar weer en het is ook heel betekenisvol wat de VVD doet, de financiën en alles wat daar mee te maken heeft. Ik vind het ook een mooie gedachte dat de VVD ook altijd nog even de eigen wethouder prijst, die is waarschijnlijk de enige in het college die aandacht verdient,” aldus Van Willegen. Het werd feller toen Gerard Winkels (CDA) portefeuillehouder Sven Spaargaren (VVD) erop aansprak dat, let wel na eerst tot tien te hebben geteld, hij met de Meerlanden het gebrekkige groenonderhoud moest verrekenen. De discussie liep hoog op en Spaargaren stelde voor om het gesprek op een ander tijdstip voort te zetten. Werner Koster (AA) gaf aan dat hij niet hoopte dat het een één tweetje zou worden maar een agendapunt voor een commissievergadering.

Werner Koster (AA)

Geen ruimte voor extra overleg
Koster (AA) stelde dat bij de oppositiepartijen even de overweging had gespeeld om gezamenlijk met één hele korte reactie te komen: ‘geacht college, we geven er een klap op en gaan door’. De oppositie heeft genoeg van de powerplay van de coalitie waar geen ruimte is voor extra overleg over grote onderwerpen als de gebiedsvisie Kudelstaart of het verkeerscirculatieplan. Als meest recente voorbeeld de diskwalificatie die de VVD meegaf aan een door de oppositie ingediende motie: ‘kolder doen we niet aan mee.’ Inhoudelijk had AA het graag anders gezien: socialer, groener, veiliger, duurzamer en een steviger verweer jegens Schiphol. Ook heeft AA zorgen: de oplopende kosten in de jeugdzorg en de energiearmoede, huishoudens met een laag inkomen en een hoge energierekening. De beschouwing over de eigen rol als lokale partij richting de bewoners, daar zit wat AA betreft de crux. Een reflectie die navolging verdient.

Judith Keessen (FlorAalsmeer)

Werkt het ook?
Voor Judith Keessen (FlorAalsmeer) gold er maar één simpele vraag: is het leven van onze inwoners er echt beter op geworden? Daar draait het om. Als je als gemeente miljoenen uitgeeft aan jeugdzorg, wmo en participatie dan wil je weten of het werkt. Je kunt je als coalitiepartij wel op de borst slaan van kijk eens wat we bereikt hebben, maar werkt het ook? In feite eenzelfde vraag die zich de Rekenkamer stelde bij de vraag of subsidies werken. Die gaven als advies om de te bereiken doelen goed te omschrijven en om aan de hand van meetbare criteria vast te stellen of het ook echt werkt. (Lees: College tegen belangrijkste subsidieaanbeveling Rekenkamer)

Beleid zonder effectmeting leidt tot beleidsblindheid, stelde Keessen. Haar voorstel was om structureel per programma te meten of het beleid werkt.

Sympathiek vond ik wel de opmerking dat ze wat moeite had met het betoog van D66 dat eindigt met de zin: ‘Laten we elkaar niet beschuldigen’, maar alvorens aan het betoog te beginnen start met een beschuldiging: “En dan zeggen wij: Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.”

(Foto’s: stills van de livestream)

Het bericht Oppositie heeft genoeg van powerplay coalitie verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

Auto botst op lantaarnpaal in Abcoude, lichtmast breekt in drieΓ«n

Vrijdagochtend is een automobilist op de Lange Coupure in Abcoude frontaal op een lantaarnpaal gebotst. Door de klap brak de lichtmast in drieën. De bestuurder is ter plekke nagekeken door ambulancepersoneel. Het ongeluk gebeurde rond 08:00 uur. De automobilist verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur, reed over een vluchtheuvel en raakte vervolgens de lantaarnpaal. De auto kwam pas enkele meters verder tot stilstand. Hulpdiensten waren snel ter plaatse en hebben zich over het slachtoffer ontfermd. De politie onderzoekt de exacte toedracht van het ongeval.

