❌

Lees weergave

Beroepenfeest On Stage brengt leerlingen in contact met beroep van hun dromen

Wist jij al wat je wilde worden toen je 14 jaar was? Voor veel leerlingen is dat een lastige vraag. Daarom is er Veen en Amstelland On Stage, een beroepenoriëntatieproject met het Beroepenfeest en een Doe Dag. Hier komen vmbo-leerlingen in contact met de beroepen van hun dromen. “Het beroep stewardess is veel meer dan vliegen alleen’’, zegt Staicey. “Dat wist ik helemaal niet…’’

Vliegende start voor Studio Roadwork!

Inge Overtoom, voormalig COO en mede-eigenaar van een internationale organisatie in marketing, events en loyalty, helpt met haar 20 jaar ervaring ondernemers groeien via Spring Effect. “Met een bewezen groeimethode die ik zelf met succes heb toegepast, ondersteun ik bedrijven bij het maken van sprongen vooruit in efficiency, omzet en winst”, aldus Inge.

Nieuwste aflevering Ron's Ondernemerspodcast Aalsmeer is uit!

De nieuwste aflevering van Ron’s Ondernemerspodcast Aalsmeer is uit! Het is alweer de achtste van de boeiende podcast van Nieuw Ondernemend Aalsmeer (NOA), waarin gastheer Ron Leegwater een bekende Aalsmeerse ondernemer of publieke persoon interviewt aan de hand van zijn of haar favoriete muziek.

Bosman Van Zaal verwelkomt nieuwe CEO en versterkt wereldwijde koppositie in tuinbouwtechnologie

Aalsmeer, 3 februari 2025 – Een nieuw tijdperk breekt aan bij Bosman Van Zaal. Bosman Van Zaal, koploper in innovatieve tuinbouwtechnologie, maakt vandaag een belangrijke strategische verandering bekend: de aanstelling van een nieuwe CEO. Marco Braam, de drijvende kracht achter het internationale succes van het bedrijf, draagt per 3 februari 2025 het stokje over om zich volledig te richten op de strategische groei van Green Innovators, de holding waar Bosman Van Zaal deel van uitmaakt.

Mogen de leerlingen kennismaken met uw beroep en zo hun toekomstdromen verkennen?

Wat wil je later worden? Het is een lastige vraag. Daarom laat Veen en Amstelland On Stage vmbo-leerlingen kennismaken met beroepen in de praktijk. En dat werkt! Leerlingen ontdekken wat ze leuk vinden (of juist niet). Dit project heeft al regelmatig geleid tot de invulling van stages en zaterdagbanen. Kortom, deelname aan On Stage is voor bedrijven ook een kans om jonge mensen te werven! Doe mee, alle beroepen zijn welkom!

Stadsfonds Amstelveen van start

Op woensdag 29 januari gaven het stichtingsbestuur en de gemeente Amstelveen het officiële startsein voor het Stadsfonds Amstelveen. Voor informatie over het stadsfonds kan men terecht op de website of bij de stadsfondsmanager. Vanaf 1 maart kunnen aanvragen worden ingediend. Het fonds is de start van een unieke samenwerking tussen bedrijven, culturele-, zorg- en onderwijsinstellingen, sport- en maatschappelijke organisaties.

β€˜Maak je nieuwe strategische plan voor 2025’

Over je plannen voor 2025 heb je al wel nagedacht, maar aan écht uitwerken ben je nog niet toegekomen. Je hebt er gewoon geen tijd voor, met alle uren die je werkt. Het levert je een prima omzet op, maar je weet dat het slimmer en strategischer kan. Maar dan moet je wél dat strategische plan maken. Anja de Die helpt je hierbij. Op donderdag 13 februari verzorgt zij van 9.30 tot 13.00 uur in Nest Amstelveen de workshop Maak je nieuwe strategische plan voor 2025.

Mica IT neemt systeembeheer en ICT-diensten over

Mica IT heeft de systeembeheer- en ICT-diensten van Koper IT overgenomen. “Met deze overname versterken wij onze positie als specialist in hoogwaardige IT-diensten en bieden wij onze klanten een nog breder scala aan oplossingen”, stelt operationeel directeur Frank van den Berg.

ABAB en Alfa heten per 15 januari aaff

ABAB en Alfa heten per 15 januari aaff. De fusie tussen beide bedrijven was sinds de zomer van 2024 al een feit. Dat wordt nu ook naar buiten toe zichtbaar. De bedrijven nemen definitief afscheid van hun eigen naam en gaan verder onder aaff. 

Peter Bakker (De Venen) en John Celie (Amstelland) Meest Machtig Mooiste Mensen 2024

Hoewel de weersomstandigheden met zo’n 13 graden en veel wind niet erg winters aandeden, werden afgelopen woensdagavond toch de wintermagazines van INTO business De Venen & Amstelland gelanceerd. Dat gebeurde in de schitterende showroom van Gasse Wonen in Mijdrecht. Zo’n 125 lokale ondernemers waren hierbij aanwezig en genoten van de heerlijke hapjes, de muziek en de sfeer.

