Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 15 2025
Sociaal loket
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat. Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden.
Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
NIEUW TELEFOONNUMMER OM UW ZORGEN TE MELDEN
Maakt u zich zorgen om iemand in uw buurt? Er is in Amsterdam-Amstelland een nieuw telefoonnummer waar u uw zorgen kunt melden. Bel 020 552 5000 voor bijvoorbeeld een lastige situatie of zorgen om iemands mentale gezondheid. De gemeente kijkt dan met de GGD, woningcorporaties en politie hoe we iemand het beste kunnen helpen. Meer informatie: www.aalsmeer.nl/zorgen-melden .
BENT U DAK- OF THUISLOOS?
Gemeente Aalsmeer doet in april mee aan de ETHOS-telling. Dit is een manier om het aantal dak- en thuisloze mensen in een gemeente te tellen. Zo krijgen we een goed beeld van de aantallen en de problemen. Deze cijfers helpen bij het voorkomen en verminderen van dak- en thuisloosheid. We gaan vertrouwelijk om met de informatie. De telling wordt gedaan door organisaties die werken met dak- en thuisloze mensen. Wilt u niet worden meegeteld of heeft u vragen? Laat dat dan voor 8 mei weten aan uw begeleider of organisatie.
WET ALGEMENE BEPALINGEN OMGEVINGSRECHT AANVRAGEN
– Mozartlaan 11, het plaatsen van een dakkapel aan de voor- en achterzijde van de woning
– Chrysantenstraat 33, het plaatsen van een puincontainer van 14 april t/m 30 juni 2025
– Hornweg 185A, het afwijken van het omgevingsplan t.b.v. kamergewijze verhuur arbeidsmigranten
– Oosteinderweg achter nr. 235, AMR03G6062, het gedeeltelijk ontgronden t.b.v. herinrichting
– Aalsmeerderweg 342, het maken van een uitbouw van 5,5 meter diep en wijzigen van de gevels
– Uiterweg, kad. perc. AMR03H2576, het plaatsen van een schuur
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Zoete Veenstraat 1, het realiseren van een kelder en het uitbreiden van de woning aan de achterzijde
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Wilgenlaan 27, het verbouwen van de woning
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Fonteinkruidhof 10, het plaatsen van rookkanaal aan buitenzijde van woning t.b.v. hybride/houtkachel
– Oosteinderweg 49, het aanpassen van de bestaande in- en uitrit
– Koningstraat, naast Snoekbaarsstraat 2, het plaatsen van een puincontainer van 24 april t/m 24 mei 2025
– Mr. Jac. Takkade 3A, het bouwen van een nieuwe opslaghal naast een bestaande hal
– Uiterweg 311, het wijzigen van de oppervlakte, interne indeling, gevelindeling, dak en bijbehorende bouwwerken en het bouwen van een kelder
BESLUIT VERGUNNINGVRIJ
– Lorentzhof 26, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
VERGUNNING INGETROKKEN
– Aalsmeerderweg 154, het uitbreiden van de woning aan de achterzijde en het maken van een terras. (vergunning bekend onder kenmerk: Z20-065742 blijft in stand) De intrekking is herzien.
– Braziliëlaan 6, het bouwen van een nieuwe bedrijfsruimte (vergunning bekend onder kenmerk: Z21-009383 blijft in stand). De intrekking is herzien.