Ko en Iet Weststrate: 60 jaar liefde en tomeloze inzet

Door: redactie. Woensdag 9 juli vierden Ko en Iet Weststrate hun diamanten huwelijk. Hoewel Ko en Iet hun jubileum in familiekring vierden, lieten gemeente Aalsmeer en het CDA Aalsmeer-Kudelstaart deze dag niet onopgemerkt voorbijgaan en staken voor deze gelegenheid de gemeentegrens over. Ze werden uitgebreid in het zonnetje gezet door onder meer loco-burgemeester Bart Kabout, CDA voorzitter Annik van Keer en fractievoorzitter Dirk van Willegen.

Ko en Iet leerden elkaar in 1961 kennen via een correspondentierubriek in een gereformeerd weekblad. Iet, geboren en getogen in Harderwijk, en Ko afkomstig uit het Zeeuwse Wemeldinge, wisten die afstand te overbruggen. In die tijd een spannend avontuur.

Dirk van Willegen spreekt het echtpaar toe

Naar Aalsmeer
Korte tijd woonden zij in Middelbrug, maar al in 1966 verhuisden zij naar Aalsmeer waar Ko bij kwekerij Van Staaveren als boekhouder aan de slag kon. In de Wilhelminastraat werden hun twee dochters geboren. In 1972 verhuisde het jonge gezin naar de nieuwe wijk Hornmeer waar hun diepe verankering in het Aalsmeerse leven begon.

Carrière
Ko had vanaf zijn geboorte de beperking van slecht zicht en nachtblindheid, maar dat weerhield hem niet om carrière te maken bij de Amro Bank waar hij vanaf 1974 ging werken en daar 30 jaar zou blijven. Hij werkte zich daar op tot Adjunct-directeur Kredieten Nederland en lid van de Kredietcommissie Nederland.

Iet was haar tijd ver vooruit. Ze werkte al sinds haar vijftiende en bleef ook toen ze in Aalsmeer woonde, actief. Na de geboorte van de kinderen werkte ze parttime onder schooltijd op de afdeling personeelsreizen bij de KLM op Schiphol-Oost.

Lovende woorden van CDA voorzitter Annik van Keer

Politiek
De Aalsmeerse politiek heeft veel aan Ko te danken. In 1978 werd hij gemeenteraadslid voor het CDA, een rol die hij vier periodes zou vervullen. Van de zestien jaar was er acht fractievoorzitter. Daarna werd hij afdelingsvoorzitter en verschillende keren formateur en informateur.

Team van twee
Iet stond in al die jaren letterlijk en figuurlijk naast Ko. Als hij vergaderde, regelde zij het thuisfront. Zij zorgde dat hij op tijd was en goed voorbereid op pad kon; zij ondersteunde zijn werk en had zelf ook een actieve rol binnen het CDA, onder meer bij de CDA-vrouwen. Ze was daarnaast actief in Vrouw en Vorming. Iet had altijd oog voor mensen om haar heen. Zij wist wat er speelde, hielp, dacht mee, en stond altijd paraat. Samen vormden Ko en Iet een team dat elkaar versterkte. Zowel op het werk, thuis als in de samenleving.

Ko en Iet zijn al sinds hun komst naar Aalsmeer betrokken bij de Open Hof Kerk waar ze door de jaren heen tal van taken vervulden. Van voorzitter van de kerkenraad tot pastoraal werk en regelaar van rijdiensten.

Nieuwe levensfase in Amstelveen
Sinds 2023 wonen Ko en Iet in een appartement in Amstelveen-Zuid. Hun sociale leven in Aalsmeer blijven ze onderhouden. Nog steeds ontmoeten Ko en Iet van tijd tot tijd hun oude buren uit de Hornmeer en Ko is nog steeds lid van Probus Aalsmeer. Iet bezoekt haar leesclub waar zij ook een actieve bijdrage aan levert, en blijft mensen in Aalsmeer opzoeken en bijeenkomsten organiseren.

Dankbaarheid
Natuurlijk zijn er zorgen, want de jaren gaan tellen. Maar bovenal overheerst dankbaarheid: voor zestig jaar samen, voor alles wat ze hebben kunnen doen en betekenen, en voor al die mensen die nog steeds om hen heen staan. Ko en Iet zijn trotse ouders van twee dochters en schoonzonen, trotse grootouders van zes kleinkinderen en hun partners, en inmiddels ook trotse overgrootouders. Het eerste achterkleinkind is er al, een tweede is op komst.

