❌

Lees weergave

HackHelpdesk: Eerste Hulp bij Cybercrime voor ondernemers!

Eén op de vijf ondernemers krijgt te maken met cybercriminaliteit. Als slachtoffer kun je grote gevolgen ondervinden: belangrijke documenten zijn kwijt, grote geldbedragen zijn afgeschreven van de rekening of vertrouwelijke gegevens zijn gelekt. In sommige gevallen kan zelfs de bedrijfsvoering worden platgelegd. Wat moet je dan doen?

HackHelpdesk.nl biedt gratis eerste hulp bij een hack. Door het geven van gericht advies en informatie kan slachtofferschap voorkomen worden of de gevolgen van een hack worden beperkt. De eerste minuten na een (vermoedelijke) hack kunnen bepalend zijn voor de impact die jij als ondernemer ondervindt.

Op Hackhelpdesk.nl kun je chatten met de Cyberwijzer: de speciaal ontwikkelde AI-chatbot die je betrouwbaar advies geeft. Daarnaast kun je antwoord vinden op jouw vraag door op de juiste voorbeeldsituatie te klikken. Ook worden op Hackhelpdesk.nl veelvoorkomende situaties op het gebied van cybercriminaliteit kort en bondig uitgelegd, zodat je weet wat je moet doen!

Voor meer informatie, kijk op https://www.hackhelpdesk.nl/

Heb jij een goed idee voor Amstelveen? Dien een aanvraag in bij het Stadsfonds!

Amstelveen, 3 maart 2025 – Heb je een idee om Amstelveen nog mooier, duurzamer en levendiger te maken? Of je nu een ondernemer, culturele instelling, zorgorganisatie, school of inwoner bent: Stadsfonds Amstelveen biedt de kans om jouw project werkelijkheid te maken. Van duurzame initiatieven en bruisende evenementen tot vernieuwende samenwerkingen – alles is mogelijk!

Stadsfondsmanager Darshan Sloot: “Hoe leuk is het om samen te bouwen aan een levendig en toekomstbestendig Amstelveen? Het Stadsfonds maakt ideeën mogelijk die eerder misschien niet uitvoerbaar leken en brengt bedrijven en organisaties samen die anders wellicht nooit zouden samenwerken. Denk creatief! En weet mij te vinden als je advies nodig hebt of een verbinding wilt leggen.”

Voor wie is het Stadsfonds?
Stadsfonds Amstelveen financiert initiatieven met een collectief en gezamenlijk karakter. Een project, aanvraag of initiatief overstijgt daarmee het persoonlijk belang en komt ten goede aan een breed verband van ondernemers, verenigingen en maatschappelijke organisaties.

Belangrijke voorwaarden
· De activiteit dient een collectief doel in Amstelveen en draagt bij aan economische groei en sociale verbondenheid.
· De activiteit moet nog plaatsvinden.
· De aanvraag wordt ingediend door minimaal twee bedrijven/organisaties of een collectief waarin ten minste één ozb-betalend bedrijf/organisatie is vertegenwoordigd
· Het project mag niet vallen onder reguliere gemeentelijke verantwoordelijkheden.
· De aanvraag mag niet worden gebruikt om bestaande financiële tekorten te dekken.
· De activiteit mag niet botsen met andere lopende initiatieven of evenementen in de gemeente. Een projectplan en een realistische kostenbegroting zijn vereist.
· Eigen bijdragen of aanvullende financiering vanuit andere bronnen wordt aangemoedigd.

Doe mee en maak het verschil!
Wil jij een bijdrage leveren aan de toekomst van Amstelveen? Ga naar www.stadsfondsamstelveen.nl en ontdek hoe het Stadsfonds jouw project kan ondersteunen.

Vragen? Neem contact op met de stadsfondsmanager via stadsfondsmanager@stadsfondsamstelveen.nl.

Succesvolle netwerkborrel bij Brasserie Paardenburg: Jong Talent in de spotlight

Donderdag 27 februari stond onze netwerkborrel in het teken van het thema Jong Talent. Zoals altijd zorgde Brasserie Paardenburg voor een warm welkom en een sfeervolle avond.

Een van de talenten was de jonge motorcoureur Tobias Dogger. Op slechts 13-jarige leeftijd is hij al Nederlands kampioen junior wegrace in de Molenaar NSF100 Cup en was genomineerd voor Talent van het Jaar tijdens het Amstelveense Sportgala. Tobias meldde zich bij de Ondernemersvereniging Amstelveen (OA) om zijn passie voor motorracen en zijn toekomstdromen te delen.

Ook creatief talent kreeg een podium. Kunstenaar Hans Breuker introduceerde een gedichtenbundel, opgesteld door Amstelveense jongeren. Hij droeg enkele gedichten voor en gaf zo een stem aan de Amstelveense po

Opruimbesties live opname 12 maart 2025

Kom naar een live opname van de Opruimbesties podcast! 🎧

Heb jij altijd al een kijkje willen nemen achter de schermen van een podcast? Grijp dan nu je kans! Op woensdag 12 maart 2025 nemen de Opruimbesties in Amstelveen, live een nieuwe aflevering op van onze maandelijkse podcast en jij kunt erbij zijn!

Het belooft een gezellige en inspirerende ochtend te worden, waarin we ons samen met jou verdiepen in het opruimen en organiseren van Boeken. Natuurlijk zorgen we voor een lekker kopje koffie of thee met een lekker koekje om het compleet te maken. ☕🍪

🎙 Waar? De opname vindt plaats in de bibliotheek Amstelveen Stadshart
🎙 Wanneer? Woensdag 12 maart 2025, van 09:30 uur tot ongeveer 11:30 uur
🎙 Kosten? Voor slechts €7,50 ben jij erbij! Je mag daarvoor de opname bijwonen krijgt het welverdiende drankje en koekje.

We zouden het geweldig vinden als je erbij bent! Het wordt een gezellige ochtend vol gezelligheid en uiteraard opruimtips. 🎙💡

Meld je hier snel aan, want de plekken zijn beperkt! Tot dan!

Liefs, Eva & Meta

Vijf ongewone vragen aan Lea Polak

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?

Persoonlijke groei en hele leuke workshops van ondermeer Hans Breuker over marketing, Anja de Die over de route van de ondernemer, Nirmala Balgobind leerde mij zakelijk tekenen en de AI workshop van Patricia en Joey opende een nieuwe wereld. Van Marie-José veel geleerd over verkopen en van Jeroen Franken over LinkedIn en welke indruk wil je achterlaten. Tevens een optreden van top-scheidsrechter Bas Nijhuis waar ik vooraf helemaal geen verwachtingen bij had en die ik helemaal geweldig vond. Net even het jaartal erbij gezocht, blijkbaar 2019, de tijd vliegt. De ontdekking dat de meeste ondernemers bovengemiddeld leuke mensen zijn 😊. Verder vele toffe gespreken tijdens de verschillende bijeenkomsten waar ik steeds weer energie van krijg.

Wat wilde je als kind later worden?

Het leek me als tiener geweldig om modeontwerpster te worden. Iets te ontwerpen wat vernieuwend was en tegelijkertijd perfect aansloot op het lichaam. Een deel hiervan komt terug in mijn huidige werk als diëtist, dat ook altijd maatwerk is. Ik houd van kleurrijk eten, kleurrijke kleding en kleurrijke mensen. Bij de OA komt dat heel vaak samen.

Welk advies zou je geven aan je jongere zelf?

Het advies dat ik mijzelf gegeven heb en ook volg: genieten, dankbaarheid zijn en vragen wat je graag wil. Genieten zit in oog hebben voor mijn omgeving en opmerken wat dat met mij doet. Een zonnestraal die zijn weg vindt in het bos, iets eten waar je blij van wordt en je verbonden voelen in een gesprek. Ik ben iedere dag dankbaar dat ik mijn man heb ontmoet en dat wij samen onze kinderen hebben mogen zien opgroeien en begeleiden naar volwassenheid. Om te kunnen vragen wat je graag wil is het eerst belangrijk om helder te krijgen voor jezelf wat dat is. Ik vind het zo bijzonder dat iedere keer dat ik iets helder had voor mijzelf het heb mogen ontvangen. Dat was bijvoorbeeld in mijn werk een tweede praktijklocatie en tijdelijk werken in het buitenland. Het advies aan mijn huidige zelf is om nog iets meer te durven, omdat ik zo benieuwd ben wat het mij zou brengen.