Sterke merken die elkaar versterken

Wat hebben lichtreclame, verlichting en raamfolies met elkaar gemeen? Meer dan je denkt! Ze leveren alle drie een essentiële bijdrage aan comfort en uitstraling. En juist dát zijn belangrijke voorwaarden voor een sterk merk. René van Gogh, Gabriel van Vark en John Evers vertellen graag over hun drie bedrijven: LEDSign, YELA Lighting en Switchfoil.

De omzetbelasting als rariteitenkabinet

De verontwaardiging was groot. Onder cultuur- en sportminnend Nederland. En onder liefhebbers van een goed boek. Ook ouders waren ontstemd, want de leesvaardigheid onder de schoolgaande jeugd schijnt niet over te houden. Wat had het kabinet in al haar wijsheid besloten, als onderdeel van het Belastingplan 2025? Dat het huidige btw-tarief van 9% op cultuur, sport, media en logies zou worden verhoogd naar 21%. Dus: uw concert- en bioscoopkaartje wordt duurder, uw sportschoolabonnement, de krant enzovoorts.  

Paul Oosterhaven wil naamsbekendheid Vamos Lease & Mobility laten groeien

Paul Oosterhaven is geen onbekende in de wereld van lease. In 2014 begon hij als zelfstandig ondernemer onder het label BD Lease, een franchise organisatie. “Dat heb ik negen jaar met plezier gedaan.” BD Lease werd op gegeven moment verkocht aan een grote investeringsmaatschappij en daar voelde Paul zich niet lekker bij. Hij besloot zelfstandig verder te gaan. Op 1 april 2023 heeft hij Vamos Lease & Mobility opgericht.

Zorgeloos genieten op het water met Santos Boats

Wat krijg je als je een werktuigbouwkundige met een grote passie voor boten, ondernemersgeest én oog voor duurzaamheid zijn gang laat gaan? Juist, Santos Boats. Circulaire, elektrische boten voor iedereen die zorgeloos wil varen met familie, vrienden of zakelijke relaties. Want door het stoere en krachtige ontwerp is deze tendersloep hufterproof: ideaal voor de verhuur.

De kracht van verbindingen leggen

Annemarie Basjes, de kersverse lokaal directeur van Rabobank Amstel & Vecht, is een echte verbinder met brede bancaire- en bestuurlijke ervaring, zowel in het Bedrijvendomein als binnen Private Banking. Ze heeft een oprechte interesse in wat mensen bezighoudt en drijft, waarbij haar nieuwsgierigheid haar helpt om nieuwe mogelijkheden te ontdekken. Tijd voor een nadere kennismaking met praktische voorbeelden van deze enthousiaste, energieke verbinder.

Verdwijnt het ZZP-watermerk?

Steeds meer ondernemers vragen mij: “Kan ik nog met ZZP’ers werken? Hoe voorkom ik fiscale boetes vanaf 1 januari 2025?” Daarbij waarschuw ik voor een groeiend risico: de claim van een dienstverband door de ZZP’er. Dat gevaar neemt toe nu opdrachtgevers ZZP’ers vanuit angst massaal de deur wijzen, vaak zonder objectieve toetsing. Helaas worden daardoor échte ZZP’ers het kind van de rekening.

AM match biedt invulling voor vacatures in alle sectoren

Op zoek naar enthousiaste en geschikte collega’s? Leg contact met AM match. Dit bedrijf helpt mensen met een ondersteuningsbehoefte aan een passende plaats op de arbeidsmarkt. De sector is niet van belang. “Bij elk bedrijf is een mogelijkheid”, aldus directeur Lex Vonk.

Meerlanden begeleidt Corendon van A tot Zero afval

Waar geconsumeerd wordt, wordt afval geproduceerd. Dat geldt ook voor de Hotels & Resorts van Corendon. Uiteraard moet dit afval worden opgehaald, maar Corendon gaat een stap verder. Met afvalpartner Meerlanden strijdt zij voor minder. Minder afval, minder vervoersbewegingen om het afval op te halen en daarmee minder uitstoot.

Wie wordt dΓ© Amstelveense Ondernemer van het Jaar?

De spanning stijgt in de strijd om de prestigieuze titel van Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025! Op de Dag van de Ondernemer heeft de jury de vier finalisten voor dé Ondernemer van het Jaar en drie veelbelovende talenten voor de categorie ‘De Belofte van het Jaar’ bekend gemaakt.

Standing for branding!