(Foto’s: Jaap Maars)

Het bericht Ko en Iet Weststrate: 60 jaar liefde en tomeloze inzet verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.

De Groene Venen van 11 juli staat online @groenevenen

De Groene Venen, dé weekendkrant van De Ronde Venen, is ook online te lezen. De nieuwste editie staat nu online. Klik hier om de krant direct te lezen. Lees de krant iedere week online via www.degroenevenen.nl DE GROENE VENEN IS OOK VERKRIJGBAAR BIJ:   Mijdrecht - Gemeentehuis,  Boekhandel Mondria, Vabels café-bistro, Bibliotheek Dr v.d. Haarlaan Wilnis - Jumbo Vinkeveen - Jumbo  • Albert Heijn (Herenweg) Waverveen - Fa. F.A.Ruizendaal & Zonen Abcoude - Fred Abcoude (voorheen Readshop), Plus Koot, Albert Heijn Baambrugge - Henks Baambrugge 

Lokale bestuurders bezoeken Adamas Centrum

Aalsmeer – Op woensdag 9 juli vond bij het Adamas Centrum in Nieuw-Vennep de jaarlijkse lunchbijeenkomst plaats met het Comité van Aanbeveling. Vertegenwoordigers uit de regio, waaronder de Aalsmeerse wethouder Sybrand de Vries, spraken met het centrum over actuele ontwikkelingen en toekomstplannen.

Het Adamas Centrum biedt steun aan mensen die geraakt zijn door kanker, zoals (ex-)patiënten, naasten en nabestaanden. Bezoekers kunnen er terecht voor rust, erkenning en ontmoeting. Er worden creatieve workshops, individuele gesprekken en bijeenkomsten met lotgenoten georganiseerd.

Wethouder De Vries benadrukte tijdens de bijeenkomst het belang van Adamas voor Aalsmeer en Kudelstaart. Hij hoopt dat iedereen die steun nodig heeft, de weg naar het centrum weet te vinden. Tijdens het overleg werd onder meer gesproken over de aankoop van het huidige pand, de toekomstvisie van het centrum en de groeiende behoefte aan ondersteuning voor jongvolwassenen met kanker. Ook verschillende burgemeesters uit de regio en de commissaris van de Koning in Noord-Holland waren aanwezig.

125 gezinnen krijgen plantenpakket van ANDERS Amstelland

Aalsmeer – Stichting ANDERS Amstelland heeft 125 gezinnen in Amstelland verrast met een pakket kamerplanten. De planten werden gedoneerd door lokale ondernemers, zoals de Historische Tuin Aalsmeer, Botanico Binnengroen, Firma G. Buis en de Pluktuin Amstelveen. Ook het Meerlandenfonds droeg financieel bij.

Voor veel gezinnen met weinig geld zijn planten een luxe. Koen Persoon van ANDERS Amstelland vertelt dat een plant in huis zorgt voor gezelligheid, kleur en sfeer. “Voor mensen in de bijstand, met schulden of onder bewind is dat niet vanzelfsprekend. Met deze actie willen we bijdragen aan een huis dat als thuis voelt.”

De pakketten zijn verspreid via de Voedselbank Aalsmeer en Voedselbank Amstelveen, zodat ze terechtkomen bij gezinnen die het hard nodig hebben. Stichting ANDERS Amstelland helpt mensen in kwetsbare situaties door hulpvragen te koppelen aan lokale ondernemers die vrijwillig helpen met hun producten, diensten of talenten. Jaarlijks helpt de stichting meer dan 200 mensen in de regio.

Sierteeltsector werkt samen aan duurzamere verpakkingen

Aalsmeer – Op dinsdag 8 juli kwamen ruim honderd professionals uit de sierteeltsector bijeen bij Royal FloraHolland in Aalsmeer. Tijdens het event ‘Verpakken met oog op de toekomst’ spraken kwekers, exporteurs, verpakkingsbedrijven en adviseurs over duurzamere verpakkingen. Aanleiding is de nieuwe Europese wet PPWR die vanaf augustus 2026 strengere eisen stelt aan verpakkingen, zoals recyclebaarheid en het gebruik van materialen.

