[AMSTELVEEN] Burgemeester Tjapko Poppens heeft vandaag (vrijdag) de Japanse keizer Naruhito en keizerin Masako ontvangen in Amstelveen. Als onderdeel van het staatsbezoek aan Nederland brachten de keizer en keizerin een bezoek aan het Bloesempark in het Amsterdamse Bos en plantten daar een eerste nieuwe kersenboom. Daarmee gaven zij symbolisch het startsein voor de vernieuwing van het Bloesempark.
[AMSTELVEEN] Nog steeds komen er veel meldingen over uitval, overvolle trams en de informatievoorziening binnen bij het speciaal hiervoor ingerichte meldpunt van CDA Amstelveen. "Ondanks dat we er niet heel actief op wijzen, wordt het meldpunt toch veel bezocht," zegt CDA-fractievoorzitter Arjen Siegmann. "Mensen doen een melding met de hoop dat dit het GVB aanzet tot actie". Het meldpunt blijft de komende tijd geopend.
[AMSTELVEEN] Initiatiefnemer Arjan Roosen van Restaurant Colijn in Bovenkerk kijkt met trots terug op de eerste editie van de 'Poel Party' rond de Amstelveense Poel. Onder het motto 'Samen schoon, samen leren, samen aan tafel' gingen 54 leerlingen van basisschool De Westwijzer woensdag op pad om afval op te ruimen, meer te leren over natuur, landschap en water en samen te eten en drinken.