Carla: Een sterk merk en identiteit begint eigenlijk al met een unieke en sprekende bedrijfsnaam. Liselotte: Hierdoor heb je ook direct gesprekstof met een potentiële klant of relatie en kun je meteen jouw verhaal vertellen. Carla: Bij de start van Studio Casco Interiors hebben wij hier natuurlijk ook over nagedacht. Casco betekent in stylingsvaktermen “lege ruimte”, die naar eigen inzicht in te vullen is. Dat is exact wat wij doen; vanuit lege ruimtes creëren wij interieurs met een sfeervolle, persoonlijke en eigentijdse basis. Dat kan voor woningen of bedrijven zijn. Liselotte: Maar naast een goede bedrijfsnaam zijn er nog veel meer zaken die belangrijk zijn om jouw merk en identiteit vorm te geven, zoals branding en herkenbaarheid. Door ons duidelijke handschrift, zoals het meegeven van rust en warmte in onze interieurprojecten en inspirerende content op onze socials, zijn wij herkenbaar. Carla: Wat wil je als bedrijf uitstralen? De kracht van Studio Casco Interiors is onze professionaliteit, betrouwbaarheid, persoonlijkheid en kwaliteit. Deze kernwaarden zijn leidend in alles wat we doen, wat wij als bedrijf willen uitstralen en wat wij willen meegeven aan onze opdrachtgevers. Liselotte: Afgelopen jaar wonnen wij de Publieksprijs tijdens van de Verkiezing voor Onderneming van het Jaar. Als kleine speler tussen grote bedrijven was dat voor ons de ultieme erkenning dat we een sterk merk zijn en dat we daar verder op door kunnen bouwen, zodat we nog meer zichtbaarheid en bekendheid bij een grotere doelgroep bereiken. Carla: Bij ons gaat branding veel verder dan een logo en consistent zijn in onze marketingstrategieën. Wij willen een totaalbeleving en een positieve connectie creëren. Liselotte: Zo ontwikkelden wij onze eigen Studio Casco Interiors Fragrance. Een interieurparfum om de beleving extra kracht te geven. Branding is nooit af, het is altijd in beweging. En het is bij jezelf blijven en staan voor wie je bent. Carla: Zeker weten! En het gaat zelfs over de manier van werken met elkaar binnen jouw organisatie. Wat bij ons op de voordeur staat geschreven is hetgeen waarin dat allemaal samenkomt: A lovely studio to work, have fun, connect & live dreams. Carla & Liselotte zijn oprichters van Studio Casco Interiors, een full-service interieurstudio in Aalsmeer. Zij kunnen een uniek interieurontwerp voor jouw bedrijf of woning creëren, maar ook de realisatie en het projectmanagement van A tot Z verzorgen. www.studiocasco.com | info@studiocasco.com | Insta @studioca

Could not extract full content, selector may need to be updated.

Spannende voorverkiezing Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025

De spanning stijgt in de strijd om de prestigieuze titel van Amstelveense Ondernemer van het Jaar 2024-2025! Op de Dag van de Ondernemer, bij Meijburg & Co, presenteerden achttien ondernemers zich vol enthousiasme en ambitie aan de vakjury tijdens een enerverende voorverkiezing, onder de deskundige leiding van dagvoorzitter Emmelie Zipson.

Oma Coby’s oliebollen vanaf 20 november voor bedrijven beschikbaar

 Eenzaamheid onder ouderen is een groeiend probleem in Nederland. Veel ouderen geven aan zich met name eenzaam te voelen tijdens de feestdagen en de donkere wintermaanden. Reden voor kleinzoon Mark om samen met zijn oma Coby, de oliebollenbar dit jaar nog groter uit te rollen en beschikbaar te stellen voor bedrijven. De opbrengst gaat naar Stichting de Tijdmachine, die speciaal voor ouderen feesten organiseert in lokale buurthuizen en bejaardentehuizen door heel Nederland. Elke verkochte zak van 10 oliebollen is een gratis toegangskaartje voor een avond vol gezelschap en live muziek. Vanaf vandaag kunnen zakelijke klanten hun bestelling plaatsen via: www.omacobysoliebollenbar.nl

De inschrijving voor het Meerlandenfonds is geopend!

De inschrijving voor een nieuwe editie van het Meerlandenfonds is geopend. Verenigingen en stichtingen kunnen zich van 15 november tot 15 december inschrijven voor een donatie uit het Meerlandenfonds. Deze editie heeft Meerlanden weer een bedrag van €55.000,- in het fonds gestort om (sport)verenigingen en goede doelen te ondersteunen. De clubs, die in het verzorgingsgebied van Meerlanden* gevestigd moeten zijn, kunnen een aanvraag indienen via www.meerlanden.nl/fonds.

Dutch Harbor vestigt zich in de Jachthaven van Aalsmeer

Dutch Harbor heeft zijn nieuwe kantoor geopend op het terrein van Jachthaven Dragt, gelegen aan de Stommeerweg 72H in Aalsmeer. Voorheen was Dutch Harbor gevestigd aan de Gustav Mahlerlaan in Amsterdam, maar nu heeft de organisatie gekozen voor een locatie die niet alleen strategisch gelegen is, maar ook prachtig uitzicht biedt over de jachthaven.

❌