Ombudsman en waterschap in gesprek
Vooruitkijken Zij bespraken de brief van de ombudsman over de inhaalslag bij het innen van de waterschapsbelasting en de reactie van Waterschap Amstel, Gooi en Vecht daarop. Het bestuur van het waterschap bood al eerder excuses aan voor de problemen die zijn ontstaan door het nieuwe systeem voor het innen van de waterschapsbelasting. Dijkgraaf Joyce Sylvester: ‘Dit gesprek met de ombudsman was een kans om terug te kijken en vooral vooruit te blikken. Het is onze verantwoordelijkheid als waterschap om ervoor te zorgen dat onze inwoners geen last meer hebben van de problemen uit het verleden.’ Klantenservice verbeteren Ook werd besproken hoe het waterschap nu werkt en hoe het gaat met het innen van de waterschapsbelasting. Er is hard gewerkt om de achterstanden in te halen. Vanaf 2025 krijgen inwoners weer 1 keer per jaar een aanslag waterschapsbelasting. Dijkgraaf Joyce Sylvester: ‘We willen de manier waarop wij klachten behandelen en onze inwoners te woord staan altijd verbeteren. We waarderen de scherpe blik en adviezen van de Nationale ombudsman en dat hij blijft meekijken en mogelijke signalen geeft vanuit zijn onafhankelijke positie.'