Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 33 2025
OMGEVINGSVERGUNNINGEN
AANVRAGEN ONTVANGEN
– Uiterweg 327, het plaatsen van een dakkapel aan de voorzijde van de woning
– Oosteinderweg 75, het ombouwen van voormalige woonark naar kantoor/opslagruimte aan de bootverhuur
– Marktstraat 19, het plaatsen van container t.b.v. herinrichting bibliotheek van 1-9 t/m 31-10-25
– Uiterweg 46-kwek, het verbouwen van de bestaande bovenbouw naar kantoorruimte met opslagruimte
– Rietgorsstraat 1, het plaatsen van een schutting naast de woning
– Uiterweg 46, het isoleren van buitengevel en aanbrengen van nieuwe gevelbekleding en kozijnen
– Turfstekerstraat 57, het vernieuwen van de voorgevel en vervangen van de kozijnen
– Stommeerkade 85, het plaatsen van een tijdelijke woonunit voor een periode van maximaal 6 maanden
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Oosteinderweg 110, het bouwen van 2 tweedehands kassen
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Aalsmeerderweg 64, het realiseren van acht bedrijfsunits
– Oosteinderweg 326, het verbouwen en uitbouwen van de woning
– Uiterweg 395, het vervangen en vergroten van een kas
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Kudelstaartseweg 1, het uitbreiden van het Flower Art Museum met lunchroom en artshop
– Kudelstaartseweg 210, het verplaatsen van de bestaande in- en uitrit i.v.m. de dijkverzwaring
– Uiterweg achter nr. 85, AMR03H4691 , het creëren van oppervlaktewater, het dempen van water, het bouwen van beschoeiingen en een duiker
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Eiland tegenover Leimuiderdijk 89, Rijsenhout (Z2025-00001284) Zomerkamp Katwijkse Zeeverkenners van 11 t/m
22 augustus 2025, verzonden 7 augustus 2025
- Raadhuisplein 16/ parkeerplaats (Z2025-00003772) Aalsmeerse Zomeravond op 23 augustus 2025, verzonden 8 augustus
2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
VENTVERGUNNING (VERLEEND)
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 5:15 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ventvergunning is verleend:
- Gemeente Aalsmeer (Z2025-00005286) Verkoop van consumptie ijs van 1 maart 2026 t/m 28 februari 2027, verzonden
8 augustus 2025
ALCOHOLWET ONTHEFFING (AANVRAAG)
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 35 van de Alcoholwet de volgende ontheffing is aangevraagd:
- Legmeerdijk 313 (Z2025-00006792) Het plaatsen van twéé tappunten t.b.v. Trade fair van 4 t/m 6 november 2025, ontvangen
12 augustus 2025
GELUIDHINDER ONTHEFFING*
Het college van burgemeester en wethouders maakt bekend dat op grond van artikel 4:6 van de Algemene Plaatselijke Verordening de volgende ontheffing is verleend:
- In het kader van het vervangen asfalt op het kruispunt van 11 t/m 15 september 2025, op het perceel Burgemeester Brouwerweg en Legmeerdijk ( Z2025-00006219) verzonden 12 augustus 2025VERKEERSBESLUITEN
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen
Gehandicaptenparkeerplaats op kenteken:
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis.
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?
U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Dixi-app.
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop.
U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
SOCIAAL LOKET
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 – 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden. Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
ONLINE AFSPRAAK MAKEN MET HET SOCIAAL LOKET
Heeft u vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening of jeugdhulp? Dan bent u van harte welkom bij het Sociaal loket. Een afspraak maken kan nu ook via www.aalsmeer.nl/sociaal-loket. U kunt dan zelf een dag en tijd kiezen voor uw afspraak.
Denk mee over de toekomst van gemeente Aalsmeer
De gemeente Aalsmeer maakt een plan voor de toekomst. Dit plan heet de Omgevingsvisie. Hierin staat wat belangrijk is voor gemeente Aalsmeer voor de komende vijftien jaar. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, gezondheid, natuur, verkeer en werk.
Wat vindt ú belangrijk voor de toekomst van Aalsmeer?
De gemeente wil dit graag weten van inwoners, ondernemers en organisaties. Daarom start nu een participatietraject: een periode waarin de gemeente met mensen in gesprek gaat om samen na te denken over de toekomst.
Welke onderwerpen zijn belangrijk voor de toekomst van Aalsmeer?
De Omgevingsvisie is geen compleet nieuw toekomstplan. Er zijn namelijk de afgelopen jaren al veel lange termijnplannen gemaakt over bijvoorbeeld wonen, verkeer en energie. Maar er is wel nog ruimte om keuzes te maken. Welke onderwerpen vinden we extra belangrijk? Waar willen we op letten? Wat willen we beschermen of verbeteren?
Geef uw mening
U kunt uw mening geven via een digitale vragenlijst op participatie.aalsmeer.nl. Het kost ongeveer tien minuten om de vragenlijst in te vullen. Wilt u liever een papieren versie? Deze zal vanaf eind augustus op diverse locaties liggen zoals het raadhuis, de bibliotheek en de buurtcentra.
Meer informatie
Op participatie.aalsmeer.nl vindt u meer informatie over het participatietraject. Daar staat ook de planning en de laatste updates.

Het bericht Officiële mededelingen 14 augustus 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.