Wat is de beste beslissing die je ooit hebt genomen?

Ondernemer worden. Hoewel beslissing een groot woord is voor hoe het gelopen is. Ik was 8 jaar geleden afgestudeerd als diëtist, toen waren er weinig vacatures. Ik had bedacht dat ik als starter dan beter zelf op zoek kon gaan bij een ervaren diëtist die het wellicht wat rustiger aan wou doen. Die heb ik gevonden en daar heb ik de eerste 1.5 jaar als ZZP’er gewerkt. Dat was 1 opdrachtgever en daardoor verder weinig ondernemend. Daarna wou ik meer uren werken en ben ik een locatie in Amstelveen gaan huren en gaan netwerken met potentiële verwijzers. Zo heb ik stap voor stap mijn praktijk uitgebouwd waar we nu met een team van 3 diëtisten in Amstelveen met veel plezier werken.

Waar zou je het allerliefst willen wonen?

In een veilig en harmonieus Nederland met werkperiodes in Bonaire/buitenland en vakanties in Israël en Engeland. Wat ik van Bonaire naar Amstelveen mee wil nemen is dat iedereen elkaar groet. Bon dia, bon tardi, bon nochi en bon siman, een goede week. Dat wens ik iedereen. Gezien worden en een glimlach mogen ontvangen.

Volgende deelnemer en waarom?

Ik hoop dat de volgende keer Fit at Sea 5 ongewone vragen wil beantwoorden. Zij zijn nieuw bij de OA en leveren producten om fit op zee te blijven. Ik ben benieuwd welk verhaal daarachter zit.

Lea Polak

FoodSteps Diëtisten Amstelveen

Ben jij een MKB-ondernemer in Noord-Holland en wil je jouw bedrijf circulair en toekomstbestendig maken?

Onderneem jij in Noord-Holland en wil je jouw bedrijf circulair en toekomstbestendig maken? De Provincie NoordHolland biedt 10 ondernemers een gratis programma aan om te komen tot een circulaire bedrijfsvoering.

Dit programma biedt de unieke kans om jouw ambities om te zetten in concrete stappen. Samen met ervaren experts en een netwerk van andere ondernemers krijg je handvatten en inspiratie voor duurzame groei.

Zie Circulaire kansen in Noordholland en Doe Mee met dit programma met een marktwaarde van 4.000 euro.

Op zoek naar een inspirerende event locatie?

Where Music meets Art

Vergader eens ergens anders!

Kies voor de Music Meeting Lounge met een lunch tussen de kunst in Museum JAN. Op maandag zelfs geheel exclusief, alleen voor uw gezelschap geopend!

Twee naast elkaar gelegen locaties slaan de handen ineen. Ontvang uw gasten in een unieke, steeds weer verrassende ambiance. De diverse ruimtes zijn geschikt voor onder meer vergaderingen, presentaties, diners en borrels. Groots en meeslepend of kleinschalig en intiem.


Benieuwd naar de mogelijkheden?

Mail of bel naar:
M vergaderen@musicmeetinglounge.nl
T 020 345 23 22
M info@museumjan.nl
T 020 641 57 54

Nieuw lid: Marja Willems Training & Advies

Mijn naam is Marja Willems, oprichter en eigenaar van Marja Willems Training & Advies

Ik ben gespecialiseerd in leiderschaps-, team- en organisatieontwikkeling en zet mijn passie voor het ontwikkelen van mensen en organisaties om in concrete resultaten. Met bijna 40 jaar ervaring in het onderwijs begeleid ik teams en leiders naar zelforganisatie en resultaatgerichtheid, gebaseerd op de principes van gedeeld en gespreid leiderschap, teamleren, innoverend en waarderend onderzoeken, systeemdenken en professionele identiteitsontwikkeling. Vanuit mijn bedrijf verzorg ik onder andere colleges over teamleren en gespreid leiderschap aan de Master Leren en Innoveren van de Marnix Academie. Daarnaast ben ik als kerndocent leiderschap verbonden aan de Nederlandse School voor Onderwijsmanagement.

Naast mijn ondernemerschap werk ik parttime als midlancer bij Leadership Talents. In deze rol ben ik door het hele land als interimleidinggevende actief in het mbo en hbo.

Met als achtergrond een master in professionele ontwikkeling en onderwijs, aangevuld met specialisaties in verandermanagement, organisatieontwikkeling en systemisch coachen, streef ik ernaar om leergemeenschappen te creëren waar elk individu zich competent, autonoom en betrokken voelt, wat de effectiviteit van zowel het individu, het team als de organisatie versterkt.

Marja Willems
Training & Advies

organisatie-, leiderschaps- en teamontwikkeling; mentoring & coaching; opleidingen en training;
interim- en verandermanagement; masterclasses & workshops

DUMAVA-subsidie: Verduurzaam jouw maatschappelijk vastgoed

Goed nieuws voor eigenaren van maatschappelijk vastgoed! Met de subsidieregeling Duurzaam Maatschappelijk Vastgoed (DUMAVA) kun je financiële steun krijgen voor het verduurzamen van jouw gebouw. Scholen, zorginstellingen, theaters en andere non-profitorganisaties kunnen subsidie aanvragen voor energieadvies en verduurzamingsmaatregelen, zoals isolatie, HR++-glas of een warmtepomp.

Afhankelijk van de gekozen maatregelen bedraagt de subsidie 20%, 30% of zelfs 40% van de kosten, met een maximum van € 1,5 miljoen per aanvraag. Wil jij weten of jouw organisatie in aanmerking komt? Bekijk de voorwaarden en doe de gebouwscan! Meer weten? Lees hier alle details over DUMAVA.

Voorkom onnodige belastingrente

Belangrijke tips in de nieuwste podcast van Monique Koopmans van Advisup.

Belastingrente
Wist je dat je in 2024 zomaar 7,5% rente kunt betalen over je inkomstenbelasting als je niet op tijd bent? En dat dit voor BV’s zelfs kan oplopen tot 10%? Dat is zonde van je geld!

In onze nieuwste podcastaflevering duiken we in het onderwerp belastingrente – wat het is, waarom het steeds duurder wordt en belangrijker nog, hoe je dit kunt voorkomen.

💡 Wat leer je in deze aflevering?
✔ Hoe de Belastingdienst belastingrente berekent
✔ Waarom deze rente de afgelopen jaren fors is gestegen
✔ Welke slimme strategieën je kunt toepassen om belastingrente te vermijden
✔ Praktijkvoorbeelden uit onze eigen ervaring

🎧 Luister hier de podcast:

Belastingrente vermijden? Dit kun je nu al doen!

👉 Vraag op tijd een voorlopige aanslag aan – Zo voorkom je dat je achteraf een grote belastingaanslag krijgt met extra rente.
👉 Dien je aangifte zo snel mogelijk in – Hoe eerder je aangifte is verwerkt, hoe minder kans op rente.
👉 Check of je een aanvulling moet doen – Heb je dit jaar meer verdiend dan verwacht? Dan kan het slim zijn om alvast een correctie door te geven aan de Belastingdienst.

Monique Koopmans | Profit First Professional
Voor financieel inzicht, advies & coaching

Ken je onze podcast al? Wekelijks komen er nieuwe afleveringen online over diverse onderwerpen. Er staan al meer dan 85 afleveringen voor je klaar op Je luistert de podcast via Spotify

Blog: New business, een kwestie van prioriTIJD

Blog van Marie-Jose Giebels van Mind Direction.

New business
Voor de ene verkoper een kans om te knallen, voor de ander een noodzakelijk kwaad dat altijd onderaan het prioriteitenlijstje bungelt. Want laten we eerlijk zijn: als je kunt kiezen tussen koud bellen of een offerte nóg een keertje doorlezen (want ja, die komma op pagina drie blijft toch een beetje wringen en de intro kan echt nog wel scherper…), dan is die offerte ineens je hoogste prioriteit. 

