Hieronder leest u de officiële mededelingen van de gemeente Aalsmeer van week 37 2025
AANKONDIGING VERWIJDERD VOERTUIG
Op de volgende locatie stond al geruime tijd het onderstaande voertuig/aanhanger:
- Op de Marconistraat ter hoogte van huisnummer 30 te Kudelstaart, betreffend een aanhanger/boottrailer zonder kentekenplaat
Er is bestuursdwang toegepast op grond van artikel 5:5 “Voertuigwrakken”, van de Algemene Plaatselijke Verordening van de gemeente Aalsmeer:
- 1. Het is verboden een voertuig dat rij-technisch in onvoldoende staat van onderhoud en tevens in een kennelijk verwaarloosde toestand verkeert op de weg te parkeren.
De eigenaar wordt verzocht zo spoedig mogelijk contact op te nemen met team Handhaving Openbare Buitenruimte (HOR) van de gemeente Amstelveen, telefoon 020-540 4911.
Naar aanleiding van artikel 5.29 tot en met 5.31 van de Algemene Wet Bestuursrecht (AWB) heeft de gemeente bestuursdwang toegepast door het voertuig op 04-09-2025 van de openbare weg te verwijderen, op te slaan en zo nodig te verkopen of vernietigen. Het voertuig is tevens in het kader van artikel 172 lid 2 en 3 van de gemeentewet verwijderd. De rechthebbende krijgt de gelegenheid dit object af te halen tot 07-12-2025.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met team HOR van de gemeente Amstelveen telefoon 020-540 49 11.
AGENDA VOOR DE VERGADERING VAN DE COMMISSIE MAATSCHAPPIJ EN BESTUUR OP DONDERDAG 18 SEPTEMBER 2025, 20.00 UUR
OORDEELSVORMEND
Doel van oordeelsvormende bespreking is dat de raadsfracties de voor- en nadelen van het voorgestelde raadsbesluit hebben verkend en afgewogen en dat het inzichtelijk is voor de commissie aan welke voorwaarden het besluit moet voldoen voor een fractie om hier mee in te kunnen stemmen.
TIJD |
AGENDAPUNT |
ONDERWERP |
20.00 |
1. |
Opening door de voorzitter van de Commissie Maatschappij en Bestuur, de heer D. van Willegen |
20.02 |
2. |
Vaststelling van de agenda |
|
3. |
Actieve informatie uit het college |
|
4. |
Mededelingen uit de fracties |
20.05 |
5. |
Vaststellen richtinggevende uitspraken en uitgangspunten regionale inkoop Jeugdzorg |
20.35 |
6. |
Bespreken adviezen ten aanzien van rotondes N196 en vervolg |
21.20 |
7. |
Regionale samenwerking |
21.30 |
8. |
Vragenkwartier |
21.45 |
9. |
Sluiting |
OMGEVINGSVERGUNNINGEN AANVRAGEN INGETROKKEN
– Kudelstaartseweg tussen nrs. 194 en 295, AMR03D7875, het plaatsen van bouwborden t.b.v. werkzaamheden van 01-09-2025 t/m 01-09-2027
– Uiterweg 42, het stuken van de buitenzijde, het vernieuwen van boeidelen en dakgoten en mogelijk spuiten van de dakpannen
– Korfstraat 17, het plaatsen van een afvalcontainer op een parkeerplaats van 4 t/m 30-09-2025
– Uiterweg 344, het bouwen van een nieuwe woning en maken van een boothuis
– Kudelstaartseweg 148A, het plaatsen van de airco-unit op het platte dak van de 2e verdieping
AANVRAGEN INGETROKKEN
– Lisdoddestraat 112, het maken van een aanbouw met verdieping aan de zijkant van de woning
– Koolwitjestraat 135, het plaatsen van twee ramen in de zijgevel
BESLISTERMIJN VERLENGD, DE BESLISTERMIJN IS VERLENGD MET ZES WEKEN
– Aalsmeerderweg naast nr. 342, AMR03 B 11077, het bouwen van 21 grondgebonden woningen (Buitenveen)
– Aalsmeerderweg 225, het afwijken van het omgevingsplan t.b.v. het vestigen van een bouwshop
VERGUNNING DEELS TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Oosteinderweg 110, het plaatsen van tweedehands kassen en het saneren van grond op achterterrein
VERGUNNING TOEGEKEND (REGULIERE PROCEDURE)
– Kudelstaartseweg 150G, het bouwen van een bootsteiger
– Julianalaan t.h.v. nr. 48, het afzetten van een parkeerplaats voor een opruimdag van de bewoners op 15/9/25
– Turfstekerstraat 57, het wijzigen van de voorgevel
WET ALGEMENE BEPALINGEN APV EN DRANK- EN HORECA EVENEMENTEN
Voor meer informatie over evenementen verwijzen wij u naar www.visitaalsmeer.nl. Op deze site vindt u de evenementenkalender waaruit u kunt afleiden welke openbare evenementen gaan plaatsvinden.