Siem Haffmans van Partners for Innovation benadrukte dat bedrijven nu al data moeten verzamelen over materialen en herkomst, omdat betrouwbare informatie nodig is om straks te voldoen aan de regels. Ook wees hij op het tekort aan goed recyclebaar materiaal.

HSPI presenteerde hulpmiddelen om bedrijven te ondersteunen, zoals een overzicht van materialen, certificaten en een stappenplan om verpakkingen te verbeteren. Elise Wieringa van Intratuin gaf aan dat verduurzamen alleen lukt als de hele organisatie meedoet. Tijdens het event bleek dat ketenpartners meer data moeten delen om echt duurzaam te worden. Verduurzaming vraagt volgens HSPI om samenwerking en lange termijn afspraken.

Column burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn gepubliceerd in het Weekblad voor Ouder-Amstel

In haar nieuwste column blikt burgemeester Susanne de Roy van Zuidewijn terug op de laatste raadsvergadering voor het zomerreces en deelt ze enkele mooie ontwikkelingen in de gemeente Ouder-Amstel. Van goed nieuws over de gemeentefinanciën tot de terugkeer van buslijn 41 en muzikale hoogtepunten in Ouderkerk – de column biedt een persoonlijke en betrokken kijk op wat er leeft in de gemeente. Ook werpt ze alvast een blik vooruit op de bouw van 330 flexwoningen in De Nieuwe Kern en wenst ze iedereen een fijne zomervakantie toe.

OUDER-AMSTEL Afgelopen donderdag was de laatste raadsvergadering van dit politieke seizoen. Een vergadering die grotendeels in het teken stond van de financiën. Er was op dat gebied goed nieuws. Het huishoudboekje van Ouder-Amstel was keurig op orde. Met een positief saldo van een kleine 3 miljoen, kunnen we met een gerust hart, maar alert hoofd naar de toekomst kijken. Dat was ook de toon van de beschouwingen van de raadsfracties. Positieve geluiden over de heldere stukken en de groene cijfers, maar er waren ook wensen en opmerkingen. De tevredenheid was universeel en de P&C stukken: het Jaarverslag 2024, de eerste Bestuursrapportage 2025 en de Kadernota 2026-2029, werden dan ook allemaal met algemene stemmen aangenomen. Dat is een compliment waard.

BUSLIJN 41 KEERT TERUG

Onze kersverse wethouder Rineke Korrel had in haar eerste raadsvergadering meteen goed nieuws. In de nieuwe concessie van het GVB is meegenomen dat bus 41 weer van Amstelstation tot het Muiderpoortstation gaat rijden. In Duivendrecht wellicht wel meer reden tot juichen dan groene cijfers, want het is een belangrijke verbinding voor het dorp. ‘Dit is vooral te danken aan de enorme inspanningen van de stichting Vrienden van Duivendrecht, vertegenwoordigers van de raad in de Vervoersregio Amsterdam (VRA) en haar voorganger Paulette Koek-Baks’, gaf Rineke aan. De stichting verzamelde niet alleen 3.500 handtekeningen om buslijn 41 weer terug te krijgen, maar voorvechtster Jo Blom liet ook geen kans onbenut om het belang van de buslijn onder de aandacht te brengen. Het harde (samen) werken heeft zijn vruchten heeft afgeworpen.

MUZIEK IN OUDER-AMSTEL

Zondag ging ik richting Urbanuskerk voor het afscheidsconcert van Susanne Brussee. Wat was het mooi hoe zij de reis door de muziek had samengesteld met haar hele gezin. Een klein beetje ‘von Trapp’ in Ouderkerk. Het werd een hartverwarmend afscheid, dat veel enthousiasme losmaakte. Het slotakkoord, Edelweiss, werd dan ook luidkeels meegezongen. Na afloop bleef het nog lang druk in de St. Urbanuskerk. De familie Brussee zal gemist worden, maar ook vanaf hier dank voor jullie mooie afscheidscadeau.
Overigens was dit niet het enige muziekfestijn in Ouderkerk. In de Amstelkerk verzorgde de Amstellandse Cantorij het zomerconcert: ‘Schoonheid en Beestenboel’. Helaas kon ik niet op twee plekken tegelijk luisteren, maar wat zit er veel muziek in Ouder-Amstel.