Waarom je meer tijd kwijt bent aan uitstellen dan aan bellen
New business is als de sportschool. Iedereen weet dat het belangrijk is, maar oei… ineens moet de zolder opgeruimd, de planten water, en ja hoor, zelfs de belastingaangifte voelt als een welkome afleiding. 
Waarom? Omdat new business ook heel spannend kan zijn. Het schuurt. Afwijzing ligt op de loer. En je weet nooit hoe het zal gaan. Dus verliezen veel verkopers zich in ‘veilige’ operationele taken: offertes perfectioneren, mailtjes optimaliseren, LinkedIn-profielen bekijken (maar niks sturen, natuurlijk).  Maar hier komt het pijnlijke besef: je bent niet druk met werk, je bent druk met uitstellen. En je kan heel veel tijd steken in de dingen juist doen, maar zolang je niet de juiste dingen doet, ben je bezig met flauwekul, gelul door een rietje! Ja, denk daar maar eens over na. Tijd is namelijk geld!

Tijd is geld
Veel verkopers zien new business als ‘extra’. Iets voor erbij, tussen het echte werk door. “Als ik tijd heb, kan ik wel wat new business gaan doen”. Maar laten we even de zaken op een rij zetten: 

  • New business = toekomstig inkomen. Geen instroom, geen pijplijn, geen omzet. Simpel. 
  • Een perfecte offerte zonder klant is een duur Word-document (auw!)
  • Tijd voor new business ‘vinden’ werkt niet. Tijd maken wel. 

New business is geen afterthought. Het is een kernactiviteit. Net zoals eten en ademhalen (en nee, ‘ik adem wel als ik tijd over heb’ is geen optie). 

Van excuses naar actie in de taxi

Dus, hoe breng je structuur aan? 

  1. Plan je new business-tijd als een meeting. Geen ‘ik kijk wel even’-momentje. Blok het in je agenda en behandel het als een afspraak met een klant. Inclusief een serieuze voorbereiding.
  2. Begin je dag met het moeilijkste. Een moeilijk telefoontje wordt alleen maar moeilijker als je het blijft uitstellen. Doe het eerst. Daarna voelt de rest van de dag als vakantie. Weet je nog vroeger met je huiswerk? Zelfs leuke dingen waren minder leuk als je daarna nog huiswerk moest doen. Maar huiswerk eerst doen en daarna leuke dingen was een win-win! 
  3. Stop met perfecte offertes. Bepaal van tevoren hoe lang je er over wil doen (bijvoorbeeld 30 minuten). Laat hem een dag liggen en kijk er nog één keer max 15 minuten naar. Stuur hem op. Klaar. Niemand heeft ooit een deal gesloten omdat de offerte een sublieme interlinie had, of omdat de interpuncties zo prachtig waren. 

Hou jezelf accountable. Werk met een salesbuddy of manager die checkt of je je new business-momenten écht hebt gebruikt. Dit is belangrijker dan je denkt. Want als jij als eigenaar van jouw eigen agenda steeds labbekakt met je new businessblokken, dan zou je zo maar eens kunnen leren dat jouw agenda niet meer dan een leidraad is. In plaats van dé structuur van jou als leider over deze agenda en daarmee over jouw salessucces! 

Doen is het devies!
New business gaat niet over perfecte plannen, maar over doen. Regelmatig, op vaste tijden en vaak. Dus, voordat je deze blog nóg een keer leest: pak die telefoon. Jouw toekomstige klant zit niet op jouw volgende offerteversie te wachten, maar wel op een gesprek met jou. Want jij maakt het verschil.

Grappig, vorige week kondigde ik al aan dat ik deze week over new business zou gaan praten. In diezelfde week kreeg ik een aanvraag van een advocatenkantoor. Of ik hun team kon helpen van new business een serieus onderdeel te maken van hun werkzaamheden. En gisteren kreeg ik een aanvraag voor een individueel traject voor een verkoper in media die ook behoefte heeft om zijn salesagenda te structureren en er meer de vruchten van te plukken. 

Ik wens je een week met structurele new businessactiviteiten.  ps en als jij de moeilijkheden hierboven herkent en er iets aan wilt doen, samen met mij, bel me dan. Want de verkopers die werken aan hun verkoopskills zijn altijd succevoller dan diegene die dat niet doen. Het is een kwestie van prioriTIJD.

Netcongestie een probleem voor jouw bedrijf? De Fiksers helpen je verder!

De netcongestie in Noord-Holland zorgt voor grote uitdagingen. In Amstelveen en Aalsmeer staan al meerdere bedrijven op de wachtlijst voor een uitbreiding of aansluiting van een grootverbruiksaansluiting. Misschien geldt dit ook voor jouw onderneming. Maar er zijn wél mogelijkheden!

De Fiksers, Annabel van Zante en Rob de Jeu, bieden ondernemers advies op locatie en denken mee over slimme oplossingen binnen de bestaande beperkingen. Door jouw situatie te analyseren, ontdekken zij waar nog kansen liggen om gebruik te maken van beschikbare energie.

Stuur een e-mail naar taskforce-energieinfra@noord-holland.nl en leg kort uit wie je bent en wat je situatie of vraag is. Een Fikser neemt dan contact met je op.

Meer weten? Bekijk het handige stappenplan netcongestie op de website:

Hulp bij netcongestie? | Energieregio Noord-Holland

In de schulden buiten je eigen schuld

Schulden worden niet altijd veroorzaakt door verkeerde of onhandige keuzes. Ze kunnen ontstaan door tal van andere oorzaken en het kan iedereen overkomen. “Het is te makkelijk om mensen automatisch verantwoordelijk te houden voor alles wat er op hun pad komt”, zegt wethouder Marijn van Ballegooijen.

‘Schulden zijn niet altijd je eigen schuld.’ Deze gedachte ligt aan de basis van een hernieuwd beleidsplan schuldhulpverlening in Amstelveen. Een voorzetting van eerder beleid met een aanpak die aantoonbaar werkt. “We brengen hulp op gang voordat schulden erger worden, jongeren krijgen grip op hun situatie en zzp’ers wordt de juiste steun geboden”, somt Van Ballegooijen enkele speerpunten op.

Life-events

“Er wordt soms makkelijk gedacht dat mensen zelf schulden veroorzaken door onhandige keuzes”, zegt Van Ballegooijen. “Dat kan meespelen, maar veel vaker ontstaan schulden door life-events als ontslag, een scheiding of iets anders. Daar kun je je vaak niet op voorbereiden. Schulden kunnen ook ontstaan doordat iemand vanuit huis niet heeft meegekregen hoe met geld om te gaan. Op school leren we er meestal ook weinig over.”

Negatieve spiraal doorbreken

Voor de meeste mensen zijn problematische schulden een ver-van-m’n-bedshow. Voor anderen is het een realiteit die verstikkend doorwerkt in alle facetten van het leven. Een negatieve spiraal. Aanhoudende stress over de financiën kan ervoor zorgen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Dat kan zorgen voor verkeerde keuzes. Die keuzes kunnen weer leiden tot meer schulden en meer stress.

Vroegsignalering

Om de negatieve spiraal te doorbreken of zelfs te voorkomen biedt de gemeente zo vroeg mogelijk hulp. “Dat kan met een bezoek aan huis als bijvoorbeeld een energieleverancier een betalingsachterstand bij ons meldt”, zegt Van Ballegooijen. Daarnaast zorgt de gemeentelijke aanpak ervoor dat mensen zelf de regie krijgen. Dat gaat om inzicht in hoe dingen anders kunnen, budgetteren, sparen, weten waar je terecht kunt voor hulp. Zelfredzaam is het uitgangspunt.

“Het is mijn overtuiging dat we inwoners met onze aanpak kunnen helpen schulden te voorkomen, grip te krijgen op hun situatie en positiever naar de toekomst te kijken”, zegt Van Ballegooijen.

Hulp en advies

Inwoners met (beginnende) schulden die ondersteuning of advies willen, kunnen terecht bij het Sociaal Loket van de gemeente. Buiten de gemeente kan ook hulp worden gezocht bij het Financieel Café of het Sociaal Steunpunt.

OA Amstelveen; ENJOY! de Chocoloco Paasactie

De leukste paas give away voor je klanten, collega’s en medewerkers ; biologisch afbreekbare paasei doosjes met je eigen gepersonaliseerde wikkel van Euro 6,95 voor Euro 3,95 ps

Het is zo langzamerhand geen verrassing meer. Enjoy! komt weer met wat ludieks!

Zoals altijd proberen wij onze medewerkers, onze ouders en onze kinderen elke keer weer op een grappige manier in het zonnetje te zetten. En hoe kan je dat beter doen, met Pasen en de lente in het vooruitzicht, dan met de leukste Paaseitjes!