EVENEMENTENVERGUNNING (VERLEEND)*
De burgemeester maakt bekend dat op grond van artikel 2:25 van de APV de volgende evenementenvergunning is verleend.
- Dreef 7 (Z2025-00007201) Ride for the Roses op 28 september 2025, verzonden 8 september 2025
COLLECTES
Voor meer informatie over het vaste collecterooster verwijzen wij u naar de site van www.cbf.nl.
VERKEERSBESLUITEN:
Voor onderstaande verkeersbesluiten is het gehele besluit met tekening(-en) te vinden op www.officielebekendmakingen.nl. Abonneer uzelf op uw zoekvraag (bijvoorbeeld uw straatnaam) en u ontvangt automatisch een e-mail zodra er nieuwe publicaties verschijnen die aan uw zoekvraag voldoen. Verkeersbesluit tot verplaatsing van gehandicaptenparkeerplaatsen en laadplaatsen, en tot opheffing van laad- en losplaats aan de Ophelialaan (Z23-080573)
Burgemeester en wethouders van Aalsmeer besluiten tot:
– het verplaatsen van twee gehandicaptenparkeerplaatsen in de Ophelialaan
– het verplaatsen van twee laadplaatsen voor elektrische voertuigen van de Ophelialaan naar de Geraniumstraat
– het opheffen van een laad- en losplaats in de Ophelialaan
TER INZAGE:
t/m 15 september:
Algemene Subsidieverordening 2026
t/m 16 oktober:
ontwerp omgevingsvergunning (met bijbehorende stukken) en ontwerpbesluit hogere grenswaarde Hornweg naast 314 Aalsmeer (z2023-00002656)
GEMEENTE AALSMEER Raadhuisplein 1 – 1431 EH Aalsmeer Postbus 253 – 1430 AG Aalsmeer T 0297 – 387575 E info@aalsmeer.nl W www.aalsmeer.nl
Contact en openingstijden van de gemeente Aalsmeer
Wilt u iets regelen of aanvragen bij de gemeente? Dat kan online, telefonisch of op afspraak in het raadhuis
Openingstijden raadhuis
ma, di, do 08.30 – 14.00 uur
Woensdag 08.30 – 19.30 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Let op: kom alleen met een afspraak naar het raadhuis.
Telefonische bereikbaarheid
ma t/m do 08.30 – 17.00 uur
vrijdag 08.30 – 12.30 uur
Calamiteitentelefoon
Buiten deze uren en in het weekend zijn we bereikbaar via 0297-387575
Plan uw afspraak
Kom alleen met een afspraak naar het raadhuis. Voor het aanvragen van documenten kunt u online een afspraak maken via www.aalsmeer.nl/afspraak of telefonisch via 0297-387575.
Wilt u een melding maken van iets in de openbare ruimte dat gerepareerd of opgeruimd moet worden?U kunt een melding maken via www.aalsmeer.nl/fixi of de Fix-app
AFVAL
Op de milieustraat kunt u diverse afvalsoorten en grofvuil gescheiden inleveren. Materialen worden op die manier gerecycled en blijven in de kringloop. U kunt terecht op: Aarbergerweg 41, Rijsenhout
maandag t/m vrijdag: 08.00-16.30 uur
zaterdag: 09.00-16.00 uur
Meer informatie: www.meerlanden.nl
SERVICEPUNT BEHEER EN UITVOERING PROVINCIE NOORD-HOLLAND
Voor al uw klachten over provinciale wegen en bruggen: tel. 0800-0200600 of mail naar:
info-bu@noord-holland.nl
WIJKINFORMATIE
Heeft u vragen of wilt u informatie over overlegvormen voor bewoners in uw wijk? Iedere wijk in Aalsmeer heeft een wijkoverleg voor en door bewoners. Meer informatie over deze wijkoverleggen vindt u op www.aalsmeer.nl onder de button “Mijn Wijk” of op de gezamenlijke website van de wijkoverleggen www.wijkoverlegaalsmeer.nl
DE BOUWAPP
Op de hoogte zijn van de actuele informatie over de projecten ‘reconstructie Machineweg’ en ‘Uiterweg Aalsmeer’? Kijk dan in de BouwApp. In deze app vindt u informatie over veel landelijk lopende projecten, actuele wegafzettingen en de nood-en hulpdiensten. Download gratis de BouwApp in de App Store of in de Google Playstore en volg zo de projecten die de BouwApp gebruiken bij u in de buurt.