330 FLEXWONINGEN

En dan alvast kleine vooruitblik naar aanstaande donderdag 10 juli. Dan geven we samen met woningbouwvereniging Ymere het startschot voor de bouw van 330 flexwoningen in De Nieuwe Kern. Dit is het begin van de bouw van een hele nieuwe woonwijk van wel 6.200 woningen. Dat betekent een verdubbeling van het aantal inwoners van onze gemeente. Voor iedereen die erbij betrokken is, een belangrijk moment. Bent u benieuwd? U bent van harte welkom aan de Passage 1 Amsterdam-Duivendrecht, het programma begint om 15.00 uur (einde 18.00 uur).

ZOMERVAKANTIE

Vrijdag begint de zomervakantie en gaan we als bestuur met reces. Dan ligt niet opeens alles stil, zoals weleens wordt gedacht, maar we vergaderen in deze periode niet. Op dinsdag 25 augustus is de eerste collegevergadering weer, op vrijdag 5 september openen we het politieke seizoen met de raad en dinsdag 11 september is de eerste commissievergadering Burger en Bestuur.

Iedereen een heerlijke zomer en fijne vakantie.

Susanne de Roy van Zuidewijn

Beschouwingen raad en P&C decharge voor het college

Het aardige van de behandeling van de raadsvergadering over de financiële stukken (P&C, Planning en Control) zijn de beschouwingen uit de fracties. Een reflectie op het afgelopen jaar en een vooruitblik op de komende jaren. Met het oog op de gemeenteraadsverkiezingen (maart 2026), alvast een tipje van de fractiesluiers. Voor het college belangrijk dat alle ingediende stukken unaniem akkoord werden bevonden en konden worden vastgesteld door de raad. Daarnaast nog moties en amendementen (tekstvoorstellen) en het Vragenhalfuur.

Buslijn 41 en Vragenhalfuur

Na de verheugende mededeling van wethouder Rineke Korrel dat buslijn 41 per 2027 weer naar het Muiderpoortstation rijdt, was het tijd voor het ‘Vragenhalfuur’. Ouder-Amstel Anders (OAA): “Heeft de gemeente een hitteplan?” en “Wat betekent de metro ontvlechting in 2027 voor Ouder-Amstel?”. Reactie wethouder Erika Spil: “Ouder-Amstel heeft geen eigen hitteplan, we volgen de landelijke richtlijnen, die communicatie kunnen we niet overtreffen”. Verwachting is dat er in 2027 geen directe metrolijn meer is richting Gein, en dat er een extra overstapmoment komt op metrostation Van der Madeweg. Afstemming volgt nog in de VRA (Verkeersregio Amsterdam). Van de VVD en NB vragen over een eerder vastgestelde motie over de Azaleastraat (Duivendrecht). Motie was dat het college in gesprek gaat met Eigen Haard, dit met de inzet om noodzakelijke aanpassingen en onderhoud te doen. Wethouder Victor Frequin gaf aan dat er een gesprek is geweest met Eigen Haard, daarnaast is er contact met stichting !Woon. Deze stichting gaat de bewoners ondersteunen bij het behartigen van hun belangen. Van de VVD een vraag over de aanleg van een kunstgrasveld bij CTO’70. Victor Frequin erkende enige problematiek, met mogelijk een latere oplevering (nog wel dit jaar).

Duo+ begroting en tevredenheidsonderzoek

Bij de behandeling van de Duo+ begroting aandacht voor de introductie van een klanttevredenheidsonderzoek en het afgeven van betere (meetbare) indicatoren. Vervolgens volgde er een raadsbrede instemming over de Begroting en het Meerjarenperspectief Duo+.