De Amstelveense firma Chocoloco heeft een volledig duurzaam en biologisch afbreekbaar kartonnen eierdoosje ontwikkeld met daarin 6 flinke paasei bonbons. Om het doosje zit een wikkel die je helemaal kan personaliseren.  Dus met je eigen logo, foto en tekst.

Een superleuke collab dus tussen twee Amstelveense bedrijven en we zouden het heel leuk vinden als jullie meedoen. Chocoloco doneert namelijk 10% van alle opbrengsten aan de Enjoy! Foundation. Je helpt dus niet alleen jezelf, je klanten en je medewerkers maar ook nog eens onze kinderprojecten in Amstelveen.

Ter inspiratie, maar dat hoeft uiteraard niet, heeft Enjoy! om het extra leuk te maken in een paar van deze doosjes één van de bonbons vervangen voor een gouden bonbon. En de collega’s die deze vinden hebben extra geluk……! Wie vindt de gouden eitjes!?

Dus, even alles op een rijtje;

De biologisch afbreekbare kartonnen mini Paasei doosjes. Het top Paasproduct van Chocoloco helemaal gepersonaliseerd met je eigen gepersonaliseerde wikkel en met 6 serieuze paaseibonbons praline gevuld! Gemaakt van de beste Belgische Callebaut topchocolade. De Gouden Ei optie zoals Enjoy! deze bedacht heeft is uiteraard gratis. Wel even laten weten dat je dat wilt!

Consumentenprijs 6,95. De OA Amstelveen aanbiedingsprijs prijs is 3,95 ex 9% btw inclusief je eigen gepersonaliseerde wikkel!

Eenmalige verzendkosten 10 euro en afname vanaf 100 doosjes (<100 in overleg ivm drukkosten wikkel). Chocoloco doneert 10% van alle opbrengsten aan de Enjoy! Foundation.

Pasen valt dit jaar op 20 en 21 april. De levering van de doosjes is ca half maart of in overleg. Uiteraard niet bestellen via de site. Daar is de prijs veel hoger. Mail naar info@chocoloco.nl of bel Martijn Heus van Enjoy! 06-54648382 

Check hier indien nodig nog even alle details. 

Tussenstand Publieksprijs Stemming OVHJ-Amstelveen

De strijd om de Amstelveense Publieksprijs is spannender dan ooit! De stemmen stromen binnen en de verschillen in de top 3 zijn minimaal. Alles is dus nog mogelijk! Hier is de tussenstand (in willekeurige volgorde):

Top 3 Horecaondernemer van het Jaar:
 Café de Buren
 Restaurant Colijn
 Het Wapen van Amstelveen

Top 3 Retailer van het Jaar:
 De Kapper
 TOF Boeket
 Volendammer Visspecialist H. Schilder

Jouw stem maakt het verschil! Tot en met 27 februari kun je stemmen op jouw favoriete ondernemer. Op 28 maart tijdens de Grande Finale bij KPMG worden de winnaars bekendgemaakt.

Stem nu en steun jouw favoriet!
Stem hier voor de Retail
Stem hier voor de Horeca

Lezing Marja de Vries over kunst en universele wetten in Museum Cobra

Museum Cobra organiseert op vrijdag 14, 21 en 28 februari een bijzondere lezingenreeks in het kader van de tentoonstelling The New Mother Sculptures. Schrijver, bioloog en kunstenaar Marja de Vries gaat onder leiding van curator en kunstenaar Ad de Jong in gesprek over de relatie tussen kunst en de universele wetten.

Tijdens deze avonden onderzoekt Marja de Vries samen met kunstenaars en het publiek hoe deze
wetmatigheden niet alleen de natuurlijke wereld ordenen, maar ook een rol spelen in de kunst. Haar
inzichten, gebaseerd op haar bestseller De hele olifant in beeld, bieden een vernieuwend perspectief
op de samenhang tussen kunst, wetenschap en spiritualiteit.

Over de sprekers
Marja de Vries studeerde biologie en ecologie en verbindt in haar werk eeuwenoude wijsheid
tradities met recente wetenschappelijke inzichten. Haar boek De hele olifant in beeld werd een
bestseller en geeft een vernieuwende kijk op de universele wetten en hun invloed op kunst en
samenleving.

Ad de Jong is beeldend kunstenaar, curator en mede-oprichter van het kunstenaarsinitiatief W139.
Hij is bekend om zijn experimentele tentoonstellingen, zoals BeeldHalWerk, Present Forever en All Is
Giving. Met The New Mother Sculptures onderzoekt hij de grenzen van de museale kunstervaring en
creëert hij een ruimte waarin kunst en toeschouwer elkaar op een nieuwe manier ontmoeten.

Programma
Vrijdag 14 februari – Lezing door Marja de Vries over de zeven universele wetten
Vrijdag 21 februari – Panelgesprek tussen Marja de Vries en de deelnemende kunstenaars Saar
Scheerlings en H.W. Werther, gemodereerd door Ad de Jong
Vrijdag 28 februari – Panelgesprek tussen Marja de Vries en deelnemende kunstenaars Gijs van
Poecke en Job Koelewijn, gemodereerd door Ad de Jong

De lezing en gesprekken bieden nieuwe inzichten over de manier waarop kunst in harmonie met de
universele wetten kan ontstaan en functioneren. De avonden zijn toegankelijk voor iedereen met
interesse in kunst, filosofie en bewustzijnsontwikkeling. Kosten: € 10,- per avond incl. drankje. Passepartout ticket €25,- incl. drankje. Voor meer informatie, bezoek onze website museumcobra.nl

Gewoon MoedΒ 

Een vermakelijke voorstelling én masterclass in één over Moed

Wanneer is iemand echt moedig? Wat betekent moed in mijn leven, en wat levert het eigenlijk op?

In “Gewoon Moed” op dinsdag 25 februari van 20.00 tot 22.00 uur bij ANNA duikt Emmelie in het thema moed, geïnspireerd door haar oma’s verhaal: een verzetsstrijder in WOII, overlevende van vrouwenkamp Ravensbrück. Haar dapperheid was grenzeloos. Maar soms voelt zij dat ze juist tekortschiet. Waarom staat zij niet op voor de klimaatcrisis, of protesteert zij niet voor Gaza of Oekraïne, zoals haar Oma misschien gewoon gedaan zou hebben?

Nu Emmelie net 47 is, verlangt zij naar een tweede helft van haar leven waarin zij net zo moedig leeft als haar Oma—voor zichzelf, maar vooral voor haar dochter. Moed kent vele vormen. Het zit in de doodgewone moed om door te gaan zonder bijvoorbeeld de zekerheid van een baan, om het alleenstaand moederschap te dragen, om hoop te houden terwijl de wereld soms uitzichtloos lijkt.

In deze voorstelling zoek ik naar de balans tussen grootse en kwetsbare moed, tussen het verleden van mijn oma en mijn eigen strijd. Want misschien kunnen we samen ontdekken dat de wereld, en wijzelf, net wat dapperder mogen zijn en hopelijk loop je straks met dat besef—en een beetje meer moed—de zaal uit.”

Verwacht een mix van storytelling, muziek, zang en beeld. 

Humor en ontroering wisselen elkaar af, aan Emmelie’s moed zal het niet liggen!

Concept, storytelling en zang: Emmelie Zipson

Coaching: Eran Ben Michael

Advies: Arjen Barel, Storytelling centre

Gewoon Moed – Emmelie Zipson | anna

Ticketlink: Gewoon Moed – Emmelie Zipson – Anna Amstelveen

Succesvolle aftrap van de Cultuurvisie Amstelveen

Op donderdag 6 februari presenteerde wethouder Kunst en Cultuur Herbert Raat samen met directeur Madeleine Heijligers van Platform C de nieuwe Cultuurvisie van Amstelveen. Bij de aftrap in de Zonnesteinzaal van Platform C waren de cultuurpartners en woordvoerders cultuur van de gemeenteraad aanwezig. Het programma gaf met een modeshow van Young Rebels en een eigenzinnige beschouwing op het culturele veld door stand-up filosoof Laura van Dolron, een inkijk in de veelzijdigheid van het Amstelveense culturele aanbod.