AFSPRAKEN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS
Wilt u een afspraak maken met de burgemeester of een van de wethouders, dan kunt u dit doen via het bestuurssecretariaat. Voor een afspraak met de burgemeester kunt u bellen naar tel. 0297-387512. Voor een afspraak met een van de wethouders: tel. 0297-387575. Raadpleeg voor de portefeuilleverdeling www.aalsmeer.nl.
INSPREKEN IN DE COMMISSIE
Regelmatig wordt in commissievergaderingen gesproken over onderwerpen die inwoners persoonlijk of als lid van een organisatie aangaan. U kunt in een commissievergadering het woord voeren over geagendeerde onderwerpen. Inspreken kan alleen in de beeldvormende commissie.
De inspreker krijgt maximaal vijf minuten de tijd om de raadsleden toe te spreken, waarna eventueel een korte vragenronde vanuit de raad volgt. Inspreken kan niet in een raadsvergadering. Let wel: inspreken is geen herhaling van reeds ingediende zienswijzen. U kunt zich aanmelden als inspreker bij de griffie via griffie@aalsmeer.nl of telefonisch via 0297-387584/387585 tot 12.00 uur op de dag van de vergadering.
BEKENDMAKINGEN EN KENNISGEVINGEN
De gemeente Aalsmeer publiceert haar officiële bekendmakingen op officielebekendmakingen.nl via overheid.nl. Bekendmakingen en kennisgevingen van bijvoorbeeld formele besluiten die direct invloed kunnen hebben op uw buurt, zoals vergunningen, ontwerpbestemmingsplannen en verkeersbesluiten, kunt u raadplegen op www.overheid.nl via de link “Berichten over uw buurt”. U kunt u daar ook voor de e-mailservice aanmelden. U krijgt dan een e-mail als er een besluit is gepubliceerd.
Op deze pagina vindt u een attendering van een aantal recente publicaties van onder andere verkeersbesluiten en aangevraagde, verleende en geweigerde Omgevingsvergunningen. U kunt aan onderstaande lijst geen rechten ontlenen.
VERHUIZEN? GEEF HET DOOR!
In de Basis Registratie Personen (BRP) staat van de inwoners van een gemeente onder andere het woonadres vermeld. Bij een verhuizing heeft de bewoner (s) de wettelijke plicht binnen een vaste termijn aan te geven wat het nieuwe adres gaat worden. Niet iedere inwoner houdt zich echter aan deze verplichting.
Indien een gemeente constateert dat iemand zijn nieuwe adres niet doorgeeft, kan het college van B en W, na onderzoek, besluiten tot een zogenaamde ambtshalve verhuismutatie. Dat betekent dat het adres de status “Onbekend” krijgt. Om de desbetreffende persoon op de hoogte te stellen van zowel het voornemen als het besluit van zo’n statuswijziging, wordt dit vanaf 20 januari 2016 officieel in de media gepubliceerd. Dan heeft de bewoner de kans om eventueel in bezwaar en beroep te gaan. Indien iemand naar “Onbekend” wordt verhuisd, kan men geen aanspraken meer maken op diverse voorzieningen zoals bijvoorbeeld: zorgtoeslag, kindertoeslag enzovoort.
SOCIAAL LOKET
Afspraak maken
Voor het maken van een afspraak belt u 0297 – 38 75 75 (maandag tot en met donderdag 8.30 tot 17.00 uur, vrijdag 8.30 tot 12.30 uur). Een afspraak maken kan ook via sociaalloket@aalsmeer.nl.