Beschouwingen uit de raad

Tijdens de beschouwingen op de P&C-stukken een variëteit aan gezichtspunten vanuit de fracties. Een korte – onvolledige – weergave: “Aandacht voor een service-gemeente, een gemeente die werkt aan en voor haar mensen” (Amstelland Lokaal). “Mooie cijfers, maar niet te vroeg juichen, attentie voor armoedebeleid, te weinig woningen, evaluatie van Diftar en een soos voor jongeren” (Natuurlijk Belang). Vanuit OAA: “Zorgen om voldoende capaciteit bij handhaving, we kunnen BOA’s inhuren!” en “Zorgen over voldoende personeel bij de gemeente”. D66: “Fijn dat het P&C-proces duidelijk verbeterd is”. D66 vraagt aandacht voor voorschoolse voorzieningen, het participatieproces, verkeersveiligheid en staat open voor bijeenkomsten in Duivendrecht, met aandacht voor de faciliteiten in het Dorpshuis. PvdA: “Noodzaak voor woningen voor senioren en jongeren en dat juist in de kernen van de dorpen Ouderkerk en Duivendrecht, tevens aandacht voor het personeelstekort”.  Specifiek de oproep voor meerdere ‘JOP’s in Ouderkerk en Duivendrecht” (Jongeren Ontmoetings Plaats). GroenLinks vraagt aandacht voor het versterken van de lokale democratie, groen en duurzaamheid. Groen en het planten van bomen werd breed gedragen door de fracties.

Moties en amendementen

Een aantal moties en amendementen uit de fracties. VVD: ‘Versterken openbare ruimte bij de Joan Muyskenweg (de opvanglocatie Oekraïense vluchtelingen)’, hierbij het gezamenlijk optrekken met de gemeente Amsterdam. Over het budget van € 150.000 volgde enige discussie. De motie werd unaniem aangenomen. Ook het amendement voor een ‘Strategisch Personeelsplan’ (initiatief PvdA), jaarlijks te behandelen bij de Kadernota, werd unaniem aangenomen. Wethouder Erika Spil gaf aan de plannen voor een jongerensoos of JOP, af te stemmen met de welzijnsorganisatie Coherente. Wethouder Rineke Korrel komt na het zomerreces terug met een beeld op het planten van bomen, optie is het planten onderin het talud van de A9. De motie voor additionele handhaving (extra BOA’s) kreeg geen steun.

Vaststelling P&C-stukken

Tot slot, niet onbelangrijk, het vaststellen van de P&C stukken: het Jaarverslag 2024, de eerste Bestuursrapportage 2025 en de Kadernota 2026-2029. Met een tik van de hamer, door voorzitter Susanne de Roy van Zuidewijn, werden de stukken vastgesteld en werd iedereen bedankt, een goed zomerreces toegewenst en de raadsvergadering afgesloten.

Auteur & Foto: Henk P. Blok

Maar liefst 900 bezoekers daalden af naar de verdiepte ligging tijdens Dag van de Bouw

AMSTELVEEN- OUDER-AMSTEL – Ruim 2.500 bezoekers namen afgelopen zaterdag een kijkje achter de hekken van het Rijkswaterstaatproject A9 Badhoevedorp–Holendrecht in Amstelveen en Ouderkerk aan de Amstel. Tijdens de landelijke Dag van de Bouw kregen bewoners en andere geïnteresseerden de kans om zelf te zien wat er schuilgaat achter damwanden en bouwhekken. In Amstelveen ging het om een unieke ervaring: bezoekers konden ruim 15 meter afdalen in de verdiepte ligging van de nieuwe snelweg. Voor Ouderkerk aan de Amstel was dit de laatste mogelijkheid om het project van dichtbij te bekijken.

“Het was een mooie dag waarbij de omgeving met eigen ogen kon zien hoe de bouw van de verdiepte ligging eruitziet. Tijdens de werkzaamheden willen we in verband met de veiligheid liever geen bezoekers op de bouwplaats, het is erg krap en elke centimeter wordt gebruikt. Daarom zijn we blij dat zoveel mensen, maar liefst 900, vandaag zijn komen kijken naar ons werk. Mensen hebben bewondering voor wat we doen en kijken hun ogen uit. Dat maakt ons natuurlijk trots’, aldus Jara Brinkman, omgevingsmanager bij VeenIX. “Wat opviel is dat ook veel kinderen kwamen kijken. Er was een speurtocht met vragen over ons werk, om kennis te maken met de bouw. Wie weet hebben we kinderen geïnspireerd om later ook de bouw in te gaan. We hebben ze hard nodig!”