Wethouder Kunst en Cultuur Herbert Raat: “De Cultuurvisie Amstelveen ‘De stad als podium – Ruimte voor cultuur’ bouwt voort op de rijke culturele infrastructuur die we hebben opgebouwd en zet nieuwe stappen om kunst en cultuur nog zichtbaarder en toegankelijker te maken voor iedereen. We streven naar een stad waar cultuur een integraal onderdeel is van het dagelijks leven, waar ruimte is voor experiment en vernieuwing, en waar iedereen de kans krijgt om mee te doen en te genieten. We vinden het dan ook belangrijk dat alle kinderen in Amstelveen al van jongs af aan toegang hebben tot cultuur. Het is goed om onze visie en ambities te delen met onze cultuursector, want samen maken we van Amstelveen een stad waar cultuur bloeit en inspireert.”

Vernieuwing

Met deze cultuurvisie bouwt de gemeente voort op vorige successen en biedt tegelijkertijd nieuwe mogelijkheden voor inwoners en bezoekers. Kunst en cultuur voor iedereen en zichtbaarheid van de culturele sector zijn twee ambities die voortgezet worden. Nieuwe ambities zijn ‘verbinding maken tussen de domeinen sport, welzijn, kunst en cultuur’ en ‘ruimte creëren voor makers en innovatie stimuleren’. Voor het realiseren van de vier geformuleerde ambities zijn mensen en middelen nodig. In de periode tot 2040 worden naar verwachting 10.000 woningen gebouwd in Amstelveen, waardoor het inwonersaantal zal groeien tot ruim 110.000. Het is de wens van het college om culturele voorzieningen in fysieke zin, maar ook de programmering mee te laten groeien.

Rijk cultuuraanbod

De samenwerking tussen de verschillende culturele instellingen heeft de culturele sector sterker gemaakt, met elkaar verbonden. Naast de professionele instellingen kent Amstelveen ook vele amateurverenigingen, ateliers, festivals, de ANNA kerk en bijzondere plekken, zoals de openluchttheaters in het Amsterdamse Bos en Elsrijk. Samen vormen al deze organisaties het culturele ecosysteem en bieden ze een rijk cultuuraanbod dat door de gemeente wordt ondersteund via subsidies en andere vormen van financiering.

De Cultuurvisie Amstelveen ‘De stad als podium – Ruimte voor cultuur’ is op te vragen door een mail te sturen naar kunstencultuur@amstelveen.nl.

AmstelveenSport pakt uit tijdens voorjaarsvakantie 2025: tal van activiteiten voor jong en oud

Amstelveen – AmstelveenSport heeft de komende voorjaarsvakantie (maandag 17 t/m zondag 23 februari) een sportief en gevarieerd programma samengesteld. Voor kinderen, jongeren én volwassenen zijn er unieke activiteiten om samen te genieten en in beweging te blijven. Of je nu wilt volleyballen, springen, zwemmen of koffie wilt combineren met sport, er is voor iedereen iets te doen.

Zwembad De Meerkamp

Het zwembad is van maandag 17 t/m zondag 23 februari geopend volgens het vakantierooster en kan iedereen extra genieten van recreatiezwemmen en banenzwemmen. In het wedstrijdbad ligt elke middag vanaf 12:30 uur de Jungle Stormbaan klaar. Een uitdagende baan om te rennen, springen en glijden.

Aqua Bubblebal

Op vrijdag 21 februari is er een unieke activiteit in het wedstrijdbad: Walk on Water. In een Aqua Bubblebal probeer je lopend de overkant te halen, of werk samen met vrienden in een Aquaroller Rad om al rollend naar de finish te komen. Vrijdagavond 21 februari verandert het golfslagbad in een feestelijke Carnaval Disco. Kinderen tot 12 jaar kunnen van 19:00 tot 21:00 uur dansen op vrolijke carnavalsbeats en genieten van waterpret.

Amstelveen Volleybaltoernooi

Kinderen van groep 3 t/m 8 kunnen op woensdag 19 februari meedoen aan het Amstelveen Volleybaltoernooi in de Nieuwe Bankrashal. Trainers van AMVJ-Martinus verzorgen een clinic, waarna kinderen wedstrijden spelen tegen leeftijdgenoten. Voor groep 6-8 is er ook een speciale zitvolleybalclinic door Tobias Marseille, speler van TeamNL Zitvolleybal heren. Deelname is gratis, maar aanmelden is verplicht via de website.

Peuterfestival: een feest voor de kleintjes

Op donderdag 20 februari is het tijd voor het Peuterfestival in de Beweegbox en Turnhal. Peuters (2 t/m 4 jaar) kunnen zich in de ochtend uitleven op klim- en klauterparcoursen, in de ballenbak en op luchtkussens. Tijdens het tweede tijdsblok ‘s middags zijn broertjes en zusjes van 4 t/m 6 jaar ook welkom. En als klap op de vuurpijl zijn de Minions van de partij! Tickets kosten € 4,20 per kind en zijn alleen online verkrijgbaar.

Jungle Jump Festival

Op dinsdag 18 en woensdag 19 februari vindt het Jungle Jump Festival plaats in de Ben Goudsmithal. Kinderen van 4 t/m 12 jaar kunnen hier klimmen, springen en klauteren in een avontuurlijke jungle-setting. Tickets kosten € 4,20 per kind en geven toegang tot een specifiek tijdslot.

Voor zowel het Peuterfestival als het Jungle Jump Festival geldt dat de online kaartverkoop is gestart. Aan de deur is geen verkoop van kaarten. Een ticket koop je uitsluitend voor het kind, ouders/begeleiders mogen gratis naar binnen. Meer informatie en tickets op amstelveensport.nl/vakantieactiviteiten

Wipe-out Jungle Edition voor jongeren van 12 tot en met 18 jaar

Op dinsdag 18 februari organiseert AmstelveenSport in de Ben Goudsmithal de Wipe-out Jungle Edition. Speciaal voor jongeren van 12 t/m 18 jaar, met uitdagingen zoals een limbodans, het beklimmen van een vulkaan en een spectaculaire stormbaan. Deelname is gratis, maar aanmelden is verplicht via amstelveensport.nl/jongeren. Dit evenement wordt georganiseerd in samenwerking met het Jongerenwerk Amstelveen.

Speciale activiteit voor volwassenen: Koffiecorner in beweging

Op dinsdag 18 februari opent AmstelveenSport de Koffiecorner in beweging in Venstra Café, gevestigd in het gebouw van boekwinkel Libris Venstra en Bibliotheek Amstelveen. Proef de sportieve sfeer en doe mee aan proeflessen van BuentingSport, Sportclub Gym3, Crossfit Amstelveen en Sportcity Amstelveen. Beweeg mee en ontvang een waardebon voor een heerlijke kop koffie.

Kom langs tussen 09:00 en 16:30 uur, inschrijven is niet nodig. Bekijk het rooster op: amstelveensport.nl/gymmen

Bron: Amstelveenz

Veen en Amstelland On Stage 2025

Doet u mee aan Veen en Amstelland On Stage 2025? Laat uw maatschappelijke betrokkenheid zien én ontmoet de werknemers van de toekomst. Er komen meer dan 1.000 VMBO-leerlingen naar het Beroepenfeest op 4 maart 2025.

Beroepenfeest
Dinsdag 4 maart 2025
12.00 – 16.00 uur | Sporthal De Waterlelie, Dreef 7, Aalsmeer
16.15 – 17.30 uur | Nieuw: Banenmarkt Gemeenten

Werkbezoeken Doe Dag
Donderdag 27 maart 2025 Bij de deelnemende bedrijven

Met Veen en Amstelland On Stage richten wij ons op vmbo-scholen en bedrijven in de gemeenten Aalsmeer, Amstelveen, De Ronde Venen, Uithoorn e.o. VMBO On Stage is (letterlijk) een Beroepenfeest voor VMBO leerlingen en beroepsbeoefenaren. Zij gaan met elkaar in gesprek over beroep en werkdag en maken een afspraak voor een Werkbezoek op de Doe Dag enkele weken later.

On Stage is geen ‘speeddating’ maar is gericht op het opbouwen van een helpend (beroeps)netwerk. Het lukt veel leerlingen om deze relaties te onderhouden. Dit levert hen nieuwe gesprekspartners op, stageplaatsen en zelfs dienstverbanden tijdens of na de vervolgopleiding.

Voor bedrijven/beroepsbeoefenaren en matchmakers is deelname kosteloos.

Het (organiserend) Stage Team wordt gevormd door zo veel mogelijk partijen zoals vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven, de deelnemende scholen, ouders, het jongerenwerk en de gemeente.