Inloopspreekuren zonder afspraak
U kunt ook zonder afspraak langskomen op het gemeentehuis van Aalsmeer (Raadhuisplein 1). Het Sociaal loket heeft inloopspreekuren op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 9.00 tot 11.00 uur. Wij nemen de tijd die nodig is om onze inwoners te helpen. Wanneer het druk is, kan de wachttijd oplopen. We raden u daarom aan om toch een afspraak te maken, als dit mogelijk is.
Waarvoor gaat u naar het Sociaal Loket?
Het Sociaal Loket is er voor al uw vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening en jeugdzorg.
INLOOPSPREEKUUR ENERGIE EN KLIMAAT
Elke maandag van 13.30 tot 16.30 uur kunt u in de bibliotheek vragen stellen over energie en klimaat.
Theo Bergonje en één van de Aalsmeerse energiecoaches, zijn aanwezig in de bibliotheek Aalsmeer aan de Marktstraat 19 om al uw vragen te beantwoorden.Als u dat wilt kunt u uw vragen vooraf stellen op bergonje.ommekeer@gmail.com. Ideeën zijn ook altijd welkom.
ONLINE AFSPRAAK MAKEN MET HET SOCIAAL LOKET
Heeft u vragen op het gebied van wonen, welzijn, werk, zorg, geldzaken, schuldhulpverlening of jeugdhulp? Dan bent u van harte welkom bij het Sociaal loket. Een afspraak maken kan nu ook via www.aalsmeer.nl/sociaal-loket. U kunt dan zelf een dag en tijd kiezen voor uw afspraak.
Denk mee over de toekomst van gemeente Aalsmeer
De gemeente Aalsmeer maakt een plan voor de toekomst. Dit plan heet de Omgevingsvisie. Hierin staat wat belangrijk is voor gemeente Aalsmeer voor de komende vijftien jaar. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, gezondheid, natuur, verkeer en werk.
Wat vindt ú belangrijk voor de toekomst van Aalsmeer?
De gemeente wil dit graag weten van inwoners, ondernemers en organisaties. Daarom start nu een participatietraject: een periode waarin de gemeente met mensen in gesprek gaat om samen na te denken over de toekomst.
Welke onderwerpen zijn belangrijk voor de toekomst van Aalsmeer?
De Omgevingsvisie is geen compleet nieuw toekomstplan. Er zijn namelijk de afgelopen jaren al veel lange termijnplannen gemaakt over bijvoorbeeld wonen, verkeer en energie. Maar er is wel nog ruimte om keuzes te maken. Welke onderwerpen vinden we extra belangrijk? Waar willen we op letten? Wat willen we beschermen of verbeteren?
Geef uw mening
U kunt uw mening geven via een digitale vragenlijst op participatie.aalsmeer.nl. Het kost ongeveer tien minuten om de vragenlijst in te vullen. Wilt u liever een papieren versie? Deze zal vanaf eind augustus op diverse locaties liggen zoals het raadhuis, de bibliotheek en de buurtcentra.
Meer informatie
Op participatie.aalsmeer.nl vindt u meer informatie over het participatietraject. Daar staat ook de planning en de laatste updates.
INFORMATIEPUNT DIGITALE OVERHEID (IDO) BIJ BIBLIOTHEKEN
Heeft u vragen over DigiD? Belastingen? Zorg? Of over toeslagen, werk en AOW? Dan kunt u terecht bij het vernieuwde Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek. De IDO-medewerkers geven gratis hulp. U hoeft geen lid te zijn van de bibliotheek. Kijk voor meer informatie op: www.debibliotheekamstelland.nl/ido
Openingstijden IDO in Bibliotheek Aalsmeer
Inloopspreekuur: maandag van 13.00-17.00 uur (van september tot en met november in het Raadhuis, Raadhuisplein 1, Aalsmeer) en donderdag van 13.00-17.00 uur (vanaf december).
Openingstijden IDO in Bibliotheek Kudelstaart
Inloopspreekuur: donderdag 13.00-17.00 uur (tijdelijk van september tot en met november).
Vanaf 15 september begint het IDO met WhatsApp-service: maandag tot en met vrijdag van 9.00-12.30 uur.

Het bericht Officiële mededelingen 11 september 2025 verscheen eerst op AALSMEERVANDAAG.