CDA heeft nog geen plannen met verzamelde klachten tram 25: βIn korte tijd veel reactiesβ
Sinds tram 25 naar Uithoorn rijdt, is de lijn een zorgenkindje van het openbaar vervoer in Amstelveen gebleken. De fractie van het CDA in Amstelveen houdt sinds enige tijd de storingen op deze tramlijn bij. Zo verzamelt de partij klachten en laat reizigers stickers met een QR-code scannen bij de haltes waar de ‘dienstregeling niet klopte’. Dit allemaal heeft “in korte tijd al geleid tot een groot aantal reacties,” laat het CDA weten.
De informatie op halteschermen en in de 9292-app is vaak onjuist: trams verschijnen niet of vertrekken te vroeg. Dit maakt plannen lastig en leidt tot frustratie bij de reizigers. Sinds de komst van de Uithoornlijn zijn meerdere buslijnen opgeheven, waardoor er nauwelijks alternatieven zijn bij storingen.
Op dit moment zijn er 35 meldingen en dat aantal blijft stijgen, aldus Arjen Siegmann. De QR-code-stickers in Uithoorn worden het meest gebruikt. Helaas worden de stickers regelmatig verwijderd tijdens het schoonmaken van de haltes door het GVB.
Lees ook: Lijn 25 wordt vanaf 2026 doorgetrokken naar Muiderpoortstation: gekoppelde tramstellen verdwijnen
Het CDA wil nog even wachten met verdere stappen; ze willen eerst meer meldingen verzamelen en proberen meer gehoor te krijgen van andere partijen. Het GVB heeft plannen om de lijn in 2026 door te trekken naar station Muiderpoort. Deze verlenging zou goed kunnen uitpakken voor de tramlijn omdat dan niet meer met gekoppelde tramstellen gaat worden gereden. De gekoppelde trams zijn voor een groot deel oorzaak van de huidige problemen.
The post CDA heeft nog geen plannen met verzamelde klachten tram 25: ‘In korte tijd veel reacties’ appeared first on 1Amstelveen.