Wilt u hier ook een bijdrage aan leveren, neem dan contact met ons op. Stuur een e-mail naar mail@veenenamstellandonstage.nl of bel Karin Wateler 06 – 20 09 55 52 https://www.veenenamstellandonstage.nl

Nieuw lid: Diamond Point – Tijdloze Elegantie en Vakmanschap

Met trots verwelkomen wij Diamond Point als nieuw lid van Ondernemersvereniging Amstelveen. Dit gerenommeerde Nederlandse sieradenmerk staat al sinds 1904 bekend om zijn vakmanschap, tijdloze ontwerpen en hoogwaardige kwaliteit. Met een passie voor exclusiviteit en een moderne interpretatie van tradities heeft Diamond Point zich ontwikkeld tot een van de meest toonaangevende sieradenmerken van Nederland.

Een sieraad voor elke gelegenheid
Diamond Point biedt een uitgebreide collectie van exclusieve sieraden, variërend van tijdloze klassiekers tot opvallende eyecatchers. Elk stuk ademt luxe en verfijning en is ontworpen voor wie waarde hecht aan elegantie en kwaliteit. Met een oog voor detail en een diepgewortelde liefde voor het ambacht weet Diamond Point klanten al meer dan een eeuw te laten stralen.

Vakmanschap en innovatie
Wat Diamond Point onderscheidt, is de focus op vakmanschap. De sieraden, vervaardigd van 14 en 18 karaat goud, worden grotendeels in eigen atelier ontworpen en met uiterste precisie gemaakt. Inspiratie komt uit de natuur, vrouwelijke vormen, verre culturen en hedendaagse kunst, wat resulteert in unieke creaties met een persoonlijke touch.

Een premium beleving in de Bijenkorf en online
Diamond Point is exclusief verkrijgbaar bij warenhuis de Bijenkorf, een locatie die perfect aansluit bij de luxe uitstraling van het merk. Klanten worden hier ondergedompeld in een wereld van verfijning en exclusiviteit. Daarnaast is de volledige collectie ook online beschikbaar, waarbij bestellingen gratis en verzekerd worden verstuurd.

Duurzaamheid en verantwoord ondernemen
Naast het leveren van hoogwaardige sieraden hecht Diamond Point veel waarde aan duurzaamheid en ethisch ondernemen. Het merk werkt uitsluitend samen met partners die hoge sociale en morele standaarden hanteren en neemt afstand van praktijken zoals kinderarbeid, milieuvervuiling en corruptie. Zo combineert Diamond Point luxe met verantwoordelijkheid.

Wij zijn trots dat Diamond Point zich heeft aangesloten bij Ondernemersvereniging Amstelveen. Met hun rijke historie, vakmanschap en oog voor duurzaamheid vormen zij een waardevolle toevoeging aan ons netwerk. We kijken uit naar een inspirerende samenwerking!

Vijf ongewone vragen aan DaniΓ«lla Ben-Yosseph

Iedere maand geeft één van onze leden antwoord op vijf ongewone vragen: één vaste en vier naar keuze. Hij of zij kiest een volgende OA ondernemer die het stokje overneemt en kiest daarnaast de ‘vraag van vandaag’ die centraal staat op de volgende OA-bijeenkomst. Een leuke ijsbreker. En je hoort nog eens wat…

Wat heeft de OA jou gebracht waar je vooraf niet op rekende?

Een baan als eventmanager bij de OA! 😉 Mijn oorspronkelijke plan was om me aan te sluiten als freelance projectmanager, maar na een paar goede gesprekken rolde ik in deze functie. Sinds begin dit jaar houd ik me drie dagen per week bezig met o.a. het organiseren van netwerkbijeenkomsten.

Leuke side note: vijf jaar geleden stond ik als sponsor op de OVHJ met hapjes van Daan’s Kitchen. Mooi hoe de cirkel nu rond is!

Welk advies zou je geven aan je jongere zelf?

Leef alsof het je laatste dag is! Oké, misschien wat overdreven om dat tegen een 12-jarige te zeggen, maar de kern klopt wel. Als je van jongs af aan die mindset hebt, haal je écht alles uit het leven en maak je bewustere keuzes. Maar hé, beter laat dan nooit!

Wat is het meest verrassende wat je ooit hebt gedaan?

Voor mezelf beginnen! Na 14 jaar als projectmanager bij Achmea verloor ik mijn baan – en achteraf bleek dat de perfecte timing. Ik wist dat ik iets totaal anders wilde, iets creatiefs, maar had geen idee wat.

Totdat ik vriendinnen uitnodigde voor een high tea, waarvoor ik alles zelf had gebakken en gekookt. Gekscherend zei een vriendin: “Als je geen baan kunt vinden, kun je altijd nog cateraar worden.” En toen begon het avontuur!

Zo begon ik Daan’s Kitchen, een catering bedrijf waar ik tien jaar lang met veel plezier aan werkte – totdat corona letterlijk roet in het eten gooide.

Wat is jouw quilty pleasure?

Chocola! Goed voor je humeur, brein en hart. Kortom, noodzakelijk voor een gebalanceerd leven 😉.

Wat is de allermooiste plek waar je ooit bent geweest?

Mijn tweede thuis Israel. En land met veel historie maar ook moderne innovatie. Woestijnen maar ook veel groen. Kleine dorpjes maar ook een bruisende stad zoals Tel Aviv (de stad die nooit slaapt). En dan het eten: authentiek, vers, kruidig en smaakvol.

Vraag van de week, ons volgende netwerk event staat in het teken van Jong Talent. Wat was jouw talent toen je jong was en benut je dat nog steeds?

Ik was heel creatief toen ik jong was. Ik denk altijd dat ik niets meer doe met mijn creativiteit, omdat ik niet schilder of boetseer. Maar creatief zijn is ook het bedenken van oplossingen, het organiseren van dingen en het zien van kansen.

Volgende deelnemer en waarom?

Lea Polak. Lea stelt altijd de juiste vragen – de vragen die je even kritisch laten nadenken en geeft ook goed en gepast advies.

Ook hier leuke side note: We kennen elkaar al heel lang, en onze paden blijven elkaar kruisen. Op een nazomeravond kwam ik haar tegen in het oude dorp en vroeg belangstellend waarom ze er zo prachtig uitzag. Ze kwam net bij het ladies event van de OA vandaan… en zo begon voor mij het balletje te rollen.

Daniëlla Ben-Yosseph

Eventmanager bij de OA

Een sterk begin van 2025: Een werkvloer zonder ongewenst gedrag

Hoe zorg je ervoor dat jouw organisatie aan het begin van het nieuwe jaar niet alleen voldoet aan wettelijke verplichtingen, maar ook een veilige haven wordt voor al je medewerkers? Ongewenst gedrag op de werkvloer komt vaker voor dan je denkt. En de impact ervan is groot: van verzuim en conflicten tot reputatieschade. Gelukkig kun je hier iets aan doen. En dat begint vandaag.

𝗪𝗮𝘁 𝗸𝘂𝗻 𝗷𝗲 𝗱𝗼𝗲𝗻?
Als werkgever heb je een zorgplicht om een veilige werkomgeving te garanderen. Dat betekent dat je actief beleid moet voeren tegen grensoverschrijdend gedrag. Maar waar begin je? Ik help je graag op weg met een praktisch 10-stappenplan. Hiermee kun je direct aan de slag om risico’s in kaart te brengen, gedragsregels op te stellen en een cultuur van openheid en respect te bevorderen.

𝗘𝗻𝗸𝗲𝗹𝗲 𝘀𝘁𝗮𝗽𝗽𝗲𝗻 𝘂𝗶𝘁 𝗵𝗲𝘁 𝗽𝗹𝗮𝗻:
1. Inventariseer de risico’s: Waar in jouw organisatie kunnen spanningen ontstaan? Denk aan machtsverschillen, werkdruk en bedrijfscultuur.
2. Gedragscode en klachtenregeling: Zorg voor duidelijke regels en een laagdrempelig meldpunt.
3. Voorkomen is beter dan genezen: Investeer in trainingen, voorlichting en periodieke evaluaties.
4. Nazorg: Zorg goed voor medewerkers die melding maken van ongewenst gedrag.