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van ar*tikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
• Zonnedauwlaan 59 (Z2025-00001184), Reünie Antoniusschool 115 jaar op 12 april 2025, verzonden 8 april 2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
INGETROKKEN AANVRAGEN:
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende aanvraag is ingetrokken:
• van Cleeffkade 15 (Z2025-00001281) Event Venue Aalsmeer B.V., verzonden 3 april 2025
• van Cleeffkade 15 (Z2025-00001294) Event Venue Aalsmeer B.V., verzonden 3 april 2025
GEACCEPTEERDE MELDING(EN)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat de volgende melding(-en) is/zijn geaccepteerd:
• Snoekbaarstraat Aalsmeer Oost (Z2025-00002065) Bobbiesbuitenspeeldag op 11 juni 2025
TER INZAGE:
t/m 15 mei 2025: het besluit tot vaststelling van het ‘TAM – omgevingsplan hoofdstuk 22d – bodem Aalsmeer’ met bijbehorende stukken (Z24-090628)
t/m 20 mei 2025: concept-evenementenvisie aalsmeer 2025 ‘evenementen maken we samen!’ (Z25-032108) en de concept-locatieprofielen
GEMEENTE AALSMEER
Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer
Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer
T 0297 – 387575
E info@aalsmeer.nl
W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Dixi-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
BESLUIT OM BIJ HOUDING PERSOONSLIJST AMBTSHALVE OP TE SCHORTEN
De volgende personen wonen niet meer op het adres, waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Dit blijkt uit onderzoek van de afdeling Publiekszaken. Het college van burgemeester en wethouders heeft besloten de persoonslijsten van deze personen in de BRP niet meer bij te houden. Dit betekent formeel dat zij op dit adres niet meer staan ingeschreven en staan geregistreerd als niet-ingezetene.
GESLACHTSNAAM |
VOORLETTERS |
GEBOORTEDATUM |
DATUM BESCHIKKING |
Stokman |
E.H. |
01-04-1968 |
02-04-2025 |
|
|
|
|
Bezwaar indienen
Bent u het niet eens met ons besluit? Dan kunt u een gemotiveerd bezwaarschrift sturen naar: Het college van burgemeester en wethouders, Postbus 253, 1430 AG Aalsmeer, t.a.v. Juridische Zaken. U moet het bezwaarschrift hebben ingediend binnen zes weken na de dag waarop dit besluit is verstuurd. Vergeet u niet het bezwaarschrift te ondertekenen en een kopie van het besluit mee te sturen?
In het bezwaarschrift zet u:
- uw naam en adres;
- de datum van uw bezwaarschrift;
- een omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt;
- waarom u het niet eens bent met ons besluit;
- uw handtekening;
- zo mogelijk uw e-mailadres;
- het telefoonnummer waarop u overdag te bereiken bent.
Wilt u liever digitaal bezwaar maken? Dan kan dit via www.aalsmeer.nl/bezwaarschrift. Hiervoor moet u wel over een elektronische handtekening (DigiD) beschikken.Kijk voor meer informatie op www.aalsmeer.nl, de folder “Bezwaarschrift indienen?”. De folder is ook verkrijgbaar in de publiekshal van het gemeentehuis.
VOORNEMEN OPSCHORTEN BIJHOUDING PERSOONSLIJST
Het College van burgemeester en wethouders van Aalsmeer maakt bekend, dat zij het voornemen heeft om de bijhouding van de persoonslijst van onderstaande persoon e/o personen ambtshalve op te schorten. Uit een onderzoek is gebleken dat betrokkene(n) niet meer woonachtig is/zijn op het adres waar hij/zij in de Basisregistratie Personen (BRP) van de gemeente Aalsmeer staat/staan ingeschreven.
GESLACHTSNAAM |
VOORLETTERS |
GEBOORTEDATUM |
DATUM VOORNEMEN |
Kopka |
M. |
24-10-2001 |
02-04-2025 |
Een eventuele ambtshalve wijziging kan gevolgen hebben voor het ontvangen van voorzieningen van de overheid en het aanvragen van documenten. Wij verzoeken een ieder, die op de hoogte is van de verblijfplaats van bovengenoemde perso(o)nen, contact op te nemen met de afdeling burgerzaken van de gemeente Aalsmeer.
Het is ook mogelijk om tijdens openingstijden van de afdeling burgerzaken langs te komen. Indien wij binnen vier weken geen reactie hebben ontvangen, zullen wij over gaan tot een voor beroep vatbare beslissing.

Het bericht Officiële mededelingen 10 april 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.