Wethouder Adam Elzakalai over A9 project: “De dag was weer een groot succes. Het is mooi om te zien hoeveel belangstelling er is, bij jong en oud, voor de werkzaamheden in Amstelveen. We merken dat steeds meer mensen zich betrokken voelen bij het project en nieuwsgierig zijn naar wat er allemaal gebeurt achter de bouwhekken. De mogelijkheid om af te dalen in de verdiepte ligging was voor velen echt een unieke ervaring. Zo’n dag brengt het project en de stad dichter bij elkaar en laat zien hoe belangrijk het is dat we goed samenwerken en open zijn over wat we doen.”

De laatste editie

In Ouderkerk aan de Amstel was het de laatste editie van de Dag van de Bouw. De A9 is van knooppunt Holendrecht tot aan de Amstel volgend voorjaar namelijk gereed. “Dat is natuurlijk goed nieuws voor de omgeving. Daarom ook een
speciale editie dit jaar voor ons, de laatste. We hebben bezoekers meegenomen naar de brug over de Bullewijk, om te laten zien hoe we zo’n brug opnieuw opbouwen terwijl het verkeer eroverheen moet kunnen blijven rijden. Mensen zijn echt onder de indruk”, aldus Lammert Postma, omgevingsmanager bij Rijkswaterstaat. Ook was er een pubquiz met vragen over snelwegen, waar niet alleen bewoners maar ook de directie van aannemerscombinatie VeenIX en de wethouder van Ouder-Amstel aan deelnamen. “Dat laat zien hoe betrokken iedereen is bij wat hier gebeurt. Het was een mooie mix van inhoud en plezier”.

Contactcirkel biedt dagelijks contact en zorgzaamheid

AMSTELVEEN/ OUDER-AMSTEL/ UITHOORN – De Contactcirkels van het Rode Kruis bieden ouderen en alleenwonenden dagelijks een moment van contact en aandacht. Dit waardevolle initiatief wordt mogelijk gemaakt door toegewijde vrijwilligers die ervoor zorgen dat niemand zich alleen hoeft te voelen.

Het werkt eenvoudig en doeltreffend: op een afgesproken tijdstip belt de vrijwilliger de eerste deelnemer in de cirkel. Die persoon belt de volgende en zo gaat het door tot de laatste deelnemer de vrijwilliger terugbelt. Zo is de cirkel weer rond en weet iedereen dat het goed gaat met elkaar.

De Contactcirkel is al jarenlang een vertrouwd initiatief en wordt op meerdere plekken in Nederland met succes ingezet. In Amstelveen, bijvoorbeeld, zijn zeven vrijwilligers actief, ondersteund door twee back-ups. Iedere vrijwilliger heeft één vaste dag in de week en begeleidt op die dag vier belcirkels, elk met vijf deelnemers.

Van elke deelnemer is een sleuteladres bekend. Als iemand niet bereikbaar is, kan snel hulp worden ingeschakeld. Dat biedt niet alleen de deelnemers, maar ook hun familieleden extra rust en vertrouwen.

“Deelnemers geven aan het heel fijn te vinden dat er dagelijks contact is. Het voelt veilig en je weet dat er op je gelet wordt,” zegt Jet Hemrica-de Wit, coördinator van de Contactcirkel Amstelveen. “De wetenschap dat er bij geen gehoor iemand naar het huisadres komt en indien nodig hulp inschakelt, is geruststellend. Niet alleen voor de deelnemer, maar ook voor de familie.”

Mocht je iemand kennen die aan een van de contactcirkels in Amstelveen, Uithoorn of Ouder-Amstel deel wil nemen, dan kun je direct contact opnemen met:

Uithoorn: Ida Veen, 0297 56 02 06
Amstelveen: Jet Hemrica-de Wit, jhemricadewit@rodekruis.nl
Ouder-Amstel: Els Oud – van Steen, 020 496 44 35

Bron: Rode Kruis/Jet Hemrica-de Wit, coördinator van de Contactcirkel Amstelveen
Foto: Sabine van Erp, Pixabay
Auteur: Cisca van Driel

❌