𝗪𝗮𝗮𝗿𝗼𝗺 𝗱𝗶𝘁 𝗯𝗲𝗹𝗮𝗻𝗴𝗿𝗶𝗷𝗸 𝗶𝘀
Een veilige werkvloer is niet alleen een verplichting, maar ook een cruciale basis voor een gezonde en positieve bedrijfscultuur. Medewerkers die zich gehoord en veilig voelen, presteren beter en dragen bij aan het succes van jouw organisatie.

𝗗𝗼𝘄𝗻𝗹𝗼𝗮𝗱 𝗻𝘂 𝗵𝗲𝘁 𝗴𝗿𝗮𝘁𝗶𝘀 𝘀𝘁𝗮𝗽𝗽𝗲𝗻𝗽𝗹𝗮𝗻!
Maak 2025 het jaar waarin jouw organisatie een voortrekkersrol speelt in het aanpakken van ongewenst gedrag. Download ons gratis 10-stappenplan en zet vandaag de eerste stap naar een veilige werkvloer: https://lnkd.in/eZJm9YdX

Heb je vragen of wil je hulp bij de implementatie? Neem gerust contact op met mij via Saskia@LangArbeidsrecht.nl of bel +31 (0)6 3603 7201.

Samen maken we de werkvloer veiliger.

Belevingscentrum Amstelveen InZicht nu ook de eerste donderdagavond van de maand geopend

Belevingscentrum Amstelveen InZicht, dé plek waar alle informatie te vinden is over de werkzaamheden aan en de toekomst van de A9 Badhoevedorp-Holendrecht én de ontwikkelingen in het Stadshart, is vanaf februari steeds de eerste donderdag van de maand geopend van 12.00 uur tot 20.00 uur. De openstelling op de eerste zaterdag van de maand komt te vervallen.

Koopavond geopend
Met de openstelling van het bezoekerscentrum op koopavond hoopt InZicht nog meer geïnteresseerden te ontvangen die buiten de reguliere openingstijden niet kunnen komen. De overige openingstijden blijven zoals het was, namelijk woensdag tot en met vrijdag van 12.00 uur tot 17.00 uur. Het uitkijkpunt, onderdeel van het bezoekerscentrum en gevestigd langs het Kazernepad aan de zuidkant van de A9, kent dezelfde openingstijden als het bezoekerscentrum.

Belevingscentrum Amstelveen InZicht
In het centrum is informatie te vinden over de verbreding en verdiepte aanleg van de A9 tussen de knooppunten Badhoevedorp en Holendrecht; informatie over de werkzaamheden, planning en bouwwijze. Ook zijn er allemaal bouwmaterialen te vinden en kan je de toekomstige situatie van de A9 bewonderen: fiets over de Bomenbrug bij het Stadshart en bekijk door een Virtual Reality bril de overkapping bij het Oude Dorp. Benieuwd naar alle projecten die van start gaan in het Stadshart? Lees in het centrum alle informatie over de projecten die op stapel staan, bekijk hoe groen het Stadsplein wordt en ontdek welke klinkers in het centrum komen te liggen. Bezoekerscentrum Amstelveen InZicht is gevestigd op Stadsplein 103, boven boekhandel Venstra en de bibliotheek.

Amstelveen krijgt eerste legale street art tunnel – een mijlpaal voor creativiteit en kleur in de stad!

Een unieke gebeurtenis in de geschiedenis van Amstelveen! Op de kruising van de Bovenkerkerweg onder de Oranjebaan opent de allereerste legale streetart-fietstunnel, een initiatief van kunstenaar Hans Breuker in samenwerking met de gemeente Amstelveen. Deze 100 meter lange tunnel wordt een dynamisch canvas voor iedereen die wil dichten, schilderen of spuiten – van professionele kunstenaars tot enthousiaste creatievelingen.

De officiële opening markeert een geweldige stap in het verrijken van het stadsbeeld met kleur, kunst en expressie. “Dit is een droom die uitkomt,” zegt Hans Breuker. “Een plek waar kunst echt leeft en blijft veranderen. Iedereen krijgt hier de kans om zijn of haar creativiteit de vrije loop te laten.”

Wethouder Herbert Raat: ‘Initiatieven als deze zijn voor de stad een mooie manier om kunst en cultuur laagdrempelig voor iedereen beschikbaar te maken. Zowel voor creatievelingen, als voor de voorbijgangers die kunnen genieten van streetart en kunst.’

Met deze tunnel zet Amstelveen zich op de kaart als een stad die kunst en cultuur omarmt en stimuleert. Dit initiatief biedt niet alleen een legale plek voor streetart, maar ook een platform voor jong talent en ervaren kunstenaars om elkaar te inspireren.

Stadsfonds Amstelveen officieel van start

Op woensdag 29 januari gaven het stichtingsbestuur en de gemeente Amstelveen het officiële startsein voor het Stadsfonds Amstelveen. Tijdens de bijeenkomst werd een convenant ondertekend door wethouder Adam Elzakalai (Economische Zaken) en de voorzitter van de Stichting Stadsfonds Amstelveen. Het convenant legt de afspraken vast over de doelstellingen en samenwerking binnen het fonds en symboliseert de gezamenlijke inzet om te bouwen aan een nog sterkere Amstelveense gemeenschap en economie.

Tijdens de bijeenkomst werden ook het logo en de website onthuld, ontwikkeld door Amstelveense ondernemers Miranda Coops Art & Design en Buro Amstelveen. Het fonds is de start van een unieke samenwerking tussen bedrijven, culturele-, zorg- en onderwijsinstellingen, sport- en maatschappelijke organisaties.

Wethouder Adam Elzakalai en Voorzitter Stadsfonds Amstelveen Gerard Bakker. Foto door: Joanna Vunderink Photography.

Ondernemers en maatschappelijke organisaties kunnen elkaar versterken

“Net na corona vroegen branche- en ondernemersverenigingen om te onderzoeken of een Stadsfonds mogelijk was. In coronatijd had de gemeente namelijk het Stimuleringsfonds lokale economie in het leven geroepen om samenwerkingsinitiatieven van ondernemers en instellingen financieel te steunen. Dit fonds is eigenlijk een publiek/private voortzetting van die regeling en het is goed dat de gemeenteraad dit fonds heeft ingesteld. Ondernemers, maatschappelijke organisaties, culturele-, onderwijs-, en sportinstellingen en organisaties in de zorg kunnen van het fonds gebruik maken en met elkaar samenwerken. Ze kunnen elkaar versterken en dat kan tot hele mooie dingen leiden“, zegt wethouder Adam Elzakalai.

Initiatieven voor de stad aanmelden

De voorzitter van Stichting Stadsfonds Amstelveen Gerard Bakker vult aan: “Kijk op onze website www.stadsfondsamstelveen.nl en ontdek hoe het Stadsfonds ook uw projecten kan ondersteunen. Vanaf 1 maart is het aanvraagportaal geopend om de eerste initiatieven te ontvangen! Denk aan gezamenlijke sfeerverlichting, promotie van winkelgebieden, een binnenstadmanager om de culturele agenda aan te jagen, (camera)beveiliging op bedrijventerreinen, maar ook voor verduurzaming, stadspromotie, arbeidsmarktprojecten en kennisontwikkeling voor instellingen en bedrijven. Al deze zaken dragen bij aan een goed vestigingsklimaat en versterking van de economie en maatschappelijke ontwikkeling. Al in meer dan 50 gemeenten werkt een dergelijk fonds goed. Wij gaan ervoor zorgen dat het ook in Amstelveen goed gaat werken!“

Wat is het Stadsfonds Amstelveen?

Het Stadsfonds Amstelveen maakt het mogelijk om gezamenlijke initiatieven en projecten te realiseren die bijdragen aan de economische en sociale versterking van Amstelveen. Het fonds is ingesteld door de Gemeenteraad voor 4 jaar en wordt vanaf 2026 gefinancierd door een opslag op de onroerendezaakbelasting (OZB) voor niet-woningen. In het eerste jaar neemt de gemeente de kosten van het fonds voor haar rekening met een financiële bijdrage van € 574.000.

Het oprichtingsbestuur bestaat uit:

  • Ellen Hanselman, directievoorzitter MBO College Amstelland, namens het onderwijs
  • Atilla Meulenbelt, voorzitter Retail Amstelveen/eigenaar van Subzero’s Amstelveen, namens de retail
  • Daan Kroone, voorzitter KHN Amstelland/eigenaar van DAY tapas bar en Sunday Amstelveen, namens de horeca
  • Ger Loogman, bestuurslid Ondernemersvereniging Amstelveen en voormalig DGA van de Loogman Groep, namens de zakelijke dienstverlening en overige
  • Gerard Bakker, voormalig directeur/eigenaar van Home Instead Thuisservice, voorzitter.

