βKlets met mijβ op de babbelbank
Door: Arjen Vos. Precies op tijd was hij geplaatst. De nieuwe babbelbank aan de vijver in de Schweitzerstraat die gistermiddag officieel in gebruik werd Β genomen, was dezelfde ochtend door medewerkers van Meerlanden vastgeschroefd. Rond 16 uur verzamelde zich een clubje mensen op en rondom de bank met de kinderen van de kinderraad als stralend middelpunt.
Het waren deze kinderen die hun wens vervuld zagen worden. Niet alleen hadden zij het idee geopperd, ze hadden ook de locatie bedacht en voor de versiering gezorgd. Alleen een bank leek hen wat saai en daarom bedachten zij een kleurrijke aankleding met de Aalsmeerse vlag als basis.
Kunstenares Femke Kempkes begeleidde de groep hierbij maar geeft de kinderen alle eer. βZe hadden zelf hele mooie gedachtes over hoe ze het wilden hebben. Het ging daarbij om lettertypes, leesbaarheid, meertaligheid maar ook dat het vrolijk moest zijn. Allemaal dingen die ze zelf belangrijk vinden.β Ter geruststelling aan iedereen die erop wil zitten: de bank is geΓ―mpregneerd dus geen angst dat de verf afgeeft.
Gezamenlijk project
Wat opvalt zijn de drie woorden βKlets met mijβ die groot op de rugleuning zijn geschreven. Een duidelijke aanmoediging tot sociale interactie. βAls je hierop gaat zitten is de kans dat iemand naar je toekomt om een gesprek met je te voeren heel groot dus als je je eenzaam voelt kun je hier terecht,β zo sprak kinderburgemeester Marije van Dijk. Ze benadrukte dat het echt een gezamenlijk project was. βWe hebben het met zijn allen bedacht en alle ideeΓ«n van iedereen ingebracht en zo is het een prachtig bankje geworden.β
Wethouder De Vries had lovende woorden voor de kinderen. βJullie hebben het perfect uitgevoerd. Ik ben erg blij dat jullie sociale gezicht weer terugkomt en dat we na de zwaaitegels en acties tegen pesten nu mogen genieten van dit bankje.β
(Fotoβs: Arjen Vos)
Het bericht βKlets met mijβ op de babbelbank verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.