Meer informatie over het Stadsfonds Amstelveen

Wilt u meer informatie over het Stadsfonds Amstelveen kijk dan op www.stadsfondsamstelveen.nl of mail naar de stadsfondsmanager Darshan Sloot via stadsfondsmanager@stadsfondsamstelveen.nl.

Bron: Amstelveenz

24H,Β voor ondernemers in Amstelveen!

Amstelveen 24H!
Op zaterdag 17 mei kunnen ondernemers, bewoners en bezoekers het bedrijf in Amstelveen laten (her)ontdekken tijdens 24H. Deze dag (24 uur) worden er unieke en gratis activiteiten georganiseerd door theaters, musea, sportinstellingen, winkels, bars, hotels, clubs, plekken in de natuur etc. Om een beeld te krijgen van voorgaande edities, zie Amstelveen in 24hrs | Visit Amstelveen

Onderneem je in Amstelveen doe dan mee met originele activiteiten voor jong en oud. Activiteiten die verrassen en die geen onderdeel uitmaken van de standaard programmering. Hierdoor worden bewoners en bezoekers geactiveerd instellingen, bedrijven en locaties (opnieuw) te ontdekken. Denk bijvoorbeeld aan een creatieve workshop bij een sportvereniging of een culinaire demonstratie in een museum.


Ideeën & Inspiratie

Heb je inspiratie nodig of wil je samenwerken met een andere instelling, bedrijf of locatie voor cross-over concept? Kom dan naar de brainstorm op vrijdag 14 februari van 10.30 – 12.30 uur op het raadhuis. Laat even weten via l.van.velzen@amstelveen.nl of je hierbij wil zijn, dan ontvang je een bevestiging.


Ideeën & planning

Voor 07 februari         dien het eerste concept idee in bij l.van.velzen@amstelveen.nl

Voor 21 februari         Stuur ons je idee voor Amstelveen in 24hrs | Visit Amstelveen hier vind je ook de voorwaarden voor deelname.

Doel is dat het complete programma begin maart klaar is, zodat de flyers en andere communicatiemiddelen kunnen worden voorbereid.

Er worden ongeveer 45 – 50 concepten geselecteerd. We kijken o.a. naar originaliteit (cross-overs), toegankelijkheid en spreiding in tijd, over stad en doelgroep (jong/oud). De geselecteerde instellingen ontvangen een deelnameformulier waarin om meer gedetailleerde informatie wordt gevraagd, alsook commitment als deelnemer aan Amstelveen in 24hrs.

Het programma wordt breed onder de aandacht gebracht via onder meer social media, outdoor borden en de lokale media. De communicatiecampagne start begin april. We organiseren dan ook een kick-off voor alle partners.

Vragen?

Lisette van Velzen
Projectleider Amstelveen in 24hrs, namens Visit Amstelveen

Tel: 06-22430059 l.van.velzen@amstelveen.nl

Ontdek AmstelzijdeRestaurants met February Flavours

Net als vorig jaar organiseert Amstelzijde Restaurants February Flavours. Speciaal voor deze maand heeft elk restaurant een speciaal februari-aanbod samengesteld. Bekijk hieronder het aanbod per restaurant en laat je verleiden door de culinaire diversiteit. Onze exclusieve smaken waren nog nooit zo aantrekkelijk.

Je kunt alleen in de maand februari van dit heerlijks genieten, dus reserveer nu!

Geldig van 1 t/m 28 februari 2025. Enkel online te reserveren via february – Restaurants Amstelzijde

Bekijk de February Flavours van:

Eva de la Mar: Podcast β€˜Geheimen na de dood”

Als funeral planner helpt Eva jou bij het vormgeven en organiseren van een afscheid wat helemaal past bij wie de overledene is geweest.

Weg met de koffie en droge plakken cake, hallo fijne locatie en lekkere hapjes. Iedereen is anders dus ieder afscheid mag anders. Afscheid nemen kan maar een keer, het is belangrijk dat het recht doet aan de dierbare waar afscheid van wordt genomen.

Als er een overlijden in het vooruitzicht is, kan Eva helpen om het gesprek alvast bespreekbaar te maken. Dit schept rust in een intense periode vol emoties. Met jou en misschien jouw partner of familie laat Eva jullie alle mogelijkheden zien en denkt zij samen met jou na over hoe jouw afscheid er uit mag komen te zien.

Samen met Ladies of Loss heeft Eva nu een podcast gemaakt. In de 1e aflevering praten zij over ‘Geheimen na de dood’: geheimen die uitkomen nadat een dierbare komt te overlijden. Erg pijnlijk. Maar hoe ga je ermee om? En zouden geheimen niet geheim moeten blijven?

De 1e aflevering ‘Geheimen na de Dood’ vindt je hier op Spotify: https://lnkd.in/eGHDdVJ3

Nieuwe stap in gebiedsontwikkeling Kronenburg, plan voor bouw van 438 studentenwoningen

De gemeente Amstelveen heeft in nauw overleg met twee ministeries en gebiedseigenaren een aangepast plan voor herontwikkeling van Kronenburg tot woon/werk-wijk gemaakt. Het college van B en W heeft het plan dinsdag vastgesteld en legt het voor aan het Rijk om formeel toestemming te verkrijgen voor de realisatie van 438 studentenwoningen. Dat is nodig omdat wetgeving 25 woningen per bouwplan toestaat in dit gebied en eigenaren deze woningen willen samenvoegen in één gebouw. 

Met het aangepaste plan voor transformatie van Kronenburg is het college dicht bij het oorspronkelijke idee van enkele jaren geleden gebleven. Het gaat uit van dezelfde opzet en inrichting van het gebied met een deel van de eerder geplande studentenwoningen, meer shortstay (verblijf maximaal zes maanden) en een mix aan voorzieningen waaronder sport, horeca, medische voorzieningen, detailhandel en nieuwe kantoorontwikkeling met betere verbindingen met de omgeving: studentencampus Uilenstede.

AANVLIEGROUTE SCHIPHOL

Eerder plannen voor herontwikkeling van Kronenburg ging uit van realisatie van 4.000 studentenwoningen (waarvan een deel shortstay). Het ministerie van Verkeer en Waterstaat wees deze plannen echter eerder af vanwege de ligging onder de aanvliegroute van Schiphol. De gemeente heeft nu in nauw overleg met gebiedseigenaren en de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening een aangepast plan opgesteld. 

CLUSTEREN STUDENTENWONINGEN

“We leggen het nu voor aan het Rijk om het formele proces te starten voor het clusteren van studentenwoningen voor 438 studenten waar we alle vertrouwen in hebben. Tegelijkertijd maken wij met eigenaren afspraken binnen de kaders van het hoofdlijnenplan, zodat het totale bouwvolume niet wijzigt, alleen de invulling qua aantallen woningen en shortstay,” aldus wethouder Floor Gordon (Ruimtelijke Ordening). 

GELUIDADAPTIEF

Ook in dit plan wordt rekening gehouden met geluidshinder door vliegverkeer. De bebouwing wordt daarom geluidadaptief, geïsoleerd en goed gepositioneerd. Studenten verblijven er kort gedurende hun studietijd. Uit onderzoek blijkt volgens de gemeente dat studenten weinig last ervaren van geluidsoverlast en dat er voor hen geen gezondheidsrisico’s te verwachten zijn. In het Hoofdlijnenplan is een onderzoeksvoorstel opgenomen om bij de nieuwe bewoners de effecten van vliegtuiggeluid te monitoren en te evalueren. Dat kan mogelijk leiden tot het omzetten van een gedeelte van de shortstay-eenheden tot woningen in de toekomst. Dat deel van de shortstay wordt daar nu al op ingericht.

VERLOEDERD

Het gebied heeft volgens de gemeente dringend een impuls nodig. De verloederde staat van het hart van Kronenburg straalt uit naar de omgeving. “Na een formeel besluit kunnen we ruimtelijke procedures eindelijk in gang zetten. Een nieuw hart voor de wijk Kronenburg zal enorm bijdragen aan de leefbaarheid van het héle gebied Kronenburg/Uilenstede. Als we niks doen, neemt de verloedering alleen maar toe,” aldus wethouder Floor Gordon.

❌